Un produs Blogger.

vineri, mai 25, 2018

Deputatul PSD Solomon a scos rezerviștii din fire. Cerem intervenția de urgență a domnlui Dragnea.

111 comments

Concluzii la cald de la intalnirea cu 'istoricul' Solomon de la Comisia de munca a Camerei Deputaților

LADPM Romania
Inregistrarea discuției cu deputatul Solomon.

 https://m.youtube.com/watch?t=786s&v=sVzq5TaEWrw


111 comentarii:

Leo spunea...

Nu am inteles , cine "cere de urgenta intervebtia lui daddy".
Oricum , cine-i cere interventia lui daddy este un mare NAIV, deoarece daddy este "arhitectul" iar unul ca deputatul respectiv sef de comisie , sau altul precum "crivat raza lunga" , sau alta intrebare , etc... sunt numai instrumentele de aplicare a politicii arhitectului daddy.
Voati in continuare pe F&M.
Iar persoanele din clip, ar trebui sa stie ca pana la parlamentarele urmatoare parca din "doua zeci - doua zeci" , ambele OUG-uri au fost facute sa ramana asa cum sunt. Daca vor sa faca ceva , atunci sa merarga si pe la sinecuristul avocat impotriva poporului, ca sa initieze o contestare la CCR a Art. VII din OUG 59 , dar asta cxa sa nu zica ca nu au incercat , deoarece si acel individ este tot o slugulita a lui F&M. Apoi , persoanele din clip , ar mai putea face un singur lucru cu cele mai mari sanse. Fiecare , sa atace in contensios administrativ art. VII al OUG 59 cu invocarea neconst. la CCR prin intermediul unui avocat cu experienta , daca au lipsit de la Kursuri.
Concluzie:
Este pierdere de timp prin demersuri la F&M .

MisuS spunea...

Ar fi util sa preluati intreaga inregistrare a discutiei purtate de aceasta delegatie cu unul din factorii decidenti in problemele pensionarilor militari, respectiv Presedintele Comisiei de Munca si Justitie sociala din CD Adrian Solomon. Inregistrarea a fost prezentata pe Youtube, link https://www.youtube.com/watch?v=sVzq5TaEWrw&t=3242s de catre LADPM. Ar fi de interes daca s-ar transcrie discutia, precum si afirmatiile "domniei sale" relativ la militari, legislatie in domeniu, dar mai ales la pozitia PSD fata de pensionarii militari. Anumite pasaje ar trebui sa fie larg difuzate in intreaga mass media.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Eu, în numele cititorilor, am cerut intervenția liderului PSD. Crezi că trebuie să cer permisiunea tuturor?
D_ta, ca antipesedist inrăit, ai si uitat că scoaterea suspendarii actualizării pensiilor militare din Legea 153/2017 s-a petrecut în urma interventiei energice a lui Dragnea, în aceeasi comisie condusă de Solomon, după ce se votase favorabil Rapoirtul de aprobare a legii.

Cezar spunea...

A fost cumva si ...Ciuca..cu Ei??

Leon spunea...

Dupa parerea mea, discutia trebuia continuata de la tema de acum aproape 2 luni, cand acelasi Solomon a promis ca va prezenta o sinteza cu simularile actualizarilor in SNAOPSN ceruta la MApN, MAI si SRI..! Au facut aceste simulari reprezentantii celor trei case de pensii sectoriale si la ce concluzie s-a ajuns ? Dupa cum am aflat ,,pe surse,, nu exista o metodologie comuna de actualizare a pensiilor militare si fiecare CPS are un mod propriu de actualizare ! Domnul Dragnea sa-l inlocuiasca urgent pe A.Solomon de la presedentia Comisiei pentru munca, si sa dispuna scoaterea de la naftalina a celor doua ordonante de urgenta 57/2015 si 59/2017 si modificarea lor in sensul principiului ca, indiferent de anul iesirii la pensie, pensiile militare sa fie apropiate ca valoare pentru grade, functii, vechime si conditii egale de munca; acelasi principiu este valabil si in noua lege a pensiilor civile..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Joc de glezne, sau de teatru: Unii cauta sa ne blocheze definitiv, pe bune si rau intentionati, iar altii se fac teatral ca le sar in cap sa-i stopeze din actiunile ostile (mafiote). Motivul: Pe ghiftuiti nu trebuie sa-i ajunga din urma toti ,,mojicii'' ramasi de caruta! In 20-20, vorba aleia cu coc-taifun, astia de acum, care joaca aceste scenete jalnice de opere de trei parale, vor disparea din peisajul politic. Deja lana a inceput sa se destrame de pe oile astea behaitoare de promisiuni inselatoare si mincinoase! Magnetul gibonian e mai puternic, dupa ce a scapat de volumele de la parchetele laminate, si va atrage toata lana curata, separand-o de mizeria si cacarezele rosii ale buricosului pamantului cu olarita dalba si ale siringii cu manga cu borhot...

Liviu PO spunea...

Pana cand dreptul la pensie militara de stat nu va figura ca articol aparte in Constitutie asa se va intampla in continuare.Pacat ca domnul Iorgovan,absolvent de liceu militar nu a prevazut acest lucru,caci l-ar fi facut...Daca nu ar fi fost politistii in grila de salarizare si legea 223 eram de mult ingropati in niste pensii sub 2000 de lei cu totii.Noroc cu ei ca mai pot protesta.
Asa sa intampla cand decidentii militari nu au nici un cuvant de spus...Daca le va trece prin cap sa trimita armata iarasi la munci pun pariu ca nu se va opune nimeni...
@huhu
Ce efect are respingerea de catre CCR a art.40 ,pct.4 din oug 57?
Oare s-au aplecat asupra tuturor elementelor punctului 4,care de fapt formeaza art.28 din legea 223 sau numai la cel referitor art.28,al.(1),lit.h)?

Liviu PO spunea...

Domnul Solomon probabil e suparat pe militari ca nu au terminat canalul Bucuresti-Dunare.Va dati seama cate vile ar fi avut debarcader de-a lungul canalului si cate veliere ar mai fi navigat din mijlocul Bucurestilor pana hat departe in Costa Rica?
Am aflat ieri la o televiziune ca de fapt master planul cu autostrazile in Romania e acelasi pe care l-au avut spre aprobare cei de la conducerea tarii in 1978...Prin urmare cu toate ca-i banuiam,dar acum sunt sigur :astia n-au facut nimic in 30 de ani.Ba nu, gresesc.Tot au facut ceva:i-au pus gand rau padurii...

Leo spunea...

Eu am banuit ca au cerut "interventia" cei din videoclip.
Totusi ,eu as fi un mare NAIV daca mi-as inchipui ca daddy nu este la curent cu tot ce misca . Chiar el insusi , spunea ce este singurul care cunoaste "programul" in detaliu. Daca el nu ar fi fost "croitorul" politicilor , atunci de ce nu actiuneaza pt. corectarea deviajului de la "program".
Pana la alegerile din 20:20 , nimic nu se va schimba. Iar atunci , daca se va intampla ceva , va fi o o minciuna.
PS
Am vazut ca puie monta face oaste. Ce ar mai fi daca Gabita se va auto reinventa cu acest prilej ?

tigri2 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tigri2 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tehnocrat spunea...

Vorbe multe, si o dubla tradare a camaraderiei si pensionarilor militari MApN, atat de catre activi, vezi in primul rand conducerea ministerului si CPS, cat mai ales de conducerile diverselor asociatii inclusiv sindicat, a acestora, care-si promoveaza doar interesele personale si nu de casta.
Pana la urma conteaza doar rezultatele.
Si ce constatam: la actualizarea pensiei militare datorita cresterii soldei de functie cu 15%, la MAI se aplica si indexarea de 5% din 2016, la MApN, nu se aplica, cu toate ca la ambele ministere este in vigoare aceeasi legislatie.
Pe https://facebook.com/iliuta.ursuleanu
gasiti o decizie de actualizare a pensiei pt un militar de la MAI.

CEZAR spunea...

Cand ii vezi zici ca-s oameni seriosi ..cei din videoclip..!!
Cand ii auzi ..incepi sa ai mari indoieli ..!!
Esenta discursului domniilor ..lor...,,Lasati legea 223 asa cum ati ..creat-o'' ..!!!
Chiar asa ..domnilor ..chiar asa ...
Sa presupun ca nu cunoasteti prevederile legii -223...sau ca nu puteti intelege ..sau ..ca ...
Sau face parte din jocul de glezna ...
Nu cumva Solomon ..v-a cerut sa puneti cuponul pe masa ....???!!!

CEZAR spunea...

@/HUHU...
Opreste-l pe idiotul ala de MaKisS..sa mai arunce cu ,,injective "..sic!!!
Are si el un burdihan ..si slanina pe creier ...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cu toata mania, revolta si dezamagirea de om si rezervist, si mi-as dori foarte mult sa mi se publice opinia, care nu-i veninoasa, dar este indreptatita sa-mi apar inaltii camarazi, eroii acestui clip:
In acest clip, este clar ca sunt niste somitati militare pline de indignare justificata, niste oameni cu onoare, seriosi, bataiosi si care nu admit sub nici o forma ca Armata sa fie dezonorata si calcata in picioare, ori atitudinea ,,istoricului'' adrian solomon a fost atat de neinspirata, atat de ostila impotriva acestor somitati militare si lipsita de respect, incat si eu fiind atat de revoltat, si ca drept riposta, i-am scris numele aici cu minuscule, ca si micimea atitudinii domniei sale, care denota o branza buna in burduf de caine, sau degeaba ai carte daca nu ai si cei 7 ani de acasa! Pai, onorabili camarazi rezervisti, aici avem inalti ofiteri superiori si Generali, cu valoroasa si inalta pregatire, precum valorosul General Gropan, si sa ma scuze onorabili ceilalti ofiteri ca nu le cunosc la toti numele, dar ii cunosc formal de pe blogurile militare, care sunt toti rosi prin ciurul si darmolul greutatilor si privatiunilor militare din transeele poligoanelor, campurilor de instructii, salilor de pregatire si de pe santierele patriei, unde au lasat in urma obiective sociale, industriale si strategice de o incomensurabila valoare si maretie, si vine un domn civil lipsit de bun simt si respect, cica ,,istoric,'' care-si permite sa-i injoseasca si sa-i umileasca la modul stradal, de coltz, ca pe niste simple obiele?! Dati-va demisia in regim de urgenta, domnule solomon, pentru ca prin astfel de atitudini ostile, lipsite de respect si dezonorante ati pangarit valorile istorice ale Armatei romane si inaltii ei ofiteri, pe care noi, cei care le-am fost camarazi sau subordonati, ii pretuim la inalta lor valoare! Rusine pentru o asemenea atitudine plina de dispret, ignoranta si iresponsabila fata de cadrele militare rezerviste si fata de Armata, in general! Sa nu va mai permiteti, de acum incolo, ca si ceilati politicieni cu aceeasi atitudine ostila fata de rezervistii valorosi ai Armatei romane, cu nerusinare, toata viata, sa iesiti public si sa ne mai cersiti vreodata voturile cu mana intinsa, ca la capra podului, caci nu ve-ti primi ca pana acum pomana, si va vom raspunde si noi cu acelasi dispret, dar ne vom inghiti disciplinati scuipaturile pline de amaraciune ca o nota de educatie si cei 7 ani de acasa, in loc sa-l risipim pe cersetori!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Regret cu amaraciune atitutinea necamaradereasca si lipsita de coeziune ale unor camarazi, care vad doar cojile, dar nu si roadele pomului dreptatii! Acesti ofiteri cu demnitate, camarazi cu noi si frati de suferinte in viata cazona aspra si grea, de-a lungul carierelor militare, s-au dus sa ne ajute si trebuie sa le multumim, nu sa ne apucam sa le cautam hibe si nejustificate indoieli. De aia v-om pieri fara sa fim indreptatiti, pentru ca ne preocupa potcoavele de cai morti si nu calul de pus la caruta!

Mos spunea...

Avem in Romania o multime de ,,Asociatii ale militarilor rezervisti si in retragere,,. Daca acestea ar fi cu adevarat devotate cerintelor, care nu sunt iesite dinn comun ale pensionarilor militari ar fi excelent, dar ele, asociatiile au alte planuri si obiective, asa ca ...

Leon spunea...

Cu permisiunea dvstra incerc o sinteza despre pensiile militare de stat:
1.Legea 164/2001 a avantajat cadrele militare care in ultima luna de activitate au beneficiat de IC si/sau SM si intr-o masura mai mica pensiile recalculate in anii 2004-2007 si care in ultima luna de activitate au avut aceste sporuri.
A nedreptatit pensionarii militari trecuti in rezerva pana in anul 1995 care in activitate n-au avut nici IC, nici SM si nici ID.
2.OUG nr.1/2011, prin recalculare/revizuire a avantajat 80% dintre pensionarii aflati in plata la acea data, prin obtinerea unui punctaj superior pentru cei cu vechime de peste 40 ani si raportarea la 20 de ani, nu 25 ani ca in L 164, ducand chiar la dublarea pensiilor.
Dejavantajati au fost cei DISPONIBILIZATI in perioada 1997-2004 (20%), adica tocmai cei care au inlesnit aderarea Romaniei la NATO. Pensiile acestora au fost diminuate chiar la jumatate si mentinute la acest nivel timp de 3-4 ani.
3. Legea nr.263/2010 a permis obtinerea unor pensii decente, chiar daca stagiul de cotizare a inceput sa creasca la 21-22 de ani, veniturile au crescut prin adaugarea unor sporuri, ducand la cresterea punctajului anual.
4.Legea nr.223/2015, chiar prin limitarile din OUG.57/2015, a dus la calcularea unor pensii nepermis de mari deoarece cei aflati in activitate, cunoscand prevederile acestei legi publicate in MO. nr.556/27.07.2015 si intrata in vigoare la 01.01.2016 (dupa 5 luni), au fortat obtinerea unor sporuri in ultimile 6 luni de activitate, inclusiv sporul acela de 50% pentru lucrari de exceptie.
Deasemenea recalcularea pensiilor militare a avantajat pe cei trecuti in rezerva dupa anul 2007, care in activitate au beneficiat de multe sporuri meritate sau nu.
Aceasta lege a dezavantajat tot pe cei DISPONIBILIZATI care in activitate nu au beneficiat de aceste sporuri.
Au fost afectati si pensionarii din anii 90 dar au ramas in plata cu pensia mai mare obtinuta cf.OUG nr.1/2011 (Contributiva) si majorata in anii 2016 si 2017.
In concluzie , legea nr. 223/2015 este cea mai nedreapta lege a pensiilor militare si dupa finalizarea procesului de recalculare, 30.06.2018, trebuie urgent CORECTATA..!

Liviu PO spunea...

@CEZAR
Ai dreptate.S-au dus la discutii complet nepregatiti.Aceasta lege e blestemul nostru.
Trebuie schimbata repede,foarte repede.In 2012 am avansat un proiect de lege mult mai bun si foarte simplu la ideea tatalui meu,care intr-o seara la un pahar de vorba mi-a spus ca si lui i-ar placea sa primeasca lunar de la armata pentru cei doi ani de zile petrecuti la trupele AA 10,20 de lei pensie militara,sa-si cumpere o bere si o cafea cu ei si sa petreaca o ora, doua la taclale cu vreun coleg si sa-si aminteasca de zilele tineretii. Am scris proiectul si incape pe o foaie A4.Daca vrei pot sa ti-l trimit la o adresa de e-mail.I-am avertizat pe cei din sindicat ca cei din societatea civila nu vor fi de acord cu un asemenea proiect fara sa primeasca si ei ceva in schimb...Faptul ca armata a contribuit la proiectele economice gen Cssa Poporului s-a cam uitat si se va uita de tot cat de curand.Generatia care vine din urma fara pregatire militara se va uita din ce in ce mai mult chioras la activii din armata,ce sa mai spunem despre rezervisti.Faptul ca ne comparam cu state membre NATO nu are vreun ecou in constiintele politicienilor pe care ii avem.Multi dintre ei strigau dupa noi pe strada APV-istule,asa ca asta e.Trebuie sa croim o strategie adecvata vremurilor in care traim si cu tacticile adaptate corect poate vor reusi,dar numai cu ajutorul societatii civile:PUNCT.


Iulian Mareș spunea...

Tu crezi că dacă tot insinuezi că L223, fără art.40/OUG-57, vei și deveni credibil?
Nu zic că 223 este cea mai bună lege, daaaar, ea a fost skilodita prin 2 OUG; aceste acte normative dacă ar fi decapate de prevederile neconforme, atunci toți pensionarii ar fi mult mai mulțumiți!
Nu-ți dori o altă lege, căci nici nu-ți dai seama ce-ți dorești! Niciodată, ceea ce a urmat nu a fost nicicând mai benefic!

Huhu Rezea spunea...

Au trecut 3 ani de când Guvernul Ciolos, Motoc, Toba, Paliu Dragu a adoptat OUG 57/2015 si nicio asociatie cu pretentii de reprezentativitate pentru rezerviști nu s- a învrednicit să atace aceasta ordonanta in contencios administrativ la Curtile de Apel,potrivit art. 9 din L554/2004.
Sa fie necunoaștere a legii sau complicitate cu gulerele albe din ministere care au inițiat proiectele de ordonanța vizând pensiile militare?
Cert este ca nicio contestatie aflata pe rolul ccr nu este inaintata de Curțile de Apel ca instanțe de contencios administrativ, ci de instante care judeca pe fond sau in recurs contestatii la deciziile de calculare/recalculare. De circa un an de zile am prezentat pe acest blog procedura contenciosului administrativ in cazul vatamării drepturilor prin dispoziții de ordonanța.
Mai toate asociațiile se complac in mania paguboasă a epistolelor, memoriilor și jelaniilor spre chiar cei care au inițiat prăduirea pensiilor militare.

Leo spunea...

1. Nu stiu pe unde am citit (sau am auzit), ca termenul maxim pt. atacarea in contenscios administrativ conf. L 554/2004 este de un an de la data publicarii in MO a OUG-ului respectiv.
Deci , pt. Art. VII din OUG 59/2017 ( daca este adevarat termenul de 1 an ) , ar mai fi ramas 2 luni si ceva ca acest OUG 59 sa poata fi atacat in contencios administrativ.
2. Efectele lui OUG 59 suunt mult mai rele decat ale OUG 57. Intr-un fel , daca nu ar fi fost OUG 59 , pana in 2022 se eliminau discriminarile , diferentele si discrepantele intre aceleasi situatii juridice de pensionari. Dar cu OUG 59 , aceste discrepante se maresc.
3. Avocatul (impotriva) poporului doarme pe sinecura . I sa-i fi spart geamurile biroului de cateva ori cei afectati de somnul acestui individ TOXIC , sa vedeti cum promova o actiune la CCR.
4. For daddy , only four days remaining untill to "be or not to be "

hankook spunea...

Umbla vorba prin targ, ca pentru o perioada scurta , prevederile ordonantei de urgenta nr.59/2017, vor fi suspendate, pentru a "inlesni" iesirea la pensie a gl.Ciuca.....daca se adevereste , atunci asta inseamna sa fii mafiot !

tehnocrat spunea...

Pt Dl Leon
Ati incercat o sinteza, fara a tine cont de grupa de munca ALTE CONDITII specifica doar sustemului militar, grupa de munca cu care s-a sters la fund atat legea 119/2010+oug 1/2011 cat si lejea 263/2010.
In momentul in care s-a ajuns la nr critic de militari beneficiari de AC, azi peste 50% ( vezi in primul rand activitatile din teatrele de operatii externe, si nu numai) era de asteptat si de GAGA, ca aceste prevederi legale si-au trait traiul.
In prezent, orice midificare legislativa, trebuie sa tina cont de grupa de munca AC, altfel nu va avea nici un castig de cauza, pt ca discrimineaza majoritatea activilor.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Ai retinut greșit!
Nu există un termen in care se exercita actiunea in contencios administrativ pentru vatamarea unor drepturi prin ordonante de urgenta cu posibilitatea ridicarii excepțiilor de neconstitutionalitate.
In cazurile pendinte de o exceptie admisa de CCR se poate cere revizuirea procesului in anumite termene.

Leo spunea...

Maestre, Maestre,
Nu ma lasi deloc sa mobilizez "dormitorul" , care se pare ca astepata parlamentarele din 20:20....Poate daca era presiunea unui termen limita se trezeau mosuletii.
Ia sa fi fost un val de cam 200 - 300 de actiuni pana acum pe L 554 , impotriva art. VII din OUG 59 cu invocarea la CCR si cu iminenta decizie de admitere la CCR a neconstitutionalitatii Art. VII , sa vezi cum solomon & CO de la F&M se activau sa dezbata OUG 59. Dar asa , cu "dormitorul" linistit sa tot guverneze "veorica" si prietenii ei.

Negritoiu spunea...

Huhu Rezea,
Consider ca ati procedat corect solicitand interventia lui Dragnea. Chiar daca acesta cunoaste situatia respectiva e bine sa i se reaminteasca stadiul actual. Personal,sunt convins ca Solomon il tine la curent cu solicitarile rezervistilor si actioneaza conform indicatiilor primite de la acesta.

Leon spunea...

Zvonul este o manipulare !
Generalul Ciuca fiind nascut in 1967 poate iesi la pensie militara de stat in 2025, cf.Anexei de la L.223/2015..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Doamna E.B. v-am trimis de cateva ori la rand ceea ce mi-ati solicitat ieri, dar si azi dimineata, chiar si acum la amiaza, apoi am primit chiar si a doua Dv. solicitare de a va trimite materialul. Cu permisiunea onorabilului, puteti aici sa-mi comfirmati primirea, caci ma gandesc de acum si la o posibila cenzura on line din partea unor ,,prieteni'' politici sau de aiurea, asta doar in cazul in care se confirma o forma de cenzura!

iceparu spunea...

Povesti si iar povesti.Stati fratilor cu protapul in sus si taiati frunza la caini ca guvernantii au grija de noi.Va aduceti aminte ce zicea FNI-ul lui Vantu?Dormiti linistiti FNI lucreaza pentru voi.Sa va intre bine in cap.Pana nu ne strangem cel putin 100000 in fata sediului PSD si la MApN in tinuta de campanie (cine mai are)si nu batem cu buzduganul in portile lor vom fi tratati cu flit.Lasati-le dracului de contestatii pe la diferite institutii ca astia le trimit la gunoi.

Leon spunea...

Aveti dreptate Dle Tehnocrat, in perioada 2010-2015, pentru grupa de munca ,,Alte Conditii,, se acordau 0,50 puncte, la fel ca pentru Conditii speciale, o discriminare desigur !

Antonim spunea...

@Leon,
Domnule, sunteţi în eroare! Gl. Ciucă putea să iasă la pensie cu reducerea vârstei conform L223 încă de la intrarea acesteia în vigoare.Problema se pune spre sfârşitul anului la expirarea mandatului. Dar, asta e problema lui.
Dealtfel, zvonul există, dar este doar pentru naivi. Juridic ar fi o mare idioţenie. Cam cum ar fi:s-ar suspenda 1 lună, adică cei din luna aceea ar fi calculaţi altfel, după iar vor calcula ca înainte. Nu există aşa ceva!

Huhu Rezea spunea...

LOV a declarat în aceasta seara la RTV, ca noua lege a pensiilor nu-i vizează cu nimic pe militari și polițişti care, de altfel, au o lege proprie de pensii.
O fătucă de pe A3 gafa ieri seara ca și pensiile nesimțite, în opinia ei pensiile milotare, vor creste cu 10% de la 01 07 2018

Leo spunea...

Ar putea fi un sambure de adevar cu majorarea de 10% a pensiilor militare , calculate in baza Art. 122 din L 223/2015 , pensii care s-au calculat dupa L 263/2010.
PS
Asta inseamna , ca MFA-ul sa nu aiba ministru ci "om de partid" , la F&M ,cum se autocarecteriza cu mandrie politrucul savant crivat raza lunga.

Leon spunea...

Cu 10% va creste valoarea punctului de pensie, de la 1000 lei ajunge la 1100 lei,din iulie 2018 !
Toate pensiile speciale( NU si cele militare), partea contributiva platita de la bugetul asigurarilor sociale de stat, vor beneficia de aceasta crestere si contributia de la bugetul de stat se va micsora corespunzator, per total pensiile speciale ramanand in acelasi cuantum..!
Pensiile magistratilor cred ca deja au fost actualizate inca din ianuarie 2018 in functie de majorarile salariale din 2017 acordate magistratilor..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Leonard, Lasand deoparte Art.122, cu interventii ale oug 57/2017, despre care zici ca poate sa dea posibilitatea majorarii cu 10%, insa Art.122^1 din Lg. 223/2015 da voie ministrilor de resort din institutiile de forta sa intervina in Lege cum le vor muschiul. Ia sa studiezi putin treaba, si astfel ei pot interveni cu fapte grave si acest articol ii spala de pacate! Deci, daca te plangi ca sunt abuzivi cu interventii pe lege cu ordine de ministru, ei au motivatia acestui articol 122^1 din Leg.223/2015, care eu zic ca este anti constitutional, intrucat pe o lege organica nu se poate interveni decat tot cu o lege sau un oug. Sa nu mi se zica povesti de Constitutie legate si ,,contestate'' la CCR de catre Advocatul Boborului, caci acest individ este advocat al diavolului! Acesta chiar ca face jocul celor care-i maresc salariul! Una la mana.
A doua la mana: Cum poate acel articol 122 din Lg. 223/2015 sa majoreze pensiile acelora care au fost calculati pe Lg 263/2010 cu 10%? Ma poti lumina?
@ Iceparu, 100.000 de oameni ar iesi in strada, daca toti ar locui in provincie, dar toti cei din Bucuresti, care reprezinta grosul rezervistilor, nu vor iesi niciodata, pentru ca se vor uita la demonstratii de la ferestre! Si nici nu vor striga lozinci de acolo, de frica sa nu-i amendeze militia pentru tulburarea linistii in bloc!
@ Huhu Rezea, am auzit si eu gafa, dar ei mai repeta o gafa pana la capiere cand afirma permanent ca ,,toate cele 5,5 milioane pensii se vor cutarica sau cutarica,'' adica ei baga in oala cu fasole si polonicul si cutitul si tocatorul si chiuveta cu tot cu bateria de apa, uitand ca pensiile speciale si pensiile militare sunt total diferentiate intre ele, dar si fata de cele civile! Numai incompetenti si paraleli in televiziunile astea politice!

Huhu Rezea spunea...

@Leonardo și Flavius
Ați auzit ca a optat vreun militar la modul de calcul al pensiei militare potrivit art. 122 din lege?
Pai...ca sa aleagă L 263/2010 ar trebui sa aibă peste 30 de stagii anuale. Majoritatea pensionarilor din ultimii 2 ani sunt anticipate sau la vârsta standard redusă.

Leon spunea...

Posibil sa fie cateva zeci de pensii de urmas care au OPTAT pentru pensia sotului calculata/revizuita pe baza punctajului anual !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea, va inteleg prea bine si va dau dreptate, insa eu vin cu o idee inspirata din ce se intampla acum in platoul Justitiei pe latura civila, si anume: Se intampla un fapt uimitor ca zeci, poate sute de abuzati ai magistratilor procurori s-au pus, plini de curaj si de revolta launtrica, sa purceada la depus plangeri penale impotriva calailor, fapt fara precedent, insa chiar la...Institutia care pana acum i-a abuzat, fiind patronul procuraturilor anti coruptie, si anume Parchetul General! Presiunea externa, presiunea interna, factorii politici, media scrisa si audio-vizuala, Comisia de la Venetia, Comitetul pentru Drepturile omului, Comunitatea Europeana vor forta sa se faca dreptate, dar mai ales aceasta o sa se realizeze prin Justitia care, la randul ei, va fi fortata de Legea raspunderii pentru actul de justitie! Ei, tocmai aceste actiuni, care abia de acum incolo vor lua o aploare fara precedent, m-au adus la situatia de a depune doua Plangeri Penale impotriva abuzivilor nostrii, si unde am cerut dreptate pentru toti, nu numai pentru mine, iar daca as fi copiat de cati mai multi camarazi, eu va spun cu toata raspunderea si fiind foarte convins ca nu se va lasa fara ca institutiile statului sa nu intreprinda ceva pozitiv, dar numai cu o plangere, doua sau trei nu reusim nimic, nici sa convingem si sa silim politicul sa intreprinda ceva, si aceste plangeri ar fi bine sa potopeasca procuraturile chiar din partea sindicatelor militare, daca se vrea ceva concret si sa fie obligat politicul sa intre cu masuri de exceptie in legi si in cloaca care ne tot schilodesc pensiile militare! Un militar trebuie sa fie toata viata un curajos cu initiativa, indarjit si de neoprit in telul sau pentru corectitudine si dreptate, nu un las si delasator, caci asa si la modul pasiv se va muri cu dreptatea in mana! Plangeri penale en gross si din partea a cat de multi posibil este cheia succesului! Parol d'honnorre, onorabile!

Leo spunea...

Eu nu am auzit , dar asta nu inseamna ca nu exista.
Am vorbit didactic despre aceasta posibilitate. s-ar putea sa fie vre-un "elefant" venit din anii '90 , trecut in rezerva fara drept de pensie atunci , care acum , la 65 de ani sa fi optat pt. varianta "122"
PS
Eu optez pt. varianta " 20 : 20" a lui veorica.

karadeniz spunea...

@ Huhu Rezea
Sunt și din cei care au optat pentru calculul pensiei militare și de articolul 122.

Leon spunea...

Leonard, se pare ca mai sunt si Premieri care n au trecut pe la K2,asa cum putini ministrii au trecut pe la L2 (ATM)..!

Huhu Rezea spunea...

@karadeniz
Cred ca sunt şi astfel de optați, mai ales din categoria celor pentru care s-a făcut dedicație art. 122, mai ales ca s-a prevazut ca beneficiază de conditiile Legii 263 valabile la 01 01 2016, inclusiv Anexa VI abrogată ulterior.
Dacă aş fi putut și eu optam pentru modul de calcul pe L 263;
-nu pierdeam sporul pentru pensia suplimentară;
-Nu pierdeam sporul pentru condițiile de munca peste vechimea de 45 ani;
-nu pierdeam stagiile prestate după pensionare;
-Nu eram blocat la plafonul soldei lunare nete;
-beneficiam de creșterea valorii punctului de pensie;

karadeniz spunea...

@ Huhu Rezea
Eu am întâlnit 3 cazuri, fără dedicație, maiștri militari de marină, avantajați fie de faptul că valorifică anii lucrați anterior profesiei militare fie perioade foarte bine remunerate din cariera militară gen scafandru, genist. Am înțeles că sunt și ofițeri care au avut ani buni de învățământ militar sau au fost medici militari ori au fost detașați ni buni prin industria de apărare ori in alte sectoare bugetare.

Leo spunea...

Nu fi suparat Maestre , ca poate reuseste 2943D/2017 cu Art. 122 la CCR si atunci da posibilitatea pt. toti sa optam pe Art. 122 , nu numai cei carora li "se deschide dreptul de pensie".
link-ul :
https://www.ccr.ro/ccrSearch/MainSearch/SearchForm.aspx

iceparu spunea...

Huhule,faci cum faci si ne trimiti la justitie de parca n-ai stii ca asta inseamna bani si timp pirdut iar rezultat ioc.Ma repet.Pana cand Olguta nu e pusa pe fuga pana isi pierde chilotii , Dragnea fortat sa-si rada mustata pe uscat iar Fifor sa inteleaga filosofia aia vulgara precum ca,constiinta trece prin burta noi ramanem ca prostii.E dreptul meu sa am o opinie si o fac pe cat se poate de civilizat.

Huhu Rezea spunea...

@Iceparu
Trebuie sa ai mult tupeu ca sa ai pretenții de la cei pe care nu i-ai votat să-ți rezolve problemele legate de pensii.
D-ta așteaptă să-ți rezolve problemele PDL-işții răspândiți pe la PNL și PMP.
Dacă nu pot ăsta încearcă cu nemțălăul.

Cezar spunea...

L.223..Trebuie schimbată
CU MOMENT 0.ZERO
TOTI TREBUIE SĂ BENEFICIEZE DE O LEGE UNICĂ
MAI BUNA SAU MAI PROASTA@

CEZAR spunea...

PS
Si generalul si majurul TREBUIE SA AIBE PENSIA CALCULATA dupa o formula unica si IDENTICA...
Desigur in formula intra ..elementele diferite..solda functie ..solda grad ..vechime ..UN SPOR UNIVERSAL VALABIL..etc
Niciodata pensiile nu vor rezulta identice asa cum se lamenteaza unii....

Huhu Rezea spunea...

@Cezar
În doar câțiva ani pensiile militare ale celor care contribuie ci 25% din solda lunara brut vor fi calculate după aceeași formula și din baza de calcul nu va mai putea lipsi niciunde element de salarizare pentru care s-a plătit CIBS.
Dacă cei care au ridicat excepții de neconstituționalitate ale modificărilor aduse de OUG 57/2015 la art. 28 invocau art. 1 alin (5) din Constituție, motivând necorelarea cu art 31 din L 223m modificil prin Codul Fiscal pe 2018, șansele de reușită erau mari.
Cei care ies acum la pensie, plătitori de CIBS 25% sunt cei mai îndreptățiți sa invoce această necorelare.

Cezar spunea...

Sincer sa fiu...ma cam depaseste!
Explicați.. mai asa..ca pentru un prost in materie de imbarligaturi..legislative..constituționale etc.
NB
Este de bun augur sau nu...?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Korekt, Cezarica! Poti s-o mai spui o data! Chiar de n-as mai lua 1 leu in plus, dar sa fie echitabila pentru toata lumea, si sa nu se mai dea posibilitatea celor care au fentat legile prin discriminari grosolane in favoarea lor (pe metode de clocarie) sa nu mai ia nici un leu in plus la cuantumurile uriase! Buuun! Ehei, acum e acum: Dar cine s-o faca pe legea asta cosmica, venita de la extraterestrii sau Dumnezeu, daca si stanga si dreapta au acelasi mod de a vedea si aplica stramb ce ar trebui sa fie drept si corect?!

luminita spunea...

Ce sa mai ziceti de pensiile de urmasi ......Ce sa faca o amarata de sotie de militar care a avut si asa o viata aergata prin garnizoane,li se rasucesc sotii in mormant , DLE HH va stimez foarte mult , va zbateti sa ii DETERMINATI SA ACTIONEZE INTELIGENT , dar degeaba astapolitca este greu de crezut ca se va face ceva , eu zic sa fim sanatosi si sa se alraga praful de sacarbele aste a care isi bat joc. Sa vedm pana cand >?

Dan B. spunea...

Pentru doritori, adresa de e-mail a nemernicului Adrian Solomon, seful comisiei de muncă din Camera Deputaților, este „adrian_solomon@yahoo.com”.
Eu m-am „răcorit”!

luminita spunea...

OK sa il trimit la orogini din partea vaduvelor, scarba dracului

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Dan: Ia s-o fac si eu, amice! Am niste inspiratii...

Leo spunea...

Nu acolo trebuie trimis e. mail-uri , ci la daddy , arhitectul sef.

iceparu spunea...

Huhule@Daca critic PSD precum si varfurile lui nu inseamna ca am votat pedelistii si"nemtalaul".Urasc minciuna,hotia si pe cei care nu-si onoreaza promisiunile.Dragnea si gasca lui nu a facut nimic in bine pt. noi ci a avut grija sa ne arda. .

emanuel spunea...

... acesta pagina este pentru ...,, poeti "...cand ati fost voi militari ?...de va luptati cu condeiul ? cu ce lupta militarul ? ...pana nu o sa va vina mintea la cap dand , cu guvernul si conducerea mapn. de pamant - la propriu , nu se rezolva nimic.Doar, Iceparu ce mai gandeste pe aici ...restul poeti...

CEZAR spunea...

@/Emanuella
Daaa..dar I"Teparu...ii comandant peste bateria de cazane !!
Toata ziua sta cu ..fortonasul in gura ..si deci are curaj ....!!
Noi de unde pe o cinzeaca de tarie..dam juma de pensioara ..de unde ..cooooraj..??

CEZAR spunea...

Treaba adevarata ii cam asa ...
Cam toti sunteti IPOCRITI...si drept urmare ati INOTAT in amonte pe un rau fara apa si acum continuati..
Ce vreau sa zic...
Toti ati stiut si stiti ca L-223 iicatastrofala si de neaplicat mai ales in varianta initiala ..
Dar ati stat chitic ..mormaind in barba ..las baa poate ii pacalim ..
Uite ca nu i-ati pacalit ..
Acum va dati de ceasul mortii...dar nu militati pentru schimbarea legii...ci ce sa vezi ....Lasati L-223 asa cum a fost ...vorba slagarului din clip!
Hai sa fim seriosi !
Atata IPOCRIZIE ..la niste oameni in care cica..urla ..responsabilitatea ..corectitudinea ..bla bla ...rar mi-a fost dat sa vad
Defapt acum avem ocazia sa vedem adevarata fata ...mai ales a SEFILOR..care musai trebuie sa aiba grija de subordonati...parca asa scria la cartea rosie ..nuuuu???

doc987 spunea...

Tot o dam pe aici ca gulerele albe sunt vinovate pentru defavorizarea pensionarilor militari. Nu misca nimic in front fara girul factorului politic. Ca Solomon este inversunat impotriva militarilor ? Nu vorbeste de capul lui, are acceptul lui Daddy care are totul sub control....deocamdata. In ceea ce priveste esichierul politic, nici ailalti nu sunt mai buni ca si astia, asa ca vai de noi.....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Emanuel, o fa(p)ta personala de vitejie militara ne poti exemplifica, eroule?

emanuel spunea...

Cezar...de ce nu le spui tu in ce birou si... dupa ce perdea ai stat in 1989...viteaz ai fost ...chiar ai si patrulat prin incinta BRIGAZII ...chiar si in interiorul curtii ...pe langa gard ... aveai casca , masca PM ...si burta !. Cornelius !...eu am fost unul din initiatorii CADA ...voi ??? am intrat in Guvern...am batut cu pumnul in masa , dar ...s-a dovedit ca existau si tradatori printre noi ...pe atunci existau totusi militari ...acum ??? ... doar poeti si tradatori ...este o diferenta - nu crezi ???

emanuel spunea...

Cornelius ...uitate pe youtube si o sa ma vezi ...sunt 13 casete - initiator CADA ...timisorean ...mai au si cei de la DIGI-24 ...un filmulet ...MULTUMIT ?

Leo spunea...

@emanuel,
Sa nu-mi spui ca esti Durac , ca nu te cred ..........
CADA , ce vremuri frumoase prin "Micul Paris" erau atunci , dar acele vremuri erau inaintea timpului lor cu unul ca Chitac sau Stanculescu sau Ionel , sau Rus , etc...............

Dan B. spunea...

In schimb, fără mandat de la de la colegii din Aviatie, au ajuns in CADA numai oportunisti. Să-mi fie cu iertare, dar nu am „dibuit” rolul benefic al CADA.
Cu timpul, mai toți membri CADA au fost „cumpărați” de către guvernanti cu posturi „grase” in Administratie, unii ajungând chiar si ambasadori.
Ceea ce m-a intrigat la un moment dat, când am ajuns in sala de la Palatul Victoria, a fost faptul că „alesii” nostri erau atotstiutori, caci nu acceptau si punctele de vedere ale colegilor din Piață, adică nu-i lăsau să le expună.
Mi-am permis să-i admonestez, indeosebi pe ai mei colegi, incl Litiu si Cârligeanu, si cu asta s-a incheiat sprijinul meu pentru ei.

Huhu Rezea spunea...

@emanuelle

CADA a fost o denumire de oportunitate care a făcut mai digerabilă actiunea contrainformațiilor militare pentru blocarea acaparării întregii conduceri a Armatei de către infiltrații GRU.
Cât despre democratizarea armatei ...ea sună ca dracu, ar spune Petre Roman
Oricum, GVV a ramas perplex la prima întâlnire cu reprezentanții CADA.

emanuel spunea...

Huhu-le....chiar crezi ca nu stiu ? nu am fost si nu voi fi poet ...niciodata ! Stii la fel de bine ca si mine ca ... in asa zisul mod democratic nu vom obtine nimic . Singura frica a orcarui guvern...este ...multimea ... bata , parul , coasa , buzduganul ...ce vreti voi ! Restul ... actiuni in instanta
, demersuri , negocieri ...este poezie ... ieftina ! Adevarata vina este in varful MApN. ...PUNCT !!!

Leo spunea...

CADA a luat nastere in 19.12.1989 la Timisoara iar a doua zi Durac a fost sub arest cu sentinela la usa.
La Bucuresti , era ADM-ul , infiintat la începutul lui Ian. 1990. In februarie 1990 , deja era conolidatata si in Bucuresti CADA . ADM-ul impreuna cu CADA au fortat demiterea lui "Corbu1 si Corbu 2" si numirea lui Stanculescu ministru la MFA , parca pe 17.02.1990. ADM-ul nu l-a agreat pe Victoras demascandu-i "aventurile" di Timisoara din dec. 1989. Dar CADA care era infiltrata de 632-ul lui Uta l-a ajutat pe Victoras sa devina ministru. CADA si ADM-ul au fuzionat prin Nov. 1990 spre disperarea lui Victoras. Drept multumire , Victoras prin feb. 1990 a infiintat SIA din ofiterii 632-ului pe care Militaru voia sa-i concedieze ca-l "poreclisera" Curbul 1 si 2 ( dosarele de CI ale lui Militaru).
Mai vreti povesti ?
PS
Era sa uit. Div. 1 Mec. a lui Carp , a fost cea mai "vrednica" la rascoala din Dec. '89 de la baricada lui Inter din 21 pana la "manevrele R" de dupa 22 pana prin 5 ian.

emanuel spunea...

Leonard ... nu te bate cu caramida in piept ...stai in banca ta ...stii tu ceva povesti , dar nu stii realitatea - nu mai inventa ...sau ...poate acesta este rostul poetilor pe aceasta pagina .La Bucuresti am plecat 27 timisoreni si am ajuns 23 ... dupa un apel de la TV.Timisoara...catre Armata din Banat ...citit de Durac ...asa ca - nu va mai dati cu parerea , daca nu ati fost acolo . Au fosat foarte multe evenimente cu... si ... despre noi ...adevarul il stim noi ...cei implicati efectiv . Diversionistii au lucrat bine ...impreuna cu tradatorii din Bucuresti ...la fel cum incearca si Leonard sa va duca in eroare ...cum ca ...el stie ...povesti.

Negritoiu spunea...

Huhu Rezea,
Ce legatura au povestirile despre CADA , ADM si SIA cu tema pusa in discutie ? Noutati privind actualizarea,majorarea sau indexarea pensiilor
militare nu au cei care bat campii despre lucruri petrecute acum 28 de ani?

Anonim spunea...

Huhu, leonard
Art 122, impune numai modul de calcul, nu legea in sine. Noi deja avem pensiile calculate cu legea 263. Acest articol este bagat pentru cei care au iesit dupa 01.01.2016, tocmai ca sa nu fie discriminati in raport cu noi. Asta nu inseamna ca acum ei beneficiaza de avantajele punctului de pensie

Anonim spunea...

Ce trebuie atacat in instantele de contencios, este M25, care incalca Constitutia, incalca legea 223, incalca OUG 57 si isi incalca propriile articole ( ex: art 12 din M25, spune ca se echivaleaza functiile; unde a-ti vazut in decizii, rubrica ,cu noile functii).
In legea 223 la art 109 si 110, spune clar , ca pensionarilor li se aplica legea salarizarii militarilor, valabila la 01.01.2016, adica trebuie sa li se dea toate elementele salariale ce compun solda lunara bruta, a unui militar activ la 01.01.2016. Aceste lucruri trebuie cerute, nu art. 122 si alte bazaconii.

emanuel spunea...

... Petre Aldea ... povestile de acum 28 ani demonstreaza ca ... atunci existau si militari , iar acum doar poeti ,filozofi , lingai , carpe , slugi ... pricepi tu ?

Huhu Rezea spunea...

@bizonul
-Esti complet in eroare cu art. 122 din L223.
Da, este pensie militară platită de CPS, dar este calculată in puncte de pensie si majorată potrivit L 263/2010.
Cei care au optat pentru acest mod de calcul, printre ei si gulere albe aflate in prag de pensionare la limită de vârstă, vor beneficia de majorarea cu 10% a valorii punctului de pensie, de la 01 07 2018, si de viitoarele majorări ale acestuia.
-Ordinul M25 aduce daune minore vechilor pensionari militari pe lânga cle aduse de ordonanțele 57 si 59.

Anonim spunea...

Huhu-le,

Daca va fi o pensie militara ( in afara de cea a magistratilor militari ) care se va indexa la 01.07.2018, asta daca nu se schimba legea pana atunci, eu ma calugaresc, daca nu, atunci tu , le ceri iertare in genunghi la toti pe care ii dezinformezi acum.

Anonim spunea...

Desi legea prevede acest lucru, M 25 :
- nu echivaleaza functiile
- nu actualizeaza procentele sporurului de dispozitiv
- nu actualizeaza procentele indemnizatiei de comanda,
- nu introduce noile sporuri aparute si valabile la 01.01.2018, pentru functiile egalesau echivalente,
- nu actualizeaza gradatiile de vechime la vechimea din ultima decizie asa cum scrie in art 109.

Daca aceste lucruri pentru tine sunt nimicuri atunci nu stii ce vrei.

Huhu Rezea spunea...

@bizonu
Eu inteleg contrele, dar fara obraznicii.
Problemele de nelegalitate din Ordinul M25 au fost rasdiscutate pe acest blog.Nu redescoperi d-ta roata.
In plus, la confuziile d-tale precizez ca legea nu prevede ca trebuie sa-ti bage in baza de calcul elemente salariale pe care nu le-ai avut in cele 6 luni.
Vor beneficia de majorarea de 10% a vps de la 01 07 doar militarii care au avut dreptul si au optat pentru modul de calcul al pensiei prevazut in art 122.

medicmilitar12 spunea...

1. Aplicarea .....OUG. nr. 59/2017-la recalcularea pensiilor militare - stabilite in baza legilor de pensii- anterioare anului 2016 -incepand cu data de 15.09.2017- este UN ABUZ DE DREPT, O SCHIMBARE A REGULILOR IN TIMPUL JOCULUI= O ILEGALITATE...!creand DISCRIMINARI INTRE PENSIILE RECALCULATE in perioada 01 ian.2016(de fapt- dupa 01. 07.2016...!=data efectiva a inceperii recalcularii pensiilor...) -31.12. 2017, prelungita pana la finalizarea operatiunii-in luna =x= 2018 (!);..2.Au mai fost si alte ilegalitati-care au dus la FURT din CUANTUMUL PENSIILOR- pe care EI-INITIAL= S-AU ANGAJAT PRIN LEGE -ca ni le vor "DA":..NU AU LUAT IN CALCUL -GRADUL AVUT la DATA PENSIONARII/TRECERII IN REZERVA, NU au luat in calcul procentul SOLDEI DE COMANDA -actualizat=majorat -in vigoare in 31.12.2009,la medicii militari-le-au furat -din -sporul specific de responsabilitate a actului medical, ...si..."cireasa de pe tort"...solda de functie - din capul tabelului- cred ca nu gresesc afirmand -ca:TREBUIA -LUAT LA MAXIMUM-UL FUNCTIE DIN LEGEA SALARIZARII, plecand de la solda platita in cele 6 luni de activitate (de ex.:COEF. SF. platita col.INFANTERIE= 4,7 , TRANSPUSA=ACTUALIZATA-la data de 31.12.2009 =5.5 X VRS...! ;col. medic= coef. SF. platita in cele 6 luni alese=4,7 x 0,1(Sp.Resp.Act.Med.)=+=5,17 x VRS..!puneti cifrele in tabelul cu structura SLB-baza de recalculare -si veti vedea FURTUL CATORVA SUTE de LEI din - BAZA DE CALCUL A PENSIEI RECALCULATE. AFIRMATIA MEA are la baza-faptul ca la data de 31.12.2009=ERAU IN VIGOARE LEGILE 138/1999 si 164/2001..! -Daca-aceste legi -au fost ELUDATE = M.Ap.N. -a facut= un ABUZ, O ILEGALITATE..!

medicmilitar12 spunea...

1. Aplicarea .....OUG. nr. 59/2017-la recalcularea pensiilor militare - stabilite in baza legilor de pensii- anterioare anului 2016 -incepand cu data de 15.09.2017- este UN ABUZ DE DREPT, O SCHIMBARE A REGULILOR IN TIMPUL JOCULUI= O ILEGALITATE...!creand DISCRIMINARI INTRE PENSIILE RECALCULATE in perioada 01 ian.2016(de fapt- dupa 01. 07.2016...!=data efectiva a inceperii recalcularii pensiilor...) -31.12. 2017, prelungita pana la finalizarea operatiunii-in luna =x= 2018 (!);..2.Au mai fost si alte ilegalitati-care au dus la FURT din CUANTUMUL PENSIILOR- pe care EI-INITIAL= S-AU ANGAJAT PRIN LEGE -ca ni le vor "DA":..NU AU LUAT IN CALCUL -GRADUL AVUT la DATA PENSIONARII/TRECERII IN REZERVA, NU au luat in calcul procentul SOLDEI DE COMANDA -actualizat=majorat -in vigoare in 31.12.2009,la medicii militari-le-au furat -din -sporul specific de responsabilitate a actului medical, ...si..."cireasa de pe tort"...solda de functie - din capul tabelului- cred ca nu gresesc afirmand -ca:TREBUIA -LUAT LA MAXIMUM-UL FUNCTIE DIN LEGEA SALARIZARII, plecand de la solda platita in cele 6 luni de activitate (de ex.:COEF. SF. platita col.INFANTERIE= 4,7 , TRANSPUSA=ACTUALIZATA-la data de 31.12.2009 =5.5 X VRS...! ;col. medic= coef. SF. platita in cele 6 luni alese=4,7 x 0,1(Sp.Resp.Act.Med.)=+=5,17 x VRS..!,TRANSPUSA=5,5 x0,1()SRAM=+=6,05 x VRS=...puneti cifrele in tabelul cu structura SLB-baza de recalculare -si veti vedea FURTUL CATORVA SUTE de LEI din - BAZA DE CALCUL A PENSIEI RECALCULATE. AFIRMATIA MEA are la baza-faptul ca la data de 31.12.2009=ERAU IN VIGOARE LEGILE 138/1999 si 164/2001..! -Daca-aceste legi -au fost ELUDATE = M.Ap.N. -a facut= un ABUZ, O ILEGALITATE..!(PS=am corectat o eroare facuta in comentariul anterior..!)

Leon spunea...

Deoarece la cele cateva emailuri trimise in anii trecuti, dul A.Solomon nu a raspuns niciodata, imi permit sa-i scriu pe acest blog(sigur este citit de consilierii dlui) in care sugerez sa scoata de la naftalina OuG.nr.57/2015 (Plx nr.82/21.03.2016), varianta aprobata de Senat acum mai bine de 2 ani si impreuna cu celelalte 3 comisii( Aparare, Juridic si Buget )sa intocmeasca Raportul pentru a fi aprobat de plenul Camerei Deputatilor..!
Varianta aprobata de Senat, cu 80% din baza de calcul( Pct.10) si cu includerea Pensiei Suplimentare si a OMM sa nu depaseasca 100% din baza de calcul prevazuta la art.28 utilizata la stabilirea/recalcularea/actualizarea pensiei(Pct.11), va duce in final la DIMINUAREA pensiilor cu 5% (105%-100%) pentru militarii cu vechime peste 25 ani, care foarte usor pierd din Vechimea acordata pentru grupele de munca+ 9% PS +20% OMM !
In schimb vor fi ajutati militarii cu vechime incompleta care mai greu ajung la 100%, dar sigur vor avea o crestere a cuantumului pensiei militare fata de ce primesc in prezent.
Si mai vedeti dle A.Solomon ca Pct.12, care modifica art.81 din Legea nr.223/2015, nu mai este de actualitate deoarece acest articol este modificat deja in Proiectul de lege L 194/2018, aflat in prezent la Promulgare, care prin Art.IV, introduce doua noi alineate:
,,(1prim) Pensionarii militari pot beneficia de drepturile prevazute la alin.(1) lit.a) prin atribuirea de bilete, in conditiile legii...,, si urmeaza lit.a) si b) apoi alin.(1secund).
Si mai puneti in discutie dle A.Solomon si OuG.nr.59/2017 (Pl x nr.310/2017), aflata la dvstra in sertar, penntru un Raport Suplimentar, din 20 dec.2017..!
Si daca nu doriti Eliminarea Art.VII, cel putin introduceti un alineat care sa prevada foarte clar majorarea pensiilor militare cu procentul de 10-15-20% pentru cei care care au Ordinul Meritul Militar sau Semnul Onorific in Serviciul Patriei, prin Adaugarea sumelor respective la Pensia Neta..!

Leo spunea...

Emanuelle ,
nici nu vrei sa sti cate povesti din astea stiu.
In plus vezi ca ai o forma de ingustare a ratiunii evidentiata prin contradictiile pe care le ai in exprimarea scrisa. daca si la "oral" esti la fel , atunci nu-mi mai bat capul cu dei ca tine , care se cred atostiutori si traitori. La viata mea am de multi ca tine.

Iulian Mareș spunea...

Pentru reușită deplină consider că nu ar strica niște incantații de la vekii picți, farmece, magie neagră, blesteme cu lumânări întoarse, cărbuni stinși in apă, tehnici voodoo, ca-n Dahomey!
Să le facem păpuși boierilor și să-i înțepăm mereu și adânc cu aconul!!! 😂🤣🤗😎

emanuel spunea...

Ok - Leonard ...nu uita sa-ti iei pastilele ...poate si o pilula de ,, MARATON FORTE ''...sa ai si tu nivelul politic - ridicat ! se revarsa inteligenta si linguseala politica... scrisa si orala ,, SUCCESURI " !

Leo spunea...

Pt. mine Nicu (Durac), trecut in rezerva de stanculescu (chiar de ziua numelui lui in '90 ) , pt. "delicte de opinie" este cel mai evident exemplu de luptator cu sistemul pervertit si ticalosit care a ocupat Romania . In plus , este si un exemplu de autopregatire juridica si tenacitate , prin care in cele din urma , prin 2006 sau cam atunci , a reusit sa-si gasesca dreptatea si compensarea aferenta. Daca l-a cunoscut cineva dintre cititori pe Nicu , atunci va intelege ce am spus. Daca nu l-a cunoscut , atunci imi va reprosa ca spun povesti.

Negritoiu spunea...

Leon,
Nu stiu din ce motive si la indemnul cui,ai trecut in tabara adversa. Ce ai impotriva celor care au vechimea completa sau care au depasit-o ? De ce susti incalcarea legilor ? Pe unii ca tine se bazeaza decidentii cand emit tot felul de hotarari contrare drepturilor noastre. Tu de ce n-ai avut vechimea complecta ? Atentie!Daca ai de gand sa ma jignesti in raspunsul tau,iti dau un sfat:abtine-te.

Leon spunea...

Petre, citeste mai atent comentariul meu..!
Am reprodus Amendamentele aprobate de Senat si o parte din consecintele acestora asupra pensiilor militare.
P.S. Personal am suficienta vechime (31+ 13 grupe) si deja am pierdut 8% din P.Suplimentara
N-am jignit pe nimeni si nu cred ca va fi cazul..!!

Negritoiu spunea...

Leon,
Multumesc pentru raspuns.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Ela Pop, va raspund pentru un link de pe alt topic: Pensiile la MAI au inceput sa vina pe plus cu sume cuprinse intre intre 300 si 500 lei.

luminita spunea...

DE UNDE O SCOTI ,deaga Cornel . ce plus ,din ce ?

Leon spunea...

Astazi, 31 Mai este ZIUA REZERVISTULUI MILITAR..!
LA MULTI ANI CU SANATATE tuturor Rezervistilor dar si celor care sunt in Retragere !
PS. Pe siteul ANCMRR aveti si un mesaj din partea Generalului Nicolae Ionel Ciuca..!

Iulian Mareș spunea...

Și la MApN pensiile au început să sosească actualizate pe +, cu sume între 600 și 1400 lei!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ieri a postat un rezervist de la Politie, intr-un comentariu pe blogul fb ,,Pensionarii militari uniti intr-o singura forma asociativa,'' in care si-a dat cuvantul ca au venit cu aceste sume actualizarile la mai multi politisti pensionari. Rog pe cei care locuiesc in orase mai mari, cu mai multi rezervisti din MAI, sa ne confirme aceasta stire! Eu nu o dau ca certa stirea, ci doar am reprodus din ce am citit pe acel blog.

Ion Oblemenco spunea...

LA MULTI ANI REZERVISTI ! AM O DORINTĀ ,CEI ACTIVI SA SE RIDICE LA NIVELUL NOSTRU .SALUTARE !

Leon spunea...

O veste buna pentru personalul militar medical( medici si asistenti), care doresc sa ramana in activitate dupa implinirea varstei de pensionare, Comisia pentru Aparare din C.Deputatilor a intocmit un raport favorabil de admitere a proiectului de lege Pl x nr.46/2018. Medicii si asistentii medicali din SNAOPSN pot iesi la pensie la aceeasi varsta ca si personalul medical civil ! Senatul este camera decizitionala..!

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Mai țineți cont și de informațiile de pe acest blog înainte de a posta zvonurile de pe alte site-uri.
In primul rând, fff puțini pensionari MAI mai beneficiază de actualizarile pensiilor după intrarea în vigoare a OUG nr 59/2017. Nu beneficiază nici macar de creșterea soldei de functie acordată de la 01 10 2017 prin OUG 56.
Beneficiaza de actualizarea cu 15% de la 30 06 2017 doar cei care au ales cele 6 luni din perioada când erau militari. Politiștii și penitenciariștii nu sunt actualizați.
Poate e vorba de decizii de recalculare, căci MAI este mult întârziat și termenul d recalculare a fost amânat până pe 30 06 2018.

Leo spunea...

@ Leon ,(binevestitorule)
te rog , spune-mi raspunsul la urmatoarea mea nelamurire :
- Majorarea de 5 % conf. Art. 14, alin.(2) al OUG 57/2015 , s-a aplicat in plus fata de indexarea de 5% aplicata tuturor pensiilor , sau NU S-A APLICAT DELOC , si DE CE ?
Multumesc ,

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Huhu Rezea, orice este posibil, inclusiv intentia de a fi un zvon. Am sa mai verific cu atentie inca o data, daca mai gasesc din acel noian de postari, informatia si la ce se refera exact. Cu scuze pentru cei care au fost atenti la informatia mea!

Leon spunea...

Leonard, daca este o ghicitoare te anunt ca nu cunosc raspunsul !
Daca intrebarea este pusa la modul serios, iti recomand sa compari cuponul de pensie din Decembrie 2015 cu cel din Ianuarie 2016 si o sa constati ca Pensia bruta a crescut cu 5%..!
Eu iti inteleg supararea, ca majorarile cu 5% din 2016 si 5,25% din 2017 s-au efectuat la pensiile aflate in plata (evident mai mari) si nu la cele recalculate( 70%, evident mai mici)
Stiu ca erai obisnuit cu aceste majorari care in anii 2009-2012 au fost ZERO, iar cele din anii 2013(4%),2014(3,7%) si 2015(5%) s-au aplicat la pensiile din Deciziile revizuite (20%,evident mai mici).

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am reverificat si puteti vedea pe articolul Col. Viorel Gligor ,,Binomul ataca SCMAD prin ANCMRR,'' comentariul lui Corneliu Tomescu, semn particular bilina tricolora.

Negritoiu spunea...

Domnule Iulian Mares,
Ati vazut dvs.o asemenea decizie de actualizare? Nu cred pana nu vad una postata pe blog.Orice calcul am face nu obtinem asemenea diferente(intre 600 si 1400). Cat sa fie baza de calcul? Singura explicatie ar fi aceea ca s-a aplicat majorarea de 15% la functia egala cu salariul minim iar sporul de 9% si cel aferent OMM s-au aplicat la cuantumul obtinut dupa plafonarea la 85%.
Sa dea dumnezeu sa fie asa dar,repet,nu cred pana nu vad!

Leon spunea...

Petrica, Iulica este printre putinii de pe acest blog care mai si glumeste uneori( si bine face..!) asa ca afirmatia de mai sus priveste-o ca pe o gluma !

karadeniz spunea...

Tomescu este din MApN iar în comentariul său, pe Facebook, a evidențiat două pensii actualizate de la MAI, care au crescut cu 390 și 500 de lei, comparativ cu mai multe decizii de actualizare de la MApN, cu scăderi cuprinse în ecartul de 160-1260 lei.
Dacă la MApN din 25.000 de pensii actualizate, la data de 25 martie 2018, erau 100 cu majorare de cuantum, logica ne spune ca și la MAI sunt astfel de pensii actualizate cu cuantum majorat, iar MAI este mult în urma MApN cu recalcularea și actualizare, plus că există obiceiul de a se trimite în prima fază pensiile mărite, pentru liniștirea pensionarilor, și apoi cele diminuate. Dar Cornelius nu le are cu logica, analiza ori alte procese cognitive, ci mai ales cu postarea a cât mai multe comentarii, majoritate cu copy-paste de pe radio șanț. Și uite așa acest site se transformă, in pofida intențiilor adminului într-un site de dezinformare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Karadeniz, nu cred ca am gresit prezentand o informare dupa o realitate. Sa vedem, comparativ, finalizarea actiunii de actualizare, si pe urma mai discutam cum sta situatia in cele doua ministere. Si la recalculari am impresia ca noi batem recordul la scaderi din cuantum. La ei exista o teribila lupta pentru indreptatiri, fiind coeziune, pe cand la noi se procedeaza exact contrariul.

Iulian Mareș spunea...

Petrică...
Leo are dreptate, dar îmi place cum ar suna, in real!

Negritoiu spunea...

Leon si Iulian,
E buna gluma.Mi-as dori sa fie adevarat dar ,din pacate ,nu este.

radu spunea...

Nu inteleg de ce la discutia purtata, domnul deputat aminteste de reducerea varstei de pensionare doar pentru personalul militar si omite categoriile profesionale care benficieaza mai substantial de reducerea varstei de pensionare : balerini, muzicanti suflatori, personal minier, etc.
Iată pe larg cine are dreptul la pensie pentru limită de vârstă, cu reducerea vârstei standard de pensionare, dacă are stagiu de cotizare mai mic decât cel complet:
- persoanele care au realizat stagii de cotizare de cel puţin 20 de ani în mine, în subteran au dreptul la pensie pentru limită de vârstă, cu o reducere de 20 de ani din vârsta standard de pensionare, prevăzută de lege. Concret, minerii care întrunesc aceste criterii pot primi pensie pentru limită de vârstă dacă au împlinit minimum 45 de ani.
- persoanele care au realizat stagii de cotizare de cel puţin 20 de ani de activitate artistică în profesiile de balerin, dansator, acrobat, jongler, clovn, călăreţ de circ, dresor de animale sălbatice, solist vocal de operă şi operetă, cascador sau instrumentist la instrumente de suflat au dreptul la pensie pentru limită de vârstă, cu o reducere de 15 ani din vârsta standard de pensionare, prevăzută de lege. Vârsta standard de pensionare redusă nu poate fi mai mică de 50 de ani, cu excepţia balerinilor şi acrobaţilor pentru care vârsta standard redusă nu poate fi mai mică de 40 de ani pentru femei şi 45 de ani pentru bărbaţi.
- persoanele care au realizat stagii de cotizare de cel puţin 15 ani în zona I de expunere la radiaţii, respectiv 17 ani în zona II de expunere la radiaţii. Dacă întrunesc aceste criterii, persoanele care au lucrat în zona I sau II de expunere la radiaţii pot primi pensie pentru limită de vârstă, indiferent de vârsta pe care o au când solicită acest drept.

Leo spunea...

@ radu
Deoarece se intelege ca sunt alte principii in L 223 fata de L 263.
Conform celor spuse de tine , este ca si cum ar fi trebuit ca actualizarea bazelor de calcul sa fie calculata in functie de raportul de nr. de salarii medii pe care le-a avut solda lunara si acest raport sa fie translatat la data deschiderii dreptului de pensie. Ar fi fost foarte corecta metodologia , dar ...
De pilda , Flavius a avut in 1989 , media pe 6 luni a soldelor lunare de 1,5. Atunci , dupa acest principiu , ar fi trebuit ca baza de calcul a lui actualizata sa fie 1,5 salarii medii din ianuarie 2016.
Guleratilor nu le plac situatiile CLARE ci baga totul in OBSCUR ca sa manipuleze cum vor ei situatiile.

medicmilitar12 spunea...

Petre ALDEA:..da,e adevarat- si in M.Ap.N.-s-au emis decizii de pensii recalculate- cu un cuantum marit- cum e si in cazul meu- cu vreo 700 de lei...!(...chiar daca aceasta crestere -e "prin taiere"...!-ca sa-l citez pe d-l COARNA= sindicalist MAI).

medicmilitar12 spunea...

Petre ALDEA:..da,e adevarat- si in M.Ap.N.-s-au emis decizii de pensii recalculate- cu un cuantum marit- cum e si in cazul meu- cu vreo 700 de lei...!(...chiar daca aceasta crestere -e "prin taiere"...!-ca sa-l citez pe d-l COARNA= sindicalist MAI).