Un produs Blogger.

marți, ianuarie 08, 2019

CPS a MAI informează care drepturi de pensie militară vor fi indexate cu 1,3%

107 comments

107 comentarii:

Leon spunea...

Asteptam si Comunicatul CPS a SRI, in speranta ca va specifica "cuantumul pensiilor militare aflate in plata la 31 decembrie 2018 vor fi indexate cu 1,3%"..!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Nu fi Toma Necredinciosul!
Sintagma „Drepturile de pensie militară în plată la 31 12” nu este echivalent cu „cuantumul în plată al pensiilor militare la data de 31 12”?
De ce nu acorzi cuvântul aflat cu subiectul Cuantum, nu cu pensiile militare? Faci aceeași greșeală ca în textul din ordonanță.

Leon spunea...

@Huhu Rezea, ai dreptate Domnule ! Acum vorbii la telefon cu o doamna draguta de la CPS a MApN care mi-a confirmat ca pensia in aceasta luna este indexata cu 1,3% la cuantumul aflat in plata nu la cel din decizia de actualizare..!
Ca sa vezi ca uneori Guvernantii se mai tin si de promisiuni !

Dan spunea...

Cititi cu atentie legea223/2015. Doar dacâ esti inca activ beneficiezi de reducerea varstei de pensionare pentru grupele avute.Ca rezervist indiferent de grupele avute (toate se pierd) si de vechimea ca militar ( chiar dacâ ai avut si 24 de ani grupa AC ca militar aperativ si ești copt de boli) trebuie sa supravietuiesti cum poti farâ venit pana la 60 de ani cand ai drept de pensie militara. Si nu prea supravietuieste nimeni .Discriminare si genocid organizat.maior Dan Aldea

Huhu Rezea spunea...


@Dan Aldea
Ți-am explicat de mai multe ori că nu ai dreptate.
Art. 21 din L 223 se aplica in mod egal și pentru activi și pentru rezervisti.
Beneficiezi de reducerea vârstei de pensionare, pentru condiții de muncă, numai dacă la data trecerii in rezervă aveai 25 ani vechime efectiva din care 15 vechime in serviciu.
Cine este vinovat că d-ta ai dat bir cu fugiții când aveai doar 24 ani vechime efectiva, chiar dacă erau și vechime in serviciu.
Te-ai grăbit, așteaptă până la 60 de ani și să mănânci pensia până la 100 de ani!

M spunea...

Băi ce mi-au făcut ăștia!!! De când a aflat soția că îmi crește pensia cu 1,3% ne certăm ce o să fie facem cu atâția bani în plus. Sigur, pensiile civile ai crescut în perioada asta de zeci de ori mai mult dar, totuși.
Vă dați seama anul viitor când o sa e crească iar cu inflația!?😀

Mihai spunea...

Când ai de lucru cu ”jigodiile psd-iste” , mai bine să-i feresti.
Oricât ar vrea nu pot mai mult.
Luati măi ........... de aici .
Nu înteleg de ce unii l-au facut idiot ,iar altul nu i-a mai publicat comentariile.
Se pare ca ati ajuns cu ghiata la cap ......dupa cum anticipam.
Fara Coarna sunteti vraiste .....chiar daca aveti n stele si vechime cât podul de la Fetesti.
Am trimis acest mesaj doar ca sa stiti ca a plecat de pe blog hârșâit de stapân unul care stapânea latura juridica si logica guvernului in finante.
M-ai am si altele din urmă la fel de actuale ca desfasurare in timp, dar degeaba , majoritatea tot nu pricepeti nimic din ce vi se întâmplă . Asa ca o las baltă .

Blogger Aurel spunea...
Cu permisiunea d-voastra îmi exprim și eu punctul de vedere în această privință.
Actualizarea (fosta indexare) este obligatoriu a se aplica la 01 2019 la cuantumul avantajos in plata rezultat după actualizarea cu majorările de 15 respectiv 10% la polițiști , adică la cuantumul avantajos de pe ultima decizie, adică cea în urmă actualizarii cu 15%,etc.
Această indexare , botezată acum actualizare cu 1,3% la 01 2019, corespunzătoare nivelului de inflație din 2017 nu se poate aplica unui cuantum in plată fictiv calculat după o formulă neconformă cu legea.,respectiv cuantumul rezultat din majorarea cu 15 % mai mic decât cel in plata in 68%dincazuri.
Și asta deoarece acel cuantum nu conține indexările anuale in mod cronologic și legal.
Și atunci neputând aplica pentru cei 68%cu pensiile micșorate și neidexate pe 2016 actualizarea la acest cuantum fals au decis un compromis adică aplicarea actualizării la cuantumul avantajos in plată la data de 1 1 2019 pentru toată lumea.
Cu aceste ultime decizii micșorate in 68 %din cazuri se pot ....... întrucât sunt in fals și uz de fals.
Că atare viitoarele actualizări cf art 59 de vor face la cuantumul avantajos in plată, cuantum care este cronologic legal și în concordanță cu emiterea primei decizii de pensie cf L 223, adică legal din punct de vedere al aplicarii indexărilor anuale.
În felul acesta repară parțial măgăria făcută cu actualizarea soldei de funcție cu acel 15%.
Altă soluție momentan nu exista.
Noapte buna.

sâmbătă, noiembrie 17, 2018
Blogger Aurel spunea...
PS
Cu alte cuvinte,mai pe scurt,am vrut să spun că cap nu poate aplica o indexare la un cuantum neidexat cu inflația pe 2016.
Este obligată să aplice actualizarea la cuantumul avantajos in plată la data de 01.01.2019.
Asta pentru a fi în concordanță cu cei de la MI,unde aceasta indexare s_aaplicat. Îi

sâmbătă, noiembrie 17, 2018
Blogger Huhu Rezea spunea...
@Aurel
Neconvingător combați. Se vede că ești pensionar mai proaspăt. Cei mai vechi știu că niciodată, până în anul 2016, nu a fost indexat cuantumul mai avantajos.
Cuantumul mai avantajos a fost păstrat în plată până când a fost depășit de majorările aduse cuantumului recalculat.
A fost o premieră în anul 2016 când s-a majorat cuantumul în plată, deși legea nu preciza acest lucru. De aici, finanțiștii caselor, și ei mai proaspeți, au intrat în bâlbâielile cu regularizarea indexărilor cu actualizările din anii 2016-2018.


duminică, noiembrie 18, 2018
Blogger Leon spunea...
Cred ca pentru anii 2016 si 2017, s-a aplicat majorarea la cuantumul aflat in plata si din motivul ca era in curs procesul de recalculare a pensiilor militare. Iar in prezent are loc actualizarea acestora, si probabil se doreste finalizarea acestui proces.
Si acum apar doua situatii:
1.Daca se face actualizarea cu 1,3% in luna decembrie, in mod sigur se va aplica tot la cuantumul aflat in plata.
2.Daca se asteapta finalizarea actualizarii( cu 15% a SF.), atunci prin luna Aprilie 2019 se poate face actualizarea la cuantumul trecut in Decizie, prin adaugarea si a inflatiei din anul 2017( INS va comunica acest procent pana atunci) si atunci procentul va fi mai mare:
1,3% + 3,7% = 5%, aproximativ.

duminică, noiembrie 18, 2018
Blogger Leon spunea...
Corectie: "..si a inflatiei din anul 2018..."

Patrascioiu spunea...

Frecție la un picior de lemn.Polițiști ies la bătaie. Bucurestenii noștri nu ies decât la cutremur.Dacă va uitați la declarațiile de avere ale funcționarilor din primarii comunale,orășenești, municipale și alți functionari ajungeți la concluzia ca cel mai prost platitîn sunt militarii din SNAOPS.Pensii pe măsură. In timp ce noi ne certam în spre slava lor ei trag foloase.O fi bine?

Sergiu spunea...

Leon, astazi au intrat pe card pensiile SRI. A mea a crescut cu 57 ron.

iceparu spunea...

Daca vine de la PSD orice e bun inclusiv CASS 10% ,ingetarea pensiilor etc.Asta e omul nou realizat d

e Dragnea.

Leon spunea...

@Sergiu, este bine ca venim cu informatii corecte si la timp !

Huhu Rezea spunea...

@Sergiu

Au întârziat 2 zile virarea banilor în bănci, dar au indexat pensiile încă din luna ianuarie.
Ai pensie brută de cca 4500 lei.
Astia de la SRi si-au permis să indexeze fără să dea comunicat:))))! Ar fi culmea să aflîm că Apărarea și Internele amînă indexarea până în februarie.

Leo spunea...

T3, sa-i multumesti Amabilului ca este milos si intelegator dar si corect si sa nu te mai bagi in chestiuni politice......

Leon spunea...

Hhule, pai nu zisei eu mai sus ca pensiile indexate sunt pe drum si intra pe card maine..poimaine..:)) ?.

Huhu Rezea spunea...

ONG - iștii il plătesc doar pentru comentariile politice!

Iulian Mareș spunea...

Soarele meu...de Sibiu nu mai rezista la atât de mult aliat pe lângă Bizar!

Doamna Aldea,
Salutări din Gradina Botanică!...care vine de la botik mic, ca al broaștei!

iceparu spunea...

Pe mine nevasta vrea sa ma trimita la pazitul caprelor.Zice ca ce marire e asta de 1,3%?Mai zice ca s-a saturat sa ma hraneasca din pensia ei.Eu ma tin batos zicand ca ce vine de la PSD e aur curat.

Huhu Rezea spunea...

@Ice
Parcă ți-e cam necaz că Teodorovici a scos CASS din ordonanța, pentru pensiile speciale...

Iulian Mareș spunea...

Dar el este ofticat din cauză că s-au înăsprit controlul pe căzănel....

iceparu spunea...

Huhule cu tot respectul.Nu-ti lasa poalele pana nu treci raul.Liberalul Teodorovici e in stare sa schimbe macazul.

Iulian Mareș spunea...

Radu, ceea ce știi tu a fost o propunere oneroasa pt anularea pinetarii MAI pe timpul JAI!
Înțelegi?

Huhu Rezea spunea...

@Radu
Nu este baza legala de indexare pt 2018 Nu te mai lua după zvoneri.
Se indexeaza cuantumul brut și se impozitează cu 10% ce trece peste 2000 lei.
Pensia neta a celor pensionați după 15 sept 2015 nu trebuie sa depășească nici baza de calcul indexata cu 1.3%

iceparu spunea...

Mares ca sa vezi ca nu sunt Hagi Tudose iti dau si tie produs de la cazanel.


ifrim spunea...

La o ipotetica majorare a SF cum a fost cea de 15% aceste indexari anuale dispar in acea majorare?

ifrim spunea...

Contravaloarea soldelor de grad sunt umilitoare,nu se gandeste nimeni la majorarea acestora,daca nu cerem in an electoral urmatorii 4-5 ani putem sedea linistiti la locurile noastre!

Mihai spunea...

@ Huhurez
Esti cam zgârcit .Nu crezi ca pe unii ar trebui sa-i platesti cam dublu fata de ONG-sti .Cel putin acum la lichidare.
@ Leonard
M-am retras definitiv de pe blog .Sa stii că te-am trecut intotdeana la exceptii fata de lipsiti de logica elementara. Am trecut pe aici doar pentru o lectie neinsuiita temeinic de ”amabil” &@ Leon. Mares oricum bea cerneala degeaba .
In al doilea rând nu mai scriu fiindca tot ce am prevestit pe aici s-a si intâmplat. La un moment dat chiar mi-am pus problema daca factorii de decizie la nivel inalt nu citesc pe aici si se inspira în masuri ,ordonante ,etc din comentariile mele.
Când a aparut legea 223 am spus ca este o lege buna dar va genera pensii tip Geica prin unele domenii si v-a rupe bugetul . Al naibii ca la cateva luni a aparut OG 57. Sa fie o întamplare?
Apoi ,fiind printre primii recalculati in 2016 ,scapa-i pe aci porumbelul spunând ca si cu OG 57 sunt cazuri de pensii mai mari ca salariile activilor similari ,atat la brut cat si la net. Al naibii ca la cateva luni veni OG 59 si scutirea activilor de CASS pe anumita suma ca sa se mai echilibreze netul vizavi de netul pensionarului.
Anul trecut tinând cont de faptul ca in decembrie cei 2% alocati MAPN au fost suplimentati prin rectificare bugetara (similar si la MAI-pentru plata pensii ) am afirmat ca Og pe 2019 va aduce dureri mari de cap unora. Si a venit L114 cu ce s-a luat la cunostiinta.
Și multe altele .......
Concluzii.
Oricâte demesrsuri se vor face sortii de izbanda sunt minim minimorum pâna in 2021 si catva timp după datorita urmatoarelor principale fenomene.
- coroborat cu cheltuielile pentru logistica ,etc bugetul MapN si MI trebuie sa se incadreze in sumele alocate ,respectiv 2% pentru armata si x pentru MI (anul trecut a fost cu recificarea din decembrie peste 2% si peste x la MI). Si vor face toate artificiile posibile ca sa se incadreze in 2% respectiv X%.
- ministrul de finante si cel care dirijeaza programul de guvernare trebuie sa mentina deficitul bugetar in limita sub 3% in conditiile majorarilor salariale din zona bugetara plus indexari de pensii si indemnizatii , investitii, etc. Și vor recurge la toate artificiile posibile ca sa se mentina sub 3% deficitul.
In acest scop anul acesta s-a livrat L114 /2018 (care cuprinde si taierea mierii de albine de la prescolari-art 49) iar la anul intrucât mai exista o etapă de majorari salariale va mai urma o L114 mult mai dură.
Nu uitati ca prin aplicarea noii legi a pensiilor civile trebuie ridicat raportul dintre punctul de pensie si salariul mediu brut pe economie de la 26% in 2019 la 40% suta preconizat pentru 1.1 2021. Asta insemnand bani foarte ,foarte multi.
Se intreaba cineva pe aici daca in acest context se va mai apleca cineva si asupra pensiilor militare cu toate discriminarile din interiorul lor ?
Nu cred fiindca multi nu realizeaza ce se intampla per ansamblu in economie , finante ,etc.
Politicienii au un singur scop ,pomeni ,pomeni ,pomeni pentru electoratul bugetar in scopul voturilor pâna când coarda va plesni.
Si când va plesni va lovi tot in cei nevoiasi ,neajutorati ,discriminati ,etc,
Militarii dupa parerea mea trebuie sa lupte pentru L223 cu amendamente astfel ca sa fie eliminate discriminarile si toti sa fie actualizati la nivelul similarului activ beneficiar de L153.Consider ca merita si ei o pensie de 1/2 sau 3/4 din pensia unui magistrat ,politician ,etc. Asa ar fi normal.
Trecerea pe legea pensiilor civile este solutie de moment si poate fi o mare plasa pe termen lung tinand cont de faptul ca aceste pensii din 2021 se indexeaza doar cu rata inflatiei si cu un coeficiet ”stabilit” de ei . S-a dus cresterea cu 50% din cresterea salariului mmediu brut.
Si atentie la masurile cu ROBORUL prin prisma raportarii la inflatie. Robor mic ,inflatie mică .
Si când ma gândesc ca si prapaditul CEC romanesc jumulea clientii exact ca bancile straine mi-ar pare rău ”să plece” din Ro.

Mihai spunea...

PS
@ Simate Huhurez .
Multumesc!
Ura si la gara. Trenul de Viena circula fara intârziere.
Mai tii minte când spuneam ca doar ANAF-ul si fondurile europene pot salva programul guvernului ? Ce vremuri si cum se schimba de la ozi la alta.
Iti place domnucă de la ANAF ? Functie mare ,remuneratie mare . Sper sa nu ia foc la .....jucarie /
Să nu uiti de plata ........ O donez pentru o cinste cu o rachie comentatorilor tai preferati.

iceparu spunea...

Ura!Ura!Ce ne-a dat Dady da sa vedeti ce ne da Sica Mandolina .
Cel mai castigat va fi Ifrim ca el va primi INTERES NATIONAL.

Daniel Craciun spunea...

@Sergiu
Cei 57 ron esti sigur ca e indexarea de 1,3 % ?
Luna decembrie ai avut pensia la fel ca in noiembrie si octombrie ?

Huhu Rezea spunea...

@avianyk
Daca nu mi-ai fi vorbit de conștiințele sus puse de la Medias, nu e vorba de cucuveaua roz, mi-aș fi făcut griji fata de ultimele tele intervenții, suspecte de paranoia

Leo spunea...

T3 , nu stiu de ce dar eu simt ca Amabilul te simpatizeaza. Nu este bine in viata sa transezi in mod voluntar si irevocabil anumite aspecte. Trebuie lasat un "joc tehnologic fi13 H13 ".....
Si in plus , sa sti ca Amabilul a devnit corect cu "scriitorii" , adica a legat cainii cenzurii selective. Te pup ,

Leon spunea...

T3, intre doua trenuri spre...Viena, pune mana si citeste proiectul de lege Pl x nr.725/2018-privind sistemul public de pensii , aflat deja la promulgare in asteptarea deciziei CCR, si poate intelegi mai bine decat altii din Sibiu, alin.(4) al Art.86:
,,Incepand cu anul 2022, valoarea punctului de referinta se MAJOREAZA anual cu rata medie anuala a inflatiei, la care se ADAUGA 50% din cresterea reala a castigului salarial mediu brut realizat,,.

Mihai spunea...

@ Leon
Pe site-ul m.muncii în proiectul afisat scrie negru pe alb la art 86 (4);
-"(4) Începând cu anul 2022, valoarea punctului de referință se majorează anual
cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 septembrie
a fiecărui an în care se face majorarea și comunicat de Institutul Național de
Statistică.
(5) În situaţia în care indicatorul prevăzut la alin.(4) are valoare negativă, se
păstrează ultima valoare a punctului de referinţă."
Afișează link-ul corect dacă M.muncii nu și-a actualizat site-ul.

Iulian Mareș spunea...

T3 mă dezguști!
Sper că ai citit cartea indicata!
Dar îți mai vând una....deși desființat în 45, GEC face victime și azi! Lazăr, cocota trădătoare, procurarea Capră și Insul Bizar!
Daca peste rahaturile legislative privind pensiile, de bine de rău, mai putem scăpa, de trecut și prezent nu! El urmărește și acum!
Autorul, din Avrig fiind, scrie cine a fost cea mai crunta minoritate adusa aici, cu traista-n băț! Și acest adevăr a fost ascuns...cat de asupritoare au fost, sunt și vor fi pt români acești minoritari...
Daca îți indexa pensia cu 5% ieșeai din foame? Altele sunt problemele noastre nu câteva rahaturi de procente în + sau -, dar nici astea nu trebuie sa fie uitate! Totul la timpul lor!
Așa că îți zic simplu: logică nu ai, doar copii informații de ici colo, așa că... îți urez călătorie sprâncenata că să nu te trimit la origini!
Vezi că nu te bag în seamă și...spui că dispari, dar apari, lingi unde scuipi!... tipic ție!
Citește cartea indicată, acum câteva zile de mine că să înțelegi sindromul Stockholm și cât au suferit și suferă frații tăi, neamul tău, bunicul tau obligat să lupte sub steag străin și gresit!
Ciudat este că sluga nu-și poate depăși condiția nici după 100 de ani! Pt asta mă cutremur.

Sergiu spunea...

@ Daniel Craciun
Am avut aceeasi valoare a pensiei tot anul 2018. Cea din ianuarie a crescut cu imensa suma de 57 ron. Chiar ma gandesc ce voi face cu atatia bani.

Daniel Craciun spunea...

@Sergiu
atunci cei 57 lei reprezinta actualizarea...nu indexarea de 1,3 % !
mai cunosc persoane care au primit actualizarea azi

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Camarazi: Atentie ca autoritatile s-au plans la Centru al fb sa dea spam de blocare la toate postarile care invoca si fac cunoscut mitingul din 7 februarie de la MAI al politistilor, la care se vor duce si militarii! Niste fraieri si astia care posteaza: Au facut una tipizata, standard, si o posteaza pe unde apuca, pe cand eu am facut-o din capul meu, am fixat-o si primesc share pe ea de la cei care o citesc, postand si pe 2 bloguri de grupuri militare, unde sunt admin, neputand pe altele fiind blocat pana pe 14 ian, urmand sa fiu admin si pe alte doua, sa nu ma mai blocheze astia pemanent pe grupuri... N-ar fi rau sa va duceti toti bucurestenii, la cat de speriati sunt, mai ales ca se duc acolo fiind un summit Europol si le e teama ca-i fac de c...t!

iceparu spunea...

Ura si la gara.Mi-a crescut pensia cu 99 lei.La unii ,UNPR le-a crescut pensia cu INTERESUL NATIONAL.

Dan spunea...

Mares-iuda tot trantor trâdâtor al militarilor ai ramas vandutule roșu.Cu șcârba te salutâ câlugarul Pahomie.

val3ros spunea...

am primit o noua decizie de pensie privind recalcularea pensiei in urma valorificarii SOSP pt 25 ani...mentionez ca am fost MABC la MAI apoi subofiter,iar la trecerea in rezerva in 2016 aveam SOSP pt 15 ani
din ce vad in decizie,pensia a fost recalculata cu noul procent SOSP,folosinduse media salariilor brute majorate cu 15% din 2017...pensia bruta nou rezultata este mai mare ....
imi pare rau ca nu am posibilitatea scanarii deciziei pt a o prezenta adminului
pt cei interesati la MAI ,s au trimis din oficiu de catre unitati ,la CPS ,a adeverintelor privind SOSP...o multime de colegi au primit deja noile decizii de recalculare

procent vechime cf. art. 29.....85%
prct. contrb. P.S...............9%
total prct......................94%
baza de calcul cf art 28[ sf. maj. cu 15 % in 2017}.......2971
pensie .............2793
pensie plafonata cf. art 30 leg.223.............2525
majorare pensie cg. art 11 leg,80..........505
suma maj. cfm oug 57.........129
total pensie actualizata cf. leg.223......3159

Iulian Mareș spunea...

https://t.dcnews.ro/renate-weber-nu-exista-cuvinte-care-sa-exprime-furia-si-dezamagirea-care-ma-incearca_631364.html

Unui roman, doar in acte!

Economisti si finantisti cu staif, kiar apropiati ai PNL, vin si explica cum este cu ROBOR, dobanda prea mare si coeficientul de risc de tara ilegal, precum si motivatia sustinerii de catre BNR a starii de fapt (din politici egocentriste-numirea in 2019 a unui nou Consiliu-Director si a unui nou Guvernator) si noua ne explica fenomenul cineva, cu fraze esuate din retorica opoziiei!
Dar cine este insul? Nimeni in drum, un propagandist al Apocalipsei, cu tupeu de Sibiu, marca Lazar, Kovesi/CEDO si mai ales Insul Bizar!
Mergi odata la Viena dar nu uita ca zilele astea, acolo, nu romanii au fost oficializati ca europeni de mana 2-3, ci copiii lor!

https://t.dcnews.ro/scandal-bnr-guvern-lucian-isar-atunci-a-inceput-robor-sa-creasca_631321.html

https://t.dcnews.ro/scandal-isarescu-teodorovici-ilie-serbanescu-bancile-fac-ceva-despre-care-nu-vorbeste-nimeni_631303.html

PS-azi incepe episodul DNA - Oradia!....sigur astia nu tin de Statul Subteran! Nu, nu, sigur ca nu!
Mai facem o destainuire?....unde crezi tu ca s-au dus afacerile si averile celor haituiti si cand au facut cancer?...in episodul viitor!
Ai prins trenul acela de Viena? Sa nu-l incurci cu cel de Moscova....nu ca ar fi o asa de mare diferenta! Dar mai astepti ceva la Ungheni pt a trece pe cealalta cale, ruseasca, marca Stalin!
Ah...si sa nu uit: Cate diferente gasesti intre modul de lucru DNA si Directia V?






Iulian Mareș spunea...

Draga Pahonie,
Ciudat era daca scriai, cu simpatie, ..... asa ca voi folosi citirea in oglinda, caci tot ce poti scoate tu este doar pe invers!
Salutari fierbinti.....:)), peste 350°C!

PS-acum nici Pahonie nu mai poti fi, ci doar Ipu?!

Iulian Mareș spunea...

Romanului,
Daca ai uitat...cartea se numeste Suferintele din Ardeal, de Vasile Stoica, nascut in Avrig! 1,84 Mb, in format electronic! Capitolul in cauza il vei gasi singur!
Lectura intensa in tren!

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Afirmativ!
Dar si tu poti face un drum pt miting, sponsorizat de Gabi, mai ales ca mai poti lua si ceva lumina de la centru, nu?
Optimizarea transporturilor este valabila!

CEZAR spunea...

Iarasi ne face CorneliunSSon de KKt..in 4 zari ..!!

CEZAR spunea...

I"Teparu,
Casa-ti creasca cu 99.lei ar trebui sa ai vreo 6 mii si ceva...
Si tot te mai vaicaresti , mai ..rapanos metilat ...in ultimul hal ..!!

Alexcta spunea...

Conform OUG 114/2018, Actualizarea s-a REtransformat in INDEXARE.

Leon spunea...

@val, poti face poza cu telefonul mobil si o trimiti pe E-mail Adminului..!
Eu am inteles urmatoarele:
-2971 lei reprezinta media soldelor brute actualizate cu 15% a SF.
-2971 x 85% = 2525 lei
-2525 x 20% = 505 lei SOSP
- 129 lei, cred ca reprezinta suma indexata cu 5% pentru anul 2016 (este trecuta in decizia de calcul din anul 2016,)
Total pensie bruta: 2525 + 505 + 129 = 3159 lei.
Cine a iesit la pensie dupa 15.09.2017, va primi max.20% la pensia bruta, dar ZERO lei la pensia neta..! GHINION, ar spune un clasic in viata !

Huhu Rezea spunea...

@CEZAR
Tiparul ar trebui să aibă brutal de 7600 lei ca sa primească 99 indexare.

daniel spunea...

Inflatia medie anuala pentru anul 2018 dupa 11 luni (ianuarie-noiembrie) este de 4,759%. Sa spunem ca in decembrie nu am avut inflatie (a fost dar inca nu cunoastem %) atunci media anuala a inflatiei pentru anul 2018 nu poate fi mai mica de 4,36%. La Multi Ani cu sanatate dragi colegi!

Iulian Mareș spunea...

Ice parul,
Felicitări domnule...să fii sănătos și să se repete anual, măcar, dacă nu trimestrial! 😂

radu spunea...

@val eros ,

Cand ai primit SOSP pt 25 ani?
Colegii din MApN cu situatie similara nu au primit nimic pana la aceasta data desi au facut demersurile din septembrie 2018 pentru obtinerea Semnului onorific În Serviciul Patriei !

CEZAR spunea...

QED !
Eu in fuga asa m-am raportat la net.....

Mihai spunea...

@ Iceparu & Mareș
Fata asta, Lt ing Amalia, numita inginerul sef al escadrilei de vânatoare F 16 de la Borcea duce greul pe acest aerodrom.Si câta raspundere pe umerii ei. Enormă.
Când ma gândesc că am pornit de la aceeasi functie la vârsta de 22 ani (functie de lt col pe atunci). Și cu patru veri la rând ca student zbor la Boboc pe IAR 823 ca practica . Asa era pe atunci .
Hei Țeparu& Mareș ,se poate compara cu ”greoaia” functie de ”comandant de pluton” ,companie ,etc adica trei lulele si-un rastel.

http://presamil.ro/inginerii-falconului/.

M spunea...

Citez din programul de guvernare lansat pe FB de ideologul economic al PNL:
- Introducerea principiului 85/15= salariatii din sectorul bugetar sa nu reprezinte mai mult de 15%din totalul angajatilor din economie . Daca luam cifra de 5.5 milioane total angajati si de 1.5 milioane in sectorul public (inclusiv sectorul ordine publica si siguranta nationala) inseamna ca Opozitia spune ca vor fi Concediati 700.000 romani din sectorul public.
- desfiintarea de urgenta a pensiilor "speciale".

PS 1 - mie punctul cu desfiintarea pensilor speciale (si probabil si cele de serviciu) imi convine. Imi creste si mie pensia! :)
PS 2 - Imi cer scuze dar nu pot sa raspund la postarile lui tigri 3 ca am adormit citind.

val3ros spunea...

@Leon
este corect tot ce ai scris

Huhu Rezea spunea...

Mares
Pahomie care semnează ungnown este Dan Aldea. Odinioară, îsi mai spunea Pahomie nebunul din Fălticeni, pe numele real Dan Dumitriu. Ii poți vedea muta pe Facebook.

Mihai spunea...

@ M U
Nu sunt dreptaci si cu atat mai mult PNL-ist.
Trebuie sa spun insa ca pnl-ul prin ”mandolina” a specificat clar ca singurii cere merita pensii de serviciu sunt militarii.
”Sintagma ”pensii speciale ” au folosit-o pentru astia care au copiat modelul L164 de la militari ,respectiv toata sleata incepând cu parlamentarii ,etc .Doar pe primari nu au reusit sa-i faca cu pensii speciale ,dar nu-i târziu.
După odihnă poti să revii cu finalul din postarea care ti-a indus somnolentă.

” Concluzii.
Oricâte demesrsuri se vor face sortii de izbanda sunt minim minimorum pâna in 2021 si catva timp după datorita urmatoarelor principale fenomene.
- coroborat cu cheltuielile pentru logistica ,etc bugetul MapN si MI trebuie sa se incadreze in sumele alocate ,respectiv 2% pentru armata si x pentru MI (anul trecut a fost cu recificarea din decembrie peste 2% si peste x la MI). Si vor face toate artificiile posibile ca sa se incadreze in 2% respectiv X%.
- ministrul de finante si cel care dirijeaza programul de guvernare trebuie sa mentina deficitul bugetar in limita sub 3% in conditiile majorarilor salariale din zona bugetara plus indexari de pensii si indemnizatii , investitii, etc. Și vor recurge la toate artificiile posibile ca sa se mentina sub 3% deficitul.
In acest scop anul acesta s-a livrat L114 /2018 (care cuprinde si taierea mierii de albine de la prescolari-art 49) iar la anul intrucât mai exista o etapă de majorari salariale va mai urma o L114 mult mai dură.
Nu uitati ca prin aplicarea noii legi a pensiilor civile trebuie ridicat raportul dintre punctul de pensie si salariul mediu brut pe economie de la 26% in 2019 la 40% suta preconizat pentru 1.1 2021. Asta insemnand bani foarte ,foarte multi.
Se intreaba cineva pe aici daca in acest context se va mai apleca cineva si asupra pensiilor militare cu toate discriminarile din interiorul lor ?
Nu cred fiindca multi nu realizeaza ce se intampla per ansamblu in economie , finante ,etc.
Politicienii au un singur scop ,pomeni ,pomeni ,pomeni pentru electoratul bugetar in scopul voturilor pâna când coarda va plesni.
Si când va plesni va lovi tot in cei nevoiasi ,neajutorati ,discriminati ,etc,
Militarii dupa parerea mea trebuie sa lupte pentru L223 cu amendamente astfel ca sa fie eliminate discriminarile si toti sa fie actualizati la nivelul similarului activ beneficiar de L153.Consider ca merita si ei o pensie de 1/2 sau 3/4 din pensia unui magistrat ,politician ,etc. Asa ar fi normal.
Trecerea pe legea pensiilor civile este solutie de moment si poate fi o mare plasa pe termen lung tinand cont de faptul ca aceste pensii din 2021 se indexeaza doar cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMB -dat pe ultimii 10 m în parlament.
Si atentie la masurile cu ROBORUL prin prisma raportarii la inflatie. Robor mic ,inflatie mică . Plus cresteri salariale cu țârâita după 2022.
Si când ma gândesc ca si prapaditul CEC romanesc jumulea clientii exact ca bancile straine mi-ar pare rău ”să plece” din Ro.”

Leon spunea...

@val, in Ianuarie vei primi suma din ultima decizie indexata cu 1,3%. Diferenta pentru luna Decembrie 2018 o vei primi in luna Februarie 2019..!

Mihai spunea...

Cine dezleaga nedumerirea asta.
Am vazut niste ”mustacioși cu pălarii mari” cătraviti rău că Haustriecii nu le mai bagă pe card ”alocatiile” la valoarea de anul trecut. Ziceau ca-i discriminare si se vor adresa la CEDO.
Uite unde-i nedumerirea mea;
Adica in loc de 180 capita/capita le da 85 euro = 395 lei mai mare ca 80 lei de la statul roman.
Daca asta-i discriminare ,oare doi copii din Romania care stau in aceeasi bancă la scoala generala nr 1 din Cucuieti si unul ia de la statul român 80 lei alocatie si celalalt 190 -230 euro de la nemti,autrieci ,etc fiindca are parintii emigrati in UE la muncă nu inseamna tot discriminare?
Oare când s-a propus majorarea alocatiilor pentru copii cine a votat impotriva, marindu-si in acelasi timp lefurile si tragându-si pensii speciale rău de tot.
Chiar avem noi pretentia sa cresca copii ramasi in ingrijirea bunicilor cu banutii din ”alocatiile ” date de straini iar ceilalti sa traiasca din alocatia de 80 lei. Nu-i cumva rusinos ? Asta nu-i discriminare pe fata? Si să le mai dăm si o batută cu strigaturi diasporezilor pasnici care voiau să ceara niste schimbari in bine pe aici.
Si a doua nedumirire,
Ce-o să creada un copil a carui parinti angajati prin diverse sinecuri sau prin companiile de stat care câstiga per familie 15-20 000 lei/lunar când in contul deschis la trezorerie statul îl va ajuta cu 600 lei peste cele 1200 depuse de părinti ? Chiar așa mă umilesti mă tata ,cumva?
Oare la ce poate folosi contul ala de depunere lunara chiar la trezorerie ?

Leo spunea...

@T3 , "formulezi" in textul tau ca :
"Oricâte demesrsuri se vor face sortii de izbanda sunt minim minimorum pâna in 2021"
Acum , eu te intreb urmatorul lucru simplu si concret:
- Ai actionat talica fie in Contencios Adminitrativ la Curtea de Apel , fie pe AS pe "Rcalaculare Pensie" la Tribunal, cu invocarea exceptiei de neconstitutionalitate a Art. VII din OUG 59 ? Adica ce ai facut talica concret pana acum in acest sens , in afara de "oricate demersuri" ...etc..?
Sa sti ca si bietul Flavius se lupta cu sistemul pervertit si ticalosit pe Art. VII. Nu concep ca un domn ca talica cu studii juridice sa nu faci nimic , in timp ce un biet Flavius ii Fu.e cum poate si el de la nivel de "casa padurarului" si nu de la nivelul unei facultati de drept....

Mihai spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Patrascioiu spunea...

@Cezar (99x100):1,3=7615
Atentie ca LOV ne-a zis sa mai punem mana pe o matematica dea 5-a.
@T3,pe cand pesedist,ca oricum e la moda trecerea de la un partid la altul.Uite,Teodorovici a fost liberal si acum e pesedist.
@Mares ca sa-l numesti pe cineva tradator etc trebuie sa ai si argumente.Pacat ca infractiunea "calomnie" a fost eliminata din CP.Nu tot ce se scrie in presa precum si in diferite carti reprezinta adevarul.Depinde de ce parte a baricadei se situiaza autorii.
In alta ordine de idei.Am discutat cu un petrolist,angajat al austriecilor si care afirma ca acestia habar nu au de exploatarea petrolului.Un altul se plangea ca austriecii ne taie padurile iar altul ca strainii devin stapani peste pamantul romanesc.Au venit strainii sa ne ia ceva cu japca?Este economie de piata fiindca asa am dorit.Vinzi celui care da mai mult.

Iulian Mareș spunea...

Insului tot Bizar ce nu a fost primit în trenul de Viena!
Duduia are și ing. Șef al Bazei!
Foarte bine că poate și și-a asumat funcția!
Pe timpul când eu eram la fel de tânăr că și tine, deci Cdt.Pl. (tu nu ai avut niciun merit că acea funcție era ekivalent de Lt.col.) răspundeam de viață a doar 30 militari și 3 TAB-uri!
Acum, tu, cu logica beton de hidrocentrală, trage concluzia 30 de vieți vs una aeronava, aripa, cu sau fără reacție!
Probabil că îți vei da seama de enormitate și nu vei mai insista din pudoare, măcar!
Ai reprezentarea a 24 militari, desfășurați care execută trageri reale și printre ei și pe de-asupra execută foc și 6 mitraliere din care 3 de calibru mare? Iar, Lt. stă intre ei și conduce focul prin comenzi prin Ed și/sau voce? Se numește tragere de lupta reală, of/def și se executa Z/N, indiferent de anotimp!
Anticipând că realizezi că omul contează vs tehnica, îți recomand: calca apa des și ritmic!

PS- descărcat cartea aceea? Ce zici?
Mai iubești Viena?

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
Afirmativ!.... CI-istii nu pot lovi!
Aluzie la filmul "Albii nu pot sări!"...în care era vorba că albii nu pot sări la basketball, precum negrii! 😂🤣

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
FB! I-am răspuns călduros, ca de lumânare! 😂🤣

Patrascioiu spunea...

Ce aveți voi de câștigat în a susține un partid sau altul al cărui membri nici nu sunteți chiar nu înțeleg. Merita sa va paruÎți? Dacă v-ați contrazice pe principii ideologice parcă as înțelege dar voi habar nu aveți. PSD nu are trecut istoric iar PNL e departe de trecut.

Leon spunea...

Astazi a fost promulgat si proiectul de lege Pl x nr.624/2018, care completeaza art.114, alin.1 din Legea nr.263/2010, privind sistemul unitar de pensii publice si art.55, alin.1 din Legea nr.223/2015, privind pensiile militare de stat, in sensul ca si copiii militarilor decedati in timpul serviciului, care au pensie de urmas in sistemul public, POT sa renunte la aceasta si sa-si deschida un nou drept de pensie de urmas conform prevederilor Legii 223/2015.
@T3, si ce daca economiliile depuse la TREZORERIE in Contul Junior Centenar, deschise deja pe numele nepotilor nostri, le foloseste statul roman acolo unde este nevoie..!
Important este ca la implinirea varstei de 18 ani, copilul sa fie sanatos, sa-si retraga suma depusa de parinti sau bunici (1200 lei+ 3% dobanda + 600 lei prima de la stat/anual) sa-i foloseasca unde are nevoie, de exemplu pentru plata studiilor..!
Eu o sa vorbesc cu copii mei si cred ca ne putem permite sa depunem cate 100 lei/luna pentru fiecare nepot !

Liviu PO spunea...

@leonard
Poti sa rescrii cele trei dosare victorioase in instanta in legatura cu 1,450 de lei,pentru ca le-ai sters imediat...Nu cred ca e vreun secret de stat...Ele pot constitui argumente in favoarea cererilor noastre in instanta ,asa ca daca tu nu le mentii le voi scrie eu pe contul meu...

Leo spunea...

@ T3 .
Nu am inteles nimic din raspunsul tau. Cred ca nu ai intreprins nimic din ceea ce te-am intrebat. Dar , totusi nu-i tarziu. Daca ai nevoie sa sti ca poti primi consultanta in acel domeniu de care te-am intrebat , de la milosul Flavius care calareste bine 2 cai in acelasi timp , cu "lucrari" de poveste de sa-l pomeneasca sistemul....

Leon spunea...

Cresterea ipotetica.... a la Ice, de 99 lei pe Card, deci NET,se obtine la o pensie bruta de 8500 de lei:
8500 lei pensie bruta - 650 lei impozit = 7850 lei pensie neta in Decembrie 2018.
8610 lei( 8500 indexat cu 1,3%) - 661 lei =7949 lei pensie neta in Ianuarie 2019.
7949 lei- 7850 lei = 99 lei NET, in plus in urma indexarii cu 1,3%

Danutila0@gmail..com spunea...

Domnilor kg 114 /2018 .mentioneaza că va respecta termenul indexrea de la 01-ian -2019 și 1.3 rata infl.coresp lui 2017. Speram la mai multi banii in pensie. Cu respect.


Leo spunea...

@ Liviu Pop,
Le-am sters deoarece am fost suparat ca Amabilul permitea jigniri fara sa-mi permita replicile. Am sters mai multe mesaje. Dar acum , nu mai sunt suparat deoarece Amabilul a fost corect in cele din urma.
Deci :
IL = 448/98/2018
BV = 379/62/2018*
CJ = 8330/117/2017
PS
Talica ai declansat vre-o actiune dintre cele pe care l-am intrebat pe T3 ?
Daca nu ai actionat, vezi ca Flavius este Milos si te poate consilia , dar trebuie sa promiti ca mergi cu Gabita Spaima Guleratilor ....

Mihai spunea...

@ Leonard
Orice câstig se va inregistra prin instante , va veni imediat si replica printr-o HG sau OUG.
Incadrarea in parametrii bugetari estimativi a le aduce recompense si adeziuni este singurul interes al guvernantilor.
Reglementarea discriminarilor la PM se va face doar prin decizie politica și doar in anumite împrejurări favorabile fortuite ......
Lupta de pe pe piata interna din toate domeniile nu include si PM decât la negativ prin colaboratorii platiti din televiziuni. Toti vor cate ceva ,toti impotriva tuturor si asa mai departe. Noi pe nicaieri. Mai incearca unii câte ceva dar parca vorbesc la lună.
Contencios administrativ CAB Nr. unic 4786/2/2017
Solutie 9.01 2019
PROTOCOALELE CU sri NU SUNT ILEGALE.Sunt proceduri interne de lucru.Asa spune aceasta instanta ,nu oarecare. Asta i-a pus pe jar pe multi si trag la rupere din toate părtile.
Solutia nu este definitivă.
Ei si ce dacă ? Noi nu cedăm !
Cam asa si la pensii.Vorbiti voi ,dati-va prin contencios , CCR că noi nu cedăm .

Cred ca Huhurez si Mares au cazut de pe scaune . Nu se dă la A3
He ,he ,he
Asa cu ,contenciosul . Și ce dacă ? Noi putem ........
De unde justitie pe la noi mai nou . CCR -o glumă. Av pop. la fel.
Speranta că odata vor ajunge pe rol nu trebuie eliminata.
Problema-i să stii ce să ceri.

Huhu Rezea spunea...

#avianyk
Curtea de Apel București nu spune în Sentința sa că Protocoalele sunt legale sau ilegale, ci constată că nu sunt acte administrative care să facă obiectul contenciosului administrativ.

Liviu PO spunea...

@leonard
Multumesc mult.

M spunea...

Pot să confirm: colegi de la unele instituții de siguranță națională (cu un număr mai mic de cadre) au primit pensia pe luna ianuarie indexata cu 1.3%

Mihai spunea...

2 Huhurez
Spune Huhurez ,dar nu ți-am dat link-ul fiindca sunt pomeniti grangurii politici in el.

Leo spunea...

1. @T3
Nici nu vreau sa cred ce am citit scris de talica.
Practic este o invitatie la CONTEMPLARE si la RESMNARE. Dar sa nu intelegi ca te critic caci nu-mi permit. Eu critic atitudinea .
Pai ia gandeste daca la ora asta erau la CCR vreo 3000-4000 de exceptii , nu crezi ca sistemul reactina intr-un fel ? Pai de aceea ne F.t ca stam la CONTEMPLARE. Dar si CONTEMPLAREA are o cauza si sti care este ? Este MULTUMIREA . Adica oamenii sunt MULTUMIT cu ce au , caci altfel reactionau si produceau un val de 3000 - 4000 de dosare la CCR. Adica se lupta Flavius cum poate el mai bine si daca va castiga va castiga si pt. CONTEMPLATORI .
2. Pai este evident ca PROTOCOALELE nu sunt acte administrative . Sunt PROCEDURI. In sistemul PROCEDURAT se lucreaza cu PROCEDURI ADMINISTRATIVE DE SISTEM ; cu PROCEDURI ADMINISTRATIVE si PROCEDURI PT. MANAGEMENTUL CALITATII care cuprind INSTRUCTIUNI DE LUCRU si/sau Proceduri de Calitate. Tot in sistem PROCEDURAT lucreaza si sistemul JURIDIC . El lucreaza astfel , pionier fiind in acest sistem inca de pe vremea ROMANILOR.



Mihai spunea...

@ Huhurez
„Curtea apreciaza ca cele doua protocoale litigioase nu au trasaturile caracteristice ale unui act administrativ tipic, chiar daca acestea emana de la autoritati publice, scopul emiterii lor nefiind producerea de efecte juridice de sine-statatoare, specifice dreptului administrativ, ci doar stabilirea unor proceduri interne de lucru, de cooperare institutionala in domeniul securitatii nationale, astfel cum acesta este definit de legea nr 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, in vederea accesarii si utilizarii acestor proceduri (set de principii comune, etape/reguli procedurale, etc) cu ocazia indeplinirii atributiilor legale stabilite in competenta celor doua autoritati, SRI si PICCJ”.

raul spunea...

In conditiile in care un caporal (cinste lui) a ajuns sa aiba pensia un pic mai mica decat a unui colonel -s-a scris aici pe site -si mai mare decat a unui maior -aici stiu zeci de cazuri-,a te afisa pe acest site cu pensii de 7000-8000 ,ca acest PAR DE GHEATA ,mi se pare cel putin INDECENT!Atat ca-mi vine sa zic ceva de iubitii nostri fosti comandanti care ne-ati aparat drepturile !

Huhu Rezea spunea...

@raul
Până ieri, Iceparu a fost singurul de la MApN care primise indexarea în cont...
DE șiut să calculeze 1,3 % din pensie nu știe!
Așa că nu lua de bună afirmația lui.

CEZAR spunea...

Vomit de dimineata ..pe spusele unui basist notoriu si scarbos - care sustine PROTOCOALELE DE ORICE FEL IN JUSTITIE...!!!
HUHU,
Pentru prima data zic: este cazul sa citim ineptiile unuia care sustine proceduri cica - care au distrus oameni ..cariere- afaceri , CARE AU DISTRUS JUSTITIA...!!??
Vorbeam cu o judecatoare pe fb si am intrebat-o cum vede situatia justitiei in momentul de fata..
Grav..foarte grav ..a raspuns promt!
Se poate repara??
Nuuuu...a raspuns...

Leo spunea...

Cretinul troglodit cu 4 clase primare nu este in stare sa inteleaga definirea protocolului. Ba boule , pune mana pe carte ca sa intelegi ceva din viata ta de dobitoc rumegator in care te tarmocesti. Singur singur ai spus ca esti analfabet. Du-te cretinule la alfabetizare mai intai sa te exprimi.

Amoniac spunea...

Înlocuirea termenului de actualizare din oug 59/2017,cu cel de indexare din oug 114/2018 ,este probabil principalul motiv ce a dus la abrogarea oug 59/2017. O nouă actualizare impunea o nouă recalculare ,iar cei ce au avut recalcularea pe minus nu ar fi primit nimic. Așa primim toți 1,3%, inclusiv cei pensionați după 15 09 2017,până în 31 12 2017.

Amoniac spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Iulian Mareș spunea...

Numai pt fini juriști..
Procedurile nu sunt acte administrative (așa a zis CA in prima instanta) sunt proceduri și reguli de acțiune! OK.
In UE și NATO procedurile de operare, denumite și SOP, au valoare juridică, întrucât pleacă și au la baza norma de drept! Ele răspuns unor întrebări de genul: cum? când? cu cine/ce?
Daca aceste SOP, semnate de funcții cu reprezentare juridica, crează ilegalități (nu cred că este cazul sa le înșiruim), deci merg până la anularea legii cine este vinovat și cum plătește?
Ex.: raportarea de către parket organului SRI despre stadiul dosarului de CC penală!...este firesc, legal?
Altul... majoritatea interceptărilor aprobate sunt pe sig națională!
Avem alertă teroristă Albastru precaut și nu Roșie! Este firesc, legal?
Interceptare complexa ani de zile... Cum vine asta? Este legal, firesc?
Aștept răspunsuri "logice și juridice" nu basiști ...

PS: concluzie-dacă ți se dau multi bani, te joci cu ei și nu produci mai nimic!

Iulian Mareș spunea...

Leonard,
La cine te-ai referit? La Cezar sau T7?

Huhu Rezea spunea...

@Amoniac
Nu mai spune prostia asta ca oug 114/2018 ar fi abrogat oug 59/2017. Art. 84 a completat doar art. VII, nu l-a abrogat, din oug 59/2017.
Înlocuirea termenului de a tualizare cu cel de indexare este bine venita, pentru ca era confundat cu actualizarea din iunie 2017 și cu viitoarele reglementări privind actualizarea cu soldele activilor, daca legea va mai rezista.

Huhu Rezea spunea...

@Leonard
Vezi ca iar sari peste...
Despre protocoale să așteptăm decizia Ccr. Judecătorii nu sunt obiectivi în aprecierea protocoalelor care au adăugat ilegal la procedura penala aplicabilă justitiabililor. Multi dintre ei le-au aplicat. Ele sunt intelegeri incompatibile cu principiul constitutional al separației puterilor în stat.

Amoniac spunea...

Îmi pare rău să vă contrazic,dar ete o abrogare tacită a art VII alin 2 și 3, din oug 59. Nu pot exista două prevederi ale acelorași articole din L 223?2015,din moment ce scrie clar în amândouă. vedeți și definiția abrogării ,, - Anulare, suprimare a unei legi sau a unei alte dispozitii legale. Ea are ca rezultat scoaterea din vigoare, total sau in parte (abrogare totala sau partiala) a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica superioara. Abrogarea poate fi expresa, cand actul nou o pronunta direct, sau tacita (implicita), cand dispozitiile din actul anterior devin incompatibile cu cele din actul nou”, Comparați cele două oug dacă scrie clar în noul oug că,,Articolul 84, dinn oug 114/29 12 2018
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 556 din 27 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:” nu așa scrie și în oug 59, al 2,3 nu sunt aceleași articole modificate?

CEZAR spunea...


‎Dumitru Dem Panculescu‎ în ANTI-POLITICIANISM
17 ore ·
DNA s-a dovedit a fi doar POLIȚIE POLITICĂ și sursă a CORUPȚIEI la nivel înal

radu spunea...

@val eros ,

Sa inteleg ca ai primit atestatul SOSP pentru 25 ani pe 1 Decembrie 2018?

CEZAR spunea...

@/HUHU...,
Ai folosit niste termeni..mama - mama ! Crezi ca basistul notoriu si scarbos ii intelege?
Garantat- Nu !
Pentru ca el sa inteleaga trebuie sa incepi asa :
BAI BOULE..BASIST NOTORIU SI SCARBOS......
NB
Partial este valabil si pentru ...m-Al...hi..hi..hi...
Vedeti ce sustine acesta pe un alt topic..
Cica un locotenent proaspat absolvent..nu poate indeplini functia de ochitor la prapaditele de mitraliere de pe TAB...
Pe vremea mea ..locotenentul trebuia sa-si instruiasca militarii in termen , ca ochitori pe TAB!
Cred ca acum v-ati convins ca ipochimenul..nexam Liceu Militar ..nexam Scoala de Ofiteri !!!
QED!

was spunea...

un coleg de la jandarmi a prit SOSP si de la 1 ianuarie primeste pensia marita.MAPN ce face?

Huhu Rezea spunea...

@Amoniac
Te contrazice pe probleme pe care nu le prea stăpânești.
Art. 84 din OUG 114 a modificat art. 59 și 60 din Legea 223/2015, articole care deja fuseseră modificate sau înlocuite prin OUG nr. 59/2017.
Eu am spus că ai folosit incorect termenul de abrogare cu referire la intreaga OUG 59/2017. Ea este încă în vigoare,pentru pensiile speciale, chiar și modificările pe care le-a introdus în articolul 3 al L 223 nu au fost modificate prin noua ordonanță.

BONIFATIE spunea...

@NH3
Cugetați la ce bine a spus/argumentat d-l HUHU.
Cred că stați mai bine cu chimia decât cu interpretarea textelor de lege.
Oricum, efortul este lăudabil și în materie de drept sunteți un autodidact.
Nimeni nu-i perfect. Toți învățăm.
@Leonard
Dosarele indicate de dvs. sunt O.K.
Le-am verificat pe portal. Jandarmii au câștigat. Dosarele sunt în recurs (C.A.) și au termene începând cu luna ianuarie 2019.
Le doresc succes și în recurs. Și nouă pe lângă ei.
Cu respect ,

Leon spunea...

Si la MApN au intrat pensiile militare indexate cu 1,3% calculate la cuantumul aflat in plata!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Iar a rămas CPS MAI ultima?
Cât o fi primit @Ice, pe bune? ;(;(;(

Leon spunea...

@Amoniac, Huhu rezea are dreptate: OuG.nr.59/2017 ramane in vigoare pentru celelalte pensii de serviciu, inclusiv pct.1 al ART.VII privind Legea nr.223/2015, cu referire la solda neta si pensia neta.
De asemenea si ART.VI din OuG.nr.59/2017, privind Indemnizatia pentru limita de varsta a deputatilor si senatorilor este reglementat de Legea nr.203/2017, publicata in MO nr.853 din 30.10.2017.
Cu siguranta, dul A.Solomon va introduce un amendament privind abrogarea pct.2 (ART.59) si pct.3 (ART.60) din OuG.nr.59/2017 atunci cand va intocmi raportul suplimentar la proiectul de lege Pl x nr.310/2017, privind aprobarea aceastei ordonante ( se regasesc in OuG.nr.114/2018 )..!

Amoniac spunea...

@leon Vorbea cineva pe aici de toată oug 59, cred că nu ne înțelegem,am specificat clar oug 59 ,art VII al 2,3. cu referire la art 84 din oug 114 Pentru că ambele fac referire la art 59 și 60 din l 223/2015. Iar aceste aliniate de la art VII din oug 59, sunt abrogate tacit.

Leon spunea...

@Huhu Rezea, colegul nostru ICE probabil cu o mare vechime in serviciu avand si grupe superioare de munca, va primi in plus la pensia neta cam 80 de lei (+/- 1 leu).Sa fie sanatos si poate ne invita la o tuica fiarta..:)).

ionel bardas spunea...

domnule huhu rezea CPS MAI este nu mult FOARTE MULT ramasa in urma daca e sa ne luam dupa ce afirma prostanacul din fruntea acesteia printr-un comunicat la 20.03.2018 postat sub semnatura si stampila pe site-ul institutiei prin care scria negru pe alb cu subiect si predicat ca pentru anul 2018 pensile se vor indexa cu rata medie a inflatiei aferenta anului 2016 adica 1,5% si ca procesul de actualizare se va face dupa finalizarea recalcularii pensiilor militare de stat respectiv 30.06.2018.nu cred ca cineva a beneficiat de ce a spus acest doctor fara portofoliu si table pe casa.

Mihai spunea...

@ Leon
Poti sa mulțumești psdeului că a ținut cont că ești de-al lor si nu te-au mai faultat încă odată.
Grija mare, să nu uiți!

Leon spunea...

T3, iti spun numai tie un secret, la alegerile parlamentare din 2016 am votat la Senat cu PSD si la CD cu ALDE (sau invers..!).Sa nu spui la nimeni,ca daca afla Dragnea..!
Promit ca la alegerile din 20-20 o sa votez...invers..:)).

Iulian Mareș spunea...

Leon,
Corect, ca doar nu votai cu USR-ul?
Acum este altceva.....a veni Lumina, Slujirea, partdul Romania cruce, Ciolos virginul, omul #!
Am aflat ca LOV nu se califica la MT, din lipsa de competente, asta ne zice KWI, cu toate ca mai ieri, ruptura USL s-a produs pt ca el, profesorul de fizica, specialitatea cusut nasturi in armata (9 luni, la vieza mica, ca sa priceapa) se voia ministrul la Interne!
O fi, de curand, o specializare noua la Universitate - Facultatea de ministri?....sau de presedinti?
Kiar nu stiu, PG, taica Corega, este subordonat lui KWI, ca vad ca-l apreciaza cu expresia "face o treaba buna"? O avea competente de evaluare, sau mai stii, da teza cu el, la Cotroceni?
Nu stiu de ce, dar taica Lazar este tare necajit pe kestia asta! Si cat a muncit saracul.....pas cu pas a riscat si a inkis toate acele dosare si nici macar nu i s-a spus pt ce? A aflat tarziu! Si asta pt ca nu avea ORNISS!

Leon spunea...

@Leonard si Cornel, la CPS a MAI este "coada" pentru depunerea de Cereri privind actualizarea pensiilor militare in functie de cresterea salariului minim la nivelul de 1450 lei si 1900 lei.
Este un model de cerere postat de un coleg pe un alt site cu profil militar: xpm.ro