Un produs Blogger.

Ce inseamna actualizare?

Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale. Fiecare primeste in baza de calcul doar ceea ce ii lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

luni, noiembrie 04, 2019

Acest document a ajuns pe masa lui Marcel Ciolacu, încă președinte al CD

121 comments
Documentul de mai jos exprimă opiniile autorului din Craiova, opinii care nu corespund în totalitate cu orientarea blogului privind îndreptarea inechităților  induse de ordonanțele de urgență care au modificat Legea 223/2015.
Până la căderea Guvernului Dăncilă, problema principală era respingerea în Parlament a art. VII din OUG nr. 59/2017 prin care a fost eliminată actualizarea pensiilor militare.
După venirea liberalilor la putere și declarațiile lor amenințătoare din ultima perioadă, problema principală  a militarilor este păstrarea pensiilor militare și evitarea unor noi plafonări, în cazul în care pensiile militare nu vor avea soarta pensiilor speciale, ci vor fi doar recalculate și plafonate.


    Domnule PRESEDINTE,
Va  alaturat un material cu propunerile pensionarilor militari privind eliminarea inechitatilor din sistemul pensiilor militare, si a caror rezolvare sta in puterea deputatilor, care pot adopta proiectele de legi de aprobare a 4 Ordonante de Urgenta aflate pentru intocmirea rapoartelor la comisiile din CD.
Domnule Presedinte, daca nu puteti rezolva aceasta problema, acum cand inca aveti o majoritate parlamentara, atunci cand..?
Dupa cum stiti, in SNAPOPSN, au avut deja majorari salariale in anul 2018 si in anul 2019 si exista riscul ca in anul 2020 cresterile salariale prevazute in Legea nr.153/2017, sa nu le mai aplice noul guvern PNL, si atunci este necesara o ACTUALIZARE URGENTA a pensiilor militare conform ART.60(original) din Legea nr.223/2015,, privind pensiile militare de stat, cel putin la nivelul Soldei de Grad si Functie ale cadrelor militare in activitate  avute in acest an.
Prin aceasta actualizare sunt convins ca se vor micsora diferentele foarte mari dintre cuantumurile pensionarilor iesiti din sistem in perioade diferite, iar fondul de pensii pentru militari nu creste prea mult, deoarece actualizarea se aplica la cuantumul recalculat/actualizat (cf.L.152/2015) mai mic pentru 70% dintre beneficiari(MApN



121 de comentarii:

brenda spunea...

E BINE SA INCURCA TOT ?

Iosif spunea...

Dle H,

Daca pensia suplimentara si stagiul civil adaugat dupa trecerea in rezerva nu se scot din baza de calcul si nu sunt relevate separat de pensia militara de stat atunci ne invartim in cerc, fara nici o sansa de iesire din limitarile artificiale ce ne-au fost impuse.
Munca si contributiile platite trebuie sa faca diferenta.
Cu stima,

M spunea...

Se dă și nu se ia deci are tot sprijinul meu! Sigur nu important dar totuși....

Se revine la ideea fixă a unora "multiplele sporuri acordate în ultima perioadă"
Nu vor să înțeleagă că "multiplele sporuri" au fost date prin reducerea coeficienților de ierarhizare. Ce sa faci?
60% PARTE COMUNA + 40% sporuri (cum e acum) = 80% PARTE COMUNĂ + 20% sporuri (cum era înainte)
Dar unii nu văd decât că sunt sporuri. Nu compară solda netă cu salariul mediu net pe economie.
Și uite așa o să fie mulți care o să atace propunerea respectivă.

Ioana spunea...

Trebuie introdusa prevederea ca la vechime completa nici o pensie indiferent de natura ei sa nu depaseasca salariul mediu brut pe economie si nici
mai mica ca salariul minim !

marvas66@yahoo.com spunea...

Vrei sa spui ca doar noi, militarii pur sange, care nu stim ce inseamna munca civila, sa avem drepturi???

Alexeveniment spunea...

Chiar se poate asa ceva?

ovidiu35 spunea...

Legea 223/2015 este echitabilă, dar aplicarea ei prin Ordinul comun M25/2016 se face inechitabil, prin reactualizarea ind.de conducere, salariu lui de merit si ind.de dispozitiv la nivelul salarizării din 01.01.2016.

Iosif spunea...

Ati putea reveni cu detalii?

Cu multumiri anticipate,

Leon spunea...

Pentru pensiile mici este de preferat o Taxare peste un anumit plafon, decat o Recalculare cu limitarea de Net la Net( 58,5% din Brut..) si chiar cu Actualizarea la nivelul lunii Decembrie 2019, acestea nu vor avea cresteri !

brenda spunea...

IAR O AMETEALA

Trofin spunea...

Cum justificati acest criteriu ? In acest interval se situeaza cuantumul pensiei d-voastra ?

Trofin spunea...

Cred ca multi care comenteaza pe aici sunt proveniti din randurile acelora "vopsiti" pe care ii amintiti in postarea d-voastra.

Trofin spunea...

Ma mir ca la redactarea acestui material , pus in carca tuturor pensionarilor militari , nu a intervenit si maestrul Marin Neacsu , patronul unui blog craiovean ,exponent al militarilor rezervisti din tinuturile Olteniei care este plin de acid de nu mai incape nimic in el. Poate ar fi iesit un material mai bun si l-ar fi apreciat si un alt blogger pensionar militar la fel de acidulat.

M spunea...

@Tehnocrat
"... reminiscenta dinainte de '89 cand cei slabi la carte , sau care nu au reusit la vremea lor la liceu , s-au incadrat in munca si apoi s-au 'vopsit" la seral sau FF si au ajuns sa faca academia militara"

Nu e chiar asa. Admiterea in scolile de ofiteri cerea inainte de '89 membru de partid si un numar de ani in "productie". Pentru a ajunge membru de partid era iar nevoie de un "trecut sanatos".
Din cate imi amintesc erau si situatii cand se accepta fara "vechime in munca" la AMT de exemplu. Cei cu scoala de ofiteri erau limitati la gradul de maior.

Coarna a spus asta! Nu erati atent?

Actualul PNL este urmasul direct al FSN-ului, dar probabil ca ati uitat ca da urat in pedigree. Va amintesc eu!
FSN s-a rupt in doua. O parte cu P. Roman a ramas FSN si alta parte s-a numit Frontul Democrat al Salvării Naționale (din care a evoluat PSD de azi)
1993 FSN și-a schimbat denumirea în Partidul Democrat
2007 a luat numele de Partidul Democrat Liberal
2014 PDL a format o alianță împreună cu PNL, numită Alianța Creștin Liberală (ACL)
17 noiembrie 2014 si-a schimbat numele in PNL
PNL este cunoscut ca fiind gasca penala din jurul lui Johannis.
Somn usor!

M spunea...

Aveti in mare parte dreptate.

Doua situatii (la limita)
1. Militarul A are solda de 5000 de lei net. Este formata din 4999 de lei SF, SG, vechime, IC si 1 leu sporuri.
2. Militarul B - la 10 ani diferenta de primul - are solda tot 5000 de lei net. Formata din 1 leu SF, SG, vechime, IC si 4999 lei sporuri.

Militarul A striga ca vrea si el aceleasi sporuri cu militarul B. Sporuri nesimtite, multiple, acordate dupa ce a trecut el in rezerva.

Daca se vrea o comparatie CORECTA sa se ia drept referinta un element extern. Sa zicem: cursul Euro sau salariu mediu net. Comparatia interna duce la aberatii.

Am fost clar?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ha, ha, ha, ha ce poante hazlii, ca sa scada glicemia, posteaza Onorabilul! Cand simt ca imi creste procentul la diabet am sa citesc amageli din astea! Stati pe burtica intrucat e apa mica! Nu se va mai face nimic, niciodata, la pensii! Abia peste 10-20 ani, daca se mai da acolo un 5%... Pana atunci, aveti grija ca s-au scumpit sicriile si crucile! ,,Guvărnul mău'' a intrat in pâine, si au niste drujbe, topoare si satâre ascutite, ca bricele, numai bune de taiat pensii si salarii! Dreapta politica este la egalitate in prostii ca si stanga, asa ca nu va mai asteptati la colacii din cozile cainilor de pripas! Iubiti-l si multumiti-i lui Ponta, ca el a adus Romanistanul in ciomag si pragul prabusirii. Daca PSD nu-i alunga pe de-alde Olguta Vasilescu si alti nenorociti, nu-si va reveni niciodata, si dreapta politica va instaura dictatura, ajutati de Soros si tradatorii din interior, si nu peste multa vreme se va destrama si Romania, cu Ardealul, Banatul si Crisana desprinse, ca in fosta Yugoslavie! Rostul lui Ciolannus este de destramare a Romanistanului, iar acest deziderat nu-l poate infaptui decat cu ajutorul dreptei vandute lui Soros! Succesuri, PDL-PNL!

ifrim spunea...

Cica nu exista stat perpendicular!Guvernu Organ a trecut dupa ce Stanescu,Barna au baut o cafea la DNA.Apoi Tudose cu ochi de peruzea.Deci a trecut guvernul la ORDIN!

Stelian P. spunea...

@M
"Admiterea in scolile de ofiteri cerea inainte de '89 membru de partid si un numar de ani in "productie". Pentru a ajunge membru de partid era iar nevoie de un "trecut sanatos".
Din cate imi amintesc erau si situatii cand se accepta fara "vechime in munca" la AMT de exemplu."
Nu e asa cum spuneti. Eu nu eram membru de partid cind am intrat in scoala de ofiteri si nici colegii mei de pluton nu erau. Era si greu sa fi membru din liceu. Nu aveam nici vechime in munca (doar in aia patriotica, la porumb). Presupun ca aveam si un trecut sanatos ca altfel nu intram.

Iulian Mareș spunea...

Felicit SRI și DNA pentru numirea unui nou guvern: Guvernul Orban, organizator de alegeri pt funcția de Președinte!
În rest....vedem și auzim singuri!

CEZAR spunea...

aaaaa....domnul Catu ..mai este la finante..??
La el sa mearga Daogaru ..dar nu inainte de a-l injura pe la toate tembeliziunile..neaparat sa-i spuna ca.i prost si urat si sa.l dea in judecata..ca a jignit Marea armata de rezerva...sic !!
Ca cam asa face Daogaru cand vrea sa rezolve cate ceva.....

Fost parasutist spunea...

Cornelius Flavius Ifrim cred ca ai perfecta dreptate. Din pacate, cei mai multi dintre romani au cazut prada propagandei desantate si propriei prostii si nu inteleg ce li se pregateste. Romanilor, care mai intelegeti cate ceva din lumea in care traim va spun ca si Dante: "Lasati orice speranta..."

M spunea...

La naiba!
Nu pot să adaug la aceasta postare nici măcar o virgulă, nu pot să critic nici măcar un cuvânt.
Corect, camarade!

Ioana spunea...

Am 3780 lei cu o vechime de 38 ani.Multumit ?

vasile iosif spunea...

Poate daca PSD ar fi jucat corect cu militarii nu ar fi avut aceste probleme.

Geo spunea...

De cand a cazut Veorica nu mai comenteaza nimeni pe aici (guvern de Mincinosi) dar cred si sunt sigur ca si Coarna vorbeste prostii prin comisii si nu este luat in seama. Am dreptate?

Huhu Rezea spunea...

@iosif
Alegerile din aprilie au arătat că românii nu sunt de acord cu majorări de pensii și salarii.
Au votat pensionarii și bugetarii , cca 6 milioane de votanți, cu PSD care le-a mărit veniturile? Nu... și se va vedea și la prezidențiale că vor vota cu cei care sustin austeritatea.

Geo spunea...

Adevarat, ca sa taie unui subofiter 1000 de Lei la pensive cum sa-I am la suflet si ne-au mintit mereu

totoiany48@gmail.com spunea...

Sporurile AU RAMAS si dupa reintregirea salariilor. Nu sunteti suficient de clar !

totoiany48@gmail.com spunea...

Nu este asa . Acum este 85% + 40% . Multe functii au crescut di pixul lui oprea,fara a se tine cont de studiul privind cariera militara , in special fct de colonel .

brenda spunea...

PARCA AM SPUS CA ACUM SE DA O BATALIE INTRE SERVICIILE SECRETE,ACUM UN ANUMIT PARTID A TRIMIS IN NOUL GUVERN .........ISCOADE,SA LE ZICEM....ACOPERITI.....

M spunea...

😁 Așa o fi! Nici eu nu am avut "ani de priductie". Pe atunci, unii colegi, spuneau că pentru a avea șanse cu dosarul li se ceruse așa ceva. Dacă îmi amintesc și solda de elev era diferită.

OK, va dau crezare! Am îmbătrânit, poate le mai încurc!

ifrim spunea...

Daca pensionarii si bugetarii nu au votat PSD au facut-o in cunostinta de cauza ca doar nu putem spune ca sunt 6 mil. de prosti.Faca-se voia poporului,cine suntem noi sa uneltim impotriva dorintei acestuia.Dar nici a se plange nu mai este loc.Partea buna este ca LOV nu mai poate sa arate nimic domnilor colonei.Eventual doar ce o recomanda:Doua buzișoare,doua țâțișoare!

Negritoiu spunea...

Partea proasta este ca raul a fost facut si noi o sa tragem ponoasele de pe urma rautatii sale.Dar sa nu uitam ca a fost sprijinita in aceasta actiune de catre greii partidului. Dragnea si,mai apoi,Dancila aveau posibilitatea sa rezolve problema pensiilor militare dar nu au vrut.Acum,din opozitie,precis ca o sa planga de grija noastra!
Nea Ifrime in ce priveste cele doua...si doua...,sunt uzate rau.Ramane sa privim la madam Turcanu,proaspata vice.

Liviu PO spunea...

Dintr-un 1 leu nu ai cum sa scoti 4999 sproruri...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cand si cum sa ne mai revenim, onorabili prieteni si camarazi? Din pacate, poporenii romanistani sufera de o rara prostie: Fiind si masochisti, i-au votat supermasiv si de doua ori pe Basanau & PDL, chiar daca i-au belit de sapte piei, dupa care l-au votat pe Ciolannus, la fel de masiv, parca cersindu-si osânda; apoi, la Capitala, pe balaurul, Crin Halaicu-Haorde, sau jucatorul de pacanele, caruia femela sexoasa din dotare isi si îi vinde budigaii si suspensorii pentru hernie in Piata Matache, Viorel Lis, etc... Numai panarame voteaza romanasii astia trazniti, si mai avem pretentii sa ne revenim dracului intr-o joi cu soare! Păi, cam 70-80% dintre 'telectualii nostrii mioritici au studii la fara frecventa, la particoler pe parale sau prin corespondenta, si deci sunt o masa de votanti semi analfabeta si manipulabila, dupa care urmeaza traditionala masa pesedista, consacrata, iar diasporenii sunt clar o categorie de tradatori ai natiunii oropsite, si asta doar ca au contractat microbul greturilor, asa, doar ca sa faca putin cacuță pă ei, mai mult dedandu-se cu dreapta din pura prostie, sa copiezeze gretos Occidentul, pe care l-au ocupat precum rusii Europa, dupa Marele Razboi! Chiar ca ma astept iar la o lunga perioada de infanterie liberala, cu aceeasi dobitoci si tembeli basanisti de odinioara, gen Raluca Turban sau Aluna Ghiurghiuliu, etc, iar ala numit la Finante e de-a dreptul un decrepit si alienat mintal! Vinovati de toate astea? Greu de spus, sau sa indraznesc sa arunc pe aici cu nume ca nu m-as mai spala cu sapte ape! Oricum, sa nu va obositi cumva, vreodata, sa ma convingeti ca dreapta va reusi, in urmatorii a cel putin 100 de ani, sa faca Romanistanul sa mearga bine, pentru ca asta nu se va intampla, chiar daca ar aduce politicieni de dreapta din SUA, Occident sau de pe alte planete din Cosmos: Romania, inca de pe timpul triburilor si geto-tracilor, a fost conceputa de Creatorul suprem sa functioneze doar dupa principii popular-comune, de stanga, si nu haotice si inechitabile ale dreptei! Stiti ce a spus baba Vanga, bulgaroaica, inainte de a muri? A afirmat ca se va reinstaura comunismul pe planeta in acest secol, iar in 2037 va fi numit cel mai bun conducator al Romaniei din istorie, nascut deja inca din anul 2005 prin Moldavia-Botosani, si care va fi ascultat de catre toata planeta! Pacat ca la subrezelile si varstele noastre n-o sa apucam prea multi aceste previziuni, dar cel putin o sa murim impacati cu ideea ca Romania este un buric al Pamantului, despre care indianul filozof si prezicator, gurul, Ghurca, a afirmat ca va fi noul Eden al lumii, si va conduce planeta Pamant! Daca vrem sa ne programam viata, sa traim foarte mult, astfel incat sa apucam toate astea, mai intai trebuie sa ne hranim spiritual si cu sperante, caci doar religia si sperantele ne-au mai ramas, intrucat in rest toate le-am pierdut, incet si sigur, fratilor! Doamne, ajuta!

Stelian P. spunea...

Imi vine sa rid in hohote cind vad specialistii care prevad cu precizie ce se va intimpla sub noua guvernare. Sunt aceeasi specialisti care nu vad de 3 ani in ce groapa i-a dus partidul condus de un infractor. Injura cu furie diaspora uitind ca astfel ii injura pe milioanele de nepoti, copii, frati, surori, parinti si bunici ramasi in tara. Injura limbile straine uitind cu desavirsire ca nepotii si copiii lor o invata cu placere stiind ca e limba de care au nevoie in viitoarea cariera si dovedind cu virf si indesat ca pentru ei zicala „o limba straina e o facultate” nu are valoare. Ce nu stiu ei nu este obligatoriu pentru altii. Injura UE ignorind cu invidie faptul ca aprox. 5 milioane de romani isi cistiga acolo o piine mai alba decit cea de sub hotial-democratia rosie. Anul acesta partidul rosu si simpatizantii sai au primit atitea picioare in fund ca nu-mi ajunge hardul sa le scriu. Oare au inteles ceva sau ? Nu cred. Mai la indemina sunt scuzele cu serviciile, softul, americanii, tradatorii.... numai sa nu ridice presul si sa vada gunoiul.

Iulian Mareș spunea...

Si okii aia mascati excesiv! ... parca sunt ai Cruellei/101 dalmatieni!

Stelian P. spunea...

@Huhu
Complet gresit. Cine va crede ca romanii nu sunt de acord cu majorari de pensii si salarii ? Renuntati la propaganda si recunoasteti ca romanii au votat impotriva unui PSD pus in slujba infractorilor, impotriva unui PSD nationalist si anti-UE si asta in conditiile in care 5 milioane de romani lucreaza in afara tarii si pot face usor comparatia intre social democratia rosie si adevarata social democratie. Romanii aia din afara au aici milioane de rude cu care tin legatura.

Iosif spunea...

Si dragutul de Teodorovici...Cam multi inamici ai militarilor pe flancul stang...De ce oare ?

Militar de la 14 ani spunea...

Pentru Lm-iști ăștia se numeau workeri. Examenul pe care l-au dat, prin comparație cu cel dat de Lm-iști, a fost o glumă. Controlul comunist asupra armatei funcționa din plin. Unii dintre ei nu meritau să muncească nici la sapă.

M spunea...

@totoiany48@gmail.com

"Sporurile AU RAMAS si dupa reintregirea salariilor. Nu sunteti suficient de clar !"

Cum pot sa fiu mai clar? Pentru o analiza corecta este necesar un sistem de referinta extern. Am dat exemple: calculati soldele in Euro sau raportate la venitul mediu net.
Comparati mere cu pere si fiecare este nemultumit!

Un colonel (mediu) din 2005 avea solda (totala) egala cu 3 salarii medii.
Un colonel (mediu) din 2017 avea solda (totala) egala cu 3 salarii medii.
Ce conteaza pentru domniile voastre daca unul o avea din 99% parte fixa si 1% sporuri si celalalt 99% sporuri si 1% parte fixa?
Acum, prin legea Olguta - PSD coeficientii de ierarhizare AU SCAZUT diferenta fiind luata de sporuri.
Cei care pot numara pana la 20 doar descaltandu-se vad doar "au aparut sporuri".

CEZAR spunea...

...pentru ca avem indivizi ca Daogaru...!!

CEZAR spunea...

@/Corneliunsson ,
Uita-te mai jos la ce posteaza un individ ..atins rau ..la cerebel si vei intelege ..ce nu intelegi...!!!

M spunea...

Mai lasa-ne cu astia plecati! Au plecat SA LE FIE MAI BINE!
Este ca si cum ai ridica ode sotului care isi lasa sotia si cei 3 copii si fuge in lume cu secretara de 18 ani!

Au plecat sa le fie LOR mai bine. Nu Romaniei, nu romanilor in general. Nu am nimic cu ei, sa le fie de bine! Dar nu am sa ii pup in kur ca tine si ca infractorii din jurul lui Johannis.
Daca au plecat ca aici le puțea atunci pa și pusi! Să ne lase cu zbieretele animalice că ei nu votează sau cu aroganța ghiolbănească!

Sa ii fie tarana usoara lui Frunzaverde. Saracu' a murit dupa ce a fost condamnat PENTRU CA A FRAUDAT ALEGERILE PENTRU JOHANNIS! Gasca de penali ai PDL a ajuns iar la butoane! INFRACTORII din grupul lui Johannis i-au invins pe INFRACTORII din grupul Dragnea!

CEZAR spunea...

...aaaa scuze Cornelus ! Uita-te si in sus...vezi cum colcaie prostia ..sa fie oare datorata ..sclerozii in placi in faza avansata?? Tare ma tem ca da....

Marian spunea...

Steliane, te razi dar nu e rasul tau. Daca tu crezi ceea ce spune Yohannis ai grave probleme de intelegere a ceea ce se intampla cu tara asta. Mai vorbim peste cateva luni !

M spunea...

Cand psd-eii au venit la guvernare au lansat niste flyere cu titlul:
Pastreaza acest ziar cu promisiunile noastre si incercuieste-le cand le realizam
1. 1775 lei punctul de pensie. Acum e 871.7 lei
2. 1750 lei salariul minim. Acum e 1250 lei
3. 1600 lei/an/copil suplimentar alocatiei
4. cresterea cu 80% a salariilor din inavatamant
5. ZERO CASS pentru pensionari
6. ZERO TVA pentru locuinte
7. 56% cresterea medie a salariilor din sistemul public
8. 18% TVA general. Acum e 20%
9. 10% impozit pe venit. Acum e 16%
10. 3500 euro salariul unui medic primar
11. 40.000 de lei/tanar credit fara dobanda
12. 640 lei pensia minima. Acum e 400 lei.

Ce concluzii trag eu?
1. Militarii NU au fost niciodata printre prioritatile PSD.
2. Au facut ce au promis.
3. PNL este incapabil sa vina cu un program de guvernare cu obiective clare. Ei au venit pe praduiala si pe furat asa cum au invatat de la plastograful Johannis.

CEZAR spunea...

Zice Stelian P.(Pulea) cu aplomb ,
"Sunt aceeasi specialisti care nu vad de 3 ani in ce groapa i-a dus partidul condus de un infractor. Injura cu furie diaspora uitind ca astfel ......=
-----------------------------------
Cu cata usurinta il face INFRACTOR pe un om..care sta in puscarie pentru nici 5.000 paguba..pe care i-a si platit..si nici nu i-a luat ..ca sa se pricopseasca..(toata lumea stie ca-i condamnare pe dosar politic) !!
L-ati auzit sa scuipe o vorba despre marele jaf facut de BASINESCU -HUDREA-VIDEANU_ Blaga etc??
Dar despre MARELE HOT CARE-I BARNA si care contabilizeaza milioane furate de la UE...un cuvintel..macar ?
Si sa nu zici ca-i atins grav de filoxera la ..cerebel...??
Cu de astia vreti sa ne pricopsim..ca doar nu-i singur !!
Bai minte creata ..intreaba un medic asistenta..sau cadru didactic..ce salariu incaseaza ...de pe urma infracrorului
Vorbeste de DIASPORA ca si cum ar fi un fenomen benefic pentru tara ! In mod sigur are si el pe cineva care sterge la cur occidentul si atunci ..e bine nene..
Occidentul ne-a furat prin niste masinatiuni financiare ..pe care si Ceausescu le-a inteles..peste 5 milioane de persoane apte de munca si lupta la o adica !!
Bolnavule.....daca duceam un razboi de 5 ani nu pierdeam atatia.....

M spunea...

5 milioane de diasporeni, adica 25% din populatia Romaniei, au contribuit la PIB cu 3,8 miliarde de euro. Adica 2% din PIB.
Astia 75% din cei ramasi au facut restul de 98%.

Hai, la mai canta la alta masa!

PS 1 - Nu uitati ca in majoritate cei plecati sunt cei apti de munca iar o mare parte din cei ramasi sunt plozii si bunicii celor plecati care sunt racordati tot la munca fraierilor din Romania.

PS 2 - I-am ignorat complet pe cei plecati considerand ca au ales un drum si asta e! Dar cand au avut tupeul sa ragă că ei nu pot să voteze, să ne reproșeze că trimit cîțiva bănuți în țară și noi trebuie să ne ploconim dar mai ales când au atacat ca niște animale turbate camarazii din Jandarmerie atitudinea mea și a multor români s-a schimbat definitiv!

Negritoiu spunea...

Stelian P.
Romanii nu au votat impotriva unui PSD ! Romanii au votat impotriva unor smecheri cocotati in varful PSD,uniti intre ei prin tot felul de afaceri care i-au inbogatit masiv. Au votat impotriva celor care au manifestat o aroganta fara limite fata de cei care i-au votat si datorita carora au ajuns in functii de conducere. Elemente carieristice,care au trecut prin mai multe partide pana s-au stabilit in PSD. Pana ce PSD-ul nu renunta la L.O.Vasilescu,C.Manda,P.Stanescu,G.Firea,Fifor si la alti smecheri propulsati in functii de catre baronii locali,va continua sa piarda increderea populatiei.Cum sa facem comparatia intre social democratia rosie si adevarata social democratie daca timp de 30 de ani aceasta(cea din urma)nu s-a manifestat real in Romania.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Stelica, cu limbile date in raspar, diasporenii isi fac bine doar lor, nu mie, nu tie sau altora. Daca s-au dus acolo sa traiasca mai bine, mie sa nu-mi vâre pe garleaja voturi si gogosi pro guverne de dreapta, care sa ma tina cu traiul pe loc, asa cum mereu incearca ei sa ne aduca in sapa de lemn votand basanai, idioti, sorosisti, ciolosisti, barnisti, botanisti si venetici la indemnul tradatorilor de neam si tara! Chiar si fiu-meu este un pui de indobitocit, care cand este cu Basescu, cand este cu Ciolos, Barna sau alti cretini politici, asa ca sunt foarte lamurit cum judeca si actioneazaa aceasta diaspora vanduta conceptiilor sorosiste si degradante, pe care Europa le marginalizeaza in tarile lor, dar le incumba in creierele mioriticilor bouleni carpatini! La europarlamentare, dispora o sa ne-o traga la mantinela cu un perdaf de o sa-i injuram, patru ani, la orice inghititura de apa sau haleala! Rabdare sa aveti si o sa auziti si pe viu asta o sa vedeti! Parol?!

Leon spunea...

Acum 30 de ani aveam un Presedinte de Tara care avea in mainile sale si Guvernul, si Marea Adunare Nationala, si Procuratura, si Securitatea, si....pe care l-am numit Dictator; apoi am mai avut pentru inca 10 ani un mic dictator pe care l-am numit Petrov..!
Sa ne asteptam la inca un Dictator ?

Viorel spunea...

BIRLIC
Doamna IOANA, dacă ați fost ofițer, pensia este mică, dacă ați fost subofițer, această pensie o puteți avea doar dacă ați fost subofițer sanitar și ați beneficiat de sporul de prevenție în procent de 11% , majorarea soldei de funcție cu 100 lei (sumă fixă) conform O.U.G. nr. 70/2014, spor privind accesul la documente clasificate (caracter „secret” = 12% sau caracter „strict secret” = 14%).
Dacă nu ați fost subofițer sanitar înseamnă că ați beneficiat de „oscar”.
Afirmația dumneavostră „Trebuie introdusa prevederea ca la vechime completa nici o pensie indiferent de natura ei sa nu depaseasca salariul mediu brut pe economie si nici mai mica ca salariul minim ! ” dacă se referă doar la militari (despre problemele noastre discutăm pe acest blog) cu tot respectul cred că este greșită.
În ziarul local de săptămâna trecută a fost prezentat salariul unui medic de la Spitalul Județean X în valoare de 6200 E și este tânăr încă.
Ce salar va avea când va ieși la pensie și ce pensie va primi comparativ cu măririle de salarii din M.Ap.N. (cu lingurița) și pensiile ofițerilor și generalilor cu funcții la fel de importante ca a domnului doctor.

Stelian P. spunea...

@Marian
E risul meu si se bazeaza pe ce am citit aici, pe acest blog, nu pe spusele lui Iohannis. Aici e injurata diaspora chiar in comentariile de azi. Aici am postat eu, cu link-ul de rigoare, parerea Veoricai despre limbile straine. Iohannis nu a spus nimic despre prostia asta. Aici se posteaza sub privirile aprobatoare ale maestrului atacuri la adresa UE. Aici au fost aparati infractorii de mina justitiei. Aici au fost injurate serviciile pentru ca au dat informatii despre infractori. Aici nationalismul este la el acasa.

@M
Ce ati vrea ca diaspora sa faca pentru noi, pentru Romania ? Sa plateasca si aici impozit pe linga cel platit afara ? Sa renunte la dreptul constitutional pe care il are orice cetatean roman de a vota, de a circula liber, de a alege liber locul de munca ?
Lasati-o mai moale cu cei 75% care au facut PIB-ul Romaniei ca 5,4 milioane sunt pensionari si citeva milioane sunt minori.

@Negritoiu
Aveti dreptate. M-am exprimat gresit acuzind tot partidul.

CEZAR spunea...

Domnule M..mare de tipar !
Cand NU vorbesti despre pensii ..imi PLACI..chiar ma ungi la suflet!
Cand o dai pe problematica pensiilor..esti varza murata..flescaita si imputita....!!
Zice M--". Militarii NU au fost niciodata printre prioritatile PSD."
Chiar asa??
Prin militari tu intelegi ..pensionari?
Ia vezi ..ce a facut Olguta pentru militari . incepand cu ..soldatul angajat pe baza de contract !
Cu ce salariu i-a gasit..si cum i-a ridicat ..
Vezi salarizarea militarilor in momentul de fata ..la TOTAL VENITURI si apoi sa mai croncani...
Despre pensionari..??
Eram tratati ca toti pensionarii plus cateva avantaje majore....
Poti face un calcul cam cat aveai acum cuantumul si la cat ajungeai in 20-20 ?
Eu fara sa socotesc maruntisul ar trebui sa am cu 1600 in plus..iar in 20-20 sa mi se dubleze
Dar a venit DAOGARU..cretinu .cu ajutoarele sociale si cu pensie militara si demnitate si onoare..bla bla ..AVETI ACUM ,AVEM DE TOATE...
Chiar nu ai retineri in a te face de kko....!!

Iulian Mareș spunea...

👍

Iulian Mareș spunea...

M,
Lasă pe cei cu neuronii calcinați in pace! Boala are forme multiple!...
Uite aici ceva pt amuzamentul romano-maghiar:

https://www.capital.ro/ungurii-lovitura-cumplita-pentru-romania-practic-am-recucerit-ardealul.html

Gaby spunea...

Nu știu foarte multe despre domnul Dogaru, dar am observat că pe acest blog mulți îl critică... deși este unul care face cunoscute problemele militarilor...
http://sindicatulcmd.blogspot.com/2019/11/negocieri.html?m=1

M spunea...

"Sa plateasca si aici impozit pe linga cel platit afara ?"

DA! Daca vor drepturi CONSTITUTIONALE!
ARTICOLUL 56
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice.


Lasati-o mai moale cu cei 75% care au facut PIB-ul Romaniei ca 5,4 milioane sunt pensionari si citeva milioane sunt minori.

ASTA AM SPUS SI EU!!!! CU ATAT MAI MULT!!!
Daca s-ar intoarce in tara si ar munci si ar plati taxe acolo unde s-au nascut si VOTEAZA atunci:
- anual ar fi bani pentru constructia si dotarea a 6 SPITALE REGIONALE
- anual ar fi bani pentru constructia a 1200 km de autostrada
- s-ar dubla pensiile si salariile
- anual s-ar putea construi si dota la nivel occidental 450 de scoli NOI.

M spunea...

👍

M spunea...

M-am interesat azi. Noi doi nu avem dreptate si Coarna are.

Cica inainte de 89 la MI era obligatoriu sa ai 3 ani vechime in munca pentru dosarul la Scoala de Ofiteri. Cine mi-a spus chiar vorbea de o "anomalie". AMT care pregatea ofiteri si pentru Securitate si nu cerea cei 3 ani vechime. Unul care voia sa faca scoala la MI pierdea din start 3 ani.

Cred ca la asta se referea si Coarna. Acei 3 ani nu sunt "exploatabili" la cuantumul pensiei.

Cezar spunea...

Luati prostul de aici..tehnocratul...
In Siberia cu el...

Iulian Mareș spunea...

👌🤔🤔👿👺

Iulian Mareș spunea...

👍! Eu mai sper încă, kiar dacă 🐄🐂 și 🤡 blogului așteaptă coeficientul 1,5!

Huhu Rezea spunea...

@kis
Măi...dar face ravagii scleroza! Uitași că de ieri este un nou guvern și o nouă majoritate parlamentară? Cine să-și asume răspunderea?
Lasă că vine guwernerul cu o ordonanță... de o să cazi în vrie.

Neacsu spunea...

Trofin,
Eu nu am vorbit nciodata in numele altuia decat cand am fost mandatat, si asta s-a intamplat cred de trei ori, cand am reprezentat filiala din care am facut parte in unele adunari. In rest nu m-am erijat nici in purtatorul de cuvant al celor care nu m-au mandatat nici in salvatorul lor. In ceea ce priveste aciditatea, e chestie de metabolism, stomacul meu nu suporta orice E-uri. Daca altii inghit orice li se baga pe gat, e treaba lor, eu am protectie la corpuri straine. Si, in final, daca e ceva ce nu iti place la mine, spune-o pe pagina mea, nu barfi pe la colturi. Cand ti s-a cerut sa vii cu argumente, te-ai dat la fund. Nu zic ca nu ar fi voie, se da fiecare cum vrea, dar cand te dai la fund, macar nu te mai da rotund.

Stelian P. spunea...

@M
...."majoritatea țărilor au încheiat acorduri privind dubla impozitare. Acestea vă permit să evitați plata impozitelor în două țări:

numeroase acorduri fiscale bilaterale prevăd că impozitele plătite din țara în care lucrați se vor scădea din impozitul datorat în țara de reședință
alte acorduri prevăd că veniturile obținute în țara în care lucrați pot fi impozitate doar în acea țară, motiv pentru care veți fi scutit de la plata impozitului în țara de reședință.

https://europa.eu/youreurope/citizens/work/taxes/double-taxation/index_ro.htm

Huhu Rezea spunea...

@kis
Sper că nu toți cei selecționați la asemenea discuții informale sunt naivi ca tine, care cred că seful StM stă în poziția de drepți în fata ministrilor politici. Ciuca bătăilor a fost cinci ani seful Armatei și nu a mișcat un deget pentru rezerviști. Nu din cauza ministrului. Atăt de ascultător a fost încât el și Iohannis s-au micționat pe propunerea lui Leș privind mandatul de Sef StM.

Huhu Rezea spunea...

@kis
Stie tot blogul că ești minte înceată de la Dej.
Ciucă, acum, joacă sârba oltenească pe ritmuri impuse de Cîțu Bibilică.

ifrim spunea...

Este corect ca d-ul Dogaru face cunoscute problemele militarilor ca doar este leader de sindicat.Dar tot adevarat este ca da in judecata pe cei ce ne pot ajuta ex.min.muncii,min.Ap.Nat.Astfel nu se rezolva nimic ,strea de nemultumire persista membri de sindicat stau pe baricade in asteptare poate,poate.Acum cu noul guvern doar trebuie sa iasa in fata sa spuna ca min fin.e urat si prost(extras din Cezar) si gata ne-a rezolvat.D-lui este reprezentantul doar a membrilor de sindicat nu a tuturor rezervistilor.Cu afirmatii belicoase face rau tuturor nu doar membrilor cotizanti proprii.Dispar problemele rezervistilor dispare si rostul sindicatului ceace este inadmisibil dpdv pecuniar!

Trofin spunea...

Marite Cezar , Ave !.M-ai uns la suflet !.

Trofin spunea...

Suntem pe aproape !. Poate il astampara cei care il manuiesc.

Ein Stein spunea...

@Huhurezu
Cum nu a miscat Ciuca niciun deget pentru rezervisti?
Nu el a trimis Circul Globus prin garnizoane sa explice rezervistilor ce bine le e dar nu stiu ei? Hai sa nu exageram cu ridicatul degetului, chiar daca a fost ala din mijloc.
Acu omu a zis pe fata ca va raspunde celor care l-au criticat. Important e sa vedem cum va "raspunde" ca acu are si mai multa putere. Parerea mea e formata deja, cel putin cu pensiile. Tinand cont ca solutia de a indrepta ceva se poate face prin aducerea la zi a soldelor conform legii salarizarii si nu calculul cu indicele sectorial de 190 lei. Crede cineva ca va actiona in directia de a a renunta la puzderia de sporuri, in special pentru contopisti, in favoarea unei solde normale in conditiile in care in jurul lui vor roi puzderie de pupincuristi burdusiti de sporuri si bonusuri?
Ia sa vedem?

Trofin spunea...

Nu face altceva decat sa ne incurce . Cititi-i ultima scrisoare si nu numai si veti constata ca stilul d-lui de a comunica este respingator . Parca o face dinadins astfel incat demersul sau sa nu fie acceptat. Prea vorbeste in numele militarilor, vorbeste mult si prost!. Poate in noua formula de guvernare i se mai aseaza mintea in locul unde trebuie.

Huhu Rezea spunea...

\@Stein
Ai dreptate, dar a miscat degetul impotriva rezerviștilor.
Explică-i și lu @Stelian că Ciucă a făcut parte mulți ani din rândul gulerelor albe, indivizi care au privit rezerviștii ca pe o o povară financiară.
@Stelian P.
Tot ce este antiromănesc ție ți se pare că e pro european.

M spunea...

Măi omule! Înțelege pentru numele lui Dumnezeu că nu avem nimic cu ei.
Dacă rămâneau în țară puneam toți umărul și poate ne era mai bine. Ai ales să le fie bine lor. Ok! Atunci să ne lase cu sfaturile, cu aroganța și mai ales să nu ne decidă ei viitorul.
Plătesc taxe în Italia? Să voteze pentru președintele Italiei.

Multe țări nu permit expatilor să voteze.

Eu ma simt discriminat! Plătesc taxe în țara asta dar la vot nu pot să votez oricând în cele 3 zile! De ce? Asta nu e discriminare ordinară?
Poate am treabă duminică și am chef să votez vineri pe la prânz.

Repet!
Germanii au avut țara făcută praf după război. Dacă plecau din țară mai era Germania ce e acum? Diaspora a ales calea ușoară. Nu simt românește și îi doare în kur de România. Iar pe tine te doare de niște oportuniști.

Apropo, bați câmpii cu citatele. Ia caută tu unde scrie că e obligatoriu să voteze diaspora!!!! 😁

valica spunea...

Miron Cozma,, marele erou al jafurilor minerilor, avea pensie de 3.850 de lei, iar orin revederea grupelor de munca data de PSD, a ajuns la 7.050 de lei iar de la 1 septembrie are 8.050 de lei lunar. Un maistru de la forja care avea 2.500 de lei lunar a ajuns la 5.000 de lei lunar iar de la 1 septembrie are 5.750 de lei.

marvas66@yahoo.com spunea...

Ciuca nu a facut si nu v-a face nimic pentru rezervisti. A fost instruit, de politruci, sa spuna am inteles... Este yesmen-ul perfect, dar in momentul de fata chiar nu mai sunt bani pentru pensiile militare, oricum , noi am jurat sa ne aparam poporul si tara si trebuie sa fim ingaduitori, sunt alti mai nevoiasi decat noi. Sa dea prima data civililor drepturi de pensie marite, noi putem trai cum am fost invatati la "supravietuire". Dar fara pensii speciale pentru hotii din politica si justitie...

CEZAR spunea...

M-am convins demult !
Stelian P..este un agent de influienta..!!

Huhu Rezea spunea...

@Cezar
Nici @Stelian P. nu a ascuns că a lucrat în servicii!
Dacă a fost consul militar... al cui agent de influență poate fi? Ghici ciupercă ce este?

Iulian Mareș spunea...

M,
Hai să îți fac lumina: pe timpul nostru cei proveniți din producție (industriala sau agricola) aveau o solda cam de 7-8 X mai mare și concurau pe locuri separate, cam așa: 5 candidatiy pe 7 locuri!

Iulian Mareș spunea...

M,
Total de acord cu dumneata...și suntem 98% care gândim așa, ceilalți 2% au un alt adevăr ce tine de lumea lor și o anume patologie medicală! Categoric, ireversibilă boala și grea tare! Nu dezvolt...,

Viorel spunea...

BIRLIC
Am citit toate comentariile de pe ultima postare, după 2-3 ore verific dacă a mai apărut ceva nou și mă minunez de conținutul unora și mă întreb:
Ce contează dacă unii au muncit sau nu înainte de 1989 apoi au plecat la școala militară ?
Eu spre exemplu am făcut prima treaptă de liceu economic după care am urmat Liceul de alimentație publică din Iași, având ca specialități pe diplomă la terminare cofetar, bucătar, ospătar, măcelar, etc.
La 19 ani și șase luni m-am încadrat ca măcelar în Piața Centrală (Hala de carne) a orașului unde mai aveam 13 colegi.
Zilnic eram monitorizați de către 2 Lt.maj. și 1 Cpt. de la Miliția Economică (,) care răspundeau de acest sector, cât și reprezentanți ai P.C.R.
La fiecare trebuia să le facem pachețel în fiecare zi (gratis), astăzi eu, mâine altul și tot așa, ne venea rândul de 2 ori pe lună.
La cozi imense cine stătea pentru niște oase, sau 1 kg. de “carne”, tovarășul doctor, profesor, omul de rând sau mai știu eu ce persoană cu pregătire față de alții.
Când plecam acasă ce credeți că îmi luam la pachet, tot oase ? și cu toate acestea am renunțat la munca frumoasă și profitabilă pentru mine și familia mea când lumea murea de foame și m-am dus la școala militară, am făcut bine sau rău ? sunt catalogat printre cei ce au muncit înainte de 1989 și de proști ce erau au plecat în școlile militare ?
Am plecat pentru că mi-a plăcut armata și am avut ca exemplu 2 verișori ieșiți la pensie colonei, 1 lt.col. (din M.Ap.N.) și 1 unchi Plt.adj.șef. cum era atunci (nu principal) din M.I.
Dragi colegi de pe acest blog, dacă nu toți, marea majoritate suntem pensionary, blogul domnului HUHU REZEA este ca o tablă de șah.
Regele spune una, regina alta, ofițerul ce vrea el, pionul (BIRLIC) cei trece prin cap, dar la sfârșitul jocului toți ajungem în cutie, în întuneric, în poziția culcat, fără aer și încuiați pe dinafară.
Ghinionul nostru însă este faptul că jocul se termină de fiecare data REMIZĂ, nu câștigă nimeni, dimpotrivă, nervi, stres, jigniri, poate și dușmănii.
Mulțumesc, o seară bună.

Iulian Mareș spunea...

C,
Tu nu ai înțeles că da bine sa fii căcănar UE și slugă? Ei, atunci înseamnă că ai înțeles filozofia celor 2%! Ea nu-i departe de ceea a ipocritului Barna și a întregului USR!

Iulian Mareș spunea...

M,
Suntem doar 98% care gândim și suntem în tandem!...2% nu contează, sunt in marja de eroare biologică!

Iulian Mareș spunea...

M,
Faci "Vânare de Vânt!?"
...cu cei 2%, care kiar cred că Autistul gândește foarte bine și in germană!

Iulian Mareș spunea...

Nu va face nimic în direcția aceea! Miza o constituie reorientarea akizitiilor! Ba-Nu!

Iulian Mareș spunea...

Corect! 2%!

Iulian Mareș spunea...

3 Doamne și toți 3! ...cu mâinile la inimioară, într-un gest ieftin, de fotbaliști bine plătiți! Inima nu se unește cu mintea prin intermediul mâinii, în niciun caz! Legătura reală este internă și nu externă, prin bypass!

https://portalsm.ro/2019/11/foto-gabriel-les-a-predat-conducerea-ministerului-apararii-mesaj-la-final-de-mandat/

Stelian P. spunea...

@Huhu
"Nici @Stelian P. nu a ascuns că a lucrat în servicii!
Dacă a fost consul militar... al cui agent de influență poate fi? Ghici ciupercă ce este?"
Intrebarea corecta este "al cui a fost ?". Cei care au/au avut ocazia sa compare au sanse de vindecare. Cei care au ramas dupa 30 de ani sub influenta partidului urmas direct al PCR, cei care nici azi, cu toate mijloacele de comunicare aflate la indemina nu vad ce se intimpla in jurul lor, se pare ca nu au sanse de vindecare. Se descurca bine insa cu armele oferite de PCR (aroganta, jigniri, adevaruri spuse pe jumatate...). Amintiti-va de toate "succesele" obtinute anul acesta de PSD sub conducerea "condamnatului politic" si uitati-va in jur.

Iulian Mareș spunea...

S-au dorit niste clarificari; ce-i drept erau avantaje pt cei intrati in sistemul de invatamantul militar din campul muncii! Asa a fost atunci..., am avut colegi, subordonati si sefi din randul lor, precum si din randul celor proveniti din sergenti cu diagonala, in 68, cei numiti "promotia Dubček"!
Toate etapele politico-istorice au oamenii lor!

Iulian Mareș spunea...

Domnule M,
Iata un c/argument pt cei 2%!

Scrisoare deschisă din Diaspora pentru Klaus Iohannis: Nu vă urez succes în alegeri, sper să vină alt preşedinte
Florin Răvdan / 05 noi 2019 / 16:09

Un bărbat din Diaspora i-a trimis o scrisoare deschisă preşedintelui Klaus Iohannis, în care i-a transmis atât motivele pentru care a plecat din ţară, dar şi motivele pentru care a ales să nu se întoarcă încă. În plus, acesta îi spune președintelui că nu îi ţine pumnii în alegerile de duminică, 10 noiembrie.

"Domnule Președinte,

Am 39 de ani, am soție și 2 copii și sunt plecat din țară de mai bine de 8 ani. Am plecat cu soția înainte de Paște în 2011 că nu se mai putea. Salariile erau mici și le-au mai și tăiat guvernanții de atunci. Părinții mei erau pensionari dar nu le ajungeau banii și nici noi nu puteam să îi mai ajutăm. Nu aveam decât băiatul cel mare când am plecat, fata s-a născut în Spania. Mai sunt români mulți în Valencia, lucrăm în construcții, în agricultură, muncim din greu dar câștigăm bine.

Am vrut să mă întorc în țara, în satul părinților mei, să mă apuc de agricultură.

Mă pricep să lucrez pământul ca doar asta am făcut și în Spania și la noi în România. Auzisem că se dau bani de la guvern pentru cei care cultivă roșii și cu ce mai aveam eu bani strânși mă gândeam să fac niște solari pe locul de casă de la tata. Acum aud că a picat guvernul și nu se mai dau banii ăștia. Mă gândisem să iau și un tractor cu sprijin de la apia că puneam doar jumate din bani. Au luat mulți din sat dar acum se aude că nu se mai dau bani nici pentru asta. Am vorbit și cu părinții și cu socrii ca ne întoarcem în țară, să ne apucăm serios de treabă să facem bani frumoși. S-au bucurat toți că venim în țară, soția și-a găsit de lucru ca învățătoare că lefurile în învățământ sunt mult mai bune acum decât când am plecat noi din țară", a scris Ştefan Nicolae Szabo, românul din Câmpia Turzii, care trăieşte în Spania.

Instabilitatea economică, motiv de rămas în străinătate


"Acum m-am îngrijorat rău de ce aud de la oameni, că se taie iar lefurile și pensiile. Asta nu e bine că iar o să plece românii care pe unde printre străini. Eu care am vrut să mă întorc în țară nu mai am curaj, dacă și țara se întoarce în timp.

Când părea că lucrurile se îndreaptă spre mai bine, văd că România se duce iar spre mai rău. În loc să vină un guvern care să facă mai bine pentru oameni, vin unii care vor să ne afunde în sărăcie. Păi dacă nu pot să facă bine oamenilor, de ce mai vor să conducă țara? Nu înțeleg de îi susțineți dle președinte. Eu v-am votat în 2014 dar acum nu mai știu pe cine să aleg. M-am gândit să nu mă mai duc la vot. Mă gândeam să îl votez pe dl Barna că îi auzeam pe mulți români din Valencia că e un om tânăr și valoros dar acum toată lumea vorbește că e mânjit în afaceri cu bani de la fonduri europene. Până la urmă, doamna care a fost premier pare mai cinstită și a mai făcut câte ceva pentru oamenii amărâți. Cred că va fi prima dată când voi vota PSD. Iar pentru acest lucru vă fac direct răspunzător.

Domnule Președinte, eu nu mă mai întorc, nu cel puțin în perioada următoare, dar vă rog pentru familia mea, pentru părinții mei bătrâni, să țineți cont că românii trăiesc de pe o zi pe alta. Eu știu asta mai bine, de aici, din Spania, decât o știți dumneavoastră, de la Palatul Cotroceni. Nu v-am scris pentru a vă certa sau pentru a vă spune eu ce să faceți. Dacă 5 ani ați fost absent, nu cred că o să vă pot schimba eu acum.

Singurul lucru de care vă rog, din suflet, este să nu faceți ca Băsescu, orice v-ar spune noul Guvern.

Nu vă urez succes în alegeri, sper să vină alt Președinte, dar vă urez să aveți dragoste de români și să munciți mai mult pentru ei. Că nu e păcat să muncești", a mai scris Ştefan Szabo.

Iulian Mareș spunea...

Din putzul gandirii fizicianului:

"Guvern eşuat... Eu aş spune că domnul preşedinte trebuie să se refere la un mandat eşuat al dânsului de preşedinte. Un Guvern care a adus România la a doua cea mai mare creştere din Europa nu poate fi un guvern eşuat, a luat atâtea decizii bune pentru români. La Ministerul Afaceriilor Interne, domnul vorbeşte de gască de partid, dânsul care este de fapt preşedintele de facto al PNL, care în calitate de preşedinte al liberalilor merge la toate activităţile de partid şi vorbeşte în numele partidului. Deci care este gaşca de partid? Cred că gaşca de partid este gașca domnului Iohannis"

Iulian Mareș spunea...

1-"Candidatul Iohannis a mers azi să facă declaraţii politice şi să supravegheze personal intrarea în drepturi a ministrului Justiţiei şi a ministrului Afacerilor Externe, în contextul în care, duminică, sunt alegerile prezidenţiale şi, săptămâna viitoare, este termenul în dosarul celebrelor şase case. Vă daţi seama la ce abuz asistăm, chiar din prima zi de activitate a acestui Guvern? Ce formă odioasă de presiune pune preşedintele ţării pe aceste ministere, unde are un interes personal direct!"

2- Cand 2 > 18!
Când am preluat guvernarea în 2017, de la Guvernul Cioloș din care doamna ministru a făcut parte, era deficitul de 18 miliarde, iar acum este de două miliarde. Când era mai îngrijorător? Eu îi doresc doamnei ministru ca după aproape trei ani de guvernare, dacă vor rămâne, să scadă și ei cu 16 miliarde acest deficit. Asta înseamnă că ar trebui să avem un 14 miliarde excedent. Din păcate, eu sper să nu fie așa, dar din păcate pentru că am urmărit și discursul domnului prim-ministru, nu am văzut nimic de salarii și de pensii. Azi lansăm pe piață deficit îngrijorător. Când eram eu în Guvern era deficit de 18 și nu era un deficit care să ne îngrijoreze. Astăzi e de doi și ne îngrijorează”

CEZAR spunea...

Ce ridicoli....!!

M spunea...

Mares,
😁
Tare imi e ca sunt mai multi!

Law 1: Always and inevitably everyone underestimates the number of stupid individuals in circulation.
Law 2: The probability that a certain person be stupid is independent of any other characteristic of that person.
Law 3. A stupid person is a person who causes losses to another person or to a group of persons while himself deriving no gain and even possibly incurring losses.
Law 4: Non-stupid people always underestimate the damaging power of stupid individuals. In particular non-stupid people constantly forget that at all times and places and under any circumstances to deal and/or associate with stupid people always turns out to be a costly mistake.
Law 5: A stupid person is the most dangerous type of person.


Corollary: A stupid person is more dangerous than a bandit.

Carlo M. Cipolla

M spunea...

Asta e din ciclul:

"Hello, Budapest!!!"

M spunea...

Ce sa zic?
Băiatul meu m-a anunțat că ia în serios opțiunea de a pleca din țară. Are posibilitatea pe UK și Canada. Asta e!

Spune că nu pentru el dar măcar copiii lui să nu trăiască într-o țară unde ura să fie politică de stat.

Și el e unul dintre "rezistenții moderați" 😁 Adică a fost la unele manifestații dar a plecat când apăreau violențe.

Păcat! Țara o luase într-o direcție bună dar au venit infractorii lui Johannis la putere.

Iulian Mareș spunea...

Nu-i departe de adevăr....

Marian spunea...

Cata naivitate la un fost ostean ! O sa ne-o dea prin gura orban al dumitale !

Stelian P. spunea...

@M
Romania le da dreptul romanilor stabiliti in alta tara sa voteze. Nu sunt obligati dar AU DREPTUL S-O FACA.
Nu e discriminare deoarece dvs. faceti 10 min. pina la vot iar unii dintre expati trebuie sa parcurga sute de km. ca sa-si exercite un drept, acelasi pe care il aveti si dvs.
Cu germanii ati dat-o in bara. Unde sa mearga ei sa lucreze dupa razboi ? In tarile ocupate de rusi ? In tarile pe care le-a ocupat armata nazista ? Sau poate in Romania. Cautati alte exemple.
Nu va mai dau citate. Cautati singur in Constitutie.

M spunea...

@Stelian P
Ieșiți din lozinci.
Sunteți capabil să răspundeți la o singură întrebare : dacă nu își îndeplinesc obligația Constituțională de a plăti taxe și impozite de ce să aibă dreptul constituțional de a vota?

Plătesc impozite în Italia? Să voteze președintele Italiei.

In rest bateți câmpii!!! Adică diasporeanu care stă vis-a-vis de ambasadă votează doar duminică? De ce nu? Face doar 2 minute!
Să vă fie rușine că acceptați discriminarea!
Vreau și eu să votez când vrea mușchiul meu! Ete, na! Că fac 3 ore până la secția de vot. Dar ce dracu, eu i-am trimis acolo? Să fie curve în Italia? Să șteargă la kur babele în UK?

Nu înțelegeți ce e ăla un exemplu? Poftim : polonezii!!! Au avut țara rasă de pe fața pământului.

Îmi pierd timpul! Aveți idei fixe și un orizont intelectual de tot râsul.
Câtă vreme susțineți discriminarea românilor din țară în favoarea animalelor din diaspora care au aruncat cu kkt în militari români sunteți o rușine!

Gigi spunea...

OUG 57,apoi 59(LOV),au făcut ca L.223 să fie golită de conținut și siluită de oameni fără caracter,fără omenie,atitudine de vătafi,de neamuri proaste au făcut din noi ceea ce suntem azi.
În loc să se aplice legea așa cum a fost votată si promulgată de presedintele țării,cu voia d.voastră,K.W.Iohanis,pretendent la al 2-lea mandat de prezidențiabil,au făcut-o ferfeliță și înghețată ca să fie treba,treabă.
ACTUALIZAREA,este singura cale de urmat pt.a se face dreptate si redare a legii asa cum a fost ea plămădită de parlament și promulgată,anterior OUG 57.
Restul,initiativelor ulterioare,sunt cârpeli si îmbuubsrea îmbuibaților,"pretini"de-ai fostului ministru,LEȘ.
Nu se poate face o dreptate pe fondul unei alte nedreptăți.

Iulian Mareș spunea...

".......candidatul Iohannis a mers să facă declaraţii politice şi să supravegheze personal intrarea în drepturi a ministrului Justiţiei şi a celui de la Afaceri Interne, în contextul în care duminică sunt alegeri prezidenţiale şi săptămâna viitoare este termenul în dosarul celebrelor şase case!"

M spunea...

Ciolacu e istorie. PSD are de asteptat pana revine. Oricum nu cred ca ar fi dat o lege in avantajul militarilor. Nu cat timp e Olguta la butoane.

Legea 208/2015
Art. 64. -
Campania electorală începe cu 30 de zile înainte de data desfășurării alegerilor și se încheie în ziua de sâmbătă care precedă data alegerilor, la ora 7,00.


Cum alegerile incep in data de 8 cu idiotii din diaspora care se duc sa voteze oare campania nu trebuia sa fie declarata incheiata sambata trecuta?
Inteleg ca capsunarii pricep greu dar e normal ca ei sa voteze in timp ce suntem inca in campanie?

PS - cu cat iubitorii de batausi neplatitori de taxe si impozite ii ridica mai mult in slavi cu atat greata fata de acestia creste.

Stelian P. spunea...

@M
Banuiam ca nu e greu sa intelegeti ca cetatenii romani aflati in alta tara sunt obligati sa respecte legile din tara respectiva. Vad insa ca faceti eforturi disperata sa-mi dovediti contrariul.Deci acolo platesc impozit nu in Romania. Mai mult, Romania a semnat conventii cu tarile respective in privinta impozitelor tocmai ca sa nu se intimple ceeace doriti dvs. Cetatenii romani aflati in alte tari AU DREPTUL sa voteze pentru alegerea presedintelui Romaniei deoarece sunt cetateni romani si au dreptul asta prevazut in Constitutie. Deci pot sa voteze si pentru Veorica sau Diaconu. Aveti ceva impotriva celor doi ? Apropo, nu toti diasporenii locuiesc vis-a-vis de ambasada, poate doar cei cu epoleti. Curvele romance sau cele cu stersul babelor la cur locuiesc la mare distanta de ambasada.
Exemplul cu Polonia e tot atit de deplasat. Unde sa mearga sa lucreze dupa razboi ? Erau sub ocupatia sovietica. Le dadeau rusii atunci drepturile pe care le au azi ca membrii UE ? Ati uitat ca situatia de azi nu e similara cu cea de dupa razboi ? Doar unele mentalitati se mai mentin.
Si daca tot o tineti cu discriminarea animalelor din diaspora dece nu dati in judecata guvernul Dragnea 3 ca el a modificat legea ?

Stelian P. spunea...

@M
Spuneti ca si baiatul dvs. urmeaza sa intre in rindurile animalelor din diaspora ? Ati esuat in educatia lui cu toate eforturile depuse in educatia celor de pe blog. N-as vrea sa fiu in locul dvs. Copiii mei sa devina animale ? Trist.

Huhu Rezea spunea...

Sunt tari europene în care dreptul la vot este condiționat de plata impozitelor către respectiva țară. Prima propunere în acest sens, la noi, a fost făcută de liberalul Crin Antonescu.

M spunea...

@Stelian P.
Vezi ca nu ai inteles? Dar nu e nimic. Stai bland ca te educ eu!

De 2000 de ani cei care pleaca din tara pentru a isi gasi un trai mai bun sunt priviti ca fiind lipsiti de patriotism. “Patria est ibicumque est bene” ("Patria este oriunde este bine")
Gata! Promit sa scriu mai simplu ca stiu ca se incalzeste neuronul!

Pot sa inteleg la limita unul care pleaca dezamagit de Romania. Al meu pleaca dezamagit de Johannis si camarila penala din jurul lui. Altul pleaca dezamagit de PSD. Drum bun la amandoi!

1. Odata plecat "scapa" de niste datorii fata de stat dar si "renunta" la unele drepturi. Dreptul la vot fiind unul din ele. E de bun simt sa nu imi aleaga MIE presedintele cand el sta in Canada. Cei lipsiti de bun simt nu inteleg asta. Toate kurvele din Italia se cred "salvatoarele neamului".

2. Se abtine de la arognata scarboasa: "daca nu am trimite noi bani in tara.... ati muri de foame, milogilor". Am demonstrat ca aportul adus de diaspora este NESEMNIFCATIV.

3. Nu vine diasporeanu sa dea cu bolovani in militarii romani. Nu conteaza cine e la guvernare.

CLAR?

Iar daca fiul meu incalca pct. 1 sau 2 i-am spus ca la mine sa nu mai vina. Din fericire, baiat educat, are bun simt si este oripilat de gandul de a se comporta ca un cioflingar. Ai tai cum se comporta? Ai fost capabil sa ii educi?

La pct. 3 nu conteaza. El nu a dat cu pietre in jandarmi NICIODATA.

ANIMALE le spun celor care au atacat ca niste animale turbate jandarmii in 10 august!

Ai inteles?

PS - Huhurez are dreptate. Sunt tari, pare-mi-se cele nordice, unde daca nu ai platit impozit nu votezi.

Marian spunea...

Cred ca putem initia o propunere legislative care sa aiba acest continut. Se baga cineva ?

Viorel spunea...

BIRLIC
În această poveste cu a pleca sau nu din țară, este exact ca în întrebarea, cine a fost făcut / făcută prima, oul sau găina ?
1. Dacă pleci din țară datorită măsurilor luate de președinte, parlament, guvern, instituții ale statului care încalcă Constituția României prin faptul că nu pun în practică prevedrile art. 22-53 (drepturile și libertățile fundamentale) din documentul mai sus menționat, poți fi considerat un laș, un trădător de neam și țară care la greu fuge din fața “inamicului” în loc să pună mâna pe măciucă (,) ca și ciobanul și să “le dea la cap” până înțeleg viața reală cu care se confruntă poporul roman.
2. Dacă rămâi, riști să te târăști ca râma sau șarpele (când este secetă) căutând modalități de supravețuire, sau să dispari ca neam (familie).
Și atunci ce e de făcut ? aplicăm punctul 1, 2 sau facem blat cu ei (le dăm voturi și din țară și din străinătate, nu le dăm deloc sau îi mulțumim pe toți și noi rămânem “proști / cu scuze”) în continuare ?

Iulian Mareș spunea...

M,
Perfect adevărat! Cunosc fB un caz: 2 ani a lucrat la Milano că ing., pe bani adevărați!
A revenit acasă, lucrează tot pt US, dar din biroul amenajat in living! Tot pe bani adevărați, bani proaspeți ce intra în ROU!
Ție îți va fi greu o perioadă și lui la fel! Ăștia suntem noi, românii, cei 98%!

Iulian Mareș spunea...

Marian,
Poți, dar mai întâi afla ce înseamnă inițiativa civică legislativă!

Iulian Mareș spunea...

Nu-ți mai zi Birlic...
Este mai frumos Viorel!

Iulian Mareș spunea...

Ce poate spune Sică Mandolină:
"Aștept să fac febră musculară de la semnat decizii de demitere"

Iulian Mareș spunea...

M,
Erată: Miami, în loc de Milano!
Cauza: Textul predictiv al mobilului...😂😁

Stelian P. spunea...

@M
"Iar daca fiul meu incalca pct. 1 sau 2 i-am spus ca la mine sa nu mai vina"
Asta da tata ! Zici ca e mama lui Stefan cel Mare. Nu ati reusit sa va convingeti propriul fiu cu "adevarurile" dvs. si veniti aici sa le dati lectii altora. Curat murdar sa-ti respingi fiul din ura fata animalele din diaspora, animale din care o sa faca parte si el. Ura fata de membrii galeriilor de fotbal implicati in violente (romani puri, romani adevarati) nu o cunoasteti. Si dece devine animal fiul ? Din ura inoculata de dvs. impotriva unui politician. Aici ati reusit. V-ati dezbinat familia batindu-va joc de rolul unui tata.
Fii mei lucreaza in Romania (nu la stat) pe salarii comparabile cu cele din occident, calatoresc foarte mult in tarile civilizate si nu au de gind sa plece dar nici nu ii fac animale pe cei care muncesc din greu in alte tari ca sa puna o piine mai alba pe masa copiilor lor. N-am reusit sa-i educ cu ura fata de altii ci cu respect fata de orice om care se comporta in vorbe si in fapte in mod civilizat, indiferent cine e presedinte.

M spunea...

@Stelian P.

Esti capabil sa citesti un text sau esti pur-si-simplu analfabet functional?
Dumneata iubesti infractorii? Animalele violente si cretine care arunca cu pungi cu kkt in militarii romani? Atunci nu esti decat un bou!

Intelege drakului!

ORICINE, si maica tereza, daca arunca cu bolovani si calca in picioare un militar roman (infanterist, aviator, marinar, jandarm sau pompier) pierde in ochii mei orice fel de respect! Ai inteles, bai?!?
Chiar daca jeguri inepte incearca sa le gaseasca scuze!!!

Spre deosebire plozii tai care au participat la violente, baiatul meu a plecat atunci cand au inceput violentele. Pentru ca e educat, are simt civic si RESPECTA MILITARII ROMANI.

Sa vorbesti de ura, dumneata? Eu nu urasc pe nimeni dar lupt impotriva dusmanilor tarii. Cum ar fi trebuit sa iti amintesti si dumneata de juramantul depus.

Minti ca un ordinar: "membrii galeriilor". Nu, ba! Pe aiai ii linisteau jandarmii in 10 minute dar erau sprijiniti de scursura societatii romanesti grupata in rezist.

Nu stiu unde ati lucrat, nici nu ma intereseaza, dar nu aveti onoare, nu va sprijiniti camarazii. Sa va fie rusine!

brenda spunea...

DECI NU MAI LUCREAZA CAMERA DEP?

Leon spunea...

https://www.stiripesurse.ro/dezastru-pentru-politisti-procurori-si-militari-usr-plus-le-pregateste-o-lovitura-devastatoare_1399877.html

CEZAR spunea...

Leoane..e foarte bine!!