Un produs Blogger.

marți, februarie 18, 2020

L38/2020, proiectul Leș de modificare a Legii nr. 223/2015

125 comments
In perioada următoare ne vom îndrepta atenția asupra inițiativei legislative de eliminare a inechităților din legea pensiilor militare, inițiativă finalizată încă din luna august 2019 de CCMRR -ul fostului ministru al Apărării, Beniamin Leș, completată de structurile centrale ale MApN și apoi depusă în Parlament ca inițiativă legislativă, forma adoptârii prin Ordonanță de urgență picân din cauză că a picat și guvernul Dăncilă prin moțiune de cenzură.
Proiectul se află în procedură avansată de adoptare în Senat, Comisia de apărare având termenul de întocmire a Raportului pe 25 02 2020.
Termenul de adoptare tacită în Senat este pe 19 03 2020, după care urmează procedura de adoptare în Camera Decizională.
Dacă se urgentează procedura, proiectul are mari șanse de adoptare în actuala majoritate a Parlamentului, inițiatorii făcând parte din această majoritate. 
Documentul discutat și convenit  în august 2019 cu CCMRR poate fi citit aici
Procesul legislativ în Senat poate fi urmărit AICI




125 de comentarii:

liviu spunea...

Cei care se pensioneaza anul acesta(2020),pe legea 263/2010,vor avea pensie la 1(unu)punct 1265*1,41=1784,la 2(doua)puncte=1784*2=3568,la3(trei)puncte=1784*3=5352!!1,41 fiind coeficientul de corectie valabil de la 01.01.2020!!La noi se discuta proiecte!!!

Huhu Rezea spunea...

Hei, indicile de corecție se aplicâ la punctaj, nu la valoarea punctului de pensie care rămâne egală pentru toți pensionarii civili.

liviu spunea...

La noi s-ar aplica indice de corectie de la1 la1,30!!Daca se aproba proiectul!!Si nu trebuie la pensiile militare ca noi avem pensii mari,de1500-3000 de lei!!!!

Niky spunea...

Indice de corecție 1,00, adică nimic pentru cei pensionați in perioada 01.01.2010-14.09.2017,nu este în regula!

Huhu Rezea spunea...

In perioada 2010-2015 au primit indicii prevăzuți în l263, pentru că și militarii au avut în această perioada pensii contributive.
Problema este cu cei care și-au deschis drepturile după 01 01 2016

vasile iosif spunea...

Dle H,
Intr un comentariu anterior un coleg spunea ca s ar fi facut unele corectii privind indicii de corectie vs perioadele de timp.
Ati putea verifica?
Cu multumiri,

Niky spunea...

Pai da dl. Huhu, pentru noi cei de după 01.01.2016 nu e deloc bine,ne adâncim în inechități! Suntem printre cei mai defavorizați.

Huhu Rezea spunea...

Amendamentele adoptate și respinse le vom vedea numai după publicarea Raportului Comisiei de apărare.
Deocamdată, Comisia nu a introdus proiectul pe ordinea de zi a sa.

Gigi spunea...

@Niki
Reminiscenţele lui "Zeus" încã bântuie prin guverne şi parlament.Dacã ai dat cu cascheta în el în 2010,acum nu primeşti nimic!
Sã reamintesc cã celor ieşiţi cu 2011,acel Indice de Corecţie,nu a fost aplicat,pentru cã CPS nu au respectet legea,la ordin.
Asta nu au ţinut cont cei care au negociat acest proiect de lege.
Când spun pe aici nişte adevãruri,nu spun aşa ca sa ma aflu în treabã.
Întotdeauna sare câte unul care la el minciuna este literã de lege,face parte din bagajele de cunoştinte ridicându-i,chipurile,IQ!!!

Radu Sas spunea...

Sunt ieșit la pensie cu oug 59 darvpe decizie nu apare punctajul.Poate mă lămuriți că eu nu ma pricep.Vă mulțumesc.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ HuhuRez Vad ca nu mai apare penalizarea cu cate 1% pentru fiecare an in minus pentru cei care au fost in invaliditati. Era o varianta care acorda puncte la cei in invaliditati sa-si complecteze vechimea minima sa le mai creasca pensiile. Indicele de 1,30 care se aplica de la 01.01.2020 se aplica pana la 31.12 2020? Tot pensiile mari vor fi si ai mari, cei cu pensiilede 400, 600, 700, 1000, 1500, 2000 lei se vor tari in continuare in mizerie. Nu exista principiul recunostintei pentru pierderile suferite la cei invalidanti in misiuni la ordin pe teritoriul Romaniei, altii decat in teatrele de operatiuni NATO, pentru ca cei din comisia de pe langa MApN au urmarit interesele lor la Romavia, negandindu-se si la invalidanti...Deci, discriminari cat cuprinde si in aceste modificari care ACORDA MAJORARI DUPA 4 ANI, CAND PESTE 50% DINTRE NOI VOR FI CU PARASTASELE LA ZI. Imi dau 130 lei, ce pot face cu ei la cate medicamente, etc am de cheltuit?

Huhu Rezea spunea...

S-a aplicat retroactiv din 2013 în urma unei decizii CCR.

Huhu Rezea spunea...

D-tale ti se va aplica indicele de corecție corespunzator anului in care pensia de invaliditate ti-au transformat-o în pensie pentru limită de vârstă.
Asta nu este proiectul cu pensia minimă de referință. Acolo era penalizare.

Teo spunea...

În primul rând indicii de corecție sunt total aiurea! De exemplu, pentru perioada 01.01.2010. - 14.09.2017. în care se propune aplicarea unui indice de corecție de 1,00, avem trei perioade distincte, în care s-a ieșit la pensie, astfel, în perioada 01.01.2010. - 01.01.2011. pensionarea a fost conform Legii 119/2010, cu pensie militară de stat, stabilită la un stagiu de 20 ani, în perioada 01.01.2011. - 31.12.2015. pensionarea a fost conform Legii nr. 263/2011. lege unică a pensiilor (pensie civilă de tip contributiv) stabilită la un stagiu de 30 ani, fără plata perioadei suplimentare rezultate din însumarea grupelor de muncă, fiind pensii de mizerie, de asistați social și perioada 01.01.2016. - 14.09.2017. când pensionările au fost conform Legii nr. 223/2015, completate și modificate cu OUG nr. 57/2015, lege privind pensiile militare de stat unde s-au adăugat o multitudine de sporuri nou apărute, cu baza de calcul plafonată la 80% la care se adăuga OMM, rezultând cele mai mari pensii militare. După 14.09.2017. intervine OUG nr. 59/2017. care plafonează baza de calcul la net și 65%. Cine și pe ce bază au stabilit cești indici de corecție? În Consiliul Consultativ de pe lângă M.Ap.N. există vreun jurist? Întreb și eu, așa pentru un prieten. Din anul 2012 până la 01.01.2016. când mi s-a emis o a doua decizie de pensie, pentru că am trecut de pe L263/2010 pe L 223/2015 nu am primit altă decizie de pensie.

Teo spunea...

CEA MAI RECENTA ARMA A JUSTITIEI…
COTIZATIA DE MEMBRU SCMD

Repetam pentru camarazii suparati: ceea ce am obtinut si vom obtine pe cale legislativa este valabil pentru toti rezervistii! Ceea ce obtinem, insa, pe cale juridica, prin procesele deschise de SCMD ministerelor si ministrilor Muncii si Apararii, se va aplica doar membrilor SCMD care sunt parte in proces, prin declaratiile semnate privind gravele prejudicii produse fiecaruia de OUG 57/2015 si OUG59/2017.
Pentru a ingusta aria eventualilor beneficiari de rezultatele favorabile, in procesele ajunse, deja, la ICCJ, de anul trecut completele de judecata au inceput sa respinga dosare pe procedura, pe motiv ca respectivii nu ar fi membri de sindicat, conform Statutului SCMD, cu cotizatia la zi. Din fericire, persoanele in cauza au atasat la dosar chitanta, dovedind plata anterioara sedintei de judecata.
Ca bomboana sa fie pusa pe coliva, spre amuzamentul nostru si al dvs., joia trecuta, la TMB, doamna col.(r) Caloian Monica a trebuit sa prezinte legitimatia stampilata pe anul in curs si chitanta platii la zi a cotizatiei, pentru a putea pleda in proces.
Cand e vorba de bagat bete in roate, se pare ca au o imaginatie fara limite!

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD,
Col.(r) dr. Mircea DOGARU

Niky spunea...

Chiar nu a avut nimeni nimic de obiectat, ma refer la cei care au participat la elaborarea proiectului!? Sau e facut si asta "pe genunchi",dupa vreo sesiune de Team Building?

Gigi spunea...

Da,s-a aplicat din 2013,
dar pe 2011,2012,cei ieşiţi atunci la pensie,nu au mai putut recuperat banii,pentru cã s-a invocat tocmai retroactivitatea.

Huhu Rezea spunea...

Mai degrabă este o armă prin care SCMD dorește să-și determine membrii să-și plătească la zi cotizația.
Doamna Caloianu avea nevoie de delegație semnată de SCMD. Nu e treaba justitiei să verifice legitimații și chitanțe.

Leon spunea...

Se pare ca @Gigi are dreptate:
Art.IX din OuG.nr.68/2014, spune
"Alineatul (3) al articolului IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2013 pentru modificarea și completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 53 din 23 ianuarie 2013, aprobată prin Legea nr. 3/2013, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

"
(3) Drepturile de pensie, rezultate în urma aplicării indicilor de corecție prevăzuți la alin. (1), se cuvin începând cu data de 1 ianuarie 2013, în situația persoanelor prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), respectiv de la data deschiderii drepturilor de pensie, în cazul persoanelor prevăzute la alin. (1) lit. c)."

valica spunea...

DOGARU , minte de cum respira. Singurul obiectiv pe care l-a urmarit si la atins datorita cotizantilor, a fost acela de +50% din pensie in plus datorita apartenentei la uniunile de creatori in rest despre pensii doar hohauri ca nu mai pridideste sa se laude cu succese in jusstitie la care nu a actionat cu nimic .

Huhu Rezea spunea...

@Gigi
Nu ai dreptate!
CCR a spus că nu este corect ca indicele de 1,06, calculat în 2013 conf OUG nr. 1/2013, să se aplice și drepturilor deschise în anii 2011 și 2012.
A obligat Casle să calculeze indicii reali din anii anteriori, pentru că dreptul se născuse de la 01 01 2011.
Aceasta a fost excepția admisă de CCR prin Decizia 437/2013:
"Excepția a fost ridicată de Gheorghe Gârbovan, Aurel Barz și Adrian Nicolae Ghilea cu prilejul soluționării unor acțiuni civile prin care s-a solicitat calcularea pensiei cu aplicarea indicelui de corecție prevăzut de art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

În motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin, în esență, că dispozițiile art. III alin. (2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2013 sunt contrare principiului constituțional al neretroactivității legii civile în măsura în care se aplică persoanelor al căror drept la pensie s-a deschis anterior intrării în vigoare a acestor dispoziții de lege. Astfel, consideră că, pentru persoanele înscrise la pensie în baza Legii nr. 263/2010, până la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2013, indicele de corecție aplicat pensiilor trebuia să fie calculat în raport cu dispozițiile art. 170 din Legea nr. 263/2010, urmând ca dispozițiile art. III alin. (1) din ordonanță să se aplice doar pensiilor deschise după intrarea în vigoare a acestui din urmă act normativ."

Leon spunea...

Redau mai jos Comentariul meu de ieri: "@Huhu Rezea, proiectul senatorilor PSD privind modificarea si completarea Legii nr.223/2015, L 38/04.02.2020 (..B 512/2019..), maine va fi discutat de inca 2 comisii, Comisia de Buget si Comisia pentru drepturile omului din Senat !
Sunt sanse foarte mari ca cel tarziu saptamana viitoare , Comisia pentru aparare din Senat sa discute acest proiect si sa trimita Raportul Plenului.
La acest proiect de lege am constatat:
1.La Art.110-2, al.(1) lit.d), perioada corecta este 01.01.2005- 31.12.2010;
2.La Art.110-2, al.(1) lit.e), perioada corecta este 01.01.2011- 14.09.2017;
3.La Art.110-3, al.(1) se va scrie ,,...pentru persoanele ALE caror drepturi..;
4.Art.110-1,al.(1) este aproape identic cu Pct.6 din Proiectul de OuG. al ministrului CIUCA;
5.Art.I pct.1 al.(2) este asemanator cu Pct.4 din Proiectul Ordonantei;
6.Art.110-4 este aproape identic cu Pct.8 din Proiectul Ordonantei;
7.Art.110-5 este identic cu Pct.5 din Proiectul Ordonantei;
8.Art.111.al.(1) este identic cu Pct.7 din Proiectul Ordonantei;
Am speranta ca unii senatori din Comisia de aparare( poate si senatorul de Timis,Cdor(r.) Nicu FALCOI..) citesc acest blog cu profil militar si AR PUTEA SA ADOPTE UN RAPORT FAVORABIL ACESTUI PROIECT DE LEGE CU PRELUAREA UNOR AMENDAMENTE DIN PROIECTUL DE ORDONANTA AL MINISTRULUI CIUCA SI DIN PROIECTUL COL(r.) LUPESCU, B 586/2019...!"

Gigi spunea...

Corect,asta am spus şi eu!
Totul s-a decis în grupul Leş,unde singurul
Criteriu a fost interesul personal,adicã al celor care au participat la acea "confãtuire de tainã".
Singurii perdanţi sunt cei ieşiţi în perioada 2011-2015.
-calculaţi pe l.263
-fãrã ajutoare
-fãrã indici de corecţie
aplicaţi,doar din 2013.
-stagiu de cotizare,25-30 ani,faţã de 20 ani,pânã în 2010 inclusiv
-salarii tãiate cu 25% etc,etc.

Huhu Rezea spunea...

@Gigi
Nu acuza niste oameni care au depus un efort spre eliminarea inechitatilor.
Indicii de corecție nu au fost discutați în CCMRR.Au fost introduși ulterior de personalul din subordinea lui Leș, ca și alte prevederi privind recalcularea și actualizarea.
Dacă vrei să compari documentul convenit cu CCMRR cu documentul depus la Senat de Les, vezi că am atasat în topic și linkul spre documentul aprobat in augut de CCMRR.
Nu mai susține prostia că miltarii pensionați în perioada 2011-2015 nu au primit indicii de corecție prevăzuți în art. 170 din L 263/2010.

Alexandru spunea...

Preluarea proiectului lui Ciuca, cu anexa 2, acea pensie minim bruta, este mult mai relevanta și ar rezolva inechitățile pensiilor militare. Indicile de corecție ne lasă rău în urma pe cei pensionati pana la 1.01.2016,suntem cei mai văduviți cu pensiile cele mai mici!

Leo spunea...

Da , se aplică la punctajul mediu. Pt. 2020 , indicele de corecţie este 1,41

Silviu spunea...

D-le Leon pt cei care au trecut in rezerva după ani 90 dar si-au deschis dreptul de pensie in 2016 ii ajuta cu ceva acest proiect ? Parerea mea ca anexa 2 din ordonanta Ministrului Ciuca ar fi fost varianta de-a mai corecta până la actualizarea conf.L 153

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Eu sunt pensionat în ianuarie 2015 pe L 263, până în ianuarie 2016, ulterior pe La 223!
Eu nu-mi amintesc de nicio corecție....
In definitiv dacă zici că s-au aplicat corecții la punctaj, atunci pe cine vrea Leș sa sa mai corecteze acum? Ceva este neclar pt perioada 2011-2016...

Huhu Rezea spunea...

@Mares
In 2015 indicele de corecție a fost de 1,07.
Dacă te uiti pe nota de calcul a punctajului din Decizia de pensie, vei găsi că punctajul rezultat din impărțirea sumelor punctajelor anuale la stagiul complet de cotizatre pentru anul nașterii a fost majorat cu 1,07.
Invenția cu indicii de corecție, am mai spis-o, este un paleativ care mai îndulcește răbdarea până la eliminarea actualizării.
Mult mai avantajos este proiectul cu Anexa 2, cuantumului minim de referință, despre care se spune că este lucrat de apropiații lui Ciucă.

Leon spunea...

Sunt de aceeași parere, Comisia de aparare sa inlocuiasca articolele referitoare la Indicii de corectie cu Anexa nr.2 din Ordonanta Ciuca..!

Viorel spunea...

Ajutoarele noastre la trecerea în rezervă pe când domnule Ludovic Orban și Ciucă.
Art. 41 din O.U.G. nr. 114/2018 îl mai abrogați sau nu ?
“Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a decis miercuri, cu unanimitate de voturi (232 de voturi), ca personalul silvic cu atribuţii de pază să fie dotat cu armament de serviciu, letal sau neletal, amendând astfel un proiect de lege privind modificarea statutului personalului silvic inițiat de PSD și ALDE”.
“O altă modificare menţionează că personalul silvic pensionat la vârsta standard beneficiază de o gratificaţie egală cu minimum 5 salarii brute pe ultima lună de activitate, suportată de angajator”. (ARTICOLE • 27 NOIEMBRIE 2019 • MATEI ALEXANDRU •)
Le dă arme ca să apere hoții de hoți, da pregătire ați făcut cu ei ? Se împușcă militari sau polițiști din neglijență sau intenționat cu toată pregătirea făcută, ei ce credeți că vor face ? Aveți grijă când mergeți prin pădure să nu ajungă cumva Parlamentul la 300.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Huhurez, eu am iesit in limita in 2015, deci iar sunt stigmatizat, primid doar 1%! Astia chiar ca sunt niste criminali sadici! Pai, drepturile de pensie nu au fost in 1989 cand am fost scos in invaliditate? Ei plimba drepturile astea dupa urechea bleaga!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@ Tehnocrat, pe mine ma ingroapa definitiv! Tradatorii nostrii sunt de vina, care au votat laberalii si Iohannis, pentru ca se stia ca astia taie, nu dau!

ifrim spunea...

Eu aș vrea sa-mi aplice indicele de corecție la anexă!

ifrim spunea...

Au fost aduși de votul românilor deci "e" legal constituiți!

Gigi spunea...

@H
Bine,îmi cer scuze dacã am greşit acuzând nişte oameni pe nedrept!

Indicele de corecţie nu a fost aplicat în 2011,2012 fiindcã nu s-a vrut(A se citi ABUZ)din partea CSP.
Daca dezinsformez,nu mai am ce cãuta pe aici în calitate de comentator!
La vremea respectivã,am fost singurul care am informat pe ceilalţi pensionari,pe care îi cunoşteam binenţeles,despre faptul cã ne-au ars la calculul pensiei,tocmai cã nu au inclus acel Indice de corecţie.
Sã ne trãiţi!

Leon spunea...

@T2, conform acestui calcul, toate pensiile civile vor creste deoarece astazi PMA se obtine prin impartirea la 35 ani Barbati, iar in formula de mai sus se imparte la 25; cel cu 45 total puncte are acum o pensie de 1,2857 x 1265 = 1626<2277 !
Asa ca Stolojan daca are curaj sa modifice L.263 in acest sens pentru acest an si tot este bine !
O crestere cu 40% in acest an nici PSD n-o mai poate face dupa guvernarea dezastruoasă a lui Iohannis !

Dan B. spunea...

Indicii de corecție au fost prezentați, pentru prima dată, în august 2019, în proiectul de OUG Monac, strecurat în CCMRR pe ușa din dos, de către ANCMRR și AORR, cu complicitatea polițistului Chirică, secretar de stat la MApN.
Zice-se, la acea vreme, că proiectul finalizat în echipa mea (rezerviștii din economia națională, 5 % în baza OUG 57/2015 și pensia suplimentară scoasă din baza de calcul) ar fi oferit „firimituri”, motiv pentru care un proiectul finalizat la 07.08, dispus la întocmire de către Leș, a fost fost aruncat la gunoi.
Și mie-mi pare că indicii în cauză au fost subiectiv propuși, autorul beneficiind de cel maxim.

Leo spunea...

Leon , mai trebuie să înmulţeşti pt. cel care iese la pensie anul acesta cu ic = 1,41. ic se aplică o singură dată la ieșirea la pensie și la cei până în 2011 cu 1,15 conf. deciziei ccr.

BONIFATIE spunea...


Cred că majoritatea dintre noi, cei care mai tastăm/trăim pe aici, suntem pe la lit.d) și e), așa că primim cu carul 1,15 și 1,00.
Domnule CFI! Chiar cred, apropo de îngropat, că ai noștri politicieni sunt pe mână cu monarhul „coronavirus” (virusul rege, cu coroană) pentru că informațiile de ultimă oră dau ca sigur faptul că bătrânii mor primii. Ar fi și culmea să murim ultimii.

Huhu Rezea spunea...

Hai să nu introducem confuzii!
Deciziiele CCR se referă la indicii de corecție reglementați de L 263/2010 pentru drepturile de pensie deschise după 01 01 2011. Nu se aplică drepturilor de pensie deschise anterior L 263.
Indicii de corecție pe care îi propune noul proiect au rostul de a atenua temporar, până la reluarea procesului de actualizare, cele mai defavorabile perioade de pensionare a pensionarilor militari.Incearcă să nu-i suprapună cu indicii primiți de militari în perioada 2011-2015.

Huhu Rezea spunea...

@kis
Vezi cum îți bubuie mintea convingerile dictatoriale! Ce poți să te aștepți de la un votant de Băse PetroV?
Să nu te mai prind pe aici cu asemenea amenințări la adresa ordinii constituționale!

Huhu Rezea spunea...

@Stelian
Ai dat-o din nou pe exagerări, ca la audiența la minister?

Iulian Mareș spunea...

Vanatorule,

esti tare rau! M-a bufnit rasul cand beam cafeaua si am murdarit laptopul!...., dar imi placi! Ai umor! Te mai astept.

Leon spunea...

Leonard, asa este, pentru cei care ies la pensie in acest an la PMA se aduna acest IC de 1,41, dar in anii trecuti acest indice a foast mult mai mic, 1,20 in anul 2019, 1,15 in anul 2018,etc. Vezi ca si la civili apar mari discriminari in functie de anul iesirii la pensie in ani diferiti, chiar daca au obtinut in cariera acelasi punctaj ?
Noroc cu Olguta ca in noua lege a pensiilor a eliminat acest Indice de Corectie, si la numarul total de puncte egale se obtin pensii egale, dispar si diferentele intre Barbati si Femei.

Sorina spunea...

DAR ce au deschis dreptul.fe pensie in anul 1987 primesc indice de corecție?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Stelica, alias Vanatorul, m-ai facut sa rad! Vedem noi dreptate la pastele cailor, cu porcimea liberalista! Parca suntem blestemati! Politistii sunt inaintea noastra cu sute de km!

Leon spunea...

Indicele de corectie introdus la art.170 din Legea nr.263/2010 a avut rolul de a compensa cresterea varstei de pesionare, de la 62 de ani (in 2001) la 65 de ani(in 2015) pentru Barbati, de la 57 de ani(in 2001) la 63 de ani(in 2030) si deasemenea de la 55 de ani(in 2011) la 60 de ani(in 2030) pentru Militari..!
OuG nr.1/2013 a modificat art.170 si calculul acestui IC se face prin raportarea la castigul salarial brut realizat si comunicat de INS; deci pentru anul 2020 : 43,3% x 4160/ 1265 = 1,42, chiar mai mare deoarece in anul 2018 castigul real a fost mai mare de 4160 lei..!

Huhu Rezea spunea...

Sorina, d-ta nu citești proiectul? Cum poti să mai pui o asemenea întrebare?

Sorina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
John spunea...

D-le Huhu Rezea,
Pentru cei care nu le au atât de bine ca mulți de aici,rog precizați,cum se aplică indicele de corecție,pt cei ieșiți în perioada 2003-210 de 1,30%. La o pensie între 2040 și 3000 lei.Mulțumesc!
Iată ce scrie aici:
https://voxbiz.ro/se-recalculeaza-pensiile-cine-va-primi-mariri-substantiale.html

popioan68 spunea...

În ședința de ieri 18 februarie a.c., Consiliul Economic și Social a avizat în unanimitate proiectul de lege în care am propus modificări ale Legii 223/2015 privind pensiile militare de stat-nr. B 586/2019.

Semnatarii proiectului initiat de LADPM sunt
eu împreună cu deputatul Ioan Mocioalcă, președintele Comisiei pentru apărare din Camera Deputaților.

În ședința Plenului C.E.S. am susținut proiectul și am motivat inițierea acestuia.

Să sperăm că viitorul ne va aduce vești și mai bune în această privință.

Au fost două amendamente, susținute de unii membri ai Consiliului și avizate de Plenul CES, ca observatii la AVIZUL FAVORABIL.

Leon spunea...

Propunere legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat cu modificările și completările ulterioare (b586/19.12.2019) (termen de avizare: 21.02.2020, conform prevederilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 248/2013, republicată, cu modificările și completările ulterioare) - Inițiatori: Lupescu Dumitru - deputat USR; Mocioalcă Ion - deputat independent - avizare amânată în ședința din data de 11.02.2020
- Comisia pentru dezvoltare economică, competitivitate și mediu de afaceri (C1) - proiect de aviz favorabil
- Comisia pentru drepturi și libertăți cetățenești, egalitate de șanse și de tratament (C2) - proiect de aviz favorabil
- Comisia pentru relațiile de muncă, politică salariată, incluziune socială, protecție socială și sănătate (C3) - proiect de aviz nefavorabil
- Comisia pentru agricultură, dezvoltare rurală, protecția mediului și dezvoltare durabilă (C4) - declinare de competență
- Comisia pentru educație, tineret, sport, cercetare, formare profesională și cultură (C5) - declinare de competență
- Comisia pentru protecția consumatorului și concurență loială (C6) - declinare de competență
- Comisia pentru cooperație, profesii liberale și activități independente (C7) - declinare de competență
- Comisia pentru drepturi și libertăți ale organizațiilor societății civile (C8) - declinare de competență
- Comisia pentru administrație publică și ordine publică (C9) - proiect de aviz favorabil - Rezultate comisii de specialitate: 3 avize favorabile, 1 aviz nefavorabil, 5 declinări de competență

Spotty spunea...

Cite clase aveți doamna ? Cred că și analfabeții funcționali de astăzi se exprimă mai bine. Abtineti-va de la comentarii; coborâți prea mult nivelul blogului.

Leon spunea...

Dle col.Lupescu, multumim pentru aceste informatii !
Referitor la B 586/2019, sper sa aduceti corectile necesare discutate si pe acest blog, mai ales eroarea cu 80% din baza de calcul, de la pct.2 si pct.3.
Chiar credeti ca abrogarea ART.40/OuG.57 (pct.17, lit.f.) va fi posibila cand pensia bruta maxima poate ajunge la 144%..?( 100% + 9% PS + 20%OMM + 15% un spor prevazut la art.28).
PS. Va mai asteptam cu noutati !

Sorina spunea...

Dle Sport esti cam.prost asta este eu am gresit si ce te doare? SPOTY? ASA CA OCUPATE DE NIVELUL TAU loaza

Iulian Mareș spunea...

V-ule,
vor veni și ajutoarele alea! A returnat statul român averi către legionari, fasciști, hortisti, grofi, industriasi veroși, boieri, părinților și bunicilor noștri.... darămite noua?

Sorina spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Sorina spunea...

Sa dea domnul.sa rwzbiti

Călugărul spunea...

Sorina ai pensie mare de urmaș A avut pensie mare moșu. Probabil politruc kaki,.

Iosif spunea...

Domnule H,
Apreciez ironia dlui Leon dar sa nu uite domnia sa ca PS se plateste numai celor care au contribuit la Fondul pentru pensia suplimentara si functie de durata contributiei - singurele criterii obiective si rezonabile - , OMM vine dintr-o alta lege si nu are nimic comun cu baza de calcul a pensiei militare de stat, fiind supranumit "rabdarea magarului" - fara nici o aluzie peiorativa la adresa nobilului animal si, colac peste pupaza, daca mai ai si tupeul sa mai muncesti dupa trecerea in rezerva, trebuie sa ti se confiste si pensia civila, nu-i asa, ca sa nu suparam pe omologul activ caruia I SE INTERZICE IN TIMPUL ACTIVITATII SA DESFASOARE ORICE ALTA ACTIVITATE GENERATOARE DE VENITURI SUPLIMENTARE.
Cu alte cuvinte, esti condamnat pe viata sa nu ai un venit mai mare decat al omologului activ, indifferent cat ai munci, indifferent ce ai face, ca taranul legat de glie prin legatura lui Mihai.
Ha, ha. Nu cred ca am semnat vreun document cu acest continut.

Cu stima,

Viorel spunea...

În sfârșit domnule I.M. am primit ajutoarele dar nu de la M.Ap.N. ci de la U.E., redau mai jos:
După o pauză de 3 ani de zile (greșeală din partea presei / 10 ani) în care pensionarii militari nu și-au primit ajutoarele la trecerea în rezervă, fără prea mare mediatizare, înștiințarea făcânduse prin metoda “populară din gură în gură”, aceștia au reușit să-și primească drepturile meritate conform legii.
Pentru a fi mai discreți, ajutoarele au fost date la pachet care conține următoarele:
• 5 bucăți periuțe de dinți
• 4 recipiente de pastă de dinți
• 1 șampon de 500 ml pentru adulți
• 1 șampon de 800 de ml pentru copii
• săpun lichid de 500 ml
• 1 pungă de detergent pentru rufe colorate de 900 g
• 1 pungă de detergent pentru rufe albe de 1.800 g
Și ăsta este doar începutul conform art. 20 pct. (1) din Legea nr. 284/2010, ajutoarele de la pct. (2) le primim după rectificarea bugetară. Cică Ciocu Mic, toate la timpul lor și fără pretenții prea mari (s-ar părea că mai primim și ceva dobânzi, inflație, etc., ei știu mai bine numai că trebuie să ai obligat adeverință de membru de partid). (Sursa: Ziarul local).

Leo spunea...

Proiectl "LEŞ" ,este chiar el însuşi un leş normativ.

Viorel spunea...

“Pentru a ingusta aria eventualilor beneficiari de rezultatele favorabile, in procesele ajunse, deja, la ICCJ, de anul trecut completele de judecata au inceput sa respinga dosare pe procedura, pe motiv ca respectivii nu ar fi membri de sindicat, conform Statutului SCMD, cu cotizatia la zi. Din fericire, persoanele in cauza au atasat la dosar chitanta, dovedind plata anterioara sedintei de judecata”.
Dacă totuși acest lucru s-a întâmplat (dând dreptate Cezarului, adică dl. Col. Dogaru), pun o întrebare pentru Onoratele Instanțe de judecată.
Dacă acum, pentru judecarea unor procese între pensionari / cadrele militare, polițiști, etc. și instituții ale statului (M.Ap.N., M.A.I.) îți trebuie chitanță cu plata cotizației la zi pentru a demonstra că ești membru de sindicat, PE CÂND NE VEȚI SOLICITA ADEVERINȚE DE APARTENENȚĂ LA VREUN PARTID POLITIC pentru a ne accepta și judeca dosarele în instanță ?

brenda spunea...

DACA 1,30 este egal cu 30% cum este cu 1%? multumiri

Iulian Mareș spunea...

Dl. Col. Lupulescu!
👍👮💪✌️

Leon,
De ce te apuci sa numeri ingredientele din ciorba?

Anonim spunea...

Sa inteleg ca cei care au indice de corecție 1 nu au nici un castig? Ce corecție este aceasta? Nu mai inteleg nimic. Poate ne lămurește cineva.

Iulian Mareș spunea...

Dragă Brenda,
Nu mai trece cuantumul pensiei...ne invidiază lumea!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Parcă 3000×1,3=3900
Ori este o greșeală ori o explicație incompletă...

giuliano@gmail.com spunea...

Am onoarea!
Dle Huhu, va rog respectuos sa explicați din nou, daca ati mai facut o alta data, cine isi permite sa i
umilească pe cei ieșiți în rezerva in anul 2016, ma refer la subofițeri și
maistri? Ași dori sa va dau un exemplu concludent: imediat după pensionare, ne am hotărât o mână de cadre sa ne cerem drepturile salariale (salariile compensatorii) in justitie. Unii domni ofițeri pur si simplu au refuzat, știți de ce, pentru ca nu aveau interes. Cineva imi spunea ca ii este rusine sa faca demersul respectiv, ca banii pe care îi are pe card, nici măcar nu i cheltuie lunar, deci vorbim de lt.col.. Si atunci dle Admin pentru coloana vertebrală a armatei ce faceti? Noi cei cu pensii de rusine, nu exagerez cu nimic, chiar suntem lăsați la margine? Sa va mai dau un exemplu foarte concludent: eu mmp, șeful lt.col., nici măcar nu mergea sa ridice documentele repartizate de la CDC. Eu mergeam, semnam si le primeam, bineinteles ca le rezolvăm si salariul era de două ori si ceva mai mic. Si atunci noi nu avem dreptul sa fim îndreptățiți? Stiu ca o sa mi se aduca comentarii din partea celor cu studii superioare, însă eu cred ca nu se doreste sa se faca sub nicio formă dreptate pentru noi. Colac peste pupăză, celor de la MAI li se vor recalcula pensiile. Păi dragilor, subof polițist cu vechime in serviciu militar mult mai mica ca si mine, iesit in acelasi timp cu mine , iese cu 1000 de lei in plus fata de mine, si tot la ei se fac recalculari! Noi, tot la margine. Cred, si nu ma indoiesc deloc, ca domnii cu pensii peste 7-8 mii nu ne ajută cu nimic, in ciuda pregătirii juridice pe care o au, unii dintre ei!
Sa stiti ca nu am absolut nimic cu cadrele militare superioare.
Va multumesc anticipat!

Leon spunea...

In sedinta de ieri, comisia pentru drepturile omului a dat un Aviz Negativ la acest proiect, L 38/2020 !

Gigi spunea...

Acel proiect cu Anexa 2,este cel corect şi s-ar egala pensiile pâna la recalculare şi actualizarea din 2022,resp.2023.

Cel care se discutã aici cu indicii de corectie nu face altceva decât sã cârpeascã,iar cei ieşiţi cu legea 263/2010( sã rãmânã de cãruţã.

Mulţumesc,dl.Lupescu în numele tuturor prietenilor şi cunoştinţelor mele!

giuliano@gmail.com spunea...

Oare sa fie ghinion? Poate!

Huhu Rezea spunea...

indicele de 1,30 este echivalent cu o creștere de 30%.
2040 x 1,30 =2652
3000 x 1,3900 lei
Creșteri substanțiale!

Cristi spunea...

Pentru cei care au pensia mai mică, conform ultimei decizii de pensie dar o primesc pe ceea mai mare în plată, cum se aplică? ??
La ceea în plată sau la cea mică de pe ultima decizie...!!

Huhu Rezea spunea...

Transformarea fracțiilor in numere zecimale și a acestora în procente se învață în gimnaziu.
Vezi că ai calculator pe telefon!

Leon spunea...

Nu va contrazic, dar sunt destui subofiteri si maistri care au pensia militara la nivelul unui ofiter superior; cunosc personal un MM(Aviatie) si un Plt.adj.Sef (Pompier), care au pensia la fel ca mine(Lt.col.)

Leon spunea...

Actualizările se aplica la cuantmul din ultima Decizie..!

Alex spunea...

Niste cretini! O lungesc si trag de timp ptr.a da "posibilitatea" multora dintre noi ,sa paraseasca sistemul pe cale naturala.
Peste ceva ani ,din economiile facute in acest mod ,vom primi cate 1% .Al naibii sa fie ei!

Gigi spunea...

Înmulţeşte d.ta oricare sumã cu 1,vezi ce-ţi dã!
Face-ţi aceiaşi lucru,înmulţind aceiaşi sumã cu(ex.) 1,20.

Leon spunea...

NU, nu este ghinion deoarece Comisia de BUGET-FINANTE a dat un AVIZ FAVORABIL acestui proiect in sedinta de ieri..!!

Geo spunea...

Foarte corect si adevarat cele enuntate. Felicitari! Suntem mult in spatele politistilor!

Leo spunea...

E mai greu cu transformarea minutelor şi secundelor în procente ....

brenda spunea...

or fi zis ca militarii nu sant oameni

brenda spunea...

ghici si toata viata in grupaAC ce zici? politruc oi fi fost tu ?

Iulian Mareș spunea...

Nuuu!
De ce ai crede că un "politruc kaki" ar avea pensia mai mare decât ekivalentul lui privind funcția, gradul, vekimea și anul ieșirii la pensie?
Aveau unii bonificație și alții nu?

Leo spunea...

Cristi , se aplică la RECALCULATĂ după Legea 223 , adică la "cea mică".

Iulian Mareș spunea...

Brenda, înmulțește cu 1! Suspect, dar real, vei obține un număr egal cu cel de la care ai pornit! Produsul = deînmulțitul X înmulțitorul.
💋💕❣️♥️💘❤️😍

Iulian Mareș spunea...

Erai pe funcție de sof de stat major?
Știi cum se întocmește și aprobă fișa postului?
Elaborai documente sau le redactai la PC?

Silviu spunea...

704 × 1.0 5000×1.30 6000×1.35 Bucurie mare numai in romanică este posibil asa ceva.

Viorel spunea...

Domnule Anonim, ce este așa de greu de înțeles.
Domnii politruci care la Art. 1102 pct. (1) lit. e) au inclus Indicele de corecție 1, vor să ne învețe cum se face prima operație din table înmulțirii cu 1, adică: (1x1=1; 2x1=2; 3x1=3, continuați tot așa până ajungeți la suma ce reprezintă pensia dumneavostră, după ce o înmulțiți cu 1, vedeți ce rezulă / aia va fi pensia reală după aplicarea indicelui de corecție 1). Pentru calcul s-ar putea să vă trebuiască (,) cam un top de hârtie iar ca timp cam două zile.

Iulian Mareș spunea...

Acceptați odată că poporul a dorit asta!
Mai oamenilor, 65% din electorat sunt masokiști!
Acum liberalii au liber să-i tragă pe roata și pe canapea!
Saracii vor fi și mai săraci, iar proștii și mai proști! ...., inspirație din Brâncuși.

Huhu Rezea spunea...

Textul din proiect spune că indicele de corecție se aplicăâ la pensia cuvenită sau aflată în plată.
Pensia militară cuvenită este pensia calculată/recalculată/actualizată conform L 223/2015
Sunt pensionari care au în plată pensia cuvenită, după cum sunt pensionari militari care au în plată pensia mai favorabilă, pensie mai mare decât cea cuvenită.

Niky spunea...

Dl.@giuliano,eu m-am pensionat în Decembrie 2016 având peste 23 ani efectivi de sevici militar,iar un coleg s-a pensionat in August 2017,cu vechimea efectivă de 18 ani si ceva, el având pensia mai mare decât mine cu 600 lei,datorită creșterii salariale! Pai nu este corect deloc, tocmai noi nu am primi nimic conform indicilor de corecție! Probabil acest proiect este întocmit de niște habarnisti!

Anonim spunea...

Credeti-ma că stiu sa înmulțesc cu 1, dar pur si simplu nu inteleg de ce pentru aceasta perioada nu avem corecție. Ca asa rezultă din înmulțirea cu 1. Care este logica? Pensiile din perioada asta sunt cele mai mari și nu trebuie corectate, sau cum?

Huhu Rezea spunea...

Nu mai public niciun user care semnează unknown sau necunoscut!

Viorel spunea...

Vânătorule, când lucram în Economia Națională ca CDD-ist în București la Casa Poporului, Cdt. ne tachina toată ziua pe cei din comandament precum că (,) comparativ cu cei de pe șantier care toată ziua produc, noi ce facem (programul era de 10 ore), ce producem.
De ziua mea pe 16.01 în popotă ne pune aceeași întrebare. Fiind “bine dispus”, nu numai eu ci și alți colegi, i-am răspun: Producem scântei. De atunci nu a mai pus această întrebare, nici nu m-a pedepsit fiind ziua mea. A luat-o ca pe o glumă.
Și ca de final, cu cine te cerți că din comentariul tău nu am înțeles nimic, tulburelul s-a dus, tescovina s-a terminat.

Huhu Rezea spunea...

Dă-ți un nume, dacă vrei să te mai public!
Logica coeficientului 1 pentru perioada 2011-2015 ete ca ai mai primit un coeficient de corecție pe Legea 263/2010/

Leon spunea...

Probabil ca logica acestor corectii s-a bazat pe faptul ca pana in anul 2010 in calculul pensiilor militare nu au fost luate sporurile ( putine de altfel) si acum se incearca o reparatie prin majorarea pensiilor cu procente intre 15-35%; Procentul de 20% acordat celor iesiti la pensie dupa 15.09.2017, probabil compenseaza sporul de 20% ptr.OMM/SOSP.
Iar pentru perioada 2011-2015 se considera ca IC a fost acordat la PMA cf.L.263/2010, si Art.110-2 spune ca acest IC SE APLICA O SINGURA DATA !
Incerc un calcul sumar pentru un fost coleg (Colonel), iesit la pensie in anul 1993; dupa revizuirea pensiei cf.OuG.nr.1/2011, i s-a stabilit pensia in cuantum de 8000 lei, iar recalcularea cf.L.223/2015 a scazut-o la 3000 de lei. Ramanand in plata cu 8000 de lei si beneficiind de indexarile de 5%+5,25%+1,3%+4,6%, are acum in plata o pensie bruta de 9368 lei; conform Art.110-2, beneficiaza de un IC de 1,30 si ar putea obtine o pensie bruta in cuantum de 12.178 lei..! (? ?)
Raman la parerea ca VARIANTA CORECTA PENTRU ECHILIBRAREA PENSIILOR MILITARE ESTE ANEXA NR.2 DIN PROIECTUL DE OUG AL MINISTRULUI CIUCA !

Sorina spunea...

Mos este taicatu acel om era la o varsta pe care nu o ai tu .el avea si salarii .sri inainte de 1989 .asta ca sa mori tu de ciuda dar il avea le merit si o mare răspundere!!!!draga si cu mult pericol adta este mai vrei?

Anonim spunea...

Dacă mai publicati sau nu comentariile anonimilor este strict hotărârea dumneavoastră. Nu vad de ce va deranjează atâta timp cât sunt decente si la obiect. Alte comentarii de pe aici nu ar fi de publicat, mai ales atunci când se bate apa in piuă si nu se spune nimic. Nu este nici o suparare. Administrați cum credeti de cuviinta acest blog. Va respect decizia si daca voi mai simti nevoia sa intreb ceva voi face acest lucru respectând această regulă.
Si ok. Am inteles de ce coeficient 1 până in 2015. Dar 2016 si o parte din 2017 de ce au acelasi indice de corecție de 1? Sa inteleg ca pensiile din această perioadă sunt cele mai mari? Ultima intrebare ca anonim. Toate cele bune si sanatate ca este mai buna decat orice indice de corecție.

giuliano@gmail.com spunea...

Dle Huhu, sa inteleg ca pentru cei ieșiți în 2016 se considera corectia,OMM? Ms

Huhu Rezea spunea...

Din decență și respect fațâ de cititori, trebuie să aveți un nume, ca să va deosebească de alți cititori care au același nume.
Am mai spus că nu este o logică de ce nu sunt corectate si pensiile din 2016 si 2017.
Indicele de corecție se aplică temporar până când cuantumul corectat va fi depășit de cuantumul actualizat.

Iulian Mareș spunea...


Christine Lagarde: ”Batranii traiesc prea mult si este un risc pentru economia globala, trebuie facut ceva”.
....☠️👽😇🌚💀👆🔥🚑🛡️◼️

https://invictuswebmedia.com/2019/07/27/christine-lagarde-batranii-traiesc-prea-mult-si-este-un-risc-pentru-economia-globala-trebuie-facut-ceva/

Gigi spunea...

@Cãtãlin
Aşa este!Pe lângã haos,ar "rezolva" pe unii şi i -ar dezavantaja pe alţii.
Am mai spus,peste 85% la cei recalculaţi pe l.119/2010,le-au crescut substanţial pensiile,foarte bine,dar cei ieşiţi cu l.263/2010,90% au ieşit cu pensiile sub cele recalculate pe l.119/2010.Bine,procentele expuse pot fi cu +/-2%.
Trebuie sã reamintesc faptul cã,toţi,şi cei rec.pe l.119,respectiv 263,au fost recalculaţi pe actuala l.223/2015.
Dacã acest proiect idiot,fãcut de nişte idioţi,o sa devinã aplicabil,se va deschide un nou front de acţiuni în instanţã.
Aşadar,sunt pentru ANEXA 2 a Proiectului Ciucã.
Luptaţi pt.asta,nu vã lãsaţi amãgiţi!

Gigi spunea...

Iulian M.
Nu stiu dacã este adevãrat ce spune doamna respectivã,dacã site respectiv este de încredere etc,dar dacã este aşa,asta se numeşte:Instigare la Genocid.Repet,numai dacã personajul în cauzã a spus cu guriţa ei în public aşa ceva.
Demult,am citit o carte care se intitula:Acei nebuni care a condus lumea.Cam aşa ceva,nu mai reţin bine titlul,dar cam în sensul ãsta.
Ce sã înţelegem prin asta:...bãtrânii-trãiesc-prea-mult-trebuie-fãcut-ceva...Acel"fãcut ceva",spune multe!
Asta,se crede nemuritoare,cumva? N-O avea pãrinţi,bunici,
unchi,mãtuşi,la vârsta a 3-a,sã-i dea un sut în funduleţ?

Huhu Rezea spunea...

@gigi
Daca d-ta nu înțelegi rostul temporar al corecțiilor, nu este cazul sa -i califici idioți pe cei care s-au zbătut pentru pensiile noastre
Va cer mai multa rațiune!

M spunea...

@Mareș

Calculul e simplu. Dacă speranța de viață crește cu 3 ani atunci pensia at trebui redusă la jumătate (acest lucru e valabil în țările în curs de dezvoltare și emergente).
Țările avansate își permit.....

Iulian Mareș spunea...

Gigi,
De câteva generații acești oameni nu au trăit din pensii!
Și nu a spus-o numai ea, ci mult mai mulți; personalități la care nu te așteptai!

Dan spunea...

@IM

Noul program al FMI: ”Un cartus pentru batran”, contravaloarea acestuia va fi subventionata de FMI, cartusul va fi ”administrat” batranului la atingerea varstei de ”pericol” stabilita de FMI.

Iulian Mareș spunea...

Waw! Așa ceva? Daca Daca, dr Beuran nu făcea declarații de presă și azi nu-l durea capul....

https://bpnews.ro/2020/02/18/caracatita-polisano-directorul-spitalului-din-sibiu-este-finul-lui-iohannis/

*Iubi Lavi?
**Iubi Grofi?

Iulian Mareș spunea...

VÂNĂTORUL,
constat ca ai fost cazarmar!... :))

Iulian Mareș spunea...

Trece-i direct in retragere! :))

Nea Nicu spunea...

* Dan O fi știut ceva adjunctul de la Casa de Pensii atunci când a afirmat că i- ar impusca pe toți pensionarii militari cu un cartuș!

liviu spunea...

Da,indicele de corectie se aplica la punctaj











































Da indicele de corectie se aplica la punctaj!!Astfel,la cei pensionati in anul2020,conform legii 263/2010,la 1(unu)punct=1265*1,41=1784 lei.La 2(doua)puncte=(1265*2





















Da indicele de corectie se aplica la punctaj.Pentru cine se pensioneaza pe legea 263/2010,in 2020,la 1 punct =1265*1,41=1784 lei pensie!La 2 puncte=2*1265*1,41=3568! La3 puncte=3*1265*1,41=5352!etc. Incepand cu Ianuarie 2020!!





Huhu Rezea spunea...

@Mares
Informațiile politice nu-și au rostul pe acest topic. Plasează-le pe articolele din eticheta "politic"

Iulian Mareș spunea...

Au legătură și cu pensiile! Rezolvarea problematicii este in primul rand politică și apoi Fi! Liberalii noștri se înscriu în concepțiile generale ale UE! Nu?

M spunea...

Indicii de corectie trateaza pensiile la modul general in conditiile in care sunt zeci sau sute de situatii diferite.
Stabilirea unei valori minime pentru fiecare grad este mai corecta daca este apoi urmata imediat sau macar in etape cu cresterea pensiilor SUB valoare minima dublata de inghetarea pensiilor PESTE (eventual doar indexarea cu inflatia).

Gigi spunea...

Am înţeles!Sã trãiţi!

Am înţeles şi rostul acestor indici,încã de când a fost publicat acel proiect.

Scuze,încã odatã!

raul spunea...

Gigi
marți, februarie 18, 2020
Ai dreptate !M-am uitat pe Decizie ,si la indici 0,0000!Si asta in 2012!Deci o mare porcarie!

raul spunea...

Si trebuie atentionati cu termenele alea ,frate!2024????Cati mai traim naibii pana atunci???Mistoul la el acasa!Sa se duca invartindu-se Les cu tot cu proiectul lui!Tot mai buna-i varianta lui Ciuca cu pensia minima!

Gigi spunea...

@raul
Mulţumesc! Nu am niciun interes sã mint,dar pt.dreptate,care am luptat toatã viaţa,merg pânã la capãt,indiferent ce aş pãţi.

giuliano@gmail.com spunea...

Cum naiba pentru noi militarii apar proiecte de legi defavorabile, însă o inițiativă sa favorizeze marea masă de pensionari este tare greu de gasit!

Alexandru spunea...

Bună seara. În 2021 împlinesc vârsta și vechimea necesare ieșirii la pensie. 25 de ani de militar împliniți anul trecut. Când ar fi mai avantajos să ies, în 2021 sau 2022? Merită să stau mai mult? Mulțumesc.

Huhu Rezea spunea...

In anul 2022 ca să prinzi și majorarea soldei de funcție prevâzută de art 38 din legea salarizarii.