Un produs Blogger.

marți, august 02, 2022

Spor SOPS/OMM, pensie suplimenntară și 10 solde lunare bonificație de fidelitate la trecerea în rezervă

161 comments

 Noul proiect de Statut al cadrelor militare a fost publicat  pe pagina SGG pentru a fi aprobat în ședința de Guvern din 03 august ac.

Statutul cadrelor militare este inițiativă legislativă a Guvernului și va fi supus adoptării Parlamentului în procedura constituțională a legilor organice.

UPDATE

Intervenție Ciucă... în ședința de Guvern:

„Nicolae Ciucă: Vă mulțumesc. Domnule ministru Dîncu, vă rog să fiți de acord ca proiectul de lege privind statutul cadrelor militare să intre la pachet cu celelalte legi din domeniul apărării și siguranței naționale. Ca atare, cer amânarea până în momentul în care va intra întregul pachet și, pentru că tot vorbim de întregul parchet, pentru toate ministerele responsabile până la sfârșitul lunii august vreau să intrăm în guvern și cu pachetul de legi pe apărare și siguranță națională.

Vasile Dîncu: Ok.”

Proiectul este diferit față de forma care a fost trimisă spre avizare la CES.

A dispărut sporul OMM/SOSP pentru cadrele militare în activitate. Crește procentul de la 20% la 25% pentru OMM clasa I, vechime 25 ani. 

Surprinde introducerea în Statut a pensiei suplimentare pentru cei care au plătit contribuție pentru pensie suplimentară. Reglementarea în Statut ar presupune abrogarea art. 108 din Legea nr. 223/2015 și scoaterea pensiei suplimentare de sub incidența plafonului de 85% din baza de calcul.

Se reacordă indemnizații la trecerea în rezervă sub forma unei bonificații de fidelitate în valoare de 10 solde lunare, dar numai dacă trecerea în rezervă sau retragere este cu drept de pensie militară de stat și numai dacă rezervistul are 30 ani vechime efectivă în serviciu. 


Puteți să-l citiți AICI


Paginile cele mai importante din statut pentru pensionari :




Legea Nr 29/2000 privind sistemul național de decorații:

ART. 9    Decoratiile militare de razboi sunt urmatoarele:    A. Ordine:    I. Ordinul Mihai Viteazul;    II. Ordinul Steaua României;    III. Ordinul Serviciul Credincios;    IV. Ordinul Pentru Merit;    V. - Ordinul Virtutea Militara;       - Ordinul Virtutea Aeronautica;       - Ordinul Virtutea Maritima;    VI. Ordinul Meritul Sanitar;

161 de comentarii:

Nico.tnt spunea...

OMM pentru 25 ani nu e 20% acum?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Intotdeauna a fost măsluită ocaua, asa ca Statutul nu-i decat un sanki balamaua, mai ales ca la medicamente gratuite si accesul in hoteluri e stabiltă cutuma sa nu fie decat o mare baluba!

luchy19 spunea...

Beneficiile statutului cadrelor militare nu se vor aplica militarilor care sunt în rezerva / retragere la momentul publicării acestuia în M.O.

Viorel spunea...

Cine sunt cadrele militare de la art. 79 pct. (4). Solicit un exemplu pentru că mi se pare o absurditate la fel ca și prevederile art. 12 lit. (b) din Legea nr. 168/2020. Domnul prim ministru nu s-a săturat de favoritisme ?

Huhu Rezea spunea...

@luchi
Hai să nu introducem confuzii.
Noul Statul înlocuieste Legea 80/1995 si ca atare el se aplică întregii ostiri active și în rezervă.
Dacă te referi doar la bonificația de fidelitate, da ea se acordă doar celor care vor ieși la pensie după data intrării în vigoare a noului Statut.
Pensia suplimentară si sporul OMM se vor acorda in forma reglementată de noul statut, de la data intrării lui în vigoare, tuturor pensionarilor militrari.

Calinmihaib12 spunea...

HUHU:
Nu ar fi chiar surprinzător ca Ps. SUPLIMENTARĂ să fie inclusă în STATUT..,și eliminat art.108 din legea 223..,având în vedere monitorizarea blogului de către autorități și"luarea pulsului"privind diferite opinii de interes, așa cum s-a scris de către diferiți comentatori,aici..!; ar fi un act de dreptate și reparatoriu=sper și pt.pensionarii în plată,având în vede re că fondul de pensie suplimentară e realmente constituit din contribuția cadrelor militare (nu știu dacă contri buie și M.A.C.-ii în acest cont de Ps. SUPLIM.), și astfel pensia suplimenta ră are un regim separat,distinct,față
de o stabilire, recalculare, actualiza re, indexare, etc. = fiind INTANGIBILĂ
..!

Lenovi spunea...

Și dacă pensia neta tot nu poate depăși soldele nete corespunzătoare bazei de calcul, ce am făcut? Sau se subînțelege acum că se acorda la acea suma, sau sa da la pensia bruta? Tot ar fi nevoie de clarificări referitoare la OMM

Leo spunea...

Le-au trecut pt. ca să le tot proroge conform tradiției politicii fiscal-bugetare Românești.
Se vor da , doar când va ieși jiganu , red, dr. luK , scârbu ,ciripu-cipu, aspiridonescu și cîți membrii ai găștii mafiote a lui dottore ĂĂĂ..ÎÎÎ... or mai fi acum.
După aceaa potopul.

Ein Stein spunea...

Se pare ca zarurile au fost aruncate si pentru noua lege a pensiilor militare, daca acest proiect de statut nu e facatura. La art. privind pensia suplimentara cat si la OMM se precizeaza ca se adauga "pe langa pensia militara de stat", deci e clar ca noua lege nu va fi in sistemul public, asta nu inseamna ca un calcul pe principiul contributivitatii este exclus.
Art.79 pct.4 introduce un nou Oskar sau il inlocuieste pe actualul, mai putin probabil, va creste exploziv numarul de medaliati olimpici cu insemne de razboi, o indemnizare foarte grasa.

DINU spunea...

Cam ... nu se stie.
Orice este posibil.
Intr-o tara normala, este evident ca o reasezare a OMM si pensiei suplimentare, este aplicabila si celor care sunt deja pensionari militari. Desigur, de la data intrarii in vigoare a noilor reglementari daca legea nu prevede altfel.
La noi insa, nu.
Iar politizarea instantelor, slugarnicia acestora in fata politicului si dorinta judecatorilor de a se delimita de toti ceilalti (s-au delimitat si de grefieri, care le sunt aproape) pentru a-si asigura pentru ei avantaje materiale nemeritate, arata ca nu este atat de sigur ca o alta aplicare discriminatorie nu ar fi posibila.

Brenda spunea...

După aprobare din guvern va merge în parlament și acolo îl foarfecă ,să vedem ce rămâne din el și când se va aplica.

Bors Ioan spunea...

Lupul isi schimba parul ,naravul ba.Privi-ti cu retinere toate actele facute de macelarii pensiilor din sistemul de aparare si ordine publica.Olguta,Tutaianu,Fifor sunt aceiasi nemernici care au taiat pensiile militare ,au favorizat persoane din sistem.O asociere unitara a tuturor pensionarilor din structurile de aparare si ordine publica ar zdruncina si desfinta acesta cloaca politico-mafiota,daca tinem cont ca impreuna cu familile lor militarii pensionari ar contrabalansa optiunile politice cu aproximativ cu 1 milion de voturi.

spiritul lui Haret spunea...

As vrea sa gresesc.In opinia mea nu ma incalzeste cu nimic.Eu oricum ating si chiar depasesc cota de 85%.Cat timp mentine cota de 85% si aplica acelasi sistem de calcul pentru mine reprezinte "nimic".
Cu drag accept sa fiu contrazis.

Brenda spunea...

În afara subiectului, pragul de impozitare s-ar putea aplica si la noi ,și ce drepturi mai avem la serviciile medicale , nu se păstrează acel impozit CAS

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, problema-i pe portative cantabile in note națoale: Ma mira lipsa specifictiei bonificatiei de 1000 lei mișei a lui Mălaimare Ciucale ca s-a dus si el in teatre de rezbel intr-o plimbare de relaxare si ingrasare, la cam 100 km de front departare, cat si pentru inalta tradare, distrugand pensiile militare, ducandu-ne in cea mai mare dezonoare, mizerie si degradare! Nu dau doi bani pe acest Statut, care nu ne acorda si pastile de putut in perioadele acute de rut, si mai ales ca la acei activi guralivi, pe care ei ii considera parsivi, nu li se asigura cadrul greblă in care se relevă dreptul la proteste si grevă! Unde scrie acolo ca avem si noi dreptul, sau stanga in gură, ca orice faptura, sa ne consumam pensia suplimentara, ca drumetii in gara, noaptea pe tură cu champagnia la gură, la damele de pe centura? Pai, asta-i democratie, fir-ar sa fie de anarhie?! Unde s-a mai vazut sa n-avem astfel depturi, nici macar de recrut?

Trofin spunea...

Termenul de aplicare de 270 de zile de la publicarea în M.O. , dacă se are în vedere și posibila tergiversare în Parlament , duce sigur la aplicarea prevederilor acestui statut , dacă se aprobă (!) , prin anul 2024 , an electoral pentru Ciucă și Dâncu. Până atunci este vreme destulă pentru a se corecta acel procent de 25% pentru OMM sau procentele pentru pensia suplimentară și dacă nu se va trece la un sistem de pensii hibrid- contribuție-serviciu.

Huhu Rezea spunea...

Bonificațiile de fidelitate au altă natură juridică și se acordă în alte condiții față de fostele ajutoare sau sume compensatorii reglementate de L 284/2010.Lăsați orice speranță cei ce sunteți creduli!

Luc 3 spunea...

10 solde!!!?30 de ani ..serviciu!!!😀😀😀Câți au 30 de serviciu ? Poate... 5%!Din toți care postează pe acest blog,câți avem 30 de serviciu? Foarte,foarte,foarte ...puțini! Bine că nu au pus..40 de ani,să nu mai dea la nimeni!😀😀😀

Huhu Rezea spunea...

Pentru pensiile stabilite după 15 09 2017, trebuie să se uniformizeze baza de impozitare cu baza din care se calculează sporul OMM și pensia suplimentară.
Nu mai ține ca impoziul să se plătească din pensia brută, adică să nu plătească nimic contribuabilul, si drepturile să se acorde la pensia netă calculată potrivit art. 60 din L 223/2015.

Outlander spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
magda spunea...

Asadar si prin urmare...pensia militara de stat a fost, este si va fi...ma rog daca va ramane asa caci la noi in Romanica de proiecte dintr-astea suntem cam satui.
Proiectul acesta ar vrea intr-un anume fel sa relanseze interesul pentru o cariera militara mai de durata. Musai 30 de ani batuti pe afet ca sa incasezi cele 10 pungute cu arginti, OMM marit la cei cu peste 25 ani,pensie suplimentara iar cireasa de pe tort si un SMB lunar neimpozabil...mai mai ca-ti vine sa mori de doua ori daca ai putea pentru pacea mondiala...Bai pesedeilor da pana acum cine va stat in cale sa faceti asta( nu ca acum suntem siguri ca asta chiar se va intampla)?? Faceti la fel cu statutul la fel ca si cu alte legi pentru ca mai apoi( poate chiar inainte de intrarea in vigoare) sa le modificati un articulet printr-o OUG si uite asa sa il lasati fara continut? Gresesc cumva? Sa fie asta oare unul din primele elemente ale apropiatei batalii electorale alaturi de celelalte pachete sociale care vor urma?
Uite ca as putea crede ca noul statut se va aplica doar daca....ROMANIA NU VA MAI FI CONDUSA PRIN ORDONANTE DE URGENTA.....ATUNCI CAND NU E URGENTA/ Am zis.

Outlander spunea...

@Luc 3
Din câte am înțeles, nu este cazul să vă faceți grji, cele 10 se vor acorda celor care vor iși la pensie, adică "a day after tomorrow"!

Brenda spunea...

Deci, CIUCĂ a cerut lui DINCĂ să fie de acord că acest statut să fie amânat până la sfârșitul lunii că să între în guvern și cu alte legi etc..... Dece face așa acest umflat

Huhu Rezea spunea...

Magda
Greșesti și greșești grav! 🤣🤣
In forma actuală a proiectului de Statut.... politicienii nu au scris niciun cuvințel. Vor interveni în Parlament.
Ce citim în documentul care astăzi ajunge pe masa Guvernului este rodul gândirii guleraților.
Trebuie să-i și lăudăm când este cazul, acum când inteesul lor coincide și cu interesul nostru... al varșovitilor.

nr. 1 spunea...

E fff posibil ca in anul urmator (trimestrul 1) sa fie introdus in afara de noua lege a pensiilor militare si impozitul progresiv pentru cuantumuri peste 9000-10.000 , iar pentru cuantum peste 15.000 lei cota poate fi peste 50%!

nr. 1 spunea...

E fff posibil ca in anul urmator (trimestrul 1) sa fie introdus in afara de noua lege a pensiilor militare si impozitul progresiv pentru cuantumuri peste 9000-10.000 , iar pentru cuantum peste 15.000 lei cota poate fi peste 50%!

Outlander spunea...

Da! Deja am intrat în gura celor de la Romanistan Tv.
Avantaj noi!

Huhu Rezea spunea...

@outlander
Scepticismul asta blegos nu ajută cu nimic!

Huhu Rezea spunea...

@brenda
Nu-i așa o tragedie cî Ciucă a cerut amânarea adoptării proiectului în Guvern...până la sfârșitul lunii.
Și așa... parlamentarii nu se întrunesc decât în septembrie.
Eu cred că că niște isteți i-au semnalat ceva inadvertențe în proiect.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mălaimare Ciucale, legionarul calare in sandale romane si clapari cu clapeti si robineți, sinistrul papagal biped, are acum grămătic si logoped? Ca parca nu mai gangaveste prea intarziat ca acceleratul deraiat, in schimb e dependent de ciornele nelipsite si de intelectuali intocmite cu majuscule cat benele de la bascule: Pacat, si drept sa va zic ca nici asa nu sunt bune de citit, daca cel caruia i s-au intocmit silabiseste buchisit! Ce i-as ciufuli invatatoarea care nu i-a spart capul cu calimara!

Brenda spunea...

Ok, dle H,zice că împreună cu pachetul.... și statutul, să ne spună, ce conține acel pachet de legi sau ce or fi , dar se putea ca azi să aprobe statutul ,dar eu cred ca fiind dat de cel de la PSD ,da vedeți că vor veni și PNl cu ceva ,așa cum fac acum cu acea reducere de impozitare de la 2la 300

Leo spunea...

1. Cu privire la acest topic ,
E MIMĂ !
2. În altă ordine de idei, ştim din doc. oficiale publice că, cristinucă-sa are :
- În anul 2019 o pensie NETĂ de 52470 lei.
- În anul 2020 o pensie NETĂ de 59772 lei.
- În anul 2021 o pensie NETĂ de 59500 lei.
Din aceste date , reese că lui cristinucă-sa în anul 2020 i s-a majorat pensia cu 14% în loc de 4,6% .
DE CE NU NI S-A MAJORAT ŞI NOUĂ PENSIA ÎN ANUL 2020 CU 14% ca şi cristinucă-si ?
Știe cineva răspunsul ?

Viorel spunea...

Leo. Răspunsul îl știe DNA-ul dar nu vrea să ni-l spună. Va vani și timpul lor când vor da cu subsemnatul, să nu creadă că vor scăpa. Au căzut de pe soclu alții mai tari decât ei.

brigadierul spunea...

D-na Magda, sigur se va intampla cum spuneti.Nenorocitii nu sunt capabili de ceva bun pentru noi. Ciusca umflatul a avut grija sa-si mai adauge un salariu mediu brut. Poate o va decora corespunzator si pe nevasta-sa. Fiti fericiti ca nimic bun nu se va intampla!
Col. Parvan Ion. 1481219134005

Gogu Pintenogu spunea...

@ Ein Stein, nu vreau să fac umor negru dar dacă OMM se va adăuga "pe langa pensia militară de stat" și pensia militară de stat se va transforma în pensie pe bază de contributivitate (deci nu va mai fi pensie militară) cum ne informează domnul Huhu că este posibil, rămâne întrebarea la ce se adaugă OMM?
Nu credeți că ar fi mai bine să se ia exemplu din alte țări NATO (cele adevărate nu sclave) și să se acorde o pensie militară în cuantum de 75-80 % din solda activului la nivel grad, funcție cu adaosuri sau scăderi în funcție de vechime? Ar fi echitabil pentru toată lumea,nu s-ar face discriminări, toți ar primi ce li se cuvine. Fără OSCAR-uri, fără alte sporuri pe care unii le au și alții nu. Pentru cei care au părăsit sistemul din alte cauze (sănătate, restructurări,etc), se pot găsi soluții.

Alexandru spunea...

@Huhu Rezea
Și cu OUG 59 cum rămâne, pentru cei pe care-i privește?

Brenda spunea...

Și dacă în toamnă pentrucă sânt multe de rezolvat , facă coaliția asta se destramă Daca????

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, toate institutiile statului, de la Agentia de Integritate si pana la Tribunal, mi-au trimis in scris, sau prin Hotarare, ba ca a fost o greseala de redactare a declaratiei de avere, ba o anomalie ,,normala si omeneasca'' fara intentie vadita de fraudare, ,,inerenta in sistemul de calcul'' si fel de fel de scuze, in realitate existand si acum acel cuantum calculat pe scheme secretizate din Ordin de Ministru! DNA a trimis la DNA militar, unde mi se cere mie dovezi de frauda, adica eu sa anchetez si sa aduc probe de frauda, nu ei cu salarii de peste 20.000 lei si gradele căcălău, si cercul vicios se incheie la Presedintie, care invoca separarea puterilor in stat si ca el nu se baga, ca si CSAT, prim ministrul precedent invocand ca de asta se ocupa institutiile statului, nu el, asta in vremea lui Cîțu! Intrebare: Acum, drept sa va spun: pe cine sa fecundez eu cu spume ca de sapun, si cu ce, cand caii de prăsila ai CAP sunt morti de mult si putrezi in pamant!? Aveam sa-i indoi pe sclavii si slugile statale, din șale!!!

Brenda spunea...

Cei de la Romania TV denaturează spunabdy că cele 10salarii se dau generalilor, ar trebuii atenționati ca se dau celor care ies la pensie
cu 30de ani vechime, nu trebuie lăsați să arunce cu informații idioatee

Xman spunea...

De ce nu anul și procentul?Încă o data lovește în disponibilizati.
Faptul ca nu glasuieste ca la mai multe medalii se acorda doar o suma, poate duce la interpretari de cumul...Asta-i statut pentru viitoare slugi.A dispărut cumva prevederea cu ordinele ilegale?

Simdum spunea...

Raportul de serviciu al "cadrului" din institutiile de ordine publica si siguranta nationala, tine loc de Contract individual de munca??? sau are alt regim vis a vis de Statutul cadrelor militare???? ca cica militarii au penzie militara de stat , chiar nu inteleg atunci ce rol are CONTRIBUTEALA.... Am inteles perfect ca in AC ajungi la punctaj super si imi cer scuze Brendei si celorlalti SCUZE!!!!

spiritul lui Haret spunea...

Cineva se intreaba cine si in ce conditii rezista in armata sa realizeze vechime de 30 ani.
Bag seama ca v-ati boierit.viata de belferi.Sunt militari care au lucrat la trupe si au realizat vechime de 35 ani in conditii mult mai grele iar acum cand e boierie in armata te vaiti?Istetule inainte de 1990 nu se punea problema a 8 ore zilnic,saptamana de lucru avea 6 zile.2-3 luni munci agricole timp in care nu erai scutit de convocari si aplicatii de stat major.In completare iarna dezapezire si primavara inundatii.

Huhu Rezea spunea...

@Alexandru
Dacă citești L 223/2015 actualizată vei constatat că dispozițiile din OUG 59/2017 privind pensiile militare au devenit parte componentă a legii.
Nu se mai pune problema modificării sau abrogării OUG 59, cum tot insistă naiv niște structuri asociative, ci modificarea acelor dispoziții din L 223/2015.
Modificarea sau abrogarea L 223 va conduce la unificarea algoritmului de calcul al pdensiei pentru toți pensionarii militari























Ein Stein spunea...

@Gogu P
Am scris de q ori, o lege ca intr-o tara NATO de traditie, eu prefer SUA, e foarte simpla si limpede, cu o conditie, legea asa cum e ea sa fie tradusa in Elvetia, intr-un buncar secret, de un traducator japonez si sub paza militara stricta din Canada. Legea tradusa sa fie adusa in tara, direct in Parlament, in valiza diplomatica sigilata atat cu sigiliu de ceara cat si cu o vraja, de preferat un blestem, iar parlamentarii sa voteze legea fara sa deschida valiza, sa mearga pe incredere. Orice alta solutie e 100% sortita esecului. Jur!
Alternativa ar fi trecerea pe legea civila, unde contopistii si grupurile de interese nu au acces. Cum ii bagi in seama, pac, au trantit o smecherie, un furtisag, o hotie, o ceva acolo, daca nu pica, cade.
Dupa cum vezi au facut ce au facut si ce si-au zis, hai sa mulgem nitel si statutul, pac o indeminzatie de medaliat, asteia sa-i zicem Nobel sa nu o incurcam cu Oskarul. E jale.

luchy19 spunea...

Eu nu am găsit în acest nou proiect un capitol distinct care să facă referire la militarii aflați în rezervă sau retragere, despre drepturile cuvenite acestora. Sunt doar frânturi prin anumite capitole. SAU mă înșel?

Huhu Rezea spunea...

@luchy
Așa... și?
Important este ce drepturi se prevăd pentru rezerviști, nu dacă este vreun capitol separat pentru ei.

M spunea...

Crețuleasca a tras concluzia: pensiile civile cresc cu 100 de lei iar generalii cer 20.000.

Nu știu ce are Olguța cu noi dar Crețuleasca are ceva cu polițiștii și de aici....

Acum 11 ani i-au spart hoți viloiu din Corbeanca (madam era la etaj și hoții cotrobăiau pe la parter.... Deh .. dacă ai casă cât 3 terenuri de fotbal...). Incompetenții ăia de la poliție nu au găsit făptașii și s-a supărat madam Crețulescu....
Și așa a rămas, supărată! 😂

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Trinitas de gustibus, aleluia & aminus:
Cu adanci piosenii, evlavii si milostenii se desfasoara Postul Sântei Marii, aducandu-le credinciosilor mari bucurii ca le mai raman bani de beuturi, intretinere si chirii, si nu neaparat pentru un cuget mai curat, numai pe babele clevetitoare, care se tin de blesteme, codoseli si de ocare si isi schimba cuvantul, dupa cum bate vantul, nu le mai curata nici firma ,,Nufarul,'' asa ca la iarna si in plina criza, nemaiavand halimos si mare branză in camari si fofei la valiză, vor posti la liber hacanaua pana le vor țâpui măsaua! Nu m-am spovedit niciodata, nu m-am impartasit niciodata si n-am sa tin post vreodata, nici macar la datul in barcă, considerand prostia de-a dura ca ce are sula cu Prefectura, gasind in toate aceste activitati niste dilimache inutilitati pochesti, mai degraba dracesti, pentru ca, pe cand prostimea si dobitocimea posteste, pochimea lacoma hapleste tot ce doreste, ca de aia au burdihanele alea cat gura de fantana ca baga in gura tot ce mainile lor lacome aduna! Fiti evlaviosi si piosi cu portofelele, inchizandu-le fermoarele si butoanele, doar la nenorocita de bautura, si nu la sfanta si pofticioasa gura, astfel sa fiti aidoma democratici si egali cu domnul Popa, nu el intre cergi sa crape in burdihan copane de pui cu ciuperci si voi sa rontaiti la scovergi, si cum el isi insala preoteasa ducandu-se uneori si la alta, cum permanent aflam din mass media de aiurea, tot asa eu, tu si altii ca noi, zdraveni de țapeni in budigai, putem da iama inflăcărați in fomei, precum batalii in oi, si va asigur ca vom ajunge dihai, cu tot cu popa Bulai sau Pulai, alaturi in Rai, de la apus pana la rasarit, si deci sa aveti un Post fericit!

Burebista spunea...

Să fiți sănătoși cu cât aveți.... Că s-ar putea sa fie mai rău.... Ura și la gara.. Servim Patria.. Ura, ura, ura,.

Leo spunea...

Flavius.
Cum de nu greșesc ei niciodată în minus , când e vorba despre membrii găștii lui dottore ?

Brenda spunea...

Și dacă au amânat pentrucă in toamnă se despart???

Margarit Fernand spunea...

https://evz.ro/o-noua-lege-a-pensiilor-in-parlament-cine-vor-fi-beneficiarii-asteptam-de-urgenta-propuneri-de-amendare.html NU GĂSESC NICĂIERI CONȚINUTUL ACESTUI PROIECT

Huhu Rezea spunea...

@Margarit
Un fake news cât cuprinde!
E vorba de BP 313/2015, adică proiectul lui Dogaru depus în martie 2015 , furând startul Guvernului Ponta pentru inițiativa ce avea să devină L 223/2015.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, mafia extinsa nu va putea fi invinsa, mai ales ca politicienii, ca patricienii, care trancanesc cu gura tura vura si pe ,,ne-ve'' dau cu jula, au mituit cu salarii uriase magistratura! Ce putere sa avem noi, niste biete behaitoare de oi, calcate in picioare de ei? Doar pe aici sa ne refulam, crezand ca ne razbunam, in realitate si pe bune putem spune ca orice nedreptate, si toate la un loc adunate, ne-au transformat cu tragedie in pacienti la cardiologie, neorologie sau psihiatrie, fi-le-ar de cap lor sa le fie! Ia sa fur eu o gaina sa vezi cum ma condamna si la bulău ma aduna, dar la ei, pentru 1 milion de lei jefuiti din ale statului sertare, le dau doar trei ani cu suspendare si raman si cu averea neatinsa din dotare! Pacat, măi, tată ca n-am o cața jumelată, dreptatea s-o fac cu rafale scuipată, cum se face in China civilizată, unde nici o jigodie corupta nu-i lasată scapată!...

M spunea...

@Margarit Fernand

Îl găsești aici dacă vrei să citești povești!

https://www.snppc.ro/informare-legea-pensiilor-militare-de-stat-bd55

Gogu Pintenogu spunea...

@Ein Stein, Sunt total de acord!

nicu spunea...

Art.79 punctul (3). Pensia suplimentara va fi calculata procentaj din net sau brut din pensia avuta in plata in prezent sau actualizata dupa noul calcul? Tot art. 79. punctul (5) Pentru cei care au indeplinit conditiile staddard de pensionare conform legii, (au fost scosi din oficiu la pensie) si nuau primit ajutoarele de iesire la pensie, vor primi bunificatie a zece solde brute echivalente cu functia si gradul actualizat cu alor celor din cativitate sau ramane la cel din 2009? aceste aspecte trebuiesc clarificate, nu lasate cu loc de interpretare de catre altii.

Spulber spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

Textul spune că pensia suplimentară este procent din pensia deținută de militar.
Pentru cei iesiti înainte de 15 09 2017, pensia deținută este pensia brută. Pentru cei după, pensia deținută este pensia plătită potrivit art. 60
Bonificația de fidelitate este acordată doar celor ce se vor pensiona după 270 de zile de la publicarea Legii in MO. Vor fi 10 solde lunare brute din ultima luna de activitate , nu din 2009.E greu de crezut că acei care au trecut in rezervă fara pensie aveau vechime de 30 ani, că să se pună problema actualizării soldei lunare brute

Arfy spunea...

Multe comentarii pe subiectul Statutului "cadrelor" militare! Fiecare își spune oful pe ce cel doare! Statutul este făcut pe actualele legi on vigoare, nici n-ar fi putut altfel. Sunt câteva încercări de avantaje pentru activi dar, chiar de va fi aprobat în această formă se va găsi soluția de "decembrie " a fiecărui an să anuleze beneficiile statutului pe forma: se va aplica din anul următor, nu se aplica din lipsa de fonduri etc. Exista numeroase exemple de anulare a unor drepturi stabilite prin lege, sau amânare a acestora până la Sf Așteaptă! Compensatorii, corect, după 30 de ani de activitate, ca ce dă dreptul "răbdării măgarului" peste varsta de 50 plus! Să nu "fenteze" un subofițer provenit din MAC-mac! și să râdă ca prostul de un ofițer, născut mai devreme, că are pensia mai mare ca a acestuia! În rest, stil Ciuca_lete! Câștigă câte 100 de lei cei care au pensii nai mari de 2.000 nai dăm pomana porcului câte 700 sau un "pachet" card cu slimente(nu le mai cară ei la porți ca mită electorală). Viorel, este vorba de drepturile prevazute prin Legea Ciucă. Pomana de 1 000 de lei! Ai făcut 2-3 ani de TO în afara teritoriului național iei 1.000 ai făcut 120 de zile, tot la fel! Ai reducere pe proprietate... vilă de 220 mii de euro! Ai! Ai și dacă n-ai proprietate decât un container confort III! Nedreptățile sunt dorite nu sunt vizate a fi corectate! Și acum o întrebare: de câte ori a fost încălcat vechiul Statut sau de câte ori a fost respectat? O dilemă! S-a acționat după ureche. Mulți "cadriști" au plătit pentru ambiguitatea legilor!

Negritoiu spunea...

270 de zile de la data publicarii in M.O. ? De ce nu 180 de zile ca in cazul Legii 168? Daca mai punem la socoteala si stabilirea normelor de aplicare,vine decembrie 2023 cu prorogarea unor termene. Si cum ramane cu plata asigurarilor de sanatate daca asistenta medicala este gratuita pt.toti militarii?

boga spunea...

Este pacat ca in acest context se vorbeste de "rezerva de betivani"sau ca cei ce au lucrat 30 de ani au stat in locuri caldute,si altele de felul acesta.Am senzatia ca nu au fost in armata ne mai vorbind de grad sau functie.
Iata o propunere concreta:cunoscand legatura nefasta de pana acum dintre pensia militara
si recompensa pentru OMM,aceasta sa se numeasca in art.79(2)indemnizatie,si nu majorare de pensie,dar bineinteles cu valorile procentuale din pensie propuse.

Trofin spunea...

@HuhuReza:
Afirmați că în proiectul de lege înaintat Guvernului a dispărut OMM pentru cadrele din activitate. Atunci care este interpretarea Art. 18 al.(1) lit.(b) din proiectul publicat de SGG ?

Luc 3 spunea...

@rambo 2021!1.Să actualizeze pensiile militare în raport cu activii!2.Să plătească pensia suplimentară,așa cum scrie în legea 223/2015!3.Plata ajutoarelor din urmă,și ajutoare la cei care vor ieși,NU după 30 de ani de serviciu,după cum era până în 2017,când le-au ANULAT!!!4.Să crească pensiile militare în raport cu mărirea funcției,gradului etc.,celor în activitate!!! NU e mult,NU e greu,DACĂ VOR,DACĂ VOR,DACĂ VOR....! PENTRU EI .....VOOOOOOOR!!!! SUNT DESTUI BANI!!!Dumnezeu să-i lumineze și să facă ceva și pentru noi, care am activat ani mulți ,pentru această țară,chiar dacă acum suntem mai bătrâni!!!

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Ufff!
D-ta ai rămas la forma anterioară a proiectului. Uite că invarianta care este publicata pentru ședința de ieri a Guvernului a fost tăiat sporul OMM pentru activi. Ai linkul in topic, de ce nu-l deschizi?

Viorel spunea...

Trofin. Deschide proiectul de pe blog unde a scris domnul Huhu Rezea „puteți să-l citiți AICI” și citește art. 18. De altfel domnul Huhu Rezea specifică: „Este diferit față de forma care a fost trimisă spre aprobare la CES”. Ori au copiat greșit, ori l-au modificat.

Relu S. spunea...

Nu nu se spune nimic despre polițiștii pensionari, care au ieșit la pensie cu grad militar!

Huhu Rezea spunea...


Stelica
In dosarul asta nu se judecă si recursul la Sentinta nr. 974/2022 ci numai 2 recursuri impotriva Incheierii de respingere a cererilor de interventie în Dosar 4241/2/2020. Toate celelalte părți au devenit intimate in Recursul vostru.

Huhu Rezea spunea...

Relu
D-ta nici n-ai citit documentul și pui întrebări.
Citește capitolul VIII începînd cu art 120 și te lămurești ce se întămplă cu polițiștii după ce încetează raporturile de muncă cu MAI.

Șoimul spunea...

Pentru cei care nu sunt foști militari, sau nu cunosc, OMM nu a fost niciodată plătit militarilor activi, acesta ,în funcție de clasa ordinului a fost acordat doar pensionarilor.
În ultima perioadă sa numit ,, În serviciul patriei"

Huhu Rezea spunea...

@Soimul
Pentru cei care sunt mai proaspeti pensionari militari, cei activi este puțin probabil să știe, OMM a avut beneficii și pentru cadrele active, pe vremea când, în perioada socialismului multilateral dezvoltat, impozitul era plătit individual de militari, nu din fondul de salarii.
Cadrele active beneficiau de reducere de impozit, în procente diferențiate de clasa Ordinului Meritul Militar
Vezi eticheta OMM pe blog

Huhu Rezea spunea...

Nu strică puțină istorie a Ordinului Meritul militar!

https://www.huhurez.com/2020/12/scurt-istoric-al-ommsosp-si-al.html

Viorel spunea...

Domnule Cdor.(Rz.) Kiss Viorel. Dacă tot aveți posibilitatea de a interveni la la cei în drept cu diferite propuneri privind îmbunătățirea Statutului cadrelor militare, de ce nu-l rugați pe domnul Huhu Rezea având în vedere cunoștințele pe care le are (nu ca mare parte dintre noi, afoni în materie) să analizeze, centralizeze și să expună pe blog problemele esențiale, reale și posibile de abordat în viitrorul Proiect iar dumneavoastră să le transmiteți mai departe. Pentru conformitate puteți trece acordul nostru referitor la cele solicitate. Degeaba postăm 5-10 cadre propunerile noastre, pentru că nimeni nu va sta să-și piardă timpul cu ele. Scurt, strict și pe subiect. Sigur unele problem ne scapă din vedere citind în paralel Legea nr. 80/1995 cu noul Proiect de lege. Poate veni și cu îmbunătățiri (Art. Separate sau Pct. separat la art. 79). Spre ex.: De cele 10 solde lunare să beneficieze și toți cei trecuți în rezervă începând cu 2011 și care nu au baneficiat de prevederile Legii nr. 284/2010 art. 20 pct (1) și (2), indiferent dacă au avut sau nu peste 30 de ani vechime (10 solde la nivelul anului ieșirii la pensie primate acum nu se compară cu cele 20-30 câte ar fi trebuit să le primească la momentul potrivit). Este o propunere.

Viorel spunea...

Am omis. Spre convingere. Domnilor Huhu Rezea și Viorel Kiss. Ar fi exact ca și propunerea inițiată de domnul HR intitulată: PLx-199/2020 „Articol unic”.

Outlander spunea...

@Viorel
@Trofin
Nu! Nu l-au copiat greșit și nici nu l-au modificat!
Doar...l-au optimizat!
Așa cum spune @Ein Stein:
"Cum ii bagi in seama, pac, au trantit o smecherie, un furtisag, o hotie, o ceva acolo, daca nu pica, cade.
Dupa cum vezi au facut ce au facut si ce si-au zis, hai sa mulgem nitel si statutul, pac o indeminzatie de medaliat, asteia sa-i zicem Nobel sa nu o incurcam cu Oskarul."

Dar au făcut și altceva, au realizat o încercare de "șpagat" artistic pentru doctor, prin inserarea prevederilor Art.79 alin.4, care se referă și la cei care sunt deja în rezervă!
Și asta, pentru o proximă și jalnică promisiune dar fermă susținere că reforma pensiilor militare nu îi va atinge în vreun fel!

Apoi, același principiu, pentru cei deja pensionați, nu mai este valabil și nu se mai aplică, conform Art.79 alin3!
Consider că se aplică un dublu standard!
Actuali pensionari..., viitori pensionari!
Tolerați..., viitori tolerați!
Consider că această formă a statutului este cam dezlânată, mai ales acolo unde este vorba de termeni ca "majorare", "indemnizație", "bonificație", care, în contextul neclar al formulărilor articolelor și al aplicării nedisimulate a dublului standard, vor da posibilitatea în Normele de aplicare a intervenției pentru o nouă "reoptimizare" și redistribuire a legii, asemeni L168.

Leon spunea...

Pe langa deducerile pentru persoanele aflate in intretinere, am beneficiat si eu timp de 4-5 ani de reducerea impozitului cu 40-50% pentru OMM cls.II a si cls.I, pana in Ianuarie 2020!

Huhu Rezea spunea...

Leon
Te dăduse ”Leo dispărut!
Poate ai vrut să scrii până în anul 2000, nu 2020.

Viorel spunea...

Domnule Outlander. Interesant comentariul dumneavoastră. Păi atunci (după cum am propus) să facă o încercare de „șpagat” și cu art. 79 alin. (3). Dacă tot primește Dotore ceva (enorm și aberant, peste 6.000 lei pe lună anul acesta pentru o tinichea pe lângă cei 1.000 lei, dar să avem pardon, ȚARA E SĂRACĂ ȘI DATOARE), de ce să nu primească și pacientul, nu zic asistentul. Exeact cum precizam. Nu am sesizat precum că la unii legea se întoarce în timp, adică prevederile art. 70 alin. (4).

Leon spunea...

Corect Huhule, pana in ianuarie 2000 !
Ce repede au trecut 22 de ani...!!

Trofin spunea...

@HUHUREZA : doar ce primisem un material cu toate semnăturile miniștrilor și șefilor de instituții interesate împreună cu toate materialele justificative. În Guvern nu a avut loc dezbateri . De unde a apărut modificările din materialul pe care l-ați postat la adresa AICI? În acest material și formulările cu majorările la cuantumul pensiei sunt ambigue . Cred că voi rămâne la convingerea mea că până la urma toate aceste bunăciuni vor deveni iluzii deșarte.

Huhu Rezea spunea...

@trofin
Cum de unde a apărut materialul publicat pe topic?
Nu se vede din link că aparține Secretariatului General al Guvernului? Eu public materiale autentice.
Modificările sunt făcute la Guvern după ce s-a primit avizul de la CES.

Outlander spunea...

@Viorel
Fără să am nici pe departe anvergura de cunoștințe a adminului în ceea ce privește legislația cu privire la pensii, eu am observat o altă situație care arată dublul standard folosit de cei care "optimizează" legile care ne privesc.
Legea 223/2015 folosește ca bază de calcul 6 luni consecutive din ultimii 5 ani.
Normal, cei care laudă din motive evidente sunt de acord, în unanimitate, că legea trebuie să rămână așa, cu unele mici perieri, care să nu afecteze cuantumurile atât de avantajoase.

Dar, Art79 alin.4, face referire cu subiect și predicat la 30 de ani!
Păi..., întreb eu, pe domnul Dâncu: De ce nu schimbați legea pensiilor militare, luând ca bază de calcul întreaga activitate, întreaga carieră militară, inclusiv cei 30 de ani la care se referă Art.79?
Spiritul și litera legii, principiile la care se face trimitere în statut cu privire la evoluția în cariera militară, trebuie să transpară în totalitatea legislației militare!
Dar, cei care "optimizează", periodic, în subteran, soldele activilor și ale rezerviștilor doresc haos pentru a-și motiva aprobarea exceselor de tot felul!
Am ajuns să cred că le este chiar greu să accepte că anumite drepturi chiar ni se cuvin, dar noi îi încurcăm!

Ein Stein spunea...

Sa luam urmatoarea situatie, smecher de nivel mediu, asta numai din Oskar si Nobel va ajunge la 10 000 RON. Crede cineva ca vor renunta de buna voie la tot felul de bunaciuni doar pentru ca cred in principii, corectitudine, onoare? Nu se va schimba nimic, in bine zic, solutia e numai si numai una politica si greu de atins. Hai sa facem niste pronosticuri, in cat timp credeti ca croitoreasa isi va pune in slujba tarii cunostintele vaste si cele doua doctorate, din postura de consilier, sfatuitor, sef de ceva pe la vreun minister? Daca nu se doreste asezarea lucrurilor pe un fagas normal, si nu se doreste, ne vom regasi pe acest blog multi ani, sper, de acum inainte cu aceleasi probleme. In Romania pana si coruptia e corupta.
Am avut o sansa, trecerea pe sistem contributiv, se pare ca s-a dus.
Oameni buni intelegeti care e situatia reala, repet, un smecher cu o pozitie medie ajunge doar din doua sporuri/indemnizatie Nobel+Oskar la 10 000 RON. Toate aceste smechereli se platesc din bugetul alocat platii pensiilor, de unde bani pentru indreptarea inechitatilor? Asta e situatia.

Brenda spunea...

DLE H,pensia suplimentara este și aceea pe care soțul meu a avut-o în 1987 că pensie distincta , sau ce

Outlander spunea...

Am o întrebare, pe care o adresez prin intermediul acestui blog, încrâncenaților, neobosiților "optimizatori" ai pensiilor militare:
Cum ați reușit stimabililor să introduceți in solda lunară acest spor de lucrări de axcepție pentru a fi luat în considerare ca spor cu caracter permanent în baza de calcul 6luni/5ani?
Nu am nevoie de răspuns! Se "vede" și fără binoclu!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am visat un vis traznit la care niciodata nu m-am gandit, dar poate fi implinit, doar daca de nedreptati rezervistul e silit: Se facea, așa, ca ne adunasem toti rezervistii aievea pe la poarta unde-si are locatia Ambasada Soviețkaia Rossia si strigam cat se poate ca din gură de la șarpe, dragă dadă, cand e storfocit pe coadă : ,,Armiile Rossiei sa ne umfle boașele de la toate penziile!'' Putler si sovietele sa ne gomfleze penziile cat gușile si cimpoaiele!'' ,,Dati-i tare cu rachetoaiele pline cu Oskar-urile sa ne umfle ranzele!'' ,,Putler cel cu fundul in sus si boborul ,,,slavo-dus'' penzii bune ne-au propus!'' ,,Vrem pe teancurile rublate si blindate șenilate sa veniti pentru dreptate!'' ,,Vrem bonus cu cazacioc sa ne fie cu noroc!'' Vrem OMM-uri cu matrioșka si lăzi de sticle cu votka!'' ,,Votka si Kalasnikovul ne-au intarit morcovul!'' ,,Vrem mahoarka si chiștoace cu fomelele rusnace intre picioare sa ne joace!''... Visu-i vis si noaptea-i lunga, vantul șuiera prin pungă si rusdracii nu mai au de gand sa ajungă sa-i bagam pe toti in punga cu parolki de pe sticlele de vodki: ,,Pașol na turbinka, ciorti!''...

Viorel spunea...

Domnule Ein Stein. Fonduri=ABROGAREA prevederilor art. 12 lit. (b) din Legea nr. 168/2020 (75%-80%) din personalul activ al armatei a executat cu B. (Structurile) specializate în acest scop misiuni în T.O., alții au participat (fiind încadrați în alte U.M.) ca și completetare pentru locurile vacante din varii situații. Mai adăugăm misiunile individuale. Aceștia beneficiază de o indemnizație lunară neimpozabilă în procent de 25% din salariul minim brut pe economie (638 lei / lunar, anul acesta). În plus, solicităm ca toți pensionarii militari care beneficiază de prevederile Legii nr. 8/2006 să fie plătiți de Casa Națională de Pensii și nu de către CPS a MApN. Acești toboșari, flautiști, ziariști, pupincuriști, nu au produs / creat nimic pentru armată. Și-au făcut doar atribuțiunile de muzicanți în cadrul Formațiunilor de Muzici Militare cu diferite ocazii (Ziua Imnului Național, Drapelului, etc., în rest NUNȚI, BOTEZURI ȘI PETRECERI la Cercul Militar). Auzi. Indemnixație în cuantum de 50% din pensie pentru că ai suflat 5-10 ani în tobă după care în 2002 majoritatea Muzicilor Militare se desființează iar ei ocupă fel de fel de funcții (administrator, magazine, casier, etc.), deci 10-15 ani nimic cu CREAȚIA. Solicităm eliminarea prevederilor art. 79 alin. (4) din Proiectul de Statut care este la fel cu DEDICAȚIE. Se aude domnule ministru DÎNCU ? Și uite așa, adunăm bani pentru pensii. Lăsăm rectificările bugetare din 2019 (2 miliarde cadou la americani), 2020 (2 miliarde domnului prim ministru Orban și buget) pentru altă dată (mă refer MApN / 2022). Cine dintre guvernanți are nevoie de bani de la prim ministru în jos, să vină cu ei de-acasă. Când are de gând fostul ministru de finanțe și cei implicați să ne spună unde sunt banii împrumutați și nejustificați prin refuzare de a prezenta o situație concretă în Parlament (a spus presa și TV.-ul). L-au schimbat din toate funcțiile ca să-și piardă urma. Când a luat puterea în 2020 urla că Teodorovici i-a lăsat o gaură de 6 miliarde la buget. El când a plecat, ce gaură a lăsat de am devenit „Cei mai săraci dintre pământeni”?

M spunea...

Hî, hî, hî... Oscar.... Oscar... Oscar... More nu mi-a dat.... Hî, hi, hi.... Oscar, Oscar.... Hî, hî, hî... Alții a luat.... Oscar, Oscar, Oscar.... Io n-am.... Oscar, Oscar, Oscar..... Hî, hî, hî.... Copiii nu se joacă cu mine ... Hî, hî, hî.... Georgel are mașinuță roșie și eu nu am.... Hî, hî, hî.... Oscar, Oscar, Oscar..... Să taie de la toți să îmi dea mie.... Să am bani, bani, bani .. Oscar.... Hî, hî, hî... Toți care are mai mult că mine e hoți..... Mamiiiiii!!!!! Vreau Oscar!!!!!

😂😂😂

Gigi spunea...

OUG 57,va mai aduceti aminte de aceasta? Această ordonantă a siluit l.223 prin neitroducerea in BC,printre altele,primele,premele,al treisprezecelea salariu etc,etc,etc.
Tâmpitii care au luat aceasta masura,au motivat ca aceste sporuri,indemnizatii sau cum s-or numi ele nu sunt permanente,șiiii,deci,nu trebuiesc introduse la calculul pensiei.Întreb:Asa zisul botezat," Oskar ",este un spor permanent? Sau este introdus numai in cele 6 luni alese in cei 5 ani consecutiv,alese ptr.baza de calcul a pensiei?
Intreb,nu dau cu paru'.

BatistaPeTambal spunea...

Ha, ha, ha, dle Oscar. Doriti sa fiti amuzant dar pareti doar senil.

CEZAR spunea...

BatistaPeTambal .
M - nu pare tembel...chiar ESTE !
Nu are nici-o treaba cu Armata ..dar combate tare....,

Huhu Rezea spunea...

Textul Statutului nu are nicio dispoziție prin care sa delege Executivului sau ministerelor dreptul de a emite norme de aplicare.

Trofin spunea...

@HUHUREZEA : nu vă contrazic la cele afirmate mai sus cu privire la veridicitatea documentului publicat dar , în cuvântul lui Ionel Ciucă , ultima intervenție din ședința de guvern i se cere acordul lui Dîncu pentru introducerea proiectului de lege în pachetul legilor siguranței naționale iar acesta , Dîncu , confirmă cu românescul O.K.! Deci dezbatere ... ioc .
În fine , presupun că documentul este veridic și vreau să vă aduc la cunoștință că fericirea de a lua în calcul sporul datorat contribuției la fondul de pensii in afara procentului de calcul de la art. 29 și limitarea de la art. 30 din Legea 223/2015 , nu este pentru toți pensionarii . Fericire este atunci când :
1) vechimea contribuției la fondul suplimentar de pensii/la buget între 5 și 15 ani , spor 3% este atunci când vechimea cumulată este de cel puțin 43 de ani;
2) vechimea contribuției la fondul suplimentar de pensii/la buget între 15 și 25 de ani , spor 6% este atunci când vechimea cumulată este de cel puțin 41 de ani ;
3) vechimea contribuției la fondul suplimentar de pensii/la buget depășește 25 de ani , spor 9% este atunci când vechimea cumulată depășește 38 de ani.
Așadar , pensionarii care nu dispun de vechime cumulată mai mare de 38 de ani vor fi defavorizați de scoaterea din procentul de calcul a sporului procentual datorat art. 108 din Legea 223/2015

Brenda spunea...

DleH vă rog să îmi spuneți și mie ,ce document trebuie sa obțină cineva care este pensionar militar,dar urmează să împlinească 65 de ani și are și ani în civilie înainte de a fi militare, de unde îl obține că sa dovedească că are pensie militară ,sa atașeze la dosar pensie civilă , asta a lucrat la STS și parcă nu are carte de munca , mulțumesc anticipat și scuze,

Outlander spunea...

Art. 139. – (1) Prezenta lege intră în vigoare în termen de 270 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Actele normative prevăzute de prezenta lege pentru aplicarea acesteia se emit în termenul
prevăzut la alin. (1).

MIȘU spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

Cel mai ușor, și mai tâmpit, este să vorbești despre ce s-ar putea tăia de la alții!

Faceți însă cum vreți. Sunteți doar ca niște copii trântiți cu cururile de pământ care se plâng că "Gigel are îngheață". Mai mult, că de-aia se zice că atunci când îmbătrânești dai în mintea copiilor, nici măcar nu cotcodăciți că vreți și voi îngheață, voi cereți să i se ia lui Gigel înghețata.

La fel de patetici ca și civili care behăie că pensiile militare sunt nemeritate. Cred că de-aia nu ați luat Oscar. 😁 De deștepți!

Să fiți sănătoși și să vă gândiți la câte avantaje ați avut fiecare dintre voi, conform legii. Sau asta ați uitat?

Huhu Rezea spunea...

@Trofin
Intenția celor care au redactat ultima formă a Statutului era de a scoate pensia suplimentară din calculul cuantumului limitat la 85% din baza de calcul.
Conform textului atât sporul OMM cât și pensia suplimentară nu se determină din baza de calcul ci din cuantumul pensiei si se adaugă la acesta.
Astfel, nu mai sunt de actualitatre condiționările menționate de d-ta.

Brenda
Uitați-vă pe nota de calcul a deciziei de pensie militară. Stiam că stagiile civile anterioare erau incluse in decizia depensie militară.
Pentru stagiile civile exista la Casele Teritoriale birouri speciale pentru eliberare adeverinte de stagii.

Huhu Rezea spunea...

@outlender
Ai un fix sâcâitor cu Norme de aplicare.
Statutul cadrelor militare, lege organică, nu prevede emiterea unor Norme de aplicare. La Legea 223/2015 s-au emis Norme de aplicare pentru că erau cerute chiar în lege. Vezi articolele 60, 109 și 110.

Huhu Rezea spunea...

@Mișu
Statutul este redactat de instituțiile militare, instituții care subzistă indiferent de coaliția de guvernare.
Lasă kasandrismele!

Brenda spunea...

Ăsta este pensionat în 2016,pe legea 223 art19,știai că trebuie să ducă ceva de la armată că are pensie militara,pentru stagiilor civile are carte de muncă , care la angajarea in STS ia fost luată în evidență, asta înainte de1989,deci ii trebuie să ducă la casa civilă un document că are și pensie militară,și cine o eliberează , mulțumesc

Adihunter spunea...

Conform L168, premianți sunt doar cei cu misiuni în TO, indiferent că au fost zone de conflict sau nu. Restul am devenit neinteresanți pentru sistem. Dar referitor la subiect, conform L168 beneficiază de 1000 Ron toți cei cu misiuni, din 90 încoace. De de n-ar beneficia de acele solde toți cei cu vechime peste 30 ani la trecerea în rezervă, tot așa retroactiv. Nu știu, întreb și eu pentru un prieten!

Simdum spunea...

Brenda: daca imi aduc aminte e vorba de art. 34 din Codul muncii, asa era prin 2014, care permite obtinerea Adeverintei de vechime in munca, in care tre sa ai toate elementele salariale, elemente pe care multi angajatori le trateaza superficial si cu aceasta adeverinta te duci la CNPP si dupa 01.01.2016, la implinirea varstei de 65 de ani, depui documentele pentru pensie civila.

Simdum spunea...

de prin anul 2001 nu s au mai eliberat Carti de munca, s a infiintat REVISAL registrul de evidenta a salariatilor

Simdum spunea...

de prin anul 2001 nu s au mai eliberat Carti de munca, s a infiintat REVISAL registrul de evidenta a salariatilor

Gabriel spunea...

Cum rămâne cu cei care au avut procese cu procese cu MAPN pentru compensatorii și au obținut ,,prematuritate '' ??

Huhu Rezea spunea...

Gabriel
Puteau cere dreptul la ajutoare după ce înceta suspendarea dreptului.
Cum dreptul a fost abrogat prin L 153/207, înainte de a înceta suspendarea lui pentru anul 2017, a încetat și dreptul la acțiune în justiție. Art. 20 din Anexa la L 284/2010 este o cauză pierdută pentru perioada 2010-01 07 2017.

Brenda spunea...

Nu ați intelesy ,ticmaiy că ani munciti înainte de ,,1989 ,la pensia calculată pe legea 223,nu au vrut să îi ia în calcul ,cel puțin pentru vechime în muncă si ani civili,au luat în calcul strict ani de la STS și grupa, atât, .Întrebarea este daca trebuie să ducă pentru pensia civilă , document că pentru anii din armată are pensie, poate la civili sa ii și îi ia în calcul că vechime in MUNCA

nr. 1 spunea...

Dle Trofin explicati va rog mai detaliat cestiunea cu fericirile ca nu am inteles nimic ! Si este vorba de contributia la fondul pentru pensia suplimentara definita prima data de Decretul nr 141/1967 in care la art 63 se spune clar ca: Pensia suplimentara se plateste deosebit de pensia militara de stat, indiferent de cuantumul acesteia din urma. Acest lucru se vrea a fi rezolvat prin noul statut. Deci, ai dreptul la pensie militara de stat , ti se calculeaza pensia suplimentara cf procentajelor:3,6,9% !In acest moment pensia suplimentara este inclusa la art 29 alaturi de vechimea cumulata si stagiul de cotizare adaugat (total dezavantajos pentru cei cu vechime militara mare) ! *Fericirea * pentru cei cu vechime militara cumulata mare este ca ei pierd si pensia suplimentara si contributiile la fondul de pensii civile deoarece ei ajung de la 65% din baza de calcul cu care se porneste la drum de seara dupa art. 28 (hacuit si el din plin )la 85 % numai cu ajutorul vechimii militare , nu mai au nevoie de 3,6,9% pensie suplimentara si procentele pentru stagiul de cotizare adaugat! UNII, CU VECHIME MILITARA MICA SUNT AVANTAJATI DE ACEST HAOS in algoritmul de calcul al pensiei militare care le permite , pe baza de vechime militara mica si oarece vechime civila sa ia si pensie militara si p.suplim. si ceva din stagiul in civil daca au asa ceva! Deci atentie , probabil ati preluat idei sindicaliste ca pensia suplimentara ar fi inclusa in Baza de calcul ceea ce e fals tratat de vanatoare! Daca ar fi inclusa in Baza de calcul, la final, ar fi cum ar fi (a se vedea Sentinta civila nr. 743/11.02.2019 a Tribunalului BUC.) , ar avea toti in plus ceva de la pensia suplimentara functie evident de perioada de contributie !

Huhu Rezea spunea...

Brenda
Cererea de pensie si copia deciziei de pensie militară impreună cu celelalte documente de identificare le depune la Casa Teritorială de pensii. Eventualele stagii civile le extrag ei din oficiu din evidențele pe care le au.
Vechimea din decizia de pensie militară contează la stabilirea noului drept de pensie civilă dar nu contează pentru calculul pensiei civile.

Leon spunea...

Legea 263/2010:
" Articolul 192
(1) Între sistemul public de pensii și sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea în muncă sau vechimea în serviciu, în vederea deschiderii drepturilor la pensie pentru limită de vârstă, de invaliditate și de urmaș."
Posibil sa i se ceara o Adeverinta de la CPS a MApN cu vechimea in serviciu realizata la STS si eventualele stagii civile si/sau asimilate luate in calcul la stabilirea pensiei militare !
Dosarul se depune la Casa de Pensii Teritoriala in luna cand implineste 65 ani( presupunem ca nu are grupe de munca in civilie)..!

Simdum spunea...

Orice stagiu civil tre supervizat de CNPP, ca altfel nu te baga in seama. Dupa care cu documentul eliberat de CNPP, cand ai varsta de penzionare iti dau si astia ceva banuti. Acum nu stiu daca mai e valabil ca daca ai un an de munca in civilie iti mai da 43,2 lei sau mai putin... cu decizie civila
ca eu am fructificat cateva luni si mi a dat 6 lei. Cumperi doua beri pe prafu de acum....

Trofin spunea...

@HuHuReZea: Referitor la replica pe care mi-ați dat-o la postarea pe care am făcu-o cu privire la pensia suplimentară . Fie nu ați sesizat nuanța fie nu vreți să înțelegeți , cred că e totuna. Eu am arătat că scoaterea din calculul pensiei pe baza bazei de calcul a sporului pentru pensia suplimentară și determinarea acestei pensii suplimentare ca procent din pensia brută nu este pentru toți benefică. Finii d-vs., neterminații , vor fi cel mai puțin fericiți , pe când cei terminați , cu vechime suficient de mare , vor fi cei fericiți. Pentru finii d-vs. sistemul actual de determinare a cuantumului pensiei este favorabil.

Simdum spunea...

HUHU: Casa Nationala de Pensii nu are nici o legatura cu Casa Teritoriala, poate Sectoriala, si in relatiile intre ele sunt date secrete, care si le comunica sau nu, depinde de importanta. CNPP iti valorifica datele in functie de ce documente depui, si ti elibereaza un document pe baza caruia tu ca penzionar iti fructifici vechimea in conditiile legii civila de regula ca ei nu baga in seama ce ai facut tu in sistemul militar.

Leo spunea...

La casa de pensii publice mai trebuie la dosarul de pensie (pe langă toate actele necesare deschidrii dreptului de pensie civilă) și o ADEVERINȚĂ emisă de CSP SECTORAILĂ. Este o Adeverință tip , conform unui protocol dintre casa de pensii publice și casa sectoriala de pensii militare.

Simdum spunea...

Dle TROFIN, nu va cunosc, dar cred ca sunteti finantist, si va apreciez modestia si competenta, sau poate ma insel... Imi cer scuze anticipat!!!

Brenda spunea...

Mulțumesc mult, atunci este.bine , pe art 19 din 223 cu grupa specială are vreo 19 ani .și am înțeles că are ceva ani chiar buni in civilie că are carte de munca de la vârstă de 16 ani și a făcut armata , întrerupând munca apoi a fost transferat și a mai muncit ceva ani buni și a fost transferat în interesul serviciului la STS,unde i sa consemnat și luat în evidență ,dar pe legea 3 ar fi contat la militari ,după 1989 ,nu sa mai luat în considerare ,eu zic că nu a fost drept ,puteau să ii considere că vechime ,dar dacă la civili va tine cont că vechime ,fara retribuire evff bine ,VA MULTUMESC 🍁

Simdum spunea...

Pensia suplimentara e ok, inainte de 01.04.2001, dupa care s a confiscat ABUZIV ca si atunci trebuia majorat BRUTU SOLDEI egal cu confiscarea pensiei suplimentare de 5%.Cica atunci pensia suplimentara s a transformat in CAS sau CIBS, prin scaderea brutului soldei cu 5%. Abia in 2011.01.01, guleratii in devenire au majorat CIBS sau CAS la 10,5%, dar prin nediminuarea netului soldei. FELICITARI GULERATILOR ca au reazizat gafa din 2001, fara rezolvare ulterioara!!!
in 01.01.2018 cu Codu fiscal art. 138, au reglat civilii cu militarii dar numai FISCAL, ca LEGAL CCR, nu recunoaste operatia financiara de CAS la militari, asa ca boii dean SNAOPSN sunt necontributivi. Si atunci, NETUL SOLDEI NU A FOST AFECTAT.!!!!
SOLDA DE DINAINTE DE 01.04.2001, a avt vreun elemen de CAS????
Luati o ca un PAMFLET ca sa nu jicnesc pe nimenea...

Simdum spunea...

Eu am vrut sa vad cum functioneaza sistemul, si functiona...

Simdum spunea...

Bazele de date intre CNPP si CSP sunt actualizate

Huhu Rezea spunea...

Cătalin
Ordonanta 9/2017, cea care a suspendat la aplicare pe tot timpul anului art. 20 din Anexa VII a L 284/2010 a subzistat și după abrogarea întregii Legi 284 prin Legea nr. 153/2017. Dacă ordonanța înceta înainte de abrogarea L 284/2010, era o portiță în care înceta si prematuritatea unei actiuni penru obținerea ajutoarelor.
În cazul d-tale, instanța de recurs a desființat Sentința Tribunalului, constatând că acțiunea formulată este prematură.

Calinmihaib12 spunea...

CITAT din: "NR.1 spunea...",

"..ai dreptul la pensie militara de stat , ti se calculeaza pensia suplimentara cf procentajelor:3,6,9% !In acest moment pensia suplimentara este inclusa la ❗ art.29 alături de vechimea cumulata si stagiul de coti zare adaugat (total dezavantajos pentru cei cu vechime militara mare)❗ *Fericirea * pentru cei cu vechime militara cumulata mare este că ei pierd si pensia suplimentara si contributiile la fondul de pensii civile..."

ÎNCHEIAT CITATUL (pasajul cuprins între semnele de exclamare ROȘII este vizat de comentariul meu..!),

1.Este adevărat..dar trebuie menționat că includerea aceea a procentelor de PENSIE SUPLIMENTARĂ în total procente se vechime..până la realizarea a MAXIM 85 % de calcul din BAZA DE CALCUL este o PROCEDURĂ =ILEGALĂ= "pe față" a CPS-urilor care au aplicat-o astfel..!; și în aplicarea lg. 164/2001, CPS/M.Ap.N.
a procedat la fel:=ILEGAL= incluzând %
de PENSIE SUPLIMENTARĂ în % de vechime /de calcul din BAZA DE CALCUL,dar până la maxim 100 % din baza de calcul..!
LEGAL= PENSIA SUPLIMENTARĂ = trebuie calculată= ȘI ÎN PREZENT= chiar în for mularea actuală a lg.223..= la 3-6-9 %
din CUANTUMUL PENSIEI DE SERVICIU STA BILIT cf. art.28,29 și 30= chiar dacă astfel se depășesc cele 85 % de calcul = realizate în baza art. 22-25 din lege, articole care nu prevăd include rea cele 9 % de pensie suplimentară în % de vechime/ calcul din BAZA DE CALCUL a PENSIEI DE SERVICIU..!
Prin astfel de procedură ILEGALĂ..și mie: CPS/MApN mi-a FURAT = 6 % /din 9
% de Ps.SUPL. = LEGAL CUVENITE, și,în
plus,AU MAI FURAT..și SPORUL pt.RESPON SABILITATEA ACTULUI MEDICAL"care trebu ia inclus PROCENTUAL=10 %= în SOLDA DE FUNCȚIE..!
2. Nu cred că pensionarii militari pierd "contributiile pt. pensii.."(= pt.pensia SUPLIMENTARĂ..cred că ai vrut să spui.!),pt. că ele se valorifi că pt.STAGIILE CIVILE CONTRIBUTIVE, și în care pensia suplimentară se calcul ează în % cuprinse în limitele: 13-22% ,în funcție de anii corespunzători stagiului civil realizat..!

Huhu Rezea spunea...

Trofin
Este o alternativă mai favorabilă decât contributivitatea pentru neterminații apți limitat sau inapți. Oricum, puțini dintre ei ating procentul de 9% PS.

monteoru spunea...

Contributia la pensia suplimentara este proprietate personala si este parte distincta in statul de plata.Ea a fost depusa la CEC de statul roman.In pensia primita in baza decretul lui Ceausescu era vizibila ca parte distincta.Cum -necum statul roman a nationalizat-o.

Luc 3 spunea...

@Huhu!Scuze,nu prea am înțeles!Să înțeleg că pensia suplimentară de 3,6,9%,se vor adăuga la pensie în viitor? Știu că până acum intra în plafonul de 85%! Eu am pierdut cei 9%!Mulțumesc mult pentru toate informările și răspunsurile la întrebările noastre!

Gigi spunea...

@Catalin Asa este in ROU,legi interpretabile dupa cum bate vântul.Dar cum vanul bate numai in directia Palatului Executivului,slabe șanse ca populimi sa i se dea dreptate.
La momentul abrogarii l.284/2010,exista un drept al militarilor suspendat din 2011,an de an printr-o OUG(inceput cu l.285/2010.Nu trebuie sa fii mare jurist al .uli ca sa-ti dai seama ca la data abrogarii legii 284,dreptul exista,dar suspendat,cum am spus mai sus.Legea 284 abrogata,nu mai opera,ca sa ma se exprim asa,din momentul intrarii in vigoare a noii legi(153).Idiotii,au emis si după abrogarea legii 284,OUG unde au amintit ca aceste ajutoare sunt suspendate!!!!!De ce? Simplu! Că,daca,lasa o singura zi,o ora,aceasta portită,toti ne indreptam cu actiuni ptr.a ne castiga dreptul.Asa ca,avem o justitie de râsu-plansu,au dat hotarari ptr.unii,legale dealtfel,si au castigat aceste ajutoare,am arătat asemenea hot.le are si @ Viorel am vazut.
Consider ca aceste ajutoare au fost confiscate de stat,asta ca sa nu zic altceva.Cand vor veni la putere vreodata fortele adevarat democratice poate o sa faca dreptate!!!!!!Pana atunci,sa le dam satisfactie unora,asa zisi camarazi,sa se bucure.Hai ca deja intrai in marja aceia de a plictisi auditoriul neinteresat de asa ceva!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ha, ha, ha, etcetera! Sinistrul gherman al sanatacus s-a hocus-pocus preparatus vaccinat de patru ori anti guvid si imediat s-a imbolnavit stupid, ceea ce ne duce cu gandul buclucaș ca poti fi si sinistru si pălmaș ca guvidul-silfidul nu selecteaza individul, potcovindu-l in moalele capului, asa, de-al dracului, si nu-i exclus sa fie si expus cu mecla si bornăul in sus si cu labele pe cimpoiul burdihanului, gata sa ia drumul țintirimului! Pai, bai, catastrofelor medicale, de ce ne mai trimiteti la vaccinare, ca pe vitele la transat in abatoare, daca vaccinul nici un efect nu are?!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Călin, file de poveste... Contributia cand este, cand nu este, insa in viitor e considerată ca un spor, ca si Oskar, la un grătar cu salată de legume cu mărar: Cumva fi? Nici n-am habar!...

nr. 1 spunea...

Dle Catalin, ca sa va lamuriti despre ce e vorba cu stagiile civile trebuie sa cititi cu atentie Legea 223/2015 si sa vedeti exact ce inseamna vechime efectiva, vechime cumulata, vechime in serviciu, stagiu de cotizare etc. Stagiile in civil intra la vechime efectiva si la vechime cumulata care vechimi sunt utilizate la deschiderea dreptului la pensie. Deci, stagiile in civil utilizate pentru deschiderea dreptului la pensie sunt valorificate clar si nu mai pot fi utilizate pentru o pensie civila. Sunt situatii mai rare in care vechimea cumulata este utilizata la art 29 din legea 223/2015 cf art. lit f din lege (sa ajunga de la 65% din Baza de calcul la 85% din BC). Eu am ridicat problema ca stagiile in civil realizate pana la intrarea in vigoare a legii 223/2015 si valorificate cf Legii 263/2010 dpv baneste au fost incluse in mod automat la art 29 de CPS cu ocazia recalcularii pe L223/2015 si valorificate dpv financiar abramburistic deoarece nu aduc nimic la cuantum, totul se limiteaza la 85%din BC! Ele au fost chipurile valorificate dpv vechime cumulata de 100 de ani cu care nu ai ce face ! O seara buna cu sanatate!

Huhu Rezea spunea...

Iceparule
Este pe dracu proprietate personala!
De cate ori nu am tot repetat că Fondul de Pensie suplimentară a fost naționalizat in 1999 de Guvernul CDR Radu Vasile?
@Luk
Dacă Statutul rămâne așa pensia suplimentară se adaugă la pensie peste plafonul de 85%
@Gigi
Ordonanțele care au tot suspendat ajutoarele după 01 07 2017 nu aveau cum să se mai refere la art. 20 din Anexa la L 284/2010 ci la ajutoare prevăzute de alte legi pentru alte categorii sociale.
@XXX
Dreptul la ajutoare, fie ele și suspendate, a încetat pe 01 07 2017.

Leo spunea...

Da , ajutoarele au încetat odată cu intrarea în vigoare a L 153/2017.
Dacă ajutoarele vor fi (re) introduse prin viitoarea lege a statului cadrelor militare , atunci chiar și dacă prin L 153/2017 ele au fost eliminate , atunci ajutoarele se vor aplica cu data intrarii în vigoare a Legii statutului cadrelor miltare.

M spunea...

@Catalin

OUG

https://www.fanatik.ro/guvernul-va-majora-lefurile-bugetarilor-prin-ordonanta-de-urgenta-sporul-de-complexitate-pentru-salariatii-din-ministere-va-fi-acordat-prin-ocolirea-ccr-20107307

Și mai bagă un spor de 50% pentru proiectele PNRR. 😂

Gigi spunea...

Hei,bine spus la pct.3 din comentariul sau,@xxx!
D.le H,un singur lucru este foarte adevarat,nu pierderea prin tenebrele intunecate ale legilor emise dea lungul acestor ani din 2010 pna in prezent,aceea ca drepturile noastre au fost confiscate(furate)de un stat meschin,care si-a urmarit numai interesul lui si al grupului/lor care la sustinut.Restul sunt vorbe goale ptr.cei spalati pe creier! Sa nu-mi spuna mie ca nu au fost bani ptr.niste amarate de ajutoar sau ptr.actualizarea pensiilor militare odata la un an,etapizat cum epunea l.153.Acesti bani care n i se cuveneau au fost folositi in alte scopuri.Bineinteles,ca ne meritam soarta cu vârf si indesat!Suntem niste mamaligi!

Leon spunea...

https://mmuncii.ro/j33/images/Documente/MMSS/Transparenta_decizionala/Proiect_OUG_masuri_in_domeniul_salarizarii_05082022.pdf
PS. Dar Ordonanta lui Dancu, cea cu Actualizarea Gradului, cand ajunge pe masa Guvernului..??

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leon, mai pardon: La modul caduc raspund eu pentru ca Guvărnu-i uituc: Joi, dupa Miercurea Ciuc, si cand va pica Stalingrad se vor majora soldele de grad, bineînțeles ca dupa modelul de grad centigrad cu inălțimea unui gard!!

Luc 3 spunea...

@ Huhu,mulțumesc mult pentru răspuns!👍Să dea Dumnezeu să-i adauge și cei 3,6,9% pentru pensia suplimentară!!!@rambo 2021,eu unul,și nu sunt singurul,am făcut niște propuneri,nu știu dacă le-ai citit! La punctul 1.ESTE ACTUALIZAREA!!!!

Viorel spunea...

Acum 3 ore România TV critica deja prevederile art. 79 alin. 3 din Statut arătând precum că, un milion și ceva de oameni trăiesc cu un mizerabil salar de 1.500 lei, că pensionarii o duc greu iar cadrele militare din (cu ei au început) SRI, MAI, MapN, primesc pe lângă pensie conform legii și 10 solde la trecerea în rezervă. Oare ce ar spune societatea civilă dacă TV. și presa le-ar aduce la cunoștință și despre prevederile alin. 4 (peste 6.000 lei/lună pentru o tinichea), dar despre prevederile art. 12 lit. (b) din Legea nr. 168/2020 (638 lei lunar neimpozabili crescând an de an până la adânci bătrânețe) iar mie nu sunteți în stare să-mi acordați un rahat de 83 lei în urma Actualizării prost gândită și făcută de CPS (DUPĂ URECHE). Domnule Ciucă și Dâncu. Se aude în cartierele dumneavoastră ? LOV a creat divergențe între ministere aplicând Legea 153/2017 cum a vrut mușchii ei, cu prioritate Sănătatea, Învățământ, etc., iar fraierii din SNAOPSN altă dată sau „altă întrebare”. Domniile voastre văd că pe zi ce trece creați divergențe, ură și ranchiună în propriul sistem (să nu credeți că cei ce nu au avut relații sau nu au putut pleca în TO îi iubesc pe ceilalți. Nu dimpotrivă. Ruptura dintre ei se adâncește zi de zi dar voi nu observați de pe fotoliile și din birourile de lux. Nu mai vorbesc la momentul pensionării a 2 militari aflați în situații diferite, unul cu TO, celălalt fără). Analizați și gândiți Statutul și viitoarea Lege a pensiilor militare readucând echilibrul între solde, între pensii dar în primul rând în atmosfera (moralul) efectivelor. Nu pupați un copil și pe celălalt îl ignorați pentru că la momentul critic o să vorbiți singuri.

Florin spunea...

Postați numai comentariile care va convin,nu!

Simdum spunea...

Ar mai exista si NETERMINATI, APTI SERVICIU MILITAR si DISPONIBILIZATI, sau alde astia nu sunt luati in calcul ca sunt UNICAT????
Si la MOBILIZARE cum o fi... mai fentez sau ma duc la un WIST, un RENT sau o MACAO, ca TABLE e banal _ la PUSCHERIE???

Huhu Rezea spunea...

Necunoscut
Te somez să-ti dai un pseudonim, dacă vrei să comentezi.

Simdum spunea...

Dle rambo2021: eu intrebam pe aici ce inseamna RAPORTURI DE SERVICIU CU INSTITUTIILE DE APARARE SI SIGURANTA NATIONALA si nu m a bagat nimeni in seama ca asta ar putea insemna ca militaru fraier iar e scos de 165 de ani din Codul muncii si are si penzie speciala si e si necontributiv, asa ca arde l si da i biscuti sau pesmeti expirati in loc de penzie.

Calinmihaib12 spunea...

Nr.1:
(19:08'/05.08.a.c.)
Eu mă refeream la PENSIA SUPLIMENTARĂ
Sunt 2 situații practice:
1.Cadre care au lucrat ca civili ÎNAIN
TE de armată și care au contribuit pt. PENSIA SUPLIMENTARĂ. În baza lg.119 / 2010, a OUG.1/2011 și a lg.263/2010,
după ce au ajuns pensionari, Ps.SUPL. li s-a calculat procentual= cu 13-22 % din P.L.= punctajul lunar brut(în func ție de lunile și anii corespunzători acelor diferite procente..),procentaje transformate în COEFICIENȚI = care se însumau cu cei ai: P.L. și Grupelor de muncă (CD și CS),rezultând P.L.T.(total) în fiecare lună, apoi se adunau cele 12 luni,rezultând P.A. = punctaj anual,care apoi era împărțit la 12 luni,rezultând P.A.M =punctaj anual mediu. Aceste PAM se însumau în toți anii de salarizare rezultând PT=
punctajul total realizat în timpul ac tivității.
Pensionarii militari pe legea 164/2001 care au și stagii de cotizare civile = ANTERIOARE carierei militare (cum a fost și cazul meu) au fost "supuși" aceluiași MOD DE CALCUL= ILEGAL= a VECHIMII și PROCENTELOR de CALCUL din BAZA DE CALCUL= prin ADĂUGAREA celor 3-6-9 % de Ps.SUPLIM. la % de calcul rezultate din VECHIMEA CUMULATĂ = ca și în legea 223..modificată prin OUG-urile din 2015 și 2017..!
După recalcularea pensiei pe lg.223, procentajele de Ps SUPL.: cele 3-6-9 %
acumulate prin VECHIMEA CUMULATĂ,LEGAL =conform intenției INIȚIALE a LEGIUITO RULUI=SCRISĂ în lg. 223/2015 ORIGINARĂ =în art.108, CPS/MApN = trebuia să folosească la calculul efectiv al PENSIEI SUPLIMENTARE = din CUANTUMUL PENSIEI DE SERVICIU stabilite, și nu adăugate la % de vechime/de calcul din BAZA DE CALCUL..limitată la max.85 %.!
Anii de activitate civilă ANTERIOARĂ carierei militare se adunau ca "stagiu de cotizare în muncă ",realizându-se VECHIMEA EFECTIVĂ,dar și CUMULATĂ, cf. art.29, astfel încât NU E LEGAL să se mai adauge la vechimea din art. 29 și procentele 3-6-9 %=care , de fapt, corespund întregii perioade de contri buție "CPS" = bănească în scopul obținerii Ps. SUPLIMENTARE (adică în activitatea ca militar și civil= până la pensionare)..!
2.Cadrele militare pensionate = care au mai activat după pensionare ca civili și care mai pot obține conform legii 263 o PENSIE CIVILĂ, inclusiv o PENSIE SUPLIMENTARĂ..!,aceasta din urmă = cf. % de calcul în vigoare la data efectuării calculului.

Huhu Rezea spunea...

@Simdum
Dacă vrei să te documentezi despre natura juridică a raporturilor de serviciu îți recomand

https://core.ac.uk/download/pdf/6239241.pdf

monteoru spunea...

1)Huhule si eu ce am zis?Tu citesti cu atentie ce spun?Contributia la pensia suplimentara este proprietate personala pe care statul a nationalizat.Statul a savarsit un abuz.
2)In statutul in proiect nu specifica daca cele 10 solde sunt impozabile.Ca orice venit s-ar putea impozitat si in acest caz ramai cu sula.

M spunea...

@Huhu

Remarcabil este și acest document:

https://lege5.ro/Gratuit/gi4dombrg44a/inalta-curte-decizie-10-2018?dp=gi3dembxga3tmni

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Rambo: ,,Camarazi ghiftuiti si cu teama de reconstituire a dosarelor.'' Da, camarade, sunt toti cei 21.000 sau 22.000 de indivizi cu dosarele masluite sa le creasca pensiile in mod artificial, si se cunoaste asta pana la Guvern, inclusiv la DNA, dar pe lânga unii obleti-clocari, adica poate toate generatiile din 2001 incoace, sunt marii rechini cu stele aurite si doctorate copy paste. Dintre ei, sunt unii gureși de pe aici, contras mai ales ai contributivitatii, fiind adepti chiar si ai principiilor rusofone, reusind, nu stiu cum, sa se numere printre acesti privilegiati, si as putea exemplifica macar unul, doi, dar nu o fac din principii de moralitate si etică personala, caci nu ma caracterizeaza codoseala de duzina. Recalcularea la care acum se lucreaza va scoate la lumina aceste abuzuri pe bani grei, fie ca se va imbunatati Lg 223/2015, fie ca ne vor aciua pe contributivitate. Atunci sa vezi chițăiala dracului venita din gasca asta! Acta est.

M spunea...

@rambo2021

Luptăm pe 3 fronturi:
- guvernanți
- activi
- rezerviști mulțumiți
😁 Am parafrazat un pic.

Eu zic că mai sunt și alții: partide neguvernamentale (gen USR), formatori de opinie (ziariști, economiști, politologi etc), o bună parte din opinia publică (în general cei care având pensia mai mică decât una militară ne bagă pe toți la "ghiftuiți").

Bun! Ce e de făcut? Dacă "inamicul" are superioritate zdrobitoare singura soluție e retragerea!

Inacceptabil!

Atunci? Atunci încerci să îți faci aliați! "Activii" sunt jumate din militari. Poate dacă ne-am abține in a îi mai ataca am avea colaborarea lor!

"Mulțumiții" sunt și ei peste 30% din rezerviști. De ce ar fi entuziaști în a pierde? De ce ar fi simpatetici cu unii care îi înjură?

"Guvernanții" ... De ei depinde până la urmă. Cum le captăm interesul și eventual îi facem aliați? Înjurându-i? Nu cred!

Faceți cum credeți. Eu zic că greșiți! E o negociere și NICIODATĂ nu e bine să pleci la negociere înjurând în stânga și în dreapta și mai apoi te și uluiești că nu ai avut succes!

Șoimul spunea...

Bubu, nu ai dreptate,cei care aveau dreptul la ajutoare și nu le-au primit,le vor primi.
Cunosc două cazuri în care instanța a dat hotărâri prin care drepturi salariale , abrogate prin altă lege, au fost acordate.
Aceste drepturi sunt recunoscute prin însăși ordonanțele care le prorogă.
Nu cred că este cazul săi descurajezi pe cei trecuți în rezervă în perioada accea, cred 2011-2017.
Atenție și magistrați au de primit astfel de drepturi.

Huhu Rezea spunea...

Soimule
Instanțele au dat câstig de cauză, conform ordonanțelor care amânau ajutoarele, pentru cazuri sociale, militari cu venituri mici trecuți în rezervă

Viorel spunea...

Șoimule. Nu confunda Legea nr. 284/2010 art. 20 pct. (1) și (2) abrogate de Legea 153/2017 cu Legea nr. 303/2004 (Statutul judecătorilor și procurorilor / Cam ce vrea să facă Dîncu sub oblăduirea lui Ciucă cu Statutul cadrelor militare) care este în vigoare:
„Articolul 81 (1) Judecătorii și procurorii cu vechime continua în magistratură de 20 de ani beneficiază, la data pensionării sau a eliberării din funcție pentru alte motive neimputabile, de o indemnizație egala cu 7 indemnizații de încadrare lunare brute, care se impozitează potrivit legii.
(2) Indemnizația prevăzută la alin. (1) se acordă o singură dată în decursul carierei de judecător sau procuror și se înregistrează, potrivit legii.”

Șoimul spunea...

Viorel,nu fac nici o confuzie, sunt legi diferite dar pentru noi după vechimea în rândul cadrelor militare,la trecerea în rezervă se acordau un Nr de solde, la magistrați 7.
Nu le-au primit nici ei în urma diverselor ordonanțe prin care aceste drepturi se tot prorogă.

Huhu Rezea spunea...

Interes deosebit pentru noul Statut al cadrelor militare. Topicul a fost accesat in 3 zile de 20 000 de ori.

Julian spunea...

Buna ziua stimați compatrioți pensionari militari din punctul meu de vedere acest nou statut al pensiilor militare nu se va pune in aplicare pentru ca nu vrea mai marele luptător cu magazia plină de rahat hăhăind ori de câte ori deschide râtul .
Dacă se va face ceva posibil după alegerile din 2024 unde va trebui sa beliți bine ochii pe cine veți vota .
Nu va îmbătați cu iluzii ca veți suferi foarte mult dacă puneți botul la mincinosul și analfabetul ăsta funcțional .
Bucurați-vă de cât aveți fiecare…mult puțin cât și de cât mai avem de trăit .
Sa ne auzim sănătoși .

Viorel spunea...

Șoimule. Au fos sute de pensionari din tot SNAOPSN care în perioada 2011-2017 au primit ajutoarele la trecerea în rezervă. Dacă vrei îți postez Hotărâriile CAp.

Gigi spunea...

Domnilor,asa cum spune si @Julien,sa ne rugam sa ne dea Dumnezeu sanatate ca sa primim pensie inca 5o de ani de acum inainte ptr.a compensa veniturile taiate de acesti nemernici si carea ne-au adus la talpa societatii,comparându-ne cu cei care umplu burtile cu bere imputita la botul calului,spre disperarea celor care ne vor disparuti pe cealalta lume,că.... despre bataia lor de joc asupra noastra,ce sa zic,totul este premeditat,se vede chiar din cosmos!

Huhu Rezea spunea...

@Gigi și Julien
Sugerați cea mai proastă și cea mai demobilizatoare atitudine pe care ar trebui s-o adopte pensionarii militari.
Nu domnule, zbateți-vă pentru înlăturarea inechităților. ACTUALIZAREA ăn primul rând.

Cezar spunea...

Au aparut "securistii"!
MaKiss...ziceai ca veghezi?
Sau deja ai inchis ochiul de ciclop...

Julian spunea...

De acord cu actualizarea in primul rând Huhule mai ales ca sunt unul din puținii care citesc acest blog și nu fac parte din galeria ,,neterminați “…depășesc lejer borna de 30 de ani iar de vechime cumulata am sărit de 50 de ani .
Ideea care mi-o mențin este aceea ca nu am nici cea mai mică speranța ca lucrurile se vor rezolva in favoarea noastră .
Vrabia mălai visează și pensionarul militar o viseaza mare și lunga ….!!! Vise și visuri ambele sunt aplicabile la situația noastră.
Viorele ,,șoim” nu am fost niciodată pentru ca mie chiar îmi spuneau vulturul …ca din 2010 -2017 se vor da salariile compensatorii merita sa trăim sa o vedem și pe asta dar uite-te bine sa vezi dacă atingi cu ,, gheara ștacheta celor 30 ani de centura cu diagonala și cu cizme din piele dacă bineînțeles faci parte din generația aceea…!

luchy19 spunea...

Nu înțeleg cum de se punem problema în acest fel,
Actualizarea pensiilor militare, dar să și primim acele salarii compensatorii , mă rog solde, doar cei de după 2011# adică ceilalți până în 2011 au primit, și până în 2017. Dar cei pensionați de după 2017 ce primesc ?!?! Subofițerii din MAPN au ieșit cu pensii de 2500 , 3000 lei în
2019, 2020...Credeți că sunt mari. Nu le compărați cu pensiile din trecut....prețurile au altele în anii 2011.....2017.

Huhu Rezea spunea...

Luchy
După 12 ani de neacordare a ajutoarelor, este ilogic ca să mai condiționăm actualizarea pensiilor militare de un drept care s-a pierdut legal.

M spunea...

@Luchy

După cum vedeți.... Depinde cine nu a luat! 😁

Rămân consecvent: ați ieșit la pensie în anumite condiții. Nu puteți acum să cereți să vi se dea ceva ce nu era la acel moment!