Un produs Blogger.

marți, ianuarie 10, 2023

In ședința de Guvern din 11 01 2023 se aprobă HG de actualizare a soldelor/salariului profesional de grad

104 comments

 Documentul nu pare să fi suferit modificări față de forma publicată pe pagina de transparență a MApN, nici măcar în privința denumirii personalului din penitenciare recomandate de CES sau Consiliul Legislativ.

Intrucât documentul nu cuprinde o dată de la care se aplică, Hotărârea de Guvern intră în vigoare de la data publicării în MO.

Actualizarea se aplică numai militarilor, polițiștilor și penitenciariștilor în activitate și celor care se pensionează după intrarea în vigoare a HG-ului.

Pensionarii militari vor putea beneficia de o asemenea actualizare a soldei de grad din compunerea bazei de calcul numai în eventualitatea recalculării  sau actualizării pensiilor militare în plată la data intrării în vigoare a unui act normativ care să reglementeze recalcularea sau actualizarea pensiilor militare în plată.

Așa arată documentul care se va afla mâine spre aprobare în ședința de Guvern




Documentul poate suferi modificări în ședința de Guvern


104 comentarii:

Sebi spunea...

"Celor care se pensioneaza dupa intrarea in vigoare a HG-ului", asta ar insemna ca amicul ala al meu care a facut raportul in decembrie pentru pensionare cu data de 4 sau 5 ianuarie... pierde majorarea soldei de grad? Pentru cateva zile... cred ca o sa-si dea cu tesla-n... cap, ca mai intra doamne pe aici.

Alexandru spunea...

Bravoooo soldatul ����, subscriu ����!

mosmartin16 spunea...

Să sperăm că vor îndrepta prostiile și cifrele din burtă trecute în acest proiect ! Altfel, vom asista la o altă tâmpenie marca Ăăăă...în care o HG nu respectă dispozițiile exprese ale unei legi, respectiv art.7(3) din anexa VI a Legii nr.153 / 2017 !

anonim spunea...

@Sebi
Documentul prevede intrarea in vigoare a noilor solde de grad incepand cu 01.01.2023

https://www.snppc.ro/10-01-2023-majorarea-sumei-aferente-gradului-profesional-militar-pe-ultima-sut-de-metri-spre-legiferare-bd11119

Asa ca mult succes! pentru prietenul dvs.Noi? "..'steptem,spelam...p*zdu'"

Huhu Rezea spunea...

@akordule
Vezi d-ta în document vreo referire la intrarea în vigoare la 01 01? Si dacă ar prevedea, nu s-ar putea aplica retroactiv față de data publicării în MO.

Dodo spunea...

Eu zic doar atat..."puterea din umbra".... servicii secrete...sau ce o mai fi. Cand va disparea gasca asta de securisti...impreuna cu CCR-ISTII..POATE AVEM SI NOI O SANSA. ASTIA NU SUNT OAMENI...SUNT CA SI TORTIONARII.

Dodo spunea...

Domnule soldat...toata stima pt cum te lupti cu ei....dar crede-ma ca orice lupta duci impotriva lor...ei se grupeaza foarte atent si minutios....cu multa scoala si dibacie...doar au fost bine instruiti in cursurile facute la ...stim noi unde. Singura sansa a noastra e sa pice acele servicii...

Viorel spunea...

Dodo. Gânești ca un tinerel ce a terminat liceul. Cad președinți / dictaturi, guverne, parlamente, serviciile nu vor cădea niciodată pentru că, de adevăratele servicii, devotate țării are nevoie un popor altfel se duce dracului totul. Atenție! Am spus devotate.

vasile iosif spunea...

Un colonel de 300 de lei comanda un Regiment de 300 de soldați....
Un colonel de 900 de lei comanda un Regiment de 900 de soldați....
Un colo.....
Bai băieți, chiar sunteti IDIOTI?
Adică, mai aveti si alte idei create?
Cu stima, ha,ha.

Dodo spunea...

Sunt de acord 100 % ca trebuie servicii. Eu ma refeream strict la alte servicii. Fiecare intelege cum vrea si cum poate.

Leon spunea...

Si acest politist merita dublarea salariului profesional al gradului detinut:
https://m.dcnews.ro/un-politist-din-bucuresti-a-sarit-in-dambovita-pentru-a-salva-o-femeie-care-incerca-sa-se-sinucida-intru-atat-i-a-spus-colegului-sau_901286.html

Leo spunea...

Nu ne impactează pe noi dja pensionari. Abea peste un an, la cei ce se vor pensiona încep să se regăsească complet aceste majorări.
INECHITĂȚILE se măresc mai mult.
Au deturnat sintagma ACTUALIZARE de la pensii și au introdus-o la SALARIZARE.
Pt. SALARIZARE , termenul era de MAJORARE , iar pensiile se ACTUALIZAU în raport de MAJORĂRI salariale.
Niște LICHELE de politicieni în cârdășie cu lichelele gulerate.
Și când te gîndești că vor avea mereu 70% în parlament în formula asta toxică.
Iar CE și BM stă fiecare capră.
NU E VINA LOR.

Gigi spunea...

Domnilor,informatiile de orice fel se succed atît de repede încît dacă nu ai capacitatea de selectie a acestor informatii risti sa o iei pe aratura rau de tot.
Azi,guvernantii se lauda ca vor aprpba HG de actualizare a Gradului profesional care un mai fusăse actualizat de mult timp.Asta pentru activi si vor beneficia si viitorii rezervisti.
Noi,cei umiliti inca din 2017 de niste descreierati vom bate din nou pasul pe loc iar vagauna ce s-a cascat intre cei iesiti pâna în 2016 și cei de după 2016 șe va adânci și mai mult.Cu toate ca la consultările ce a avut loc la guvern vis a vis de aceasta HG au participat si unele sindicate printre care si SNPPC,si-au tras spuza pe turta lor nu si e a noastră a rezervistilor.Si uite asa se mai incheie: n capitpl din mrciul rezerviști-guvernanti-gulerati pe de o parte si sindicalisti idioti si tradători.

Leo spunea...

Stelică , nu te înflăcăra.
Nu este alt termen de judecată ci este ÎN PRONUNȚARE.
Cam așa procedează ÎCCJ , afișează soluția pe scurt cam după 24 ore sua chiar 48 de ore. Mai sunt complete care publică în aceeași zi soluția.

Leon spunea...

A disparut Anexa trimisa la CES, in Nota de Fundamentare:
https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2023/01/NF-11.pdf

Burebista spunea...

Huhu Rezea, în HG ul prezentat de dumneata nu scrie deocamdată, dar poate o sa scrie după aprobare de când se aplica noul cuantum al soldelor de grad.
În schimb scrie în oug 168 din decembrie 2022.
Proiectul HG, avizat de CES, va fi inclus pe agenda ședintei de Guvern, care va avea loc mâine, urmând a produce efecte începând cu drepturile salariale cuvenite pentru luna ianuarie a.c., conform OUG nr. 168 / 2022, care prevede, la art. I (6) : Începând cu data de 1 ianuarie 2023, pentru personalul militar, poliţişti şi poliţiştii de penitenciare actualizarea cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional deţinut se exceptează de la prevederile alin. (5).
Salariile și soldele activilor pe luna ianuarie sunt plătite în februarie. Numai norma de hrană se plătește pe luna în curs.

M spunea...

@Soldatul

E același grad dar în situații juridice diferite. Unii sunt in activitate iar alții în rezervă sau în retragere.

Nu poți să plătești două armate! Chiar nu este clar?

Unul iese cu 31 decembrie și are o baza de calcul, altul iese cu 01 ianuarie și i se adaugă la solda de grad! Dar cel ieșit pe 31 decembrie primește indexarea cu 5,1% .

Așa merge lumea înainte!

M spunea...

Digi24

"Soldele militarilor și polițiștilor se dublează de la întâi ianuarie indiferent de grad"


Atât au înțeles civilii! 😁

Brenda spunea...

Cum vine asta ,vor fi două feluri de pensii militare cu grademajorate diferit,,eu cred că este o aiureală sau vor veni cu vreo altă hotărâre

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Nu a dispărut Nota de Fundamentare. Pe pagina SGG este denumită NF. Nu a dispărut din ea nici falsul că în art. 38 din Legea 153/2017 s-ar fi prevăzut majorarea cu 25% în anul 2018 a soldei de grad.
Noile solde de grad trebuiau deduse din valorile stabilite de L 153/2017 pentru anul 2017, proporționale cu salariul minim de 1450 lei. Inseamnă că, ilegal, ei au majorat solda de grad cu 25% în 2018.

@Burebista
Eu prezint copia documentului publicat ieri pe pagina SGG, instituție care pregătește ședințele de Guvern.
HG-ul intra în vigoare la 01 01 2023 dacă era aprobat în luna decembrie și era publicat în MO cel puțin pe 31 12 2022. In HG se poate introduce o dată de intrare în vigoare dar ulterioară publicării în MO. In niciun caz data nu poate fi anterioară. Ar fi retroactivă.

Burebista spunea...

Huhu Rezea, salariul de grad nu este un spor care se acorda în funcție de numărul de zile calendaristice dintr-o lună... Dacă se aproba azi în ședința de guvern HG și se publică mâine atunci el se va plăti pentru toată luna ianuarie... Spre ex. Cei care au ieșit la pensie începând cu data de 15 ale unei luni calendaristice sau orice alta dată au primit salariul de grad întreg pe luna respectiva. Doar salariul de funcție, sporurile se acorda în funcție de numărul de zile lucrate.

M spunea...

O să vedem de la cât se va aplica mărirea soldelor de grad!

Trebuie coroborat cu OUG 168/2022
art.1 alin (6) "Începând cu data de 1 ianuarie 2023, pentru personalul militar, polițiști și polițiștii de penitenciare actualizarea cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional deținut se exceptează de la prevederile alin. (5)."

La alin (5) se face vorbire de ce NU se actualizează!

Sunt deci două acte normative diferite. HG-ul de azi modifică L153 privind cuantumurile iar OUG 168 modifica legea 153 privind aplicarea ei. Cu alte cuvinte s-a stabilit deja că se aplică de la 01.01.2023 iar azi se stabilește ce se aplică!

O să vedem cine are dreptate! Un pic de răbdare!

Așa sunt eu... obraznic!

Leon spunea...

@Huhu Rezea, eu ma refer la Anexa care a fost trimisa la CES si in NF de astazi NU mai apare:
https://www.ces.ro/newlib/PDF/proiecte/2023/HG-cuantum-solda.pdf

Huhu Rezea spunea...

Obraznicule, dacă HG-ul se aproba prin vară, crezi că tot de la 01 01 2013 se aplica.
Acest HG nu modifică L 153/2017 ci o aplică.

mosmartin16 spunea...

M, numai în mintea celor alde ca tine și a guvernanților un HG poate modifica o lege ! Vai de căpuțu' tău, al guvernanților și al priceperii unor noțiuni de drept elementare !

Paul Puiu spunea...

Sa-l informeze cineva pe ciuca, ca incepand cu momentul in care va semna HG cu modificarea soldelor de grad el, personal, va valora mai putin decat un caporal in activitate... Nu ca pana acum ar fi valorat mai mult dar... in prezent el ca genearl cu cele mai multe stele are o solda de grad de 410 lei, cu care va ramane si de aici in colo iar bravul caporal in activitate va avea drept solda de grad 565 lei! Brava ma ciuca! Dar nu ma pot abtine... asta ori e prost... ori e prost... din doua una...
Pana la adoptarea hotararii de guvern, proiectul poate fi modificat daca exista dorinta din partea politrucilor!!!Din pacate rezervisti si in retragere nu sunt pe lista de prioritati a politrucilor decat in caz de razboi, in rest sunt cantitati neglijabile sau persoane de sacrificiu!!!!!!🤮🤮🤬🤬

Leon spunea...

Cuantumurile trecute in HG, sunt BRUTE, dar tinand cont ca intre timp, Activii au mai primit majorari cu 25% in 2018, si prin Impozitare cu 41,5%, acestea pe NET se reduc semnificativ !
Exemplu:
In prezent, Lt.col.are 463 lei SG si scăzând din 850 lei, ramane cu o diferenta de 387 lei Brut, adica un Net de 226 lei in plus, dupa aprobarea proiectului!
Chiar daca SG mai are influenta asupra Gradatiilor si a celorlalte elemente ale Soldei, influenta va fi minima, si cred ca Activii vor primi la Net,cam 1/4 din valorile trecute in Anexa..!!

Boby spunea...

Domnule Huhu Rezea,
Am observat din comentarii cum cei de până la 14.09.2017 susțin doar actualizare și se tem de recalculare
Se afirmă de inechitati, de pensii mai mari funcție de momentul pensionarii,măriri la activi date prin Legea 153, măriri prin viitoarea HG, și când există un proiect cu termen TR. I-2023 referitor la pensii,nu ne unim pentru a fi introdus în proiect și recalcularea pensiilor militare pe principiile propuse și avizate la magistrati

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Tocmai că, în 2018, soldele de grad nu au fost incluse în majorarea de 25%. Ele puteau fi actualizate doar potrivit art. 7 din Anexa VII a L 153/2017 prin HG.
Uite cum este articolul. 38 alin (3) din L 153:
"(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018 se acordă următoarele creşteri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie,
indemnizaţiilor de încadrare, precum şi cuantumul brut al sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor, premiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul lunar brut, indemnizaţia brută de încadrare, soldalunară/salariul lunar de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se majoreazăcu 25% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, fără a depăşi limita prevăzutăla art. 25, în măsura în care personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii;"


Uite cum au falsificat ei textul ăn expunerea de motive!

(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018 se acordă următoarele creşteri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad, (nu există în lege-nm) indemnizaţiilor de încadrare, precum şi cuantumul brut al sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor, primelor, premiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul lunar brut, indemnizaţia brută de încadrare, solda lunară/salariul lunar de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se majorează cu 25% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, fără a depăşi limita prevăzută la art. 25, în măsura în care personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii;

Leon spunea...

@Huhu, legal sau ilegal,Soldele de Grad au fost majorate cu 25% in ianuarie 2018 !
Am confirmare de la un Activ, ca SG ptr.Lt.col este de 463 lei si nu 340 lei cat este in L.153 !
Rugam un coleg activ sau pensionat dupa anul 2018, cat are/a avut SG..!!

csej spunea...

Singurele posibilitati de a numai fi ignorați este adresarea in masa in calitate de militari in rezerva si retragere la UE arătând manariile care se fac sau purtator de cuvant madam Sosoaca.Cu sindicatul gen Dogaru,ANCMRR ,Bălăceanu,Bashnareanu etc ne mănâncă câinii din trăista.

Boby spunea...

Soldatul,
Avem oportunitatea impusă de PNRR cu termen Tr I-2023,există proiect legislativ unde sunt prevăzute și pensiile militare, dar guvernanții afirmă și susțin neadevărat că pensiile militare în plată sunt reformate încă din anul 2017 prin OUG 59,și dacă în proiect se va introduce recalcularea cu bază de calcul 12 luni și pensie în plată maxim netul de la media bazei actualizată, problema ar fi rezolvată la pensiile militare în plată.
Este vizibilă teama trecerii de la bază 6 luni la bază calcul de 12 luni

Paul Puiu spunea...

Huhule, in decembrie 2018 s-a dispus prin legea bugetului acordarea primei transe la salariile bugetarilor de 25% iar in ianuarie 2018 s-a introdus plata contributiilor cu stopaj la sursa de catre angajat si nu de angajator!!Incepand din ianuarie 2020 s-a acordat a doua transa de majorare a salariilor bugetarilor cu 1/4 !! Numai ca cele doua majorari din 2019 si 2020 si 10% din 1/4 din 2022 si 10% din 1/4 de pe anul 2023 s-au adaugat tot la salariul de baza din 2017 care este si in prezent la nivelul anului 2009 ca si solda de grad care a ramas pana in prezent nechimbata!!!Asta ti-am explicat Huhule cu ceva timp in urma dar abia acum ai inceput sa te prinzi si tu si altii macar acum!! Cresterile salariale nu s-au mai respectat asa cum era prevazut in L 153/2017 si astfel ca in 2023 nu s-a intrat in grila de salarizare prevazuta de Anexa 6!!!! Daca se va intra vreodata la nivelul maxim de salarizare din anexa 6 numai vointa politrucilor o poate sti, dar mai sigur sau cert e ca nu!!!! Asa ca Huhule las-o mai moale mai incet cu salariile barosane sau pensiile barosane ale celor trecuti in rezerva odata cu Ciucanul ca nu toti au fost sefi cu functii de conducere si cu Oskaruri blocate in salarii in baza L 330/2009 si care pe langa au mai primit cate un Oskar de 50% inainte de trecerea in rezerva cu 6 luni pana la intrarea in vigoare a OUG 59/2017!!! Huhule cea mai privelegiata clasa de rezervisti este cea din perioada 01.01.2016-15.09.2017!Daca nu ma crezi fa o investigatie si fa si un articol in acest sens!!!!! Discriminarea a fost creata de rezervistii din perioada 01.01.2016-15.09.2017 care au avut Oskar inclus in salariul de baza conform L 330/2009 pana la trecerea in rezerva si care pana la trecerea in rezerva au mai primit pe langa salariul de baza inca un Oskar, obtinand dublarea salariului!!!Ciucanu a fost si el la fel cu Oskar inclus in salar pana la trecerea in rezerva, si la functia si gradul sau normal ca a prins o pensie de 18.000 lei, dar Huhule tu crezi ca toti su fost ca el??! Normal ca cu o pensie cum o are Ciuca ca a fost primit in partid si a ajuns le trambulina mare personalitate politica!!!!!!!

mosmartin16 spunea...

Huhu, ceea ce au făcut nenorociții care au adăugat - la prevederea din art.38 din Legea nr.153 /2017 - solda de grad... este infracțiune curată ! Iar dacă vor adopta HG -ul în forma actuală, nu e continuarea acelei infracțiuni, ci chiar una nouă ! Oare nimeni nu sesizează parchetul ?! A nu se înțelege faptul că soldele de grad nu ar fi trebuit să fie actualizate, dar aceasta nu oricum, ci respectând legea, mai exact art.7(3) din anexa VI din 153 ! Niște rahați de decidenți ! Pfuu, scârbă !

Huhu Rezea spunea...

PP
Potrivit L 153/2017, solda de grad a fost exceptată de la toate majorările etapizate prevăzute în art. 38 până în anul 2022, inclusiv de la majorarea cu 25% din anul 2018.
Altfel, de ce crezi că au făcut falsul cu introducerea soldei de grad în cuprinsul art. 38 alin(3)?

Huhu Rezea spunea...

Extras din declarația lui Ciucă de la începutul ședinței de guvern:

"Doresc, de asemenea, să menţionez că în această perioadă urmează să clarificăm toate aspectele legate de cererea de plată numărul II pe PNRR. Ca atare, fiecare minister care a avut de îndeplinit jaloane şi ţinte va trebui să fie în măsură să clarifice şi să discute cu stafful tehnic de la Comisie şi, acolo unde este necesar, să putem să intervenim astfel încât să putem primi banii la timp.
La final am să-l rog pe domnul ministru Boloş să angajăm primele discuţii pentru pregătirea cererii de plată numărul III, ţinând cont şi de faptul că săptămâna viitoare, dacă nu mă înşel, avem primul comitet interministerial pe PNRR şi acolo trebuie să avem elementele clare în ceea ce priveşte activitatea cel puţin în primul trimestru al acestui an. Vă mulţumesc şi vă doresc o zi bună!"

kostas spunea...

Valoarea gradului lui Ciuca si a tuturor generalilor in rezerva va fi mai mica decat a unui soldat in activitate. Halal generali, care nu sunt deranjati deloc de acest lucru. Geerali cu numele doar. Oare nu se simt deloc jigniti sau raniti in orgoliu? S-a dus cu onoarea de a fi general in rezerva.

Leo spunea...

Nimeni din guvern nu dă doi bani pe spusele lui ciucă.
Și nu numai din guvern.
Este o epavă politică pe care numai Kllaus o mai ține în reanimare.

M spunea...

@Huhu Rezea

Ai putea să te abții de la a jigni. Mi-am exprimat o părere. Dacă ai dumneata dreptate eu o sa îmi cer scuze că am evaluat greșit. Dar dacă am eu? 😁 Știu: dacă am dreptate sunt nesimțit și obraznic!
Apoi te întrebi: cum e posibil să nu conving dacă eu îi jignesc pe toți care au altă părere?

@moșmartin

😁 Văd că ai obsesii! O să vedem! Întrebarea e daca HG-ul modifică o lege sau pune în aplicare o lege! Nu îți explic că oricum nu pricepi!

Nu ar fi bine să nu mai citești ce scriu eu pentru că îți garantez că nici eu nu mai citesc obsesia ta de a modifica o lege ca să îți umpli tu gușa de bani!

Văd că niciunul dintre voi, ăștia cu actualizare sau moarte, nu comentați cu privire la alte avantaje de care v-ați bucurat în timpul carierei! Alea sunt puse deoparte! A fost dreptul vostru dat de la Dumnezeu!

@rambo2021

Doar am scris ce a spus o fătucă la Digi 24.

Sunt unii pe aici care cred că dacă dau cu pumnul în masă civilii o să cadă pe spate!
Am impresia că au trăit în pădure, că nu trăiesc printre oameni și că nu înțeleg că nu e totul să ai dreptate! Important e să și convingi și mai ales să te ducă căpuțul că dacă nu ești dispus la concesii nu faci decât să formezi două tabere ireconciliabile!!!!

Civilii nu înțeleg subtilitățile astea!

M spunea...

@Soldatul

Dăm înapoi indexarea și luăm mărirea soldei de grad?

Apropo, sunteți în rezervă sau în retragere?

Leon spunea...

Ati uitat din ce se compune Solda lunara, cf.L.153 ?
"Art. 3.
(1) Personalul militar are dreptul la soldă lunară.

(2) Solda lunară se compune din solda de funcţie, solda de GRAD, gradaţii şi, după caz, solda de comandă, indemnizaţii, compensaţii, sporuri, prime, premii şi din alte drepturi salariale."
In NF la Art.38 au trecut cu buna stiinta Solda de Grad, tocmai ca sa scoata in evidenta importanta Gradului militar !
De unde pana unde apare o INFRACTIUNE..??

Skoda 4x4 spunea...

Am onoarea sa va salut , INTREBARE (poate gresesc eu) de cand mama d...ui se impoziteaza solda de grad??? Eu nu stiu si va rog sa faceti lumina cei care cunosc..dar nu la genul ,, ca intra in baza de calcul '',bla,bla...Mc.

Paul Puiu spunea...

Astăzi a fost adoptată Hotărârea de Guvern ce privește actualizarea salariului de grad.
Majorarea salarială se va aplica începând cu salariul pe luna ianuarie 2023, ce se va încasa în februarie 2023!
*Ofițeri:*
Chestor general de poliție – 1.000 lei;
Chestor-șef de poliție – 975 lei;
Chestor principal de poliție – 950 lei;
Chestor de poliție/ penitenciare – 925 lei;
Comisar-șef de poliție/ penitenciare – 900 lei;
Comisar de poliție/ penitenciare – 850 lei;
Subcomisar de poliție/ penitenciare – 825 lei;
Inspector principal de poliție/ penitenciare – 800 lei;
Inspector de poliție/ penitenciare – 775 lei;
Subinspector de poliție/ penitenciare – 750 lei;

*Agenți de poliție/ penitenciare:*
Agent-șef principal de poliție/ penitenciare – 725 lei;
Agent-șef de poliție/ penitenciare – 700 lei;
Agent-șef adjunct de poliție/ penitenciare - 675 lei;
Agent principal de poliție/ penitenciare – 650 lei;
Agent de poliție/ penitenciare – 625 lei;

Paul Puiu spunea...

Soldatul= "Don Quijote de la Mancha" de Miguel de Cervantes: 😂😂😂🤣🤣🤣🤪🤪
Don Quijote de la Mancha: Norocul ne calauzeste pasii mai bine decit ne-am putea noi dori, caci ai in fata, prietene Sancho Panza, o priveliste care ne descopera treizeci si mai bine de uriasi, nemasurat de mari, cu care am de gind sa ma lupt si sa le fac la toti de petrecanie, si ce-om lua de la ei drept prada sa ne fie cheag imbogatirii; ca-i batalie dreapta, si inseamna sa-l slujesti pe Dumnezeu daca stingi saminta lor afurisita de pe fata pamintului.” „Ce uriasi?” zise Sancho Panza. „Acestia pe care-i vezi», raspunse stapinul sau, «acestia cu brate cit toate zilele, ca sint unii la care masoara cit doua leghe”. „Ia seama, Luminatia Ta”, i-o intoarse Sancho Panza, „ca astia care se vad aicea nu-s uriasi, ci mori de vint, iar ceea ce iei dumneata drept brate sint aripile, care, invirtite de vint, misca pietrele morii”. „Se vede cit de colo”, raspunse don Quijote, „ca nu prea esti citit cind e vorba de aventuri cavaleresti; sint uriasi, si daca ti-e frica de ei, sterge-o de-aici si pune-te pe rugaciuni, cit timp m-oi inclesta eu cu ei in lupta crincena si defel dreapta". 😜😜😜😜🇹🇩

Paul Puiu spunea...

SNPPC:
Hotărârea de Guvern privind actualizarea salariului de grad a fost aprobată in ședința de Guvern de azi. Punerea în plată a salariului de grad se va face la salariul incasat în luna februarie pentru luna aceasta.

Atât Guvernul, cât și Ministerul Muncii au achiesat la această revendicare a organizației noastre sindicale în urma întrevederilor pe care le-am avut în urma protestelor din lunile precedente, prin care am solicitat și actualizarea salariului de grad.

RD spunea...

Actualizare în legătură cu jalonul 215 Înregistrat la Senat pentru dezbatere cu nr.b871 (adresa nr.E331/29/12/2022):

https://www.senat.ro/legis/lista.aspx#ListaDocumente

10-01-2023 - procedura de urgență solicitată de inițiator a fost aprobată

10-01-2023 cu nr.L4 prezentare în Biroul permanent; Senatul e prima Cameră sesizată

10-01-2023 trimis pentru raport la Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări (TERMEN: 14/02/2023)

10-01-2023 trimis pentru raport la Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională (TERMEN: 14/02/2023)

10-01-2023 trimis pentru raport la Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială (TERMEN: 14/02/2023)

10-01-2023 Termen depunere amendamente: 08/02/2023

10-01-2023 trimis pentru aviz la Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital (TERMEN: 08/02/2023)

10-01-2023 trimis pentru aviz la Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi (TERMEN: 08/02/2023)

10-01-2023 trimis pentru aviz la Comisia pentru politică externă (TERMEN: 08/02/2023)

Huhu Rezea spunea...

@Leon
N-am uitat nimic!
In art 38 alin(3) nu este vorba de solda lunară ci de salariul de bază, solda de funcție și alte sporuri, fără solda de grad. Falsul din Expunerea de motive este că au indus în eroare decidenții citând greșit textul de lege, tocmai pentru a justifica majorarea ilegală a soldei de funcție cu 25% în anul 2018.

Leo spunea...

Stelică,
Cum se manifestă trauma sonoră ca urmare a tragerii de către cineva în interior unde te aflai la Răscoala din 1989 cu AG7 ?
Lipsa/slăbirea accentuată a auzului , TINITUS sau ....?

Huhu Rezea spunea...

@Stelică
Mă rugasei să-ți acord notă pentru acțiunea la Curtea de Apel împotriva OUG 59/2017.
Nota 5 cu indulgență.
Ca de regulă, ai scris de toate pentru toți. Cu greu o să înțeleagă instanța care sunt cele 2 capete de cerere.
La motivele excepției de neconstituționalitate a eliminării actualizării prin ordonanță de urgență ai uitat să invoci art. 1 alin (4) din Constituție potrivit căruia, în cadrul democrației constituționale, statul român este organizat pe principiul separației și echilibrul puterilor legislativă, executivă si judecătorească.
Guvernul nu se poate substitui legislativului decât în limitele permise de Constituție.

M spunea...

@Soldatul

În primul rând îmi pare rău pentru ce ați pățit! Este îngrozitor că statul român nu are decența să vă acorde minimul respect pentru sacrificiul dumneavoastră! Respect!

La subiect acum!

E o vorbă: "Nu e rușine să ceri, e rușine să ceri și să nu ți se dea!"

Ce spun eu de am devenit obraznic?

Creșterea soldelor (sau veniturilor dacă vreți) pe care le iau activii sunt influențate de mulți factori, inclusiv de politicile sociale și de interesele naționale!
Ex. Dacă ai război la granițele țării o să crești cheltuielile de apărare și ai spațiu bugetar pentru a creste veniturile militarilor. Dacă ești la pace poți să reduci prin cheltuielile!

În ceea ce privește pensionarii esențial este sa se asigure păstrarea puterii de cumpărare, a costului vieții, pe care respectivul a avut-o la pensionare!

Cum faci asta? În două moduri:
- ori ca francezii unde se corelează pensia cu venitul activilor dar, la fel ca și la noi, venitul activilor nu se indexează AUTOMAT anual.
- ori ca restul lumii prin indexare cu inflația sau cu un alt indicator de genul "costul vieții".

Nu poți și cu una și cu alta!

Inflația anul trecut a fost de cel puțin 16,7%.
Activii primesc 10% la solda de funcție.
Noi am primit deja 5,1%

Ia gândiți-vă dacă primeam LA ZI inflația, adică 16,7 + 5,1 = 22%!!!!!!

De aceea eu spun: e greu sa lămurești civili de ce un rezervist trebuie să aibă pensia egală cu solda activului!
E mai ușor să ceri să se indexeze pensiile militare cu inflația actualizată (nu cu decalaj de un an!)


E doar punctul meu de vedere, al unuia care nu are nimic actualizat și care evident ar beneficia de o actualizare/recalculare!

reddog spunea...

Am înțeles că doctorul Bazavan a pierdut.
Asa e in viata, mai ai și succesuri mai ai și eșece.
Poate și-a luat și vreo tigaie in cap de la nevasta doctora.
Probabil i-a spus: Să-ți fie rușine, ditamai doctorul și să te facă ăștia de la arma gulerati. 😁

Skoda 4x4 spunea...

Ptr. SOLDAT
Toata stima pentru ceea ce faceti ,dar va rog sa aveti in atentie termenele de judecata la CCR ,eu astept judecarea dosarului de 1,6 ani(ptr.oug.59) asa ca dvs.mai aveti de asteptat...vb. Bafta.

mosmartin16 spunea...

Pentru Paul puiu, M și alți câțiva : HG de azi ( referitoare la noile cuantumuri ale soldei de grad ) este vădit ilegală ! Ia "luminați-ne"...cum ajungi la o soldă de grad de 900 lei ( pentru colonel) din perspectiva art.7(3) din anexa VI a Legii 153 / 2017 ?! Dar concret, cu calcule cu cifre și cu trimitere concretă la articole și aliniate din acte normative, nu bla,bla,bla ! Sau poate s-o fi inventat nouă formulă pentru apa caldă și noi nu știm ?!!🤣🤣🤣

Sense spunea...

@leon, spune-i activului ala ca ori te minte ori e chior.

anonim spunea...

Huhurez
O-i fi io chior dar dumneata esti "orb" de-a binelea....si nu la ochi ci la cap

"Proiectul HG, avizat de CES, va fi inclus pe agenda ședintei de Guvern, care va avea loc mâine, urmând a produce efecte începând cu drepturile salariale cuvenite pentru luna ianuarie a.c., conform OUG nr. 168 / 2022, care prevede, la art. I (6) : Începând cu data de 1 ianuarie 2023, pentru personalul militar, poliţişti şi poliţiştii de penitenciare actualizarea cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional deţinut se exceptează de la prevederile alin. (5)."

reddog spunea...

Aurescu face și el ce poate dar deciziile nu sunt doar la el.
Interesant e că Ucraina ar fi datorita acestui conflict teoretic într-o poziție defavorabilă.
Practic ei au nevoie de ajutorul altora inclusiv al României.
Cu limba moldovenească și R Moldova e altă discuție.
Existența ambelor e dovada faptului că sovieticii au avut succes.
Ambele sunt creații ale acestora.
Nu prea știm să ne jucăm cărțile.
Și avem cărți bune.
Alții au cărți mai proaste și câștigă jucând la cacealma.

https://m.ziare.com/lege-minoritati-nationale-ucraina/discutii-bogdan-aurescu-dmytro-kuleba-lege-minoritati-nationale-1782564

Leon spunea...

@Mosule Martin, este a 3 a oara cand postez proiectul trimis de Guvern la CES, poate pe ultimile 2-3 pagini gasesti Anexa si sper sa intelegi ce scrie acolo !
Citeste-o, te rog, ca nu urzica !( vorba lui nenea Virgil Iantu )

Huhu Rezea spunea...

@dezakordat
Auzi măi, hahalero, de când a ajuns sindicatul polițiștilor să legifereze în România? Tu citezi din site-ul SNPC.
DE ce ar mai fi fost nevoie de HG dacă actualizarea intra în vigoare în baza Ordonanței 168?
Ordonanța exceptează solda de grad de la stagnare începînd cu 01 01 2023, dar solda va crește efectiv de la data publicării HG în MO sau de la o dată ulterioară prevăzută in cuprinsul ei.
Așa prevede legea în privința intrării în vigoare a actelor normative.

Viorel spunea...

Acord global 75, omul care vede, aude și știe tot.
D.Ș, betivul din Bartolomeu, specializat în doctrine ecologiste.
Este un om bicisnic, prost îmbrăcat, cu o punga de 1 leu în mana ce se balbâie îngrozitor și nu legă 2 idei coerente!
Are fața tipic a milogului cu traista pe care-l vedem prin fața bisericilor așteptând pomana...
În visele sale, se crede mare jurist.

ZodboZ spunea...

Mod de calcul al cuantumului gradului la cei in activitate:
Solda/salariul de grad pentru colonel la 31.12.2009 era c.i. grad 1.80 x 197,3387 lei=355,2096 lei.
Cuantumul soldei/salariului de grad (468 lei) din Anexa IV/1B pct. 5 la Legea nr. 330/2009 (valabila în per. 01.01-31.12.2010) nu s-a aplicat
355,2096 x 0,75=266,4072 lei (scădere cu 25% a salariilor în 2011)
266x1,15=306,3682 lei (indexare cu 15% a salariilor parca la 11.2011)
306,3682 x 1,08=330,8776 lei (indexare cu 8% a salariilor parca la 06.2012)
330,8776 x 1,074=355,3625 lei (indexare 7,4% a salariilor parca la 12.2012)
Cuantumul soldei/salariului de grad (356 lei) prevazut la art. 7(2) din Anexa VII la Legea nr. 284/2010 (valabila în per. 01.01/2011-30.06.2017) bate cu suma calculata conform recalcularii (diferenta de 1 leu probabil o fac rotunjirile în programele informatice privind salarizare).
Cuantumul soldei/salariului de grad (360 lei) prevazut la art. 7(2) din Anexa VI la Legea nr. 153/2017 (valabila în per. 01.07.2017-prezent) bate cu suma calculata conform recalcularii (diferenta de 5 lei probabil o fac rotunjirile în programele informatice privind salarizare).
355,3625 x 1,10=390,8987 lei (indexare cu 10% a salariilor parca la 10.2017)
390,8987 x 1,25=488,6233 lei (indexare cu 25% a salariilor parca la 01.2018-trecerea contributiilor de la angajator la angajat).
Suma din prezent este undeva la 490 lei, cu rotunjirile aferente.

Leon spunea...

@Sense, informatia o am de la un Lt.col.activ !
Pe blog este un Fluturas de salariu ptr.luna Iunie 2022 al unui Agent-Sef Adjunct si Salariu de grad=355 lei iar in L.153 are 270 lei; stiind ca in 2017, valorile soldei de grad erau putin mai mari decat in Lege, rezulta ca 284 leix25% =355 lei; adica exact suma din fluturas( poate confirma si @Burebista)..!!

Boby spunea...

@ Sense,Leon,

2017-316
2017-490

2018-395
2018-613

RECALCULAREA ESTE LA ÎNDEMÂNĂ,DECIDENȚII SUNT FORȚAȚI PRIN PNRR,PROIECTUL ESTE CU TERMEN DE APLICARE,TREBUIE INTRODUS ÎN PROIECT RECALCULAREA CU PRINCIPII CA PENTRU MAGISTRAȚI.
NU TREBUIE RATATĂ,ȘI TOȚI PUTEM FI EGALI LA CALCUL,IMPOZIT,CASS,ALTE CELE,PENSII ÎN PLATĂ

Leo spunea...

BRAVO Stelică!
Ai depus-o de Bobotează şi ai modificat-o pe 12.Pe 9 se pare că s-a comunicat părților.
Prin mai va fi primul termen iar cu puțin noroc prin iunie ajungi la CCR.
Să nu nu-i uiți nici pe cei de la CE prin februarie căci prin aprilie sau mai se discută cererea de plată III cu privire la Jalonul 215 și 214
Vezi că vine și Flavius cu viteză de 9M pe turnantă.
BRAVO Flavius!
SUS CATARGUL!

Huhu Rezea spunea...

@ZodboZ
Valorile soldelor de grad pentru anul 2017, corespunzătoare salariului minim de 1450 lei, sunt stabilite clar, fără dreptul de a le modifica vreun ciocoflender, în art. 7 al Anexei VI a L 153/2017.
Este un abuz să pornească ei cu calculul de la valorile din 2009 când acele valori au fost valabile până la intrarea în vigoare a legii salarizării.
Mai mult, și-au permis să încalce art. 38 alin (3) din L 153/2017, majorând, nu se prea știe care valori, solda de grad în anul 2018, astfel încât să-și mai permită să scrie in Expunere de motive că în prezent solda de funcție este mai mare decât valorile din L 153/2017, deși Guvernul nu a dat până azi nicio HG de actualizare a valorilor din anul 2017.
O totală brambureală!

Huhu Rezea spunea...

Leo
De ce n-a vrut avocatul tău să înceapă de anul trecut... sau acum doi ani o asemenea acțiune în contencios administrativ împotriva guvernului?

monteoru spunea...

Gradul militar fie ca esti activ'in rezerva sau retragere se pierde prin hotarare judecatoreasca.In concluzie daca nu se specifica in OG ca se refera expres numai la cei in serviciu statul e bun de plata.
Parerea mea.

Leon spunea...

@Z..Z, multumesc pentru Informatii, confirma cele scrise de mine mai sus !
Deci un Col.desi in L.153 are 360 lei, cu majorarea de 10% din decembrie 2015 si cea de 25% din ian.2018, anul trecut avea 490 lei..!!

A spunea...

Seara buna:Azi m -am intalnit cu un fost coleg,inca activ.Mi-a comunicat ca circula zvonul printre mai marii din curti ca s-ar introduce OMM in solda.A mai auzit cineva asa ceva?Se pregateste ceva vi a vis de recalcularea ce va sa vie ....

Leon spunea...

Pentru...Toma Necredinciosul, retine aceste valori :
https://www.mapn.ro/cpresa/17760_guvernul-romaniei-a-aprobat-hg-privind-actualizarea-cuantumului-soldei-de-grad%E2%81%84salariului-gradului-profesional

Sense spunea...

@leon, la MAI nu știu cum este. La MApN un lt col nu are 463 la grad. Spune-i sa se mai uite o data.

Leo spunea...

ONORABILE,
S-a început de anul trecut, dar justiția merge mai greu în unele locuri.
Apoi,îți răspund, parafrazând răspunsul pe care l-a primit un profesor de istorie de la un elev nu prea silitor,
- profesorul -Ce ști despre MARIA ANTOANETA ?
- elevul -Prefer să fiu discret...

Huhu Rezea spunea...

Leon
Dacă au fost în stare să mistifice textul de lege, nimic nu mai este credibil din justificările din anexă. Cum să eludezi o lege?

Paul Puiu spunea...

Ptr Mos Martin16 si Huhurez: prin vointa politica si cu sprijinul sindicatelor care vor deveni viitori politicieni, se poate orice, temeinicia legilor nu conteaza in Romania!!! Asa s-a facut si de Goarna in 2017 care a sustinut mizeria de OUG 59/2017!!!Pana la intrarea in vigoare a OUG 59/2017 cat si dupa, metodologia de calcul pentru aplicarea ordonantei nu s-a adoptat cu toate ca modul de calcul al pensiilor militare era substatial modificat!! La fel dupa intrarea in vigoare a OUG 59/2017 nici normele metodologice privind indexarea si actualizarea pensiilor militare, adica Ordinul 75/2016 nu a suferit modificari!!!! Toate pensiile militare si indexarile stabilite dupa data de 15.09.2017 au fost stabilite ilegal dupa bunul plac al politrucilor si obedientilor acestora!!ICCJ si CCR cunosc aceste lucruri si ii acopera pe toti cei care incalca flagrant legile in vigoare intrucat toti sunt numiti pe criterii politice!! Pare hilar ce va spun, dar e purul adevar!!!! Nu aveau cum sa intocmeasca o metodologie in concordanta cu prevederile Codului Fiscal si de aceea nu au facut-o pensiile militare fiind supraimpozitate prin plafonare si impozitarea de 10%, la fel fiind diferente si la calculul preferential al indexarilor!!! Plafonarea si indexarea pensiilor militare sunt masuri haiducesti aplicate de obedientii politrucilor PSD care sunt acoperiti de magistrati!!!!Deviza PSD-ului este furam de la bogati sau cei care au muncit si dam la saraci sau cei care nu au muncit!!! PSD si virusatii acestui partid adica restul partidelor politice aplica politica acestora pentru crearea de in mod facil fonduri pentru plata clientelei politice care le sustin interesele!!!!!!

Leon spunea...

Huhule, nu D-ta esti vizat, altcineva, nu spun,...persoana importanta..:)).

anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Leon

Confirm ce zicea ZodboZ

Cuantumul soldei/salariului de grad (356 lei) prevazut la art. 7(2) din Anexa VII la Legea nr. 284/2010 (valabila în per. 01.01/2011-30.06.2017

La MAI, colonel între februarie 2011 și iunie 2017 solda de grad 357 lei.
😁 Rotunjirea s-a făcut în 2010, SF fiind 357 și nu 356 lei.

Creștere 10% = 357 + 35 = 392 lei la 10.2017
Creștere 25% = 392 + 98 = 490 lei la 01.2018

Adică EXACT cât figurează acum în HG că este.

csej spunea...

M&Pensia unui colonel pensionat in jurul anului 2000 chiar beneficiar al legii 164/2001 e departe de salariul unui colonel activ si de pensia unuia pensionat prin 2017 de exemplu.
Ai curiozitatea sa afli ce pensie are un similar al tau pensionat prin 2001?Normal ca pe tine nu te doare nici in papuci.
Înțelege frustrarea oamenilor si numai pune paie pe foc.Lasa-i in durerea lor.
Reține că nu peste mult timp vei ajunge in postura de militar de mana a 4-a.Acum esti de mana a 2-a.

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Mă vizez singur.
Pornind de la comunicatul MApN, eu nu găsesc HG din 2018 prin care au fost actualizate soldele de grad în anul 2018?
Am demonstrat că potrivit art. 38 din L 153/2017 nu puteau fi majorate cu 25%.

mosmartin16 spunea...

Observ că niciun "cunoscător" nu a reușit să demonstreze cu calcule și fiecare dintre acestea raportate la prevederi legale concrete ( articol, act normativ ) ...cum ajungi la un cuantum - de exemplu - de 900 lei pentru solda de grad pentru colonel ! Așa că...doar bla,bla,bla-uri de dezmorțit deștele pe taste ale acestor "știutori" !🤣🤣🤣

Huhu Rezea spunea...

@PP
Comisare, nu mai reproduce mecanic prostiile de pe alte site-uri potrivit cărora stabilirea pensiilor militare după OUG 59/2017 ar fi ilegală deoarece a fost eliminată actualizarea pensiilor militare, inclusiv cea prevăzută de art. 28 sau cea prevăzută de art. 109 si 110.
Măi turcilor, OUG 59/2017 a eliminat numai actualizarea pensiilor militare în plată(art. 60) nu și actualizarea la stabilirea dreptului de pensie(art. 28) sau actualizarea la recalculare(articolele 109 și 110). Asta este o altă poveste dacă CCR va constata că eliminarea actualizării prin ordonanță este neconstituțională.
Acea ordonanță nu a modificat algoritmul de calcul la stabilirea dreptului de pensie militară, articolele 28-30, 108, deci Ordinele M24 si M25- Norme de aplicare- nu au rămas fără obiect. Normele M24 se aplică și pensiilor stabilite după 15 09 2017, numai că acel cuantum net, dedus din fiscal din cel brut, nu poate fi mai mare decât media netă a bazei de calcul,potrivit noului plafon introdus ăn lege prin ordonanță

Burebista spunea...

Huhurez, cine a avut dreptate referitor la aprobarea HG, publicarea poate mâine dar mai important este de când se aplica majorarea? 1 ianuarie 2023 sau mai pe înțelesul tuturor la solda/salariul corespunzător lunii ianuarie 2023... Pe tru ca solda de grad asa cum am scris azi pe la prânz nu este un spor care se acorda în funcție de zilele lucrate într-o lună...
În 2018 salariile de grad au crescut cu 25 % pentru ca fac și făceau parte din solda/salariul lunar brut... Se impozita și înainte de 2018 și după... Dacă la mapn nu s au majorat atunci au făcut o ilegalitate... Ba chiar la MAI a mai fost o majorare a salariului de grad în august 2017... De aceea am scris ca un agent șef principal / plutonier adjutant principal avea anul trecut SGrad 395 lei... Bineînțeles numai cei care au fost în activitate în ianuarie 2018...

Huhu Rezea spunea...

@Burebista
-Solda de grad se actualizează de la data intrării in vigoare a HG-ului aprobat astăzi. Nu discut de alte chichițe contabile.
Unde vezi d-ta în art 38 alin (3) că în 2018 se majoreaza solda/salariul lunar brut cu 25%? Nu există așa ceva!
De ce se falsifică art, 38 alin (3) pretinzînd că L 153/2017 ar fi dispus. majorarea soldei de grad în 2018?

ZodboZ spunea...

Nu este falsificat nimic. Asta e realitatea. Art. 38(3) din Legea nr. 153/2017 coroborat cu art. 7 lit. f din aceeasi lege a majorat solda/salariul de grad cu 25%, ca urmare a trecerii contributiilor de la angajator la angajat.

reddog spunea...

Burebista e cam clonțos.
Eu nu mă bag in chestiuni la care nu mă pricep.
Dar Burebista ăla veritabil se baga și el în multe chestii.
Chiar în problemele interne ale Imperiului Roman.
Poate apare unul gen Decebal că sa vorbim un pic.
Eu sunt cu legionarii romani nu de alta. 😁
Roma Victrix!
Trăiască România!

Huhu Rezea spunea...

@M
Din acest moment nu-ți mai public comentariile în favoarea instituțiilor care trag cu dinții ca pensiile militare să nu fie reformate.
D-ta ești în serviciu comadat pe acest blog, dacă susții măsuri care lovesc și în interesele d-tale.
Mută-ți obiectivul! Adio!

bogdan spunea...

DACA BUREBISTA ARE DREPTATE

Plt.adj.pr. la MI avea in 2022 395 lei SF

ATUNCI DE CE

Mr. MApN pensionat 2021 septembrie 390 lei SF pe baza de calcul decizie pensionare. (maine dimineata pot sa spun exact cat de pe hartii )

Paul Puiu spunea...

Ptr Huhurez si totii cititorii blogului:
Ordinile M24/2016(privind stabilirea pensiilor militare) si M25/2016(privind actualizarea si indexarea pensiilor militare) au fost adoptate la scurt timp dupa modificarea L 223/2015 prin OUG 57/2015!!!!!!!!!!Unii dintre rezervisti nici macar nu au auzit de ele sau macar nu le-au citit niciodata continutul!!!!!!Ordinul M24/2016 si Ordinul M25/2016 nu au mai fost modificate dupa modificarea L 223/2015 prin OUG 59/2017 prin care s-a modificat modul de calcul al pensiilor militare!!! Acest lucru nu l-am inventat eu ci il impune legislatia in vigoare!!! Prin OUG 59/2017 s-au plafonat pensiile si prin OUG 114/2018 s-a abrogat actualizarea!! Pana in ianuarie 2019 soldele si salariile politistilor si militarilor au ramas la nivelul lunii decembrie 2017 si intrucat pana in ianuarie 2019 nu s-au majorat salariile/soldele politistilor nu s-a impus nicio actualizare a pensiilor militare!!! In luna decembrie 2018 pentru a se evita cresterea pensiilor militare prin actualizare s-a abrogat prin OUG 114/2018 actualizarea!!!!!!! Nici dupa intrarea in vigoare a OUG 59/2017 si a OUG 114/2018 nu au fost modificate ordinele M24/2016 si M/2016, cu toate ca aceste acte normative s-ar fi impus a fi modificate!!!!!!!!!!In cursul procesului civil pe care l-am avut pe rol pentru SOSP am pus aceste intrebari casei de pensii MAI care a evitat sa dea un raspuns instantei cunoscand ca daca ar fi dat un raspuns corect instantei s-ar fi constat nelegalitatea modului de calcul prin care mi sa calculat pensia incluzand in calculul brut SOSP!!! Incercati toti sa intelegeti ca in luna decembrie 2017 s-au intalnit gulerantii sau reprezentantii caselor de pensii MAN, MAI, SRI si in urma discutiilor esuate s-a ajuns doar la concluzia elaborarii unei noi metodologii de calcul a pensiilor militare!!! Intrucat in OUG 59/2017 intocmita si adoptata la foc automat si neprofesionist de guvernul PSD Dragnea+Tudose+Olguta Vasilescu s-a omis sa se mentioneze in mod intentionat ca se impunea intocmirea unei noi metodologii de calcul gulerantii pana la urma nu s-au mai ostenit sa o elaboreze intrucat au primit girul puterii PSD si a magistratilor care au acoperit abuzurile grosolane ale guvernului PSD cat si a gulerantilor din cadrul caselor de pensii MAN, MAI si SRI!!!Metodologia de calcul nu s-a elaborat pentru ca ar fi rezultat in mod evident ca prin plafonarea pensiilor militare s-a instituit in mod abuziv un nou impozit sau o dubla impozitare peste cea de 10% care intra in contradictie cu prevederile codului fiscal si care atragea automat neconstitutionalitatea OUG 59/2017!!!!!! La fel s-a intamplat si cu actualizarea, nefiind intocmita nicio metodologie de calcul a indexarilor pensiilor militare dupa abrogarea actualizarii prin OUG 114/2018, indexarea realizandu-se dupa bunul plac al gulerazilor din cadrul caselor de pensii MAN, MAI si SRI!!!!! Toate aceste abuzuri s-au savarsit de politruci pentru bunastarea bugetului de stat, cand nu exista nicio situatiede criza cu doar pregatirea terenului pentru electoratul PSD-ului pentru alegerile din 2020 cand le-au si castigat fara sa poata obtine unanimitatea pentru a fi in fruntea guvernului!!! Toti banii retinuti prin plafonarea pensiilor militare si abrogarea actualizarii ajung a fi folositi pentru plata cheltuielilor partidelor politice si a clientele politice carora li se acorda facilitati constand in sporuri sau cresteri salariale!!!!!🤬🤬🤬🤮🤮🤮
Asta e realitatea

bogdan spunea...

Dupa cum spuneam

Crestere SF sa spunem 400 lei
Majorare 10% sa spunem 400/500 lei.
(MA BUCUR CA ACTIVII PRIMESC MAJORARILE ASTEA EI MERITA IN PRIMUL RAND)

TOTAL 800/900 LEI (MAIOR)

Astfel faptul ca anumite sporuri gen OSKAR (care se primeste pe 6 luni) nu intra in perioada de 12 luni nu mai are importanta, aici este compensarea.

Sa vedeti la magistrati, acum sunt plafonati la net. O sa ajunga netul la valorile pensiilor pe care le primeau.Cred ca acesta a fost targul.

reddog spunea...

Eu as vrea pensii după sistemul legiunilor romane.
Cam multi plângăcioși cu mapa pe aici.
Sau din ăștia accidentați.
O duci pe acolo prin prima linie daca mai apuci și iei pensie.
Prea multe lacrimi și poeți prin armata. 😁

reddog spunea...

Rambo nu stătea la coadă la tacâmuri pentru că era secretar la pecerea.
Statea in hangar că un boier și bea kerosen.
Și manca grauri prinși la plasa.

Huhu Rezea spunea...

@PP
Esti ignorant rău!
Dă d-ta cătare M24 și M25 pe blog și vezi cât de comentate au fost aceste ordine de aplicare a L 223/2015 în anul 2016 și ulterior. Nu te-au interesat pe d-ta că erai activ.
Repet, OUG 59/2017 nu a modificat algoritmul de calcul al pensiilor militare.
Eliminând actualizarea pensiilor în plată, din M24/2016 au rămas fără obiect doar cele 2 articole ale Anexei 2 care reglementau actualizarea potrivit art. 60.

Burebista spunea...

Domnule Bogdan, salariul de grad în MAI este încă din 2018 așa cum am scris eu.. Față de ceea ce au majoritatea de pe aici în deciziile de pensie... În august 2017 toate elementele care nu fac parte din salariul de funcție au crescut cu 10 %. Inclusiv salariul de grad...
De la 1 ianuarie 2018 au crescut toate elementele care compun solda/salariul lunar....cu 25%..
Dacă era asa cum susține Huhurez și alții. Se soecifica i legea 153 care elemente cuprinse în salariu sau solda nu cresc... La fel cum se întâmplă cu ordonanța trenuleț...
Repet.. Dacă la nivelul MAPN nu s au majorat soldele de grad în 2018 atunci au făcut un abuz și trebuie trași la răspundere. Și bineînțeles cu recuperarea sumelor..

Huhu Rezea spunea...

Clonțoșii care susțin că nu este falsificat art. 38 alin(3) al L 153/2017 în citarea guleraților din Expunerea de motive a HG, de actualizare a soldei de grad, fac o gravă confuzie intre solda de funcție și solda lunară brută.
Articolul enumeră toate elementele soldei lunare brute care se majorează cu 25% în anul 2018, enumerare din care lipsește solda de grad. Lipsește pentru că ea se actualizează după alt algoritm, respectiv cel reglementat de art. 7 din Anexa VI, raportându-se la salariul minim pe economie.

Huhu Rezea spunea...

@Bureb
Solda de grad face parte din solda lunară, nu din solda de funcție, tot așa cum pentru poliționeri salariul profesional face parte din salariul lunar brut, dar nu din salariul de funcție. Chiar ți-e lene să citești compunerea soldei/salariului lunar brut?

Burebista spunea...

Huhurez, solda lunară din 2018 a crescut conform legii 153 cu 25% în totalitate.. Cu tot cu solda de grad...
La MAI în 2017 august.. După majorarea soldelor de funcţie la militari atât din mai cât și din mapn s a acordat încă o majorare de 10% a celorlalte elemente din salariu sau solda care nu făceau parte din SF.. Adică salariul de grad, gradația, și sporurile pe care le avea fiecare polițist sau militar.. După 2018 s au acordat majorări doar la salariul de funcție, sau solda de funcție..

Nico.tnt spunea...

Cand eram activ solda de grad era ceva.....simbolic! Acum...ehe... e altceva!

Burebista spunea...

Nico..sgrad nu este simbolica... Este reală și se aplica celor din activitate. O eventuala actualizare a pensiilor militare va aduce un plus și la pensia în plată pe care o primește fiecare.

Huhu Rezea spunea...

Burebista
Tu chiar nu stii sa citesti?
Articolul 38 din L 153/2017 nu a prevăzut nicio majorare pentru solda lunară în anul 2018 și nici în anii următori.
In anul 2018 a prevăzut majorarea tuturor elementelor salariale din solda lunară, cu excepția soldei de grad care trebuia să se majoreze și atunci prin HG.
Nu că nu ar fi fost bine să majoreze solda de grad, dar este evident ce habarniști avem în structurile financiar-juridice din sistem. Ne mai mirăm câte dispoziții legale le-au aplicat în defavoarea cadrelor militare și rezerviștilor.

Burebista spunea...

Sau dacă nu credeți ceea ce spun.. Va aștept pe blog în 2043...pentru cine mai apuca

Dodo spunea...

Buna dimineata! Am intelea ca retinerile de 25% din contributiile catre bugetul pensiilor noastre au plecat catre bugetul de stat. stie cineva daca e adevarat ? Si daca e adevarat cat de grava e situatia? Am mai intrebat asta de cateva zile...dar nimeni nu a zis nimic. Eu intreb pt ca nu stiu unde as putea in alta parte;

Paul Puiu spunea...

Huhule prin OUG 59/2017 incepabd din 15.09.2017 s-a modificat algoritmul de calcul al pensiilor militare de la 102% la 58,5%!!!! E o simpla realitate pe care tu nu vrei sa o accepti!!!Algoritmul de calcul s-a modificat in sensul ca prin noul mod de calcul s-a inclus pensia suplimentara, SOSP si coeficientul pentru vechimea de peste 25 de ani in plafonare!!!!!!!!Totodata pensia neta s-a calculat la nivelul mediei salariilor brute si nete!!!Cand s-a adoptat ordinul M24/2016 acesta a fost adaptat la prevederile OUG 57/2015!!!! Dupa intrarea in vigoare a OUG 59/2017 in ordinul M24/2016 a ramas tot metodologia de calcul de pana la 102% a pensiilor militare,vei constata acest fapt doar daca citesti anexa 4 pct 7 m, care s-ar fi impus a fi fost modificat dupa adoptarea OUG 59/2017!!!Acest fapt nu sa realizat, adica noua metodologie, pentru ca plafonarea pensiilor militare sau supra impozitarea sau suprataxarea pensiilor militare ar fi fost neconstitutionala!!!Orice suma retinuta dintr-un venit realizat trebuie impozitat in baza prevederilor din codul fiscal!!!!Plafonarea nu se reglementeaza de codul fiscal ca impozit sau taxa a veniturilor din pensii!!!! E greu Huhule, i-legatura cu un expert fiscal sa te lumineze daca nu intelegi unele notiuni despre fiscalitate!!! Intr-un cuvant plafonarea pensiilor militare este adoptata ilegal de PSD si este o masura neconstitutionala la fel ca abrogarea actualizarii pensiilor militare!!!!!

Huhu Rezea spunea...

Comisare, nu mai insista să-ți etalezi slaba pregătire juridică în legislația civilă!
Si pensia d-tale, dacă ești pensionat după 15 09 2017, a fost calculată potrivit algoritmului din articolele 28-30, 108 si art. 11 din L 80, după Metodologia din Ordinul M24/2016 și, dacă aveai vechimea necesară și Ordinul MM clasa I puteai să ajungi la o pensie brută de 102% din baza de calcul.
Numai că, OUG a venit și a adăugat că netul fiscal din pensia brută nu poate fi mai mare de 58,5% din baza de calcul netă. Deci, OUG 59/2017 nu a modificat algoritmul de calcul al pensiei. A introdus un nou plafon.
Termină cu naivitățile!

Leon spunea...

@Dodo, citeste Art.31 din L.223/2015 si o sa te convingi ca CIBS, adica Contributia Individuala la Bugetul de Stat, nu poate ajunge decat la BUGETUL DE STAT.

Leon spunea...

Si SNPP vine cu vesti bune:
https://snpp.ro/salariul-de-grad-fapte-si-certitudini/