Un produs Blogger.

marți, aprilie 07, 2020

Superficialitate maximă în Comisia de apărare a Senatului; propune validarea imberbului text al inițiativei L120

136 comments
Dacă s-ar aproba aceasta făcătură de inițiativă legislativă, pensiile dvs ar trebui recalculate pornind dintr-o bază de calcul mai mică cu 20% decăt media soldelor lunare, solde actualizate la data trecerii în rezervă, nu la data recalculării. Potrivit actualei reglementări, baza de calcul este 100% din media soldelor din cele sase luni alese, la care se aplică procentul de vechime de 65-85%
Întoarcerea în timp cu actualizarea la recalcularea reglementată de articolele 109 și 110 fusese reparată de articolul 40 al OUG 57/2015, dar,  pentru superficiali a fost mai puțin de scris, abrogând tot articolul.
Citiți AICI forma propusă de inițiatorul rătutit și aprobată, ca atare, în Raportul care este propus Plenului spre adoptare.
Nu are rost să mai consum spațiul cu amendamentele  respinse aduse de domnul Fălcoi.
Credeam că domnul deputat Lupescu a înțeles câte ceva din citirea acestui blog. Se vede că nu!



136 de comentarii:

Trofin spunea...

Dacă a rămas această formulare , este ceva de râsul curcilor , mai ales acea trimitere către art. 60 alin.(4) care mai sus fuse-se abrogat

Huhu Rezea spunea...

Dacă modificau ceva în text, apărea și Anexa cu amendamente admise.
Uite cum din neștiință, unii au propus și ații au aprobat micșorarea pensiilor militare cu 20%

Sebi spunea...

80%... din 80%???
Din nestiinta, spuneti dvs, dar iertati-mi naivitatea, nu cumva asta se urmareste? In cazul aprobarii, ce se intampla cu pensiile aflata in plata al caror cuantum s-ar diminua?

Unknown spunea...

am avut pensia recalculata in 2015 de 1526lei dar am primit quantumul cel mai mare.....dupa aceasta recalculare cam cat o sa primesc in mana? acum iau quantumul cel mai mare.....cu 60%mai mare. o sa mai fie valabila alegerea ....quantumului cel mai mare?

Huhu Rezea spunea...

Dacă audiați inregistrarile youtube cu Liga Pentru Apararea..... veți vedea că domnul Gropan spune frecvent ca baza de calcul a pensiilor militare este 65-85%, confundănd-o cu procentul pentru vechime care se aplică la baza de calcul pentru stabilirea cuantumului pensiei militare.
Intrebati-l pe deșteptul de Hurziceni, că el este marele chibiț al acestei prostii.

Huhu Rezea spunea...

Nu are nicio șansă să fie adoptat acest proiect. Nu va mai bateți capul cu el.

Huhu Rezea spunea...

Mai prostovane, uite ce scrie la aric 29 modificat de voi:

5. La articolul 29, alineatui (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
a) militarii, poiiti§tii §i functionarii public! cu statut special, cu vechime cumulata conform art.
3 lit. f) de cel putin 25 de ani, beneficiaza, la Tmplinirea varstei prevazute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 80% din baza de calcul prevazuta la art. 28;


Cum nu e 80% din 80?

Leon spunea...

N-au tinut cont nici macar de observatiile CES si CL..!
L 120 o sa urmeze acelasi traseu ca si L 38, adica aprobare tacita si probabil va fi o dezbatere mai serioasa in Comisia de Aparare din CD, unde sunt si cei 2 initiatori, deputatii Mocioalca si Lupescu..!

marvas66@yahoo.com spunea...

Dogaru se bate cu pumnii in piept ca el a facut, el a dres si ca noi, chibitii, sa ne bagam mintile in cap ca gresim in aprecieri... Stie cineva ce gandeste cu adevarat Dogaru?

BONIFATIE spunea...



Este cum spune d-l HUHU.
Ce dracu au avut în cap cu repetarea procentului de 80% la două articole diferite?
Ca să fie O.K. ar trebui să se preia textul art.28 alin.(1) din Legea nr.223/2015 inițială/nemodificată, chiar și fără a doua frază din art.28, adică: „Art. 28 - (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la Art.3 lit.a)-c).
La media obţinută se adaugă un spor de până la 15% în condiţiile stabilite prin ordin comun al conducătorilor instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi securităţii naţionale”.
Restul este în regulă sau, mă rog, se putea ceva mai bine.
Poate citește și cel care dă cu barda... în favoarea noastră.

Huhu Rezea spunea...

Vorbim pe documente depuse la Senat.
Deocamdată, forma acceptată de Comisie este forma depusă de inițiatori, nu ce aveți voi prin notițe.

Dan spunea...

Ia sa vedem, acum avem asa:
Pensie neta = 58,5% din (Solda bruta luna 1 + Solda bruta luna + Solda bruta luna 3 + Solda bruta luna 4 + Solda bruta luna 5 + Solda bruta luna 6) / 6

Conform propunerii ar fi:
Pensie neta (80% din 80% = 64%)= {[(Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 1 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 2 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 3 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 4 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 5 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 6] / 6} + OMM (20% din 80% = 12.8%) din [(Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 1 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 2 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 3 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 4 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 5 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 6] + Pensie suplimentara (9% din 80% = 5.76%) din [(Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 1 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 2 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 3 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 4 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 5 + (Solda bruta + Norma de hrana + prime-unde e cazul + echipament-unde e cazul + spor TO extern-unde e cazul)luna 6]} din care scadem 10% din ce depaseste 2.000

Care o fi mai mare???

Leon spunea...

Nici el nu stie !
Una gandeste la ora 10 si altceva la orele 22.00..!

Teo spunea...

Aceasta nu este forma finală a proiectului Legii nr. 223/2015 care conține amendamentele pentru care și-a dat acordul scris SCMD în data de 03.04.2020. și care urmează să fie votată în Senat. Forma finală o vom face publică după votul din Camera Deputaților.
Prin intermediul a doi membri ai Comisiei de Aparare a Senatului, M.Ap.N. si „structurile asociative” si-au strecurat amendamentele restrictive la adresa marii mase a rezervistilor. Drept urmare, s-a votat din nou in Comisie, amendamentele au fost respinse si a ramas raportul de aprobare a ceea ce stiti. Dupa urmatorul plen al Senatului, proiectul va merge la Camera Deputatilor, saptamana viitoare. E inutil sa va spunem ca ne boicoteaza aceiasi vinovati de manareli in 2011 (dupa OUG 1/2011) si cei care si-au “reconsiderat” salariile prin sporuri peste sporuri in perioada 2017-2020.
Sanatate tuturor!
Honor et patria! Vae victis!
Secretariatul General al S.C.M.D.

Teo spunea...

Aceasta nu este forma finală a proiectului Legii nr. 223/2015 care conține amendamentele pentru care și-a dat acordul scris SCMD în data de 03.04.2020. și care urmează să fie votată în Senat. Forma finală o vom face publică după votul din Camera Deputaților.
Prin intermediul a doi membri ai Comisiei de Aparare a Senatului, M.Ap.N. si „structurile asociative” si-au strecurat amendamentele restrictive la adresa marii mase a rezervistilor. Drept urmare, s-a votat din nou in Comisie, amendamentele au fost respinse si a ramas raportul de aprobare a ceea ce stiti. Dupa urmatorul plen al Senatului, proiectul va merge la Camera Deputatilor, saptamana viitoare. E inutil sa va spunem ca ne boicoteaza aceiasi vinovati de manareli in 2011 (dupa OUG 1/2011) si cei care si-au “reconsiderat” salariile prin sporuri peste sporuri in perioada 2017-2020.
Sanatate tuturor!
Honor et patria! Vae victis!
Secretariatul General al S.C.M.D.

Viorel spunea...

Domnilor cititori și realizatori de comentarii care nu înțelegeți Planul Parșiv al comisiei, studiați art. 28 în forma inițială a Legii nr. 223/ 2015 [Art. 28 alin. 1= Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a) - c), adică 100%].
Conform textului de propunere legislativă din Anexa nr. XXV/100/2020 la L 120/2020 [Art. 28 alin. 1) = Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este stabilită ca 80% din veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevăzute la art. 3 lit. a) - c), adică cu 20 % mai puțin], DERBEDEII ignorând Amendamentele domnului senator Nicu FĂLCOI.
Domnul Huhu Rezea are perfectă dreptate privind diminuarea bazei de calcul cu 20%, respectiv și a pensiei prin calculare la activi (ce urmează) și recalculare la pensionari.
Având în vedere cele ce pun la cale lichelile comuniste, consider că are trebui publicat și mediatizat acest subiect pentru a ajunge și la urechile militarilor, polițiștilor, etc. activi ce sunt ocupați în aceste momente cu probleme mult mai grave, dar cel puțin să știe că în timp ce ei își pun viața în pericol, dușmanul îi lucrează pe la spate (să știe cei așteaptă în viitorul apropiat când vor solicita ieșirea la pensie).

Huhu Rezea spunea...

Prostuțule, în Senat nu se va putea vota altceva decât ce propune raportul Comisiei.
Vezi tu în Raport vreun amendament adoptat de comisie care să schimbe măcar o virgulă din textul inițial depus de Lupescu și Mocioalcă? NU!
Nici nu ai citit Rportul!
Invățați măi proceduri parlamentare înainte de a vă da cu părerea!

Teo spunea...

Legea cu amendamentele propuse de SCMD a trecut de Senat și intră la votul final în Camera Deputaților. Faceți confuzie cu L 120/2020 a Gen. Gropan care conține o multitudine de greșeli și L38. Așa prostuț cum sunt, încercăm o combinație inf.- operativă și săptămâna viitoare să vedem ce variantă o să fie votată în C.D.

Teo spunea...

Acesta este amendamentul acceptat al SCMD. Corect tehnocrat!

BONIFATIE spunea...




Așa-i când graba strică treaba.
Este și vine profesorilor care nu i-au dat, atunci când puteau, cu capul de tablă.
Vor vota parlamentarii cu degetul mare spre pământ și treaba-i rezolvată.
Hai cu alt PLX!!!

Misu spunea...

Aceasta lege nu o să ajungă niciodată să fie aplicată.
Legea cu amendamentele SCMD a trecut inclusiv de comisia de apărare din CD, iar săptămâna viitoare intra in plen la CD, for decizional.
Este încheiat protocol cu TOATE partidele parlamentare, așadar nu o să mai suporte modificări.
Din comentariile de pe aici îmi dau seama că unii nici nu știu despre ce comentează.
Am onoarea sa vă salut!

Huhu Rezea spunea...

@Mișu și @Teo
Ia dați domniile voastre indicativul proiectului de lege elaborat de SCMD și pe care, ziceți ca să vă aflați în treabă, că il vor vota senatorii săptămâna viitoare!
Domnul Dogaru și amărâtul de hurziceni ne-au lăsat să credem că Proiectul L 120/2020, fost B 586/2019, ar fi proiectul nășit de SCMD și pus în brațele lui Lupescu și Mocioalcă.

BONIFATIE spunea...


https://www.senat.ro/legis/PDF/2020/20L120CR.PDF

Ia uitați-vă (Anexa nr.XXV/100/2020 la Raportul comisiei; respingere amendamente) ce brambureală de propunere este la nr.crt.5 din tabel. Art.29 începe cu niște propuneri de pe la alin.3 încolo cu încă 3 alineate din care primele propuse sunt cu ... (puncte, puncte) iar alin.6 este propus pentru respingere de către d-l senator Fălcoi.
Am salvat Raportul spre veșnică amintire.

Leon spunea...

L 38, pana la aceasta ora, n-a ajuns la Camera Deputatilor nici macar nu are nr.de inregistrare, Pl x nr....(?) , nu este repartizata la comisii!
Cred ca L 38 este inca la Senat si plenul trebuie sa constate depasirea termenului de aprobare tacita, dupa care ajunge la Biroul permanent din CD care o repartizeaza la comisii..!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

M-am uitat foarte atent si am constatat ca toate pensiile mari nu vor mai fi mari, crescand doar cele mici si medii. Poate gresesc, si o spun ca o constatare generala,fara referiri la ceva sau cineva anume. Daca am gresit, imi cer scuze!

Iulian Mareș spunea...

Precizarea:
BAZA DE CALCUL
- In atentia tuturor rezervistilor –
Ceea ce sustine si S.C.M.D. si a sustinut din totdeauna si la Camera Deputatilor si la Senat, referitor la baza de calcul a pensiei militare de stat, este urmatorul enunt: „art. 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat este media tuturor veniturilor brute realizate in 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor prevazute la art. 3 lit. a-c. La media obtinuta se adauga un spor de pana la 15% in conditiile stabilite prin ordin comun al conducatorilor institutiilor din domeniul apararii nationale, ordinii publice si securitatii nationale.”
Orice alta propunere a bazei de calcul (definitie), in sensul micsorarii la 80% sau la 65%, apartine directiilor de specialitate ale M.Ap.N.
Potrivit d-lui col. Rosu, batalia se va da la Camera Deputatilor.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele S.C.M.D.
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

Huhu Rezea spunea...

Ba să avem pardon, că pe acest proiect de lege, întocmit de LAPDM, la concurență cu Proiectul CCMRR-ului lui Leș, oficialii MApN nu au avut nicio intervenție.
Au fost doar interese pentru cei care doreau pensie de serviciu pentr 25 ani vechime cumulată, indiferent câtă vechime în serviciu aveau.
Confuzia dintre baza de calcul și procentul pentru vechime, două repere ale stabilirii cuantumului pensiei militare, există în mai multe documente și intervenții ale LAPDM.
Proiectul a fost însușit și deSCMD , în forma aprobată de Comisia de apărare din Senat, la momentul în care a fost pus în brațele celor 2 deputați ca inițiativă parlamentară, ca frondă la Proiectul LEȘ, transformat din proiect de ordonanță în proiect de lege.
Prostovanul de la hurziceni, care se băga și el în treabă, a lansat și pe blog varianta de modificare a art. 28.
Atât aici cât și pe blogul lui Alecu li s-a atras atenția cu prostia ....baza de calcul 80% din media soldelor, dar ei au ținut-o oblu.... până la Senat.

gheo spunea...

Dupa lupte seculare ...., din toata "polologhia", se intelegem ca indiferent de "transpirantia abundenta si toxica in acelasi timp a politicienilor Dandanachisti" ai democratiei "neocomuniste" actuale, indiferent de ce propun ei, ramane speranta "hulita de unii, binefecatoare altora" a acelei prevederi mostenite dupa Legea 19/2000 a "cuantumului mai avantajos". Probabil ca secolul acesta al XXI-lea va ramane la fel, ramane speranta pentru cei care "vor mai apuca sau prinde secolul XXII. Nici nu-i de mirare ce se intampla in Romania actuala, un exemplu, priviti "atitudinea unei parti desigur" a pesonalului medical (Suceava este exemplu), care ar trebui sa cunoasca si respecte un sistem de ordine si disciplina similar celui militar, fiind un sistem care trebuie sa se bazeze pe proceduri clare si strice care sa salveze viata doar ca ... "unii au declarat ca, de ce sa respecte purtarea echipamentului ?, de ce sa respecte un anumit itinerar ??? ... de ce ... etc), o atitudine de "sindicat" nu de sistem de sanatate, nici nu ii de mirare ce s-a intamplat la Suceava. Ramane intrebarea, pèrsonalul ala medical (parte din el)... unde maiba au invatat prevenirea, protejarea si vindecarea ???, in Africa pentru vindecat babuini ?. In politica romaneasca este exact la fel, trebuie doar sa privesti si analizezi fiecare derulare in parte sa constati, de prea multe ori, "povestea prostiei omenesti" a lui Creanga, care pare a fi mai actuala ca in vremea celebrului povestitor moldovean. Ce pacate trebuie sa ispaseaca oare poporul roman si noi odata cu el ???.

Burebista spunea...

Chiar și asa cu pensie 80 % din baza de calcul reprezentând 80% din brut și cu pensia suplimentară plătită separat și sporul pentru OMM separat de cei 80 % din baza de calcul tot iese o pensie netă în plată mult mai mare decât cea de acum plafonata la salariul net....
Ex : venit brut 7000, baza de calcul 80% = 5600, pensie suplimentară 9% 504 lei. Pensie Bruta 4480 plus sporul pt OMM 20%,= 5376 + pensia suplimentară 504 = 5880 pensie totala bruta. Minus impozit pe ce depășește 2000 (359 lei) = pensie netă în plată 5521 lei...
Acum dintr-un salariu brut de 7000 pensia netă plafonata la nivelul salariului net este de 4095 lei..
Parca 5521 este mai mare decât 4095..
Practic pensia ar fi un pic mai mare cu 4 lei decât venitul net din activitate.
Venit net 4095 + norma de hrană 1060 + 100 norma 12 b + 262 bani echipament = 5517 lei.

Burebista spunea...

Dacă s ar aplica legea lui Leș atunci pensia netă în plată plafonata ar fi 4095 + indicele de corecție 1.2 = 4914... Mai mica decât pe legea Lupescu....

marvas66@yahoo.com spunea...

Am fost membru SCMD, am platit ca Dogaru si cei din jurul lui sa chefuiasca impreuna cu politicienii, am vrut sa putem comenta pe blogul SCMD dar el a spus ca e blogul lui si face ce vrea... O sa ne vanda cum ne-a mai vandut si altadata cu Caloianca impreuna... Nu am incredere in el nici sa trec drumul la semafor, minte si vinde

marvas66@yahoo.com spunea...

#Iulian, cum poti sa mai crezi in Dogaru? El si Oprea, aceasi mizerie, fac ce fac doar pentru a se mentine la putere in cadrul organizatiilor lor " particulare" Trezeste-te!

Constantiniu Florin spunea...

Este pacat ca nu avem la nivel de rezervisti/retragere o coeziue in gandire si practica. Suntem dispersati in prea multe asociatii, condusi de prea multi lideri. Ar trebui sa ne unim intr-o singura asociatie, sa avem obiective comune, sa nu ne mai ,,ciondanim,, intre noi. In SUA, sau in alte state militarii in rezerva/retragere sunt mult mai uniti, in situatii de criza isi ajuta tara, noi nu am fost chemati de nimeni sa contribuim la acest ,,impas,, prin care cu totii trecem sau nu ne-am oferit sprijinul in masura in care sa fim luati in seama. Trebuie sa avem o legatura mai buna cu cei activi, care daca vor avea ,,privilegiul,, de la viata vor ajunge si ei ca noi la pensie. Putem sa facem mult mai mult pentru tara, nu suntem ,,morti,, suntem inca vii chiar daca suntem la pensie. Personal nu-mi place cand ne apostofam/jignim,/invidiem intre noi. Ma uit la colegul ,,Flavius,, poate ar trebui ajutat mai mult. Sa stiti ca sunt sotii de militari (vaduve) decedati pe care nu le ajuta nimeni cu nimic. Putem fi o Forta activa in slujba tarii (nu politica). Va salut cu drag si sa aveti o zi buna.

Leon spunea...

La ora 13 a inceput sedinta de plen a Senatului (se poate urmari live)!
Pe ordinea de zi sunt 7 proiecte, si printre acestea nu este si L 120/2020..!
Din pacate nu se regasesc si proiectele cu termene depasite care trebuiau anuntate in sedinta de plen, si apoi trimise la CD; deci L 38 mai are de asteptat !

Cezar spunea...

UNDE.I ORDONANTA LUI CIUCA CEL MARE??

Iulian Mareș spunea...

Eu am postat un comunicat și atât!
Sunt apolitic și nu fac parte din nici o asociere pt că pe 75-80.% i-am cunoscut, fie și tangențial, in activitate, așa că sunt "liber profesionist"!
Ah, că simpatizez social-democratia si monarhia constituțională, asta da, recunosc cu mândrie!

Iulian Mareș spunea...

Uite, o sa fiu sincer...
Mă așteptam la așa ceva de la tipul ăsta de mai mult bișnițari decât medici!
Nu știi, Te învăț! Nu poți, Te ajut! Nu vrei, Te oblig!
Nu respecți C2 (comandă-cobtrol) ... mai bine Sa nu știi! Nerespectarea ordinului și procedurilor = Zădărnicirea măsurilor de luptă cu SARS-Cov2 și nu poți invoca neștiința când prin diploma și salariul încasat trebuia să știi! Timpul pt convingerea frustraților mediocri a expirat; ei trebuie forțați și puși în jugul general!

Huhu Rezea spunea...

@Mareș
Nu poți spune că ești apolitic(persoană lipsită de interes politic) din momnt ce impărtășești valori social-democrate. Poate ai vrut să spui că nu ești înregimentat politic.
Pe de altă parte, valorile social democrate nu prea sunt compatibile cu monarhia constituțională.
De altfel, fiecare distribuim materiale care corespund convingerilor noastre.

Iulian Mareș spunea...

Iție este greu să cauți cratima! Așa-i?

Iulian Mareș spunea...

Am mari rețineri privind pe Mircea, Pricină & Co!

Iulian Mareș spunea...

Huhu,
Corect, neînregimentați politic!
In Spania nu sunt socialiștii la guvernare?
Forma de guvernământ, monarhia constituțională, exclude un guvern de stânga, centru stânga?
Când poporul este mulțumit de guvernare este liniștit și regele!

Unknown spunea...

Nu inteleg de ce se mai.fac legi ca neasplicate si modificate sant făcute ca sa tine prostimea in.lesa militari.santeti?

kostas spunea...

Nu va mai amagiti ca vor da vreo lege, sa schimbe ceva la pensiile militare. Din 2017 pana acum au vazut ca merge si asa, nu au patit nimic, nu s-a intamplat nimic, s-a latrat putin, dar cainii latra si ursul trece. Prosti ar fi ei sa repare inechitatile, sa ne actualizeze pensiile, daca merge si-asa de ani de zile? Si vor mai trece cativa ani. Nu vedeti ca ei doar ne amagesc si ne dau sperante, fiindca ei stiu ca nu se intampla nimic daca ne tin asa ca pe niste fraieri.

Huhu Rezea spunea...

Monarhistii sunt de dreapta, dar Monarhia poate să coabiteze si cu guvernări de stanga, după cum și dreptaci pârâți ca Băse și Ioha pot fi președinți într-o Republica.

M spunea...

@Constantiniu Florin

👍👍👍

Viorel spunea...

Domnule Constantiniu Florin, despre care lideri de asociații vorbiți dumneavoastră pentru că eu nu văd nici unul, toți sunt niște râme care se târăsc la picioarele politicului după grade și alte privilegii (mai bine văzuți sunt liderii/președinții ai asociațiilor de locatari, care au o lege (196/2018) ce le dau dreptul să-ți intre în casă când vrea mușchiul lor invocând un motiv oarecare). Liderii noștri au ? sau stau cu miloaga pe la ușile baștanilor de îți este și rușine să mai spui că ai fost coleg cu ei (ca militar). Ei nu văd că sunt cu un picior în groapă și că nu lasă nimic în urma lor (să citească puțin din istoria armatei, despre ofițeri și generali cu care ne mândrim). Au solicitat ministrului Ap.N. să fie chemați dacă este nevoie pentru diferite activități umanitare. I-a băgat cineva în seamă. Nu. Pentru că sunt tratați ca niște nimicuri (unii pe bună dreptate) și pentru a nu avea pretenții după. Domnul Ciucă stă în buncăr, nu zice nimic (cred că e bolnav și dânsul sau și-a pus piciorul în ghips) despre Planul de măsuri la nivelul M.Ap.N. Ca fost general al Armatei Române mai aveți vreun cuvânt de spus în aceste momente grele la adresa pensionarilor militari domnule ministru ? sau să vă strângem bani de coroană. Citiți încă o dată Amendamentele domnului senator Nicu FĂLCOI și aplicațile așa cum trebuie, treziți-vă până nu este prea târziu pentru dumneavoastră și pentru noi. Când o să vă scuipe foștii colegi sau subordonați pe stradă să nu vă mire.

Cezar spunea...

@/ Constantin F..
Esti medic militar cumva??
Daca nu...cum tr.ai gandit sa ajuti??

Burebista spunea...

Citește mai jos ca am dat și un exemplu de calcul pe aceasta lege cu 80 din 80 și iese mai mult decât pe legea actuală cu OUG 59 în vigoare..
Chiar și mai mare decât pe proiectul leș..

Unknown spunea...

Chear asa.... unde este draftul Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei privind modificarea si completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat cu modificarile si completarile ulterioare in care se gasea si tabelul referitor la Cuantumul brut de referinta pentru stabilirea pensiei militare de stat. Este foarte rusinos ca se arunca in spatiu public sperante dezamagitoare de la un nivel superior - ministerul Apararii - in care ar trebuii sa avem multa sustinere si mare incredere. Cat de simplu poate fi - anularea tuturor ordonantelor care afecteaza Legea 223/2015 si aplicarea acesteia exact asa cum a fost promulgata, dar actualizata la zi. Oare cat timp mai putem sa speram...... mai avem timp..... ? Multa sanatate.

Lenovi spunea...

Chiar nu vreti sa intelegeti ca legea 223 a murit in momentul trecerii contributilor la angajat? Un fost coleg a semnat fisa cu un brut pe 6 luni de 8500 de lei. Faceti un calcul pe legea 223 initiala si vedeti ce pensie ar iesi cu 35 de ani vechime cumulata si omm 15%. Pensie peste 7000 pt un subofiter. Chiar nu vi se pare cam mult? Pensia medie pe contributivitate e 1300. Ori sa se revina pe 223 concomitent cu impozitarea progresiva ori sa ramana oug 59, la care sa se adauge OMM si actualizarea. Nici nu vreau sa ma gandesc ce pensii ar avea ofiteri cu functii de conducere, probabil cu bruturi de peste 15.000. Asta in conditiile in care 1.200.000 de oameni au ramas fara serviciu. In America sunt 10 milioane care au facut cerere de somaj. Cam ce timpuri ne asteapta..

Dan B. spunea...

Multă prostie și-n această pagină, de la administrator la ultimul comentator. Mai sunt și câteva excepții, unii sunt ceva mai cunoscători ai legislației pensiilor și ai procedurilor de tehnică legislativă.
Cine-i curios să afle istoricul celor două inițiative legislative, poate consulta postarea mea din grupurile de pensionari militari, căci aș ocupa spațiu prea mare aici, cu acel comentariu al meu!
In primul rând, cum poți formula propuneri de amendamente în august2019, la Alba-Iulia, la proiecte inițiate în octombrie și decembrie 2019? Și, având în vedere că pragul de 65 este înlocuit cu cel de 80%, îmi parediabolic ca, pe „praful” ăsta, să ceri majorarea cu încă 15% a bazei de calcul în data de 03.04.2020. Limbiștii lui Dogaru&Pricină tot susțin că au amendat ori L 38/2020, ori L 120/2020, deși propunerile de amendament au ca autori membri comisiei sau/și ceilalți parlamentari la plenul Senatului. Ba mai și susțin că vor putea demonstra asta cu ocazia dezbaterii la plen a L 38/2020, deși acordul tacit din 19.03.2020 exclude vreo dezbatere pe subiect, se constată și atât; la CD ajunge forma inițiatorului, „golașă” de avize și amendamente. Iar acel amendament, aplicat L 120/2020, poate avea consecința respingerii in integrum a inițiativei legislative.
Teo, vai ce tâmpenie scoți pe gură, respectiv înștiințarea tuturor cu varianta amendamentului după trecerea lui prin CD, de parcă nu am avea instrumentele necesare vizualizării idioțeniei dogariene!
Proiectul gl Gropan a fost preluat și însușit de către deputații Lupescu și Mocioalcă, din Comisia de apărare a CD, urmând a fi „periat” de către consilierii legislatorilor înainte de a fi „pus pe tapet”.
Să vă reamintesc că cei 65 sau 80% din baza de calcul este pragul de la care începe calculul pensiei militare, potrivit metodologiei din Ord M-25/2016? Cum adică 80% din 80%? Mare nerozie! Pe „constatatori”! Vă adaug că „forma inițiatorului” este cea „periată” de specialiști.
Aș vrea să aflu măcar numele a 1-2 comentatori dintre cei ai grupului, care au inițiat și propus spre dezbatere și însușire, de către legislatori sau/și guvern, a unor propuneri de îmbunătățire a legislației pensiilor militare de stat. Nu cred că există decât „clănțănitori”, vajnici critici ai muncii altora!

Viorel spunea...

Domnule Lenovi, văd că le aveți cu aritmedica, dar trecând peste acest moment (excludem situația de față și considerăm că totul este normal ca și înainte). Ce salar are un medic sau decan/profesor universitar pe același nivel de ierarhizare cu șeful S.M.Ap., Șeful S.M.F.T., Comandanții de Divizii sau alți generali și ofițeri comparativ cu medici și profesori. Ia citiți puțin acest link (și anul beneficierii) comparativ cu un Sg., Slt. Promoție din MApN, MAI ? (în link se pornește de la gradația 0 / zero) apoi mai discutăm. Dacă nu era situația actuală, acum la sărbători nu ați mai fi încăput de cei sosiți din alte țări cu mașini și fițe de doi lei, cu morți pe trecerile de pietoni pentru că îi dureau în 14 de regulile de circulație, cu polițiști agresați, etc. Unde sunt banii pentru zile negre ? S-au obișnuit cu confortul din exterior și acum distrug locațiile în care sunt cazați. Ar trebui puși la plată de la primul la ultimul leu pentru toate cheltuielile suportate. Contribuție la sănătate nu au plătit în România. Am rude plecate afară (Germania, Italia, Anglia) dar care nu se întorc în țară, au muncit legal, unii au cetățenie germană și la necaz vor beneficia de sistemul lor de sănătate și protecție socială. Un Sof., M.M. sau Of. muncește mult mai mult decât un politician care stă pe scaun și nu face nimic (nici o propunere de lege, nici o luare de cuvânt, absențe de la ședințe în 4 ani de activitate) dar are remunerație și privilegii la maxim. Despre ce 1.200.000 rămași fără serviciu cum afirmați dumneavoastră, dacă au lucrat în țară POLITRUCUL să gândească ce este de făcut. Au împrumutat în decembrie, ianuare miliarde de euro pentru anticipate și acum toți se ascund. Să-i justifice, să nu vină cu tăieri de salarii și pensii pentru că au promis că nu vor face asta niciodată cât timp sunt la guvernare. Să nu dea vina pe situația actuală. Altfel la pușcărie cu ei dacă nu pot justifica banii împrumutați.


Iulian Mareș spunea...

Lenovo,
Aveți argumente emoționale! Pe acest principiu pensionarii magistrați trăiesc triști și o țin numai în plâns! De mila celorlalți....!
Suntem serioși sau nu mai suntem?

Sorina spunea...

A i trăit la vreo.banca pensiile ?

Viorel spunea...

Scuze domnule Lenovi, am uitat linkul:
https://medijobs.ro/blog/salariile-medicilor-si-ale-asistentelor-in-2019

Unknown spunea...

Cata naivitate ca sa nu spun altceva....... de aceea suntem în urma Ministerului Afacerilor Interne cu o diferenta de aproximativ 1500 Ron, exact pentru astfel de gandiri......... domnilor.... daca va pot spune asa, respectati legea, aplicati-o in limitele ei dar in favoarea omolui a rezervistului. Permanent suntem in urma evenimentelor, ne precipitam in luare initiativelor, parca nu am fost militari, nu stim sa fim in ofensiva, sa negociem la timpul potrivit, batem permanent la usi inchise si ne facem ca negocioem cu persoane care nu sunt factori de decizie, suntem in aparare de fiecare data.Suntem cu mult in urma MAI in luare initiativelor, suntem timorati, fara vlaga, purtam grija altora si negllijam interesele noastre. Cei care zic ca ne reprezintă nu se lupta pentru interesele celor multi, simuleaza mai mult. Nu se profita de oportunitati. Noi militarii trebuie sa fim curajosi, cu multa initiativa, sa ne aparam interesele. Am pierdut toate drepturile noastre castigate de peste o suta de ani pentru a purta grija altora si nu a noastra. Aparem ca niste bosorogi de la azilul de batrani, nu mai avem cine sa ne reprezinte, este o rusine. Asta este am fost nascuti sclavi, slugi, tradatori, escroci si nesimtiti, prmanent purtam grija altora si chear acelara pentru care am jurat ca ne dam viata. Noi aparam tara, patria si poporul roman. Dar pe militari cinei apara ? Domnilor.... care este compensatia incompatibilitatilor noastre ? Cine lupta pentru ele, unde sunt reprezentatii nostrii in diferite forme de organizare superioara... ?

Viorel spunea...

Domnule Dan B, eu vă stimez și apreciez pentru comentariile dumneavoastre care au probabil la bază cunoștințe juridice, dar de la a comenta (ca simpli cunoscători sau neștiutori în ale legilor) și până la a ne jigni (multă prostie de la administrator la ultimul comentator, lăsând excepțiile deoparte) ca fiind niște proști, pentru că asta rezultă când prin ceea ce spui sau faci rezultă un răspuns prost sau lucru prost făcut. Vă întreb pe dumneavoastră atotștiutorul de carte și limbi străine (cum l-a întrebat la revoluție o bătrânică pe tov. Iliescu), CE AȚI FĂCUT ÎN ULTIMII 5 ANI DOMNULE DAN B. pentru remedierea inechităților din Legea nr. 223/2015, adică din 2015 și până în 2020 și ce v-ați propus pentru viitor în acest sens. Vorbe goale spunem și noi, cu sau fără logică (cum afirmați), concret, dumneavoastră ce ați făcut și ce faceți în continuare pe acest subiect. Pentru că (am mai specificat) dacă această lege se aprobă într-o formă și mai proastă decât actuala și nu se revine la forma inițială a Legii nr. 223 cu amendamentele domnului senator Nicu FĂLCOI, ADIO PENSII DE SERVICIU ECHITABILE PENTRU URMĂTORII 10-15 ANI, indiferent dacă situația economică va reveni la normal și mai bună chiar (în timp).

Huhu Rezea spunea...

@Dan B
Puțină prostie ai și d-ta în cap, dacă afirmi că inițiativele adoptate tacit se duc la camera decizională fără avizele și rapoartele primei cemere sesizate. Într-adevăr, forma adoptată este forma prezentată de inițiator, dar amendamentele aprobate se reiau în discuție la întocmirea Raportului în Camera decizională.
Acest proiect nu a fost periat de nimeni. A intrat și iese din Senat în forma la care i-a dus mintea pe cei din LAPDM.
Proiectul ccmrr a fost periat de gulerele albe și a fost prezentat ministrului ca proiect de ordonanță. A ajuns propunere legislativă, după ce Les a pierdut funcția de ministru.
Se vede că voi cei care ați avut acces la "comițiile " de lucru, mă refer la d-ta, Kis, Teo, ați avut interese mărunte, unul activitatea în producție, altul sporurile de vrie, și puțin v-a păsat de interesele generale ale rezerviștilor, interese pe larg susținute aici și pe alte site-uri.
Pe domnul Dogaru nu-l pot scoate din clișeele sale despre pensiile militare nici juriștii sindicatului.
Nimeni nu a reușit să-l lumineze că pensiile acordate militarilor prin L 263/2010 nu au fost pensii de asistați sociali. Nu a avut timp 10 ani să descifreze sensul art. 6, punctul V din L 263/2010.

vasile iosif spunea...

Pana la urma, care este concluzia?
1. Ce pleaca la Camera
Deputaților?
2. Cand ajunge la Camera
Deputaților?
Cu stima,

Leo spunea...

Vor specula la maxim situaţia cu deficitele financiare generate de criza covid 19 pt. a nu se inteprinde nimic anul acesta. La fel se va întâmpla şi cu neaplicarea majorării cu 40%a punctului de pensie începând cu 01.09.2020 pt. pensiile publice din CNPP. Indiciul suprem va fi în IULIE 2020 când vom vedea dacă Ciucă își va ţine cuvântul şi va iniţia OUG+ul de eliminare al INECHITĂŢILOR REVOLTĂTOARE existente pensiile militare. Pe la mione prin cartier circulă vorba că cine nu moare în viitorul apropiat, o duce rău...

Viorel spunea...

Domnule Dan B, având în vedere priceperea, aportul și relațiile dumneavoastră în lumea politică, trimiteți linkul prezentat de mine tuturor celor menționați mai jos pentru ca, atunci când iau decizii la adresa militarilor indiferent dacă sunt activi sau rezerviști să știe pentru ce sacrificii sunt acordate anumite drepturi (legale, stabilite de legiuitor înainte de a deveni military, altfel mă făceam politruc).
Pentru domnul președinte KWI, domnul prim ministru, membri ai guvernului, deputați și senatori (nu mă adresez domnului ministru Ciucă pentru că nu merită, nu se ține de cuvânt față de cee ace a promis, nu ne reprezintă), tuturor celor care au criticat, critică și și-au bătut joc de militarii Armatei Române, active sau rezerviști. MĂRTURIA unui medic militar de la Suceava detașat de la Cluj: Vom avea cu toții pierderi; pregătiți-vă pentru decizii grele. Citiți linkul în întregime: (https://botosaneanul.ro/stiri/marturia-unui-medic-militar-de-la-suceava-vom-avea-cu-totii-pierderi-pregatiti-va-pentru-decizii-grele/). Redau doar un mic fragment: “În armată ordinele se execută, nu se discută! Știe toată lumea. "Mâine plecați la Suceava" "Am înțeles! Să trăiți!" Oamenii din jurul meu s-au activat, am primit mesaje de susținere, și-au manifestat compasiunea și mi-au oferit ajutorul. Familia mea a acceptat cu greu și lacrimi ordinul. Dar mie nu mi-a fost frica nicio secundă. Voi deschide acum o poartă spre mintea mea de atunci - dincolo de poarta asta ați fi găsit același peisaj la multi anesteziști. Mi-am pus în bagaj toate șosetele - nu aveam de gând să pierd timpul spălând și uscând rufe - și cel mai important, mi-am luat cărțile. Sentimentul era că plec la un examen din sesiune dar la care nu are ce să-mi pice și să nu știu. La fel ca și ceilalți colegi ai mei, în ultimele săptămâni am studiat materialele publicate despre COVID-19”.

Burebista spunea...

Domnule Dan citiți cu atenție modificarea propusa de legea de mai sus. Art 28 se modifica astfel
,, 2. La articolul 28, alineatui (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins;
(1) Baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat este stabilita ca 80% din
veniturile brute, impozabile, m 6 luni consecutive, din perioada cea mai favorabila din
mtreaga activitate, in calitate de militar/politist/ functionar public cu statut special, actualizate la
data deschiderii drepturilorde pensie, la alegerea persoanelor prevazute la art.3 lit.a)-c).
DECI BAZA DE CALCUL DEVINE 80 % DIN MEDIA CELOR 6 VENITURI BRUTE...
APOI SE CALCULEAZĂ PENSIA CARE PENTRU 25 ANI VECHIME DIN CARE MINIM 15 MILITAR VA FI 80% DIN BAZA DE CALCUL ADICĂ 80% DIN (80% din media salariilor brute)
Pensia suplimentară va fi 9 % din baza de calcul separat, care împreună cu sporul pt OMM se adaugă în US la pensia de 80%...
Oricum mai bine decât acum sau decât proiectul Leș plx38 din 2020..cel cu coeficienți de indexare...
Am dat un exemplu de calcule mai sus la o medie bruta de 7000 lei..

Gigi spunea...

Îmi permit să spun și eu câteva cuvinte:
De acord cu ce susțin mai sus,@ Lenovo & @Unknown.
Da,OUG-Ciucă,este bună pt.toată lumea.Am spus și la timpul respectiv.Cea mai proastă,și asta am spus,care adâncesc inechitățile,sau mai bine zis,pe unele le adâncesc,iar pe altele le măresc,făcută de niște idioți care au urmărit scopul personal și de grup.Am argumentat la timpul respectiv,nu e cazul să reiau.
@Dan B-Ești tupeist să intri în casa omului și să jignești gazda și totodată pe invitații săi.Dta crezi că deții adevărul absolut,ești cel mai cunoscător dintre cunoscători.Mai bine L.120 aprobată decât mizeria 38.
Oricum,nu cred,și bine ar fi să mă înșel măcar de această dată,că nu se va întâmpla nimic,ținând cont și de această năpastă care ne-a lovit.
Am spus acum 3-4 ani că vom ajunge cu pensiile,la nivel de as.sociali,ținând cont de evoluția prețurilor.Iată că suntem la un pas.Sper,că guv.să ia măsuri că prețurile să nu o iau razna,după.

Leo spunea...

1. La CD pleacă ce trimite SEN. Orizontul de timp nu este previzibil.
2. La CD ajunge în 2021 vara , în cel mai fericit caz.

Dan B. spunea...

@Huhu:
Când eu îți tot zic că o iei pe arătură, ......
In vara anului 2019, în baza deciziei de acceptare a problematicii ridicate în sedinta CCMRR (subiecte expuse de membri, ministrul Leș a dispus la 16.07 schițarea de către noi și reprezentanții CPS, DGFC și DGJ al unui proiect de OUG, care a fost finalizat la 07.08. Subiectele acestui proiect la care am lucrat cot la cot cu reprezentanții MApN au fost:
-pensia suplimentară scoasă din baza de calcul
-plata procentajului de 5% prevăzut de art 14 (2) din OUG 57/2015
-actualizarea elementelor salariale ale militarilor detașați in economia națională.
Dacă alte revendicări nu au fost menționate, are cineva, din grupul de lucru pensionari+activi, vreo vină?
Poate dta „dormeai” în acele vremuri, căci nu am recepționat vreo solicitare de asociere la grup!
De ce Leș a „ trântit” proiectul inițiat din dispoziția sa și a acceptat propunerea lui Chirică, respectiv documentul lui Monac, nu știu, însă cel din urmă nu a primit avize de la direcțiile centrale din MApN.
Unde scrie că trecerea prin acord tacit include amendamente și avize? Acordul tacit prevede o supoziție de accept a formei inițiatorului, iar ceea ce s-a propus ca amendament este facultativ, deputatul urmând a-l aborda sau nu. În următorul plen al Senatului, se constată termenul de acord tacit depășit (19.03.2020) și se trimite la CD.
Apropo, știi de ce documentul comisiei raportoare include, în anexă, doar amendamente respinse?

@Unknown:
Suntem în urma „civililor” din MAI doar pentru că, în 2002, la „civilizare”, sporurile permanente au fost incluse în salariul de funcție, iar ulterior, pe „modelul” magistraților, le-au mai cerut o dată și le-au fost iar acordate.


@Viorel:
Amendamentele respinse (norocul nostru) au vizat o bază de calcul pe 5 ani consecutivi din întreaga carieră, ceea ce ar fi însemnat iar alergătură pentru adeverințe și diferite înscrisuri și o actualizare a soldelor/salariilor doar cu ratele anuale ale inflației. Opinia mea este că, deși face parte din același partid USR cu dl Lupescu, a fost destul de indulgent cu proiectul L 38/2020, amendamentele sale de la L 120/2020 fiind consecința hipoxiei prelungite din cariera sa.
Apropo, zbaterile mele privind eradicarea nedreptăților îndurate datează din ian. 2011, iar eu, și în prezent, am o pensie stabilită în baza Legii 164/2001. Nu cred că ești pensionar cu vechime, căci cei în etate au mai accesat comentariile mele din grupurile de pensionari militari

@Pompiliu:
Dacă baza de calcul are valoare 100, recalcularea începea acum de la 65 lei, iar, potrivit noilor proiecte, de la 80 lei. De unde ai scos-o p-aia cu 80% din 80%? Dacă vechimea dtale de serviciu este sub 25 ani, suporți penalitatea prevăzută în viitoarea lege, dar baza de calcul pentru cei min 25 ani are aceeași valoare. În recalculare, se pleacă de la 80% din baza de calcul, apoi se mai scade penalitatea corespunzătoare.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ciuca nu-i om de cuvant si este manipulat de PNL sa ne amane pana se termina guvernarea, motivandu-l ca nu-s bani de pensii, pentru ca au nevoie de banii Armatei de la inarmare, din comisioanele din contractele de achizitii, sa umfle bugetul pentru electorale, si sunt zeci de milioane de euro din aceste spagi. Brambureala legislativa, cu multe proiecte, este bine gandita si premeditata sa nu se rezolve nimic. Noi, aici, doar participam la o galceava pe un subiect inexistent.

Lenovi spunea...

S o luam cu inceputul. Salariile medicilor si asistentilor au sarit din prima la nivelul din 2022. Fostii colegi iau acum in 2020 bani frumosi, posibil ca maririle din 2021 si 2022 sa fie prorogate. Daca s ar acorda, posibil sa depaseasca veniturile asistentilor. La ofiteri nu ma bag, pt ca am un principiu, unde nu stiu, nu ma pronunt. Referitor la cei veniti de afara, total de acord ca trebuie sa plateasca asigurari de sanatate, dar cine a facut ca sa nu plătească, eu? Sau politicul? Si daca provoaca distrugeri, sa plateasca pana la ultimul leu. Pensionarii magistrati normal ca si rad in barba cu pensiile imense, dar vi se pare normal ca unul sa aiba pensie de 40.000 si unul de 1300? Nu credeti c ar fi timpul sa oprim spirala asta dementa? Magistrati care le au dat drumul alora din Țăndărei, care au kalasnikov in acte arma de vanatoare? Vreti ca aia sa aiba respect pentru statul roman sau orice altceva? Normal c am vrea toti pensii de magistrati daca s ar putea, da nu asta i rezolvarea. Pentru asta sustin ca e momentul pentru impozitarea progresiva. Si am mai spus o pe blogul asta, 223 a fost facuta de smecheri pentru ei. Nu e posibil sa poti sa iesi la pensie la 39 de ani, cu 20 de ani vechime, nici aia toti in serviciu. Asa ceva nu poate exista si nu cred ca exista nicaieri. Trebuie regandita tara asta. Nu mai putem continua asa. S a creat o aristocratie de bugetari si pensionari cu pensii imense si o mare masa de oameni care muncesc pe salarii de nimic. Ne ar trebui niste oameni care sa gandeasca, sa aiba curaj. Din pacate, de 30 de ani am schimbat hotii cu prostii, prostii cu hotii in fruntea tarii si uite unde am ajuns.

Huhu Rezea spunea...

De regulă, când ești agresiv în limbaj, nu te public.
Nu trebuie să fiu membru în asociațiile voastre ca să imi spun opiniile despre legislația pensiilor militare când, de 7 ani scriu pe acest blog și mii de rezervisți se informează, se documentează, întreabă și comenrtează aici.
Numai voi, cei din structurile asociative sunteți atât de analfabeți în domeniul juridic că... nu sunteți în stare să rețineți nici ce vi s-a oferit gratis, zi de zi, prin articole și comentarii, soluții de îndreptare a efectelor ordonanțelor 57 si 59.
Degeaba vă prezentați la discuții cu oficialii din ministere.. că ei vă simt că sunteți habarniști în domeniul juridic și vă tratează cu dispreț.
NU știu cine vă tună și vă adună să reprezentați rezerviștii la negocieri... când voi nu înțelegeți noțiuni elementare de drept.
Se vede treaba că ești atâta de mândru de clișeele care ți-au intrat în cap... încât nici nu mai citești ce scriau alții.
Din primele drafturi ale acestei mâzgăleli legislative am atras atenția că în articolul 28 se propune o bază de calcul de 80% din media soldelor, iar în articolul 29 se propune un procent de pensie de 80% din baza de calcul. Adică 80% din 80, nu din 100.
Văd că nici acum nu înțelegi că acest proiect propune diminuarea bazei de calcul cu 20%. S-a prins, în sfârsit, și SCMD și a dat comunicat că nu ei au propus această nenorocire.
Vreți să acordați pensie militară de serviciu unor militari cu 6-7 ani vechime în serviciu și cu 19-20 ani vechime cumulată?
Dacă nu citești ce se scrie pe acest blog, te invit să nu mai îndraznești să comentezi.

Dan B. spunea...

@Huhu:
E ușor a da din gură, dar ai fi fost de un real sprijin dacă te-ai fi raliat vreunei structuri asociațive, care să-ți susțină opinia. Dar, așa, aport ZERO, fițuica dtale nefiind accesată decât de noi, o mână de oameni.
La art 29 este vorba de aceeași valoare rezultată prin debitarea bazei de calcul, potrivit legii, cu 20%. Deci, las-o că „măcăne” cu 80% din 80%, baza de calcul la art 28 și 29 având aceeași valoare.
Fă-te util, pune mâna si atenționează oficial, în scris, acolo unde se greșește, dacă tot nu accesezi vreo structură a rezerviștilor!

Dan B. spunea...

@Huhu:
Să-ți reamintesc cum că Teo, membru al acestui grup, membru SCMD, ca și mine, a inclus in paginile pensionarilor militari amendamentul cu majorarea bazei de calcul cu 15%? Ba mai mult, a pretins că amendamentele lui Dogaru au fost admise la 03.04 pentru L 38/2020, că L 120/2020 se pune marți-07.04 în dezbaterea plenului Senatului. Ăștia, când se duc la Parlament, propun amendamente la proiecte deja aprobate tacit?
„Degeaba vă prezentați la discuții cu oficialii din ministere.. că ei vă simt că sunteți habarniști în domeniul juridic și vă tratează cu dispreț.”?
Am ceva cunoștinte juridice, dar dacă dta ai mai multe și aștepți „pică pară mălăiață, ...”, nu aduci vreun folos cuiva. În mod normal eu cer ceva și sunt îndrituiți alții pentru a da formă și fond în rigori juridice.

Burebista spunea...

Domnule Dan B, citește domnule articolul din proiectul de lege cu atenție....
Dacă baza de calcul este 80% din media salariilor brute, medie rgala cu 100 lei cât înseamnă 80% dintr-o 100... 80 lei baza de calcul..
Acum unde vezi dumneata în acest proiect ca mai exista enunțat ca pensia pleacă de la 80% pt 25 ani și ca se mai adaugă în plus vechimea cumulată peste cei 25 ani...???
Nu mai exista.
Rămâne fix 80 % din baza de calcul de 80 lei..adică 64 lei pensie .
În plus primești decât procentul de pensie suplimentară de 9% maxim și sporul pentru OMM dec20% maxim la pensia a de 64 lei.. Adică 64 pensie militară + 5,76 pensie suplimentară + 12.8 spor omm = 82.56 pensie Bruta
Minus impozit 10% pe ce depășește 20 lei adică 6.256 lei = rezulta pensia netă de 76.30 lei.
Pe legea valabila azi din 100 lei media salarii brute deși calculul se face pe legea 223 din brut pensia în plata este de fix 58.5 lei...
Dacă s ar aplica legea lui Leș cu coeficienți ar mai creste cu coeficiențul 1.2 adică 20% și ar fi 70.2 lei
76.3 este mai mare decât 70.2 și mult mai mare decât pensia ia actula plafonata la 58.5 lei..
DACĂ NICI ACUM NU A-ȚI INTELES...
ȘI APROPO DE VECHIMEA MEA AM 27 ȘI 10 LUNI ANI VECHIME MILITARĂ, 2 ANI CIVIL ȘI 12 ANI SPOR DE GRUPĂ ADICĂ 41 ANI VECHIME CUMULATĂ...

Huhu Rezea spunea...

Mai oamenilor, nu se mai pot modifica, după cinci ani de aplicare a legii, nici baza de calcul si nici procentul de calcul ale pensiei.
Ar însemna să se reia întreg procesul de recalculare a pensiilor militare
Nu v-ați prins că singura modificare a algoritmului de calcul, cea cu instituirea unui nou plafon, prin OUG 59/2017 s-a aplicat numai pentru viitor, numai pentru drepturile de pensie deschise după 15 septembrie 2017, astfel încât să nu fie nevoie recalcularea vreunei pensii militare în plată la 15 sept 2017?
Decât să dai o lege de modificare a algoritmului de calcul al pensiei, mai bine emiți o noua lege a pensiilor.
Pe actuala lege a pensiilor militare, singura modificare benefică, pentru cei care o vor mai apuca, ar fi reluarea actualizării pensiilor militare în plată, operațiune care s-ar face din oficiu pe același algoritm de calcul.

Iulian Mareș spunea...

Tibi,
iti critici acum votatii?

Leon spunea...

Am mai scris pe acest blog, dar repet:
Un proiect de lege care nu a fost discutat in plenul Senatului si depaseste termenul pentru aprobare tacita (vezi L 38/2020, avea termen 19.03..), Biroul permanent cand stabileste ordinea de zi introduce un punct distinct ,,NOTA privind ADOPTAREA TACITA a initiatvelor legislative....,, si in sedinta de plen Presedintele de sedinta nominalizeaza aceste proiecte, care apoi sunt trimise la Camera Deputatilor. In prima sedinta Biroul Permanent al CD aproba inregistrarea acestora si le distribuie la comisii cu termene pentru Avize si pentru Raport.
Mentionez ca la CD este trimis proiectul initial insotit de Avizul Consiliului Legislativ si Punctul de vedere al Guvernului, dupa caz.
Referitor la proiectul L 38/2020, unde Comisia de aparare din Senat a dat un Raport de Admitere , cu Amendamente respinse ( 8 amendamente ale senatorului USR, Nicu Falcoi), pe data de 26 februarie am trimis la 4 senatori, inclusiv dlui Falcoi, emailuri cu propunerea de inlocuire a indicilor de corectie cu Anexa nr.2 privind cuantumul brut de referinta pentru stabilirea pensiei militare de stat(Model Ciuca), dar...fara folos..!
PS. De regula cele doua comisii de aparare colaboreaza si raportul primei comisii ajunge si la cealalta comisie.

brenda spunea...

davdle H VA RUGAM IMPLICATI-VA VARUGAM

brenda spunea...

E UN MINCINOS SA II FIE RUSINE

Iulian Mareș spunea...

Corneliunsson,
Brenda,
Omul ar vrea, însă nu poate, săracul!
Decât să poți și să nu vrei, mai bine să vrei și să nu poți! Este o diferență, nu? Kiar dacă rezultatul este același...este cu față umană!
Rătăcit prin cenușa țării!

Mihai spunea...

Bravo Leon!
Nu te lasa. Trimite, trimite continuu.
Acuma este momentul.....
După pandemie ,cine stie ........

Unknown spunea...

Va salut cu respect, daca la baza de calcul, conform L 38/2020 proiect Les, se aplica indicii de corectie: 1,35
1,30
1,25
1,20
1,15
1
Care ar fi procentele % pentru fiecare in parte. Multumesc, o zi buna.

Burebista spunea...

Dumneavoastră faceți o mere confuzie de termeni..
Baza de calcul = suma din care se calculează pensia
Pensia militară = procent din baza de calcul de la care se calculează pensia. Asta acum în lege pleacă de la 65% și nu poate depăși 85% din baza de calcul(care în legea actuală este 100% din salariul brut), in functie de vechime.
Însă datorita oug 59 pensia în plata este plafonata la nivelul salariului net care reprezinta 58.5 % din baza de calcul...
În proiectul Lupescu
Baza de calcul = 80% din salariul brut
Pensia militară = 80 % din baza de calcul, care nu mai creste peste acest procent chiar dacă vechimea cumulată depășește 25 ani..
Probabil ca s a introdus această baza de calcul de 80% din brut pentru ca în 2018 salariile brute s-au majorat artificial cu 25%, dar netul nu a crescut pentru ca s au mutat contribuțiile la angajat.
Dacă s ar reveni la legea 223 nemodificata de OUG 59, atunci toate pensiile militare chiar și a celor mai în vârstă s ar recalcula sau indexa în funcție de creșterea salariilor brute din ultimii ani și ar fi mult mai mari decât venitul net al unui militar din activitate. Și nu prea ar fi corect.
S ar întâmpla exact ca la magistrați care acum au pensii mai mari decât salariul din activitate..
Acum a-ți înțeles???

Leon spunea...

T3, nu mai trimit nimc!
In aceasta sesiune, Parlamentul nu mai are timp si pentru pensiile militare..!
Poate in sesiunea din toamna !

Burebista spunea...

Toți am dori pensii cât mai mari dar nu ar fi corect ca pensia mea sa depășească venit unui coleg care încă este activ având același grad si functie..
Și când spun venit asta înseamnă salariul net + norma de hrana +norma de echipament.
Acum pensia netă plafonata este egala cu salariul net fără norma de hrana și cea de echipament adică un minus de 1420 lei....cam cât pensia domnului Corneliu... Ex:
Degeaba pe decizie și fluturaș ai pensie Bruta de 7000, dacă în mână primești decât 4095...
Asta da bine sau prost doar la statistici unde se raportează pensiile brute, de aceea media pensiilor militare va creste fals pentru ca pensiile brute din ultimii 3 ani sunt din ce în ce mai mari, în schimb pensiile în plată sumt mult mai mici..

Huhu Rezea spunea...


Coeficienții de corecție se aplică la pensia în plată sau cuvenitâ, nu la baza de calcul. Nu modifica algoritmul de calcul până la recalculare. 1,30 = 130%=+30%

Huhu Rezea spunea...

Potrivit principiului bicameralismului, Camera decizionala nu poate modifica discreționar oricare dispozitie din proiectul venit de la prima Cameră sesizată, ci numai pe cele date în competența ei, potrivit art 75 din Constituție.
Dacă CD modifică o dispoziție care cade în competența Senatului, cum s-a întâmplat la legea de desființare a pensiilor speciale, acea dispoziție se intoarce la prima cameră, pentru a decide definitiv.

Cum se inaintează un proiect adoptat tacit la Camera decizională?
Art. 145 din Regulamentul Senatului
1) Senatul se pronunță asupra proiectelor de lege și propunerilor legislative ce intră în competența sa, ca primă Cameră sesizată, în termen de 45 de zile. Pentru coduri sau alte legi de complexitate deosebită termenul este de 60 de zile. Asupra ordonanțelor de urgență Senatul se pronunță în termen de 30 de zile de la depunere.

(2) În cazul depășirii termenelor prevăzute la alin. (1) se consideră că proiectul de lege sau propunerea legislativă a fost adoptată în forma înaintată de inițiator. În acest caz, adoptarea se anunță în plenul Senatului, iar proiectul de lege sau propunerea legislativă se transmite, sub semnătura președintelui Senatului, către Camera Deputaților, care va decide definitiv.

(3) În cazurile prevăzute la alin. (2), dacă s-a adoptat raport și s-au dat avize ori amendamente, acestea se înaintează anexat proiectului de lege sau propunerii legislative, ca material documentar.

Mihai spunea...

Până când fiscalitatea intre salarii si pensii diferă aceste proiecte suna mai mult a fantezii .........
Singura cale de reglementare a diferențelor intre generatii o reprezintă actualizarea tuturor pensiilor la prevederile L153/ similar activ.

Leon spunea...

Pai Actualizarea pensiilor o sustine Huhu Rezea din ianuarie 2018..!

M spunea...

@Pompiliu

Stabilirea unei pensii minime pentru fiecare grad (cuantum actualizat anual) si doar indexarea cu inflatia pentru cei cu pensii peste acest prag ar fi echitabil.

Un site rezist a facut o petitie pentru plafonarea pensiilor "speciale". Ca sa le iasa calculele folosesc cea mai mare pensie din magistratura, cuantum brut pe 6 luni si arata cate pensii minime lunare nete s-ar plati. Manipulare pe fata!

S-au dublat salariile la bibliotecari, s-au dat pensii de urmas la cei din sanatate, se dau 500 de euro la sanatate, cei din invatamant stau casa cu salarii de 100% DOAR INTREB: ASTEA NU SUNT LEGI SPECIALE?
Ori de cate ori o lege, ORICE LEGE, se adreseaza unei categorii distincte ESTE O LEGE SPECIALA!

Mihai spunea...

@ Leon
Initial,pana la aparitia L153 am susținut că pensiile tuturor militarilor trebuiau actualizate prin procedura M25 la coeficienții prevazuti de L138/99 la data de 1
01.2016.Asta ca prima actualizare.
Odată cu apariția L153 procedura de actualizare trebuie adaptată la conditiile de salarizarea prevazute de aceasta lege.
O soluție simpla so echitabilă pentru toata lumea.
Sustin de asemenea ca atata timp cat militarii nu sunt contributivi reținerea de 25% ca si contribuție la bugetul de stat nu se justifică.
Prin eliminarea acestei rețineri neturile salariale ar creste cu un procent semnificativ .

Unknown spunea...

Cu tot respectul.... care este procentul pentru indice 1
Multumesc

Dan B. spunea...

@Pompiliu:
Baza de calcul este unică în valoare, debitările procentuale din ea diferă
Baza de calcul semnifică media lunară a soldei/salariului brut realizat și actualizat.
Recalcularea pensiei pleacă de la 65 sau 80% din valoarea mediei lunare a soldei/salariului brut realizat în perioada celor 6 luni de zile,
In ultima rubrică a tabelului Anexă 1b la Ord M-25/2016 este scris
„MEDIA soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază, actualizate”, asta fiind rezultatul privind baza de calcul; din această valoare a bazei de calcul, se debitează 35 sau 20% din valoare și se adaugă 1% pentru fiecare an vechime cumulată de peste 25 ani, valoarea pensiei suplimentare, valoarea OMM, etc. Este o aberație a susține că baza de calcul reprezintă 65 sau 80% din valoarea mediei lunare a venitului realizat. Procentajul se aplică în momentul inițierii recalculării, nu înainte.
Regret, dar n-am abilități pedagogice privind meditarea la limba română, așa că, dacă-mi mai insulți inteligența cu prostiile dtale, ......

Dan B. spunea...

@Huhu:

Art 93 (7) din Regulamentul senatului: „În cazul depăşirii termenelor prevăzute la alin.(3), proiectul de lege sau propunerea legislativă se consideră că a fost adoptată şi se înaintează Camerei Deputaţilor, care va decide definitiv.”
Art 146 (3), nu 145 (3):„ În cazurile prevăzute la alin.(2), dacă s-a adoptat raport şi s-au dat avize ori amendamente, acestea se înaintează anexat proiectului de lege sau propunerii legislative, ca material documentar”. Facultativ?
Adică, avizele și raportul, dacă permit la calitate, pot fi întrebuințate ca hârtie igienică.
Nu poți pune „=” intre un proiect aprobat după dezbatere la plen și unul aprobat tacit, ambele având aceleași documente anexate la forma adoptată de Senat sau la forma inițiatorului.
Proiectul aprobat de Senat are propria sa greutate în cadrul dezbaterilor de la CD, pe când forma inițiatorului, chiar însoțită fiind de avize și amendamente, înseamnă tot o plecare nouă în analiză.

„ Potrivit principiului bicameralismului, Camera decizionala nu poate modifica discreționar oricare dispozitie din proiectul venit de la prima Cameră sesizată, ci numai pe cele date în competența ei, potrivit art 75 din Constituție”
În acest caz, al adoptării tacite a L 38/2020, CD este suverană și poate modifica orice, incl să arunce la gunoi raportul, avize și amendamente primite de la Senat.

PS 1:Constat că numai dta, in calitate de administrator, ai dreptul să „ștergi pe jos” cu membrii grupului, iar dacă eu sau alții suntem mai „spălați” în exprimare decât Huhu, ajungem a fi subiecții amenințărilor dtale.
PS 2: Poate pricepi și dta că o bază de calcul, înscrisă in tabelul Anexă 1b, are valosare unică asta fiind dată de cifra înscrisă in ultima rubrică: „MEDIA soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază, actualizate”.

Dan B. spunea...

Apropo, de îngrijitorul oilor și caprelor din GAZ-ul Armatei, în calitate de angajat al acesteia, cu vocalimbar de mahala, dar limbist în urechile dtale, nu ai nimic de zis?
Desigur că nu, căci văd că genul ăsta de limbiști se proliferează cu repeziciune, spre satisfacția dtale.

Dan B. spunea...

Nu mă asteptam din parte-ți să stai prost cu „artimetica”!
M-am înscris în ian 2011 si am plătit cotizație până la finalizarea prin eșec a dosarelor noastre în justiție, din cauza mânărelii lui Dogaru cu un avocat apropiat lui, evadat înainte de debutul sedințelor la tribunal.
Deci, încă vreo 4 ani!
În 2019, la insistențele fostului meu șef, gl Bălan Iosif, m-am reînscris, eu și cdor Pandelescu, dar, ulterior, am regretat asta! Vrei să-ți fac calculul matematic?

Burebista spunea...

Eu cred ca dumneata nu vrei sa înțelegi...
Nu vezi ca articolul 28 din legea 223 unde se spunea ca baza de calcul o reprezinta media salariilor brute din 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate...
SE ÎNLOCUIEȘTE ÎN TOTALITATE CU NOUL ARTICOL 28 ÎN CARE SE PRECIZEAZĂ CLAR CA BAZA DE CALCUL O REPREZINTA 80% DIN MEDIA A 6 SALARII BRUTE CONSECUTIVE DIN ÎNTREAGA ACTIVITATE...
SAU NU ȘTII SA CITEȘTI..
DEJA EXAGEREZI...

Cezar spunea...

Intreaba.l pe m.Al ca si el are.1.000000 si se umfla in pene
🤣🤣🤣🤣😜😜😛😛😜😛😎😎

Burebista spunea...

Dacă se modifica legea 223 actuala cu legea lui Lupescu se modifica și anexele din ordinul comun de recalculare...
Nu poate scrie în textul de lege un procent de 80%din brut ca baza iar în anexe sa rămână 100%..
E GREU... E FOARTE GREU CU DUMNEATA...

Burebista spunea...

Unknown...
Procentul pentru coeficient 1 este
0% în plus adică nimic.

Burebista spunea...

Adică pensia pe care o ai acum înmulțit cu 1, egal pensia pe care o ai... 🤣

Huhu Rezea spunea...

Pentru toți analfabeții funcționali, baza de calcul nu poate fi un procent din media soldelor lunare!
Documenteazâ-te ce înseamnă și cine depune amendamente după înregistrarea unui proiect la Parlament și .
Mai studiază și principiul bicameralismului, a cărui încălcare constituie motiv extrinsec de neconstituționalitate. Nu cred că ai citit vreodată art 75 din Constituție.

Dan B. spunea...

@Huhu

Bine zis, baza de calcul, in concret valoarea mediei lunare a venitului realizat, nu poate fi procentuală, ci doar debitată procentual la inițierea recalculării.
In privința principiilor bicameramismului, eu sunt lămurit, ele nu acționează în cazul L 38/2020 trecut de Senat prin acord tacit Aceste principii sunt aplicabile doar dacă plenul Senatului nu soluționează inițiativa legislativă, prin vot, până la 22.04.2020..

Calinmihaib12 spunea...

.. M.Ap.N.-si C.P.S. (++ celelalte ..STRUCTURI CO-EMITENTE)=prin emiterea Ordinului comun nr..../ M.25/...//2016 =AU COMIS INFRACTIUNI =CALCAND LEGEA 223/2015 IN PICIOARE: aplicand ALTFEL DECAT TEXTUL LEGII =mai multe articole printre care și art.60,al.1,lit. a, precum si celelalte articole MULT =dezbătute aici SI IN DIFERITE PROCESE -in tribunale si curți de apel(..DAR =DIN PACATE=NU CA INFRACTIUNI SI ABUZ DE PUTERE COMISE DE INSTITUTII ALE STATULUI FATA DE CETATENII =PENSIONARI MILITARI- AI ROMANIEI, ci..in cel mai rau caz:...CA "" ERORI..de calcul...!

!

Leon spunea...

@Dan B, eu recunosc pregatirea si priceperea in domeniul legislatiei salarizarii si a pensiilor militare a domnului Huhu Rezea, care ne-a demonstrat de ,,n,, ori ca a avut dreptate; dumneata de ce nu recunosti acest lucru ?
Imi pare rau ca nu comenteaza pe acest blog si alti colegi, care au demonstrat ca se pricep: Mos Alecu, cei doi de la xpm.ro, si altii..!

Huhu Rezea spunea...

Cuantumul pensiei se stabilesțe prin aplicarea unei cote procentuale, variabilă în funcție de vechime, la baza de calcul rezultată din Nota de calcul.
Nu ai să înțelegi vreodată principiul bicamerismului dacă nu faci conspecte pe art. 75 din Constituție. Crede-mă!

Leon spunea...

Termenul de 22.04. este ptr.aprobarea tacita a L 120; pentru L 38 a expirat la data de 19.03.2020 !

Calinmihaib12 spunea...

P.S.... la ABUZ..mi-a SCAPAT : ORD. SECRET: nr.M.S. 60/ 2016..!!??

Dan B. spunea...

@All:

Întrucât pe majoritatea afonă în ale citirii și interpretării îi „roade” 80% din 80%, recomand sî lecturarea avizului CES, care modifică art 28 și 29, în baza solicitării inițiatorului.

Dan B. spunea...

@tehnocrat (pe dracu, mai bine „nepriceputu”):

Observațiile cu iz critic ale administratorulu, indeosebi cele privind răspândirea de informații false, ar fi trebuit să-ți inducă o „hibernare” pe timp îndelungat.
„Mediocrul” despre care vorbești a fost primul din promoție încadrat pe o funcție de colonel/comandor (1988) și nicidecum trecut în rezervă ca proaspăt maior/locotenent-comandor ca dta. Iar dacă „datul din coate” semnifică promovarea examenului de admitere la AÎSM, absolvirea acesteia, inclusiv a unui curs post-academic de nivel strategic, recunosc, n-am fost în stare de mai mult. Dar este evident că dta, chiar dacă ai intenționat sau chiar ai „dat din coate” degeaba, nu aveai cum să treci de bariera criteriilor pentru înălțarea în grad, deci nema funcție superioară.

Dan B. spunea...

@Leon:

Nicicând nu am negat priceperea lui Huhurez în ale legislației, dar „qui prodest”, dacă nu o pune în valoare pentru beneficiul lui și al celorlalți? Eventual, să se ralieze vreunei structuri asociative, care intenționează să depună la Parlament sau la Guvern vreun document referitor la pensiile militare.
Din punctual meu de vedere, ca și „Moș Alecu”, Huhurez este doar un „clănțănitor”, opiniile sale cu valoare juridică nefiind preluate de cineva dintre potentații vremurilor.

Calinmihaib12 spunea...

D-le HUHUREZ:..m-am "..DUMERIT:.."MODIFICAREA".. ASTA =PERVERSA= IAR TAIE PENSIILE MILITARE : MEDIA SLB- Bz.C ×80 %=baza de calcul a PENSIEI ;aceasta se înmulțește cu 80 % si da P.B. , P.B×9 %=P.B + P.S., aceasta se înmulțește cu O.M.M. si rezultă PENSIA RECALC.+ OMM, eventual indexată (ca in 2016 ), apoi urmeaza "retinerile" :IMPOZIT...si..CE.. OR MAI FI...! TOTUSI: de unde apare DIFERENTA DE 20 % până la 100 % ..!??, având în vedere că P.S. =NU MAI INTRA IN TOTALUL VECHIMII, asa cum a calculat până acum:C.P.S./ M.Ap.N..?

Huhu Rezea spunea...

Ralierea la structurile asociative obediente te aduce în starea de gândire lenesă, așa cum te manifești d-ta.
Cine vrea să citească ce scriu "clânțănitorii" despre pensiile militare sunt liberi să ținâ cont de opiniile de ici sau de pe alte site-uri sau să se facă de râs și să se decredibilizeze în fața membrilor asociați
Sunt mulțumit că am reușit să urnesc sute și mii de rezerviști să acționeze indivdual în justiție pentru nesăbuința unor case sectoriale de a elimina indexarea de 5% din actualizarea din anul 2017 și de recuperare a sporului pentru OMM/SOSP, eliminat din cuantumul pensiilor militare deschise după 15 sept 2017.
Ușor, ușor se va crea o masă critică de soluții judecătorești contradictorii care vor impune Recursuri în Interesul Legii, dacă nu vor interveni soluții administrative, pentru a impune aplicarea corectă a Legii 223/20115, chiar în forma modificată prin OUG 59/2017.

marvas66@yahoo.com spunea...

Acum imi dau seama cine este Dan B. Un ofiter facut la apelul bocancilor in 68, devotat lui Ceausescu si care a facut AISM, cum a facut si Scoala Militara, pe liste de partid, candidand doar cu el pe loc... Nu mai bagati in seama astfel de papagali...

Viorel spunea...

1. Salariile profesorilor vor ajunge în acest an la nivelul prevăzut de grila din Legea salarizării pentru anul 2022. Prima creștere salarială are loc de la 1 ianuarie 2020, cu ”a doua tranşă de 1/4 din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de lege pentru anul 2022 şi cel din luna decembrie 2018”. Cea de-a doua creștere și ultima prevăzută de Legea salarizării va avea loc la 1 septembrie 2020, când salariile de bază vor ajunge la nivelul „prevăzut de lege pentru anul 2022”. ASTA VOM TRĂI ȘI VOM VEDEA, ACUM SUNT ÎN VACANȚĂ “PROFESORALĂ” ca și magistrații sau politicienii. https://www.edupedu.ro/ce-salarii-vor-avea-profesorii-invatatorii-si-educatorii-in-2020-pe-fiecare-functie-si-grad/ 2. Personalul din cadrul Institutului pentru studierea problemelor minorităților naționale se majorează cu 100% / sunt și ae minorități nu, trebuie să-și ajute breasla; Cuantumul brut al salariilor de bază de care beneficiază personalul din ISCTR și ARRANVR se majorează cu 20% față de nivelul acordat pentru luna decembrie; Începând cu drepturile salariale aferente lunii august 2020, cuantumul brut al salariilor de bază de care beneficiază personalul din cadrul bibliotecilor naţionale sau de importanţă naţională, Bibliotecii Academiei Române, precum şi din cadrul muzeelor de importanţă naţională, se majorează cu 30%. https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/legea-privind-majorarea-salariilor-pentru-mai-multe-categorii-de-bugetari-promulgata-de-klaus-iohannis-1285887 3. Domnule ministru al Ap.N. Nicolae-Ionel CIUCĂ, dați și dumneavoastră un ordin la CPS să ne bage și nouă indexarea aia de 5% din 2016, chiar nu merităm nimic. Ca și mâine vin alegerile și deveniți pensionar ca și noi, pentru că la putere nu veți mai ajunge. Poate reușim să ne cumpărăm și noi un fular, o eșarfă, o pereche de ciorapi, pe care le-am/i-am folosit în loc de mască sau mănuși. Să mai aud vreun pensionar militar că ne critică (,) că de ce în aceste momente vorbim despre inechitățile din sistem și soluționarea acestora. DE AIA, ADICĂ DE AIA DE MAI SUS.

Huhu Rezea spunea...

Păi dacă baza de calcul este 80% din media soldelor lunare, nu -ți este clar că ea este micșorată cu 20%, înainte de a fi aplicat procentul de 80%, pentru stabilirea cuantumului pensiei?
Nu am discutat că sporul OMM este adăugat peste cuantumul pensiei?
Să zicem ca avem o medie a soldelor de 5000 lei.
Conform tâmpenii din acest proiect, nu aceasta este baza de calcul, ci 5000 x 80% , adică 4000 lei.
Vine același proiect tâmpit și spune în art. 29 că pensia va avea un cuantum de 80% din baza de calcul, adică 80% x4000 lei, adică 3200 lei.
Conform reglementării prezente, pentru aceeași vechime, cuantumul pensiei ar fi 85% din 5000 lei, adică 4250 lei înainte de a fi majorat cu sporul OMM.

Dan B. spunea...

@Huhu:

Și chiar îți pare că LADPM ar fi o structură obedientă guvernului și MApN?
Știi vreuna mai „vocală”, privind critica potentaților vremii, indiferent de culoarea lor politică. Sau nu știi că LADPM a deschis actiuni în instanță împotriva lui Basescu, PSD și PNL, că ne-am făcut auziți cu revendicări chiar și la Bruxelles?
Știința ta de carte a depășit pragul locuinței tale?

PS: Inainte de a da un răspuns tâmp lui Călin, nu era mai bine să ții cont de propunerea mea, respectiv lecturarea avizului CES, care elimină prostia 80 din 80%?

Dan B. spunea...

Reiau intenția mea de a nu mai comenta în această pagină, atâta timp cât angajatul GAZ și rebutul accidental de la Boboc (T3, tehnocrat, dar idiot în opinia mea) se împăunează ca fiind prim-vestitorul „fake-news” umblă liber și fără botniță în spațiul virtual.
Voi reveni după aprobarea unuia sau a ambelor proiecte legislative în Camera Deputaților.

Calinmihaib12 spunea...

D- le HUHUREZ:..amandoi avem acelasi calcul prevazut de "baieti" ..la 80 % din..80 %, dar " ei" ..au " stabilit in art.30,daca nu ma înșel, un cuantum MAXIM de 100 %.. din baza..? iar eu - chiar nu inteleg de unde scot ei inca 20 de %..? ,poate din cate 1%/ an,pană la 100 %, ..eventual "taind"- ce depășește sută de %..? si care prevedere lipseste din textul confuz; chiar si In final: lipseste sintagma:..."se abroga"..!?

Dan B. spunea...

Alt tâmpit, care, analfabet fiind, nu știe să citească un CV!
Am zis eu că regnul idiot se proliferează în acest grup!

Huhu Rezea spunea...

Tocmai acele acțiuni impotriva demnitarilor arată incompetența acelei ligi. Pierdere de vreme. Mult mai eficienți au fost cei care a contestat sau au cerut revizuirea deciziilor individual.
Esti culmea !
Ce efect au avut propunerile lui Coarnă la CES sau amendamentele lui Fălcoi, dacă comisia Raportoare le-a respins sau nici nu le-a luat în seamă.
Vezi vreo modificare intervenită în textul tâmp al inițiatorului?

M spunea...

@Viorel

Aveți dreptate 😁 ....din nou!

Dar observați că toate aceste privilegii date altora prin legi speciale sunt înghițite de guguștiuci?

În plm acum nu mai suntem egali? Când se spune "pensiile militarilor se calculează așa...." sar javrele de cur in sus!!!! "Suntem egali!!!Suntem egali!!!!"
Când zic "salariile profesorilor sau a medicilor trec direct pe grila din 2022", sau "creștem la cercetători cu 100%", sau "dascălii au 4 luni de concediu" nu mai sare nimeni. E corect??? E normal????

Vedeți petiții semnate de trepanații lui Johannis?

Ori de câte ori o lege vorbește de o categorie socială, profesională, demografică - orice vreți dumneavoastră - de atâtea ori LEGEA AIA E SPECIALĂ!

DECI NU SUNTEM EGALI! PUNCT!


PS bravo lor că le dă dar să terminăm cu comunismele astea de doi bani care prind doar la idioți gen 10 august!

Mihai spunea...

@ Dan B
Puteti fi mai explicit.
T3,tehnocrat = una si aceeasi persoană sau sunt doua persoane distincte.
In " literatura de specialitate" gasiti cele doua nume sub T3= avia_nyc, tehnocrat = T2 -V.Kis.
La tablă, va rog!

Dan B. spunea...

@Avia:

Sorry pt confuzie, ai dreptate!

Dan B. spunea...

@Huhu:

Comisia raportoare pentru L120/2020 a respins amendamentele lui Fălcoi!
Nu este îndrituită să respingă avizul CES.
La plenul Senatului, se pune în discuție forma inițiatorului modificată de avizele primite. Forma inițiatorului rămâne stabilă până la plen, unde primește forma si fondul definitiv.

Viorel spunea...

Domnule M, citiți și vă cruciți în ce lume trăim și totul pleacă de la marea majoritate a oamenilor politici din ultimii 30 de ani (am spus marea majoritate și nu toți) care din simpli bugetari au ajuns mari baștani cu averi colosale. Când sunt prinși=Dosar Politic. Puțini sunt cei care au intrat în politică (,) cu o avere agonisită cinstit și din dorința de a face cu adevărat politică în numele și pentru popor. Politicienii ne-au învățat că dacă vrem să avem, trebuie să furăm, dacă cerem de la ei nu primim nimic, mai bine cerem de la altul trecând peste onoare, cinste, omenie, bunătate, etc.
“Trei bărbați din Suceava, printre care un fost polițist, susțin că li s-au cerut bani pentru a putea ridica trupurile neînsuflețite ale rudelor. Banii au fost puși într-o cutie de pantofi. „S-a pus repede capacul, «să nu se infecteze»”, a povestit fostul polițist. Parchetul s-a autosesizat și a deschis anchetă”.
Citiți întreaga ştire: Un fost polițist spune că i s-a cerut șpagă la morga din Suceava. Banii au fost puși într-o cutie de pantofi. Procurorii au deschis dosar penal https://www.libertatea.ro/stiri/spaga-pentru-mortii-de-covid-la-suceava-acuza-un-fost-politist-a-pus-100-de-lei-intr-o-cutie-de-pantofi-iar-apoi-s-a-pus-repede-capacul-sa-nu-se-infecteze-2948008

Dan B. spunea...

@T2=tâmp infinitivat, nicidecum „tehnocrat”, alias Kiss Viorel:

Nicidecum nu am intenționat să mă laud, doar am evidențiat elementele „mediocrității” mele, despre care vorbeai anterior.
Pentru „iluminarea” ta, află că sunt posesorul BREVETULUI DE PILOT MILITAR NR 4462/10.08.1974, obținut la finalul zborului-scoală pe MIG-15. Deci, am avut capabilități sporite față de un elicopterist, mai toți aceștia eșuând în anul 1 sau 2 de școală și recalificați pentru „sfârlezele cu fofeze”, unde nu mai erau constrânși de factorul „timp” in executarea diferitelor manevre (aterizare de la punct fix, 50 m deasupra solului, și in 15 minute, de exemplu). La orientarea aeriană , elicopteriștii scăpau de rătăcire, căci coborau la intrarea într-o comună, citeau denumirea acesteia și își redobândeau orientarea pierdută în aer.
Apropo, apx 9 colegi (piloți, navigator, commandant și sef de sta major) m-au bombardat cu referințe despre dta la vechiul clinci dintre noi, dar am avut bunul simț să nu te fac de căcat pe aici.
Eu mă abțin la a te categorisi ca mediocru, căci o faci dta cu mare succes! Nema grad superior până la trecerea în rezervă, nema funcție superioara, nema studii superioare, nema promovare la eșaloane superioare, nema .....
Ai argumente în favoarea dtale, în ceea ce te privește? O mare nulitate la nivelul urbei ialomițene, Urziceni. Acolo ai ajuns prin repartiție și nu ai putut promova! Și asta ține de „mediocritatea” mea?

Huhu Rezea spunea...

@dan b
Nu era mai bine sa citești Reg Senatului decât să spui atâtea prostii?
Plenul votează doar ce propune Raportul.
Comisia nu a propus și nu a admis niciun amendament la textul inițiatorului.
Falcoi ar putea cere Plenului sa se pronunțe pe amendamentele admise, dar el nu le-a susținut nici în comisie

Constantiniu Florin spunea...

Dragii mei, bine ar fi sa ne comportam si pe acest site ca niste militari demni. Sa fim mai uniti, mai buni si mai înțelegători unii cu alții, profita atât de mulți de dezbinarea dintre noi, încât cu toții vedem ca deși ar trebui sa fim Forta neînarmată, dar singura pregătită a Țării, nu prea ne bagă nimeni în seama, începând cu Dl. Ministru Ciucă, Seful SMG, Comisiile de Aparare si altii. Am întâlnit si întâlnesc civili care ne îndeamna sa fim mai uniti si sa ne respectam între noi mai mult. Ca militar am încredere ca totuși Dl. Ciucă sa va trezi din amorteala în care vremelnic se află de atâțea ani si se va gândi si la Rezerva Armatei, care de 30 de ani niciodata nu a fost chemata la o mobilizare adevarata, cum se facea pe ,,timpuri,, sau cum se face în alte state membre NATO. Sa fim sanatosi, sa ne bucuram ca peste putin timp intram în ,,Saptamâna Luminata,, si sa ne ajute Bunul Dumnezeu. Cu drag si deosebit respect

Unknown spunea...

Dacă eram in locul politistului , luam bani din cutie si plecam acasă , le lăsam mortu acolo să facă ce vor cu el , că până la urmă mă plăteau ei pe mine să-l iau pentru inmormântare . și-mi pun o intrbare , cum ar raspunde un angajat de la morga când îl intreabă un sef de ce nu este ridicat un decedat de mai multe zile care are aparținători ??? sau sânt ,, pe aceeași mână ,, .

CEZAR spunea...

@ Dan -grasul ..desigur
Dar nu-l mai lauda atat ...ma oftici !
Nici eu nu am reusit sa-l "elogiez " mai bine
NB
Dane o curiozitate
La AISM( ce urata abreviere) ..ce ai invatat omule ..?? Avioanele in ofensiva ..aparare ..in ambuscada ..contra lovitura ..introducerea esalonului 2 sau ce..??
Poti detalia ..la ce a fost buna aviatia ta - militara ..pentru razboi ..??
Raspunsul meu il cunosti ..
La nimic ..atata timp cat in aer daca putea sa stea un avion..25 minute fara ..fortaj???

Dan B. spunea...

@Cezar:

Pe timpul când păzești capre și oi, nimeni nu te meditează la capabilitățile Aviației Militare în misiuni independente sau în sprijinul TU și MM. La AÎSM, fiecare ofițer-elev află despre aceste capabilități. La o singură aplicatie cu Aviație în sprijin dacă ai fi participat, ai fi aflat ce poate face AvVB și El. pentru infanteriști, dar cum misiunea ta de la GAZ era prioritară, n-ai putut participa. Deh, om important, poate o făta oaia și n-avea cine s-o asiste!
Măcar apelează la „avia” sau chiar și la tălâmbul „tehnocrat” pentru meditații, dar este posibil ca cei doi neuroni să n-aibă capacitatea de a primi informații din alt domeniu decât cel bovin/ovin/caprin/galinaceu.

CEZAR spunea...

@/ Dan Grasul...ramas fara furajarea de iarna 20-21.,
Nu ai priceput ?
Eu stiu ce face aviatia pentru trupele terestre si am scris despre asta !
Te-am INTREBAT CE FACEA AVIATIA TA...grasule ..nu aviatia SUA..UK...Israel ...

Iulian Mareș spunea...

Ia zi ce misiuni execută, mai istetule și cui i se alocă EsAv, la cerere, în sprijinul FT?
Că tot o dai de gard, pe aici! Sper că nu ești un păcălici....
Macar 3 misiuni corecte sa treci și tot ar fi ceva!
Hai, dă-ți examenul vieții!
Te vor vedea toți ce scrii...
Aștept cu drag să te exerciți!
Promit sa nu comentez ceea ce scrii (cel mult pun un emoticon) însă îl las pe Dan B să te analizeze!
OK?

Cezar spunea...

@/ m.Ale ,
E nasoala rau...taie Sica pensiile nesimtite
😛😜😛😜😛😜😛😜😛🤣😛😜
Asa sa revenim
Ce doresti sa detaliez?
1 misiunile de bombardament strategic in teritoriul inamic
2.bombardament tactic
3 acoperire aeriana si iesirea la interceptie
4.politia aeriana
5.misiuni de lovire a inamicului..la cererea terestrilor..angajati in lupta..ofensiva sau aparare?
Cu ce avioane facea grasul...macar una dintre aceste misiuni??

Dan B. spunea...

@Iulian Mares:

Iartă-mi, te rog, omisiunea! Chiar dacă la instituțiile de învățământ ale TU au fost doar câteva prelegeri privind rolul și misiunile Aviației Militare, la cea din Dealul Țăcăliei a fost disciplină de sine stătătoare, ocazie cu care cursanții au aflat și detalii in domeniu.
Așadar, îmi cer iertare că v-am omis din categoria posibililor meditatori ai crescătorului de capre, ovine, porcine, bovine și galinacee, rebut al instituției de la Sibiu.

Cezar spunea...

😜😛😜🤣🤣🤣
Rau mai faci..cand lipsa furajelor devine..tot mai reala!!

Viorel spunea...

Aveți dreptate domnule Cezar, vă cred că știți ce face aviația pentru că mi-ați citit comentariul și de la înălțime vedeți tot. Sper să nu se supere domnul H.R. că mă repet. Poate o fi domnul Dan B. mai grăsuț / voinicuț (nu știu, nu-l cunosc) dar dumneavoastră semănați cu Olive iubita lui Popeye Marinarul(pensie mica, e grele)
“Domnule Cezar (prenume de roman), eu vă propun să vă duceți la Roma, împreună cu prietenii dumneavoastră Năsui, Năsete sau cum l-o fi chemând, luați-o și pe doamna Prună, vă urcați pe Columna lui Traian, vă legați de gât câte un coș mare făcut din nuiele (vedeți exemplul domnului H.R. / Dacă nu-i omoară virusul, mor de foame, asta ca să vă faceți o idee pentru că nu prea aveți sau sunt idioate la toți 3) cerșiți și mâncați ce vi se dă până trece pandemia dar să păstrați și pentru mai târziu. Poate vă vine mintea la cap. Să vă legați și cu câte o frânghie de picior, dacă leșinați de foame să nu cădeți în cap și să muriți ca proștii în țări străine. Cineva, cândva (a avut un grad și funcție foarte mare) a spus o vorbă la adresa noastră (a celor mai mici). “Puneții la muncă până cad în genunchi ca boul la jug și până le dă sângele pe nas”. Așa aș face eu cu cei ce gândesc (,) ca dumneavoastră, Năsete sau Prună. Astea sunt idei de oameni tâmpiți nu intelectuali, cu funcții și lefuri de nu le încap în buzunare (cu excepția dv. la pensie mică și minte puțină)”.

Leon spunea...

http://ladpm.blogspot.com/2020/04/comunicatul-biroului-executiv-al-ligii.html?m=1