Un produs Blogger.

luni, noiembrie 21, 2022

Pensii militare exceptate de la reformă -> misiune imposibilă

184 comments

"Se întâmplă acum" cu Tudor Barbu / ediție 21 noiembrie 2022- TVR 3

Nu am ascultat intervențiile anterioare prezentării documentului de mai jos.

Când voi găsi înregistrarea emisiunii o voi posta aici: Iat-o!



Emisiunea excepțională la TVR 3 realizată de Tudor Barbu a pus în fața telespectatorilor și a intervenienților textul acestui Curs de Guvernare:

Deosebite au fost 2 intervenții: un aviator militar cu pensie de 4 000 lei, după 27 ani de vechime în serviciu, și un adjutant de la Tg. Jiu, probabil cititor al acestui blog, care a subliniat că militarii au plătit contribuții la bugetul de stat și că  niciun salariat din România nu a plătit contribuție individuală pentru pensie înainte de anul 2001, mai precis luna aprilie 2001, când a intrat în vigoare Legea 19/2000. Spre uimirea mea, Tudor Barbu știa această informație pe care propaganda împotriva pensiilor militare nu o difuzează.  

UPDATE

O rectificare la cele afirmate de domnul general Bălăceanu... cum că în anul 2011 cca 65% din pensiile militare au fost micșorate prin celebra trecere a lor pe calculul contributiv,  în puncte de pensie. Pe blog există calcule serioase(vezi aici, https://www.huhurez.com/2021/09/prin-trecerea-pe-principiul.html) din care rezultă că după aplicarea Legii nr. 119/2010, la MApN,  din totalul de 76 706 pensii în plată la data de 31 12 2010 un număr de 69 153 pensii au fost majorate, aveți și cu cât au crescut, și un număr de 7 553 pensii militare au pierdut la cuantum, aveți și cu cât au fost micșorate. Deci, numai 9,84% din pensiile militare plătite de CPS a MApN au fost micșorate.

In schimb, un document emanat de la MApN, pentru a justifica amendamentele la celebrul proiect de modificare a Legii nr. 223/2015, Plx-199/2020(blocat la CD de 2 ani, în așteptarea unui reaviz de la guvern), ne spune că la revenirea la sistemul pensiilor militare din anul 2016, cca 68% din pensiile în plată la 31 12 2015 au pierdut la cuantumul calculat potrivit L 223/2015, rămânând în plată cu cuantumul contributiv, mai avantajos(vezi aici https://www.huhurez.com/2022/07/68-dintre-pensionarii-militari.html)


 

De Victor Bratu

20 Noiembrie, 2022

Pensiile militare sunt considerate pensii speciale și trebuie să facă obiect al reformei sistemului de pensii. Proiectele de irigații nu vor fi finanțate prin PNRR și construcția de hidrocentrale în arii protejate nu va fi admisă în viitoarea componentă REPowerEU. Nu pot fi introduse în PNRR investiții noi, care să le înlocuiască pe cele negociate anterior cu Comisia Europeană.


Acestea sunt mesaje transmise de oficiali europeni ca reacție la seria de declarații făcute la București în ultima perioadă de membri ai guvernului sau de premierul Nicolae Ciucă legate de intenția de a renegocia PNRR.


România nu a trimis nicio notificare oficială prin care să ceară renegocierea PNRR

Până în acest moment, în ciuda seriei abundente de declarații pe această temă, România nu a trimis nicio notificare oficială la Bruxelles prin care să ceară renegocierea unor capitole din PNRR, afirmă surse europene pentru CursDeGuvernare.

Totuși, la București, premierul Nicolae Ciucă și președintele PSD, Marcel Ciolacu, vorbesc constant despre renegocierea reformei pensiilor în sensul renunțării la plafonul de 9,4% din PIB ca plafon maxim alocat bugetului de pensii.


(Citește și: ”Marcel Ciolacu dorește ”optimizarea” capitolului pensii din PNRR”)

În plus, în ciuda mesajelor venite de la Bruxelles, premierul Ciucă, el însuși pensionat din Armată, luptă ca pensiile militare să nu fie cuprinse în reforma pensiilor, care trebuie legiferată până la sfârșitul anului 2022.


Ministrul Transporturilor a evocat în urmă cu o săptămână, la Digi24, intenția de a scoate din PNRR proiectul liniei 4 de metrou și de a introduce o altă investiție, linia 6 de metrou, spre Otopeni.


Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat intenția autorităților române de a propuse spre finanțare, din componenta REPowerEU care urmează să fie atașată PNRR și să devină operațională din ianuarie 2023, finalizarea hidrocentralelor de pe OLT, Siret și Jiu.

Marcel Ciolacu a mai vorbit în repetate rânduri de nevoia de a introduce la finanțare prin PNRR o componentă de irigații. Ultimul semnal pe această temă a fost transmis pe 26 octombrie, când premierul Ciucă era în drum spre Bruxelles.


CursDeGuvernare a discutat cu oficiali europeni care cunosc în detaliu fiecare dintre dosarele evocate de oficiali români pentru a înțelege în ce măsură schimbările cerute vor fi acceptate de Bruxelles.

Schimbarea/eliminarea procentului de 9,4% – misiune imposibilă

Reforma sistemului de pensii are o importantă miză electorală.

Plafonul de 9,4% din PIB (aferent anului 2021) face parte din măsura privind Reforma sistemului public de pensii. Această măsură prevede adoptarea unei noi legi privind sistemul public de pensii care să înlocuiască actuala lege 127/2019).

Anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului de aprobare a planului românesc precizează: „Un obiectiv al noii legislații va fi menținerea cheltuielilor publice brute totale cu pensiile (inclusiv toate schemele publice de pensii existente) stabile pe termen lung (adică până în 2070) la 9,4% din PIB, inclusiv constituirea unui mecanism de frânare în cazul depășirii plafonului de cheltuieli.”

Oficiali europeni afirmă că procentul nu poate fi crescut, eliminat sau înlocuit cu ”un alt mecanism de disciplină financiară”, așa cum declara premierul Ciucă la întoarcerea de la Bruxelles, luna trecută.

”Ne așteptăm ca România să continue să lucreze la implementarea acestei reforme, pe care o vom evalua în contextul viitoarelor cereri de plată ale României”, afirmă oficiali ai Comisiei Europene.

Pentru noua lege a pensiilor (Jalonul 214) termenul este T1/2023. Îndeplinirea satisfăcătoare a acestei etape va fi evaluată de Comisie în contextul celei de-a patra cereri de plată.

Pensii militare exceptate de la reformă- a doua misiune imposibilă

Premierul Nicolae Ciucă, ministrul Apărării, Angel Tîlvar, și președintele PSD Marcel Ciolacu insistă în dorința de a excepta pensiile militare de la reforma generală a sistemului de pensii.

Chiar vineri, Nicolae Ciucă afirma: ”În raportul Băncii Mondiale scrie clar că pensiile militare nu intră la capitolul pensii speciale, ci pensii de serviciu. Pensiile militare au fost modificate prin lege şi sunt pe bază de contributivitate. Am discutat şi acest subiect inclusiv cu reprezentanţii Comisiei”.

Discuția evocată de Nicolae Ciucă a avut loc, dar opinia oficialilor europeni e alta.

”O etapă specifică (reforma 215), care va avea loc până la sfârșitul anului 2022, se referă la revizuirea pensiilor speciale, care includ pensiile militare. Aceasta face parte din reforma mai amplă a sistemului public de pensii, care este un element cheie al PNRR al României. Îndeplinirea satisfăcătoare a acestei etape va fi evaluată în contextul celei de-a treia cereri de plată”, afirmă oficiali europeni.


184 de comentarii:

Sensei spunea...

Update 20.05: Discuțiile din coaliție pe pensii durează de peste două ore. Propunerea inițială a liderilor PNL a fost o creștere generală de 15%, dar delegația PSD a refuzat, cerând o creștere mai mare pentru pensiile mici. După două ore, premierul Ciucă a propus o creștere cu 12,5 la sută pentru toate pensiile, la care PSD a propus adăugarea unor ajutoare pentru cei cu pensii mici. Liderii coaliției au căzut de acord pe această variantă, au declarat pentru G4Media surse politice.

Cei cu pensii mici vor primi ca ajutoare de două ori următoarele sume:

500 de lei pentru cei cu pensii până în 1500 de lei (1.000 de lei în total)
400 lei pentru cei cu pensii intre 1500 si 2500 lei (800 de lei în total)
300 lei pentru cei cu pensii intre 2500 – 3000 de lei (600 de lei în total)
Aceste măsuri presupun o creștere de 15,8% a anvelopei de pensii și un impact bugetar de 17,5 miliarde lei.

Liderii coaliției au decis și creșterea cu 30% a indemnizației pentru veteranii de război și văduvele de război.

Persoanele cu handicap vor primi a 13-a indemnizație.

Update 18.30: Ședința coaliției de guvernare a început

Articol inițial: Liderii coaliției de guvernare PSD – PNL – UDMR se întâlnesc luni într-o ședință de la ora 18.00, au declarat pentru G4Media surse politice. Principalele teme de discuție sunt pensiile, ajutoarele sociale pentru persoanele vulnerabile, bugetul de stat 2023 și facturile la energie.

PNL vrea o creștere cu 15% a punctului de pensie, ceea ce înseamnă o creștere uniformă cu 15% a tuturor pensiilor din sistemul public bazat pe contributivitate.

Potrivit Alinei Gorghiu, această creștere ar avea un impact bugetar de 18 miliarde de lei în 2023, în timp ce PIB-ul României este de 1.317 miliarde lei în acest an, conform legii bugetului de stat.

PSD, în schimb, vrea o creștere cu 15% a bugetului pentru pensii, care să fie împărțită astfel:

– o creștere cu 10% a punctului de pensie (ceea ce va aduce o creștere uniformă cu 10% a tuturor pensiilor din sistemul public)
– restul banilor să meargă sub formă de bonusuri către pensionarii cu pensii considerate mici (fie sub 2.500 de lei, fie sub 2.000 de lei). Bonusurile ar urma să fie acordate la fel ca anul trecut

Soluția propusă de PSD respectă principiul constituțional al nediscriminării creșterii pensiilor, potrivit experților consultanți de G4Media, dat fiind că punctul de pensie ar urma să fie majorat cu același procent pentru toți beneficiarii, iar bonusurile acordate pe criterii decise de guvern.

De remarcat că de majorarea generală a punctului de pensie (fie cu 10% – varianta PSD, fie cu 15% – varianta PNL) ar urma să beneficieze și cei care primesc pensii speciale care au și o componentă bazată pe contributivitate, precum militarii.

Potrivit unui lider PNL, e vorba de 4,7 milioane de pensionari în sistemul de contributivitate, din care 4,2 milioane au pensii sub 3.000 de lei.

Marin spunea...

https://youtu.be/-LikS39rW9A

Huhu Rezea spunea...

Mulțumesc!

Retrotikitaka spunea...

12,5% pentru 4,2 milioane de pensionari sub 2000 lei pensie este un nimic la preturile din magazine.
Asta-i saracia endemica nereparabila din Ro.

Viorel spunea...

Șoc pentru pensionarii militari! Pensiile lor sunt "speciale" în actele oficiale de la Bruxelles!

Marin spunea...

https://economedia.ro/comisia-europeana-intrebata-daca-romania-poate-excepta-pensiile-militare-in-reforma-pensiilor-speciale-o-etapa-care-trebuie-indeplinita-pana-la-finalul-anului-este-revizuirea-pensiilor-speciale-car.html#.Y3vO_ez8tkw

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

AR TREBUI CA DL GENERAL BALACEANU SA NE SCOATA PE TOTI IN STRADA LA LUPTA SINDICALA! DOAR ASA POATE NE PUTEM MOBILIZA CU TOTII!

Leon spunea...

Si Premierul vine cu Precizari:
https://www.stiripesurse.ro/premierul-ciuca-anunt-dupa-sedinta-coalitiei-pe-langa-pensii-cresc-si-alocatiile-indemnizatiile-pentru-veterani-si-cele-pentru-persoane-cu-dizabilitati_2666450.html

CEZAR spunea...

Balaceanu...le invirte ..netransparent! Sa spuna ce pensie are el...
Deci pensiile militare sint "PENSII MILITARE DE STAT"...adica cele mai speciale pensiii !!
Sa vorbeasca domnul despre "La situatii juridice identice --PENSII APROXIMATIV EGALE..!
CUM ESTE ACUM....????? JENA....ce frumos da el din buze ..si ce neadevaruri spune !!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ce se discuta in acest clip este extrem de interesant, si il felicit pe DlBarbu, Dl general Balaceanu si invitatii care au ridicat probleme serioase si extrem de grave! Sa stiti ca este real ca cei sub 3000 lei sa nu primeasca asolut nici un leu, si asa va fi!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

https://www.stiripesurse.ro/marcel-ciolacu-punctul-de-pensie-va-creste-la-1784-de-lei-se-vor-acorda-1400-de-lei-pentru-plata-facturilor_2666440.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Nimic din avantajele anuntate si postate de mine nu sunt pentru pensionarii militari saraci!

CEZAR spunea...

UITATI-VA DE LA CINE ASTEPTAM NOI ..CORECTITUDINE SI REZOLVAREA DEZIDERATULUI: LA SITUATII JURIDICE EGALE PENSII APROXIMATIV EGALE....RUSINE DON GENERAL....
COANA EUROPA FA DREPTATE....

Brenda spunea...

Așteptați să vedem cum vor trata pensiile militare mici așa cum au făcut și în ianuarie 2021,, și ales după ce vedem cum rămâne cu acel jalon,

Cezar spunea...

CFI...ESTI CU ADEVARAT BOLNAV SI NU INTELEGI CÎT MINTE SI ACOPETA CU COLB..VORBITORUL PE LA TV..BALACEANU

Cezar spunea...

Ce faci don Huhu...te.au penetrat rau de tot.. ??
Ti se pare ca l.am jignit pe ..BALaceanu ?

Cezar spunea...

Please..SCUZE...🤣🤣🤣

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cezare,explica-te: Pai, nu are dreptate in ce spune ca ne vor ingheta pensiile? Ca cei sub 3000 lei nu primesc nimic? Inalta tradare din partea PNL-USR -Ciucă, Cîțu, Orban, Turcan & mafia dreptei!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Revizuire, dar cum?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

De1 an de zle Budai, Ciolacu si Ciuca se lauda zilnic ca se vor duce sa renegocieze cei 9,4% din PIB, si eu am mai scris de asta, si NU VOR SA SE DUCA ACOLO, ca nu-i oprea nimeni sa se duca la Bruxelles! De ce nu vor? PENTRU CA SUNT DE ACORD CU CE S-A SEMNAT SI MIMEAZA CA ,,VOR FACE SI VOR DREGE!'' TOTI SUNT NISTE TRADATORI!

marvas66@yahoo.com spunea...

Cu ajutoarele date de Ciolacu, psd-ul face 50% la alegerile din 2024 iar pnl-ul ia plăcută suedeză...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

https://www.stiripesurse.ro/ministrul-muncii-anunt-de-ultima-ora-nu-am-discutat-despre-pensiile-militare-pensiile-speciale-nu-cresc-deloc_2666515.html

Leon spunea...

Tare SUPERFICIAL(aerian!) esti Aviatorule !
1. Procentul de 12,5% reprezinta Rata Medie a Inflatiei pentru acest an (va fi comunicata de INS la jumatatea anului 2023).
2. Ajutoarele se vor acorda la pensiile din IANUARIE 2023, MAJORATE DEJA CU 12,5%.
3. Sub 2000 lei/luna NU vor fi 4 mil.de pensionari civili ci aprox.2,2 mil.
4. Sprijinul acordat de acest Guvern este mic, dar totusi ii va ajuta pe cei cu pensii mici.
Un exemplu:
O pensie, dupa majorare, de 1500 lei,mai beneficiaza de: 84 lei lunar ptr Sprijin suplimentar + 125 lei lunar pe Card Alimente + 117 lei lunar ptr. Energie = 1826 lei lunar, deci o majorare cu 37%( 1826/1333 lei)..!
Sunt convins ca in perioada urmatoare va fi aprobata in Guvern, o OuG. cu aceste ajutoare, unde vor fi cuprinse si Pensiile militare !
Daca nu apare, prin derogare, o alta Indexare pentru Militari, atunci vom beneficia de cei 5,1% cf. Art.84 din OuG 114/2018..!!

Huhu Rezea spunea...

Leon. 👍🏻

Retrotikitaka spunea...

Ai dreptate Leon!
Ajutoarele trec ,saracia din casa omului ramane.
Trebuie doar sa calculezi cat costa o juma de plasa de cumparaturi in market sau piata.
Asta nu-i nici indexare ,nici ajutor ,este un blat intre doua partide si o umilinta pentru niste oameni care au muncit 30-40 de ani si au pensii sub 2000 -2500 lei.

Huhu Rezea spunea...

Si dacă nu se indexau pensiile crezi ca se ieftineau produsele din plasă?

Negritoiu spunea...

Ai scris din neatentie,sau cu alte scopuri,"...care au si o componenta bazata pe contributivitate,precum militarii" Exista o asemenea categorie de militari ?

doru spunea...

----DOMNULE IFRIM ! in aceasta seara la romania tv. ,domnul Ciutacu a intrebat pe ministrul Budai daca si pensiile militare vor fi majorate ca la civili! ei bine: stiti care a fost raspunsul?RASPUNSUL a venit de la Budai , cum ca in sedinta nu s-a discutat despre pensiile militare ,ci numai cele civile si ca pe El nu-L priveste pensiile militare ,miliatrii au alt minister! ok: dar acuma intreb eu , cand alcoolista si panarama de Olguta s-a bagat in ministerul apararii si au nenorocit pensiile noastre , avand functia de ministrul muncii , cum de a avut acces , daca ministrul muncii nu are competente in aceasta directie?

Negritoiu spunea...

I-o fi avut in vedere dl.Ciuca si pe veteranii din TO?

Negritoiu spunea...

Si veteranii din TO domnule veteran Ciuca?

Viorel spunea...

Don Cezare. Viurel, majurul de la CI, afon în gramatica limbii române cum afirmă unii, arătați-mi unde scrie că după un anumit cuvânt, propoziție se pune 2-3 de semnul mirării sau exclamării ?

Viorel spunea...

Corect domnule avianyc. 30 de ani au vândut tot ce s-a putut vinde, s-au împrumutat pe capete, au furat cât au putut și acum o fac pe-a caritabilii, tot din banii noștri.

Brenda spunea...

Eu nu înțeleg cum este cu veteranii de război, și văduvele, care război? Câți sânt,cate sânt???,

Leon spunea...

In octombrie 2022 mai erau in plata la CNPP 24 015 de veterani, invalizi, vaduve din cel de-al 2 lea razboi mondial, in scadere cu 500 fata de luna septembrie..!
Mai sunt in plata la MApN si MAI cateva sute de persoane !

Vali spunea...

Toata suflarea rezervista , atat din MApN cat si din MAI trebuie sa iasa in strada si sa protesteze cum nu s a mai vazut impotriva politrucilor nesimiti, nedrepti si neiubitori de patrie ! Trebuie actionati penal in instanta acei indivizi care au intocmit PNRR ul si l-au trimis pe sest la Bruxelles ! Inclusiv militarii activi trebuie sa ia atitudine, daca vor ca la trecerea in rezerva sa primeasca o pensie decenta !!! Peste tot in lume (nu doar in UE !) militarii au pensii de serviciu si nu contributive, basca multe alte privilegii, care la noi nu exista ! La aceasta situatie au contribuit in mare masura civilii din alte sectoare de activitate care au dat permanent in armata de la revolutie incoace ! De ce acest PNRR nu a fost supus aprobarii de catre popor printr un referendum, fiind vorba de bunastrarea si viitorul natiei romane ????????? Haideti sa ne transformam din "marea muta" in "marea vocala"....

Vali spunea...

AUTORII PNRRului SUNT CLAR TRADATORI DE TARA ! SA LE FIE RUSINE, CA SI AU BATUT JOC DE O TARA INTREAGA ! VOR SUFERI SI COPII NOSTRI, DAR SI NEPOTII DATORITA ACESTOR SCURSURI UMANE ...MARCA USR !!!

nr. 1 spunea...

Stimati comentatori, problema de baza la pensiile militare o constituie nenumaratele inechitati si nedreptati si discriminari nu ca ar fi de serviciu, ocupationale , speciale samd. CCR : Curtea Constituţională este unica autoritate de jurisdicţie constituţională din România, independentă faţă de orice altă autoritate publică.Deci Deciziile CCR sunt definitorii nu ce se spune pe la talk-showuri! Iar documentele privind PNRR spun clar ca vor fi elaborate noi legi pentru pensii , ca se va face o REFORMA a sistemului de pensii -regimul general si regimurile speciale - in conformitate cu PNRR .Noua legislatie va introduce o noua formula de calcul penstru pensiile noi si pensiile in curs de plata . Deci, ca vor sau nu unii , lucrurile merg inainte ! Inechitatile trebuie inlaturate ! Avem la MApN peste 4600 de pensii peste 10.000 lei in situatia in care exista doar 137 magistrati , deci nu se mai poate invoca lozinca dezinformatoare: pensiile obraznice sunt ale magistratilor! Toate pensiile peste 10.000 lei vor fi luate la intrebari pentru a se vedea in ce masura beneficiarii lor au avut la pensionare gradul, functia ,vechimea efectiva, esalonul astfel incat sa se justifice acele cuantumuri! Idem si pentru valori mai mici ! Nu mai vorbesc de celelalte structuri unde situatia este chiar mai complexa! Fostul Minstru al Apararii a spus :In acelasi timp, sistemul actual de pensii militare este afectat de o serie de inegalitatisi trebuie cu adevarat adus la principii de echitate. ...obiectivul principal este acela de aasigura egalitatea de tratament in respectarea drepturilor de pensie , indiferent de momentul trecerii in rezerva. Ministru Bolos spunea:Cât despre cuantumul pensiilor speciale, acesta este un alt subiect de discuție. Sunt uneori exagerate și aici este posibil să avem de lucrat. Nu de alta, dar atunci când toți românii o duc greu în aceste vremuri aceste exagerări ale cuantumului pensiilor nu ne fac bine deloc. Este vorba de igiena morală în societate. IATA ASADAR CE TREBUIE FACUT REPEDE SI BINE , LASATI TALK-SHOWURILE!

Huhu Rezea spunea...

UPDATE

O rectificare la cele afirmate de domnul general Bălăceanu... cum că în anul 2011 cca 65% din pensiile militare au fost micșorate prin celebra trecere a lor pe calculul contributiv, în puncte de pensie. Pe blog există calcule serioase(vezi aici, https://www.huhurez.com/2021/09/prin-trecerea-pe-principiul.html) din care rezultă că după aplicarea Legii nr. 119/2010, la MApN, din totalul de 76 706 pensii în plată la data de 31 12 2010 un număr de 69 153 pensii au fost majorate, aveți și cu cât au crescut, și un număr de 7 553 pensii militare au pierdut la cuantum, aveți și cu cât au fost micșorate. Deci, numai 9,84% din pensiile militare plătite de CPS a MApN au fost micșorate.

In schimb, un document emanat de la MApN, pentru a justifica amendamentele la celebrul proiect de modificare a Legii nr. 223/2015, Plx-199/2020, ne spune că la revenirea la sistemul pensiilor militare din anul 2016, cca 68% din pensiile în plată la 31 12 2015 au pierdut la cuantumul calculat potrivit L 223/2015, rămânând în plată cu cuantumul contributiv, mai avantajos(vezi aici https://www.huhurez.com/2022/07/68-dintre-pensionarii-militari.html)

Cezar spunea...

Credeti ca buze subtiri..balaceanu...nu stie??

Leon spunea...

Face pe naiba 50%, Romanul are o mare calitate, ...uita repede !
Dar uite ce zice si Ciuca:
"...De aceea, PNL s-a opus ferm unor creșteri mai mici de 15% și a obținut în negocieri creșteri totale care depășesc 15,8%”, transmite Ciucă."

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Doru, Budai si Ministerul Muncii imi resping petitiile, dupa ce le-am scris de mai multe ori ca au obligatia morala si materiala sa faca reparatii in urma distrugerilor facute cu oug 57/2017 si 114/2018 de catre Fiola Olguta Vasilescu si acest Minister. Au un mod porcesc si indiferent de a trata aceasta problema, sa traduc ca cu o mare ură fata de rezervisti, intrucat nu reprezentam o masa de adus voturi, caci la ei se impun reguli de rezolvare doar la masele mari, votante, aducatoare de voturi en gross... Noroc ca acum au fost atinsi si generalii si ni se va usura munca revendicativa prin acestia, altfel, ca fiinte vii, pentru ei nici nu existam, sarindu-ne in sprijin unele elemente din mass media, precum bravul, Barbu, de la acest post TV. Ne-au distrus o mana de calai si ne-au abandonat, ca pe niste carpe! Fie roata si patrata se intoarce ea o data! Generalii au tacut tot timpul zbaterilor noastre pentru drepturile de pensii distruse, si cand au vazut ca e groasa si ca le zănganesc tinichelele la cozi au inceput sa ia atitudine, dar stiindu-se cu pensii uriase acum ,,lupta'' si, sau in numele nostru, invocand pensiile astea distruse pe care le avem si inghetate in vecie de la actualizari, la mine din 2011, la altii din 2017! Ciudate atitudini intarziate, cand si interesele lor sunt puse in joc...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mai e o mana de batrani, trecuti de 90 de ani...

Huhu Rezea spunea...

Ca să concluzionăm;
Indiferent cum le numim, actualele pensii militare trebuie reformate, pentru a elimina gravele inechități pe care gulerații le-au creat în sistem. Nu vă luați după cei cca 10 000, de la toate cele 3 case sectoriale ,cu pensii cu cuantum de 5 cifre

Leo spunea...

Sunt f. SCEPTIC că pensiile militare se vor reforma în sensul eliminării inechităților. Uitați-vă la reacțiile lui ciucă și ăstălalt nou de la MFA , reacții care sunt ÎMPOTRIVA oricărei rezolvări a problematicii. Cei care trebuie să rezolve primii problema sunt exact cei care se opun.
Numai o MINUNE va face să se reformeze pensiile în sensul eliminării INECHITĂȚILOR.

Leo spunea...

Flavius,indiciile ne conduc , că prin derogare de la Art. 59 , se vor majora pensiile sub 2500 lei cu 12,5% . Restul se vor majora cu 6,2%

Cezar spunea...

ABSOLUT CORECT !

Cezar spunea...

Ca de fiecare data..voi nu aveti capacitatea de a vedea realitatea..de a stabili vinovatii si TRADATORII
CAUTATI IN GRADINA..M.100..A MApN..
In general cautati la cei cu 5 CIFRE PE CUPON SI CHIAR CU 4 CIFRE..9999...8888..7777
ASTIA.S ADEVARATII TRADATORI....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Coane, Leoane, cu tot respectul, dar aveam de la dumneata niste pretentii de viziune politica: La pensiile militare, dreptate la ora asta tarzie si cu o indiferenta totala din partea lui Ciuca si a politicului, si la sfarsitul anului,cand deja s-a impartit bugetul? Ei habar nu au ca avem fonduri proprii si ca sume imense se returneaza la sfarsit de fiecare an la bugetul de stat, fara sa-i intereseze vreodata ca pensiile mici si medii ar putea fi majorate cu aceste sume! Nu se mai face nimic, daca pana acum nici nu s-a discutat despre noi. Cine s-o faca? Noul ministru Copy Tâlhar, un habarnist ermetizat in cusca lui sa nu-si piarda functia, ca Dancu, pentru exprimari de opinii deschise, inclusiv cu nedreptatile la pensiile militare, si care tolereaza secretizarea cuantumurilor pensiilor militare, prin consistamant cu semnatura de pastrare a secretului de catre noii pensionati, si pentru care sustin un proces la Bacau sa mi se dea explicatii pentru aceste secretizari? PSD absolut niciodata nu a avut vocatie sa faca ceva pentru pensiile militare, avand pentru ele si noi o ura oarba, impusa de Fiola obsedata, dandu-ne ministrii fara vocatie, de au ajuns sa numeasca la mistocareala un popa penticostal de anvon, total afon siparalel,deci intentionat asa numit sa nufaca nimic, sau pe un Malai Viscol, total oponent de revendicari, ori actualul, cu un buboi mare intre cauciucurile pe spate, si spart la doctoratul pe care i l-au facut altii in Biblioteca focsaneana, in decurs de doi ani si ceva, si se pare ca PSD S-A CONSACRAT PE MACELARIREA SI INGHETAREA IN VECIE A PENSIILOR MILITARE! Asa vom muri! Amin.

Paul Puiu spunea...

Politica PSD e aceea de a da celor cu ajutoare sociale asimilate pensiilor in continuare ajutoare sociale, încurajând pe cei care nu ai întrunit conditiile de a primi o pensie de stat!!!!!

Leon spunea...

Cornele, se pare ca nu prea intelegi ce scriem noi pe aici !
Sa stii ca nu sunt deloc invidios pe d-ta ca vei primi lunar in plus un procent de 37%( includem si ajutoarele pe un an raportate la 12 luni) si eu voi primi numai 5,1%..!!
Sa fim noi sanatosi, si sa nu uitam ca altii o duc si mai rau decat noi, in Ucraina, de exemplu !

Huhu Rezea spunea...

Cam așa, dar cu sume enorme, îi ajută și L 223/2015 pe neterminații inapți sau apți limitat....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, indicii grei si vorbele lui Budigai arata ca voi lua o mareeee hujdulă legată la gură, sa n-o pot tine in brate ca s-o dau hrană la rațe!

Negritoiu spunea...

Domnul general Balaceanu ca si dl.general Ciuca ,si alti generali si rezervisti din structurile asociative,sunt beneficiari ai actualului sistem de pensii militare si e normal pentru ei sa se opuna oricarei reforme care sa inlature inechitatile existente. Cum sa se opuna rezervistul Balaceanu hotararilor luate ,sau propuse,de guvernanti,cand este beneficiar personal al acestora si structura din care face parte este finantata de catre MApN? Credeti ca dansul nu este in posesia cifrelor prezentate de Huhu Rezea? Daca nu are discernamantul sa le analizeze corect sau este interesat sa prezinte incorect situatia existenta,sa ne lase in durerea noastra ca tot nu ne ajuta cu ceva. De ce indemnizatia de veteran in TO este platita din fondul de pensii ? Sa fie platita din fondurile alocate pt. intretinerea bazelor militare straine de pe teritoriul Romaniei si pt.plata miilor de militari straini care le ocupa!
Comentariul postat de nr1 la ora 8.48 si interventi lui HH de la ora 8.50 prezinta corect si fara partinire situatia existenta.

Liviu spunea...

Usr-istii au intrat in politica fiind platiti de afara sa distruga Romania!😱Oricate ilegalitati ar face justitia nu se leaga de ei,se vede in toate orasele unde sunt primari usr-isti cum se distruge tot!Politicienii romani dau din gura doar aici la tv si media afara cand se duc sunt carpe,gunoaie nu stiu sa apere interesele Romaniei ,spun doar AM INTELES!Cum oare in luna octombrie Ciuca a zis ca a renegociat procentul de 9,4% din PIB pt pensii iar ieri CE a spus ca nici un politician din Romania nu a trimis nici o cerere de renegociere a PNRR-ului si ca Romania are obligatia sa respecte in totalitate jaloanele inclusiv 215 referitor la pensiile speciale unde se incadreaza si pensiile militare!E clar ca noua lege o sa fie cea mai proasta pt toti militarii din cate au fost din 1989 pana azi!😱

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, foarte adevarat!

Huhu Rezea spunea...

Ca să nu fiue vorbe, Budăi a declarat ieri în Parlament că va întocmi proiectul de lege pentru Jalonul 215 întocmai cum se cere în PNRR.

nicolae spunea...

Admin, rog stergeti.Scuze!

Viorel spunea...

Cornele. Unii generali și colonei sunt tari în clonț pe blog.

magda spunea...

Deja au inceput comentariile in piete...alegatorii de traditie ai pesede vocifereaza dupa ,,marile victorii ''anuntate aseara in colalitie,,pai nu spuneau dom-le ca in luna ianuarie nici un pensionar nu va primi mai putin de 4000 de lei cu ajutoare cu tot? acum au coborat la 1000...800...600, unde mai pui si in doua transe...pe a doua nu stiu cati o mai prind. Altii spun ca Ciuca l-a facut sah -mat pe Ciolacu in sensul ca adevaratii castigatori sunt cei ai penele care au pensiile peste medie...'' Dar, ceea ce miroase si nu prea se simte acum ...daca se va produce rotatia,repet daca,atunci Ciolacu mai mult ca sigur se va revansa si inca bine astfel> la toamna viitoare va mai fi o mica pomana ca sa se spuna uite nenicule pesede bla,bla,bla apoi in ianuarie 2024 va mai fi iar o inflatie probabil tot cu doua cifre deci o alta marire legala( pt ca fiind an electoral o vor lasa mai moale cu pomenile).,,Bombele'' vor exploda fix peste 5 saptamani ,nu ca ar fi surprinzatoare> Chiar daca s-a anuntat faptul ca impozitele pe locuinte vor creste abia din 2025 ,totusi conform legii ,ele vor creste cu rata inflatiei( speram sa fie cea de 5,1%) inclusiv operatorii de salubrizare nu vor sta cu mainile in san, asa ca dragi telespectatori ,marirea punctului de pensie primeste o lovitura in barbie fix in prima luna din an. Apoi guvernele ne-au cam obisnuit sa faca modificari la Codul fiscal.asa ca ne putem astepta si la alte ajustari iar unele gen painea din restaurante( bai ,la ce s-a ajuns..) cresc substantial din 01.01.2023.Si acum ,la finalul comentariului meu care probabil va enerva pe cineva ...un m.m.onorabil ,disponibilizat cu ocazia marii reforme proNato,m-a abordat discret si-mi spune ca la fosta m.u. unde a activat ,se face lobby puternic pt a impiedica exodul celor apti pt a iesi din sistem,promitandu-le nici mai mult nici mai putin ca in armata de la 01.01.2023 nu va mai exista pensie mai mica de 4000... Ei, asta da lobby.....vae victis,vorba ungurului/

Marcel Orzan spunea...

Pt. Negritoiu:

Exista, cum sa nu! Toti militarii samd si cred ca si tu, daca nu stiai. Explicatia exista chiar in material si rap. BM, ne-o mai spune si maciuca:
- „Deosebite au fost 2 intervenții: un aviator militar cu pensie de 4 000 lei, după 27 ani de vechime în serviciu, și un adjutant de la Tg. Jiu, probabil cititor al acestui blog, care a subliniat că militarii au PLĂTIT CONTRIBUȚII LA BUGETUL DE STAT și că niciun salariat din România nu a plătit contribuție individuală pentru pensie înainte de anul 2001, mai precis luna aprilie 2001, când a intrat în vigoare Legea 19/2000. Spre uimirea mea, Tudor Barbu știa această informație pe care propaganda împotriva pensiilor militare nu o difuzează.”
- „Banca Mondială mai arată că un alt factor care trebuie luat în considerare este faptul că, spre deosebire de alte pensii de serviciu, au existat reforme recente ale sistemului de pensii militare, deși acestea au fost finalizate înainte de semnarea acordului PNRR. În 2017, limita pentru beneficiile pensiilor militare a fost redusă de la 80% la 65% din salariul brut și, în același timp, militarii au început (aici e greseala, dintotdeauna militarii au contribuit!) SĂ PLĂTEASCĂ O CONTRIBUȚIE DE 25% la buget pentru A CONTRIBUI LA FINANȚAREA PENSIILOR LOR.”
- „Chiar vineri, Nicolae Ciucă afirma: ”În raportul Băncii Mondiale scrie clar că pensiile militare nu intră la capitolul pensii speciale, ci pensii de serviciu. Pensiile militare au fost modificate prin lege şi SUNT PE BAZĂ DE CONTRIBUTIVITATE. Am discutat şi acest subiect inclusiv cu reprezentanţii Comisiei”.”
Ce-i asa greu de inteles? Asta insemna Contributivitate: ai platit Contributii, primesti prestatiile prevazute de Lege,nimic altceva!

Stima

MIȘU spunea...

,vor fi indexate cu 6,2%. Posesorii pensiilor mai mici de 3 000 lei, vor primii aceleași ajutoare,ca și civilii !

MIHAI spunea...

Da, există și militari care au contribuit la pensii. Cei care vin din sistemul civil au contribuit. La trecerea în rezervă anii lucrați ca civil se contopesc cu cei lucrați ca militar și nu se ține cont de contributivitate.

mosmartin16 spunea...

Ca să punem punct opiniilor trăsnite ale unora...cum că pensiile militare nu ar fi speciale ! Deci, pensiile militare de stat sunt atât de serviciu, dar și de invaliditate și de urmaș ( leneșii pot "ceti" art.14 din Legea nr.223 / 2015 ), cât și cu caracter special deoarece rezultă dintr-o lege specială, respectiv 223 susmenționată ( leneșii pot "ceti" Decizia CCR nr.900 / 2020 - punctul 118 ) ! Întrebare pentru "cunoscători" : știți vreo reglementare care să infirme cele menționate ?! Dacă nu, atunci ăști atoateștiutori să nu mai "o ia prin bălării" și să știe că....verba volant scripta manent ! P.s. Nu mai e mult și vom afla dacă guvernanții introduc ori nu și aceste pensii speciale în malaxorul revizuirii ! Pentru eliminarea inechităților "cât casa", a aducerii pensiilor militare de jos la pragul decenței și a celor "gonflate la greu" la limite rezonabile !

Arthur spunea...

Cel mai rău ar fi să rămână pensiile militare în forma actuală, s-ar perpetua inechitățile existente, iar cei care ar avea de câștigat ar fi cei pensionați în ultimii ani sau cei care se vor pensiona în viitor.
Ăștia sunt cei care se opun prin orice mijloace PNRR-ului .

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Azi, ministrul, Budai, mi-a trimis trei petitii diferite pentru rezolvare-luare la cunostinta catre ministrul cu Fondurile Europene, competentul serios si just, Bolos! Asa lucreaza el la jalonul 215, stiind ca din locul lui de ,,munca'' s-a plecat si aplicat oug 59 si 114 si are datoria morala sa ne sprijine peste tot cu ceva de indreptare? Macar sa-mi fi spus ca sunt interesati de pensiile de cel putin sub 3000 lei, cu toate ca eu cer mereu dreptate la toate pensiile mici si medii. Cand vorbeste de pensiile militare, brusc devine apatic, dezinteresat, pasiv si iritat... Sa-l fi burtărit si tavalit in armata cineva ca era soldica blegos si cu picioarele bagate invers in bocanci? Eu il vad jenant de smiorcait si plangacios cand promite cu nerusinare stele si cai verzi pe pereti, si faptul ca nu-l intereseaza pensiile militare, sub nici o forma, denota ca face parte dintr-un anturaj dubios, care a pus ochii pe noi sa ne matrasesca, dar fara sa se divulge in exterior ca nu-si mai puna pe cap cativa dusmani in plus! Chiar ca-l detest, caci de urat n-am ce la un om total neprofesionist si aerian!

Huhu Rezea spunea...

Nu l-am publicat, pt. că am văzut datarea din 2015

M spunea...

@Huhu Rezea

Mi-ar plăcea o revizuire a TUTUROR celor inapți sau apți limitat dar făcută de comisii civile alese aleator de un calculator!

mosmartin16 spunea...

Corect, Arthur !

marvas66@yahoo.com spunea...

Cum ajută legea 223 "terminatii sau neterminații"???? Cei care au ani in plus primesc 1% din...nimic...până la 85%, iar cei sub 25 de ani vechime 1% in minus... Nu trebuie să dați vina pe cei care au plecat din armata înainte de termen... "pentru că trebuia să reducem efectivelor pentru intrare în nato și UE", pentru că li s-au desființat 3,4 -5 sau mai multe unități și saturandu-se de plimbat prin tara, fara suficienti bani și lăsând copii, nevasta și casa in voia sortii, indiferent cat de bine erau pregătiți, au fost nevoiți să plece din sistem și să lase locul unora care nu știu să se exprime în public...recte marele luptător de la Nasiria... și altor indivizi care au înstrăinat bunurile fixe ale armatei către bișnițarii de blugi... care au făcut că bucătarul lui Putin să aibă omologii lui în Staful armatei, in toate domeniile... Din cauza asta trebuie să-i condamnăm pe neterminații din armata, că au lăsat loc liber pentru toți dobitocii, numai sa intrăm în nato și UE....

M spunea...

@Arthur

Câți ar fi ăștia din totalul militarilor? Adică: cât reprezintă cei pensionați în ultimii ani + activii?

Mai adaugă apoi pe cei pensionați mai de mult care nici nu au de câștigat și nici nu au de pierdut dar care citind elucubrațiile unora (și neînțelegând prea bine cum funcționează societatea) spun că decât o schimbare periculoasă mai bine status qou-ul de care ne "bucurăm" acum!

Să vă fie clar: cine a ales cariera militară nu este un tip care să îți asume riscuri legate de relația de muncă (adică a vrut un loc sigur și relativ bine plătit în defavoarea unui loc nesigur dar cu câștiguri salariale mari). Plecați de aici în analiza nu a faptului că unii se opun ci a motivului pentru care o fac!

Huhu Rezea spunea...

Eu propun o revizuire a pensiilor de 5 cifre, revizuire care să pornească de la compararea bazei de calcul trimise la CPS de cei de la Financiar cu veniturile cele mai favorabile din 6 luni consecutive ale anului anterior pensionării.
Cred că ar ieși mari surprize si multe dosare de cercetare penală!

Leon spunea...

@Akord, eu ma intelesem cu Ciolacu la 11,91%, dar Ciuca, nu si nu, si s-au oprit la 12,5%, rata medie a inflatiei din 2022( o sa vedem pe 15 ianuarie daca am gresit acest procent !)..:)).
Dupa ROTATIA din Mai 2023, daca L 127/2019 nu se mai amana a 3 a oara, si intra in vigoare la 01.09.2023, in 2024 se va folosi un alt indicator , VPR, dar om trai si om vide..!!
PS. Un economist priceput ne poata garanta ca ca mai multi bani in piata, alimenteaza Inflatia in niciun caz n-o domoleste !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am facut scapata o petitie si catre Prefectura Bacau, mai ales ca judetul e full de rezervisti cu pensiile distruse, cu scopul sa informeze Bucurestiul, sa-l sensibilizeze pe Dl Colacu despre nemultumirile noastre,cauneori cu un prefect istet se mai pot rezolva probleme generale, ca doar locuim in judet si unii platesc taxe si impozite in cadrul local! Dl Prefect a ordonat Casei civile judetene de pensii sa rezolve aspectele semnalate! Va dati seama ca afonul asta habar nu are ca noi apartinem de Casa Sectoriala de Pensii a MApN? Am vrut sa-i scriu s-o redictioneze lui Ciolacu, dar vazandu-l atat de bulumac nici macar nu-l atentionez ca e pe o cale total gresita... Astia ne conduc judetele, tara si destinele!

Huhu Rezea spunea...

Neterminații sunt altceva decât disponibilizații. Ei sunt o specie de descurcăreți care după ce, pe bune sau pe pile, au prins funcții mari, au alergat repede la Comisiile de expertiza medicală pentru a obține o clasare medicală de apt limitat sau inapt... din cauza unor palpitații, astfel încât... cu 10 ani vechime în serviciu plus 10 ani lucrați în civilie, au prins pensie de serviciu anticipat parțială, art, 18. pe la vârsta de 40 de ani, Sunt cei mai vocali împotriva oricărei reforme a pensiilor speciale iar calculul contributiv este o adevărată teroare pentru ei. Au un tupeu fantastic de a se lua în clonț cu camarazii lor năpăstuiți de actualele reglementări din L 223/2015.
După 90 nu am mai avut disponibilizati.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Acum 1 minutCiuca a recunoscut ca pensiile speciale, toate sunt in lucru la Ministerul Muncii!!! Saptamana viitoare, toti vor avea o discutie tematica de rezolvare la acest minister! Deci, Ministerul Muncii mereu ma minte ca nu la ei se face si imi deviaza petitiile la alte ministere!

Marcel Orzan spunea...

Pt. mosmartin16:

Bai mosule, mai las-o cu „specialele” astea, ca habar nu ai! Ia explica tu, avand in vedere prevederile art.15 din L.24/2000, care spune:
Reglementări speciale și derogatorii
(1) O reglementare din aceeași materie și de același nivel poate fi cuprinsă într-un alt act normativ, dacă are CARACTER SPECIAL FAȚĂ DE ACTUL CE CUPRINDE REGLEMENTAREA GENERALĂ ÎN MATERIE.
(2) Caracterul SPECIAL AL UNEI REGLEMENTĂRI se determină în funcție de obiectul acesteia, circumstanțiat la anumite categorii de situații, și de specificul soluțiilor legislative pe care le instituie.
(3) REGLEMENTAREA ESTE DEROGATORIE dacă soluțiile legislative referitoare la o situație anume determinată cuprind norme diferite ÎN RAPORT CU REGLEMENTAREA-CADRU ÎN MATERIE, aceasta din urmă PĂSTRÂNDU-ȘI CARACTERUL SĂU GENERAL OBLIGATORIU PENTRU TOATE CELELALTE CAZURI.
care sunt „PREVEDERILE/REGLEMENTARILE DEROGATORII” din Legea 223/2015 fata de „REGLEMENTARILE-CADRU ÎN MATERIE” prevazute de Legea 263/2010? Ia sa vedem!
Si daca Legea 223/2015 ar fi „speciala” in raport cu Legea 263/2020, asa cum se spune de Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, atunci de ce militarii/pensionarii militari nu beneficiaza de NICIO PREVEDERE din Legea 263/2020 asa cum magistratii si ceilalti „speciali” beneficiaza „IN INTEGRALITATE” de prevederile Legii 263/2010, SINGURA DEROGARE PREVAZUTA DE STATUTELE LOR FIIND CUNATUMUL PENSIEI PRIN CARE EI PRIMESC CEVA CONSISTENT IN PLUS, DE LA BUGETUL DE STAT, peste nivelul pensiei calculate conform Legii 263/2010?! Ia, explica tu sa ne luminezi!
Si daca Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor este „speciala/cu caracter special” fata de Legea 263/2010, eu zic ca mai degraba Legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare este lege „speciala/cu caracter special” fata de Legea 263/2010 intrucat are prevederea derogatorie prevazuta de „Art. 91 Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere AU DREPTUL LA PENSIE MILITARĂ DE STAT, potrivit legii”, Legea 223/2015 fiind lege de implementare a acestei prevederi. Ma rog, e grele cu ”specialele” astea!

Sanatate, si mai lasa-ne cu emoticoanele ca ne obosesti, parca ai furat carioca la stranepoti si te joci si tu cu ele!

csej spunea...

Ma voi aveti ceva in cap?Voi nu ati invatat sa nu dati vrabia din mana pe cioara de pe gard?În loc să va preocupe indexarea pensiei acum cu 12,5% ca toate pensiile va gânditi ce va fi peste n ani. Pentru asta trebuie sa insistati la mai marii zilei.O sa vedeti ca ne va
sari randul daca luam pozitia mutului fiindca MApN are interes sa dea bani pe armament pe spinarea noastra ca noi suntem patrioti si trebuie sa ne sacrificam pentru binele populimii.Grija MApN este pentru activi .Să zicem multumesc ca suntem prosti daca ne da indexarea de 5,1%.

Huhu Rezea spunea...

Intrebări și concluzii a' la gâgă.

Brenda spunea...

Dar nu spun nimic de impozit, daca trec de 2000?

Liviu spunea...

Toate problemele la pensiile militare e parerea mea nu vreau sa deranjez pe nimeni au plecat de la cei cu functii mari in MAI care au iesit la pensie la 42-43-45 ani cu pensii peste 10 mii lei iar luna urmatoare politic secretari de stat sau consilieri etc!Iar nu vreau sa supar pe nimeni dar toate smecheriile sunt la MAI unde in ultimele 6 luni fac scimb de ture in weekend si isi baga la greu SDSL si asa ajung agenti,subofiteri sa aiba pensii mult mai mari fata de ofiteri care de la 14 ani sunt in sistem!😱Daca ar fi dupa mine corect ar fi o lege sa ai o pensie minima si maxima pe functie si separat la Companii care sunt terminati ca stau in capm zeci de ani si separat la Comandament!

Huhu Rezea spunea...

Citește după anii 90'!, disponibilizatule!

Leon spunea...

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/13994&ved=2ahUKEwjd69-x_sH7AhWKi_0HHXnsCBMQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw3cFgQNo3o0S0u-fErY0VFQ

Marcel Orzan spunea...

OK, HUHU gâgă!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Akoarde, nu te-ai prins ca BUDAI O FACE PE PROSTANACUL sa nu-si faca prea multi dusmani? La el e bucataria pensiilor speciale! Trimite cu ricoseu petitiile la altii pentru deruta, sa nu atraga atentia ca la el in ograda se dau pieile inapoi de la pensiile speciale... ca si pe ale noastre!!!!!!!!! Istețule! Are lapte si la chioscul de cartier, sa te prinzi!

Viorel spunea...

Cornel. Chiar nu ai înțeles că are interdicție de la Gl. și Cdt. Vrei să pățească la fel ca și Dâncu, fără a avea atribuțiuni pe pensile militare ? De ce nu iese ministrul Ap., purtătorul de cuvânt al MApN sau Directorul CPS să spună ce se întâmplă cu pensiile militare pe varianta Jalon 215 și dacă la nivel guvern s-a pus problema indexării pensiilor militare prin derogare de la lege acordând un procent mai mare sau rămâne cum am stabilit, adică 5,1%.

GO spunea...

Am dezlegat enigma. Din care motiv nu stie stanga ce face dreapta. Si din care motiv apar contradictii legat de pensiile militare. Despre ce este vorba? Armata ... via relatiile cu NATO, a informat NATO in urma cu aproximativ an, asupra starii de fapt privind pensiile militare. Respectiv ca acestea au fost menite in conceptia initiala, menite sa compenseze o serie de interdictii impuse militarilor in activitate. Este vorba despre acele interdictii ale unor drepturi, care desi sunt garantate de Constitutie si militarilor, politicienii ... ulii au ignorat Constitutia, si au interzis drepturile respective militarilor. Stiti voi care drepturi - sindicat, firma, dreptul de a candida, la munca neingradita, greva etc. Plus discriminarea tot neconstitutionala, impusa cadrelor militare pensionate in raport cu alti cetateni mai tineri, de a avea obligatii militare la razboi, desi sunt pensionate.

Asa ca in timp ce Ghinea etc. au informat BM si CE cu ce le convenea lor, si armata noastra via NATO a informat aceleasi organisme, dar cu aspectele acelea ascunse de politicienii romani. De aceea au aparut informatii si zvonuri contradictorii. NATO nu se implica decat in politicile de aparare, si din acest punct de vedere a informat BM si CE. De aceea, de la BM a aparut recomandarea ca pensiile militare sa ramana de serviciu/speciale. De aceea, a spus si Ciuca faza ca a discutat cu presedintele CE si ca aprimit asigurari cum ca ... De aceea si Consiliul Economic si Social din Parlament a recomandat in mod ... surprinzator ca in noul statut al cadrelor militare, ca si militarii sa aiba drept de sindicat. Si altele.

Este scandal mare inapoia lucrurilor care nu se vad. Este o lupta crancena intre politicieni si armata. Si este foarte bine ca armata a informat NATO, BM si CE. Este ca dracu' acum la CE. Care a luat la cunostinta din nou despre exercitiul de mima al organismelor politice din Romania privind nerespectarea in mod grosolan a democratiei, culmea exact in relatiile organismelor politice cu armata.

Asa ca, cei care au clocit chestii legate de pensiile militare, uitand de seria de interdictii abuzive impuse militarilor, au declansat un mare furnicar la CE. Cu mentiunea ca mai mult ca sigur ca CE pregateste un MCV contra Romaniei pe statul de drept, exact pe aspectele mentionate.

Ce va iesi, nu poate nimeni sa prevada. Eu astept cu incredere, ca armata sa isi exercite dreptul constitutional la greva. Poate chiar pe 1 Decembrie.

M spunea...

@Huhu Rezea

Numai în 2011 am avut mii de disponibilizări în MAI. Dacă îmi aduc aminte bine atunci ai fost disponibilizați și toți SGP-eii (alături de mii de subofițeri și ofițeri). Nu puteți să spuneți că nu au fost!

Vezi OUG 54/2011.

O situație (diferită) a fost și desființarea DGIPI când nu toți și-au găsit de muncă în alte structuri. D. Tudorache de la USR Plus a fost ultimul care a făcut disponibilizări în masă pentru că așa a vrut el!

PS - disponibilizările din 2011 au venit după momentul "ieși afară, javră ordinară". Blaga nu a fost de acord și atunci l-au schimbat cu Igaș "Branconaj" care a pus în operă decimarea MAI!

Burebista spunea...

Total greșită gândirea dvs... În MAI nu sunt multe pensii de peste 10000 sau 15000... Sunt mai multe în MApN sau SRI STS... Însă media pensiilor militare din MAI este mai mare decât cea de la MApN pentru ca în MAI 95% dintre pensii sunt pentru limita de vârstă, o parte cu reducere.. În schimb la MApN sunt peste 39: pensii cu vechimea incompletă sau ieșiți cu ordonanță... Plus la Mapn pensiile sgp a căror medie este sub media subofițerilor..

Brenda spunea...

Se spune că azi IOHANNIS a promulgate modificarea la statutul cadrelor militare 80/95. .....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, Sinistrul, Tâlhar, nu-i decat o conserva sigilata: Ce sa faca ermetizatul asta? El e
mucles cu fermuar pe mestecatoare, un pion, un figurant, o papusica de ventrilocie cu sforicele trase, un neica nimeni habarnist!

Burebista spunea...

Akord... Vrei să-ți aduc aminte de perioada cu incorporarile la stagiul militar obligatoriu??? Oare atunci se aranja cumva ploile celor de prin comisariat sau din unitățile militare???
Oricând se por da exemple și de la MApN și de ka MAI sau alte structuri...

Viorel spunea...

Doamna Brenda.
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, marţi, actul normativ de modificare a Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare care prevede că vor putea deveni ofiţeri în Ministerul Afacerilor Interne, în grad de sublocotenent, şi persoanele care deţin o licenţă în specializări necesare structurilor MAI şi care absolvă programe de master profesional organizate în scopul formării ofiţerilor, potrivit Agerpres.

Burebista spunea...

Și va mai dau un exemplu... Și înainte de 2010 când polițiștii ieșeau la pensie pe altă lege decât ca prin care ieșeau militarii... Ce sa vezi aveau același calcul al pensiei... Și MAI ALES DEVENEAU MILITARI ÎN REZERVĂ CA ȘI ACUM... 🤣 😱 😎

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@GO, ar fi exceptional un mecanism MCV pe drepturile militarilor, ca sa-i sature sa ne mai bage sula in coastele pensiilor militare! Sa le dea intrare in Spatiul Schengen la pastele cailor, sau pana ne rezolva echitabil. Stai asa ca s-a aprins tarata si in vipustile duble, roscovane, si cuastia nu-i de glumit. Nu-l vad pe gen. Balaceanu sa-i lase usor, dar si pe altii cu mare renume si importanta strategica in rezerva, cu relatii inalte NATO, SUA, etc si poate sa iasa groasa rau, daca astia ajung la extreme sa-i irite, ca nu le merg cu fentele, ca si cu Ifrim de la Onesti, sa-l ducă cu zăhărelul!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

dcbusiness.ro/marius-budai-pune-capat-controversei-despre-pensiile-militare--din-cauza-acestei-expresii-trecute-intr-un-document-oficial-nu-a-fost-bine_648984.html

Leo spunea...

Sunt în lucru la MMSS , prin gulerații trimiși acolo în grupul de lucru , gulerați care au misiunea să MIMEZE REFORMA PENSIILOR MILITARE și să confuzioneze acel grup de lucru cu ce primesc ca indicații de la patronii lor MFA de tip jiganu , RED , cirip acipu , scîrbu , aspiridonescu , dr. luK , etc...
Ăsta noul de la MFA nu contează . E un nimeni pe acolo.

adi t spunea...

ciuca isi mentine pozitia....pensiile militare nu sunt pensii speciale!Este un demers care este în continuare în derulare la Ministerul Muncii şi urmează ca săptămâna viitoare să avem o discuţie şi pe acest subiect şi vom lua o decizie”, a declarat prim-ministrul, la sediul central al PNL.

El a adăugat că proiectul privind pensiile speciale va fi finalizat până la sfârşitul acestui an.


Ciucă a afirmat că îşi menţine părerea că pensiile militarilor sunt pensii de serviciu.

„Nu este doar opinia mea, este opinia celorlalte ţări din Uniunea Europeană şi din NATO care încadrează pensiile militarilor la pensii de serviciu. Ca atare, este o chestiune pe care am spus-o şi îmi menţin aceeaşi părere”, a transmis premierul. Meciul se joaca!Ce parere aveti dragi cititori, mai sunt sanse ca pensiile militare sa fie scoase din reforma?Va multumesc!

adi t spunea...

ciuca!Este un demers care este în continuare în derulare la Ministerul Muncii şi urmează ca săptămâna viitoare să avem o discuţie şi pe acest subiect şi vom lua o decizie”, a declarat prim-ministrul, la sediul central al PNL.

El a adăugat că proiectul privind pensiile speciale va fi finalizat până la sfârşitul acestui an.


Ciucă a afirmat că îşi menţine părerea că pensiile militarilor sunt pensii de serviciu.

„Nu este doar opinia mea, este opinia celorlalte ţări din Uniunea Europeană şi din NATO care încadrează pensiile militarilor la pensii de serviciu. Ca atare, este o chestiune pe care am spus-o şi îmi menţin aceeaşi părere”, a transmis premierul. Ce parere aveti?

mosmartin16 spunea...

Pe tvr 3 despre pensiile militare ! Invitații abundă în trăsnăi de definire a pensiilor militare !

Leo spunea...

Indiciile de cum va arata draftul pensiilor speciale nu sunt bune.
Vedeți cum rup ușile CSM-ului magistrații ca să se pensioneze pe legea de acum.

Liviu spunea...

Pai ce modificari?Ce lege a ajuns la el?Statutul cadrelor militare sau ce?Daca aveti informatii mai clare de ce nu le dati aici?

Leon spunea...

Ca sa vezi, cat de bine esti informat, acum o ora ne anunta al nostru President ca am scapat de acest MCV..:)).

csej spunea...

GO,Vise taica.Nu vei vedea sindicat in vecii vecilor.Sindicat presupune drept la greva ceeace nu-i pica bine politicului sau comandantului din nici o tara.Numai noi care am cam incheiat socotelile cu armata putem fi portavoce pentru activi.
Eu zic sa o lasi moarta cu "libertatile constitutionale in armata" si sa apesi pedala pe capitolul pensii .Important nu e cum i se spune pensiei .Mare sa fie si eventual si vioaie.
Daca tot esti prieten cu Putin indeamna-l sa inainteze ca doar asa suntem si noi bagati in seama

GO spunea...

Leon. Ala este pe acel ceva, pe juridic. Nu pe statul de drept.

Vei primi detalii in zilele urmatoare, publice, de la George Simion.

GO spunea...

In zilele urmatoare, George Simion va sustine ceva legat de armata. Ceva ce nu a spus nici un politician. Cel putin public. Va expune toate abuzurile indreptate contra armatei, privind drepturile si libertatile constitutionale.

Leon spunea...

Leo, numai astazi, Presedintele Iohannis a semnat pensionarea a 25 Judecatori si Procurori..!

Huhu Rezea spunea...

Ha,ha,ha! A ajuns GO-lescu activist h'aurist!
Mai țineți minte când Simion a promis că se duce a doua zi în CD și scoate Plx 199/2020 de la naftalină?
Vrea cumva să ne anunțe că a ars naftalina?

GO spunea...

@ Asta este Huhu! Trebuie sa se dea si armata cu cine o apara!

GO spunea...

Dupa flerul meu, eu zic ca in aceste zile va urma o mare rabufnire a armatei. Este legat si de 1 Decembrie. Si provine din zona activa a armatei.

Leon spunea...

Huhule, te rog nu te lua de George, doar noaptea nuntii si-a petrecut-o la..Maciuca..:)).

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

O dnă jurnalista la Romania tv: ,,Doamne, Dumnezeule, dar pensiile militare n-au mai fost actualizate de ani si ani de zile!''

marvas66@yahoo.com spunea...

GO-ul asta mai merita vre-o atenție, nu ne-am convins că spălătorul de chiloți al lui Putin e cu creierul spălat??? Spune cineva că l-ar fi băgat pe site de servicii... hai lăsați... asta e doar un fel de pupincurist comunist, care vrea sa fie băgat în seamă de cadrele militare adevărate... in fapt un submediocru, cu multa indulgenta, individ...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Hauristul, Simion, un mare muștiuc de trombon, nu-i decat un amator de ciolan plin de carnuri de jambon!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Sustin ce zice @GO! Daca pana pe1 Decembrie nu fac nimic la pensiile militare, este posibil ca niste voci rezerviste revoltate, chiar cu grade mari, sa le strice parada militara! Bare acum sindicatele sa organizeze ceva tare, chiar sa iasa pe traseu si sa blocheze parada! S-ar merita! Hai, Steaua! Hai, Dinamo, (cu toate galeriile in sprijinul nostru)!

GO spunea...

Din cate am mirosit, militarii, jandarmii, politistii vor sa devanseze sau sa decaleze activitatile de 1 Decembrie, in asa fel fel incat sa nu participe politicienii in acelasi timp cu armata

Huhu Rezea spunea...

Văd că nu-i strafulgeră niciun fior pe șira spinării pe antireformiștii naivi declarația de ieri a lui Budăi!
Draftul legii pensiilor reglementate prin legi speciale va fi gata în două zile și răspunde tuturor criteriilor din PNRR

GO spunea...

Nu a fost la guvernare, dar l-ai catalogat deja! Iar culmea ca ce ti se intampla tie, este datorat celor care au fost la guvernare fie prin alternanta, fie impreuna, intotdeauna, in ultimii 33 ani.

GO spunea...

Ce PLM, strafulgerare, Huhu! Nicio reforma pe acest domeniu, nu a fost, nu este si nu va fi favorabila victimelor. Probabil ca vor fi retezati si ceilalti speciali dupa modelul militare. Si asta a fost reforma. Tu la ce te astepti de la un PSD-ist cand asta este partidul care a lovit in 2017 armata? Ai cumva pretentii ca acum sa te reabiliteze?

Nu, mai, iti spun eu! Ca este PSD sau PNL, astia calculeaza identic. Cat si de unde pot fura, ca sa dirijeze spre propriile firme de partid sub masca investitiilor. La asta se rezuma politica celor 2 partide. Si ambele sunt 2 partide cu atitudini fasciste vizavi de armata. Se vede de la mii de ani lumina.

Retrotikitaka spunea...

Odata cu aplicarea unor majorari pensiilor civile prin exceptarea art 102 din L 263 , legea sistemului public de pensii 127 care ar trebui sa intre in aplicare cade in dizgratie si prezinta un pericol pentru multe pensii civile.
Asta deoarece prin indexari repetate multe pensii au devenit in cuantum mai mari decat ar fi fost recalculate pe L127.
Doar un exemplu ;
Multe din cele 4,2 milioane pensii sub 2000 lei sunt calculate la aproximativ 30 pp / total ceea ce inseamna pentru multi 1 pp la 30-35 de ani vechime in munca.
Aceste pensii erau pana acum cam in jur de 1800 lei.
Acum majorate;
1800 + 12,5%= 2025 lei

Cf recalcalcularii pe L127 ;
30pp x 60 = 1800 lei
Cu cuantumul avantajos in plata 2025 lei ,beneficiarul L 127 ar sta pe tusa la urmatoarele ,una-doua indexari.

Traim in Ro in cercul nostru de legi mult laudate de inrolatii in social democratia capitalista (intai pentru noi apoi pentru saraci) .

Retrotikitaka spunea...

Interesele UE duc la ridicarea mecanismului MCV pentru Ro pe motivatia ca justitia si lupta contra coruptiei se infaptuieste in cei mai buni parametri !!!!((((((((🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🥳🥳🥳
Daca asta-i normalul in opinia UE imi pun multe semne de intrebare .

Retrotikitaka spunea...

ENEL pleaca din Ro. Drum bun !
Pai la ce sa mai stea daca Hidroelectrica le ia clientii .
Daca se poate dupa ei si ceilalti ,CEZ,Gaz de France ,E-On .....

Burebista spunea...

Pentru ca am vrut să-ți răspund la ceea ce ai scris și nu am fost redirecționat cum trebuie.. Îți scriu aici... DRAFTUL LEGIII PENSIILOR SPECIALE VA CUPRINDE DECÂT CELE 6 PENSII SPECIALE CARE ÎNTR-UN ANUMIT PROCENT SUNT PLĂTITE DE CNPAS ȘI BUGETUL DE STAT...
ATÂT...
CÂND VE-ȚI AVEA ALTE INFORMAȚII REALE... SA LE PLUBLICATI..

Alexandru spunea...

@Huhu
De ce să-i străfulgere? Pensiile militare nu vor apărea în draft. Și nu apare în două zile, probabil săptămâna viitoare.

Huhu Rezea spunea...

Iar mă cuprind toți dracii când văd oameni serioși preocupați de indexare și nu de ACTUALIZARE.
Mă sperie dilentantismul unora care uită de la mână până la gură, chiar și cum a fost anul trecut.
Păi... Ciu-Cio-udemereu au luat aseară decizia politică de a majora cu 12,5% valoarea punctului de pensie. Ca să si aplice trebuie să se dea un act normativ de Guvern sau de Parlament. In acel act normativ se va specifica, la fel ca anul trecut, cum se transpune decizia politică și pentru pensiile care nu sunt calculate în puncte de pensie. Care sunt ălea? Ce să vezi, sunt tocmai pensiile militare!
Dacă în actul normativ nu se suflă vreo vorbuliță despre indexarea pensiilor militare... se va aplica din oficiu art, 59 din legea specială nr. 223/2015.
Vreau reforma pensiilor speciale prin ACTUALIZARE! Fie ea și până în anul 2023 dacă nu... permanentă!

M spunea...

Normal că Olescu e fan AUR! Ce nu ați înțeles?
GO are opțiuni de dreapta radicale sau extremiste. De aceea este fan AUR și susținător al nazismului (ca formă de exprimare a extremei drepte!).

Pe de altă parte și cei cu opinii de stânga radicale sau extreme ar trebui să fie susținătorii USR! Aceeași obsesie pentru pensii contributive universale! 😁

Știința e simplă și explică tot. Trebuie doar să observi realitatea!

GO spunea...

Pai tu i-ain format asa. Nu stii vorba din armata? Ca e mai greu sa te dezveti de un narav vechi sau sa il corectezi, decat sa inveti ceva nou! Tu i-ai format ca contributionisti cu indexari, iar acum vrei sa ceara brusc actualizari de pensii militare? Minim 5 ani o sa ai nevoie sa le corectezi ... neuronii!

mosmartin16 spunea...

Avianyc, vezi OUG nr. 8 / 2021 - art.III cu trimitere la art.182 și apoi către art.86 (2) c) ! Apoi vorbim de art.102 din Legea 263 / 2010 !🤣

GO spunea...

Da, tot am amanat! Gata, trec si eu Hidrolectrica. Nu stiu exact pretul, dar macar sunt de-ai nostri. Acum sunt la CEZ, de ce sa faca cehii ...bascula mare? Parca cehi sunt astia de la CEZ.

Leon spunea...

Eu ma multumesc cu mai putin:
ACTUALIZAREA PENSIILOR MILITARE LA NIVELUL ANULUI 2022 !

Burebista spunea...

SUPER FOARTE CORECT..
AM MAI SPUS CA LA PENSIILE SPECIALE NUMAI PARTEA CONTRIBUTIVA SE VA MAJORA CU ACEST 12,5%. ȘI CA AUTOMAT VALOAREA Suportata de stat din pensia speciala se va micșora dar per total pensia specială nu va creste cu niciun leu...
La o eventuala recalculare pe legea civila indiferent cum va fi niciodată nu vom primi pensii nai mari... Pentru ca fostele calcule și PUNCTE NU MAI EXISTA ȘI VOR FI RECALCULATE DUPĂ LEGILE NOI.. DA A VOR VENI ALTE LEGI...

GO spunea...

@ M. Radicali sau extremisti sunt aia cu Ku Klux Klan, ci zvastica si rasa ariana, eventual ISIS. Doar in imaginatia bolnava a disperatilor USR si globalisti, patriotii sunt catalogati extremisti. Dar oamenii isteti, stiu sa faca diferenta. Habar nu ai tu cati simpatizanti are AUR acum. Simpatizantii sunt aia ca mine, care vrem ca Romania sa redevina stat SUVERAN! Punct!

mosmartin16 spunea...

Avianyc, conținutul lui 86 (2) c) mai sus ...la art.III !🤣 O fi de la aerul rarefiat al înălțimii ?🤣

Huhu Rezea spunea...

Culca-te tu pe urechea aia!
Omul va prezenta draftul cum cere Comisia Europeană. Cine îndraznește să corecteze, să poftească!

Huhu Rezea spunea...

Serbule
Am pus aci paragraful 121 din D 900/2020 a CCR de florile mărului? La Bartolomeu este deja pană de curent?

Retrotikitaka spunea...

Mos martin
Daca in mod legal pensiilor civile pe contributiva le-ar fi fost aplicate anual prevederile L263 in privinta indexarii anuale plus cresterea cu 50% a SMBE acum VPP ar trebui sa fie dupa calculele mele cam 2100-2200 lei si nicidecum 1745 lei ,rezultat dupa indexarea cu 12.5%.
Aș fi curios sa vad, daca ai bunavointa, la ce rezultat ajungi dumneata in privinta valorii VPP luând in calclcul doar cresterea SMBE in perioada 2016 -2022 plus indexarile cu rata anuala a inflatiei.

PS
De asemenea sunt convins ca daca Olguta nu comitetea atentat la art 59 din L223 azi cuantumurile pensiilor militare ar fi intr-o stare mult mai fericita prin aplicare legii anual si majorarea pensiilor militare cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMBE.
Spor la calculul VPP care ar fi trebuit sa fie azi in plata la pensiile civile ! Astept sa prezinti rezultatul in fata comisiei formate din Huhurez presedinte , membri ; Leon , Avy , GO , Akord , CFI .

Huhu Rezea spunea...

Uitucule, dacă se aplicau actualizările anual... dispăreau toate indexările. Si pentru d-ta trebuie să repet?

Leon spunea...

Iata ca sunt si pensionari militari care îi scriu lui Ciuca pe Fb.:
Dincă Ilie: ”Dl.Ciucă, ai uitat de faptul că în țara asta există și categoria de pensionari militari și că de aproape 6 ani de zile îi discriminați și vă bațeți joc de ei și familiile lor prin aceea că îi sfidați și nu le acordați drepturi legitime! Până când mai aveți de gând să-i călcați în picioare pe acești pensionari! Ar trebui să faceți un efort de memorie și să faceți ce trebuie și în privința acestora, deoarece sunt la fel de afectați de pe urma creșterii inflației și a prețurilor la toate produsele, alimentare și nealimentare și nu în ultimul rând creșterea prețurilor la carburanți, gaze și energie! Succes!” (ziare.com)..!

mosmartin16 spunea...

Avianyc, ți-am arătat că ești defazat cu legislația, dar tu...nu și nu...Batman, Batman !🤣 Acum și Huhu ți-a zis să vezi cum ar fi fost aia cu actualizarea versus indexarea...dar tu "le știi pe ale... tele" !🤣 "Pune mâna pe carte" și pregătește-te chiar tu să fii cel care să vină în fața acelei comisii "create de tine" doar că...inversăm rolurile !🤣🤣🤣

Leon spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

stiripesurse.ro/ministrul-muncii-declaratii-in-direct-la-tv-daca-nu-era-psd-la-guvernare-nu-existau-majorari-nu-e-pr-politic-este-simplul-adevar_2668360.html

GO spunea...

Sa fiti optimisti! Nu va luati dupa propaganda ruseasca. Sa nu uitati ca Romania este stat al UE si al NATO. Si mare partener strategic al SUA. Prin urmare, numai lucruri bune se vor intampla militarilor romani. Asa cum se intampla de mult timp, se citeste extazul si pe acest blog.

GO spunea...

Ciuca nu citeste pagina lui. Doar nevasta-sa!

mosmartin16 spunea...

Acord, poți fi mai concret ?!

Petrut spunea...

Eu cred ca nu va fi nici un lucru bun pentru pensionarii militari ,cel putin eu nu mai cred intr-o reforma a pensiilor militare cu schimbari la nivelul pensiilor cel putin a celor iesiti din Armata imediat dupa anii 2000. Vom primi un procent infim din cel acordat ca indexare pensionarilor civili si atat....asta este.... daca nu mergeam la IMM cand am fost tanar acum aveam pensie cel putin dubla ....

John spunea...

În câteva zile, vom ști:

https://flux24.ro/rares-bogdan-exista-un-proiect-care-va-fi-prezentat-in-urmatoarele-10-zile-cu-privire-la-reforma-pensiilor-speciale-e-o-chestiune-dorita-foarte-mult-de-societatea-civila-si-de-cetatenii-romaniei/

Cezar spunea...

Tu..Akordeoane..o vezi prin ochiul strîmb al lui Petrov

vasile spunea...

Intradevar, atat budai cat si rares bogdan au spus ca legea pensiilor speciale este gata si va fi prezentata in coalitie in cateva zile si ca aceasta raspunde cerintelor din pnrr, respectiv recalcularea pe baza de contributivitate a tuturor pensiilor.

VICTOR spunea...

Conform L127 indicele de referință va fi 71 ( 1784/25)
30 x 71= 2.141 lei

Retrotikitaka spunea...

Akord,
Cu mos martin si huhurez te intelegi ca mutu cu surdu.
" Social democratii" Huhurez si Leon fac ei tot posibilul sa ascunda mizeria facuta de Olguta.
Eu le spun ca dupa ce Olguta a radiat actualizarea ,daca nu taia si majorarea cu 50% din cresterea SMBE si se aplica in intervalul 2016 -2022 cel putin si la pensiile militare ca la pensiile civile majorarea cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMBE din perioada 2016-2022 cuantumul pensiilor militare era cu mult mai mare ,,CFI trecea in mod sigur de 2000 lei

Expertul mos martin care nu a inteles nimic din comentariu ne spune ca de la 1 ianuarie 2023 se va reveni la aceasta formula de majorare cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMBE
Numai ca el nu intelege ca cel mai benefic ar fi fost sa se aplice si pentru pensiile militare in perioada 2016- 2022 cand cresterea SMBE a fost de 105%.
Geaba o aplici din 2023 dupa ce etapele de majorari salariale pana la 100% s-au incheiat
De acum incolo cresterile salariale vor fi nesemnificative astfel ca 50% din crezterea SMBE sa fie subtantial in cresterea cuantumului pensie.

Cam asta am vrut sa le spun dar nu au inteles nimic. Salvarea Olgutei pe primul loc.

Garantez ca nu inteleg nici faptul ca aceste indexari haotice la vpp aplicat pensiilor civile anuleaza efectele benefice ale L127 ,multi la o eventuala recalculare vor obtine cuamtumuri mai mici decat cele in plata.
Iar dnului Leon o sa-i demonstrez ca in mod normal VPP aplicat pensiilor civile ar trebui sa fie azi peste 2000 lei si nu 1774 lei atata timp cat inflatia in perioada 2016- 2022 s-a insumat la 34% iar SMBE a crescut de la 2861 la o VPP de 871 lei la 6905 lei ,50% din cresterea SMBE reprezentand 1414 lei.
Cred ca merge si babeste prin regula de trei simpla.
De calculele astea se feresc" social democratii" nostri ca de Skaraotski


Leo spunea...

AȘA SĂ FIE !
Numai așa se vor elimina INECHITĂȚILE.
De aceea nu voia Ionel al cristinucă-si să nu se schimbe NIMIC. Iar ăsta nou și aerian de la MFA îi sugea ureichea.
ps.
Exact asta spunea Adomnicăi în urmă cu 2 luni , într-un topic al Amabilului.

Huhu Rezea spunea...

Ministrii au venit și au plecat, gulerații care ne-au ars la actualizare au rămas.
Potrivit L 127, valoarea punctului de referința se determină din valoarea punctului de pensie care, la rândul său, anual, este stabilită prin brgetul de asigurări sociale.

LEONARD68 spunea...

Dacă a acceptat procentul de 12,5%,mafia PNL dovedește, încă o dată, că este sluga mafiei PSD.
Tovarășii ăștia din grupul infracțional organizat numit PSD, au învățat perfect cum să-i țină pe asistații sociali și pensionari, cu mâna întinsă. Nenorocirea e că în mâna aia se găsește întotdeauna și o ștampilă cu sigla urmașilor celor veniți în România pe tancurile rusești.

Leon spunea...

Eu platesc la MIRA, merg lunar in Australia( CEZ a fost preluata de aceasta firma)..:))
"MIRA este cel mai mare administrator de infrastructură la nivel internațional și este parte din Macquarie Group, aflat în top 10 companii din Australia"

Retrotikitaka spunea...

Huhurez ,
Să intelegem ca tot guleratii i-au ars si pe diplomați ,aviatori tinandu-le palma magistratilor ??

M spunea...

@avianyc

Depinde pe cine ai boală!

Eu de exemplu îl bănuiesc pe vecinul de la 3 că a blocat pensiile militare! În plus nici nu strânge după câine când îl scoate la plimbare! Clar că e ceva dubios cu el! 😂

Retrotikitaka spunea...

GO
Repede ,pana mai sunt disponibili.
Smecherii din piața au inceput sa-i lucreze si pe astia !

https://www.national.ro/social/hidroelectrica-face-pasul-inapoi-se-accepta-clienti-noi-dar-contractarea-este-blocata-781195.html


Leon spunea...

Parca in '68 nu mai erau Rusi in Romania lui Ceausescu !

M spunea...

@GO

Nu prea ați fost pe la școală, nu? Radicalii sunt diferiți de extremiști.

Ca să citez din Simion: "Nu suntem extremiști dar suntem radicali...."

În politologie s-a încercat să se traseze o graniță între cele două. 😁 Interesant că au reușit doar în ceea ce privește dreapta!

Extremismul de dreapta început atunci când doctrina ajunge să nege dreptul la existență a altor popoare/etnii.

De aceea eu spun, cu dovezi științifice, că Rusia este un stat nazist, extremist de dreapta! Au înlocuit zvastica cu litera "Z" dar în rest, la fel ca naziștii germani, au decis că poporul ucrainean ori nu există ori daca există nu are dreptul să existe!

AUR nu e un partid extremist ci doar radical (de fapt asta și spun ei înșiși). Ei sunt o reacție la radicalismul de stânga al USR (ca USR să fie un partid extremist ar trebui nu să ceară desființarea pensiilor militare ci "cazarea" militarilor în gulaguri - centre de exterminare).

Dumneata însă ești un susținător al nazismului de tip rus și de aici o dihotomie ireconciliabilă: nu poți să te declari atât naționalist român cât și susținător al naționalismului rus! Ai înțeles? E la fel cum te-ai declara și naționalist român dar și susținător al lui Orban, ungurul cu fularul cu harta Ungariei Mari!!!!

Slujești la prea mulți stăpâni onorabile! Iar, pentru mine și alții ca mine, apropierea dintre susținătorii AUR și rusia nazistă face partidul lui Simion nefrecventabil!

Dacă nici acum nu ai înțeles...

Leon spunea...

Magistratii au fost protejati de cei cu dosare penale( pe Dragnea il excludem, si-a primit pedeapsa!)
Se vede ca n-ai ascultat melodia cantata de ADDA:
"Si zic: "Iesi afara, mai ciobane, ca ne da lupii tarcoale,
Ca ne da luuupii tarcoale,
Apara-ne, mai ciobane, ca ne da lupii tarcoale,
Ca ne da luuupii tarcoale".
PS. Comandantul Suprem a facut ceva bun pentru REZERVA Armatei Romane ??

Leo spunea...

Îl doare la bască pe Ionel al cristinucă-si.
Politica lor de tergiversare al eliminării inechităților , este ca pensiile VARȘOVIȘTILOR să dispară natural din bugetul MFA-ului . După peste 6 ani nu mai sunt mulți.
Nea' Gică de la pleniţa are de ce se ruşina , că mare-i RUŞINEA lui.

Huhu Rezea spunea...

Din prostie dar și din frică de procurori și judecători, politicienii nu au inclus în OUG 59/2017 si pensiile magistraților, cu toate că CCR nu a decis niciodată că nu poate fi micșorată partea necontributivă a cuantumului pensiilor magistraților
Budăi spune că , de data aceasta, va respecta întocmai limitele impuse de CCR și va include pensiile magistraților în proiectul de aplicare a Jalonului 215, vizând toate pensiile de serviciu.
Incă sunt naivi care speră că din proiect vor lipsi pensiile militare, despre care CCR a spus de mai multe ori că este constituțional să fie și desființate, nu numai reformate, revizuite, redimensionate.

Sorin spunea...

Corect! Mi-ai luat-o înainte! Gramatica lui Macarescu.....

Paul Puiu spunea...

Politrucii din guvern se cred imuni atunci cand nu respecta legea!!! Indexarea este prevazuta de art 59 din L 223/2017!!! Nerespectarea sau incalcarea legii constituie infracțiunea de abuz in serviciu!! Parlamentarii potrivit art 1 din L 7/2006 sunt si ei functionari publici!!!! Organizatiile sindicale sau reprezentative s-ar impune sa formuleze plângere penala la Parchetul de pe langa ICCJ impotriva guvernantilor daca nu vor respecta legea privind acordarea indexarii!! Bine ca exista resurse pentru ajutarea refugiaților ucrainieni dar pentru plata drepturilor rezervistilor si in retragere nu!!! Parlamentarii din acest guvern de coalitie inventează sau gasesc tot felul de pretexte pentru a finanța alte interese de ale lor, dar legea care ii obliga statul roman nu vor sa o respecte!!!! Normal inflația este de 15% potrivit datelor INS si acesta era normal pragul minim pentru cresterea punctului de pensie si nu 12,5%!!! Cand vezi ca pentru pensiile civile de stat nu se doreste respectarea indicelui oficial al inflatiei de 15% de catre PSC, e clar ca pentru pensiile militare se gandesc sa amâne si in 2023 indexarea pensiilor militare pentru ca politrucilor li se pare un efort bugetar imens!!!!Practic politrucii vor sa i-a banii ce urmeaza a fi alocați pentru indexarea pensiilor militare si sa-i foloseasca pentru plata creșterilor pensiilor civile de stat si acordarea de ajutoare!!!

Huhu Rezea spunea...

Comisare, lasa-ne în durerea noastră cu inflația din 2022, că asta se va aplica valorii punctului de pensie în anul 2024. Citește și d-ta art 102 din L 263/2010. Inflația de 5,1% din anul 2021 era valabilă și pentru pensiile civile. Cu ce încalcă legea dacă vor acorda mai mult?
Chiar așa de analfabet ești să crezi că se majorează numai pensiile contributive?

Leon spunea...

Presedintele Ion Iliescu, cel cu "Sula in coaste", la solicitarea ANCMRR a aprobat in Sedinra CSAT, in 2003, RECALCULAREA SI ACTUALIZAREA pensiilor militare aflate in plata, conform L.164/2001 si HG.1188/2001 !

Styx spunea...

„Se schimbă din temelii aceste pensii!
Proiect privind reforma pensiilor speciale. Rareş Bogdan ştie când va fi acesta prezentat
Pensiile speciale urmează să treacă printr-o serie de schimbări importante. A confirmat-o chiar Rareş Bogdan, europarlamentar şi prim-vicepreşedinte al PNL.

Acesta a declarat, marţi seară, că un proiect referitor la reforma pensiilor speciale urmează să fie prezentat de către Guvern în următoarele 10 zile.

„E o chestiune dorită foarte mult de societatea civilă şi de cetăţenii României”, dar şi „un jalon important din PNRR”, a indicat Rareş Bogdan, invitat la Digi24.

„Există un proiect care va fi prezentat în următoarele 10 zile cu privire la reforma pensiilor speciale. E o chestiune dorită foarte mult de societatea civilă şi de cetăţenii României, trecerea pe contributivitate şi, de asemenea, acest proiect, cu siguranţă va fi prezentat în faţa coaliţiei, apoi în faţa opiniei publice, pentru că este un jalon important din PNRR.”
Mai multe aici...
https://www.capital.ro/se-schimba-pensiile-din-romania-anuntul-facut-in-direct-la-tv-exista-un-proiect-care-va-fi-prezentat-in-urmatoarele-10-zile.html

mosmartin16 spunea...

Avianyc, iar ți-ai pierdut "tărtăcuța prin bălării" ?🤣 Unde am spus io prostia pe care o debitezi, respectiv că de la 1 ianuarie - pentru militari - se va reveni la indexarea cu inflația și creșterea de 50 % a smb ?? Tu chiar ești analfabet funcțional ?🤣 Apoi : dacă se păstra articolul care viza actualizarea pensiilor militare, asta presupunea ca în anii în care s-a majorat solda de funcție / grad a activilor să se fi aplicat și actualizarea pensiilor militare ! Legea presupunea să se aplice ce e mai avantajos între actualizare și indexare ! Tu vrei să spui că din 2016 încoace dacă se aplica indexarea cu inflația și 50 % din creșterea smb, pensia era în prezent mai mare decât cea care ar fi rezultat dacă se aplica numai actualizarea ??! Ai făcut vreun calcul concret ?!

Huhu Rezea spunea...

Din modul în care au redactat preambulul primei variante a draftului actului normativ privind pensiile de serviciu reglementate prin legi speciale, am impresia că nici pentru cei de la Ministerul Muncii nu este prea clar că pensiile magistraților și celelalte pensii speciale, altele decât cele militare, sunt calculate deja și în puncte de pensie.

magda spunea...

Huhule...Pentru corecta informare a celor care citesc si inteleg ceva de pe acest topic....CCR niciodata in vreoo decizie luata nu a pomenit si nici vreun judecator CCR nu a rostit vreodata ceva despre DESFIINTAREA pensiilor militare.Una e lasarea problemei la latitudinea politicului in ceea ce priveste intinderea si modalitatile de acordare a veniturilor( eu unul nici nu le-as spune PENSIi) si alta este desfiintarea. In fapt,politicul ar trebui sa faca doar o lege a pensiilor bazate strict pe contributivitate iar daca vor sa lase pe militari asa mai cu motz ar trebui sa faca SOLDA de rezervist. Asta inseamna desigur ca beneficiarul ,periodic, mai trece pe la unitate,mai participa la o sedinta de tragere,fireste mai probeaza si un bocanc,mai ne instruim oleaca ( la specialisti chiar ar fi probleme cu tehnica asta noua dar,nu-i asa ucrainenii au putut ,de polonezi nu mai zic,noi de ce nu am putea?).Dupa cum vedeti,m-am adresat REZERVEI cu privire la ultimile comentarii. Asa poate si civilii,nu ar mai zice ca luam pensii d-amdulea.

Huhu Rezea spunea...

Ei, domnule @Magda!
Citește Decizia nr. 20/2000 a CCR si vei vedea că a decis neconstituționalitatea dispozițiilor din L 19/2000 prin care fuseseră eliminate pensiile de serviciu ale magistraților instituite de Valeriu Stoica în 1997. De acolo se ține langa convingerea părelologilor că pensile magistraților nu ar putea fi plafonate, reformate, redimensiunate.
Deciziile ulterioare al CCR au stabilit că este garantată doar componenta contributivă a pensiilor de serviciu.
Numai pensiile militare nu au garantat cuantumul.

Leo spunea...

Este o info BUNĂ.
Dar sunt SCEPTIC.

M spunea...

Uraaaaaa! Am intrat și eu în grupul celor la care pensia militară e mai mică decât cea contributivă (începând cu 01.01.2023). Asta cu tot cu Oskar și cu sporurile "nesimțite" și cu toate alea! Vă repet că am îndeplinit atât condiția de vechime cât și cea de vârstă.

Poate înțelegeți că dacă au făcut SF mică degeaba îți dau sporurile că nu îți aduc prea mult! Norocul meu e cu punctajele grase din anii 80-90!

GO spunea...

Va vine sa credeti? Lt. colonel 1780 lei pensie. Jumatate cat a unui caporal cu Oskar pensionat recent. Pentru ca si caporalii au Oskar, daca nu stiati!

Omul isi da numele, poza, este cunoscut. Redau intregul comentariul:

"David Metea
Domn Ministru
Am lucrat in industria de aparare
La recalcularea din 2017 ne.ati lasat in afara legii
M25 nu a elaborat metodologie si ptr.cei care am lucrat in uzinele militare.Ptr.functie am avut salariu care la recalculare nu ni sa luat in calcul. Asa ca am ajuns lt.col cu o pensie de 1780 lei
Cel putin acum in ultimul ceas recunoasteti.ne dreptutile".


https://www.facebook.com/groups/1215847435264023

Retrotikitaka spunea...

Nu stimabile mos martin !
Stii bine ca Olguta a abrogat actualizarea si majorarea cuantumului cu 50% din cresterea SMBE lăsând in vigoare doar majorarea cu rata anuala a inflatiei.
In acest context am spus ca daca Olguta lasa in vigoare atat majorarea cuantumului in plata cu rata anuala a inflatiei cat si majorarea cu 50% din cresterea SMBE in perioada 2011-2022 atunci azi cuantumul pensiilor era cu mult mai mare.
Considerand actualizarea pensiilor abrogata ,calculeaza dta ce cuantum in plata ai avea daca Olguta lasa intact art din L223 care prevedea majorarea cu rata inflatiei plus 50% din cresterea SMBE in perioada 2016- 2022 .
Si poate revenind pe traiectorie ne spui si rezultatul.

mosmartin16 spunea...

Am făcut o simulare, special pentru Avianyc ! Din ea rezultă că el are dreptate🤣... doar că individu' e tot cu capu-n nori, cum de altfel a fost și-n activitate !🤣 Și-i de înțeles faptul că, acolo sus...unde îi e încă "tărtăcuța"...aeru' e mai rarefiat și-i greu cu capacitatea de înțelegere și concentrare, chiar și după ce "a aterizat" pe pământ...și și-a adus cu el și "tărtăcuța" !🤣 Să fiu bine înțeles, tot respectul pentru profesia avută, dar una-i una și alta-i alta ! Deci, plecând de la o pensie militară netă din anul 2016 ( rezultată din cea brută, după reținerile reglementate atunci, respectiv CASS 5,5 % și impozitul de 16 % ; nu detaliez aici toate calculele ) și aplicând toate majorările care s-au dat civililor ( din perspectiva atât a inflației cât și a cresterii salariului mediu brut ) s-ar ajunge - în anul 2023 - la o pensie netă ( stabilită din cea brută cu cei 12,5 % anunțați recent și din care s-a reținut CASS și impozit ; nu intru în detalii de calcul ) mai mare cu....ATENȚIE...NETĂ.. 121 % !!! Da, ați citit bine....121 % pe net !!!!...iar calculele sunt făcute în baza datelor oficiale de la INS ! Avianyc, nici "unde a înțărcat mutu' iapa" și nici "Păcală în persoană" nu ar crede că guvernații ți-ar fi făcut ție pensia din "bozonar"...în 7 ani...nu dublă, ci și mai mult de atât ! Așa că... hai vino, printre noi pe pământ !🤣🤣🤣🤣🤣

Sorin spunea...

Enel pleacă pt ca nu mai poate face/ exporta profit ca dintr-o tara fără stăpân. A fortat/făcut lobby pt compensare. A doua zi după ce s-a anunțat legiferarea compensării, conform siteului comparatorul ANRE, au marit prețul la energie electrica și gaz cu cel puțin 100%. Și ENGIE și Electrica. Plus ca ai apărut peste noapte peste 30 de firme de furnizare. Ca doar plătește statul!

Retrotikitaka spunea...

Mos martin ,printre emocioane ca sa fii mai concret nu trebuia sa amesteci indexarile civilor cu L223 ( majorare anuala cu inflatia comunicata de INS plus 50% din cresterea SMBE)ale militarilor fiindca nu au respectat legea in privinta art 102 din L263.
Trebuia sa fi luat in calcul doar ce presupunem ca prevedea legea daca Olguta nu taia cresterea SMBE ,dupa cum urmeaza :
2016 - majorare cu inflatia anuala si 50 %din cresterea SMBE pe 2016
2017 - majorare cu rata anuala inflatiei pe 2016 plus 50 %din cresterea SMBE in 2017
S.a.m.d . pentru 2018 ,2019 ,2020 ,2021 ,2022.
Nu are ce cauta in calcul indexarea cu 12,5 % fiindca nu este inflatia legala comunicata de INS pentru 2021 care se folosea in 2022.
Apoi mai discutam cu emocioanele pe traiectorie.

mosmartin16 spunea...

Așadar, tot actualizarea e cea mai realistă și corectă prin prisma nedecuplării de activi ! Nu mai vorbesc de faptul că indexarea duce în final tot la inechități, iar asta pentru că...doi rezerviști care au fost "gemeni" în activitate prin prisma soldelor, vechimii, gradului, funcției, condițiilor de muncă, etc., etc., dar au trecut în rezervă în ani diferiți - din "vina" de a nu se fi născut odată - cu toate că ar trebui să aibă pensii egale...nu le au deloc ! Iar asta pentru că, cel născut mai devreme...ar trăi - în prezent - cu o pensie substanțial mai mare față de cel trecut azi în rezervă, urmare a indexărilor succesive aplicate pensiei primulu! Dacă în activitate se poate fără indexări, implicit și în rezervă s-ar putea...dar ...cu actualizări ale pensiilor !

adi t spunea...

Domnule Huhu, am mai avut aseara un comentariu de bun simt pe care din pacate l ati cenzurat de la publicare.....oare cenzurati orice opinie cu care nu sunteti de acord?Din opozitia ideilor iese adevarul, parerea mea!Si eu sunt pentru actualizarea pensiilor militare dar nu sunt convins ca aceasta reforma, rationalizare, in seamna cu adevarat actualizare ci mai curand taiere din toate partile, si de la mic si de la mare....sa nu fie cu suparare!Cu respect,

nr. 1 spunea...

Dle avyanic , desteptarea ! La ora actuala toate pensiile militare sunt calculate dupa L223/2015 insa la cuantumul in plata intr-adevar e o harababura de nedescris! Unii au cuantumul cf L241/2013, altii cf L263/2010 , altii posibil sa fi ramas cf L164/2001 , altii cf L223/2015 si o mai fi si alte situatii pe carte nu le stim ca de le-am sti le-am povesti! Din totalul de 81.964 pensionari militari la nivelul lunii aprile 2022, un nr de 77.467 au cuantumul brut pana la 10.000, apoi 4152 au intre 10001 si 20000lei, iar 345 au intre 20001 si 41000 lei. 137 sunt magistrati deci lozincareala mincinoasa ca pensiile de peste 10.000 lei apartin magistratilor nu tine! Din cauza pensiilor de peste 10.000(in special peste 13000-15000) toate pensiile militare au fost inghetate- gheata la mal iar cand au fost indexate s-a utilizat un coeficient minimal gen 1,3%........Nu vad nici o preocupare serioasa a rezervsitilor de a solicita ca pensiile militare sa fie calculate ca la magistrati-o componenta contributiva care sa fie indexata cf pct pensie la civili si o componenta care sa compenseze restrictiile ( restrangerea, limitarea unor drepturi, libertati)! Tot se preconizeaza ca va fi o noua Lege a pensiilor militare cu o noua formula de calcul in cadrul PNRR , astfel incat se fie eliminate inechitatile si nedreptatile actuale!

Retrotikitaka spunea...

Nr 1
Era doar o discutie tehnica cu d-nii Leon si mos martin in care demonstram ca daca se respecta L263 ( fara tangenta cu militarii) intre 2016-2022 atunci azi VPP pentru pensiile civile ar fi trebuit sa fie 2100-2200 lei nicidecum 1774 lei la cat l-au ridicat artificicial prin indexarea cu 12,5%.
Apoi am spus ca in mod ipotetic daca Olguta nu razmuta din L223 si majorarea cu 50% din cresterea SMBE ,atunci multe pensii militare mici ar fi crescut semnificativ.
In privinta pensiilor mari aveti dreptate . Este unul din motivele pentru care s-a dat OG 59 afectand pensiile mici si medii.

Inginerul spunea...

Mizeria politicienilor cu pistolul pus la tampla de catre statul paralel impotriva noastra o inteleg. Ce nu inteleg este pasivitatea pensionarilor militari. Acum vreo 10 ani, cand ne-a trecut pe contributivitate, am participat la proteste de era coloana vreun km, cu fanfara de pensionari in frunte, ne-am dus peste tot, am strigat si i-am trimis in toate "locurile" pe Oprea, Basescu, Boc etc. Acum un an am fost la un protest al politistilor + scmd. Ajuns acolo, m-am tot invartit ca nu-i vedeam pe ai mei. Am sunat liderul de filiala si a venit sa ma ia si cand m-a dus la grup, intr-un colt al multimii, nu-mi venea sa cred. Cu mine eram 7 (sapte) de la scmd. Lumea ce zice? Daca nu protestam inseamna ca suntem bine, chiar si cu pensiile neindexate de ani de zile, nu mai zic de inechitati. S-a gresit si la nivel de reprezentare sindicala, si in raport cu politicienii, si cu media, dar asta a fost doar cireasa de pe tort. E drept si ca acum doar o parte sunt nemultumiti, cei iesiti mai demult, dar destul de multi totusi.. Visam si asteptam cuminti noua lege a pensiilor speciale, insa doar ne vor "face" si pe partea cealalta cu ea.
Si vom sta mai departe tot asa cuminti, cum a zis Isus, sa intoarcem si obrazul celalalt.

Leon spunea...

@Avia, daca ai lasa o in pace pe Olguta si ai pune mana pe Lege, ai afla ca si Rata medie a inflatiei dar si 50% din smbe sunt cele comunicate de INS in a.c pentru valorile anului anterior ; deci practic pentru VPP anului urmator se folosesc valorile cu 2 ani in urma !
Tinand cont ca in anii 2015 si 2016 Inflatia a fost NEGATIVA, si in anul 2021, smbe a fost mai mic fata de 2020, am facut un calcul si am aflat ca Procentele sunt cam egale, adica , in perioada 2016-2022, VPP a crescut cu 82%, iar Inflatia + 50% din smbe este de 78% ( 19+59).
Hai, pune mana pe carte, ca nu urzica ( Virgil Iantu)

nr. 1 spunea...

Dle Inginer, raspunsul la intrebarea ce va framanta e relativ simplu. In 2010-2011 au fost loviti in special cei cu pensii fff mari( erau si pe atunci astfel de pensii). Revedeti tabelele cu pensiile militare inainte de aplicarea L119 si 263/2010 si va veti lamuri! Au fost multe cazuri in care pe L164/2001 (care o fi avut si ea amendamente) , unii si-au tras pensii de 8000-9000-10.000 -13.000 ......si asta pana in 2010! La recalcularea pe L119 respectiv 263/2010 , pensii de 9000-10000 au devenit 3000-3500 iar pensii de 13.000 au devenit si ele cam de 3 ori mai mici ! Ei bine, atunci totul a fost condus de cei cu pensii fff mari care au fost recalibrate prin L263/2010 -(cum se spune acum in cadrul PNRR) , cu prize si pile pe la televiziuni si sindicat ! Cei cu pensii mici si medii au iesit si ei( unii ) la demonstratii , deoarece au fost speriati ca de bombele cu hidrogen ca raman fara vile cu piscine si faimoase limuzine pe care oricum nu le aveau! Acum , situatia e total invers: de mai bine de 6 ani pensiile mici si medii stau inghetate (pensiile medii trebuie apreciate la salariul mediu brut pe economie din acest an nu la valori de 2500 -3000 lei) . Inghetate sunt desigur si pensiile de peste 9000-10.000 insa beneficiarii lor(chiar cei cu pensii de peste 7500 lei) sunt multumiti cu ele si tac chitic , speriati de o reforma care sa inlature inechitatile si nedreptatile ! Cei cu pensii mici, majoritate urmare a unor grade mici, functii mici, vechimi mici -incomplete , pensii de urmas samd mai primesc un ajutor, un voucher ......asa incat sunt relativ multumiti si ei . Cei mai urgisiti sunt cei intre 2500 si 7500 , cu precadere cei cu pensii intre 4000-7500-8000 care platesc si cass! Dar nici ei nu prea se obosesc sa iasa la mitinguri! Si intre noi fie vorba ce mitinguri au fost? Si ce s-a dorit la mitinguri? La sindicat un amestec bizar de cerinte din toate felurile , unele contradictorii , in rest nimic demn de luat in seama. ET ALORS?