Un produs Blogger.

duminică, februarie 19, 2023

Numărătoare inversă pentru OUG nr. 59/2017 se încheie azi, 23 02 2023

147 comments

UPDATE

Pronunțarea a fost amânată pe 21 03 2023

******************

Pe data de 23 02 2023 Curtea Constituțională judecă excepția extrinsecă de neconstituționalitate a OUG nr. 59/2017, ordonanță  prin care gestionarii bugetelor instituțiilor din sistemul de apărare și-au propus să facă economii din fondurile destinate pentru pensii, în detrimentul tuturor pensionarilor, prin eliminarea ACTUALIZĂRII pensiilor militare și prin limitarea noilor pensii militare la cuantumul net al soldelor din baza de calcul. 

Au trebuit să treacă mulți ani până când un brav pensionar al CPS din MAI din județul Dâmbovița, dar și alți colegi de-ai săi din întreaga țară, au observat că Guvernul Tudose nu a respectat procedura de adoptare a OUG nr. 59/04 08 2017, respectiv ca la data adoptării să fi sesizat deja Consiliul Legislativ pentru aviz. Doar Sindicatul polițiștilor "Diamantul" a mai fost interesat de identificarea și mediatizarea pe rețelele sociale a acestei acțiuni de verificare a constituționalității OUG 59/2017.

Jurisprudența CCR arată că o asemenea excepție a fost admisă când inițiatorii au motivat-o documentat, efectele ordonanței încetând să mai opereze de la data publicării deciziei CCR în Monitorul Oficial. Ultimul exemplu este cel din data de 31 01 2023, când OUG nr. 50/2021  a fost declarată neconstituțională, în ansamblul său, pentru că la data adoptării nu s-a cerut avizul Consiliului Economic și Social.

  
CCR a identificat obiectul excepției din Dosarul 1801D/2021(litera D însemnând controlul după intrarea în vigoare a actului normativ) și a operat modificarea în lista generală a dosarelor înregistrate la organismul de control al constituționalității legilor și ordonanțelor.



Autorul excepției de neconstituționalitate a OUG nr. 59/2017 a urmat calea unei acțiuni de competența completelor pentru conflictele  de muncă și asigurări sociale din tribunale,  potrivit articolelor 100-105 din Legea 223/2015, nu calea contenciosului administrativ reglementată de art. 9 din Legea nr. 554/2004.

In baza capului nr. 2 de cerere, în care reclamantul a cerut și motivat excepția de neconstituționalitate, capăt subsidiar cererii principale a litigiului, tribunalul a sesizat Curtea Constituțională prin Incheierea pe care am publicat-o AICI

Guvernul  a încălcat procedura de adoptare a Ordonanțelor  și în cazul OUG 57/2017, pentru modificarea L nr. 406/2001 privind indemnizația acordată șefului statului, ordonanță pentru care,  deși a fost adoptată  pe data  de 04 08 2017, avizul Consiliului Legislativ a fost solicitat prin aceeași adresă nr. 183/07 08 2017, ca și pentru OUG nr. 59/2017 Vezi  https://www.senat.ro/legis/PDF/2017/17L207LG.pdf



147 de comentarii:

bogdan spunea...

Cred ca este singurul subiect care ,,aduna,, toti rezervistii indiferent de ,,contingent,,

Cazarmarul spunea...

Mda... As vrea sa fiu optimist,dar nu reușesc... Ca doar CCR a dovedit de-a lungul timpului ca este înregimentata politic.. Pensia mea,dacă nu ar fi limitata de media celor 6 solde și de procentul diferit ce se aplică, ar reflecta ALTFEL cei 27 ani și ceva de serviciu, 4 ani de institut militar și 1 an de armată...Dacă se vor crampona de acea "greșeală" de redactare a grefierei, ea poate sa emigreze în nordul Siriei... Doamne ajută ca CCR să fie ALTFEL măcar o data...

Lenovi spunea...

Normal ca se vor lega de incurcatura dintre Oug 58 si Oug 59. Ce naiba nu i clar? E singura solutie de a scapa Guvernul cu basmaua curata. Nu mai visati degeaba

Lenovi spunea...

https://www.g4media.ro/usr-bataie-de-joc-proiectul-guvernului-privind-pensiile-speciale-a-fost-trimis-in-parlament-fara-impact-bugetar-guvernul-nu-vrea-sa-recunoasca-de-fapt-ca-nu-va-elimina-nicio-pensie-speciala.html
Chiar uitam in ce tara traim?

Huhu Rezea spunea...

@Lenovi
Nu fi pesimist! Din textul topicului rezultă că încurcătura a fost remediată!

Leo spunea...

Noroc cu Topicul blogului cu care a fost informat judecătorul asistent de la CCR , că altfel erau emoții pt. autor din acest pdv.

Mihalache spunea...

Nu are rost să fim pesimiști, orice inițiativă reală în instanțe este binevenită...Păi nu vă mai aduceți aminte de lozul în plic, publicitatea la vremea ei, "doar cine nu joacă nu câștigă"?Asta trebuie să apreciem la toți colegii pensionari militari care au boașe adevărate și se zbat pentru toți...Avem dreptatea asigurată dacă o susținem toți, de la vlădică până la opincă!Doamne ajută...

ifrim spunea...

Succes domnule Bogdan!

Alexandru spunea...

Huhu aparent a fost
Azi la comisie proiectul a fost pus pe ,,pauza,, urmând a fi rediscutat peste 2 săptămâni
MF urmează să transmită impactul bugetar

Ionel spunea...

16 zile pana la termen, Va mai dura cel putin 3-4 luni pana la data publicarii unei decizii a CC in Monitorul Oficial, timp suficient pentru modificarea Legii pensiilor militare si odata cu asta si abrogarea Ordonantei 57/2017. Abrogarea acestei ordonante, sigur foarte asteptata de mai toti rezervistii, i-ar duce pe cei cu pensii de 18000-20000 la concurenta cu magistratii care au pensii de peste 30 000 de lei. Credeti ca bugetul poate suporta astfel de cresteri !? Pentru ca este evident ca o actualizare ar duce la cresteri pentru toti. Mai putin pentru cei cu pensii mici si mai mult pentru cei cu pensii mari. Efectul : DISCREPANTE SI MAI MARI INTRE PENSII ! Chiar credeti ca este posibil asa ceva ? In conditiile in care statul se imrunuta pentru a plati salarii la bugetari si pensii marite cu rata inflatiei. Sa nu intelegeti cumva ca nu imi doresc abrogarea ordonantei....

Huhu Rezea spunea...

I0nel
Ia să vezi cum decizia CCR va fi publicată în nicio luna după 23 02 2023!
Tare necunoscător ești intr-ale actualizării pensiilor militare! O confunzi cu indexarea.
Mori de grija bugetului când gulerații întorc miliarde de lei la buget din brutul alocat pensiilor militare brute. Pe ignoranți ca d-ta contează gulerații.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Felicitari eroului justitiar si, SUCCES, dragi camarazi! Poate ne ajuta Dumnezeu cu ceva din toate acestea! Eu continui cu procesele, indiferent de ce se va intampla cu aceste actiuni viitoare, legislative! Clocarii gulerati trebuie sa plateasca crimele la pensiile militare!

mosmartin16 spunea...

Pentru cei care au rămas - în urma recalculării pensiilor conform Legii 223/2015 - cu cuantumul avantajos anterior și rezultat din calculul pe puncte ! Iată un exemplu ! Să admitem că respectivul a avut adunate - pentru întreaga activitate - un număr de 40 de puncte ! Rezultă punctajul mediu anual = 2 ( 40 : 20 ) ! Haideți să vedem ce pensie militară ar avea respectivul azi, atât pe varianta bugetară, cât și pe cea contributivă ! În anul 2015, valoarea punctului de pensie a fost de 830,2 lei ! Pensie brută rezultată = 1660 lei ( 830,2 x 2 ). Pensie brută cu OMM la maxim ( 20% ) = 1992 lei. Stabilim pensia brută rezultată în anul curent, din aplicarea majorărilor / indexărilor din 2016 până în prezent ( 5%, 5,25%, 1,3%, 4,6%, 2,6% și 5,1% plus suplimentar 7,4% ( în anul curent ). Rezultă o pensie brută de 2703 lei ! Pe varianta contributivă - și fără OMM - rezultă o pensie brută de 3570 lei ( 2 ( punctajul mediu anual ) x 1785 lei ( punctul de pensie în anul curent ) ). Așadar mai mare cu 867 lei față de prima ! Oare era rău dacă la pensiile militare se stabileau - ca și în cazul tuturor celorlalte pensii speciale - două componente ( bugetară și contributivă ) și din care să fie pusă în plată cea mai favorabilă ?! Ce părere au cei care au rămas cu cuantumul avantajos și existent în 2015 și care - cel puțin unii dintre ei - sunt împotriva calculului și contributiv al pensiilor militare ?! Alături de care să fie, bineînțeles...și calculul bugetar ! Vă gândiți că acei 20 de ani de stagiu de cotizare utilizați atunci s-or transforma în 35 ?! Ia uitați-vă la excepțiile de durată a stagiului din 263 și o să vedeți că, dacă pentru anumite categorii ele sunt, atunci ar putea fi - fără probleme - și pentru militari, având în vedere riscurile, interdicțiile și privațiunile acestei profesii ( și care sunt menționate și în art.2 din 223 și în decizii ale CCR ) ! S-auzim numai de bine !

Alkan spunea...

🙏

Un pensionar citit spunea...

mos martin
Citeste legea 127/2019.Pentru exemplul dat de tine.
Conform acesteia se inmultesc cele 40 de puncte cu71,4 cat este VRC incepand cu 01.01.2023 si vei obtine 2856 lei.
Eu am mai avut o interventie pe acest domeniu al pensiei pe contributivitate.Nu este avantajoasa.

Huhu Rezea spunea...

@Stelica
Ti-am publicat tâmpenia de comentariu pentru a te face de râs.
Toate excepțiile respinse de CCR până în prezent privind OUG 59/2017 au fost excepții intrinseci motivate pe discriminări. Dacă au fost și excepții extrinseci, acelea s-au referit greșit la art. 115 alin.(1) din Constituție, care interzice modificarea legilor organice prin ordonanțe simple de guvern, adoptate în baza unei legi de abilitare. Or, OUG 59/2017 nu este o ordonanță de guvern emisă în baza unei ordonanțe de abilitare, deși a fost emisă în perioada vacanței Parlamentare. Parlamentul a fost convocat în ședință extraordinară în termen de 5 zile pentru a declanșa procedura de urgență de adoptare.
Precizarea nu este numai pentru tine, ci pentru mai toate structurile asociative și cei care ani de zile au gafat în documentele emise sau în instanțe, deși CCR a concluzionat potrivit art. 115 din Constituție că prin ordonanțele de urgentă pot fi modificate și legile organice... dacă ele nu afectează drepturi constituționale.

Huhu Rezea spunea...

@pensionar
Ești cam necitit.
L 127/2019 încă nu s-a aplicat și când va intra în vigoare va fi modificată conform PNRR. @martin s-a referit la ipoteza în care nu se adopta L 223/2015 sau dacă pensia militară era calculată și în varianta contributivă.

Huhu Rezea spunea...

@Stelică
E greu pentru tine să înțelegi ce este acela principiul disponibilității, potrivit căruia CCR analizează numai excepțiile și motivările cuprinse în actul de sesizare de către instanța. Nu îi este permis să extindă verificarea.
Excepția ridicată de @Skoda este în premieră pentru că nimeni nu a mai motivat excepția prin lipsa solicitării avizului CL la data adoptării ordonanței, după cum o premieră ar fi și excepția ridicată de tine, la sugestia magistratului asistent Benke Karoly, motivată prin încălcarea art. 115.alin(6), respectiv afectarea unui drept constituțional prin OUG 59/2017.

VICTOR spunea...

https://www.capital.ro/veste-cumplita-despre-pensiile-din-romania-banca-mondiala-a-anuntat-foarte-clar.html

Un pensionar citit spunea...

D-le Huhu,
Stiu ca aplicarea legii a fost amanata din nou.Dar toata lumea,de la ministrul muncii la reprezentantii casei de pensii,reprezentantii pensionarilor spun ca noua lege a pensiilor civile(care conform PNRR trebuie adoptata in primul trimestru al anului 2023)va avea la baza legea 127/2019 la care se vor aduce cateva imbunatatiri.In acest caz nu este avantajos.
Nu stiu de ce trebuie sa mai vorbim despre trecut(cum ar fi fost,daca...).Trebuie sa gandim in viitor.Si dupa parerea mea ,umila, pentru pensionarii militari viitorul va suna bine daca ramanem cum a fost de la Cuza pana acum.PENSIE DE SERVICIU cu ACTUALIZARE cu SOLDA DE FUNCTIE a ACTIVILOR.Printr-o asfel de pensie se pastreaza si in rezerva diferentierea intre grade,functii,corpuri de cadre militare,conditii de munca etc.Cum in activitate nu am avut toti aceleasi studii,incadrari si responsabili nu trbuie sa avem nici aceeasi pensie.

sw_worker spunea...

La cei care cuantumul in plata este cuantumul mai avantajos, evetuala abrogare a OUG 59 va face ca actualizarea sa fie inghitita de acel cuantum mai avantajos. Am inteles din datele de pe blog ca 68% din pensionarii militari sunt platiti dupa cuantumul mai avantajos, prin urmare efectul este nul pentru ei, ba din contra mareste discrepantele intre pensii, tinand cont ca cei care au cuantum mai avantajos sunt cei cu vechime mai mare si iesiti mai demult la pensie.

Ionel spunea...

@Huhu Rezea - Chiar vreau să vad cum decizia CCR va fi publicată în "nicio luna după 23 02 2023!" Te inseli daca ai impresia ca eu confund actualizarea cu indexarea. Nici nu mor
"de grija bugetului când gulerații întorc miliarde de lei la buget din brutul alocat pensiilor militare brute" Banii intorsi sunt exact ca rezerva fractionara utilizata de banci, care la un leu depozit scot noua doar pe hartie.Vad ca m-ai calificat si ignorant !!! Poti sa faci ce aprecieri doresti, nu prin prisma faptului ca administrezi acest blog, ci pentru ca asa este normal.Dar aprecierile sa fie facute cu privire la ipotezele emise sau la pareri, cele mai multe foarte corect argumentate cu precizari clare si precise.Nu insa si la caracter/personalitate, pentru ca nu ii poti cunoaste pe toti cei care fac comentarii pe acest blog.

marvas66@yahoo.com spunea...

Atata timp cat ciuca este prim ministru nu o sa se intample nimic bun pentru rezervistii militari. Cand ciuca era marelele sef SMG... primea ordine de la volguta si le executa intocmai. Un om pe care vrei sa-l subjugi, il compromiti cu ajutorul grandomaniei si arogantei lui, primul pas si secundul pas il platesti sa faca ce vrei tu... Astfel de om nu o sa te tradeze niciodata, il poti inscrie in orice partid sau armata sa le distruga si v-a face intocmai cum i-ai ordonat. Ciuca a distrus pnl si rezerva armatei, acum finalizeaza distrugerea economica a Romaniei...

valy spunea...

În prezent, parlamentarii Reper pregătesc un proiect de lege pentru eliminarea pensiilor speciale de care beneficiază parlamentarii, primarii și președinții de Consilii Județene. De altfel, Reper cere un „plan rapid” al Guvernului României în ceea ce îi privește pe cei 150.000 de pensionari din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), serviciile secrete și Ministerului Apărării Naționale (MApN) care au pensii care nu sunt bazate pe contributivitate.

„Parlamentarii puterii au în față o alegere simplă: să voteze pentru adoptarea proiectelor menționate anterior, ce vizează veniturile a câteva mii de pensionari speciali, sau să își asume pierderea a miliarde de euro pentru întreaga populație. Partidul REPER va continua să susțină lupta împotriva inechităților prin proiecte privind interzicerea cumulului pensiilor și salariilor sau indemnizațiilor la stat, precum și a cumulului indemnizațiilor din funcții publice și participarea în diferite Consilii de Administrație ale companiilor de stat”, a declarat deputatul Andrei Lupu.

Paul Puiu spunea...

Pe 23.02.2023 va fi o amanare stabilitata pentru o viitoare respingere a cererii actiunii!!!! 🫡🫡🫡🫡🤣🤣🤣🤣

Negritoiu spunea...

Marvas66,
Asteptam momentul in care Ciuca va emite OUG privind restituirea sumelor oprite pt.CASS! Oare cand se va intampla minunea asta?

valy spunea...

„Parlamentarii puterii au în față o alegere simplă: să voteze pentru adoptarea proiectelor menționate anterior, ce vizează veniturile
În prezent, parlamentarii Reper pregătesc un proiect de lege pentru eliminarea pensiilor speciale de care beneficiază parlamentarii, primarii și președinții de Consilii Județene.
De altfel, Reper cere un „plan rapid” al Guvernului României în ceea ce îi privește pe cei 150.000 de pensionari din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), serviciile secrete și Ministerului Apărării Naționale (MApN) care au pensii care nu sunt bazate pe contributivitate. (câteva mii de pensionari speciali), sau să își asume pierderea a miliarde de euro pentru întreaga populație.
Partidul REPER va continua să susțină lupta împotriva inechităților prin proiecte privind interzicerea cumulului pensiilor și salariilor sau indemnizațiilor la stat, precum și a cumulului indemnizațiilor din funcții publice și participarea în diferite Consilii de Administrație ale companiilor de stat”, a declarat deputatul Andrei Lupu.

reddog spunea...

De actualitate. 😁

Avocatul către clientul său:
- Acum că ai fost achitat, îmi spui adevărul? Ai furat mașina?
- După ce am ascultat incredibila pledoarie pe care ați făcut-o azi dimineață, încep să cred că nu...


Bancul zilei: Momentul adevărului


https://m.ziare.com/bancuri/bancul-zilei-ziare-com-1787608?utm_source=Ziare.com&utm_medium=copy-paste

reddog spunea...

Avocatul seamănă cu Huhu.
Asta și pentru că l-a declarat erou în viața pe Skoda.
Până acum aveam doar un erou în viața, Rambo de Urziceni. 😁
Pentru cine nu știe Rambo e și demiurg și fost secretar la pecerea.
Are și o aplecare că sa zic așa către sălcii și kerosen. 😁

reddog spunea...

Unii de pe aici s-ar da și cu aia pidoznici de la REPER și USR pentru obținerea victoriei. 🤣
Nu-i nimic, nici noi nu stam cu mâinile în sân, personal voi contraataca puternic cu niste biletele la Zidul Plângerii.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Skoda 4x4 spunea...

Am onoarea sa va salut pe toti pensionarii cat si cei activi care citesc :)) acest blog.
O sa ' steptem putintel ' pana pe 23 si atunci vom trage concluzia finala : ori detergent pentru spalarea pantalonilor -ori altceva.
Vedeti dl.H de ce am fost eu suparat anterior ?

Ps...
Dupa aparitia acestui material pe blog, am fost sunat de 2 domni (rezervisti) care au cerut sprijin (unul MApN ,unul MAI) dupa ce saptamana trecuta a fost un caz de la ANP( si bineinteles am oferit fiecaruia ce am putut face eu) ,asa ca din nou constat lipsa de interes a majoritatii pensionarilor.
Pentru ultima oara va solicit tuturor celor loviti de OUG.59 ,sa faceti actiune la Tribunalele fiecaruia, pentru orice motiv/.... .actualizare, etc...pentru ca daca eu si ceilalti care avem proces pe 23 vom castiga,in sensul ca oug.59 va fi declarata neconstitutionala ,automat vor castiga toti cei cu actiuni pendinte.
Daca nu-NU ,ma spal pe cap cu detergentul..:)))

Bruno Simba spunea...

Subscriu intrutotul la ce a spus mos martin,este foarte corect.Am pensie militata 3700 roni brut.In urma calcularii pensiei pe contributivitate a rezultat un punctaj total de 70 puncte.Comform calculului pe legea 127 asa cum spune domnul pensionar citit ar rezulta 70 inmultit cu 71,4 =4998 la care se adauga spor pentru OMM de 15%.O fi bine o fi rau tragem fiecare concluzii.Vad ca domnul pensionar "citit sau necitit" zicea anterior ca nu ar fi prea bine. Va urez la toti viata lunga,sanatate si sa auzim numai de bine,

Luc 3 spunea...

Pe data de 05.02.2023,structurile asociative ale rezerviștilor,au facut o adresă catre Ciolacu,Alina Gorghiu,la președinții de la buget finanțe,comisia de aparare etc.,în care se cere introducerea pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor și adoptarea în regim de urgența a Plx 199/2019!

Luc 3 spunea...

Adresa este semnată de general(r)Ioan Hurdubaie,presedinte ANCMRR din MAI!

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...

Adevărul că de la Tribunalul IS au ajuns la CCR cele mai multe excepții pe OUG 59.
Exact Tribunalul unde este locul de joacă al lui Stelică.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Te treziși și d-ta vorbind!
Studiul magistartului asistent Benke Karoly l-am publicat pe blog pe data de 04 decembrie 2022, la sugestia userului @Mircea, cel care are deja un dosar pe rol la CCR cu excepții motivate exact pe sugestiile magistratului Karoly.
Vezi
https://www.huhurez.com/2022/12/material-care-poate-fi-folosit-de.html
Stelică mi-a trimis acțiunea formulată la tribunal în care a intercalat, cum s-a priceput, o serie de comentarii de pa acest blog. Nu știu ce o să înțeleagă instanța din acel purpuriu de texte.

DINU spunea...

Imi pare rau sa spun asta, dar cred ca cei din CCR sunt o adunatura de politruci care pur si simplu isi servesc doar interesul propriu.
Sa nu credem cumva ca daca retinereea CASS nu ar fi afectat si pe acesti politruci, acestia ar mai fi declarat neconstitutionala ordonanta in cauza.
Nu isi urmaresc decat interesul propriu iar clasa politica nu face absolut nimic sa inlature aberatiile pe care le invoca vis-a-vis de faptul ca pensiile lor ar fi garantate constitutional. O aberatie cat casa. Nu scrie asa ceva in Constitutia Romaniei.

Prin urmare, in contextul in care prin decizia emisa, imbuibatii au stabili ca ordonanta cu CASS este neconstitutionala, sunt foarte curios ce decizie vor da in ceea ce priveste OUG 59/2017 chiar daca o eventuala decizie de neconstitutionalitate nu vad sa aiba vreun efect avand in vedere ca modificarile aduse prin OUG 59 au fost fost preluate si de OUG 114 a carei constitutionalitate nu a fost contestata.
As zice insa ca sesizarea de neconstitutionalitate va fi respinsa iar interesanta va fi motivatia imbuibatilor din CCR. Pentru ca asa apar (ca imbuibati) pentru ca pensiile lor depasesc cu mult nevoile firesti ale unei persoane fie si provenita dintr-o asemenea functie.
Ramane de vazut daca prin declararea neconstitutinalitatii ordonantei cu CASS, imbuibatii au deschis o cutie a Pandorei.

reddog spunea...

Blogul Huhu Rezea seamănă cu Zidul Plângerii din Ierusalim.
Tot felul de personaje mai mult sau mai puțin dubioase care baga biletele.
Sunt evident și excepții.
Dar excepția confirma regula.
Sunt solidar cu camarazii de la arma gulerati!
Steagul sus! 💪🇷🇴

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Skoda 4x4 spunea...

„Să ne deie pe Moţoc! Capul lui Moţoc vrem!“
doamne, nu-i asculta pre nişte proşti, pre nişte mojici. Pune să deie cu tunurile într-înşii. Să moară toţi! Eu sînt boier mare; ei sînt nişte proşti!''

– Proşti, dar mulţi, răspunse Lăpuşneanul cu sînge rece;

Alea iacta iest.. ..,si cu asta am incheiat domnilor rezervisti .
Succes in ce o sa faceti fiecare si multa sanatate TUTUROR .

Paul Puiu spunea...

Ptr Viorel: La 01.01.2019 s-a acordat prima transa de 25% pentru politisti si militari in baza L 153/2017!!!! Pana la aceasta data nu exista nici un motiv de actualizare a pensiilor militare!!! Pentru evitarea actualizarii pensiilor militare, intrucat se crea un mare impact bugetar, odata cu acordarea primei transe de 25% militarilor si politistilor la sfarsitului anului 2018 s-a adoptat OUG 114/2018 care a abrogat expres actualizarea pensiilor militare!!! Deci pana ianuarie 2019 tot ce era prevazut despre actualizarea pensiilor militare sau indexare din OUG 59/2017 nu avea nicio aplicare relevanta pentru ca nu s-au facut majorari ale soldelor sau salariilor politistilor sau militarilor!!! Viorele, tu si multi altii faceti niste afirmatii eronate!!!! Apropo din ianuarie 2018 nu s-au majorat soldele si salariile militarilor sau politistilor, ci doar s-a recurs la introducerea obligatiilor de plata ale CAS, CASS, de la angajator in sarcina angajatului!!! Prin aceasta manevra s-a majorat baza bruta a salariilor pe partea contributiilor doar!!! Practic la net nimeni nu a suferit majorari salariale, din contra unii salariati au beneficiat de mici reduceri ale salariilor nete urmearea cresterii bazei impozabile!!!!🫡🫡🫡🫡

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Da, art. 84 din OUG 114/2018 modifică art. 60 din L 223/2015 așa cum el fusese modificat prin OUG nr. 59/2017, nu pe cel original, adoptat de Parlament în anul 2015

Alexandru spunea...

Skoda, rog frumos un număr de telefon unde poți fi contactat sau trimite te rog la adresa de email pe care o am
acristian.ro@gmail.com
Mulțumesc

I. David spunea...

https://newsweek.ro/actualitate/romania-va-putea-renegocia-pnrr-ce-decizie-a-luat-comisia-europeana-si-care-este-noul-regulament

Paul Puiu spunea...

Viorele numai sustine aberatii ca devii hilar, tu traiesti doar din folclor si fake news?????🤭🤭🤭

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dodo spunea...

Prea multa mistocareala pe blogul asta. Daca cineva dintre cei care stiu ce ar trebui sa stipulam intr-o actiune la tribunal..gen juristi...sau ..ma rog priceputi...si ar posta MODEL DE ACTIUNE.pt atac la oug...59...sau orice altceva care submineaza interesele noastre. Poate ca multi dintre noi ar depube actiune...insa atata timp cat ..din pacate se pune pret pe misto..in primul rand...si multe atacuri mai dure sau mai cordiale, cred ca nu putem reusi ceva pozitiv. Eu mai cred in acelasi timp ca ei pe asta mizeaza...pe faptul ca ne cunosc.

Huhu Rezea spunea...

@Dodo
Pe acest blog n-o să vezi modele. Dacă ai ceva minte, în baza indicațiilor și discuțiilor de pe blog poți formula lejer o acțiune în justiție, folosind modelele generale de acțiuni publicate cu duiumul pe Google.

Dodo spunea...

Ok ..am inteles...ce era de inteles.. astept verdictul in 23...

Calinmihaib12 spunea...

CITAT din HUHU spunea...":
"...
"Dacă au fost și excepții extrinseci, acelea s-au referit greșit la art. 115 alin.(1) din Constituție, care interzice modificarea legilor organice prin ordonanțe simple de guvern, adoptate în baza unei legi de abilitare. Or, OUG 59/2017 nu este o ordonanță de guvern emisă în baza unei ordonanțe de abilitare, deși a fost emisă în perioada vacanței Parlamentare. Parlamentul a fost convocat în ședință extraordinară în termen de 5 zile pentru a declanșa procedura de urgență de adoptare.
Precizarea nu este numai pentru tine, ci pentru mai toate structurile asociative și cei care ani de zile au gafat în documentele emise sau în instanțe, deși CCR a concluzionat potrivit art. 115 din Constituție că prin ordonanțele de urgentă pot fi modificate și legile organice... dacă ele nu afectează drepturi constituționale."

"(8 februarie 2023 la 09:00)"
● COMENTARIU:
HUHU:
..Până la proba contrarie, cred că interpretezi greșit art.115, al.1: cum că se referă..numai la "ordonanțe simple",și nu ȘI la OUG-uri= ca ACTE
ale Guvernului, alături de "HOTĂRÂRI"= din art.108.., așa cum ți-am scris într-un comentariu nepublicat, acum câteva zile..!;eu susțin,în continuare că al.1/art.115 din CONSTITUȚIE se referă GENERIC=la ambele tipuri de "ordonanțe", care în vacanțele parla mentului nu pot fi emise de GUVERN fără abilitare, mai ales dacă privesc.
. "norme de natura legilor organice"., chiar dacă CCR a scris contrariul, ÎNCĂLCÂND CONSTITUȚIA..!
Dar, prin absurd, dacă ar fi așa cum scrii în CITAT.., după emiterea OUG.59 /2017, dar și a OUG.57/2015 și chiar și a OUG.114/2018.., după emiterea lor de către GUVERN = S-A ÎNCĂLCAT grav CONSTITUȚIA,pt.că nici până în prezent ..NU S-A "LEGALIZAT" adică nu s-a finalizat, într-un fel sau altul: prin "aprobare" sau "respingere" parcursul legal al acelor OUG-uri..și "URGENȚA"(sic!) reglementărilor..prin "OUG"-uri (??!) și nu prin LEGE a "drepturilor fundamentale" care, nu-i așa (?!!), nu pot fi "afectate"= adică TĂIATE.., DIMINUATE..,etc. conf. art.115, al.6 din CONSTITUȚIE..!
Sper că măcar..ai curajul să publici acest comentariu, ca să pot să nu te suspectez că ești "TROL"-IU" al celor care manipulează malefic..în favoarea celor RĂI..!

Huhu Rezea spunea...

@!Căline
Uite că ți-am publicat interpretarea felceristă a Constituției... că să te faci de râs!
A face confuzie între ordonanțele de guvern si ordonanțele de urgență ale guvernului este ca si când în domeniul d-tale ai face confuzie între fiere și pancreas.

Leo spunea...

DODO, roagă-l pe FLAVIUS cel milos.

Dodo spunea...

Soldatule...stiu ca tu lupti...chiar te soreciez pt asta...daca e adevarat tot ce ai zis pana acum... deci sa inteleg ca tu preferi sa lupti pe aceste cai...cu procese..etc. iti doresc succes...vorbim in 2024... sa vedem daca reusiti ceva. Fara "MODELE". deci nu ca ai zis-o la misto...dar ai zis-o. Atunci" modelati" voi cei "priceputi". MODELATI... Altceva...nu MODELE. Fara frustrari...sin cer. Oricum ma repet...nu prea mai e barbatie...printre noi. Ok nu putem fi toti la fel. Chiar nu e o critica. E un adevar. Timpul va demonstra intotdeauna orice. Pana atunci...sa fim mai buni...si mai prietenosi.👍

A spunea...

Nu inteteg ce va retine de da omului un model pe care sa l adapteze?
Aia cu modelul la CCR e pentru gusteri,altceva..este!
Considerati ca daca altcineva reuseste la CCR exista motiv de frustrare?
Am citit ca incercati sa puneti cat mai multe jalbe cei afectati de 59.Acum ce faceti...?
Nu...nu,nu reusesc sa inteleg care este tema ascunsa a acestui refuz.
Poate ma lumineaza cineva...
Sunt tentat sa cred ca unii ar dori o remuneratie in contrapartida modelului.Nu vreau sa cred asta desi mna,tot consultanta este.

Dodo spunea...

Halooo. Aici nu e vorba.de superioritate...sau alt nivel de pregatire...este vorba despre o idee ...constructiva de a reusi cumva..cei afectati de oug 59...sa iesim basma curata..si cu drepturile redobandite. Dar poate ca nu se vrea ...cine stie...sa reintram pe normalitate. Departe de mine gandul( macar) ca as dori sa intru in competitie sau disputa ..cu cineva. Eu chiar nu stiu sincer....ce as putea face personal..sa pot fi util. Repet. Asta cu BARBATIA" chiar e pe bune. Nu prea ne mai gaseste...pe acasa.🤷‍♂️

Huhu Rezea spunea...

Adrian
Blogul este de informare și discuții in domeniul pensiilor... nu pentru acordarea de asistență juridică. Pentru asistență juridică te adresezi unui avocat.

Leo spunea...

Dodo
Dă e un e.mail ca să te poată ajuta cineva.
Unde să-ți trimită oamenii modelarea ?
Adiță, UNDIȚĂ nu PEȘTE e sloganul gazetei.

Dodo spunea...

Discutia ....este constructiva sau distructiva. Eu nu am vazut altceva pe acest blog ...adevarat. cu mici exceptii...cand am prins ideea ca anumiti domni respectabili din ceea ce am dedus...au avut idei bune despre posibile solutii eficiente,dar se pare ca m-am inselat.( crezand ca aici pe blog luptam sa ne reinsusim onoarea) ok...nu o sa mai continui( nevictimizandu-ma in nici un fel) pur si simplu nu e in stilul meu. Nu o sa mai postez nici un discurs. Discutia ramanand ideea principala a blogului. Cu respect🤝

A spunea...

@huhu
Intrutotul deacord cu ceea ce ai spus.
Observ insa colegi care au cunostinte juridice,ce ar fi atat de greu sa intrati in contact in privat si sa indrumati?Poate si pe 5 beri..nu e treaba mea,dar sa fie ajutati cat mai multi.
Nu e nevoie sa fii reprezentat de avocat,daca ai cunostinte juridice te poti reprezenta si singur.Zic..

reddog spunea...

Vând undita!

Huhu Rezea spunea...

Cățel roșu
Vinzi doar iluzii pentru ajutoarele din abrogata alege 284/2010.

A spunea...

@Leo
Stiu din experienta ca la un "bors zdavan "la ceaun fiecare vine cu ceva PESTE.
Cum nu toti sunt "pescari",inevitabil unii vor trebui sa puna PESTE si pentru agiamii.
Tu, fiind mare "pescar" si vii cu UNDITA la bors,probabil prietenii te vor suspecta sau judeca gresit.
Dupa cum se poate si observa in cronologia discutiei de pe topic.
@Red
Tu vinzi guta de 0,25 pentru guvizi?:)

reddog spunea...

Am și momeala pentru pești.

Mariustomy72 spunea...

Buna ziua
Eu dacă sunt pensionat cu 15 sept 2019 și am făcut contestație in termen legal la casa de pensii după care imediat am acționat in judecata pt OMM și pensia suplimentară (chestii stopate prin Ord 59/2017), in caz ca CCR decide ordonanța sus-menționată ca NECONSTITUȚIONALĂ , am posibilitatea de a fi printre cei ce au câștig de cauza?
PS intreb deoarece din publicarea lui “Skoda” rezulta ca ne roagă pt ultima data ca pana pe 23 febr ac când se pronunța CCR sa introducem acțiuni pe orice privind Ord 59.Ori eu dacă deja am o respingere definitiva a acțiunii rămasă definitiva la Curtea de Apel MS , sa introduc alta?
Multumesc

Huhu Rezea spunea...

@Mariustomy
Dacă ai pierdut procesul care a avut ca obiect actualizarea pensiei militare, dacă se dă o altă lege care să reglementeze situația juridică a actualizării după admiterea neconstituționalității OUG 59/2017 se crează o nouă situație juridică de care beneficiezi și d-ta.
Dacă în cursul procesului nu ai ridicat și excepția de neconstituționalitate, și nici nu se dă o nouă lege care să pună de acord legea cu decizia CCR, hotărârea definitivă a instanței are putere de lucru judecat.

Leo spunea...

Ar putea să meragă pe contencios cu alte părți ( Guvernul) și CPS și acolo să ceară excepția și obligația de a face. Are deja alte părți și alt obiect

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mariustomy72 spunea...

Da , după primirea deciziei de pensionare, am formulat contestație in termen legal pe neacordarea OMM iar răspunsul comisiei de contestații prin înscrisul denumit Hotarare a comisiei de contestații din MAI mi s-a respins contestația.Apoi am formulat cerere de chemare in judecata solicitând anularea hotărârii comisiei de contestații din MAI având obiect problematica OMM despre care am făcut vorbire.Atât tribunalul cât si Curtea de Apel au respins cererea

Leo spunea...

Pe 23.02.2023 , la CCR sunt o mulțime de dosare privind și Art. VII pct.3.
Reprezentativ este 189D/2021 ( poziția 176 pe lista șrdinței de judecată) dar cred că motivul excepției este tot pe discriminare etc.

Huhu Rezea spunea...

Leo
Toate cele care privesc art. VII pct 3. sunt excepții intrinseci care vor fi respinse .
Speranțe sunt de la dosarele care privesc întreaga ordonanță.
Mai sunt speranțe de la dosarul @Camaradului înregistrat în ultima vreme.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Stelică
Până ajunge dosarul tău la CCR, OUG 59/2017 este deja decedată din motive de 4x4.
@Viorel
Excepția lui 4x4 nu are nicio fisură.
Mai sus m-am referit la dosarele care mai rămân pe rol după 23 02 2023.

Leo spunea...

Dragilor,
Eu doar am constatat referirea la OUG 59/2017 pct. 3 alin VII care a modificat un text de lege eliminând actualizarea pensiilor care este un drept derivat din dreptul de pensie ce nu putea fi eliminat decât prin LEGE.(astfel cum preciza Onorabilul)
Dacă stau să mă gândesc mai bine , această excepție are o valență de neconst. intrinsecă dar și una extrinsecă , deoaoarece dacă să zicem că pe 01.10.2017 Perlamentul adopta Legea de aprobare a OUG 59 , nu mai discutam acum și aici despre acest motiv de neconstituționaliate al lui Camarad.
Eu sper ca LUPTĂTORII ca Viorică , Stelică , FLAVIUS cel Bătăios , 4 x 4 , Mosorelu , să învingă sistemul MAFIOT al MFA care a fost INIȚIATORUL acestei OUG.

Huhu Rezea spunea...

@Leo
In cazul special de neconstituționalitate dezvoltat de mine anterior, numai a preambulului punctului 3 din art. VII al OUG 59/2017, preambul care modifică art. 60 din L 223/2015 cu încălcarea art. 115 alin.(6) din Constituție, afectând dreptul de actualizare a pensiei militare, nu privește decât dispoziția care afectează dreptul, respectiv sintagma "Art. 60 din Legea 223/2015 se modifică", modificare care echivalează cu o abrogare a actualizării. Întreaga ordonanța ar rămâne constituțională, inclusiv dispoziția introdusă de punctul 3 al art. VII, ea urmând să-și găsească alt loc în lege, fără să elimine actualizarea.

Vnvncl spunea...

O întrebare pentru cunoscători: În ipoteza că CCR va decide pe 23 februarie că OUG 59 este neconstituțională, cum va influența OUG 114 pensiile celor care vor beneficia de această decizie?

Huhu Rezea spunea...

@Vnvnci
Art. 84 din OUG 114/2018 a modificat textul introdus în lege printr-o ordonanță care a devenit în întregime neconstituțională. Cade și el.
In continuarea raționamentului pentru neconstituționalitatea preambulului punctului 3 din art.VII, era altceva dacă preambulul suna așa: "pct. 3; Se introduce un nou articol respectiv art. 60 indice 1, cu următorul conținut: .....
Se modifica legea, se introducea pentru viitor plafonul net al pensiei, dar nu se elimina actualizarea. Or, intenția guvernului, asmuțit de gulerați, de a elimina abuziv, prin ordonanță, actualizarea se vede chiar din Expunerea de Motive a OUG 59/2017.

Leo spunea...

Iar ca ticăloșia guleraților să fie completă, aceștia au motivat ca necesitate a oug 59 , inclusiv ELIMINAREA INECHITĂȚILOR. Vă dați seama ce LICHELE au fost , sunt și vor mai fi la MFA ? Se zice că textul Art. VII al OUG 59 a fost formulat chiar de Maciu Piciu , arhitectul și al lui OUG 57/2015 și mai apoi la toată procedura de recalculare raportat la salarizarea din 2009. Apoi , LICHEAUA sugătoare de clanțe în dec. 2016 s-a pensionat.

Viorel spunea...

Domnulu Leo. LICHEAUA sugătoare de pu.i și nu de clanțe. Unii au clanțe de aur.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, tradu obiectul-muștiuc ca sa li se cupleze ștecherele indragostiților de ziua lor!

Leo spunea...

Onorabile , ce sfătuiți cititorii și scriitorii gazetei ,
- Fie să se arunce în foc până pe 23.02.2023 , ca să-l prindă ddecizia favorabilă pe foc ?
- Fie sau să ștea să aștepte soluția deciziei vizată de AMR-ul de 8 zile deja ?

Huhu Rezea spunea...

@ Leon
Să aștepte publicarea deciziei de admitere ....în MO, ca să introducă apoi acțiune în despăgubiri, potrivit art. 9 din L 554/2004, fără să mai fie nevoiți să ceară instanței sesizarea CCR.
Cei care nu vor despăgubiri pot să aștepte aplicarea din oficiu a unor măsuri care se impun după admiterea excepției de neconst. OUG 59/2017 sau punerea de acord prin lege a Legii 223 cu Decizia CCR.

Leon spunea...

@Huhu, am inteles, ma alatur grupului condus de @Leo..:)).

Leo spunea...

Mircea nu vrea să înțeleagă că , spitalele sunt făcute pt. medici și nu pt. pacienți,
că școlile sunt făcute pt. profesori și nu pt. elevi , că armata e făcută pt. gulerați și nu pt. apărarea țării , că instituțiile statului sunt făcute pt. cei care lucrează acolo și nu pt. cetățeni , etc...etc...că ROMÂNIA este o țară pe invers și nu una normală.

http://sindicatulcmd.blogspot.com/

So Pro spunea...

FELICITARI DOMNULUI BOGDAN SI CELOR DE BINE DIN SPATELE LUI CAT SI DOMNULUI HUHU REZEA CA NE TINE LA CURENT CU NOUTATILE Imi cer scuze ca am copiat dintr-o Decizie a CCR , dar aici explica clar ca OUG 59/2019 este neconstitutionala si ca se poate solutiona foarte simplu de CCR
55. Or, raportând aceste repere stabilite în jurisprudența Curții Constituționale la modul în
care Guvernul a înțeles să-și îndeplinească obligația de a solicita avizul Consiliului Legislativ cu prilejul
emiterii Ordonanței de urgență a Guvernului nr.25/2020, Curtea apreciază că legiuitorul delegat nu a
fost interesat și nu a permis ca acest organ consultativ să-și îndeplinească rolul său constituțional,
ignorând dispozițiile Legii nr.24/2000 și pe cele ale art.1 alin.(5) din Constituție ce urmăresc asigurarea
calității actelor normative.
56. Faţă de temeinicia motivelor de neconstituţionalitate extrinsecă, reţinută prin raportare
la dispoziţiile art.1 alin.(3) și (5) și ale art.79 alin.(1) din Constituție, care afectează Ordonanța de
urgență a Guvernului nr.25/2020 în ansamblul său, Curtea constată că nu mai este cazul să examineze
şi celelalte motive de neconstituţionalitate formulate de autorul excepției de neconstituţionalitate.
57. Pentru considerentele expuse, în temeiul art.146 lit.d) şi al art.147 alin.(4) din
Constituţie, precum şi al art.1-3, al art.11 alin.(1) lit.A. d) şi al art.29 din Legea nr.47/1992, cu
unanimitate de voturi,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
Decide :
Admite excepția de neconstituționalitate formulată de Avocatul Poporului și constată că
Ordonanța de urgență a Guvernului nr.25/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.158/2005
privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate este neconstituțională.
Definitivă şi general obligatorie.
Decizia se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporulu

Skoda 4x4 spunea...


Cu voia Domnului ( a se citi CCR in acest caz ,nu altceva) se va face dreptate,la aceeasi motivare ma astept si eu, multumesc ptr.aprecieri ,dar aici vorbim de faptul ca foarte multi pensionari militari vor avea de castigat , sa speram...AMR-7 ZILE.

Leo spunea...

...care vine , vine , vineeeeeeeee,
calcă totul în picioare....
Cine VINEEEEEEEEEEE , VINEEEEEEEEEEE ....?
Vom afla zi.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, vineeee, si sa vezi atunci lăfăială si desfrau financiar pe capul saracanilor! Sa-mi cumpar un ruscac cu cap. de de 50 kg... Are reclame cu adrese, @Onorabilul, aici, pe blog!
Numai ciclul... de instructie de front sa nu-mi vină, caci s-a scumpit bumbacul!

Leo spunea...

A VENIT = 466
Cu "delicatețea" unui BERBEC ROMAN ,dreptul FLAVIUS JURIDICUS JUDICIARUS bate iarăși la ușa Justiției Române, încurajat fiind de mesajul Biblic că "CEI DIN URMĂ VOR FI CEI DÂNTÂI."
BRAVO FLAVIUS ! BRAVO 4x4 ! BRAVO Camarad + BRAVO tuturor luptătorilor necunoscuți.
Clocarii jigani , roșeni , și ceilalți din specia lor, să primească BERBECUL ROMAN drept în bot pe 23.02.2023 , pt. ca cei ca FLAVIUS JURIDICUS să se mândrească.

Mihai spunea...

Va salut cu respect. Ma numesc Mihai , sunt pensionar MAI incepand cu data de 01.07.2019 , va rog pe cei cunoscatori sa ma ajutati sa inteleg cam in ce situatie sunt; Tinand cont de data la care am intrat in pensie sub incidenta carui OUG ma regasesc , 59 sau 114 , daca avem castig de cauza pe data de 23 cu OUG-59 , 114 mai ramane activa ? Multumesc.

Huhu Rezea spunea...

Necunoscutule, intră în contul Google si scrie acolo Mihai, ca sa nu mai apari sub nume de necunoscut.Altfel nu te mai public.

Mihai spunea...

Am rezolvat , multumesc si scuze Domnule Huhu.

Leo spunea...

4x4
Cum adică ce treabă are PNRR cu pensiile militare ?
Mă decepționezi.
Păi are treabă cu REFORMA tuturor pensiilor.
Mai ales cu pensiile militare , care sunt PERVERTITE în cel mai INECHITABIL mod.
Dacă pică treaba de pe 23 feb , atunci numai PNRR-ul ne mai salvează ca să se schimbe ceva. Mai rău ca acum nu poate fi pt. cei pensinați înainte de 2016.

Leo spunea...

Zilele acestea există un val de ACȚIUNI ÎN CONSTATARE pe la Tribunale , în materia Asig. Soc. formulate împotriva Guvernului și a Casei de Pensii MAI.
Se pare că valul este coordonat și care vizează termenul din 23.02.2023 de la CCR.
MAI-ul este mai organizat decât MFA-ul ca mod de acțiune.
SĂ FIE ACȚIUNE !
SĂ NU STĂTEM în exectativă!

Huhu Rezea spunea...

@Stelica
Dacă citeai comentariul meu referitor la efectele declarării neconstitutionalității unei ordonanțe și că dispozițiile dintr-o asemenea ordonanță nu pot fi reluate in alta, așa cum s-a pronunțat deja CCR, cum ne spune magistratul asistent Benke Karoly, nu scriai prostia de mai sus.
Veniși din Piață, citiși un comentariu și trântiși gogomănia.

So Pro spunea...

In opinia mea cred că vor primi bani din urmă doar cei care au acționat în instanță . Cei care nu au acționat nu vor primi decât la zi din momentul declarării neconstituționalea a OUG și publicarea în monitorul oficial. Aceasta OUG își face datoria de 3 ori. Prima decapitarea instituțiilor de forță în 2017, 2 economie la buget cu cei care nu au acționat. 3 următoarea decapitare a instituțiilor că vine Legea 4/2023 .

Huhu Rezea spunea...

@So Pro
Deciziile CCR se aplică din oficiu pentru viitor, iar pentru trecut numai în baza unei hotărâri judecătorești sau in baza unui act normativ de același rang juridic cu actul declarat neconstituțional Vezi ordonanța de restituire a CASS.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, am procese deja inscrise cu anticipatie, recent si mai devreme pe rol, preventiv, deschise pentru orice hotarare a CCR, pentru a nu le da clocarilor gulerati nici o sansa sa ma mai perverteasca cu rahaturile ce le au si ei in pregatire din ordinul rachatului si mai mare si gușat, care bate campii ca pensiile oracaitorilor au fost deja reformate! Surprize neplacute, ofuscatilor din Casoaia Teritoriala a mutantilor si mutilantilor clocari, iobagi ai copy pastelor cu bulevarde rosii si duble pe nadragii kaki in vine! Hai ca v-a tras-o UE cu jamboanele PNNR inhipte in veninul colecistelor voastre infecte!
BAI, INCOPITATELOR BIZONE DIN LATRINELE CAZONE, HANDO MO, VA FACEM, DE DATA ASTA, KO, MURI-V-AR STAPANII DE FOAME, DAR SI VOI SA RAMANETI FARA BIJUTERII INTRE CRACANE SI TRADUSI PE TARTACUTE CU COARNE, BAI, LIGHIOANE!

Leo spunea...

@Stelică
La Tribunalele de IS și VS e plin de de-aste în ultimul timp. E clar că are legătură cu OUG 59 și termenul de 23.02.2023. Mai bine zi-ne pe unde a ajuns dosarul tău din ianuarie , a fost comunictă acțiunea pârâților ?
https://portal.just.ro/89/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=8900000000080596&id_inst=89

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Pentru obținerea de despăgubiri din trecut nu contează dacă faci acțiune înainte sau după data publicării deciziei în MO, timp de un an. Cei mai câștigați sunt cei care au făcut acțiunile în urmă cu 2-3 ani și au ridicat excepția extrinsecă. la fel ca @Skoda.
Pregătiți acțiuni în despăgubire împotriva art. 84 punctul 2 din OUG 114/2018 cu excepție de neconstituționalitate motivată după indicațiile magistratului asistent Benke Karoly, ultimul subtitlu, potrivit cărora o dispoziție de ordonanță declarată neconstituțională nu poate fi acoperită prin alte reglementări ulterioare succesive.
După 23 02 2023 voi dezvolta acest subiect, dacă gulerații se vor crampona de art. 84 din OUG 114/2018 pentru a nu opera actualizări și pentru a nu elimina plafonul cuantumului net.

Skoda 4x4 spunea...

Dl. H

Cu siguranta asa vor proceda CPS ,se vor lega de art.84 :))) ca doar nu vor arunca cu bani in pensionarii militari, asteptam cu interes subiectul propus de dvs.

reddog spunea...

De ce va stresați?
Banii oricum nu aduc fericirea!

Leo spunea...

[...] De ajutor de la valică
.... ”Curtea a reținut însă și o importantă excepție de la această din urmă regulă, susceptibilă de analiză din perspectiva modului în care Curte înțelege să aplice principiul constituțional al neretroactivității deciziilor sale. Astfel, potrivit Curții, o decizie de admitere a excepţiei de neconstituţionalitate se aplică şi în cauzele în care a fost invocată excepţia de neconstituţionalitate până la data publicării, altele decât cea în care a fost pronunţată decizia Curţii Constituţionale, soluţionate definitiv prin hotărâre judecătorească, ipoteză în care decizia de admitere constituie motiv de revizuire[152]. Soluţia legislativă care consacră dreptul persoanelor prevăzute de lege de a exercita calea de atac a revizuirii nu intră în coliziune cu prevederile constituţionale privind efectele ex nunc ale deciziei de admitere a Curţii, revizuirea putând fi exercitată numai după publicarea în Monitorul Oficial al României a actului Curţii.[153] Astfel, potrivit Curții, ”efectele unei decizii de admitere pronunțate de instanța de contencios constituțional se întind inter partes numai ex nunc, deoarece revizuirea este cea care în mod direct produce efecte pentru trecut, și nu decizia de admitere a Curții Constituționale, aceasta din urmă fiind numai un instrument, un motiv legal pentru reformarea viitoare a hotărârilor judecătorești care s-au întemeiat pe dispoziția declarată neconstituțională.[154]”

Leo spunea...

Gulerații se vor lega de tot.
Ba că este prescris dreptul de acțiune pt. cei care au depus acțiuni după 07.08.2020, ba că OUG 114 prin Art. 84 restabilește eliminarea actualizării înforma prevăzută de Art. 60 alin 1 din L 223/2015 , ba că nu se poate cere retroactiv actualizarea etc ....
TOTUȘI , în cazul admiterii de CCR a excepței pe 23.02.2023, avem GARANTATĂ ACTAULIZAREA pt. anul 2018.
Apoi, începem lupta cum a spus Onorabilul având în vedere șice am scris mai sus.
NUMAI SĂ SE ADMITĂ EXCEPȚIA pe 23 feb. că și eu sunt numai 50% convins că vom reuși.
Atunci vom vedea onestitatea și caracterul CAPOATELOR VIȘINII

Huhu Rezea spunea...

@Leo
Cred că decizia de admitere a excepției incontestabile formulate de @Skoda este și redactată de judecătorul raportor.
Uitași ce-ți spuse avocatul Valică?
Prin acțiunea pe care o formulezi după publicarea deciziei în MO nu ceri actualizarea retroactivă a pensiei militare, pentru că actualizarea este numai pentru viitor, ci revizuirea pensiei care se poate întinde pe trei ani în urmă de la data aflării motivului de revizuire, respectiv decăderea din efecte juridice a OUG 59/2017 și a actelor normative succesive care prin modificări/completări/reluări au confirmat soluția juridică introdusă de ordonanța neconstituțională în art. 60 al L 223/2015.
Această ultimă frază va fi piesa de rezistență prin care cerbicia guleraților va fi înfrântă, dacă nu se grăbesc să propună o lege de sine stătătoare care să impună pentru viitor eliminarea actualizării și aplicarea plafonului cuantumului net pentru pensiile noi stabilite.
Mai multe vom analiza după declararea OUG 59 ca neconstituțională. Să-i mulțumim lui @Marcu, care a trimis Materialul documentar întocmit de Benke Karoly, să-i mulțumim onorabilului @Skoda care a formulat excepția extrinsecă!

Skoda 4x4 spunea...


Dl.PALASS (Stelian sau Soldat):

Toata stima pentru lupta dvs.in instantele injudiciare din Romanica ,cateva precizari vreau sa fac :
1-eu avand mult timp liber ,am fost cuprins de mila pentru ceilalti colegi pensionati in intervalul 15.09.2017 - 01.01.2019 ,si am zis sa fac ceva si pentru ei(pe banii mei) sa aiba o sansa la o pensie decenta,saracanii nefiind nici in caruta nici in teleguta,macar sa incerc eu daca ei nu au facut-o:
2-nu am legaturi cu Baba Vanga (decedata) sa stiu ce verdict vor da capoatele visinii, A sau R ,vad ca unii au aceste conexiuni si cunosc deja hotararea;
3-OUG.114 care are avizele nu ma afecteaza cu nimic,deoarece art.84 nu mai are obiect in cazul declararii neconstitutionale a oug.59 si nici nu am gasit o singura referire la actualizare in art.84.Nu confundam cu indexarea ,asta au vrut guvernahotii;
4-am spus ca C.P.S-urile se vor folosi de orice,numai bani sa nu dea ,sunt curios,asta in cazul in care oug.59 pica(asa ptr.motivul acela minuscul,care nu este inteles de toata lumea)sa vedem reactia Guvernului ,ca de restul ma ocup eu si ceilalti ca mine ,dvs.va doresc succes cu actiunea formulata si daca nu castig eu ci dvs.cand nu stiu,voi cere revizuire .OK? Ps.pastrez punga de DERO ,indiferent o sa fie folosita. :)))

Skoda 4x4 spunea...

Multumesc Dl.H in numele tuturor care pot avea de castigat in aceasta speta.
Sa speram ca judecatorul raportor a facut exact asa ,cat despre ceilalti,,ie tare grele aistea cu tehnica legislativa " fiecare o tine pe a lui.
Ps.
Nu am studii juridice de specialitate.
Cu stima tuturor :)))

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

BRAVO SI FELICITARI PENTRU PRECIZARILE LA @LEO, @ONORABILE! ASA O SA FACEM TOTI DISPERATII DUPA DREPTATE! ATACAM, ATACAM, ATACAM IN VALURI DE NEOPRIT IMPOTRIVA CLOCARILOR MAFIOTI SI A SEFULUI LOR SINISTRU, ACUM GUZGAN IN PREPELEACUL SECUND, UNDE SE BALBAIE GANGAV SI JENANT SI HABAR N-ARE CU SE SEMANANCA GUVERNAREA!

Skoda 4x4 spunea...

In continuare ,va multumesc pentru aprecieri dl.H si celorlalti cititori dar sa stiti ca nu eu am inventat roata,apa calda,gaura la macaroana,etc. ci mai sunt multi colegi din diverse structuri,din ce stiu pe la CT,BR,PH,BV,MS,DJ,TM care au procedat ca mine.Eu doar am vrut sa fie publica actiunea si motivarea in prisma celor intamplate in ultimul timp.
Sanatate si succes tuturor.

Huhu Rezea spunea...

Skoda
Studiind obiectul dosarelor de la CCR putem intui care au formulat excepții extrinseci similare cu cea a d-tale.
Nu știu de ce stau ascunși pentru că numele lor tot vor apărea în Decizia CCR la dosare conexate.

Leo spunea...

AMR 4 zile.
SĂ STĂTEM CU NĂDEJDIE !
VOM REVIZUI ACELE DECIZII DEFINITIVE în care am pierdut (cam 500 de suflete din ce am calculat eu) pt. care am pierdut prin 2019,2020,2021 etc.. la CCR pe OUG 59/2017. PLUS cei ce vor merge pe despăgubiri .
SUS CATARGUL !

Viorel spunea...

Ionel. La care 16 zile te referi ? La ce OUG nr. 57/2015 te referi ? Conform legislației în vigoare, CCR este obligată ca în maxim 30 de zile de la pronunțare să emită Decizia.

Viorel spunea...

So Pro. Nimeni nu vrea să spună (presupun din neștiință) care este conținutul alin. 5 marcat cu …. din L4/2023 Art. IX, pct. 2 privind modificarea art. 28 din Legea nr. 223/2015. Ai cumva amănunte ?

Skoda 4x4 spunea...

Super tare , personal observ ca,,vorbiti(discutati) doar vorbe....
Acuma daca CCR-ul da cu stangul in dreptul si incalca precedentul deja cunoscut e alta discutie ,daca nu, si declara neconstitutionala oug.59 o sa avem mai multe spete/dar nu identice pe aceasta tema.
Cine a inteles bine ,cine nu, mai are 3 zile(din punctul meu de vedere),ulterior putand doar sa mearga pe varianta dl.H ,unde nu e rau...decat nimic.
Domnilor ,in cazul respingerii ca neconstitutionale a oug.59, toti cei loviti de ea,vor putea cere actualizarea la zi (2023) referitor la salariul de functie/solda si sal.de grad. OUG.114 nu ingradeste actualizarea,se refera doar la plafonarea la netul salariului/soldei..Punct.

So Pro spunea...

Nu cunosc amănunte despre Legea 4 / 2023 că nu am studiat-o și nici nu am participat la discuții privind legea. Cred că dosarul lui 4x4 privind OUG 59/2017 o sa fie admis de CCR existând deja în jurisprudența lor prin două Decizii pe care le-am citit și presupun că asta se dorește de cei de la CCR sau cine îi păstorește. Dosarul meu este înregistrat la CCR din aprilie 2020 in forma de raport și am invocat altceva.

Huhu Rezea spunea...

Casele Sectoriale care țin la prestigiul lor pregătesc deja Comunicatele privind măsurile din oficiu pe care urmează să le ia după publicarea Deciziei CCR din 23 02 2023, la fel cum au procedat după decizia CCR privind CASS.

Skoda 4x4 spunea...

dl. PALASS
E mai bine sa fie putin optimism domnule ,viata e scurta...
Daca nu , e...can can..|

Leon spunea...

@Huhu Rezea, peste 4 zile, CCR are 3 variante:
1.Amana pronuntarea.
In acest caz ar fi o veste buna deoarece cresc sansele pentru Admiterea Sesizarii.
2.Admite Sesizarea si in acest caz, dupa Decizia CCR se respecta Art.147 din Constitutie:
"Art. 147 – Deciziile Curţii Constituţionale
(1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, NU pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept."
3. Respinge Sesizarea, o varianta nedorita de pensionarii militari.

Paul Puiu spunea...

Ptr Huhurez si celor trecuti in rezerva pana in 15.09.2017!!!!
Efectele deciziei CCR din data de 23.02.2023 un cazul unui verdict favorabil nu vor afecta in bine decat pe rezervistii trecuti in rezerva dupa data de 15.09.2017 care au calculate pensiile militare prin plafonarea prevazuta de art 60 din L 223/2015 care a fost modificat prin art VII din OUG 59/2017!!!!✍️
Pentru edificarea tuturor rezervistilor studiati modificarile de mai jos prevazute prin art VII din OUG 59/2017!!!!

Articolul VII
Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 27 iulie 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 3, după litera k) se introduc două noi litere, literele l) și m), cu următorul cuprins:
l) solda/salariu lunar net - solda/salariul lunar brut prevăzută/prevăzut la art. 28 alin. (1) din care se deduce contribuția individuală la bugetul de stat, contribuția individuală la bugetul asigurărilor sociale de sănătate și impozitul pe venit, potrivit legislației în vigoare;
m) pensia netă - pensia militară de stat stabilită în cuantum brut din care se deduce impozitul pe venit, potrivit legislației în vigoare.

2. Articolul 59 se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul 59(DE FAPT SINTAGMA ACTUALIZARE A FOST DEFINITA INTR-UN CONTEXT ERONAT INTRUCAT SE REFEREA DE FAPT LA INDEXARE SI NU ACTUALIZARE)!!!!!!✍️
Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea și comunicat de Institutul Național de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.

3. Articolul 60 se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul 60(PLAFONAREA)✍️
La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.

Abrogarea definitiva a ACTUALIZARII pensiilor militare s-a realizat de fapt ulterior prin art 84 din OUG 114/2018 sens in care s-au adus modificari la art 59 ale aliniatele 1 si 2 cu privire la INDEXARE si la art 60 s-au introdus aliniatele 2-4 din care rezulta disparitia definitiva a sintagmei ACTUALIZARE A PENSIILOR MILITARE!!!!✍️

M spunea...

Ce câștigă magistrații din declararea OUG 59/2017 ca fiind neconstituțională?

Dacă răspunsul e: "nimic" atunci OUG 59 este constituțională. O să vedem!

Sunt unii care și-au mai deschis un cont la bancă să aibă unde sa transfere porcoiul de bani! 😂

Florin spunea...


AVERTISMENTUL DEMOCRATIC AL UNUI SERGENT ROM N CĂTRE POLITICIENI!
Dragi politicieni cărora vă place egalitatea în drepturi doar în părțile în care vă convine electoral!
Vă rugăm, să nu ne luați de proști pe cei din armată, privind pensiile militarilor! Tăiați-le dacă
doriți să fim cu toții egali la pensii, noi acceptăm, însă numai "la pachet" cu abrogarea tuturor
interdicțiilor de drepturi și libertăți pe care le exercitați voi asupra militarilor!
Să nu aveți impresia că suntem așa de inculți, încât să nu cunoaștem că interzicerea dreptului
la sindicat, grevă, firmă, liberă exprimare, de a candida și altele, nu sunt simple sarcini de serviciu,
nu sunt ale niciunui serviciu, ci sunt încălcări grosolane de tip fascist, a drepturilor și libertăților
fundamentale, și cărora le zice fundamentale, tocmai că sunt egale și universale, pentru toți cetățenii
-
indiferent de profesie, rasă, religie ș.a.m.d.!
Cunoaștem și noi chestiile astea, doar că nu v-am spus până acum, că așa eram noi băieți buni!
Dar nu mai suntem, așa că jos sclavia și vrem să fim egali în drepturi cu voi, nu doar la pensii,
ci în tot!
Și apropo, în pachetul ăla de egalizare în drepturi cu cetățenii civili, vrem egalitate în drepturi și
la salarizare! Deoarece și aici ne-ați prostit!
Așa că nu mai vrem "solde" pentru care ne puneți să lucrăm oricât și oricând aveți voi chef, ziua,
noaptea, în weekend, continuu la război, pe aceiași bani, ci vrem "salarii" la tarif orar, așa cum au
dreptul și ceilalți cetățeni civili, inclusiv voi!
Mai plătiți o oră, mai luptăm și noi o oră sau deszăpezim ceva și tot așa! Și fără șmecherii să ne
deranjați noaptea pe la 3 sau figuri de genul ăsta, că nu am mai avea regim de egal de relaxare nici
cu ceilalți cetățeni, nici cu voi!
Și nu uitați! Dacă tot ne egalizați la pensii cu ceilalți cetățeni, ca pachetul ăla cu egalitatea să
fie complet, să ne scoateți și atribuțiile la război pe care noi ăștia din armată, le avem și după
pensionare!
Nu e mare lucru, e doar chestie elementară de tratament egal cu al celorlalți pensionari, adică
ori toți la război, ori toți la telenovele.
Că doar nu veți accepta să meargă pe front tot niște pensionari din armată, în locul vostru!
Și apropo de război, că tot e pe apoape! Vă rugăm ca după ce terminați cu egalizarea pensiilor
astea ale militarilor, să vă apucați și voi de o lege serioasă care să egalizeze și obligațiile cetățenilor
în caz de război!
Că acum femeia pensionată din armată este obligată să meargă pe front la 63 de ani, iar pe
Gigei la numai 36 ani ai lui, legea voastră îl scutește să bage și el măcar un stagiu militar acolo, că
cică este prea bătrân pentru război dacă a trecut de 35 ani!
Nu de alta, dar râd și curcile de noi, nu doar ucrainenii, rușii și NATO!
Semnat
Sergentul Ion - după ce în prealabil m-am consultat în mod democratic (nu ca voi cu noi) cu
diverși colegi de la gradul de soldat la general, și am dedus că voi ați luat-o rău pe miriște.
Vă rugăm să ne scuzați că am îndrăznit și noi să gândim! Gândeam și înainte, doar că nu ne
exprimam, că până și asta ne-ați interzis!
Așa că promitem că ne vom exprima permament de acum!
Sursa informare text : Internet
https://www.facebook.com/photo/?fbid=140086728958902&set=gm.1869761913405881&idorvanity=1
66214290427313
5


Viorel spunea...

Paul Puiu. Atenție la neatenți. Vedeți ce cereți, ca să știți ce veți primi. Ca reper. În emisiunea lui Virgil Ianțu „Vrei să fii miliardar”, când nu știai o întrebare, aveai la dispoziție 3 variante ajutătoare. Fifty fifty, Întreabă publicul sai Sună un prieten. Dumneavoastră ce alegeți ?

Huhu Rezea spunea...

Comisare
Nu te mai face de râs, că nu ești un agent principal! Du-te și citește materialul magistratului asistent Benke Karoly ca să vezi ce se întâmplă cu actele normative ulterioare care reiau, modifica sau completează dispozițiile declarate neconstituționale.
Voi reveni după ce se va da soluția CCR din 23 02.

Mai pe scurt spunea...

Legea pensiilor militare e material pentru ticalosi si prosti. Bula financiara alocata problemei este, in foarte mare parte, clar stabilita. Nimeni nu o va mai majora pentru militari. Ticalosia consta in faptul ca legiuitorul a permis scindarea castei miltare in doua tabere. Una de ticalosi care au bagat mana pana la cot in sac si una de perdanti carora le-au fost diminuate drepturile ca ceilalti sa aiba de unde fura. Legea a fost impanata cu multe articole care sa simuleze actualizari si care sa nu poata fi aplicate pentru sacul este devalizat de fratiile oscarizate. Fratii care niciodata nu vor renunta la furtul castigat. Ei oricum stiu ca nici un parlament nu va actualiza vreun venit nesimtit, cand pentru asta ar trebui sa se ia bani de alta cata de hoti. Nici material nu se poate si nici procedural. Toti care plang din cauza neactualizarilor dar au sporuri nesimtite (chiar daca "legale") sunt nesatui si fara pic de bun simt.

Mircea spunea...

@ Huhu Rezea

Cu placere!

Paul Puiu spunea...

Cum se calculeaza din 15 septembrie 2017 pana in prezent, o pensie militara?

Se stabileste baza de calcul potrivit art.28 din lege 223/2015.

Se calculeaza 85% din baza de calcul. ( art.30 din lege 223/2015)

La suma rezultata se aduna Semnul Onorific ( max 20%) si Pensia suplimentara ( max 9%, nascuta in baza platii CIB).

La noul cuantum ( format prin adunarea SO si PS), se aplica regula distrugatoare stabilita de art.60(1) din Lege 223/2015:

"La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei."

Regula stabilita prin art.60 (1) face ca sporul pentru pensie suplimentara si cel pentru Semnul Onorific sa devina iluzorii (fictive) pentru cei care au iesit incepand cu 15 septembrie 2017 sau care vor sa iasa maine, sa zicem.

Atentie! Regula "La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete" a fost introdusa prin OUG 59/2017 dar a fost reluata ( adica introdusa din nou) prin OUG 114/2018.

Pentru motivul asta, daca OUG 59/2017 dispare in 23 februarie, regula ramane in picioare ( cu baza in OUG 114/2018).

Este anormal ca sa repeti o modificare deja facuta la lege. Asa ca se naste firesc intrebarea de ce au repetat-o in OUG 114?
O posibilitate este ca si-au dat seama ca au uitat sa ceara avizul Consiliului Legislativ si ca OUG 59/2017 va cadea la CCR. Si ca sa repare eroarea, au reintrodus aceeasi regula, prin OUG 114/2018.

Vad tot felul de visatori care, fara nicio baza, spera ca OUG 114/2018 este " automat" neconstitutionala sau ca ar fi ramas " fara obiect".

Si eu mi-as dori asta, insa juristul din mine este obligat sa se ancoreze la realitate, la argumente, la drept. Pana acum, inca nu am gasit o argumentatie solida care sa conduca la concluzia ca OUG 114/2018 este afectata si ea, daca pica OUG 59/2017.

Nu o sa sau acu sa ma cert, pe drept constitutional, cu tot felul de comentatori energici si odihniti, care acum descopera dreptul constitutional.
Singurele opinii pe care le consider relevante sunt ale unor profesionisti, ale unor juristi cu mai multa experienta in drept constitutional decat am eu.
Si eu vreau sa gasesc motive pentru neconstitutionalitatea OUG 114. Dar inca le caut. Deci daca e vreunul care a gasit decizie CCR exact pe situatia asta (!) va rog sa mi-o aduceti la cunostinta si mie.

Si nu fiti prosti! Nu se actualizeaza nimic retroactiv si din oficiu!

Emil Pascut

PS: Nu-mi trimiteti aiurelile de pe pe un blog de MAN-isti, ca am realizat si eu acum de unde tot va luati "lumina"! Le apreciez sincer blogul, insa doar pentru stiri, nu pentru analiza juridica! Eu nu am pretentia ca stiu sa conduc tancuri, sa trag cu tunul sau sa conduc trupe! Insa dreptul e campul meu de batalie!

Unknown spunea...

Militarii trecuti in rezerva in anul 2020 beneficiaza de ridicarea plafonului?

Cătălin spunea...

FELICITARI CAMARADULUI DE ARME CARE A AJUNS LA C.C.R., ACOLO UNDE INCA MAI EXISTA JUSTITIE.FELICITARI DOMNULUI COLONEL "HUHU-REZ" PENTRU CA PUNE "UMARUL" LA AFLARE ADEVARALUI DECONSPIRAND ILEGALITATILE "GULERATILOR" SI PENTRU FAPTUL CA II CONSILIAZA PE CEI CARE INCA NU S-AU DAT BATUTI IN LUPTA CU "STATUL PARALEL" SI AU AJUNS PANA IN VARFUL "REDUTEI". SPERAM CA ACESTA PE DATA DE 23.02.2023 SA INFINGA STEAGUL VICTORIEI SI SA RAZBUNE TOATA UMILINTA SUFERITA DE CEI CARE SI-AU PIERDUT DREPTURILE LEGITIME CE LI SE CUVENEAU PRIN ACTUALIZAREA SI INDEXAREA PENSIILOR ASA CUM PREVEDEA L223 IN FORMA SA INITIALA.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
A spunea...

@Viorel
Majurule,cat de pervers si marsav poti fi?
Oamenii ma sfatuiesc sa vorbesc respectos cu tine si tu ti-o cauti cu lumanarea.
Ca cat de prost esti si mincinos,ranchiuna vietii,ai sa te sufoci in somn
- nu am fost caporal nicidata,SMMM -3ani.( ti-am spus ca am vacut 3ani si nu 2 ca tine)
- Scoala 45 de zile la marina comerciala-esti un habarist,asa ceva nu exista
- Csej a calculat cat va avea pe contributivitate si eu am replicat cat voi avea eu.Nu am ascuns niciodata ce pensie am,dupa cum am si specificat ca este putin cat are dansul.
-Nu e afirmatia mea cea cu cacatul la revolutie,singura afimatia amea legata de revolutie a fost ca aveam 17 ani.Ai inceput sa ai pierderi de memorie sau o faci intentionat inclinand-ti afirmatiile la peiorativ.Cred ca e a CFI-ului daca nu gresesc ,afirmand ca era in scoala militara,undeva la parter...parca asa .
-am calculat pensia lui Stelica dupa punctele ce a afismat ca le are: Ce am facut gresit,i-am dat eu pensie sau ce?
Cand esti prost si nu te duce capul,stai in banca ta.Am mai precizat anterior ca NU INTELEGI CE CITESTI INTR-UN CONTEXT!
In nemernicia ta,ai aplicat alta tehnica,ai schimbat topicul,fata de cel cu discutia si incerci sa asmuti oamenii asupra mea fara mmotiv.Esti o lichea perversa .
Nu e mai bine sa nu citesti ceea ce postez? Pe tine te mananca pielea si nu stii cum sa faci sa ti-o iei si mai tare.Acum ai inceput sa faci ceea ce tie iti esti firesc,apucaturile de lingau de clante de prin comandament.

M spunea...

@Viorel

Îl știu eu pe Păscuț. Nu e prea strălucit, deși e la Diamantul. A pierdut multe procese a câștigat câteva. Dar, cum se spune, și un ceas stricat arată corect de două ori pe zi! 😂

În rest omul are o idee fixă (pe care am văzut-o și la alții): devine popular pentru pulime dacă îi înjură pe șefi.

Leon spunea...

Inca o dovada, marca Pascut:
https://sprd.ro/?p=1839

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Planeta ascultă: Gavareste Putin! As fi vrut ca armele sa taca ca sa ascultam ,,Oda bucuriei''- a Pacii -Simfonia a IX a de Beethowen, pe versurile poetului Friedrich von Schiller, azi fiind Imnul Europei libere si democrate... Ratiunea va invinge, in viitor? Doamne, ajută!

Leo spunea...

- Dacă Decizia CCR din 23.02.2023 va fi de ADMITERE, din acel moment va fi un CUTREMUR de 9 Richter în casele sectoriale ale guleraților și la Paltul Victoria.
LUMEA pensiilor militare va fi schimbată , exact cum a fost schimbată lumea de pandemie și de războiul din UA.
- Dacă Decizia CCR din 23.02.2023 va fi de RESPINGERE, din acel moment CCR va intra în istorie ca o curte a RUȘINII NAȚIONALE , DISCREDITATĂ în fața dreptății.
AMR 1 zi.
- Să te POMENIM 4x4 , indiferent de cum va fi DECIZIA !
- Să te POMENIM H-ule , că altfel foarte multă lume nici că ar fi avut habar de acest eveniment ISTORIC pt. pensiile militare.
DOAMNE AJUTĂ CA DREPTATEA TA SĂ FIE ÎMPLINITĂ !

Skoda 4x4 spunea...

Ptr. LEO
Multumesc pentru apreciere ,dar asa cum am mai afirmat nu sunt eu cel cu(roata,apa calda,gaura la macaroana,etc) mai sunt multi asemenea mie, eu doar am vrut sa arat/si am incercat ca se poate face ceva ,acuma numai depinde de mine.
Daca maine solutia nu va fi favorabila pentru noi ,am rugamintea ca si altii sa atace cu mai multe argumente OUG.59 si 114(interesanta va fi motivarea deciziei).
Doar asa putem schimba ceva ,daca ne lamentam ca babele la biserica, sau in piata nu vom capata nimic.
Sanatate tuturor cititorilor .

Skoda 4x4 spunea...

Ps..
Pentru dl.Palass/Stelian/Soldatul ,daca dvs.sunteti mai bine pregatit juridic (nu contest pregatirea nimanuia) de ce nu ati atacat oug.59 pentru neconstitutionalitate pana de curand?
Nu aveati ,,sursa " de inspiratie ??? ca doar sunteti pensionar militar cu mult inaintea mea.

Skoda 4x4 spunea...

Mda..Sincer va doresc SUCCES dl.Palass , ca de altfel tuturor care au facut ceva in acest sens. Nu mai am interes in pronuntarea de maine 23 februarie. Nu a fost un INTERES PERSONAL . pentru faptul ca vad atata dezbinare intre toti pensionarii militari ,nu am zis CIVILI. Pentru mine, nu a contat,,ARMA " ,chiar nu mai vreau sa spun altceva! Nu mai ma intereseaza solutia ,sincer va spun : faceti cum doriti/ credeti / fiecare ! Poate vor aparea noi modalitati de contestare si la oug.114.(....)..))) .Cu stima tuturor. Aaa... si sanatate tuturor.

Skoda 4x4 spunea...


Bvoo domnule ,Palagheanu ,in cazul in care eu castig maine,dvs.sunteti CASTIGATOR in mod automat, daca eu pierd pierdeti si dvs.Dar daca dvs.castigati peste vreo 2 ani ,atunci voi castiga si eu,tardiv/greu ,dar nu stim ce le va trece prin minte guvernahotilor pana atunci. Succes din nou, totul spre binele tuturor.

Leo spunea...

NUMĂRĂTOAREA INVERSĂ CONTINUĂ !
AMR ??? zile

So Pro spunea...

Salutare! Am văzut acum pe site-ul CCR că dosarul lui 4x4 este in stadiu de pronunțare . Așteptăm Decizia. Azi dimineață nu era această mențiune.