Un produs Blogger.

duminică, noiembrie 29, 2020

Proiectul de lege scos din sertarele MApN prin ambuscada lui Olescu

219 comments

 Surpriza! 

                                                                   A fost odata un blog 

Un nou proiect de lege privind pensiile militare sta la secret in sertarele M.Ap.N., via ... DMRU. Culmea ca proiectul este de prin 2015, dar abia in perioada urmatoare va fi scos la lumina. 

Este o combinata intre legea pensiilor militare din SUA, Polonia si Marea Britanie. 

Principiul de baza: se acorda 2,5% raportat la ultima solda de baza, actualizata la zi, pt. fiecare an in serviciul militar (exclusiv in serviciul militar). La care se adauga 25%, 50 si 100% pt. grupele de munca. Vechimea minima 20 ani. 

Dispare limita de varsta si ramane doar vechimea in serviciul militar. 

Cuantumul maxim poate depasi solda, doar daca ce iese peste 100% provine din adaosul pt. grupa de munca. 

Spre deosebire de legea actuala, in viitoare lege dispar dintre beneficiarii pensiilor militare toti functionarii publici civili, mai exact acei politisti si penitenciaristi care nu au apucat sistemul militarizat sau nu au avut 20 ani in sistemul militarizat. Este evident ca dintre politistii si penitenciaristii aflati acum in sistem, niciunul nu mai poate indeplini conditiile de pensie militara. 

Vechimea in afara serviciului militar, se valorifica in sistemul public. 

Cei fara 20 ani in serviciul militar, vor beneficia de o indemnizatie de pensie de 2.5% pt. fiecare an in serviciul militar, plus adaosul pt. grupe, dar numai la varsta de 65 ani, ca supliment la pensia contributiva. Regula anterioara se aplica si cetatenilor care au fost obligati sa efectueze stagiul militar, acestora urmand a le fi acordat si un bonus de 100% pt. ca au fost obligati sa efectueze serviciul militar. 

Bafta!

Gelu Olescu

sâmbătă, noiembrie 28, 2020


219 comentarii:

  1. Vă aduceti aminte cum se nega cu vehemenţă că va apărea OUG-ul criminal de neactualizare şi practic de tăiere a pensiilor militare (opera LOV) sau că România nu v-a fi afectată de criza financiară din 2008?

    RăspundețiȘtergere
  2. Si daca sta la secret cum ati aflat despre el?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Xman, există 2 feluri de „trădători”, „trădători” buni, cei ce trădează pentru binele mulțimii, și „trădători” răi, cei care țin cu stăpânul și sunt credincioși până la moarte. Cel ce a dat informația în ce categorie îl băgați având în vedere suspiciunea dumneavoastră privind credibilitatea subiectului.

      Ștergere
    2. Xman,
      poti clasifica un document privind o lege? Exista un nomenclator in care sunt trecute la categorii de secret informatiile/domenii care fac obiectul.
      Un OM (poate fi SSV), dar o lege?

      Ștergere
  3. Ce înseamnă solda de bază (sau ce cuprinde)?

    RăspundețiȘtergere
  4. acest proiect este un vis pt militari
    nu va accepta politicul niciodata aceasta varianta
    ar fi super la vechimea mea de 27 ani cascheta cu AC si CS
    dar imi dau cu apa rece si ma trezesc-alta gogoasa electorala

    cred ca e mai mult fumigena electorala

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce se intampla cu militarii care nu au 20 de ani vechime in serviciu si sunt pensionati medical ? Primesc pensie la 65 ????......

    RăspundețiȘtergere
  6. Stați flexați la locurile voastre căci va fi precum coeficienții lui Beniamin,Anexa 2 a lu' Ciucă,PLX 199 adică mimă pentru hodorogii crăcănați!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..te in gura ! Nu cunosti ca nu mai este cavaleria la Armata ? Doar la jandari...:D...:D

      Ștergere
  7. Deci un militar cu 21 de ani in conditii speciale se poate pensiona maine, cu pensie 21 x2.5 + 21 x2.5=105% din solda (ambele nete/brute?). Chiar daca are 45 de ani varsta. Siiigur se aproba asa ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Conditii speciale = +50% si NU +100%. Grupa alte conditii = +100%. Asa ca in exemplul tau vine: 53,75% pensie raportat la solda. La care se adauga +50%. Rezultat sumar = 80,62%.

      Eliminarea limitei de varsta este ceva extrem de normal in armata si incurajeaza cariera. Adica, unul de cariera adevarata se angajeaza in armata la 18 ani. Dar ... sulfan sau o sulfanita se poate angaja in armata la ... 40 ani, pana atunci a stat pe sant. Daca bagi limita de varsta sa zicem ... 60 ani, atunci pe ala intrat la 18 ani in armata il obligi sa stea 32 ani in armata sa obtina o pensie militara. Iar pe sulfan sau pe sulfanita ii obligi sa stea ... 20 ani in armata ca sa obtina pensie militara. Asta e dreptate? Ca e plina armata de astfel de exemple. Asa daca bagi doar vechimea in serviciu, fara limita de varsta, este problema fiecaruia cand isi face vechimea necesara pensionarii: la 45 ani sau la 70 ani. Americanii si britanicii si polonezii etc. nu sunt fraieri. Noi de ce trebuie sa fim?Excluderea limitei de varsta incurajeaza cariera autentica si da putin in freza sulfanilor si pitipoancelor care se angajeaza in armata la 35-45 ani, doar ca sa prida o pensie militara.

      Ștergere
    2. @ Olescu
      Din exemplu de mai rezulta un punctaj 63% din solda din ultima luna pentru cei 21 de ani in serviciu militar lucrati in conditii de munca speciale(50%):
      21 de ani x 2,5%/an = 52,5%; 21 de ani x 50%/an = 10,5%; Total procentaj = 52,5% + 10,5% = 63%.

      Ștergere
  8. Nu mai aveati subiecte pentru blog si ati mai scos unul de la naftalina. Asta n are sanse nici cat plx 199, nici n o sa ajunga pe masa vreunui politician vreodata. Dar e bine ca mai avem cu ce ne ocupa timpul..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, vezi ca politicienii devin extrem de receptivi daca le bagi in față un proiect furat de la stapanul lor Sam!

      In plus, ca politicienii sesizeaza rapid economia de bani pe care ar aduce-o noua lege! Nu iti dai seama ca inseamna ca economie de bani, sa excluzi de la dreptul de pensie militara, PE VIITOR, pe toti politistii si penitenciaristii care sunt acum in sistem?

      Iar pe cei deja pensionati, dar care NU au 20 ani strict in serviciul militar fara echivalari - sunt zeci de mii in MAI si la MJ, dar sunt mii si la M.Ap.N., sa le ingheti putin pensiile in plata, pana cand cuantumul recalculat cuvenit ar depasi actualul cuantum in plata?

      Daca nu intelegi exact, luam un caz de politist deja pensionat, care are 30 ani in serviciu, dar numai 10 in serviciul militarizat, restul de 20 ani fiind ca functionar public civil. Dupa noua lege, daca ar fi activ, nici nu ar avea drept de pensie militara, decat de o indemnizatie la 65 ani pt. cei 10 ani in serviciul dinainte de demilitarizare. Nu poate fi fript total retroactiv, ci doar partial. Asa ca ii ramane actualul cuantum in plata, dar nu mai beneficiaza de indexari la cuantumul in plata pana moare! Indexarile etc. i se calculeaza formal la cuantumul cuvenit pt. cei 10 ani, iar cand acest cuantum ar depasi actualul cuantum in plata, atunci ar iesi din dezghetare. Dar nu mai apuca in viata. In aceeasi oala intra si unii din M.Ap.N. care nu au 20 ani strict in armata, ci de exemplu 15 in armata si 15 ca civil.

      Asa ca o lege noua, cu principiile mentionate, aduce economie substantiala de bani. O data prin inghetarea multor pensii, si o data prin faptul ca cei din MAI si MJ care se vor pensiona pe viitor, nu mai au drept de pensie militara. Ti-a picat fisa acum?

      Ștergere
    2. Ca să acced la sistemul militar pe timpul lui Ceao CMZ mi-a preluat contractul avut cu societatea civilă asigurând-u-mă că vechimea avută îmi va fi recunoscută pentru pensionare.Vine acum Olescu și Huhu terminatu și anulează ei ce fost valabil påna acum.Cum nu am nici 65 și nici 20 doar militar cu mine ce faci?Mi-o anulezi,ori în mărinimia ta mi-o blochezi cu creșterile succesive până mor?Sunteți dăștepți voi!

      Ștergere
    3. @/ Ifrim(A)..
      Si eu tip de 10 ani dupa aceasta lege superba....!!!
      Lasa bfat0 Tu sa fi sanatoasa..ca ce faci tu pe centura intr-o saptamina plina ,nu fac asti in toata viata !
      Ati supt destul de la Armata...

      Ștergere
    4. M ati inteles gresit. Eu cred ca ideea este foarte buna. Dar nu cred ca are absolut nici o sansa de a fi pusa in practica. Pentru mine ar fi foarte buna, am 23 de ani in serviciu, 21 de ani conditii speciale. Nu ma pierd in calcule, pentru ca ar fi inutil.

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. M,
      Lui Lenovi i-a lipsit cratima din tastatura! :))
      In MApN s-a umblat si la Statut, respectiv imposibilitatea refuzului misiunii in TOpEx cu propria structura si picarea de 2X a testuarilor fizice in acelasi an!
      Sunt mai mult decat convins ca, noul Premier (stim noi care..., ala de se crede Antonescu2) in colaborare cu partenerul de guvernare (Barna) vor initia si finaliza printr-o OUG marirea indicatorilor de salarizare pentru militari, din L-153!

      Ștergere
  9. @Lenovi - cred ca ai dreptate, cum nu mai au nevoie de armata sa construiasca, "canale, centre civice, transfagarasane, carbune din valea jiului - despre care aproape nici nu se mai recunaoste nimic sau vorbeste astazi la fel nimic , sa culeaga recoltele campului DOAR sa "congeleze vaccinuri", politicul va fi interesat sa-si asigure VOTUL prostimii pe care au invatat sa o manipuleze foarte usor stiind ca este deja bine dresata sa traiasca in saracie si incultura de regimul comunist, duopa care sa-si cheltuiasca cele circa 50 000 lei / circa 10 000 euro pe luna reprezentant salariul si privilegiile de lux si cabinetul parlamentar populat cu "fazani de casa", in rest, ramane "cum am stabilit ... LULU" !!!.

    RăspundețiȘtergere
  10. Asta e cea mai tare veste din ultimii 30 de ani😀

    RăspundețiȘtergere
  11. Îmi pare rău, dar e petardă electorală, asta e părerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  12. @ Cristescu
    recititi procentajele pt grupele de munca

    RăspundețiȘtergere
  13. @Olescu
    Hai maaa..!! Ce esti mos Craciun?😄
    Aveti grija cu excesul ca la trezire senzatia de mahmureala o sa fie cu atat mai rea.
    PS Chiar nu s-a "rasuflat" nimic in ultimii 5 ani si acum hodoronc tronc?..peste noapte?
    Pe Huhu macar il inteleg ca la el in ultimele zile a fost "seceta" mare dpdv subiecte.De asta a bagat pana acum "de umplutura"....da' tuuu?? cand ne certam in draci in anii aia faceai exact aceleasi propuneri cf armata x,y si z...propuneri care brusc acum sunt "draft de lege"tinut la secret de 5(cinci)ani..wooow!!😄
    ma duc sa ma mai spal odata cu apa rece pe fata....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu consum alcool deloc. Fac parte din exceptiile de sub 5% din armata, asta este! 😄

      Ștergere
    2. @ Olescu
      NU ma refeream la alcool,in nici un caz!!era doar o metafora despre mahmureala produsa de vise
      Si daca-i asa cum zici inseamna ca deja suntem 2.Nu-i rau!!

      Ștergere
  14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu gasesti nimic asemanator? Ia studiaza putin! Cele 3 natii au ca numitor comun, acelasi principiu de baza. Pensia militara = un procent din ultima solda acordat pt. fiecare an in serviciul militar. Acesta este principiul de baza. Ca americanii au 2,5%, polonezii 5%, iar britanicii 3,6% pt. fiecare an in serviciul militar, este o alta discutie. Normal sa fie diferente, pt. ca unii (americanii) au grupa de munca inclusa si platita in solda, altii (polonezii) doar la pensie. Unii apreciaza ca termenul minim de anduranta in serviciu este de 15 ani (polonezii), britanicii de 18 ani, americanii de 20 ani. Dar principiile de baza sunt aceleasi.

      Cred ca ai retinut si esenta: pt. fiecare an in serviciul MILITAR. MILITAR, ai inteles? Unde gasesti tu in Polonia, pensii militare la politisti si la angajatii din penitenciare? Nu gasesti in niciun stat din lume, cu exceptia Romaniei, pensii militare acordate si altora decat militarilor.

      De altfel, daca ai sesizat esenta, pensiile militare in lume NU se acorda pt. apartenenta la un minister sau altul, la o prfesie sau alta, ci se acorda oricarui cetatean STRICT PT. ANII IN SERVICIUL MILITAR. Serviciu MILITAR, nu echivalat din pix ca la noi, cu serviciul de functionar public civil de la politie si de la penitenciare.

      Cand zici in lege ca se acorda pensie militara pt. o vechime in SERVICIUL MILITAR, la revedere pensii militare pt. 3/4 din personalul MAI si cam pt. tot personalul din MJ!

      Proiectul nu este scos din joben! Vrei sa iti spun o faza? Eu il recunosc. Toti cei din MApN de la resurse, juridic, unii sta-majoristi etc. fac un curs sustinut de americani la Bucuresti despre cariera militara (2 saptamani dureaza), la care printre altele invata ce si cum este si cu pensiile militare in NATO. Toti stiu cum trebuie sa fie si anomaliile actualului sistem. Asa ca ce te surprinde? Ca trebuie sa intram in NATO si cu modelul de pensii militare? Ar fi si cazul! Ca prea s-a ales praful de orice concept.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. @ M. Daca tot aprofundezi, ia vezi, politistii polonezi au statut militar sau de functionari civil? Pt. ca este o smecherie aici. Nu toate statele au politisti cu statut de functionari civili. In mod cert, in SUA, serifii nu sunt militari si nu au pensii militare.

      Mai bine povesteai la modul concret, ca in Polonia pensia militara se acorda pt. minim 15 ani in serviciul militar si are cuantum de cca. 5% pt. fiecare an in serviciul militar. Daca politistii lor au sau nu statut militar, eu nu am studiat. Cert este ca ai nostri NU au statut militar.

      Ștergere
    5. @ M. Si eu nu inteleg de unde iei tu date traduse si cam aiurea. Eu am facut la curs, si am si certificat de absolvire. Ba chiar si un DVD cu tot cursul. Britanicii au pensii militare in rapot de 3,6% din ultima solda, dupa 18 ani de serviciu militar.

      Tot la britanici, primesc insa o indemnizatie, dar numai la 65 ani, si cei fara 18 ani in serviciul militar, dar nu mai putin de 2 ani. Asa am invatat, asa este! Asta pana te lamuresti tu cu tradusul pe net.

      Atentie ce citesti pe acolo! Ca dupa limba romana, personal in uniforma este si cel de la CFR sau de la metrou! Dar asta nu insamna ca este personal ... militar!

      Ștergere
    6. Intre timp, am oscilat un pic cu Google Translate, din poloneza in romana. Si bang! In legislatia lor, de pensii militare - asa ce denumire beneficiaza numai militarii. Politistii polonezi au alta lege de pensionare, la un loc cu pompierii, anticoruptia, serviciile de informatii si multi altii.

      Am sesizat si eu ca prevederile au fost asemanatoare - chiar identice pt. armata si politie pana in iulie 2019, desi aveau legi diferite. Dar ... din iulie 2019, pe politisti i-a incaltat si le-a bagat vechimea minima de 25 ani in politie, pe cand la militari a ramas de 15 ani. Mai citesc ca tot la politisti vor acum sa le bage si limita de varsta de 55 ani, militarii polonezi nu au limita de varsta. Deci, sunt deosebiri si unele sunt chiar esentiale.

      Ștergere
    7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    8. @ M duminică, noiembrie 29, 2020. Nu ai recitit legea poloneza. ci o propunere care NU a mai fost implementate niciodata. Militarii au drept de pensie dupa 15 ani in serviciul militar ca si ia inainte. Polonezii i-au palit doar pe politisti si pe ceilalti.

      https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/zaopatrzenie-emerytalne-zolnierzy-zawodowych-oraz-ich-rodzin-16795740/dz-2-roz-1

      Ștergere
  15. parca nu ma bucur asa de mult de pensie cat de cei care acum devin militari LA PENSIE si sper sa nu mai devina "tineri" militari pe la 50-60 de ani cat toata viata au fost chestori si alte dracovenii de grade "profesionale".Grade profesionale au toti fara exceptie...pana si popii
    Sa traiti dom agent sef principal viitor maistru militar principal

    Iar la chestori insemnele de grad poti sa juri ca sunt ale alora cu ayatolah in fruntea statului.La comisari si "derivate" cam la fel, pe model arabesc.Sunt destui prin filme😄😄

    https://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%8Ensemnele_gradelor_militare_%C8%99i_poli%C8%9Biene%C8%99ti_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia

    RăspundețiȘtergere
  16. Ce nu intelegeti.Armata si numai are nevoie sa ia din sursa externa.Medici,ingineri,IT,translatori etc.Credeti ca mai e unul dispus sa se angajeze in conditiile pe care le discutati?

    RăspundețiȘtergere
  17. Saptamana trecuta imi spunea un "proaspat militar pensionar"
    -demilitarizarea politiei a fost cerinta a UE. NU noi am cerut-o!!
    -Da!..dar UE nu va cerut "militarizarea pensionarilor"
    Saracu!! era sa faca apoplexie!! Las ca si eu fac cand ma gandesc ca are pensie cu 70% mai mare si eu am fost doar un parlit pe functie de lt.col in ultimii 10 ani...deh asa e cu civilii astia care sunt civili sau militari in functie de interese....De regula la obligatii sunt civili iar la drepturi sunt militari.Mai cunoasteti alta tara cu asemenea sistem?? Eu am cautat si n-am gasit alte tari democratice sau nu, cu asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  18. Cum se face că fiecare propune câte-un proiect de lege ce-l avantajează.După ce-a căzut la pace cu structurile și-a închis blogul Elita,văzând o oarecare credibilitate în rândul crăcănaților l-au pus să testeze piața și reacțiile pentru preconizate economii la bugetul armăsii.Pentru economii mai consistente cei ce au studiat în SM materialismul dialectic și istoric,socialismul științific adică pân' la 22 dec,'89 anulate pensiile și trecut la ajutorul social al venitului minim garantat de 800 .Dacă tot vă frământă economiile la bugetul apărării!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca ma avantajeaza sau nu! Proiectul are ca principii, exact ce invata militarii romani inca din anul 2004, la un curs sustinut periodic de armata americana. Am dat in alt comentariu denumirea cursului. Dar care inca nu se implementeaza. Adica sute de ofiteri au urmat si urmeaza respectivul curs, dar se intarzie tergiversarea implementarii.

      De ce nu se implementeaza? Pai rezulta din ceea ce am expus. Sulfanii, sulfanitele si cca. 3/4 din personalul MAI care de fapt are statut civil, ar ramane fara pensii militare.

      In final, o mai zguduim mult? Vrem si noi sa trecem la pensii real militare ca in NATO si sa incheiem balamucul? Sau stam in continuare capra? Povestea asta NU se va incheia favorabil pt. noi, pana ministerele - in principiu al apararii, NU pune in fata parlamentarilor fix cum este in NATO. Pt. ca parlamentarii habar nu au cum este la americani, britanici, polonezi etc. Iar ministerele baga in fata parlamentarilor scheme trunchiate care sa camufleze ca actualul sistem de pensii militare este o struto-camila care protejeaza sulfanii si sulfanitele.

      Ștergere
  19. Hai mai Gelule,asta e ce visezi tu!Ce te faci cu toate pilele,toate pupilele,toate amantele ,toti feciorii lui taticu care si-au gasit un locusor caldut in armata sau pe la MAI dupa ce au dat chix in civilie ,toti venitii pe filiera indirecta la varste matusalemice ,cu ordin de la imparatie ,etc etc !La aia nu le dai pensie????Haida,bre!

    RăspundețiȘtergere
  20. @ Iar a cazut Gelu de pe stanca si n-avea casca de protectie. De unde a mai scos si bomboana asta electorala facuta din scuipat de cobra?
    Pai ia sa faca Burebista sau Mos Alecu(student in Biblia pensiilor militare) o aplicatie:
    -Pilot de reactie cu 32 de ani vechime ca ofiter si cu functia de gl.lt., pai asta il intrece pe Zegrean!
    Vorba cuiva, umblati cu gogorite asa ca nu aveti cu ce capta interesul celor mai slabi de inger.Cine s-a "entuziasmat"...cezar, cornel, calinmihai si inca vreo doi habarnisti.
    Huhule te rog s-o publici, cu toate ca ti-e frica de ratingul urmator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău... Nu cum să-ți fac o simulare pentru ca nu știu cât este solda de bază a unui pilot cu funcție de grl. Lt.... 🤣 😊 😢 😭 După visurile lui Olescu ai primi 32+32+3=67x2.5= 167.5 + 9 +20 = 197,5 % din solda de bază.... Dacă luam solda de bază din ultima decizie cred ca o sa ai aproximativ 2000 lei.. 🤣 Pentru ca restul sunt elemente ale soldei de funcție în cuantum compus...😭😱

      Ștergere
    2. ICCJ a interpretat că salariul de bază este egal cu salariul de funcție pentru polițiști.
      Prin analogie putem să extidem și să spunem că este egal și cu solda de funcție.
      Pentru solda de funcție se revine tot la Grila LOV din L 153/2017.

      Ștergere
  21. Procentul de 100% pentru alte condiții era visul lui Gelu când se legăna pe coardele vănătorilor de munte.
    Nu ne spune cât se plătește CIBS pentru a așa dospire a pensiei militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Huhu Rezea. Nu ai cum sa NU departajezi financiari 2 grupe de munca. Este una din marile prostii ale fostei L. 119. Adca, hai sa renuntam la a mai fi constipati si ancorati in trecut cu grupele I si II. In armata exista 3 grupe, inca din anul 2001. Dar unii au in cap tot grupa I si II. Nu, de 19 ani exista 3 grupe: deosebite, speciale si grupa alte conditii. Deci NU grupa "cond. speciale si alte conditii", ci grupa conditii speciale si o alta grupa denumita alte conditii.

      Este absolut firesc, ca daca exista deosebire financiare intre grupa cond. deosebite si gr. cond. speciale, atunci trebuie sa existe deosebire financiara si intre gr. cond. speciale si gr. alte conditii.

      Ștergere
    2. @Huhu
      Da olescu are dreptate
      In 2001 existau "alte conditii"=100% si chiar se luau in calcul la pensie.O stiu chiar de la pilotii de V si VB cu care am vorbit(dar numai la supersonice) erau da si la scafandrii de lupta si la VM(numai alpinisti) nu la orice ciurli burli....iar marea majoritate in armata(birocratii,auto,intendenta) aveau conditii normale...le socotisera bine militarii de pe vremea lui ceasca,pe merit si pe conditii reale,Azi orice fufa care plimba dosare intre doua birouri e "deosebita".O fi n-am de unde sa stiu...seful ei stie si pila care a angajat-o ca "element luptator"...pe diferite "fronturi" mai ales cand e aviatia "la mica inaltime"😄

      Ștergere
    3. @Akord
      Si 223/2015 acordă 100% în art. 24 pentru alte condiții, dar la vechimea care este anulată de plafonul de 85%.

      Ștergere
    4. cei 20 de ani de vechime in serviciu, se refera cu tot cu scoala + armata sau doar de cascheta?

      Ștergere
  22. Principiile enumerate de mine, reprezinta doar o scurta sinteza a ceea ce este invatat personalul de la resurse, juridic si unii stat-majoristi, de catre americani la un curs care se sustine periodic in Romania, incepand cu anul ... 2004, cu durata de numai 14 zile. Cursul se numeste "Executive Seminar on Recruiting, Retaining and Developing o Professional Military" si este sustinut de "United States Defense Institute of International Legal Studies". Un capitol separat din cadrul cursului este despre pensiile militare.

    Fiecare absolvent al acelui curs primeste un certificat de absolvire. Sugerez renumitilor col. Rosu si Gl.mr. Jianu, sa ceara la resurse umane evidenta cu toti militarii activi acum care au absolvit acest curs. Si sa precizeze public de ce ministerul nu a implementat pana in prezent, sistemul de pensii militare despre care sunt instruiti zeci sau poate sute de ofiteri de specialitate. Si poate chiar si domnii mentionati.

    Haideti, dl. colonel si general, curaj! Sau armata romana si americana prapadesc banii degeaba pe cursuri? Curaj! Intram in NATO si cu pensiile militare? Sau mergem mai departe cu struto-camila de pana acum?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule G. Olescu, domnul fost Col. Roșu o să vă ceară să-i plătiți diferența dentre solda de grad de Col. și Cea de Gl.Bg. Col. Valeriu Roșu = Locțiitorul șefului Departamentului pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului = Gl.Bg.

      Ștergere
    2. viorel
      Hi,hi,deocamdata gelu a scapat: rosu e inca, col. pana la 1 dec.
      si stiam ca adresarea e "pe grade" nu "pe functii". Sau pe dvs pe filiera aia inversa asa v-a invatat? v-au invatat nashpa...ca pe civili,deh 😄

      Ștergere
    3. Domnule akord-75, degeaba sunteți ironic și miștocar, în Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri „Gheorghe Lazăr” Sibiu am intrat în anul 1981, sunt promoție 1983, deci pe filiera indirectă poate v-ați băgat nepoții sau rudele. Unde vedeți în comentariul meu că m-am adresat domnului G. Olescu că trebuie să-i plătească solda de funcție sau la ce „și știam că adresarea e pe grade nu pe funcții”, la ce adresare vă referiți ? Dacă aveți orbul găinilor sau ochii împăienjeniți de la tescovină, mai citiți o dată: „domnul fost Col. Roșu o să vă ceară să-i plătiți diferența dentre solda de grad de Col. și cea de Gl.Bg”. În plus, Col. Roșu avea funcția de Gl. (altfel nu avea cum să-l avanseze, doar nu modifica în aceeași zi sau cu o zi înainte statul de organizare pentru dânsul, la fel cum a sărit și domnul Ciucă direct la S.M.Ap.). Hi, hi, pot spune și eu și încă ceva în plus. 3 ani de Școală Militară de Ofițeri pe care i-ați făcut pe timpul lui nea Nicu îi făcea și un M.M. Și atunci unde este diferența ? Nu vă mai dați deștept decât un maistru militar pentru că nu sunteți.

      Ștergere
    4. @ Viorel. Dar ce, sunt cersetori? Credeam ca te legi mai bine de faza cu ... general la finante sau la juridic! Asta e subiect de comentat. La cate divizii au comandat saracii si la cat au tremurat in transee ... Numai la noi e posibil asa ceva, cu generali de brigada, dar care nu au comandat niciodata o brigada.

      Ștergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  24. @raul
    Am eu asa un "feeling" ca tocmai i-ai tras "un cap in gura" lui ifrim....bineinteles la figurat si total neintentionat...da' prea s-a nimerit!!😅😅😅

    ifrim
    duminică, noiembrie 29, 2020
    Ca să acced la sistemul militar pe timpul lui Ceao CMZ mi-a preluat contractul avut cu societatea civilă asigurând-u-mă că vechimea avută îmi va fi recunoscută pentru pensionare.Vine acum Olescu și Huhu terminatu și anulează ei ce fost valabil påna acum.Cum nu am nici 65 și nici 20 doar militar cu mine ce faci?Mi-o anulezi,ori în mărinimia ta mi-o blochezi cu creșterile succesive până mor?Sunteți dăștepți voi!

    RăspundețiȘtergere
  25. De cati ani sta la naftalina acest proiect secret sau doar e un proiect copy paste de pe un site pregatit pentru militarii unui stat care nu isi umileste rezervistii!! Cred ca Romania e singurul stat din lume care isi bate joc de rezervistii sai si viitorii rezervisti!!! In stilul cum suntem tratati de politicienii acestei tari, nu cred ca vom apuca sa vedem vreodata o lege favorabila tuturor rezervistilor asemenea acestui proiect!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @paul Puiu
      mult scepticism dar "porumbelul" care a iesit e realist 👍

      Ștergere
  26. Salutări tuturor!
    LA OBIECT...
    Așa-i domnilor, încurcate sunt căile Domnului, pentru că mai sunt mulți care, după vreo 15 ani de militărie „au virat” de la M.Ap.N. pentru încă vreo 15 ani la M.A.I. sau alții „au lucrat” pe lângă S.R.I. și iau bani de la C.P.S. a M.Ap.N. Nu acuz pe nimeni de nimic dar asta este, în prezent, o situație reală în România și, poate, chiar prin alte țări, când într-o viață de om ești civil, apoi militar și mai la urmă... iar civil.
    Divide et impera.
    Polițiști contra sri-iști, mapn-iști contra polițiști, infanteriști contra marinari, marinari contra aviatori, aviatori contra rachetiști, „spate” contra „față” etc. Iar s-a încins mălaiul în unii.
    Și mai sunt mulți care ies pe „plus”, indiferent de legile de pe urma cărora li se recalculează pensiile.
    Așa că mai ușor cu stresul ca să fie pensia, inclusiv cea mică, cât mai lungă.

    RăspundețiȘtergere
  27. Ce v-o fi deranjând pe unii dintre voi pensiile militre ale miliționerilor, polițiștilor și paznicilor de penitenciare? Că nu sunt plâtite din fondurile MApN? Credeț că aveți pensii mai mici din cauza lor?
    MAI-știi au dovedit că au juriști mai pricepuți în domeniu, de priceperea lor beneficiind și îndărătnicia domniilor noastre în câteva rânduri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect, Huhu 👍. Chiar dacă ar fi trecuți pe legea civilă cu vechimea de după demilitarizare, grupele de munca ar rămâne aceleași, ar ieși la pensie tot în jur de 50 ani, probabil și-ar negocia niște salarii mult mai mari pe modelul celor din administrația publica, nemaifiind legați de militari și prin legea salarizării. Și vor ieși la pensie cu o pensie babana civilă + una militară tot banană pentru ca ar trebui actualizata ultima solda la nivelul militarului activ la data pensionarii... Avantaj tot la polițiști...
      Cum sindicatele nu vor mai fi interesate sa apere legea salarizării unice sau a pensiilor la grămadă pentru toți cei din snaosp, militarii vor rămâne de căruță, pentru ca nu va mai lupta nimeni pentru drepturile lor nici chiar indirect....
      O sa vina și USR istii câte o sa propună pensie militară numai pentru cei care au fost în teatre de operații și numai pentru perioadele petrecute pe acolo nu pentru toate cariera, școală militară etc și ușor ușor militarii vor pierde și ce au acum.

      Ștergere
    2. Cum sa NU dranjeze? Cum poate o fatuca intrata in MAI dupa 2002 (cand a avut loc demilitarizarea) sa obtina pensie militara? Cand ea nu a fost nici macar o zi in serviciul militar, toata viata activand ca functionar public civil? Pe bune acum? Pai daca bagam capul in nisip la asa ceva, atunci si bodyguazii civili de la BGS ar fi indreptatiti sa aiba pensii militare?

      Apoi, NU este asa cu bugetele! In final, bugetele celor 7 ministere/similare (atatea sunt care acorda pensii militare), repezinta un intreg primit de la bugetul de stat. OK? Pai NU este clar ca daca ii scoti pe toti functionarii publici civili din MAI si de la MJ de la pensiile militare, banii aia raman economie la bugetul de stat?

      Apoi, nu am nicio treaba, dar singurul minister care are locat prin lege 2% din PIB (acum creste la 2.4%) este M.Ap.N. Ministerul are de unde plati pensii. Dar NATO NU obliga sa se aloce tot 2% sau 2,4% si la MAI sau la MJ. Nu, MAI si MJ stau la pixul decidentilor. Daca nu au chef decidentii sa mareasca bugetele la MAI si la MJ care sa acopere o eventuala majorare a pensiilor personalului, atunci guvernul NU poate sa majoreze discretionar, la M.Ap.N. ca are de unde cu 2-2,4% din PIB si la MAI si la MJ sa nu mareasca ca nu au buget.

      Aici este o mai mare problema decat pare! Ca decident NU te mai intereseaza ce face MApN cu 2%, ca ii cheltuie pe rachete sau pe pensii. E ordin de la NATO sa aloce 2% pt. MApN si gata! Dar la MAI sau MJ, nu este ordin de la NATO. Asa ca politicienii, preferea ca decat sa mareasca pensiile la MAI si MJ, sa le foloseasca pt. alte ... prioritati/furaciuni. Si legea fiind unica, raman pe loc si pensionatii din MApN.

      Pe de alta parte, si la negocierile pe faimoasa anexa a lui Ciuca, si care era buna, a rezultat ca M.Ap.N. avea de unde, dar ca propunerea s-a impotmolit si la MAI si la MJ. De ce? Pt. ca politicul NU este dispus si nici obligat sa ofere un buget care sa acopere o eventuala majorare a pensiilor la niciun minister (similare). Pe cand o eventuala majorare a pensiilor la MApN se incadreaza lejer in bugetul fixat de NATO de 2-2.4%.

      Ștergere
    3. Bine punctat si argumente garla...

      Ștergere
    4. Și o sa vină taxarea suplimentară s-o sa taie la maxim toate aceste beneficii numai pentru militari... 🤣
      Și ăia de la MAI vor rămâne cu pensiile întregi ca ei vor fi pe contributivitate.. 🤣 😊

      Ștergere
    5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    6. @Huhu
      Eu m-am cam saturat de "bugetul armatei/bugetul MAI/SRI.etc etc etc dupa cum le tot ametesti.
      Pana la urma toate bugetele astea de unde dreak vin?? de pe marte?
      ma refer strict la postarea ta de mai sus...ca ora nu binevoiesti s-o afisezi.Asa ti-e mai usor sa "imbarligi"postarile 😄😄

      Ștergere
    7. @ Burebista
      Pai vedeti ca le vrem binele?

      Ștergere
    8. Halooo!!! Holesculeee!!
      Las-o pe aia cu 2-2,4% din PIB ca face apararea ce vrea cu ei...face pe dracu!!
      au grija amerlocii(ma rog NATO) sa semneze cu noi "neste contracte" fix de suma aia...poate mai lasa ceva maruntis de-o vopsea, sau de vre-o cazarma cu peretii scorojiti...ete na!! le "iesplici" tu lor cum sa faca contractele de armament..."eji naiv"😄😄...poa sa fie si 102% din PIB ca daca e de cumparat se cumpara ca vrei sau nu vrei.Metode de presiune,politice,militare si economice se gasesc kakalau in situatia unei RO cu economia,politica si forta militara aduse la stadiul de m**ci

      Ștergere
    9. Nu, domnule Huhu Rezea, ceea ce ar trebui să ne deranșeze este faptul că un om „bun la suflet” mai ales în favoarea pensionarilor militari, dar căscat cum este domnul Ciucă și alții doi domni, respectiv Orban și Cîțu, la rectificarea bugetară a luat 2 miliarde de la noi / M.Ap.N. (nu mă deranja dacă erau de la înzestrare, contractul Piranha 5 sau corvete / compania olandeză Damen / compania franceză Naval Group unde este implicat împricinatul, dar a luat de la Cheltuieli de personal=136,9 milioane lei și Asistență socială=80,9 milioane lei) și le-a dat celor de la M.A.I. și S.T.S. (nu direc).
      - la M.A.I. se propune alocarea de sume suplimentare de: Cheltuieli de personal=10,0 milioane lei; Asistență socială=84,99 milioane lei. Pentru ce le trebuie în plus bani celor de la M.A.I. ?
      - la S.T.S. (vin alegerile / primesc 2 salarii în luna decembrie; unul cel de bază, altul pentru participarea la butoane cu ocazia alegerilor Parlamentare).
      „S.T.S. este autorizat să plătească drepturile salariale pentru ”activitățile desfășurate în luna decembrie pentru pregătirea, organizarea și desfășurarea ÎN BUNE CONDIȚIUNI a alegerilor Parlamentare”.
      Să le dea, treaba lor, dar de ce iei de la mine și dai la altul. Dacă mâine C.Ap.B. dă dreptate Curții de Conturi pe pct. 1i și 1ii și nu este de acord cu 1iii. În plus cere și un punct de vedere da la I.C.C.J. și prin absurd în 5 zile se dă același verdict cu specificația ca (,) C.P.S. a M.Ap.N. să achite la zi până pe data de 31.12.2020 toate sumele rezultate prin actualizarea corectă și restanțele pe ultimii 3 ani și ceva luni. De unde iau banii ? De la domnul Ciucă din indemnizația de senator, de la Mandolină după o serenadă sau de la Cîțu / compania GEA Strategy & Consulting SRL (îl împrumută D. Dăianu și D. Pâslaru).

      Ștergere
  28. Sigur, Golescu a primit cadou de la Oprea proiectul in 2015 in schimbul închiderii "Elitei. Adica,mai bine zis, asa i-a inchis gura ,cu proiectul si L241.
    Si daca tot nu a iesit nimic Din proiectul "secret "arhivat la termen de păstrare 5 ani ,el a fost dezvăluit ,in termeni actuali ,facut public.
    Acum este bun de pus pe Dâmbovița 🤣🤣🤣
    Evident ca numai dupa ce il citeste si tehnocrat 🥳🥳

    RăspundețiȘtergere
  29. Fara sporuri ca la pensie nu primesti radiatii,nu-ti cere sa dezamorsezi mine,nu trebuie sa faci lansari,nu-ti cere scufundari,nu-ti cere sa pilotezi in aer etc.Pentru asemenea activitati ai primit bonusuri in activitate.
    Fara Oskar,fara salariu de merit.Pensie in functie de gradul functiei,grad,vechime de militar la care sa se adauge OMM si contributia la pensia suplimentara.Legea 223/2015
    este o lege cu dedicatie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Waaw! Dar grupa de munca ti-o bagi la pensie, banuiesc! Ca doar nu este platita in activitate la nimeni, desi faptic eram in grupe de munca diferite.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. @monteoru..du-te si aliniaza izmenele in magazie si poate mai gasesti si ceva conserve dosite de la suplimentul militarilor in termen..fimi-ar scarba de tine si de toti ca tine

      Ștergere
    4. Comentati ce arunca Monteoru?
      Sporurile, cele mai multe, sunt compensatii banesti pt ca nu se pot imbunatati conditiile de munca, care si-au pus amprenta pe sanatatea militarului!

      Ștergere
  30. 1. Cu tot efortul nostru de a înțelege și a spera viitorul pensiilor militare este incert in în sens negativ, sleata asta de politicieni sprijinită puternic de o populație needucată și neinformată, sărăcită tot de aceași politicieni, desființarea pensiilor militare "nesimțite" este ceva de genul sa moară și capra vecinului că doar nu ir fi așa naivi sa creadă civilii că se i-au pensiile militare și li se vor da lor.
    2. Statul român este nereformat, funcționează cu instituții structurate in alte vremuri. Speranțe nu sunt daca ne uitam la formațiunea politică cea mai noua adică USR, copii aceștia cu averi colosale, care nu au habar de privațiunile sistemului de siguranță națională și care vor să distrugă pardon "să reformeze" statul și așa șubrezit de corupție și incompetență crasă.
    3. Puzderia de generali și chestori avansați an de an ne poziționează între țările sud americane, este ridicol să avem atâția generali.
    4. Poliția Română trebuie reformată și scoasă din pensiile militare cu salarii corecte și grupe de munca confirm riscurilor și privațiunilor serviciului polițienesc, structurile de suport să nu mai fie ocupate decât de personal civil de specialitate.
    5. Adevărații speciali nesimțiți sunt magistrații nu militarii și ceilalți beneficiari ai legii 223/2015 in mod deosebit struțo-camila numita procuror magistrat, procurorul este avocatul acuzării nu este magistrat o aberație care ne scoate in evidență.

    RăspundețiȘtergere
  31. Pe Fanatic.ro ,Rodica Dajboc purtatorul de cuvant al M.A.I.spune ca nu exista nici un proiect de modificare al legii pensiilor ptr.militari si ceea ce a aparut in diverse medii sunt simple specilatii.

    RăspundețiȘtergere
  32. Măi:tehnocrat"..!:văd că e cazul să trec și eu la un limbaj .."de stare de alertă".(..făcând "haz" de..un "NECAZ"=..al TĂU:..CĂ NU PRICEPI..NIMIC..din ceea ce citești..!
    .de unde..SCARAOȚKI..ai scos-..o ..cum că eu m-aș.."ENTUZIASMA.."(?) de CEVA..(?)..citit pe acest blog..??!
    TE pricepi:."la înțeles".!.:ca.. orice obiect..NEÎNSUFLEȚIT..! și
    deși nu ne cunoaștem: îmi pare rău să constat cele afirmate despre tine: persoană vie: cu APUCĂTURI RELE,..PREDISPUS să atace, să ji(cn)gească..pe ori cine,..ORICÂND..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ monteorule, normal ca la garzile patriotice nu faceai nimic si atunci ceilalti de ce sa ia niste sporuri(meritate) daca tu nu le-ai avut, dar te intrab, in general , la celelalte categorii de pensii apar sporuri?
      Eu zic sa pleci la cules ghebe prin padurile Ciuta-Cislau , ai fi mult mai "eficient" acolo.

      Ștergere
    2. E traktorist _ saf stabor de Hurzice
      ni
      🤣🤣😜😜😜😜😎😎😎

      Ștergere
  33. Rog sa atrageti atentia diversilor oficiali de la ministere (similare) sa NU mai utilizeze denumirea de "pensii militare". Pt. ca fac uz de fals. Pensiile militare au ca principiu de baza actualizarea pensiilor stabilite militarilor ori de cate se majoreaza soldele militarilor in activitate. Or, pensiile stabilite militarilor romani NU mai sunt actualizate, incepand cu data de 15.09.2017.

    Asadar, noi de peste 3 ani de zile NU mai avem "pensii militare", ci fiecare cum doreste sa le spuna. Doar in titlul legii au mai ramas "pensii militare de stat".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Pensiile militare sunt pensii de serviciu pentru că sunt calculate din media a numai 6 solde lunare, nu din veniturile întregii activitați active, ca în cazul celor contributive.
      Poți să le spui pensii militare înghețate.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  34. @ Balada lui Monteoru

    Frunza verde mar domnesc
    Eu cu capul nu gandesc
    Ci o fac numai cu .uru
    Ca-s nascut in Halta Muru
    Fiind cioban la Siriu
    Vazui sir de argint viu
    Tot coborand pe parau
    Hopa in Crang la Buzau
    Un' ma prinse revolutia
    Si mi se schimba pozitia
    Din cioban de pe Colnic
    Ecuson de "Patriotic"

    RăspundețiȘtergere
  35. Eu sper ca totusi mai este timp ca in perioada 09- 18 decembrie 2020, ( poate Decizia CCR din 8 decembrie,mai limpezeste lucrurile) sa apara si Raportul comun pentru Pl x nr.199/2020 iar Plenul CD sa-l adopte..!!

    RăspundețiȘtergere
  36. Ochilă:..cred ca greșești:
    ..refă calculul astfel:
    Pt.: 21 de ani×2,5%/an=52,5 %:
    atentie:..CONDIȚII NORMALE..!
    Pt. 21 de ani în C.S.= 50%..
    21×1,25%/an=26,5%..!
    • 52,5+26,25=78,75 %=de calcul.!
    =..ceea ce e..ALTCEVA..!

    RăspundețiȘtergere
  37. Daca tot vor dori sa faca o alta lege cu asemenea efecte ar trebui ca aceasta sa opereze doar in viitor,ptr.cei care se vor pensiona peste 4-5 ani.Numai asa cei care vor mai intra in cadrul M.Ap.N.,
    vor cunoaste de la inceput ce soarta vor avea ,si sigur nu-i va mai incanta pe multi intrarea pe filiera indirecta, cu vechime civila de 10 sau 15 ani in spate.Oamenii trebuie sa stie din start ca dupa n'spe ani de serviciu, va lua echivalentul degetului mijlociu de la mana dreapta si restul la 65 de ani daca ii mai prinde.Aia da pensie!
    Ca au americanii ,olandezii,englezii alta formula de calcul cu 2%, 2.5% ptr.fiecare an este problema lor.Ai nostrii nu o sa aiba niciodata 4-5.000 de euro solda ptr.ca intr-adevar acel 2.5% sa reprezinte ceva.Acolo se poate.Daca guvernantii astia de doi lei vor sa faca ceva ,sa faca treaba cap-coada ,adica sa le dea si alor nostrii aceleasi drepturi cum au cei din N.A.T.O. si spoi sa "indoaie" legea pensiilor militare ptr.viitor cum vor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest lucru este valabil doar in statele evoluate d.p.d.v. democratic. Nu este si cazul Romaniei.

      Ștergere
  38. Deci s_a modificat statutul doar in vedetea voluntarilor
    !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai sus am scris că Statutul a fost modificat și în anii anteriori, însă nu a interesat pe nimeni.

      Ștergere
  39. Ar trebui sau nu să avem o pensie militară doar a noastră, fără să se supere colegii din celelalte structuri ? Poate că și o lege a lor, la unii în procent de 90% le-ar fi mai convenabilă.
    1. Când: Fostul primar al Clujului, Sorin Apostu afirmă: „Pentru 50 de mii nu mă dau jos din pat, frate!” Apostu a primit șpagă 50.000 de euro de la vânzătorii de pepeni.
    https://romanialibera.ro/actualitate/eveniment/-pentru-50-000-de-euro-nu-ma-dau-jos-din-pat--244960;
    2. Când: „Rețeaua permiselor false din Argeș era formată din patru bresle. Procurorii au descoperit în scandalul permiselor de la Pitești un sistem piramidal de corupție format din patru grupuri „profesionale”: racolatori de candidați pentru obținerea carnetelor de conducere, patroni de școli de șoferi, funcționari și polițiști până la cel mai înalt nivel”.
    „In varful piramidei se afla functionari din cadrul Serviciului de Eliberare a Permiselor Arges, care puneau la dispozitia candidatilor, la sustinerea probei de sala, chestionare cu intrebari bifate”.
    Vă dați seama cum se înzecește bugetul familiei comparativ cu salariul de funcționar public sau polițist de la agent până la cel din vârf.
    https://www.mediafax.ro/social/cei-20-implicati-in-scandalul-permiselor-auto-din-arges-raman-in-arest-2789692.
    3. Când: „Tribunalul Suceva a încuviințat, vineri, arestarea preventivă pentru 30 de zile pentru toți cei 14 inculpați reținuți în cazul mitei uriașe primite în schimbul eliberării de permise auto. Printre cei arestaţi se află ofiţeri de poliţie, agenţi de poliţie şi personal contractual de la SPCRPCIV Suceava, dar şi un ofiţer de la Serviciul Judeţean Anticorupţie Suceava din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie (DGA), precum şi mai mulţi instructori auto”.
    „DNA a anunțat reținerea a 14 persoane, între care un ofițer DGA, șeful de la permise și mai mulți polițiști, în ancheta de la Serviciul Permise Suceava. Șeful de la permise este bănuit că încasa ca mită peste 20.000 euro pe zi”.
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/14-retinuti-in-cazul-mitei-din-lighean-de-peste-1-milion-de-e-de-la-suceava-seful-de-la-permise-banuit-ca-incasa-20-000-e-pe-zi-1408328
    4. Întrebare: Politicienii și polițiștii au și „alte surse” de venituri. Militarul ce să „fure” ? linia de miră, cuiul cătării, comparativ cu polițiștii ce pot și au influiență în lumea politică plecând de la primarul de comună și terminând cu cel mai înalt demnitar păstrând proporția gradului și funcției pe care o are, economică, etc.
    5. Cu toate consecințele pozitive sau negative (nu are cine ne susține), consider că a venit vremea ca să avem o lege a pensiilor militare, numai militare (M.Ap.N.=Statut + Legea pensiilor militare conform NATO). Dânșii au statutul diferit de al nostru, să solicite prin sindicate, asociații și o lege a lor, conform legilor din țările europene sau America, este treaba lor. Prea suntem băgați în aceeași oală în toate deși avem atribuții diferite.
    Auziți, 20.000 de E pe zi șpagă și eu mă judec pentru 83 lei Actualizarea din 2017 care nu mi se va da pentru că am plafonul de 85% sau acordarea a câteva sute de lei la cei cu pensii mici pentru a elimina inechitățile. Accept critici. Mi-am expus doar un punct de vedere, nu înseamnă că este și bun poate pentru toată lumea, depinde cum interpretează fiecare cele commentate de mine.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pãi,da,cine a dorit trecerea celor de la permise,inmatriculari si Ev.populatiei la Prefecturi şi Primarii?
      Pe timpul cui?

      Ștergere
  40. @Olescu.Gelu vezi că ai încurcat laptopurile.La repezeală l-ai luat pe cel din Donbas unde ai fost mercenar pe ruble?Ori în calitate de" omuleț verde"(fost VMist) implementezi legislația NATO istă în Ucraina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ifrim! Sunt in Sevastopol acum. Si incerc sa ii ajut pe cei ca tine! Ca vad ca mai e putin si legifereaza astia ca militarii romani pot sa ia si ...uie.Nu ca nua am lua de ani buni de zile, cu isteti ca tine ...

      Ștergere
  41. Cea mai simpla intrebare posibila
    serviciul militar: ce este/de ce se numeste asa,iar dupa serviciu, de pensiile militare,cine trebuie sa beneficieze?
    restul?? artificii de kakao...
    sancta simplicitas!!

    tanti de la ghiseul postal nu are "statut special"(alta inventie) asa ca eu propun ca si ea/ei/ele sa beneficieze de pensii militare(mai mici cu 10%-pt ca nu au "statut special")...sunt tot functionari publici la fel ca alte zeci de categorii
    Cam tarziu dar eram bun ca politician sa le imbarlig sa nu mai inteleaga nimeni nimic

    si tanti de la impozite si taxe ar merge nu-i asa??...odata ce pot copilele alea cu pletele in vant pe sub "cascheta"(ca nici macar nu-si leaga parul mai strans) Deh cand le convine sunt "civile" la regulamente,cand nu, sunt "militaroase" la pensii

    RăspundețiȘtergere
  42. cititi si asta(chiar daca e veche de 1 an) si dati-o si caposilor pe cre-i cunoasteti sa citeasca
    cred ca nici lui huhu nu i-ar strica numai sa nu sara tocmai partea cu restrictiile alea din cauza carora sufera militionerii pe care-i iubeste asa demult

    https://global-def.com/2019/12/20/tot-ce-trebuie-sa-stiti-despre-pensiile-militare/

    despre spagi nu mai zic nimic au grija televiziunile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciobanii,au stiut sa-si obţinã drepturile când Ocârmuirea a atentat la drepturile lor.Au stiut sã se organizeze şi au obţinut ce au vrut. In schimb noi,militari de cariera,nu! Toţi care vin ocazional la putere,ne ...t in orice pozitie cum vor muşchii lor.Inclusiv roscate bine vopsite.
      Ascultati bine ce vã spun acum,pt.cei care se bucurã şi în acelaşi timp doresc eliminarea politistilor din legea pensiilor,cea mai mare prostie.De ce spun lucrul asta? D-aia!

      Ștergere
    2. Gigi
      Nu te mai baza pe ei.Pierzi timpul si iti agati o piatra de moara de gat...de fapt o avem agatata toti.Ce crezi ca pe vremea lu' ceasca aveam drepturile datorita militienilor?? Fugi de aici!!

      Ștergere
  43. @ Dragi pensionari militari "ceausisti", nu dintr-astia mercenari sau "auxiliari"Cam devreme ati inceput sa degustati vinul, aveti rabdare , e Postul Craciunului.V-ati imbatat si toti sunteti avocati, finantisti, cadristi, pana si ciobanii au ajuns sa dea sfaturi!

    RăspundețiȘtergere
  44. Ma repet. Fara sporuri.Sporurile au fost date de Oprea cand erati in activitate pentru a indulci micsorarea cu 25% initiata de guvernul lui Boc.
    Legea 223/2015 o lege cu desicat


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D-le Monteoru
      Legea 223/2015 e o lege cu....ce? Ati vrut sa spuneti cu dedicatie?

      Ștergere
    2. @monteoru
      O lege APROAPE perfecta pt un secretar BOB/PCR cu vechime in armata😄

      Ștergere
  45. Toată familia ocupațională OPSNAJ are interdicții și limitări de drepturi cetățenești, fapt pentru care statul acordă pensii de serviciu. Totodată Poliția în instituțiile de formare ( școli de agenți și academie) fac pregătire militară și se supun privațiunilor regulamentelor și legilor militare. pe perioada activității profesionale polițiștii sunt funcționari publici cu statut special, deoarece UE a solicitat conform normelor democratice ca polițiștii să fie demilitarizați pentru a putea desfășura activități de cercetare penală asupra cetățenilor civili, pentru că numai în statele totalitare militarii pot ancheta și reține civili. La încetarea activității aceștia redevin militari și trec în rezervă. Totodată. polițiștii, în interesul serviciului pot fi mutați în oricare din instituțiile OPSNAJ.
    Sistemul legislativ actual referitor la pensiile militarilor, ale poliţiştilor şi ale personalului din administraţia penitenciarelor, a fost elaborat în urma unui serios efort de cercetare, de documentare şi de analiză a fiecăreia dintre ocupaţiile amintite, precum şi de cunoaştere a legislaţiei privind pensiile militare în ţările membre NATO şi UE. În această perspectivă, continuarea tratării acestor acte normative ca "legi speciale", "legi de privilegii"etc, echivalează cu o deloc onorantă şi justificată contrapunere a literei şi spiritului Directivei Europene nr.86/378/EEC, modificată prin Directiva nr.97/96/EEC, care le încadrează, pe bună dreptate, în pilonul al doilea privitor la schemele ocupaţionale profesionale).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Teo
      De cand va ocupati de bla,bla,bla....???
      si intrebare"pensiile politistilor REDEVIN MILITARE" spuneti
      mare talent aveti sa-i spuneti unui proaspat absolvent de scoala de politie ca in varsta de 22 de anisori ca pensia lui VA REDEVENI MILITARA???!!!
      citat:"..La încetarea activității aceștia redevin militari și trec în rezervă..."
      MARE TUPEU aveti domnule!!...bine in nota obisnuita a categoriei din care faceti parte.
      Am postat dar va dau sa recititi ca poate v-a fost lene....poate va reveniti din privilegii domnule politist

      https://global-def.com/2019/12/20/tot-ce-trebuie-sa-stiti-despre-pensiile-militare/
      Bine ca au trecut vremurile cand militienii luau pe la usa din spate,dar au ramas valabile "bautele" la separeu in localuri...bineinteles gratis cum altfel?

      Ștergere
    2. Asa?
      Ce pregatire militara se face in scolile de agenti sau academii? Te referi la cele doua trageri cu pistolu si invatarea, caricaturala, a pasului de defilare? Apai afla ca aia nu e pregatire militara, pregatirea se face in specialitati militare, exemplu artilerie si rachete, razboi electronic, etc. Pregatirea in incatusari rapide sau prelevari de praf de pe toba NU sunt specialitati militare deci nici pregatire militara. Trebuie sa pricepeti ca politia a fost demilitarizata acu vreo 20 de ani, adica NU e militara, iar faptul ca un agent sau ofiter termina o scoala asta nu inseamana ca iese de acolo militar si in secunda doi e demilitarizat ca la pensie sa fie iar militarizat, e doar o idee creata. Nu va mai tineti ca scaiu de oaie de militari, nu ati fost niciodata militari si nici nu veti fi, din cauza voastra Romania e singura tara din lume care nu recunoaste ocupatia de militar, SINGURA! Presiunea facuta din partea cercurilor de influenta face ca militarul sa nu fie militar ci un amalgam ciudat intre paznici de puscarii, politisti, pompieri, jandarmi, securisti, turnatori, etc. asazis OPSNAJ, noua militarilor ne creaza numai necazuri. Politistii au o viata si profesie destul de complicata, pentru asta statul trebuie sa aibe pentru ei o politica speciala pentru ca si activitatea lor e una speciala insa pentru Dumnezeu, NU SUNT MILITARI. Lasati-ne frate in pace, nu va mai agatati de noi ca boala de om sanatos, aveti sindicate, aveti dreptul la greva, faceti presiuni pentru a va fi recunoscut un statul al vostru.
      Daca tineti mortis sa fiti si voi militari cereti sa fiti trecuti in subordinea MApN si specialitatile vostre sa fie declarate si ele specialitati militare. Alta solutie nu e!

      Ștergere
    3. Apropos ca tot folosesti cu sarg sintagma "familia ocupa?ional? OPSNAJ", mai corect ar fi fost famiglie, apai dragule afla ca nu exista asa ceva in legislatie, doar militarii nu au recunoscuta ocupatia, ar fi trebuit sa existe Grupa majora 0: Fortele armate in COR, adica in clasificatorul care defineste ocupatiile, nu povesti cu famiglii ocupationale. Cu alte cuvinte militarii sunt tolerati in aceasta famiglie si tocmai inexistenta recunoasterii ocupatiei de militar face ca functiile din armata sa fie asociate cu unele civile gen balerin, somelier, ospatar, etc. Presiunile sunt imense din partea "familia ocupa?ional? OPSNAJ" pentru a nu se recunoaste ocupatia de militar in ciuda faptului ca aceasta recunoastere e obligatorie prin directivele europene si legislatia internationala. Cum dracu se axplica ca doar Romania nu recunoaste ocupatia de militar? Gandesc eu ca daca s-ar face nu ar mai exista "militar doar la pensie" si basme cu demilitarizare si remilitarizare. Tu ce zici?
      Pana cand lucrurile nu se vor aseza ca in tarile alealalte luati-va gandul de la povesti cu pensii militare ca la aia din NATO sau UE, famigliile sunt prea puternice si influente. Am scris asta in nenumarate randuri si pana nu intelegem ca lucrurile trebuie sa fie firesti si normale nu exista cale de indreptare. NU exista!

      Ștergere
    4. Mai oameni buni terminati cu prostiile, ce lege noua, ce lege NATO? Asta e ceata si zgomot, campanie electorala, promisiuni, sa tina problema vie. Nu se va renunta, sau cel putin nu se doreste renuntarea la mizeria de L223. Acolo s-a depus mult efort ca ea sa existe in forma actuala, voi credeti ca au muncit atat sa renunte la ea doar de dragul "corectitudinii"? Lucrurile se vor schimba numai daca exista vointa politica, din partea tuturor partidelor, problema e muuuuuult mai complexa. Daca se va pune vreodata problema recunoasterii ocupatiei de militar abia atunci sa trageti nadejde ca in vreo 10 ani se va schimba ceva, pana atunci mucles, "famiglia ocupationala OPSNAJ" e mult prea puternica si influenta.

      Ștergere
  46. Vorbiți degeaba, pentru mine de acum este foarte clar suntem nimeni,odată am avut niste comandanți nu șefi ca acum!S-a terminat, mergi prin unitate și auzi după 30 de ani de militar! CE FACI SEFE PE PULICĂ! Publici sau nu asta este!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia mai lasati-ma cu "familia asta ocupationala" dom Teo!! Ati format-o contra naturii....sau francezii sau englezii sau nemtii DE CE nu REVIN la pensii militare cf directivei bla,bla?? Aveti impresia ca noi astia din armata suntem mai prosti ca nu ne invartim in cercurile dvs de smecherasi??...Cantati cu directivele alea la alta masa!!

      Ștergere
    2. Scoala de agenti de politie dureaza 1(un)an.Soldatul pe vremea lui ceasca facea 1 an si 1/3 armata si era tot soldat cel mult caporal.Si MAI-ul scoate agenti cica "militari" dupa un an(an in care stau mai mult in clasa si la sala de sport)....Bine macar ca afla de care parte se tine arma...dupa care REDEVIN militari dupa cum binevoieste sa minta cu nonsalanta TEO

      Ștergere
  47. de interes
    ati citit asta?

    https://www.capital.ro/toata-romania-trebuie-sa-stie-ludovic-orban-a-luat-decizia-se-amana.html

    RăspundețiȘtergere
  48. Nimeni nu s-a referit la ceva de impact, care apare la final! Este vorba de militarii in termen, fortati sa efectueze stagiul militar. Este vorba de milioane bune de cetateni, discrimanti in raport cu restul populatiei.

    Daca acesti cetateni ar beneficia din partea armatei, de o indemnizatie simbolica pt. ca au fost constransi sa efectueze stagiul militar - de multe ori in conditii de-a deptul subumane, nimeni in tara asta NU s-ar mai lega de pensiile militarilor de cariera. Si nici NU ar costa mult. In primul rand ca multi NU ar mai prinde 65 ani in viata, incat sa beneficieze de indemnizatie de pensie din partea armatei. Si apoi, pt. 2.5% pt. 1 an de stagiu militar la maxim 7.5 pt. acei putini care au prins stagiu militar de ... 3 ani (marina, graniceri), nu ar saraci Romania. Fix dupa regulile militarilor de cariera care nu au 20 ani in serviciul militar. Cei mai multi cetateni in viata care au fost fortati sa efectueze stagiul militar au efectuat intre 1 an si 1.6 luni de stagiu militar. Cat inseamna asta ca adaos la pensia contributiva? Intre 2,5% si 3,7% pe care ii dublam pt. ca au fost fortati. Deci, 5%-7,5% in plus la contributiva lor daca o mai apuca.

    Da, dar impactul este colosal! Fiecare familie are macar un membru fortat sa efectueze candva stagiul militar. Iar acea familie NU va mai blama niciodata armata, pensiile militarilor de cariera etc. Dar ca sa facem acest pas, noi astia de cariera, ar trebui sa lasam putin nasul mai jos. Mai ales cei din ministere care lanseaza proiecte si propuneri de legi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Primesc şi cei care au spus cã armata a fost o pierdere de timp şi... Cã au învaţat sã coasã nasturi? Întreb, nu dau cu parul!
      Cu respect!

      Ștergere
    2. Gigi
      😃😃😃👍👍👍

      Ștergere
  49. Am râs cu lacrimi de proiectul ăsta inventat de Ole..Xcu! Propun un proiect din Zimbabweîn tot secret în care doar cei cu ochi căprui să primesca pensii militare! Ceilalți rezerviști sa fie considerati neterminați și să fie obligați să își schimbe sexul ca să primească pensii militare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Razi, tu! Dar asta invata si acum ofiterii romani de resurse si de justitie, de la stapanii nostri americani. Numai ca la implementare se lovesc de rusi ca tine. Am dat in comentarii denumirea cursului. Vrei sa iti arat si diploma! Adica, eu cand mananc ...acat, o fac avizat! Nu dupa militienisme!

      Ștergere
    2. Cursurile alea și altele, au fost făcute sa mai fenteze puțin armata., să-și tragă unii șpăgi de la conducătorii cursutilor, sa dea bine la CV pentru a accede prin aparatul central etc etc...
      Treziți-vă din somnic, domnule Olescu, s-a crăpat de ziua.. 🤣
      Pana mai acum câtva timp parca voiați înapoi pe contributivitate... Sau poate va confund..
      Căutați pe google despre pensii militare în lume sau în Europa și veți constata ca în nicio tara dezvoltata sau democrata cum spuneați mai sus pensia militară nu poate depăși MAXIM 80% din ultima solda sau din media soldelor în alte părți... Nu contează grupele de muncă, nu contează omm uri sau alte decorații...
      Legea 223 inițială pana la oug 59 era perfecta dacă și actualizare soldelor se făcea prin echivalare cu funcțiile și soldele ACTIVILOR de la acea vreme. Se putea ajunge la 101% din baza de calcul... Era rău?
      V au întrebat câțiva colegi ce fac cei care se îmbolnăvesc pe la 19 ani de armată, sau sunt răniți pe la 15 și nu mai pot lucra ca civil... Așteaptă pana la 65 ani după dvs...
      Și când împlinesc vre-o 60 bine altul cu o alta idee năstrușnica și spune ca nu se mai poate ca trebuie sa treacă la pensie socială etc...

      Ștergere
    3. Getule,
      Tu kiar nu înțelegi nimic din L 223 și L 80? Dacă nici până acum nu ai priceput diferențele de constituire a venitului tau la pensie, nici nu știu la ce ți-ar mai folosi in viitor?!

      Ștergere
  50. Colegil nostru @Avia îl consiliaza pe Orban:
    "...Creşterile din sectorul public trebuie să urmeze creşterile din sectorul privat pentru că sustenabilitatea unor salarii în sectorul public, a unor cheltuieli în sectorul public trebuie să fie dată de puterea economică care duce la veniturile pe care le colectează bugetul de stat. Ne dorim un stat modern, digitalizat, cu spirit antreprenorial şi un partener al iniţiativelor venite din societate..."(stiripesurse).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leon
      Acuma "pe bune" si facand abstractie de tagma militarilor,vorbind despre sistemul public este arhicunoscut ca este mai prost platit decat sistemul privat,cam in orice tara.Puteti verifica e simplu!
      Deci avia nu spune nici o noutate si nici nu consiliaza pe nimeni...spune pana la urma ...un lucru banal(de fapt citeaza)
      Bineinteles in RO cf "democratiei originale" si acest lucru trebuie sa fie pe invers.Tot ce ati scris malitios, e de fapt normal pt orice om si societate normale.Poate ca dvs vi se pare ca e posibil invers.Ne spuneti si cum??

      Ștergere
    2. Prin citatul de mai sus, eu sugeram altceva,..ca este posibil ca anul viitor, Bugetarii sa ramana cu salariile/soldele..INGHETATE..!

      Ștergere
    3. In apologia teoriilor PNL înghițite și de Avia, este tocmai invers: in privat sunt salarii mai mici decât în sistemul bugetar!
      Acum cineva să hotărască: comparam un funcționar cu studii liceale/Bugetar cu un inginer care poate lucra și la 2-3 firme?

      Ștergere
  51. Ce inseamna asta?Ti-ai facut tu socoteala ca ar fi tanti pe mandi,pensia apropie solda si dece ai mai sta.Si uite asa esti pensionar la o varsta cand esti mai util SNAOPSN.Dece cu drept de pensie la 45 ani?Stiti ca cei disponibilizati cu decretul/1977 sau cu OU 7/1998 daca nu aveau o vechime de militar de 30 ani la pensie erau penalizati?
    Pentru ce sporuri?Pana in 2010 spor aveau numai cei ce lucrau cu SSID.Cu ce esti tu pensionat dupa 2010 mai cu mot decat pensionat inainte?Numai de aici a plecat diferenta nejustificata intre militari cu aceeasi functie,grad,vechime.Fara sporuri.
    Numai umblati cu prostii.La civili nu sunt sporuri.Nu confundati sporurile cu grupele de munca.
    Ma repet.Legea 223/2015 o lege cu dedicatie.Lege ca la civili la care sa se adauge OMM si contributia la pensia suplimentara.Numai o asemenea lege descurajaza plecarea.Un militar de cariera sta in armata pana il scoate pe targa nu pana cand a facut vechime cumulata de 25 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu te supăra dar de dragul matusalemicului luptator cu pampersi, nici o armata nu își permite sa arunce banii în vânt.

      Ștergere
  52. Tehnocrat: ..ai RĂSPUNS lui MONTEORU..in locul din blog:..NEPOTRIVIT..!!

    RăspundețiȘtergere
  53. Ole..xcu ai dreptate mănânci dulciuri turcești cu diploma de la a amerloci și ești cel mai avizat! Probabil îți place gustul ca și lui Cezar ppierzatorul de tab căutătorul de (în) capre! Stimă!😆

    RăspundețiȘtergere
  54. Ia și citește domnule Olescu articolul asta și spune-mi în ce țară din lume militarii depășesc 80-85% din brut. Și tine cont ca suntem singura tara din lume unde taxele reținute din solda brută ajung la 41, 5%.... Deci o diferență foarte mare între netul activului și cât ai dori dumneata pensie Bruta...
    https://www.cass-ro.org/pensiile-militare-intre-mit-si-realitate-mesaj-pentru-cei-care-au-votat-taierea-lor/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Burebista. Ai picat in capcana fraierilor! Legat de abordarea ta, raspunde-mi tu acum! Arata-mi o tara din lume, unde grupele de munca NU sunt platite in activitate! Cu exceptia Romaniei!

      Pt. ca aici este groapa in care cadeti tu si altii, cand comparati solda cu pensia. In activitate, NU primesti nimic pt. grupa, desi teoretic esti incadrat intr-o grupa. Iar la pensie, cand sa primesti grupa, zici ca daca o primesti iti depasesti solda dar care nu are grupa.

      Adica, pici de prost nu doar la pensie, ci si in activitate, in abordarea ta!

      Ștergere
  55. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  56. HUHU, o părere te rog?
    1.Pe data de 08.12.2020 se va lua o Hotărâre de supra-impozitare a pensiilor speciale?
    2.Vor fi supra-impozitate doar pensiile pentru limită de vârstă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă va trece acea lege de CCR în forma actuală, se vor suprataxa toate pensiile militare di restul de speciale pe ce dapaseste 2000 net cu încă 10% și 7000 net cu 85%... Fără nicio excepție...

      Ștergere
    2. Legea taxării, nu a supraimpozitării, este o lege de modificare a Codului Fiscal. Nu modifica nicio virgulă din legea cadru a pensiilor sau din legile speciale care acorda alte pensii speciale sau pentru militari.
      Sunt taxate doar pensiile necontributive sau care au o componentă necontributivă mai mare de 7001 lei.
      Dacă ai pensia necontributivă sau partea necontributivă doar 7000 lei... nu plătești taxă, dar dacă ai 7001 lei plătești taxă pe tot ce depășește 2000 lei.
      CCR și-a dat singură cu stângul în dreptul când a decis în pensiile militare pot fi plafonate pentru că partea necontrubutivă a tuturor pensiilor de serviciu nu este un drept câștigat și că statul o acordă în limita posibilităților. Dacă statul poate să plafoneze pensiile de serviciu de ce nu ar putea să si taxeze, nu să plafoneze, pensiile de serviciu ale magistraților.
      Ar putea să agățe la decizia din 8 12 2020 o ciocă de genul că legea este constituțională în măsura în care cota de taxare nu este atât de impovărătoare.

      Ștergere
    3. Nu ai răspuns la punctul 2.Eu din câte ştiu proiectul de lege de supra-impozitare face referire numai la pensiile de serviciu "pentru limită de vârstă".Este adevărat sau nu?Confirmi?

      Ștergere
    4. catalin
      va raspund eu?
      1-nu
      2-da,dar depinde cum se trezesc sefii dimineata
      justificarea raspunsurilor(e "calda")
      https://www.capital.ro/toata-romania-trebuie-sa-stie-ludovic-orban-a-luat-decizia-se-amana.html

      Ștergere
    5. Burebista eşti în totală eroare.Răspnsul îl ai mai sus de la HUHU.Mai pe scurt, doar pensiile de serviciu pentru limită de vârstă, nu toate pensiile de serviciu şi doar cele care depăşesc cuantumul de 7000 lei partea necontributivă.

      Ștergere

    6. Cătălin
      Nu am răspuns pentru că nu voiam să te întristez.
      Stiu că nu ai pensie militarăpentru limită de vărstă, dar alin 1 din lege se referă la
      -venituri din pensii
      -venituri din indemnizații pentru limită de vârstă
      Formularea de la alin (1) derutează, dar de aceea s-a introdus "și/sau" pentru a sublinia că un contribuabil poate să aibă atât pensie cât și indemnizație pentru limită de vârstă.
      Dacă mai citești și alin (3) litera i), vei vedea că se taxează toate tipurile de pensie militară, adică pensiile de serviciu, pensiile de invaliditate și pensiile de urmaș.

      Ștergere
    7. HUHU, "NETERMINAŢII" NU AU INDEMNIZAŢIE.NU SUNT DE ACORD CU CEEA CE SUSŢII.PROIECTUL FACE REFERIRE DOAR LA PENSIILE DE SERVICIU PENTRU LIMITĂ DE VÂRSTĂ.L223 STABILEŞTE FOARTE CLAR TIPURILE DE PENSIE:DE SERVICU, DE INVALIDITATE ŞI DE URMAŞ, CELE DE SERVICIU FIIND LA RÂNDUL LOR DE 3 TIPURI: PENTRU LIMITĂ DE VÂRSTĂ, ANTICIPATĂ ŞI ANTICIPAT PARŢIALĂ.

      Ștergere
    8. INDEMNIZAŢIA PENTRU LIMITĂ DE VÂRSTĂ ESTE ECHIVALENTUL PENSIEI DE SERVICIU PENTRU LIMITĂ DE VÂRSTĂ.INTERPRETAREA TA POATE CREA DISCRIMINĂRI DACĂ S-AR APLICA.

      Ștergere
    9. Indemnizatia pentru limita de varsta o primesc numai senatorii si deputatii la varsta de 65 de ani si care nu au un nou mandat..!

      Ștergere
    10. @Cataline
      Lasă naivitățile și citește alin. (3) litera i).
      Ar fi discriminare dacă s-ar taxa numai pensiile de serviciu pentru limită de vârstă și ar fi scutite , cum îți convine ție, pensiile de serviciu anticipate.
      Pentru pensiile militare citește aici
      https://www.huhurez.com/2020/06/forma-oficiala-impozitarii-pensiilor-de.html

      Ștergere
  57. akord-75 Nu pot să vă spun decât că sunteți plin de ură. înainte să lucrez la MAI am lucrat ani buni în M.Ap.N. și știu ce mod de comportare și gândire predomină. Orice schimbare a legii că este militară sau ca la civili, noi tot o să ieșim mai bine, deoarece eu am lucrat 24 din 24 efectiv așa cum este trecut și în statut dar și în Buletinul Postului. Dacă ne tratează ca pe civili, trebuie să ne aplice codul muncii și să vedem cine iese pe plus, militarii sau polițiștii ? Eu am răspuns de siguranța transportului înalților demnitari. Pentru nivelul de secretizare la care aveam acces credeți că le dă mâna să ne trateze ca pe funcționarii publici? Telefunul roșu, alb și verde cu emblema țării și fără disc sau butoane erau pe biroul meu.(Roșu-președinție, alb- Parlament și verde STS)În loc să profitați de ce reușim să mai obținem, băgați bățul prin gard. Oricum, mulți aveți ce înțelegeți să cereți de la sistem.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai sunteti deja pe plus iar aia cu lucratul 24/24 EFECTIV sa i-o spuneti lu' mutu'...deja mai departe nu mai citesc ca stiu unde am lucrat eu si imi ajunge cu varf si indesat.Mersi pt minciuni incercati la alti mai creduli sau la vre-un pension...poate aveti mai multe sanse.
      PS care "buletinul postului"?? ala cu lacatul pe usa dupa ora 16 ??

      Ștergere
    2. Eu nici macar nu aveam un telefon d'apoi trei!!! si fara disc!!
      Vai de capul meu unde am lucrat...

      Ștergere
    3. Teo , înseamnă că l-ai cunoscut și pe Raul M. din garda lui Iliescu prin 1992

      Ștergere
    4. Domnule akord-75, redau din comentariul dv.: „Eu nici măcar nu aveam un telefon d’apoi trei!!! Și fără disc!! Vai de capul meu unde am lucrat”. Asta se datorează a ceea ce ați învățat. Dacă vă ducea mintea, ajungeați doctor, procuror, judecător, etc., așa că nu vă mai văitați acum în ce condiții ați lucrat. Încercați să vă dați atotștiutor și cum am mai spus, sunteți ironic și miștocar (nu trebuie să ne supărăm de acest lucru) dar consider că dacă ați fi mai modest v-ar sta mai bine. Hi, Hi, cum v-ați exprimat dv.

      Ștergere
  58. Zapand prin grila ,dau de o emisiune de muzica populara ,si dupa ce ascult ceva melodii,imi dau seama ca nu vom muri ca natie ,dar totusi ne va fi greu sa ne descotorosim de javre!Cred ca ,totusi,Dumnezeu iubeste Romania!!

    RăspundețiȘtergere
  59. Olescule ,tu maior,functie de maior vrei sa ai pensie cat un colonel,functie de colonel?Va zbura puiul cu ata in curand.
    In curand apele vor intra in matca lor.Tu mergi pe conceptia comunista adica palmasul fiindca a tras la saiba trebuie sa aiba pensie egala sau mai mare decat inginerul sef de sectie ca vezi doamne primul a muncit fizic si cel de al doilea a invartit hartii.Mai baiatule.Colonelul finantist pana a ajuns sef de serviciu sau directie a fost si el palmas dar fiindca ia placut cartea si nu a baut cerneala a promovat.Palmasul a jucat batuta pe loc.Ti-am dat un exemplu ,poate nu cel mai nimerit.Armata este pe functii si grade si asa trebuie sa fie si sistemul de pensii.
    Unul pe aici se tot falea cum ca el ca MM a facut ca un ofiter tot 3 ani.Tin sa-i spun daca nu stie ca in perioada 1962-1968 scoala de ofiteri era de 4 ani.Mai taticule,MM, depinde si de nivelul scolii.Una e de MM si de subof. si alta e de ofiteri.Tu te compari cu un subinginer care facea 3 ani Academia tehnica militara cu tu absolvent de sc.MM si subofiteri?Eu respect MM dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-si vada lungul nasului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merlot
      ca tocmai m-am "incontrat" cu un nene(nu spui cine-persoana importanta)
      Stiati ca scoala de agenti de politie(aia care REDEVIN militari la pensie),dureaza DOAR 1 AN??Nu mi-a venit sa cred cand am vazut dar era vorba de programa anului 2020 asa ca m-am lamurit Ei fac armata (cica) mai putin decat soldatul si au dreptul la pensie militara ca REDEVIN MILITARI...scuze pt repetitie dar chiar mi se pare scandalos....un an??Bine ca invata de care parte sa tina arma si sa obtina permisul de conducere ...macar atat.

      Ștergere
    2. Domnule merlot, trăiți din amintiri dacă îmi spuneți mie povești din 1962. Parcă sunteți badea Gheorghe, vecinul de la țară care de câte ori mă vede când mă duc la mama, frați surori, mă întreabă. Viorele, tot în armată ? Nu bade Gheorghe, ă...să vezi când făceam eu armata, și începe a turui până mă plictisește iar ca să-l fac să uite de aminiri din copilărie (ca și dumneavoastră) coboram în beci, luam o sticlă cu vin șii dădeam numai să tacă. Nu merlot pentru că acum este acru la gust, s-a casat.
      Dacă sunteți atât de bine documentat, ia citiți dumneavoastră Coeficienții de funcție înainte de a intra în vigoare Legea nr. 153/2017 și vedeți ce Coeficient de funcție avea un Mr. încadrat la o Divizie și ce Coeficient de funcție avea un Col. la o U.M. (v-am dat doar un exemplu), după care dați-mi un telefon dacă vă este rușine să postați pe blog. Și ca exemplu (puteți verifica pentru că am mai scris pe blog). Penultimul meu Cdt. avea gradul de Col. și Funcția de Col. (4,6). Voia să iasă la pensie. Șeful personalului i-a spus să meargă pentru 6 luni cel mult 1 an de zile pe o funcție la D.4.I. (Cluj-Napoca), funcție (erau mai multe funcții vacante publicate în B.I.A.) de Col. în cadrul Biroului Operații și Instrucție, funcție de Col. Coeficient de ierarhizare (5,8). Nu a vrut (trageți concluzia) pentru că: Cum să plec eu de pe funcția de COMANDANT pe o funcție în cadrul unui birou și fără indemnizație de comandă. Domnule Cdt. lăsați funcția de comandant și indemnizația de comandă și uitațivă la coeficientul de ierarhizare care este mai mare. Nu a vrut să meargă. După o săptămână s-a dumirit dar când a vrut să facă raport deja era prea târziu. S-a dus până la urmă la Bg. 15 Mc. din Iași, tot în cadrul unui birou, tot pe funcție de Col. dar cu coeficient mai mic decât cel de la D. dar mai mare decât cel pe care era încadrat. De fiecare dată când ne întâlnim regretă că nu ne-a ascultat să plece la Cluj-Napoca. Deci dând timpul puțin înapoi o să constatați că o funcție de Mr. la nivel D.I. are Coeficientul de funcție mai mare decât un Col. la nivel de U.M. Și atunci domnul Olescu v-o trage. Și mai lăsați-mă cu subingineri cu 3 ani de ATM (ăștia sunt rarități, nici nu știu dacă se mai fac). Cât despre nivelul școlii vă referiți la câte etaje avea sau la ce cotă (înălțime a fost construită). Iar dacă aveți sânge în vreasc, dar nu prea aveți cu tot merlotul pe care l-ați băut puteați să vă adresați direct mie, nu cică era unul pe aici, etc.

      Ștergere
    3. Domnule akord-75, se vede că triți în lumi paralele. Ce a făcut M.Ap.N. în perioada 2002-2004 când trebuia să intre în N.A.T.O. și avea deficit de 14.000 M.M. și Sof. (am mai comentat acest subiect) ? A trimis cei mai buni (în baza Aprecierilor anuale) M.A.C. (actuali S.G.P.) la cursuri cu durata de 1 an pentru a deveni Sof. Executau 2 Module de pregătire. Unul de 6 luni de pregătire militară generală, al doilea de 6 luni pregătire de specialitate (Armă / Specialitate) în funcție de nevoile momentului. Deci, ce vă miră că un agent de poliție face 1 an de școală. Păi atât M.M. și Sof. din M.Ap.N. cât și Agenții de poliție făcuți pe filiera indirectă sunt la fel de pregătiți ca și dumneavoastră din punct de vedere teoretic, poate nu au experiență, dar și-o capătă pe parcurs, din mers, din greutățile cu care se lovesc. Și redau afirmația dv.: „ Vai de capul meu unde am lucrat”. De curiozitate, unde ați lucrat ca să-mi fac o imagine de ansamblu.

      Ștergere
  60. STIMAŢI PENSIONARI MILITARI, VĂ ADRESEZ O ÎNTREBARE.CREDEŢI CĂ "SECURIŞTII", "BLATIŞTII" ŞI ADEPŢII TĂIERII ŞI SUPRA-IMPOZITĂRII PENSIILOR MILITARE, MERITĂ VOTUL NOSTRU DUMINICA VIITOARE?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Catalin
      Fa o lista!! hai ca poate o termini pana la alegeri,ca sunt cam multi
      Ba nu!!
      Fa o lista cu ceilalti....e mult mai scurta,pana-n 3 max 5...

      Ștergere
  61. O VARIANTĂ POSIBILĂ DUMINICA VIITOARE: "AUR"+"PCR"+"PRO"+"UDMR">50% (7+30+8+6=51>50%).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat... PCR=PSD... 🤣

      Ștergere
    2. @catalin
      Ahaaa am inteles!
      trebuie sa pun stampila pe toti cei patru...ahaaa!! mersi:)

      Ștergere
  62. Începând cu Legea de organizare a poliției a lui Alexandru Ioan Cuza (4 noiembrie 1860), urmată de legea lui Vasile Lascăr (01 aprilie1903) și de Legea pentru organizarea poliției generale a statului (08 iulie1929) până în anul 2002, poliția a beneficiat de pensii militare de stat. ( Intrăm sub incidența Legii 80/1995 privind statutul cadrelor militare și a Legii nr.360/2002 privind Statutul Polițistului) - de aici rezultă sintagma cu statut special.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Auzi ce parere ai despre mafiotii de la Suceava, aia cu spagile de milioane de euro, la permise auto, cati dintre ei crezi tu ca si-au depus dosarele de pensionare si acum sunt "pensionari militari"? Adica au fost remilitarizari drept multumire ca sunt mafioti. Intelegi care e treaba cu mizeria de L223 de care trageti cu dintii si sunteti disperati ca se poate modifica sau desfiinta?

      Ștergere
  63. Consider c-am ajuns la varsta la care sa nu mai fim-PELICANI-! Ne agitam degeaba.Nici cu ocazia alegerilor - politicienii- nu se preocupa de noi, militarii. Ei profita de neintelegerile dintre noi, de atatea asociatii care sunt mai mult sau mai putin reprezentative,profita de fisurile dintre ele.Sa stam linistiti ca discriminarile dintre noi - ca militari- si mai ales dintre noi si sistemul public de pensii nu vor fi inlaturate in viitorul apropiat. S-avem sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  64. ..atunci pensiile noastre devin..CIVILE..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si nu e rau dar aseara la b1 tv a fost dl general.Oprea mie mi-a placut cum a abordat cu calm multe probleme .eu il.votez prntru camera deputatilor si outeti fi siguri ca el se va bate inteligent cu pristul ala de liberal .sau cine o mai fi pe acolo Dle H eu va cunosc bine opiniile dar nu arbfinrau sa militati lentru acesta va salut cu simpatie ✌

      Ștergere
    2. @Periamu
      Sar'mana!!
      va dau un pont.
      Merge si CFI la Bucuresti sa voteze cu gabitza.Puteti merge impreuna ca e mai putin plictisitor...vizitati mucurestiul,o pizza pe o terasa ceva,un vin fiert,o saorma si sa vedeti ce frumos o sa fie la vooot...
      Deja e luni.Vorbiti cu CFI sa va gasiti si locuinta intre timp sa va faceti si viza si apoi vedeti daca mai iesiti din casa sau nu, pana la sectia de vot😄😄😄...Eventual chemati pe aia cu urna mobila si faceti si un room service...asta viata!!
      😄😄
      PS Pe CFI il gasiti pe FB si ii puteti da mesaj.Am sa-l anunt si eu daca n-o fi plecat deja...ca era tare grabit.Vroia sa voteze de ieri ca sa fie sigur:))

      Ștergere
    3. CFI-uleeee!!! vezi ca te cauta cineva sa mergeti la Mucuresti
      .............................................
      Hai ca i-am combinat😄😄😄

      Ștergere
  65. De discutat s-a discutat aci despre noua lege a pensiilor militare ... Când oare se va prezenta celor in drept pentru aprobare ...? Mulțumesc ...

    RăspundețiȘtergere
  66. Cine a scos proiectul nazdravan din sertar sa-l bage la loc cu un praf de sare și să arunce cheia!

    RăspundețiȘtergere
  67. Problema-i urmatoarea :
    KiSSViurel..aka..Tehnocraci..primeste si sporul de conducere..al Satrei de Hurziceni ?
    Ca el Saf de Stabor a fost din 98 incoa...

    RăspundețiȘtergere
  68. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  69. Alarmă!!!Din surse foarte credibile:toate speranţele sau fricile noastre sunt fără obiect. În următorul ciclu electoral, dacă vom fi mai la modă se va gândi cineva mai serios la pensiile noastre. Cică ,,sunteţi marginali ca influenţă, resemnaţi-vă cu situţia de acum''este zicerea unui ins care nefiind ales, lucrează în satul miniştrilor de mulţi ani deci este credibilă.A doua zicere este mai dură, o sintetizez: nimeni nu a garantat că nişte propuneri (cele din PLX-ul care va rămâne PLX pânâ la judecata de apoi)sunt alceva decât propuneri.Deci, cum se mai spune la UM mai mici,promisiunea este un lucru tare bun şi nătărăului mare mulţumire-i aduce...

    RăspundețiȘtergere
  70. XMAN:..mai citeste topicul,încă o dată,cu atenție..:
    =C.N.:21 ani × 2,5%= 52,5 %..!
    =C.D.:..=2,5% + 0,625 %= 3,125 %
    2,5% × 25% = 0,625% + = 3,125 %
    21 ani × 3,125 % =65,625 %..!
    =C.S:2,5 % +1,25 % = 3,75 %
    2,5% × 50% =1,25% + = 3,75 %..!
    21 ani × 3,75 % = 78,75 %..!
    =A.C.: 100%=2,5%×100%+=5 %..!
    21 ani × 5 % =105 %..!
    .QED.!(.sper că nu te superi..!)
    = 🤝 ..!

    RăspundețiȘtergere
  71. Viorele..HOTĂRĂȘTE-TE:..și fi.. LOGIC:.din ce scrii,"speranțele" sunt fără OBIECT..!=adică: ..NU SE VOR IMPLINI.!..DAR:."fricile" ..=RĂMÂN..!=adică AU OBIECT:..
    1.=pot rămâne..AȘA cum sunt=
    NEMODIFICATE..!!
    2.= POT FI TĂIATE:. într-un
    fel sau altul(..IMAGINAȚIA .
    "unora"..în zona:..RĂULUI..!=
    POATE FI..=..INFINITĂ..!!!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, trebuia să fiu mai precis dar n-am vrut să lungesc mesajul.Pensiile militare în plată vor rămâne nemodificate cu exepţia procentului de inflaţie (unii speră să fie aşa,că disponibilizaţii nici n-ar merita, alţii disperă că rămân în mizerie).Nu există nici un plan de introducere a acestui PLX pe o ordine de zi a legislativului,nici proiecţie în buget. Până în 2023 se centralzează propunerile, ca la BOB, apoi...

      Ștergere
  72. @ monteoru din Siriu
    Legea 263:
    "Articolul 165
    (...)
    (2) La determinarea punctajelor lunare, pe lângă salariile prevăzute la alin. (1) se au în vedere și sporurile cu caracter permanent care, după data de 1 aprilie 1992, au făcut parte din baza de calcul a pensiilor conform legislației anterioare și care sunt înscrise în carnetul de muncă sau sunt dovedite cu adeverințe eliberate de unități, conform legislației în vigoare. (...)
    4. Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2011, cu completările ulterioare (denumite, în continuare, Normele de aplicare a Legii nr. 263/2010)
    III. Mențiunea de la pct. VI din anexa nr. 15:
    Mențiune: Nu sunt luate în calcul la stabilirea punctajului mediu anual întrucât nu au făcut parte din baza de calcul a pensiilor, conform legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001:
    • formele de retribuire în acord sau cu bucata, în regie ori după timp, pe bază de tarife sau cote procentuale;
    • participarea la beneficii a oamenilor muncii din unitățile economice;
    • premiile anuale și premiile acordate în cursul anului pentru realizări deosebite;
    • recompensele cu caracter limitat, acordate personalului din unele sectoare de activitate;
    • diurnele de deplasare și de delegare, indemnizațiile de delegare, detașare și transfer;
    • drepturile de autor;
    • drepturile plătite potrivit dispozițiilor legale, în cazul desfacerii contractului de muncă;
    • al treisprezecelea salariu;
    • formele de retribuire definite sub sintagma «plata cu ora», acordate cadrelor didactice și specialiștilor din producție sau din alte domenii de activitate pentru activitatea didactică de predare, seminare, lucrări practice, desfășurate în afara obligațiilor de muncă de la funcția de bază, pentru acoperirea unor posturi vacante sau ai căror titulari lipseau temporar, precum și pentru îndeplinirea unor activități didactice pentru care nu se justifică înființarea unor posturi;
    • formele de retribuire pentru «orele suplimentare» realizate peste programul normal de lucru;
    • sporul acordat pentru personalul didactic care îndrumă practica psihopedagogică și care asigură perfecționarea de specialitate a învățătorilor și educatorilor;
    • indemnizațiile de muncă nenormată;
    • compensațiile acordate conform Decretelor nr. 46/1982 și nr. 240/1982;
    • alte sporuri care nu au avut caracter permanent.

    RăspundețiȘtergere
  73. Viorele:..COLONELUL..NU putea avea coef.de.funcție = 4,60, pt.că era: c.f.:a unui =LT.COL.= la MAXIM..!,dar un MAIOR:..PUTEA ocupa o funcție de COLONEL(.indi ferent eșalonul.!),dacă nu chiar ..și de general de brigadă..!

    RăspundețiȘtergere
  74. O mare perioada de timp am avut pensie comparativ cu a civililor dubla si chiar tripla.Am realizat cam tot ceeace mi-am dorit.Nu ma plang decat de sanatate.Civilii se apropie vertiginos de voi.
    Rad la propriu civilii de voi.Lasati la dracul bodegile,mobilizati-va si cereti-va drepturile.Pe internet sunteti foarte vocali de parca guvernantii nu au alta treaba decat sa citeasca mesajele de pe internet.Numai dormiti in bocanci.Numai va lasati unul pe celalalt.Parasiti ideia precum ca daca ala reuseste sa smulga ceva voi beneficia si eu.Lasati la naiba lendoarea,comoditatea ,iesiti in strada ,mergeti fizic peste guvernanti si cereti sa vi se mareasca pensiile cel putin cu procentul maririi dela civili.Bateti cu pumnul in masa.Justitia aplica legea asa cum e ea proasta.Cati dintre voi ati optinut o hotarare favorabila definitiva si irevocabila?Nici unul.
    Nu asteptati sa miste Ciuca.Asta acorda prioritate fiarelor si va trateaza ca pe niste neica nimeni.Nu vedeti ca a preferat sa faca economii si sa le verse la guvern?Mai mult decat atat a recompensat si pe cei ce se opun mariri pensiilor militare.Se mimeaza interesul acordat pensionarilor militari.Cereti marirea pensii lor cu 14% si abandonati modificarea legii ca oricum nu se va realiza.Luati-va gandul dela legea pensiilor promovata de Olguta.Nu se va aplica niciodata.Degeaba ati trecut prin armata.Va lasati amagiti precum niste copii necopti la minte.Degeaba ati imbatranit.
    Nici un partid nu va ia in seama.Daca voia putea.Toate partidele promit si numai atat.Dupa ce se vad cu sacii in caruta se pise pe voi.A promis PSD si a ramas la stadiul de promisiune.PNL va duce cu zaharelul.USR va arata pisica.Nici celelalte partide parlamentare nu s-au omorat.Neam de neamul meu nu a avut gena de ungur.Sunt ragatean din neam in neam.Voi vota pe unguri,numai de al drecului, fiindca acestia sunt oameni de cuvant.Promit greu dar cand promit se tin de cavant.Nu sunt curve.

    RăspundețiȘtergere
  75. Viorele mai citeste legea 153/2017.Retine-te a fi ironic.Merlot are coeficientul de functie 4,85 la care Olescu se uita cu binoclu intors.Acelasi Merlot are vechime ca militar 32 ani iar Olescu este cu o vechime infinit mai mica.Bineinteles ca asta nu scade cu nimic prestigiul unuia sau altuia doar ca una e una alta e alta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @iceparule
      Poate pe ordonanța 56 din 2006, care a completat L 138/1999, ai avut coeficientulde ierarhizare de 4.85, nu pe L 153.

      Ștergere
    2. Domnule spiritul lui Haret, fiți vă rog mai atent, vă redau din comentarul anterior: „Dacă sunteți atât de bine documentat, ia citiți dumneavoastră Coeficienții de funcție înainte de a intra în vigoare Legea nr. 153/2017 și vedeți ce Coeficient de funcție avea un Mr. încadrat la o Divizie și ce Coeficient de funcție avea un Col. la o U.M”. Deci nu făceam referire la actuala Lege nr. 153/2017. În plus, un Mr. șef de birou cu indemnizație e comandă și Coeficient de ierarhizare la maxim și un Lt.col. sau Col. încadrat într-un birou. Mr. încadrat la S.M.F.T., Lt.col. sau Col. în U.M.

      Ștergere
  76. Este destul să vi se arunce o nadă, nu contează de către cine, și vă rupeți între voi precum câinii!!!
    Așa vă este distrasă atenția de la problemele reale!!!


    RăspundețiȘtergere
  77. Mai acord sau cine dracu esti!!! Sa mori tu?..
    Nu face pe deseteptul!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Periamu lucica
      A plecat deja! e la Mucuresti..:))))
      a si votat..sic!!
      gabita l-a si felicitat.Am vazut eu la tv, la obositoru' militar

      Ștergere
  78. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar cuantumul calculat pe L 263 a râmas în plată. Potrivit art. 109 din 223, acel cuantum a devenit pensie militarâ. După recalculare, potrivit art. 121 a râmas cuantum în plată

      Ștergere
  79. Am fost polițist din 1993 pana in 2019 cand m-am pensionat cu o vechime în politie de 25 de ani si 9 luni in conditii speciale 6 luni la an plus scoala militara Câmpina de 1 an.In 2002 politia a fost demilitarizata.cum voi fi afectat si ce vina am ca a fost demilitarizata politia?

    RăspundețiȘtergere