Un produs Blogger.

miercuri, noiembrie 24, 2021

Extrase utile pentru rezerviști din Programul guvernului rotativ al celor 3 C

135 comments



Intregul Program poate fi citit AICI

"Pe dimensiunea de ordine și siguranță publică, Guvernul are drept obiectiv principal

întărirea capacității de a acționa în interesul cetățenilor și comunităților, astfel încât să devină

un furnizor de încredere în instituțiile statului.

În plan intern, este important ca eforturile să se concentreze pe creşterea gradului de

siguranţă și protecție a ( corect, acordul cu parțile de vorbire pe care le determină  ar fi ori al, ori ale) cetăţeanului, pe continuarea reformelor instituționale și rezolvarea unor

probleme structurale care au vulnerabilizat sistemul și l-au expus unor riscuri semnificative.

Totodată, transformarea digitală a serviciilor publice oferite cetățenilor de către structurile MAI

reprezintă un element cheie de modernizare și transformare instituțională. 

.........

 Ne propunem să dezvoltăm o abordare strategică, interinstituţională şi funcţională într-un

sistem integrat al problematicii protecţiei infrastructurilor critice naţionale.

Vom dezvolta un proces de management al riscului, prin care să se evidenţieze ameninţările şi

vulnerabilităţile infrastructurii critice definite şi modalităţile de diminuare a acestora, pentru

fiecare structură responsabilă/implicată în parte, şi un standard de evaluare a protecţiei

infrastructurii critice. Acest standard va fi dedicat unei anumite infrastructuri, în funcţie de

opţiunile de back-up, şi de nivelul de rezilienţă al domeniului/sistemului din care face parte

infrastructura.

Vom aborda sistemul medical militar din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi

siguranţă naţională, ca un domeniu integrat, ce necesită noi evaluări conceptuale şi legislative,

în contextul transformării NATO/UE şi al combaterii pandemiilor.

Dezvoltarea rezervei operaţionale a Armatei Române, cu accent pe rezerva voluntară şi

serviciul militar în termen voluntar, precum şi a unui sistem naţional de pregătire şi instruire,

elaborarea unei noi strategii, care să conecteze sistemul de forţe active cu grupul de rezervişti

şi să asigure mobilizarea şi regenerarea forţelor în parametri optimi de cantitate, calitate şi viteză, o condiţie esenţială pentru realizarea acestui obiectiv reprezentând-o revizuirea cadrului

legislativ.

Concomitent, o atenţie deosebită va fi acordată revizuirii cadrului normativ aplicabil la nivel

naţional sau intern al Ministerului Apărării Naționale pe linia soluţionării problemelor sociale

ale personalului armatei, veteranilor, invalizilor, văduvelor de război şi văduvelor veteranilor

de război, cadrelor militare în rezervă/retragere, a veteranilor, răniţilor şi invalizilor care au

participat la acţiuni militare, precum şi a urmaşilor celor decedaţi în acţiuni militare.

Ne vom concentra pe reducerea birocraţiei şi realizarea unei structuri organizatorice moderne,

flexibile, conform nivelului de ambiţie adoptat pe baza rezultatelor din procesul de revizuire

strategică a apărării, a experienţei acumulate în teatrele de operaţii, a lecţiilor învăţate şi a

bunelor practici din sfera euroatlantică.

Ne propunem dezvoltarea unui program pentru retenţia, motivarea şi recompensarea

personalului militar şi civil în conformitate cu legislaţia naţională şi a bunelor practici în cadrul

NATO şi îmbunătăţirea programului dedicat protejării drepturilor veteranilor de război,

veteranilor din teatrele de operaţii, răniţilor, familiilor şi rudelor acestora prin înfiinţarea unui

centru naţional în acest sens.

Vom urmări aplicarea prevederilor constituţionale, a normelor internaţionale şi UE la care

România a aderat privind protejarea drepturilor omului pentru personalul militar şi civil din

cadrul Ministerului Apărării Naţionale. Vom dezvolta strategii de comunicare internă şi externă

cu scopul îmbunătăţirii prestigiului şi imaginii Armatei Române, precum şi iniţierea unui

program dedicat ofiţerilor în rezervă şi în retragere în vederea implicării acestora în diferite

acţiuni privind domeniul apărării.

Modernizarea marilor sisteme publice, creșterea veniturilor, stimularea natalității și

protejarea categoriilor vulnerabile social sunt cele patru direcții strategice prioritare. Elementele

principale sunt modernizarea sistemului de pensii și de salarizare în sistemul public,

modernizarea asistenței sociale prin investiții în infrastructură și servicii integrate, încurajarea

natalității, creșterea ocupării și accelerarea proceselor de digitalizare pentru îmbunătățirea

serviciilor publice. Principiul sustenabiliății.

NOTA blogului

De reținut că va fi revizuit cadrul normativ privind salarizarea și pensiile militarilor. De corelat cu măsurile convenite în PNNR  pe care le puteți reciti în topicul: 

Pensiile militare vor fi revizuite și raționalizate în cursul anului 2022. Legea nr.127/2019 va fi înlocuită în anul 2023.



Pensiile din sistemul public

I.2. Stabilirea calendarului de implementare a Legii 127/2019 (în termen de 120 de zile),

ținând cont de condiționalitățile de modernizare asumate prin PNRR și negocierile cu Comisia

Europeană; recalcularea tuturor pensiilor în conformitate cu Legea 127/2019, în vederea

eliminării inechităților din sistem.

161

I.3. Mărirea punctului de pensie la 1.586 lei și creșterea indemnizației sociale minime de la 800

lei la 1000 lei, de la 1 ianuarie 2022; Susținerea pensionarilor cu venituri reduse pentru a depăși

perioada de iarnă a anului 2022.

I.4. Recalcularea pensiilor

Legislația din România s-a schimbat în acest domeniu în ultimii ani, separat de cadrul general,

fiind introduse o serie de legi speciale prin care s-au reglementat categorii de pensii care nu au

ca temei principiul contributivității.

Susținem aplicarea generală a principiului contributivității în stabilirea dreptului la pensie, sens

în care modernizarea sistemului public de pensii va conduce la eliminarea inechităților și

reducerea decalajelor.

................

În ceea ce privește cele 6 categorii de pensii de serviciu, acestea vor fi recalculate plecând de

la principiul contributivității, cu respectarea jurisprudenței Curții Constituționale.

135 de comentarii:

cr.1 spunea...

In cele 6 categorii de pensii serviciu enumerate nu sunt și pensiile militare

Huhu Rezea spunea...

Enumerarea este consemnata la capitolul Ministerul Muncii, adică la pensiile de serviciu plâtite prin casele teritoriale.
Completați-vă informația cu cele convenite de România în PNNR.
Pensiile militare de stat sunt și ele pensii de serviciu, potrivit regimului juridic stabilit prin deciziile CCR.

Leon spunea...

Pentru cei care o critica pe Olguta!
Este meritul acestei doamne ca in actualul program de guvernare a introdus acest punct:
"2. Stabilirea calendarului de implementare a Legii 127/2019 (în termen de 120 de zile),
ținând cont de condiționalitățile de modernizare asumate prin PNRR și negocierile cu Comisia
Europeană; recalcularea tuturor pensiilor în conformitate cu Legea 127/2019, în vederea
eliminării inechităților din sistem"..!
Legea 127/2019 este o lege foarte buna, probabil ca se va urgenta procesul de EVALUARE a dosarelor de pensii si de la 01.01.2023 va incepe procesul de RECALCULARE a acestora dupa formula din lege, adica Nr.total puncte realizate x VPR = Pensie bruta !
Pentru ca este o conditie impusa in PNRR de 9,4 % din PIB, cu siguranta acest VPR NU va avea valoarea din lege de 75 lei, mai degraba 63 lei (1586/25)..!
Pentru cele 6 categorii de pensii de serviciu, se va aplica aceeasi formula dar cu un VPR mai mare !

Leon spunea...

@Huhule, in Legea 223/2015, scrie:
"Articolul 14
În sistemul pensiilor militare de stat se acordă următoarele categorii de pensii:
a) pensia de serviciu;
b) pensia de invaliditate;
c) pensia de urmaș.

Articolul 15
Pensia de serviciu poate fi:
a) pentru limită de vârstă;
b) anticipată;
c) anticipată parțială"
Cele 6 categorii de pensii"speciale" au numai cateva articole cu privire la Pensii, in Statutele lor de functionare !
Pensiile militare de stat mai tot timpul au avut o Lege separata cu zeci de articole.
Luam in calcul ultimii 50 de ani:
-Decretul 214/1977 privind PMS, are 78 articole
-Legea nr.164/2001 privind PMS, are 88 articole
-Legea nr.223/2015 privind PMS are 124 articole
Haideti sa nu mai comparam mere cu pere !

M spunea...

Doar întreb: dacă se stabilește un VPR diferit nu înseamnă că sunt tot pensii speciale? UE așa zice!

Pensii speciale au și agricultorii!!! Aici nu trecem pe contributivitate? Scoatem pensia minimă??? Aia nu e specială??

De ce din 27 țări UE (parcă atâtea sunt) numai 2 nu au pensii speciale?

Huhu Rezea spunea...

Leon
pensiile militare sunt stabilite de o lege specială derogatorie de la legea cadru a pensiilor din sistemul public.
Denumirea lor nu le salvează de la revizuire și raționalizare, mai ales că în Deciziile CCR pensiile militare sunt tot un soi de pensii speciale, care nu au nicio componentă contributivă.
Decât 30-40% din pensiile militare mai mici decât cuantumul lor contributiv, mai bine pensii militare cu o componentă contributivă, ca la magistrați.

M spunea...

@Huhu Rezea

Dacă sunt "30-40% mai mici decât componenta contributivă" atunci rezultă că sunt 70-60% mai mari decât componenta contributivă.
Deci concepția domniei tale e să piardă 70%!!!! 😂Hmmmm!!!

Preferam formula: pensie contributivă + componentă necontributivă limitată la max 50% din cea contributivă.

Huhu Rezea spunea...

Eu nu am zis la fel?
Nicio pensie militară mai mică decât partea ei contributivă.

Brenda spunea...

Foarte bine,dar multe pensii au fost în 2010 recalculate cu punctaj dar atunci era punctul mai mic mult decât acum ,.E bine șntru cei care au ani lucrați .Vor.Dar înainte de a lucra în armată și au pensia din2016 pe legea 223. Dar sa vedem că mai este până in2023

ifrim spunea...

Și cum îmi compensează contributivitatea privațiunile serviciului militar care zicea un regulament să le suport cu stoicism?Le-am suportat acum ,cum facem?La contributivizarea trecută nu mi-a găsit CMZul 7 ani de vechime și-au băgat din burtă căci doar n-am fost dezertor!

Huhu Rezea spunea...

Sistemul contributiv îți reperează privațiunile prin componenta necontributivă, dar adăugată la partea contributivă.
Esti cititor vechi al acestui blog și tot n-ai înțeles demersul pentru modificarea sistemului de calcul.

Leon spunea...

De majorarea Pensiei sociale minime , de la 800 la 1.000 de lei vor beneficia ,cu siguranta,si cele aproape 5.000 de persoane din SNAOPSN !
Probabil ca de cei 1.200 lei care vor fi acordati beneficiarilor pensiilor intre 1.000-1.600 lei, vor beneficia si pensionarii militari !
O recalculare a pensiilor militare, in aceasta perioada, ar fi totusi posibila prin adoptarea in CD a proiectului Pl x nr.199/2020, care ar echilibra cat de cat pensiile militare, indiferent de anul iesirii la pensie..!

Huhu Rezea spunea...

Recalcularea/actualizare potrivit Pl x 199/2020 ar insemna un un cuantum stabilit dintr-o soldă de funcție calculată cu formula CF x 2550 lei, la care se adaugă numai componentele salariale din Proiect. Nu mai contează sporul pentru condiții de muncă, pensia suplimentară. Contează doar cuantumul net din cele 6 luni alese.

Iulian Mareș spunea...

Unii viseaza frumos! ”prin componenta necontributivă, dar adăugată la partea contributivă.” Esti magistrat, esti putere in stat? NUUU!
Nici macar in clasa de mijloc nu esti!
Nu te lasa pacalit, caci nu ai baut Ayahuasca!

Iulian Mareș spunea...

In primul rand Cîțu nu va fi Presedinte Senat!

Leon spunea...

Din Decizia ccr: "Pensiile de serviciu ale judecătorilor, judecătorilor Curții Constituţionale, procurorilor, magistraților-asistenți ai Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie și ai Curții Constituţionale și consilierilor de conturi sunt văzute ca fiind în sfera de protecție constituțională, motiv pentru care legiuitorul nu le poate elimina sau limita!"
Din păcate, pensiile militare de stat nu intră sub incidența unei protecții constituționale asemănătoare celei acordate magistraților.
Desi au mai putine ingradiri decat militarii, magistratii primesc ordine sa condamne detinutii politici, iar militarii primesc ordin sa moara pe campul de lupta..!!

micutzul spunea...

Nu inteleg de ce Romania trebuie neapărat să dea militarilor pensii contributive! Câte state europene fac acest lucru?
Prin ce au vrut să facă cu Plx 199 Ciucă a dat clar de inteles că un viitor proiect o să aibă ca elemente de calcul functia , gradul, vechimea, indemnizatia de comandă! Nu stiu ce vor să facă in ce priveste grupele de muncă fiindcă la mintea lor le anulau și de la vechime !
De ani de zile le spun coloneilor și generalilor....nu stați acasă că o să vă lovească și pe voi. Acum din pacate se adevereste

M spunea...

@Huhu Rezea

Cata vreme 70-60% au de castigat din legea 223 acestia nu vor dori sa treaca pe contributivitate. Cata vreme avem legea actuala a salarizarii (care prin neaplicare a mancat puncte pretioase colegilor care acum sunt activi) trecerea pe o contributivitate stricta ar insemna un dezastru!!!

E ceea ce mai discutam noi privind aplicarea legii! Scoaterea SNAOPSN din cadenta de crestere a veniturilor nu are efecte DOAR asupra soldelor actuale ci se transmite ca un tsunami atat in pensiile care nu au fost reactualizate, in pensiile celor trecuti in rezerva acum dar si intr-o eventuala trecere pe contributivitate!

Va dati seama ca favorizatii PSD (sistemul medical) nici nu mai are nevoie de "pensii speciale". Le-au crescut salariile pana la cer si acum mai le iau si unor pensionari "chiaburi" ca sa le poata plati miile de euro sporuri! Bravo PSD!!! Lui Cornelius sa nu ii dai nimic ca e un nenorocit de militar in rezerva!!!

Huhu Rezea spunea...

Leon
Citează-ne o decizie CCR care interzice limitarea cuantumului pensiei magistraților. Pot fi limitate, fără a acorda mai puțin decât partea contributivă.
Protecția pensiei speciale a magistraților se limitează la interzicerea desființării lor.
Acest lucru nu-l înțeleg nici politicieni ca Turcan, Olguța etc.Alți politicieni se fac că nu înțeleg.

Huhu Rezea spunea...

M
Crezi că în 2010 a intrebat cineva militarii dacă doresc sau nu să li se desființeze pensiile militare?
S-au desființat iar CCR și CEDO au stabilit că a fost OK.
Acum s-ar vorbi despre o raționalizare a pensiilor militare, adică o apropiere acuantumului lor de cuantumul lor contributiv.

Magda spunea...

Codul muncii ce prevede pentru militari?!

Huhu Rezea spunea...

Nimic!

Leon spunea...

Din Decizia 900/2020, cum interpretati pct.
158 ?
"158. Prin urmare, Curtea constată că legiuitorul trebuie să respecte beneficiul pensiei de serviciu reglementate de Legea nr. 303/2004, Legea nr. 47/1992 și Legea nr. 94/1992 în privința judecătorilor, judecătorilor Curții Constituționale, procurorilor, magistraților-asistenți ai Înaltei Curți de Casație și Justiție și ai Curții Constituționale și consilierilor de conturi, doar această pensie de serviciu aflându-se în sfera de protecție constituțională. Legiuitorului îi revine, totodată, obligația de a adopta măsuri legislative corespunzătoare care să realizeze o necesară adaptare a pensiei de serviciu în raport cu rațiunea și scopul instituirii sale."

M spunea...

@Huhu Rezea

Si CCR si CEDO au judecat corect pentru ca nu e nici neconstitutional nici o incalcare a drepturilor omului!!! Este vorba de un conflict civil in esenta "respectarea unui contract".

Exista o legatura DIRECTA intre motivatia prestarii unei munci si recompensarea ei! Va repet: pensia militara nu se naste din neant! Nu este o pomana! Este rezultatul respectarii unor conditii pre-existente si in esenta a prestarii unei munci. Vine instalatorul, te intelegi cu el "iti dau 100 acum si 100 cand termini", ii dai prima suta, face ala munca si cand sa ii dai 100 la sfarsit incepi sa urli la el ca e un burghez nenorocit si nu il mai platesti!

Sa zicem ca eu daca stiam ca statul roman NU o sa respecte legea in vigoare cand prestam (sau o sa o schimbe cu una defavorabila) eu imi dadeam demisia si ma apucam de altceva!

Va reamintesc articlul privind inselaciunea Inducerea în eroare a unei persoane prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasă a unei fapte adevărate, în scopul de a obţine pentru sine sau pentru altul un folos patrimonial injust şi dacă s-a pricinuit o pagubă, se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani.

Ma consider indus in eroare de statul roman in speta de numita Olguta Lia Vasilescu si Ghinea Marius (cunoscut sub porecla: Slinosul).
Acestia mi-au prezentat in mod mincinos beneficiile pe care le voi avea la pensie si mi-au pricinuit o paguba! Daca stiam ca imi vor fura pensia ma angajam profesor sau gunoier... ma rog, o meserie care sa imi asigure o pensie decenta!
😁

Ionel spunea...

Vom prinde 2024 cu legile existente acum. Actuala coalitie de guvernare nu va modifica nimic, asta daca va rezista pana pe 25 mai 2023. In Romania nu a rezistat ea coalitia de dreapta din 1996-2000, credeti ca va rezista acum una de aza zisa stanga cu asa zisa dreapta !? In privinta viitoarelor legi civila si militara, sunt de parere ca formula de contributivitate pentru civili cu VPR este in masura sa puna pe picior de egalitate pensionarii civili, tot asa cum pentru militari trebuie sa existe o lege separata, fara limitarea care este acum cu netul corespunzator brutului, dupa un model luat din tarile UE/NATO, strict pe perioada/vechimea militara (scoala de ofiteri, armata, cadru militar). Modificarea legii salarizarii cadrelor militare cu sporuri maxime de 20 % la functie, sporuri care nu au ce cauta in calculul pensiei militare. Sporuruile si norma de hrana trebuie sa ii determine sa ramana in activitate nu sa faca parte din calculul pensiei.

Leon spunea...

@M, mergeti pe la Mircica (SCMD), poate va trece pe Tabelul cu procesul(penal) pe care-l are cu Olguta..:)).

Huhu Rezea spunea...

M
Ne sunucizi cu contractul d-tale!
Nu-ti ia nimeni dreptul de pensie, numai ca el poate fi in regim de pensie militară sau civil, iar cuantumul sau poate fi mai mare sau mai mic, după posibilități, coane Fănică..
Ce pensie militară este aia care are cuantumul mai mic decât cel contributiv cuvenit?

Magda spunea...

Mai este si alta categorie de "speciali" pentru care Codul muncii nu prevede nimic ?!

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Iarasi grija fata de mercenarii raniti, fameleoanele acestora, etc, nimic despre toti invalidantii Armatei, caci numai ei sunt eroii si merituosii care au slugarit SUA si interesele lor, noi trebuie sa fim dusi la exterminare prin gazare la Auschwitz! Dar noi, care ne-am prapadit sanatatea si tineretile, capacitate de munca si viitorul in misiuni, nu suntem oameni, numai avem drepturi de suptavietuire?! Iar o sa intru tare in ei! Un Guvern de rachat!

Paul Puiu spunea...

Ionele, multe sporuri si banii de echipament si Ord 50 nu intra in calculul pensiei!!!! Las-o moarta ca nu le trebuie la experții astia de politicieni nici 120 de zile ca sa faca copy paste din legea 263/2010 si sa mai introducă niste modificari si sa ne bage pe contributivitate!!!!!Au deja precedent legea de atunci numai o reactualizează pentru militari si politisti!!! Dupa intrarea in vigoare a noii legi iar o sa mergem pe la Tribunale pentru cuantumul mai avantajos castigat anterior intrucat noile modificari vor aduce reduceri substanțiale la pensii pentru multi dintre noi, dar mai ales pentru neterminați, vorba lui Huzu!!!! Dupa cum rezervistii le sunt dragi politicienilor , ca sarea in ochi, ne putem aștepta la o lege mai putin avantajoasa care pe multi ii va face sa se întrebe de ce s-au mai facut militari sau politisti!!!! Macar in 2011 cand au introdus pensiile militare pe contributivitate mai exista in vigoare salariile compensatorii, acuma insa ciuciu sau nada!!!! Asa ca dupa ce va fi introdus si CASS in plata de catre pensionari, daca nu va fi contestat la CCR, pentru ca este o masura neconstituționala si discriminatorie fata de ceilalti pensionari, vom avea pensii mai reduse si ne vom acomoda si antrena pentru contributivitate!!! Au grija psdistii lui tanti Olguța de noi, au gasit-o oe Firea înlocuitor care are aceiasi antipatie formată fata de rezervistii!!!!

M spunea...

@Leon

Ne, ne, ne!!!! Ca Mircica a dat-o in judecata aiurea pe Olguta. Nu poti sa interzici legiutorului sa legifereze si cat timp ministrul Apararii a semnat... OUG-ul cam asta e!

@Huhu Rezea

Intelege o data ca daca stiam ca pensia este calculata ca la civili atunci imi bagam p#la in ea de armata!!!!

Este sau nu "o asteptare indreptatita din partea mea, ca cetatean, ca Statul sa respecte propriile legi?"

Mai dati exemplul UNEI tari in care modificare legislatiei pensiilor (in sens negativ) a atins pensiile aflate in plata!

Leon spunea...

Asa este, mai ales ca dna Firea este sotie de Rezervist..!!
Eu nu cred ca se doreste introducerea militarilor in Legea 127/2019, de-abia ne-au scos din L.263/2010 prin OuG.nr.103/2017 (aprobata prin Lg.177/2018 )..!

Simdum spunea...

Un punct de vedere:
Daca se doreste trecerea pe contributivitate se poate face doar prin aducerea tuturor pensionarilor militari la conditiile celor activi care au CIBS de 25%, astfe:
-celor pensionati pana in 31.12.2000 li se adauga 25% la salariile din statele de plata de pe CD urile de la CMJ, CMZ;
-celor pensionati pana in 31.12.2010 li se adauga 20% la salariile din statele de plata de pe CD urile de la CMJ, CMZ; Au CIBS de 5% in salariu.
-celor pensionati pana in 31.12.2017 li se adauga 15% la salariile din statele de plata de pe CD urile de la CMJ, CMZ; Au CIBS de 10% in salariu.
-celor pensionati dupa 01.02.2010 nu li se adauga la salarii nimic. Au CIBS de 25% in salariu.
In acest fel ca si la 5% indexare in 2016, trebuie aplicata formula contabila de aducere la echitate acest sistem contributiv de la care se pleaca in contributivitate. Daca vor face la fel ca in 2010 2011, inseamna INSELATORIE SI FURT PE FATA pentru ca nu se va realiza eliminarea inechitatilor intre pensionari iesiti la pensie la date diferite. Vor dubla inechitatile.
Ar mai fi o varianta in care pensionarii militari vor fi multumiti in proportie de 95% si nu vor fi procese decat infime: pastrarea impartelii PMA totale la 20 de ani sau VPR impartit la 20 ca la precedenta contributeala.

Huhu Rezea spunea...

E mult mai simplu.
Se calculeaza suma punctajelor anuale din intreaga cariera prin impărțirea soldei lunare brute la salariul mediu pe economie din fiecare an lucrat.
Primesti pensie in functie de mărimea soldei si a numaruluo de stagii anuale.

Simdum spunea...

ERATA: (cu scuze pt greseala)-celor pensionati dupa 01.02.2018 nu li se adauga la salarii nimic.

Viorel spunea...

Pensionarii militari conform Legii nr. 223/2015 nu trebuie să mai fie / stea stresați. Anunț de ultimă oră a ministrului muncii prezentat de Antena 3 în timpul audierii viitorului ministru al muncii Marius Budăi. Din cadrul pensiilor speciale vor rămâne doar 3categorii: magistrații, militarii și primarii (punct). Cum va fi modificată și completată prin varianta eliminării inechităților vom trăi și vom vedea.

Simdum spunea...

Cum spuneti dvs, este asa cum au procedat in 2011, ceea ce duce la inechitati mai mari pentru ca cei pensionati inainte de 31.12.2000 nu au CIBS 25% inclus in salariu, cei pensionati inainte de 31.12.2010 nu au inclus 20% CIBS in salariu si cei pensionati pana in 31.12.2017 nu au inclus in salariu 15% CIBS. In 2011 PDL prin lege au considerat doar ipotetic ca am contribut, pe cand acum incepand cu 01.01.2018, activii au salariul marit cu 25 % si care fizic este CIBS, pe cand cei din urma au doar procente sau nici deloc.
Nu pot fi unii carora sa le pretinzi ca ar fi contribuit cu contributia in sine.

Alexandru spunea...

Până la urmă, se mai aude ceva de indexarea pe 2021? Vor fi măcar cei 2,6% cunoscuți, dacă nu mai mult? Sau nici măcar. Parcă simt o adiere de consolare pe aici...

Huhu Rezea spunea...

Cum pana in anul 2001 nimeni in România nu a platit contributie de asigurare, contributivitatea continuă să fie o conventie.
Dtale ti-e complet straina actualizarea pensiilor militare cu cresterile soldelor conform L 153/2017.
Nu ar trebui sa se faca alceva decat calculul soldelor din baza de calcul in parametrii L 153/2017

avianyc spunea...

Cine-i serios si profesionist ramane serios si profesionist toata viata.
Întamplarea a facut sa dau peste acesta emisiune la un post de televiziune din Buzau în care fostul meu coleg de muncă care asigura tehnica auto la zbor Dumitru Gainuse ,ofiter auto la Boboc,ulterior ing.auto in Directia Tehnica a SMAvM dă o lectie care ar trebui insusita de intreaga clasa politică.
Felicitari Dumitre ,asta-i parcursul revenirii la drumul bun.

Vizionati fiindca aveti ce intelege din profesionalismul in intreaga cariera a unui militar organizat ,serios si bine pregatit ,niciodata superficial in indeplinirea sarcinilor de serviciu.

https://youtu.be/JYS-7u6lxm0

Poate inteleg si @ M , #Mares si multi altii ce inseamna ,patron ,initiativa ,legislatie ,pricepere .............drumul spre revenire la forta de munca calificata pe care o aveam candva fare de care nu ne putem ridica de la subsol oricâti bani ar imprumuta CÂțu.

Cezar spunea...

Pentru milogari..nimic?

Simdum spunea...

Exact, o actualizare pentru egalizare si echitate fie in varianta contributiva fie ca ramanem cu pensii militare de stat.

Skoda 4x4 spunea...

Simdum sau dum-dum , chiar crezi asta? sau ai informaciones paralelas?

Calinmihaib12 spunea...

Ifrim:
La rigoare,CMZ-urile
aveau memoriul personal(M.O), din care se putea reconstitui evoluția în carieră,funcțiile îndeplinite,gradațiile,..etc., și pe baza
nomenclatoarelor de salarizare,..se putea
reconstitui istoricul salarizării..,cam cum
s-a procedat cu OUG.1
din 2011,cu acele TABELE de SALARIARE
MINIMĂ,pe grade: în TABELE figurau solda minimă de funcție îndeplinită,gradul avut, gradația corespunzătoare funcției și indemnizația de dispozitiv,toate luate în calcul la sfârșitul anului
(adică s-a ținut cont de inflația anuală, care creștea de 2-3 sau chiar 4 ori pe an...!).

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@M, asa este! O sa vada @Onorabilul ca acest Guvern nu va da nimic, nu va da nimic, nu va majora nimic rezervistilor, ministrul ,,Portofel,'' aluzie cu talc la portofoliu, cum i-a zis Star Strek aluia cu maturoiul sub bornau numit la Aparare, fiind pus acolo sa ne mai dea o măciucă in cap, pe langa maciucile lui Măciucă! Iar faceti calcule ca in trecut de s-a ales praful si pulberea de ele?!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onirabile, nu se va mai tine cont de nici o lege, vor fi altele noi si schimbate total, se vor face terci pensiile militare, tineti cont de ceea ce spun azi si aici!

avianyc spunea...

Cataline ,asta nu are nicio tangenta cu ce decide Parlamentul RO.

Simdum spunea...

Skoda 4x4: nu am inside information. Doar ca nu vreau sa ma mai las prostit in cazul trecerii iar pe contributeala. Stiu doar ceva contabilitate...

M spunea...

Cică nu pot!!! Nu erau pensiile speciale subiectul-obsesie al Olguței. 😁

M spunea...

😂😂😂 Așa ceva!!!!!
https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/actualitate/timp-de-patru-ani-interlopii-romani-au-furat-motorina-de-doua-milioane-de-dolari-de-la-baza-militara-din-mihail-kogalniceanu-1747757

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ce le mai aveti, @Onorabile, fix la obiect! Asa, mai da, precizari obiective! Marele Alb azi s-a vaccinat, cam tarziu, dar frica de moarte e mai tare decat sfintii si ingerii! De fapt, pana la Dumnezeu sfintii il haleau! Micii Albi dau afara din biserici vaccinatii, acum poterele vanandu-i sa-i amendeze pentru zadarnicirea actiunilor in pandemie, dar ei jura ca n-au mancat usturoi si nici gurile nu le put a borhotul ce-l beau inainte de slujbe, si parca vad ca o sa de afara si pe cei carora nu li s-au majorat pensiile, nefiind in rand cu sfintii, enoriasii fiind verificati la cupoane!
Ati vazut la Finante ce anagramat au pus pesedistii? E mai tare decat Câțu in prostie, deja si-a facut un renume in randul mass media! Nu, nu cred ca o sa scapam vreodata de Habarnisti! Ce sa mai bucura liberalii de cate un prost ca, virgulă, Câciu, ministrul Finantelor pe faras! Oricum, e bine sa dorm la noapte linistit, fara emotiile celui care i se va majora pensia curand, pentru ca sta nu se va mai intampla in viata asta rezervistilor! Pa!

monteoru spunea...

Nu stiu dece credeti ca pentru sistemul de aparare,ordine publica si siguranta nationala ii e greu sa ne treaca pensiile pe contributivitate?Uitati ca pana in 2015 am primit pensiile pe legea 263/2010.Deci in dosarul de pensie aflat la casele sectoriale au deja calculat punctajul anual si total .Ramane de aplicat cu usurinta restul procedeului de calcul al pensiei.Fie impart totalul de puncte la X si inmultesc cu valoarea punctului de pensie fie inmultesc nr. total de puncte cu o valoare sectoriala.Simplu ca "buna ziua".
Daca se merge pe principiul cuantumului cel mai avantajos avantaj primire cei pensionati dupa 2010 dar vor bate pasul pe loc pana cand pensia calculata pe contributivitate va ajunge egala cu cea avuta pe legeaa 223/2015.Daca nu se aplica cuantumul cel mai avantajos o belesc cu doua degete.De regula de cate ori s-au schimbat legile privind pensiile militare au fost si perdanti.Singura ezceptie o reprezinta trecerea dele decret impuscatului la legea 164/2001.In ceeace ma priveste beneficiez in plata de legea 164/2001.Daca ar fi sa primesc in plata recalcularea din 2016 mi-as da foc la valiza.Legea 223/2015 avantajaza numai pe cei care dupa 2010 si dupa erau activi.Pentru cei pensionati inainte de 2010 este un dezastru.Asa se face ca SGP are pensi mai mare decat subofiterul si subofiterul mai mare decat ofiterul.In armata romaniei piramida valorilor s-a rasturnat cu curul in sus.Acelasi lucru se intampla inclusi v in politie chiar daca la ei exista grade profesionale.
In concluzie legea 223/2015 este pentru unii muma iar pentru altii ciuma.E posibil in ceeace ma priveste ca in eventualitatea trecerii pe contributivitate sa inregistrez pierdere dar cel putin nu-mi va mai fi rusine ca sunt ofiter superior in ultimul grad daca e sa ma compar in pensie cu un subofiter la pensie.

Leon spunea...

Fiecare cu obsesia lui, una cu pensiile speciale, altcineva cu ...Olguta..))).

Huhu Rezea spunea...

Ai dreptate că este ușor de calculat cuantumul contributiv, dar cuantumul militar nu este un drept câștigat și nu este obligatoriu să se păstreze cuantumul mai avantajos la trecerea pe contributivitate. Doar dacă vrea Legiuitorul....

Huhu Rezea spunea...

Flavius
Cred că ai fost într-o dispoziție proastă când l-ai ascultat pe ministrul Câciu.
Cred că este destul de destupat la minte încât poate să vorbescă lejer și în anagrame. Sau poate ai vrut să zici agramat.😕Apropo, știi ce înseamnă o femeia ațâțată?

M spunea...

@Leon

Al dracului, când o laud că primar nu vedeți?

Vă spun o chestie! În mentalul colectiv "problema" pensiilor militare nu era importantă. De aceea Ponta a trecut destul de ușor legea 223. Lucrurile se liniștiseră și cu unele corecții dat mai ales cu actualizarea pensiilor militare cred că se rezolvau multe!
A venit apoi Olguța care țipa ca un ied înjunghiat. De la 13% părere nefavorabilă despre pensiile militare în 2 luni de campanie la televiziuni Olguța a adus părerea proastă la 51%.

😁 Am mai zis: i-am din bani, mă supăr dar îmi trece! Înjură-mă și nu te iert toată viața!

Olguța a folosit aceleași argumente și tactici ca Băsescu. Iar Băsescu este singurul om de pe planeta asta pe care aștept să crape ca să deschid o sticlă de șampanie! Dacă o să vedeți un om pișându-se pe mormântul lui Băsescu să știți că eu sunt ăla!

akord 75 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Anagramat e ca vorbeste in anagrame, pocit, iar o femeie ațâțată este e una stearpă, făra ugere (țâțe), cum e apoliticul in afara politicului! Cezar acum e derutat ca oile lui sunt in calduri, dar el le neglijeaza sa ma mistocarească! Ce-o sa le mai boceasca cand or fugi dupa alt berbec la alta târlă!

akord 75 spunea...

haideti domnuuu abia la ora 19:33 ati aflati??:)))
Avem toti televizoare,avem net si "culmea" avem si telecomenzi
...ne lipsea totusi ceva: "revista presei"
Lasand gluma la o parte: Zicea o "proasta jurnalizda"(ca altfel nu pot sa-i zic) la jiji 24 ca "hotii furau doar cand trupele erau plecate la antrenamente sau alte activitati iar cazarma ramanea goala"(incheiat citatul proastei))
Probabil ca n-a auzit de complicii romani care asigurau paza in posturile de santinela sau in dispeceratul video
ca doar asta au facut si in Afga.."veteranii" au asigurat paza taberelor NATO si din cand in cand cate o patrulare sa vada afganii ca inca mai sunt pe acolo.....si inevitabil se mai calca si pe cate o baliga cu un mic DEI bagat sub ea.Apropo domnule M oare cati dintre veteranii raniti au rani de gloante, capatate in lupta?.Intreb pentru un prieten
Eu stiu ca ori au trecut cu transportorul peste o mina ori au calcat pe una.Singura lupta de care am auzit a fost aia de la"capu' podului"Da si acolo cred ca a fost ciuca singur singurel si i-a "rezolvat" el pe obraznicii aia :)))

akord 75 spunea...

PS fiind motorina de 2mil $ ori au furat aia 10 ani de zile in fiecare zi...ori au bagat si amerlocii niste sume pentru "uischeane"(sper ca am scris bine in engleza)
A dreak motorina costa cat toate cladirile din baza....inclusiv alea de pe vremea lui ceasca:))))
Cred ca acolo e de fapt o brigada de tancuri Abrams M1A1 da si alea sunt pe benzina.Ptiu drace! un galon=3.64$=3,78 litri(pretul este la pompa cu amanuntul nu,en-gros cum il cumpara armata si dupa o crestere galopanta din ultima saptamana
Dupa un calcul simplu rezulta ca hotii au furat acum cu pretul asta mare frumoasa cantitate de 2.076.923 litri....voi credeti? Eu nu cred
Ori au gresit in actele contabile// ori au sutit mangotii spunand ca-s dati pe motorina(ca doar e consumabila nu?)Adica tot amerlocii sunt hotii,restul se numeste "acarul Paun" Auzi sa fure peste 2 milioane de litri de motorina...2000 de toneee? Ba ej nebun,ba ej prost?....e clar ca altii ne iau de prosti,ei raman cu banii

Arfy spunea...

D-le "M" vă înțeleg frustrarea! Dar până a ajunge acolo sa faci pipi pe un mormânt... profanare și lipsă de respect! Și eu o sa beau o șampanie, dacă apuc, pentru Iliescu dacă nu ne îngroapă pe toți. M-ati surprins cu ieșirea dezechilibrată! Vă apreciez în comentarii dar... asta e prea de tot!

Iulian Mareș spunea...

Si ce povestește Gainuse tu ai aflat acum?
*Esti sigur ca in SMAvM/SMFA actual kiar era o Directie Tehnica? Intelegi ce este aceea o direcție?
**....observ ca tot la muncitori tragi și nu-i rau! Nimeni nu-i perfect!

Iulian Mareș spunea...

Monteoru,
1-pensia contributiva a la Gabi Oprea nu inseamna L-263 si nici contributiva de azi!
2-daca prima decizie o ai pe legea 164/2001 sa inteleg ca esti din cei care AȚI BENEFICIAT DIN PLIN DE 0UG-7 ȘI ALTELE, ÎNSĂ ÎȚI ESTE GREU SĂ RECUNOȘTI!
Vorba lui Nelson Mondialul: ”Te-ai spăriet?”

Iulian Mareș spunea...

@M,
pentru corecta documentare:

https://www.rumaniamilitary.ro/abrams-in-carpati

Comentatorii articolului nu sunt profani! Va sugerez macar comentariile de la: 7 decembrie 2019 la 10:24 și 7 decembrie 2019 la 23:22! Asta pt a ințelege diferentele motor cu turbina, benzina, motorina, cifra cetanica si nu octanica!
Ehe-he ... viata grea si lanțul scurt! Mai nou a apărut și cifra botanică! :))

Iulian Mareș spunea...

Decredibilizarea MAI și MApN a reinceput!

Direcția Generală Anticorupție (DGA), efectuează 40 de percheziții, joi dimineața, la domiciliile unor ofițeri din cadrul Brigăzii Rutiere din Capitală.
*Percheziții se efectuează și la sediul Brigăzii Rutiere de unde se vor ridica mai mlte documente, în speță fiind suspiciuni de luare de mită de către polițiștii de la Rutieră pentru a nu aplica sancțiuni conducătorilor auto.

*Potrivit România TV, în cursul zilei urmează să fie aduși la sediul DGA mai multe persoane pentru audieri.
***De unde dracu stie presa? Neaparat aceste acțiuni trebuiesc facute cu clopoței?

M spunea...

@akord 75 si Mares

Nu am comentat stirea! Am inteles ca era vorba de generatoarele de curent, ca au furat din 2017 pana acum si ca era cumparata din Romania (de fapt hotii se ocupau si de aprovizionare). Dar sa vedem ancheta!

M spunea...

@Iulian Mares

Mai ales ca ancheta e facuta de DGA nu de DNA!

Eu ii sfatuiesc pe toti politistii, pompierii, jandarmii sa FURE CAT POT!!!!

Ce au de pierdut? Era vorba sa piarda pensia "speciala" daca sunt condamnati pentru infractiuni de coruptie (L548/2019 - interdicția beneficiului la pensie de serviciu pentru persoanele remunerate din fonduri publice condamnate definitiv pentru fapte de corupție).

Daca tot ne trec astia pe contributivitate.... LIBER LA FURAT!!!!!! Daca te-au prins.... asta e... dar daca nu te prind ai si tu batraneti linistite nu mai stai cu ochii lipiti de TV sa vezi daca schimba astia legea!

Reevnind la speta. DGA s-a grabit ca de obicei sa dea comunicat. O alta institutie apendice. A fost creeata pe termen limitat, un fel de MCV si ar fi trebuit sa se auto-desfiinteze la un moment dat. Au salarii imense (spor de 50% pentru toti angajatii) si freaca duda! Cum sa dai comunicat atat de grav pana nu ai dovezi clare, nu indicii!!!???

Iulian Mareș spunea...

M,
Corect!
Fa o structura de control gen Afacei Interne în MAI și ai terminat povestea!

M spunea...

@Iulian Mareș

Am colaborat prin virtutea atribuțiilor de serviciu cu DGA. Încă de la înființare se gândeau că vor avea o existență efemeră. Ce motiv ar fi ca să existe un departament separat, condus de un magistrat care să se ocupe de infracțiunile de corupție din poliție? Parchetul ce treabă are? În timp s-a transformat pentru a evita desființarea și s-a apropiat de un Internal Affairs (dar specializat pe anticorupție).

La noi Internal Affairs este răspândit în vreo 3 structuri diferite!
Aveți dreptate! Mai eficient ar fi reunirea lor!

M spunea...

Ce ai făcut Bobiță?

Noul guvern german e compus din Social Democrați, Liberali (FDP) și Verzi (un fel de UDMR al lor.... cu toate guvernele 😁)

Cum domnule? Și la ei tot USL???? Așa ceva!!!! USR a zis că o să dea afară din România ambasadorul german în semn de protest! 😂

M spunea...

Stati asa ca au ramas fara bani de pensii militare!

https://www.profit.ro/stiri/social/guvernul-ia-sute-de-milioane-de-lei-din-fondul-de-rezerva-pentru-a-putea-plati-pensiile-militare-luna-viitoare-20478580

Leon spunea...

De la Titlu la Continut este cale lunga: "..Pe de altă parte, Guvernul susține că majorarea numărului de beneficiari de pensii militare nu va duce propriu zis la creșterea cheltuielilor bugetare. "Trendul ascendent al numărului cadrelor militare și polițiștilor care au accesat drepturile la pensie în anul 2021 este invers proporțional cu evoluția numărului de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne. Astfel, creșterea necesarului de fonduri pentru plata pensiilor poate fi susținută integral din economiile realizate la Titlul 10 „Cheltuieli de personal” ca urmare a reducerii corespunzătoare a personalului în plată. Pentru evitarea impactului asupra deficitului bugetului general consolidat, fondurile necesare suplimentar la Titlul 57 „Asistență socială” pot fi asigurate prin diminuarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne la Titlul 10 „Cheltuieli de personal” cu suma de 440.000 mii lei", se mai menționează în document."

avianyc spunea...

Si uite cum rasuflă când isi puse Balaia Sibiana poalele-n cap si-l spurcă pe Câtu cam pe unde sunt folositi banii din CAS (25% civili si militari). Îi luara finantele si-i băgara la tocat. Sper că auzirăti bine.
Legat de manevra asta ,acum dacă de la pilonul 2 un numar de 59 000 pensionari au incasat 650 milioane lei la iesirea la pensie să mai zica ”niste haidamaci ” de pe aci că pilonul 2 ar trebui nationalizat.
Asa gandesc unii dand in gropi ......... Mă haidamacilor ,pilonul 2 este garantat de stat si banii nu se pierd iar daca fondul care administreaza banii nu da randamentul cerut banii se dau altui fond care poate asigura randamentul.
650 000 000 / 59 000 = 11 016 ( media pe pensionar)

Haidamacilor ,dati banii la CAS cum facu Olguta ca sa se foloseasca finantele de ei iar la pensie sa primiti 5-10 lei/luna in plus doar la pensia contributiva tinând cont că nici pensia militara nici pensia contributiva nu tin cont in formula de calcul de nivelul CAS platit lunar.

Iulian Mareș spunea...

Când social-democratii germani au obținut un procent mare în alegeri Faraonul a înțeles ca vatul ii flutura kilotii nu respirația lingăilor...
În curând USR va face iar circ prin Parlament! ...sa te ții tare căci iar va fi faza cu mâncatul din gunoaie.

Leon spunea...

Nu suntem "haidamaci", suntem pensionari si NU platin CAS !
Iar manipulezi, Aviatorule:
605.000.000/59.000= 10.254 lei Total/60 luni= 171 lei pe luna/ 5 lei= 34 Euro pe luna.
Iti dai seama ca timp de 5 ani(asa prevede legea in prezent) primesti 30 euro/luna de la pilonul 2, iar in 5 ani VPP a crescut cu 65%..!!

avianyc spunea...

@ Leon (neinclus la haidamaci)
Ce treaba are pilonul 2 cu VPP ?
VPP creste cf legii in fiecare an. Doar Olguta si Liviu i-au tulburat cresterea legala astfel incat acum sa fie corelat cu cresterea SMBE si rata inflatiei.
Dar poate ne spui si cat creste pensia contributiva /luna daca aduci cei 3,5% la CAS ca sa se foloseasca guvernul de ei ca si in cazul prezentat de Raluca.

radud spunea...

Am fost coleg cu Găinușă la Boboc.Nu are academia tehnică așa că nu este ing .auto.Avianyc mai sapă!!!

M spunea...

@Leon

Nu vă mai străduiți! Am încercat și eu dar omu' e prost rău!!!!

😁 Uitați, aici Olguţa a avut dreptate! De altfel Polonia și Ungaria au naționalizat pilonul 2 considerând că este o sursă de sifonat bani. Să te lauzi cu cât au furat unii din banii de pensii mi se pare cel puțin idiot!
Vreau și eu să plătesc doar 5% la CASS și restul să îi pun deoparte numai pentru mine! Dacă pensionarii de azi întreabă unde sunt banii de pensii răspunsul este simplu: furați la Pilonul 2

M spunea...

@Arfy

Suntem 7 miliarde pe Pământ! Îmi permiteți și mie să urăsc un om, unul singur? Nu îl voi agresa fizic niciodată, îmi repugnă ideea dar îmi voi manifesta supremul dispreț față de acest microb.

Îmi pare rău că v-am dezamăgit! Eu credeam că sunt perfect! 😂

M spunea...

@Iulian Mareș

E groasă la Brigadă. Am un prieten care lucrează la DGA (cu care trebuia să mă văd la un ceai în seara asta) și mi-a transmis că e încă un anchetă și nu știe când termină.

M spunea...

Mai avem în guvern și pe Adrian Chesnoiu de la Agricultură, fost ofițer de poliție la DGIPI. 😂
Au luat foc reziștii!!!!!

avianyc spunea...

@ radud
Înainte de a vorbi asculta interviul in care Gainuse spune ca a fost ofițer tehnic auto si ing mecanic in civilie prin absolvirea Institutului Politehnic București dupa 1990 echivalat ing in Directia Tehnică din SMAvAA
Eu am colaborat direct cu el la Boboc
prin faptul ca de la el preluăm tehnica auto pentru zbor care apoi intra in subordinea ing. de escadrila. Îi avea in subordinea pe Lt Ionescu si MM Dan.
Un ofițer de nota 10 .

Leon spunea...

Avia, ti-am mai explicat ca procentul de 3,75% DIMINUEAZA VENITUL LUNAR care se imparte la SMBE si se obtine Punctajul lunar, care in final micsoreaza PMA cu 3,75%, deci pensia bruta primita !
"Ia citeste aici:
Randamentul total realizat de toate fondurile de Pilon II de la start (20 mai 2008) și până la finele anului 2019 a fost de 154%, adică un randament mediu anualizat de 8,35% pentru toată perioada de funcționare a Pilonului II."
Tot in aceasta perioada, VPP a crescut cu 217%(>154%) de la 581 lei( mai 2008) la 1265 lei(dec.2019)..!!

Iulian Mareș spunea...

M,
Pe Kesnoiu l-am cunoscut personal! Mi-e mi-a plăcut tipul..., totuși puțin impulsiv, voluntariat, dar asta nu este așa rău!

Iulian Mareș spunea...

Nu ma simt onorat....legile difera substanțial....

Iulian Mareș spunea...

Deci era un ofițer cu numărul!...cazon vorbind.
Ce mare diversitate de Th Au era la Boboc?
Aerianule, tu ai fost măcar o data într-un R.Mc.?

avianyc spunea...

Cand ai de-a face cu semidocți si dusi cu pluta.

Zice pomperul atomic @ M;

"Eu ii sfatuiesc pe toti politistii, pompierii, jandarmii sa FURE CAT POT!!!!"

Bă băiete, dupa cum se vede ti-a răscolit vântul rau de tot tiglele 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🦧🦧🦧🦧🦧

Apoi zice;

"Ce au de pierdut? Era vorba sa piarda pensia "speciala" daca sunt condamnati pentru infractiuni de coruptie (L548/2019 - interdicția beneficiului la pensie de serviciu pentru persoanele remunerate din fonduri publice condamnate definitiv pentru fapte de corupție)."

Bă baiatule, ne spui si noua in care MOf a fost publicată L548/ 2019 ?
🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🦧🦧🦧🥳

Sigur ,doar # Mares iti poate înghiți toate aberațiile 🤣🤣🤣🤣🤣🙉🦧

Iulian Mareș spunea...

M,
Okiul este pe motocicliști!

Iulian Mareș spunea...

M,
Camarad, este prost dar și harnic iar lanțul îi bate tare, kiar dacă e scurt!
BOUL ăsta este în măsură să spună ce au făcut Fondurile cu banii din Pilonul 2? Care este marea lor investiție pt multiplicarea banilor deponenților, nu prin voibta lor ci prin obligație?

m.m.m. spunea...

Citesc acest blog,pentru ca sunt fost militar; discutiile sunt multe,diferite si de multe ori ,,trag pe spuza".Cred ca indiferent ce se va intampla,ar trebui respectat principiul ,,la grade egale,functii egale si vechime egala,pensii egale!"

avianyc spunea...

@ Leon

Ciocu mic !
Acum sunteti la guvernare !
Aveti ”Guveerrrnul mău” !
Acum ”Guverrrrnati ,guverrrrnati ” !

Abia astept sa treaca luna de miere .........
Abia astept sa văd de unde luati bani pentru promisiuni ....
Abia astept ........ să vad de ce brânză sunteti in stare . Bine ca schimbarati fotbalistul de la economie ........ de pnl nu mai zic nimic ,aceeasi marfă bine cunoscută.
Si doar ca intre noi ,ma astept sa aprobi pensii speciale pentru primari ,viceprimari ,sefi de CJ si ceva majorari salariale pentru alesi. Asta asa ”ca sa fie bine ,să nu fie rău ”.

Marcel Orzan spunea...

Pt. Leon:

Exact! Si se uita si de impactul (pierderea) pe care o va genera Legea 127/2019 (sigur pe asta se va lucra in curand) care la art. 87, alin. (6), spune că:
“În situaţia asiguratului care contribuie la un fond de pensii administrat privat, punctajul lunar stabilit în condiţiile prezentei legi se CORECTEAZĂ cu RAPORTUL DINTRE COTA DE CONTRIBUŢIE DE ASIGURĂRI SOCIALE DATORATĂ LA SISTEMUL PUBLIC DE PENSII DE CĂTRE ASIGURAT, prevăzută de Codul fiscal, din CARE S-A DEDUS COTA DE CONTRIBUŢIE AFERENTĂ FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT ŞI COTA DE CONTRIBUŢIE PREVĂZUTĂ PENTRU PERSOANELE FIZICE care au calitatea de angajaţi sau pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei de asigurări sociale.“
Adica, mai sunt vreo 6 ani cand o sa inceapa valul pensionatilor la limita de varsta si cu perioada intreaga de contributivitate la pilonul 2. Atunci sa-i vad cu unghia in gat pt. ca, spre ex. la un stagiu de cotizare de 35 ani, platiti/salarizati cu salariul mediu brut pe tara tot timpul, o sa aiba, la un punctaj mediu anual de 35 ani, o pensie de 2.305 lei pe luna (in urma deducerii contributiei la pilonul 2, cf. L.127/2019!) si o suma de 12.000 lei care va fi data de pilonul 2, in transe lunare egale timp de 5 ani, sau toata odata, optional, adica 2,2 AJUTOARE de INMORMANTARE (5.380 lei anul acesta)!!!! Si pe talonul de pensie sa scrie astia de la casa de pensii: "FRAIERE, DACA NU CONTRIBUIAI LA Pil.2, PENSIA TA LUNARA ERA DE = 2.625 lei (35 pct. x 75 VPR, L.127/2019), adica o pierdere numai in cei 5 ani, cat va da pilonul 2 acel "cacatel" de pensioara (aprox.200 lei/luna), de minim 19.200 de lei!! Nu mai zic de pierderea in caz ca o sa traiasca mai mult de 5 ani de la pensionare; atunci se vor interna singuri la nebuni!!! Mare e gradina ta Doamne, prea multi prosti, pe bune, mai ales aici in Romanika, care mai are si un program national - "Romania educata"!

avianyc spunea...

@ Leon
Stii cat reprezinta 3,5 % transferat la CAS in ponderea unui punct de pensie . Cam 25-50 lei/lună/ la peste 3 milioane angajati.
Cei mai benefic in medie 35-45 lei/luna la pensia contributiva sau sau in medie 171 lei/luna la pensia de la pilonul 2?
Nu vrei sa ne spui la ce valoare a scazut punctajul anual realizat/lunar/anual din 2016 pana in 2021 . Daca luam de referinta punctaj anual la aceeasi salarizare 2016 = 1 in 2021 - punctaj anual = 0,5-0,8 .
Asta a facut creserea SMBE la 5500 lei. 3.5% returnat la CAS nu compenseaza cat compenseaza pilonul 2 cu randament chiar de 8.2% ,cea mai mare dobanda după piata.
Uite si doua exemple la salarii diferte:
3000 lei brut x 3,5% =105 lei /5380 =0,019516pp x 1447 lei = 28 lei plus la pensie
5000 lei brut x3,5% = 175lei /5380 = 0,03252pp x 1447 lei = 47 lei plus la pensie.
Daca la pilonul 2 media este 171lei/luna ,din aceste valori la contributiva nu poate iesi o valoare care sa depaseasca acesta medie.
Clar avantaj pilonul 2 .

Transmitei te rog lui @ M sa se puna la punct până una alta cu notiunile distincte CAS si CASS. In rest sa se abtina ca nu se pricepe.

Leon spunea...

Este vorba de propunerea Plx 661/2019 aflata la Senat cu nr.L 548/2019 ( in mediere)!

Leon spunea...

Vorbesti...aerian :)).
Pai Deciziile le iau tot Liberalii Ciuca si Iohannis ..!

avianyc spunea...

@ Marcel Orzan
Te-ai cam pripit cu niste calcule nefondate.
In primul rand legea 127 nu este in functiune.
Apoi la punerea in functiune acel 75 nu mai exista ,momentan este cam 58 ,adica 35 x 58 =2030
Iar pe 263 in vigoare media plusului la pensie adus prin trecerea CAS de la pilonul 2 la pilonul 1 nu compenseaza media de plusului adus de pilonul 2 actualmente 170 lei la randament fond de 8.2% ,cea mai mare dobanda de pe piata..
Ș-apoi păna se va pune in aplicare L127 care depinde de bani multi ,mai dureaza........

M spunea...

@Marcel Orzan

Super tare! Nici nu mă gândisem la asta! Aveți dreptate!
Adică le reduce punctajul?

Leon spunea...

Avia, nu te mai obosi cu calcule, ti-am demonstrat mai sus ca "Randamentul" pentru un pensionar civil, la Pilonul 1 este mai mare ca cel de la Pilonul 2, adica 217% este mai mare decat 154%, realizate in aceeasi perioada, 2008-2019 !

avianyc spunea...

@ Leon
Nu te ”omorâ ” că stiam.
Numai ca L548 va trece sigur si pe la CCR de unde s-ar putea intoarce in parlament.
Prevederea a mai fost stipulata in L304 emisa de parlament (pensiii magistrati) si a fost abrogata la scurt timp.
Stii , Coarna cu ai lui plus magistratii nu se vor lasa.

Marcel Orzan spunea...

Pt.M:

Da, sigur, asta insemna: se CORECTEAZĂ cu RAPORTUL ..... in CARE S-A DEDUS..". Si am si confirmare: ruda Casa Jud. Pensii!

Pt. avianyc:

Ma rog, cum crezi, dar te asigur ca vor fi pierderi si mai mari decat vor primi de la Pilonul 2. Verificat din aceeasi sursa ca mai sus! Deja oamenii lucreaza la diferite scenarii! Si sigur, cat de curand intra in vigoare L. 127/2019! 100 la 100, chiar daca nu prea-ti convine fiind opera PSD, dar va fi un pic mai bine (chiar mai mult) pt. pensionarii sit. public.

Stima,

Leon spunea...

Aceasta prevedere este si in Legea 263/2010 !

avianyc spunea...

Comediantul @ M isi dadea cu parerea ,dar in fond nu cunostea esenta problemei. Bravo ! Uite asa te faci de ras.

@ Leon
Ca sa pricepi in detaliu ar fi bine sa te raportezi doar la efectele celor celor 3.5% in calculul pensiei cauza nu per total.
Calculeaza cat aduce la pensie contributiva 3,5% (vezi calculul de mai sus pe care-l poti devansa pana la initierea pilonului 2) . Calculele pentru pilonul 2 le ai.
Compara si vezi unde esti in avantaj si comunica si obstii. Asa tinand de de traista ca ghita nu merge .
Cat timp formula de calcul a pensiei nu tine cont de contributia la CAS ,pilonul 2 este un sprijin garantat de stat.
Iar la pensiile militare pilonul 2 este momentan un mare avantaj cat se mentine OG 59 art 60 traspus in OG 114.
Ti-ai pus problema ce se intampla la pensiile pe contributiva daca peste o luna-doua,un an SMBE urca la 6000 sau 6500 lei ?
Ei atunci sa te vad ,fiindca nesabuinta politicienilor poate duce si intracolo.
Din cauza asta trebuie neaparat sa majoreze/indexeze ,schimbe legea la pensii. Adica trebuie facut ceva pentru pensii daca maresc nesabuit (electoral) SMBE.

Marcel Orzan spunea...

Pt. avianyc:

Calculele tale sunt gresite. Cf. art. 87, alin. (6) L. 127/2019: “punctajul lunar stabilit în condiţiile prezentei legi se CORECTEAZĂ cu RAPORTUL DINTRE COTA DE CONTRIBUŢIE DE ASIGURĂRI SOCIALE DATORATĂ LA SISTEMUL PUBLIC DE PENSII DE CĂTRE ASIGURAT, prevăzută de Codul fiscal, din CARE S-A DEDUS COTA DE CONTRIBUŢIE AFERENTĂ FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT ŞI COTA DE CONTRIBUŢIE PREVĂZUTĂ PENTRU PERSOANELE FIZICE care au calitatea de angajaţi sau pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei de asigurări sociale.“
Deci cel care contribuie la Pilonul 2 nu va mai avea punctaj lunar de 100% si de 86%, adica raportul (25%-3,5%)/25%! Asa se face ca pe cele 2 exemple ale tale, calculele corecte sunt:
1. Salariu 3.000 lei cu 5.380 lei SMBE:
- neasigurat pil2: punctaj lunar 0.55762, care duce la o pensie de 1.442 x 0.55762 = 804,09 lei;
- asigurat pil2: punctaj lunar 0.47955 (0.55762 x 86%), care duce la o pensie de 1.442 x 0.47955 = 691,52 lei.
PIERDERE de 112,57 lei!
1. Salariu 3.000 lei cu 5.380 lei SMBE:
- neasigurat pil2: punctaj lunar 0.92937, care duce la o pensie de 1.442 x 0.92937 = 1,340.15 lei;
- asigurat pil2: punctaj lunar 0.79926 (0.92937 x 86%), care duce la o pensie de 1.442 x 0.79926 = 1,152.53 lei.
PIERDERE de 187.62 lei!
La valori ale punct pensie mai mari/salariimai mari calculele sunt si mai nasoale! Ma rog, om vedea!

Hai CFR-ul!

Marcel Orzan spunea...

2. era cu 1. Salariu 5.000 lei cu 5.380 lei SMBE, scuze

Marcel Orzan spunea...

Pt. Leon:

Corect, si in Legea 263/2010 !

Burebista spunea...

Revizuire și raționalizarea la pensiile speciale chiar și la cele ale magistraților, se traduce asa cum au tot vorbit în interviuri cei de la putere chiar și de la PSD, ca aceste pensii sa nu mai depășească nivelul salariului avut în activitate asa cum se intpla în prezent la magistrați.
Decizia CCR și a CJUE spune referitor la pensiile magistraților, ca aceste pensii trebuie sa aibă un cuantum cât mai apropiat de venitul pe care l au avut în activitate.... Cu alte cuvinte pensiile magistraților vor fi plafonate la net la fel ca toate celelalte pensii cuprinse în oug 59...
Mai rămân pensiile primarilor care momentan nu se plătesc dar care ar putea fi supuse unei reguli asemănătoare de plafonare.....

Burebista spunea...

Pe acest link găsiți mai multe explicații decât în topic

https://cursdeguvernare.ro/pensiile-speciale-desfiintare-nu-militari-primari.html

akord 75 spunea...

Avyanic & co
1-luna aia de miere cred ca s-a terminat deja ieri in ziua investirii.Se cam vede deja:)
2-O ardeti cu pilonul ala 2 de parca ati avea 20 de ani varsta nu 20 de ani de cand v-ati pensionat:)))
Deh plictiseala mare la pensie bre! Ati facut deja statistica aia de baza
"Daca stai cu o buca pe plita incinsa,iar cu cealalta intr-o galeata cu gheata e clar ca e vai de curul tau.Dar pe medie e bine....":)) statistic vorbind:))))

Iulian Mareș spunea...

Leon,
ăsta parcă vine din Zona Crepusculară!
Traiește in păcatul existenței minore, diriguită de alții, sau in Metaverse, mai sigur!

Iulian Mareș spunea...

Nu este produsul livrat de mine!...pt ca eu nu sunt economisto-avocato-aeriano ... precum un idiotăn! Autor: Soviani! Ar trebui sa skimbe titlul articolului in ”Cum a fost ROU pusă în cap de un autist arogant, mare cat plopul!”!!!

”Si am vorbit despre ceva ce o generatie intreaga (nu noi) ci cei nascuti dupa 2003, nu au mai văzut. O crestere atat de rapida a prețurilor si atat de mare. Intr-un singur an, o triplare a scaderii valorii banilor fata de anul precedent, inflatia declarata urcând la 8% (fata de 2,6% in 2020), si in mod real, mai apropiata de 15%.

Uitandu-ma pe cifre, o inflatie de peste 8%, Romania nu a mai avut din 2005. Dar cum preturile in 2021 sunt subestimate de catre Institutul National de Statistica, vorbim mai degraba despre o inflatie cum nu am mai avut din 2003, cand rata comunicata a fost de 15,4%. În 2004 a scazut la 11,9%.

Diferentele (in rau fata de evolutiile precedente) sunt insa mult mai mari. Pentru ca in 2003 era al 6-lea an consecutiv se scadere a ritmului anual de majorare a prețurilor. Așa ca, ne intoarcem mai degraba in 1997 (Conventia Democratica), care a reusit aceeasi ,,performanta” ca si coalitia toxica informala PNL-PSD (pana in 25 noiembrie 2021) si care s-a formalizat, tot toxic, incepand cu 25 noiembrie 2021. În 1997 a mai reusit un guvern sa tripleze inflatia de la an la an. Cum sa spun asta mai scurt? #nimicpentrupopulatie.

Asa ca, nu gresesc: o asemenea cel putin triplare a ritmului de majorare a preturilor de la an la an este ceva nemaivazut de o intreaga generatie. Peste 4 milioane de oameni nu au mai vazut asta. Si nu au mai vazut preturi care se modifica in sus si dramatic, de la trimestru la trimestru, sau chiar de la luna la luna.”

Leon spunea...

Ptr.Avia, din Legea 303/2004:
"Articolul 83^2
(1) NU BENEFICIAZA DE PENSIA DE SERVICIU prevăzută la art. 82 și 83^1 și de indemnizația prevăzută la art. 81 judecătorii, procurorii, magistrații-asistenți și personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor care, chiar ulterior eliberării din funcție, au fost condamnați definitiv ori s-a dispus amânarea aplicării pedepsei pentru o infracțiune de CORUPTIE, o infracțiune asimilată infracțiunilor de corupție sau o infracțiune în legătură cu acestea, precum și una din infracțiunile cuprinse în titlul IV din Legea nr. 286/2009, cu modificările și completările ulterioare, «Infracțiuni contra înfăptuirii justiției» săvârșite înainte de eliberarea din funcție. Aceste persoane beneficiază de pensie în sistemul public, în condițiile legii.
(la 18-10-2018, Alineatul (1) din Articolul 83^2 , Titlul III a fost modificat de Punctul 144, Articolul I din LEGEA nr. 242 din 12 octombrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 15 octombrie 2018 )"

Marcel Orzan spunea...

Pt. avianyc:

Acu’ vad ca pot fi prezentate mai simplu calculele de mai sus. Adica, in cazul ideal a unuia care iese la pensie si a muncit sa zicem 35 ani si a fost salarizat luna de luna cu un venit egal cu SMBE, in cazul in care a constribuit 3,5% la Pilonul2, el va avea un Punctaj lunar de 86%, prin aplicarea deducerii prevazute de art. 96 (3) L.263/2010 sau art. 87 (6) L. 127/2019 [(25%-3,5%)/25% = 86%]. Pe cale de consecinta el va avea un Punctaj mediu anual de 0,86000 puncte si nu 1,00000, ca in cazul in care nu ar fi contribuit la Pilonul2! Adica va avea o pensie de:
- 1,240.12 lei = 1.442 x 0,86000;
si nu de
- 1.442 = 1.442 x 1,00000, daca nu ar fi contribuit la Pilonul2. Deci o pierdere de 14% care este aproape dublu fata de randamentul tau fond de 8.2%, pe care ni-l tot bagi in nas pe aici!
Asa ca, valea cu Pilonul2, nationalizare urgenta, e furaciune pe fata, nu degeaba au actionat la timp cei din Polonia si Ungaria! Chiar ma gandesc la ce Mana cereasca ar fi pentru Sist. Public/BASS un influx de 13-15 mld. EUR cat e in portofoliul hotilor astia in momentul asta!

Hai, la pensie marita!! De PSD, nu de bolojani, turkane, kţ, rujaţi si alti derbedei de gen!

Marcel Orzan spunea...

Tot pt. avianyc:

Si ca dramoleta sa fie completa, tot pe exemplul de mai sus, in cazul trecerii la formula de calcul VPR x Numar total de puncte, calculele ar fi sim ai dezastruoase, astfel:
1. La VPR = 58 lei, pensia va fi:
- fara contributii 3,5% la Pilonul 2: 35 NTP x 58 VPR = 2.030 lei;
- cu contributii 3,5% la Pilonul 2: 30.10 NTP (35 x 86%) x 58 VPR = 1.745,8 lei, adica - 284.2 lei!
1. La VPR = 75 lei, pensia va fi:
- fara contributii 3,5% la Pilonul 2: 35 NTP x 75 VPR = 2.625 lei;
- cu contributii 3,5% la Pilonul 2: 30.10 NTP (35 x 86%) x 75 VPR = 2.257,5 lei, adica - 367.5 lei!
Nice!

Leo spunea...

Dîncu la preluarea funcţiei ne spunea nici mai mult nici mai puţin decât că 2 ani de acum înainte "va învăţa" ce e armata. Vă daţi seama ce-şi mai frecau mâinile de bucurie gulerații când au auzit aceste declarații.
Apoi , ciucă la fel ca și Dîncu spuneau că învățământul este marea prioritate a guvernării.
Păi dacă este așa , atunci să înceapă cu declarații pe propia răspundere a fiecărui "doctor" că nu şi-a plagiat lucrarea de doctorat , urmată de verificări în acest sens.
TRĂIASCĂ ROMÂNIA EDUCATĂ (......DE PLAGIATORI) !

Leon spunea...

Poate doriti sa-l vedeti pe noul ministru al MApN:
https://www.stiripesurse.ro/video-vasile-dincu-corectat-de-generalul-ciuca-inca-din-prima-zi-de-mandat-eu-imi-aduc-aminte-de-acum-40-de-ani_2114850.html

Huhu Rezea spunea...

Majoritatea celor pensionați inainte de 2010 au suma punctajelor anuale peste 70-80 puncte.
Nu vor avea pensie civilă mai mică e 58x70= 4160+ sporul OMM
Un pensionar cu 100 de puncte va avea o pensie civilă de 5800 lei + 1160 lei OMM = 6960 lei
Pariez câ mulți din vechii pensionari militari care au acum 100 de puncte primesc o pensie militară recalculată de cca 4000 lei.

Huhu Rezea spunea...

Al dracu' șorici pe spinarea guleraților!
Când aveam pensie civilă potrivit L 263/2010, sporul OMM nu era parte componentă a pensiei, cum au îmbrobodit, spre rușinea ei, și ICCJ. Da, pensia civilă nu are niciun plafon.

Marcel Orzan spunea...

Pt. Huhu:

De acord, nu am ce spune, e foarte corect! Numai ca daca intrebi vreo cativa sefi post politie pensionati dupa 2015, s-ar putea sa nu primesti replici foarte nefavorabile si asta putin spus!
Oricum, legat de visul tau de reintegrare a pensiilor militare in sistemul public de pensii si trecerea lor pe contributeala, te anunt ca “no chance”, 0, nula! Si asta in primul rand din cauza sau datorita Min.Muncii/CNPP care va face tot ce e posibil sa nu se mai repete balamucul cu L.119/2010!
Mie mi-e teama de “guleratii” nostri cum ii numesti, care eventual la nu stiu ce presiuni s-ar putea sa inventeze o formula de calcul pe “contributeala” dar in interiorul sistemului de pensii militare actual, deci separat de sistemul public! Ce m-a speriat este ca cei de la CSP MApN, plecand de la idea ca acest nou sistem va ramane in finantarea BugStat, cand au evaluat modele s-au oprit si pe la Sist. Pensii pt. Agricultori (finantat exclusiv BugStat) si li s-a parut destul de logic!! Doamne fereste; adica pensia de Col. = Pensia de tractorist, nu ca as avea ceva cu tractoristii, dimpotriva, si tata a fost tractorist, dar!!
Eu zic sa speram ca Ciuca asta al nostru va avea ceva vana in el si va reinvia ideile de reparare/corectare a L.223/2015! O sa vedem!

Stima,

Leon spunea...

Huhu, pana in ianuarie 2017, contributia pentru CAS si CASS era plafonata la nivelul a max.5 salarii medii brute pe economie, deci si PMA era limitat !

avianyc spunea...

@ Marcel Orban
Buna interventia anului Huhurez in privinta formulei de calcul pe L127.
Referitor la calculele facute de dvoastra ,ma mir ca @ Leon nu a sărit sa va completeze cu ce se mai adaugă la contributiva peste acel 86% . Pe mine m-a atenționat cand am scris ca ridicarea SMBE la 5380 a dus la scăderea treptată a puncajelor anuale motivînd ca scăderea este refacuta de anumite compensații precum indicele de corecție pe 263 si mai multe compensații pe L127 ,compensații care adăugate peste 86% duc spre 100%.
Poate revine si face dovada ca pensia contributiva nu este chiar86% ci cam 98-100%.
Dacă pilonul 2 ar fi eliminat probabil ca si o parte din compensații vor dispărea.
Pilonul 2 poate fi eliminat numai ca el prin investitii si supraveghere corecta pot aduce randament mult,mult peste 8.2 % ,Ceea ce ar însemna un venit substanțial peste 98-100% pensie contributiva.

ifrim spunea...

Să facă prima dată actualizarea apoi poate învăța câți ani dorește cum este cu armata!

M spunea...

@Marcel Orzan

Foarte bine ca ati explicat! Cine vrea (si poate) intelege! Eu nu am prins posibilitatea sa contribui la Pilonul 2 si, pentru ca am bun simt nu ca unul avianyc, ma feresc sa comentez acolo unde nu ma pricep.

@Huhu Rezea

Adica, mai pe scurt: cu cat ai prins mai mult inainte de 89 cu atat iti e mai bine pe contributivitate. Sa faci acum, in conditiile actuale de salarizare, 100 de puncte (sper ca dumneavoastra nu sunteti ca avianyc sa luati solda sefului statului major sa o inmultiti cu 30 si sa ziceti fericit ca se poate!) Faceti asa, o medie, intre solda unui slt si cea a unui cdt. de unitate (sa zicem ca TOTI cei care incep ca slt ajung cdt. de unitate si tot asa presupunem ca avem o cresre liniara deci media este simpla)!!!

M spunea...

@Leon

Cand nu ai cu cine.... nu ai cu cine!!!

Eu ii raspunsesem lui avianyc dar pentru ca i-am zis ca iar e prost Huhurez nu m-a mai lasat sa postez! Asa ca acum nu ii mai zic!

Oricum eu am scris: " Era vorba sa.... "
In limba romana expresia asta inseamna o posibilitate care nu a devenit realitate sau care nu a devenit realitate inca! Perfect corect si logic!!

Dar ai cu cine?

Mai avianyc de atatea ori ti-am demonstrat ca nu ai habar... devine chiar plictisitor! Ramai sa il lauzi pe Bolojan! Atat poti!

avianyc spunea...

Ps Scuze.
Fără intentie. Marcel Orzan in loc de Marcel Orban. Scrisul pe telefon

Huhu Rezea spunea...

@Orzan
Eu nu militez atât pentru desființarea pensiilor militare cât pentru calculul lor și în varianta contributivă, astfel încât nicio pensie militară să nu aibă, ca acum, cuantumul mai mic decât cuantumul calculat în varianta contributivă potrivit Legii 127/2019.
Pensiile civile din perioada 2011-2015 au fost plăâtite tot de casete sectoriale, numai că nici CASS-ul si nici Fondul de pensii pentru militari nu mai erau gestionate de instituțiile militare. Fondurile veneau de la CNPP.
Ce fonduri sociale ar mai returna instituțiile militare la rectificările de sfârșit de an?

M spunea...

@Huhu Rezea

Eu nu militez atât pentru desființarea pensiilor militare cât pentru calculul lor și în varianta contributivă...

👏👍 DA!!!!!!

M spunea...

După mine nicio pensie nu ar trebui să depășească salariul președintelui.

Nici dacă este contributivă!

M spunea...

Sau vorbind și despre pensiile militare:
https://www.7media.ro/vasile-dincu-viitorul-ministru-al-apararii-nu-cred-ca-pensiile-din-sistemul-militar-trebuie-acordate-pe-contributivitate

Leon spunea...

Modificarile legislative, la pensiile militare sunt propuse de cei aflati in ACTIVITATE, si cu siguranta se gandesc la o formula de calcul AVANTAJOASA pentru ei NU pentru cei aflati deja la pensie..!

Marcel Orzan spunea...

Pt. Huhu:

Daca s-ar implementa o lege cu un mod de calcul similar L.127/2019, BUCUROS, DA! Problema e ca nu se stie, intelegi si cei care vor sa ne ologeasca in problema asta, putini, e adevarat, au inceput sa cam priceapa cum sta treaba!
La “Pensiile civile din perioada 2011-2015 au fost plătite tot de casete sectoriale, numai că nici CASS-ul si nici Fondul de pensii pentru militari nu mai erau gestionate de instituțiile militare. Fondurile veneau de la CNPP.”:
Afla, si-ti trimit doc. daca vrei, ca cel putin in perioada 01.01.2011-01.01.2014, NICI UN LEU NU A FOAST VIRAT DE LA BASS LA BUGETUL MApN, nici macar scriptic!! Finantarea a continuat in aceeasi forma: Bug.Stat la Bug.MApN in “Indicatorul Pensii si ajutoare pentru batranete - Capitol bugetar 6801, Subcapitol 03” din Bugetul MApN!! Si explicatia e simpla: era imposibil, la situatia in care era BASS, nu avea de unde sa vireze acesti bani, poti verifica singur pe site CNPP comparat cu situatii site Min.Finanate.

Pt. avianyc:

Stiu ce zici dar daca e vorba de Indicele de corectie, esti de acord ca acesta se aplica, in ex. meu de mai sus, si celui fara contributii 3,5% la Pilonul 2, in egala masura ca si celui cu contributii 3,5% la Pilonul 2; REZULTA ACEEASI PIERDERE!
Cat priveste Pilonul2, la care am fost implicat intre 2004-2007, prin adaugiri la sarcinile de serviciu, eu de atunci am simtit ca e “something fishy” cand am citit Legea nr. 411/2004, care nu este altceva decat o bataie mare de joc la adresa romanilor si in temeiul careia NU VEI PUTEA NICIODATA SA DESCHIZI UN PROCES CU SANSE REALE DE CASTIG! Citeste si tu, asa cateva, ca ma ia capu’, cand deschid:
“Art. 135. - (1) Participantul are dreptul la o pensie privată de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public.
(2) Suma totală cuvenită pentru pensia privată NU POATE FI MAI MICĂ DECÂT VALOAREA CONTRIBUŢIILOR PLĂTITE (adica DOAR CE CONTRIBUI, nu mai vb. de RANDAMENT DE FOND sau “randament mult, mult peste 8.2 %”, cum zici tu), diminuate cu penalităţile de transfer şi comisioanele legale (adica, STAI CA MAI SI DIMINUAM!!).
Art. 136. - (1) Activul personal net este folosit exclusiv pentru ACHIZIŢIONAREA (adica, stai sa ti-o achizitioneze, nu sa-ti dea pensia; bai, ma lesi!) unei pensii private.”
Eu sunt ferm convins, ca in apropiere de 2027, cand vine valul mare al pensionarilor la limita de varsta pt. contributorii astia, toate fondurile din Pilonul2 vor da faliment sau ceva in felul asta! Pun pariu pe ce vrei!
Si statul nu garanteaza “pensia privata” cum tot spui, desi daca se va intampla ce cred, tot statul va fi facut responsabil! Ma rog, vedem! Oricum, furaciune de furaciune!

O zi buna

Leo spunea...

Bietul Dîncu , va fi jucat pe degete și îmbrobodit de gulerați cum vor aceștia.
În locul lui , în prima zi le-aş fi cerut ca în termen de o săptămână să aibe fiecare la dosarul de cadre , o declaraţie pe propie răspundere că nu au doctoratul plagiat. Apoi , le-aş fi cerut o listă cu principalele probleme care trebuiesc soluționate la MFA și cine trebuie să le soluționeze .
Astfel se impunea din prima în fața guleraților , dar a ales să se facă de râs în fața lor spunându-le că are nevoie de 2 ani ca să învețe ce și cum cu armata. Mi-e milă de el că pare a fi un băiat bun și pregătit.......

Huhu Rezea spunea...

Orzan
Oricum, bani necesari plății pensiilor nu erau din cei alocați bugetului MApN, MAI sau SRI.
CAS-ul plâtit de militari mergea la Fondul de Pensii.
Fondul de pensii era completat de la buget, așa cum și Fondul de Pensii a alimentat odinioară bugetul de stat. Vezi naționalizarea Fondului pentru pensia suplimentară de către Guvernul Radu Vasile.

Brenda spunea...

Vedeti_va de treabă
, Că deja ei au discutat c vor face cu rezerviștii, dar oricum 120 zile pentru a vedea ce face cu legea pensiilor civile ,ce modifică și cum o va aplica . Nu uitați că au fost norme de aplicare în ,2010 cândilitarii au trecut pe legea 263.deci se va ține cont și de statul la care se lucrează încă ,așa că va curge multă cerneală . SA FIM SANATOSI SI SA VEDEM ,

Marcel Orzan spunea...

Pt. Huhu:

La “CAS-ul platit de militari mergea la Fondul de Pensii.”, cred ca te referi la BASS/CNPP! N’as prea’s crede, dar ok, cum zici! Oricum, interesant, in sensul ca daca e asa cum spui, cei in activitate pot merge la CNPP/casele teritoriale de pensii sa solicite CERIFICAREA STAGIULUI DE COTIZARE, pt. perioada 01.01.2011-31.12.2015, in temeiul art. 50 din L. 263/2010, nu?! Chiar mi-as dori sa vad macar unul, de samanta, facand asta, sa aiba si el un document – ADEVERINTA privind stagiul de cotizare in sistemul public, asa ca amintire!!
Fondul pentru pensia suplimentară nu a avut nicio legatura cu Fondul de Pensii, cum spui tu, ci se pastra “într-un cont special la Casa de Economii şi Consemnaţiuni, pentru care se acorda o dobinda de 3 la suta anual” – art. 60 (3) D.214/1977.
Si nici macar nu a fost o nationalizare “completa” sau dusa pana la cap, in sensul ca acei bani (numai MApN ave 1,4 mld USD) au ramas la CEC, si nu au ajuns la Bug.Stat sau Bug.MApN, in ciuda sutelor de adrese facute de MApN incepand din 1999 si pana prin 2005 cand s-a uitat totul! Ca la noi, management performant!

Respect