Un produs Blogger.

Ce inseamna actualizare?

Prin actualizarea soldelor de grad si funcție nu primim toti - cei cu acelasi grad si aceeasi functie - cresteri egale. Fiecare primeste in baza de calcul doar ceea ce ii lipseste din valoarea actuala a soldelor de grad si functie pentru activi.

luni, ianuarie 30, 2023

Proiectul legii pensiilor speciale a intrat în procesul de legiferare la Senat sub numărul L 4/2023

152 comments

 S-a aprobat dezbaterea în procedură de urgență.

Raportul prin care proiectul va fi propus spre aprobarea sau respingerea  Plenului va fi întocmit de 3 comisii(juridică, apărare, muncii) până la 14 02 2023.

Printre documentele depuse  la Fișa actului  L4/2023(«--dați click) se află și Avizul Consiliului Superior al magistraturii.

Proiectul legii poate fi accesat direct AICI.

Avizul Consiliului Legislativ---» AICI





152 de comentarii:

Nico.tnt spunea...

Treaba n-o sa fie usoara!Imi place punctul de vedere al Cosiliului Economoc si Social in privinta militarilor si rezervistilor militari. Nici vorba de contribitivitate in proietul de lege!

Leon spunea...

"Nu mai puțin de 21 de judecători cer, chiar astăzi, să iasă la pensie, după ce, la începutul acestei săptămâni, au primit deja „undă verde” să părăsească sistemul încă doi procurori.

Secția de Judecători de la Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) are, în ședința de astăzi, pe ordinea de zi, de analizat nu mai puțin de 21 de cereri de părăsire a sistemului de către magistrați din teritoriu, printre care și judecători cu funcții de conducere."(Juralul.ro)..!!

bogdan spunea...

Scuze pentru ca nu este la obiectul discutiei.

ADMIN am verificat documentele de iesire la pensie.

Randul 4 decizia de pensie SOLDA DE GRAD ( S ) Maior 2021 este de 326 lei.

ADMIN daca cele prezentate in topicul anterior sunt corecte (cuantum SG in alte structuri gen Plt.adj.pr. 395 lei) cum se explica ?

Dupa parerea voastra cine a gresit DACA a gresit.

Boby spunea...

Domnilor PARLAMENTARI, domnilor GUVERNANȚI,

Pensiile militare în plată NU SUNT reformate cum se afirmă,iar domnii guvernanți s-au dat de gol prin ordonanța de indexare care s-a făcut diferențiat și prin care TOATE PENSIILE MILITARE ÎN PLATĂ CU UN CUANTUM DE 102 % DIN BAZA BRUTĂ CU 6 LUNI au primit procente suplimentare față de pensiile de la alin.2(01.01.2018) care sunt plafonate în plată la 58,5 % din baza brută, nu din 102 % pensie brută,și în loc de remediere,a mărit inechitatile funcție de momentul pensionarii fiecăruia
PENTRU a FI REFORMATE și PENSIILE MILITARE ÎN PLATĂ este OBLIGATORIU să INTRODUCEȚI în proiectul de modificare a pensiilor și să fie legiferat ca acestea SĂ FIE RECALCULATE pe principiul cu baza 12 LUNI și PENSIE ÎN PLATĂ MAXIM NETUL de LA MEDIA BAZEI ACTUALIZATĂ
DOMNILOR PARLAMENTARI DACĂ VREȚI ȘI DORIȚI REFORMA PENSIILOR MILITARE INTRODUCEȚI RECALCULAREA ACESTORA ȘI ATUNCI ATÂT PENSIILE ÎN PLATĂ ACUM, DAR ȘI VIITOARELE VOR FI CALCULATE, IMPOZITATE ȘI PLĂTITE CU O SINGURĂ FORMULĂ, ALTFEL VEȚI FACE 3 CATEGORII FUNCȚIE DE MOMENTUL PENSIONARII

bogdan spunea...

Plt.adj.pr. iesit la pensie 2022 SOLDA DE GRAD 287 lei.

luchy19 spunea...

Altfel spus acest proiect va fi trecut pe repede înainte și la 01 aprilie aprobat ?

luchy19 spunea...

https://www.senat.ro/legis/lista.aspx

luchy19 spunea...

Printre dumneavoastră dacă se află și un absolvent al facultății de drept ar fi bine dacă ar rezuma în linii mari avizul consiliului legislativ.

luchy19 spunea...

Aceste modificări la legea pensiilor militare vor aduce vreun beneficiu celor care sunt deja pensionari până la promulgare ?

bogdan spunea...

Plt.adj.pr. promotie 1991 iesit octombrie 2022 PENSIE NETA 4195.
Sunt curios care este pensia minima a unui Agent sef principal iesit 2022.

luchy19 spunea...

Domnule Boby trimite ti la opinii pe site ul parlamentului unde se află documentele.. L4

mosmartin16 spunea...

Corect, Boby ! Asta am spus-o eu mai demult ! Vezi ultimul meu exemplu cu calcule concrete în care baza de calcul e formată numai din următoarele elemente actualizate : SG, SF, G, SC și CS ( compensația de risc ) !

Huhu Rezea spunea...

@lukhy
Nu este mai bine să citească fiecare avizul CSM?
Magistrații nici nu pun în discuție alinierea pensiei lor la contributivitate și nu sunt de acord ca pensiile să diferențieze funcție de momentul ieșirii la pensie. Sunt de acord ca și pensiile în plată să fie recalculate urmând ca în plată să rămână noul cuantum recalculat. Apreciază că dacă prestațiile anterioare recalculării nu sunt afectate, adică nu-i pune să restituie drepturile de pensie mai mari decât noul cuantum mai mic, nu este retroactivitate.
Sunt de acord ca și la ei pensia în plată să nu fie mai mare de 58,%5 din baza de calcul netă din 12 luni.

luchy19 spunea...

Domnule Bogdan, ați avut Oscar? În 2021 subofițeri MAPN au ieșit cu 3600 lei.

Leon spunea...

@Bogdan, SG.in Decizie este aprox.cea din L.153 !
Vezi ca trebuie sa mai fie o rubrica cu toate elementele ACTUALIZATE la data Stabilirii pensiei militare( SG ar trebui sa fie 395 lei)..!!
PS. Ce parere ai despre un Lt.col.iesit la pensie in anii 2000 si in octombrie 2022 avea 4000 lei pensie neta ??

Boby spunea...

Bogdan,
Dacă dețineți fluturași,verificați 2017 cu 2018
La calcul,unde se prevede actualizarea elementelor,vedeți poate apare majorat conf. Legii 293/2015, respectiv Legea 153 /2017

Leon spunea...

Puteti trimite propuneri la Senatorii din Comisia pentru Aparare, comisie raportoare a acestui proiect de lege:
https://www.senat.ro/ComponentaComisii.aspx?Zi=&ComisieID=4F215FCC-57DD-48E1-ADE9-A7FE8F3B9533

Alexandru spunea...

Ptr Bogdan. Ag șef adj de polițe ( plt maj), fără studii militare, din jac, făcut Ag de poliție, ieșit la pensie in 2020. Pensie netă ianuarie 2023, 5184 lei!��

luchy19 spunea...

Domnul Leon, dl.lt.col.pensionat în anul 2000 a avut cel puțin 25 de ani vechime în sistemul militar ? Este o pensie destul de mică.

bogdan spunea...

PENTRU LEON

O pensie foarte mica are respectivul Lt.col. Acolo ajung si eu in doi trei ani. DAR CUM AM SPUS IN DOI ANI SE VOR RECALCULA SI ACTUALIZA PENSIILE. Atunci cand un SGP va depasi acel LT.COL. Eu asa cred ca peste vreo doi ani. Nu cred ca mai repede.

Leon spunea...

@L19, a avut 31 ani vechime in serviciu !

Geo spunea...

D le luchy aveți dreptate,eu am ieșit în 2020 plt. adj. MApN, cu 3362,vechime efectivă fără grupă, 33 ani si 6 luni!

mosmartin16 spunea...

Rog camarazii - care mă pot ajuta - să-mi menționeze mai multe destinații către factori decidenți ori care pot determina o nouă abordare în ceea ce privește pensiile militare, iar aceasta pentru a putea trimite ultima mea analiză ( n.n. - cea cu baza de calcul formată din cele 5 elemente salariale actualizate și comune, indiferent de anul trecerii în rezervă, bază de calcul rezultată din 12 luni și care să necesite recalcularea pensiilor militare - cu eliminarea în totalitate a inechităților majore existente - și stabilirea pensiei nete în plată, pentru toți rezerviștii, în mod similar cu cea a celor trecuți în rezervă după OUG 59 / 2017 ( ca și în proiectul pentru pensiile speciale în ceea ce îi privește pe magistrați )) ! Mulțumesc mult !

luchy19 spunea...

Astăzi m am uitat mai atent pe decizia mea de pensionare și calculând 58.5 % din brutul mediei celor 6 salarii pe care le am ales a rezultat fix aceiași valoare ca la valoarea mediei netului care nu trebuie
depășit .

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@mos martin
In primul rând la cele 3 Comisii raportoare:

Comisia de apărare E-mail: comap@senat.ro
Comisia juridica E-mail: com.juridica@senat.ro
Comisia pentru muncă E-mail: cmun@senat.ro

Reține că în Avizul Consiliului Legislativ se atrage atenția cu privire la caracterul discriminatoriu al proiectuluii de lege, în sensul că prevede recalcularea pensiilor în plată numai pentru pensiile magistraților nu si pentru celelalte pensii speciale.
Florin Iordache este împotriva Avizului CSM.

Relu spunea...

@Huhu de ce nu recomandati sa se citeasca si avizul consiliului legislativ de exemplu? Recomandati doar ce va convine scopurilor? Aveti acolo si niste cazuri de la CEDO. Dupa cum mai spuneam: CSM nu este CCR si la judecatori recalcularea ar fi posibila mai ales pentru ca sunt aceleasi elemente salariale.
La civili de exemplu un profesor iesit la pensie acum 7-8 ani nu are in baza de calcul aceleasi elemente salariale ca unul iesit in 2022. Si acolo si in alta parte sunt discrepante si inecitati.
Asa e si la militari.Dar sa vii si sa afirmi ca ai o formula magica dar care favorizeaza doar pe unii e cam mult mai ale daca ati fi in pozitia in care ati muncit 20-25 de ani sau mai mult la tura si nu ati avut oskar sau alte beneficii pentru ca nu ati lins clantele sefilor, nu ati fi dispus a pierdeti 500 sau mai mult la o pensie de subofiter. La ofiteri e si mai mult.
Intreba Bogdan: conducator auto, program de 8h sau cat era ca nu avea ora fixa de plecare acasa, iesit in septembrie 2022, nu ii stiu traseul profesional aproape de 4700 net.Fara a fi omul sefilor.

Leon spunea...

"..Intrebat dacă este mulţumit de acest proiect al pensiilor speciale, Marcel Boloş a arătat: ”Astăzi am spus în Guvern că mai avem nevoie de informaţii suplimentare pentru a ajunge la o decizie sau să furnizăm informaţii pentru o decizie la nivelul Comisiei. Prima este legată de aceste tipuri de simulări care se fac pentru impactul bugetar al pensiilor speciale, al doilea, aşezarea regulilor pensiilor speciale într-o normalitate, o normalitate în reglementare, să prevenim acele inginerii când în ultima lună se introduceau tot felul de sporuri”.

Ministrul Fondurilor Europene a precizat că inclusiv Parlamentul se va pronunţa şi va avea dezbateri asupra proiectului de lege, iar până la validarea Comisiei mai este cale de parcurs."(Romania Tv.).

Relu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
reddog spunea...

Huhu
Pe Florin Iordache zis și "Alta întrebare" trebuia să-l ia duba cam de multișor. 😁

https://youtu.be/yTbW8lt8xVM

Relu spunea...

Daca va mai uitati in gura lui Bolos care si acum dupa mai bine de 10 de cand nu se mai dau preme de vacanta, e convins ca se baga aceste preme in baza de calcul si o arde cu ultima luna baza de calcul......

Relu spunea...

Si sa nu fim ipoctiti unii au iesit la pensie in niste conditii de ar fi facut invidios orice judecator la vremea respectiva.

Relu spunea...

Avizul consiliului legislativ e semnat de Iordache dar sigur nu a fost intocmit de el.

mosmartin16 spunea...

Mulțumesc mult, Huhu !

Brenda spunea...

Se va vota tot, nu au încotro,că da poată să primească banii de la BRUXELLES,pe urmă iar o sa fie balamuc, nu va rămâne ce se va vota,

csej spunea...

REFORMA.La muncă egala pensie egala.Nu ai nici o justificare sa iesi la pensie după restructurarea armatei la 45 ani.Subofiter cu pensie de nabab si locotenent-colonel cu pensie sub.Armata e construită piramidal si la pensii piramida nu trebuie cu curul in sus.Toate pensiile militare trebuie recalculate.Punctajul este corect si numai el da masura muncii.Fara sporuri si alte măgarii gen lucrări de excelență.
Ciuca tine cu dintii de legea 223/2015 fiindca el si sotia lui sunt beneficiari a unei legi care îi favorizează.Legea 223/2015 care este fără tăgadă speciala trebuie atacată la UE.Ciuca minte fără rușine cand afirmă că legea 223/2015 este reformă.Cine are pricepere sa îngrijească de principiu ce sa cuprindă adresare la UE.

Unknown spunea...

Domnilor,Plt.adj.pr.,iesit la pensie cu o vechime efectiva(fara grupe)35ani si 9(noua) luni,in data de 30.11.2016.cu o pensie neta in valoare de 2864 ron.

ovidiuzid spunea...

Aveți dreptate domnu Relu.
Și tot ei sunt și cea mai mare parte dintre nemulțumiți.

Viorel spunea...

O întrebare pentru cine mai înțelege ceva dacă cei care propun legi sunt deștepți sau dau prin gropi. Dacă Legea nr. 153/2017 a abrogate Legea nr. 284/2010 și toate OUG ce au adus modificări și completări la această lege iar dacă prevederile art. 20 pct. (1) și (2) din Legea nr. 284/2010 nu se mai regăsesc în noua lege a salarizării, ce rost mai au prevederile de la Art. IX / art. 28 pct. (1) lit. (h) din noul Proiect de lege ? „plățile compensatorii și ajutoarele la trecerea în rezervă sau direct în retragere, respective la încetarea raportului de serviciu cu drept la pensie”.

RD spunea...

Mă tot întreb de ce ar fi nevoie de luni și 'ani' pentru a face un proiect referitor la acest jalon? Budăi a mai și zis că a discutat de multe ori cu BM și CE. Ar fi trebuit de mai mult timp să fie finalizat proiectul cu propunerile și aprobările BM și CE. Nu cred că a fost atât de greu să iei niște date și să le prezinți ălora.

Huhu Rezea spunea...

Prevederea care se reia în ordonanțele de după abrogarea L 284/2010 privește alte compensatorii sau ajutoare decât cele din art. 20 din Anexa L 284/2010, de care au beneficiat militarii sau civilii în decursul anilor la încetarea raporturilor de munca.
Nu numai militarii au primit ajutoare la pensionare.

Viorel spunea...

Unknown. Parcă ai vorbi despre mine. Plt.adj.pr./Plt.adj.pr., trecut în rezervă pe 30 noiembrie 2016. Vechime efectivă = 35 ani, 2 luni și 10 zile. Pensie brută = 3.350 lei – (impozit 16%) 346 lei – (CASS 5,5%) 136 lei = 2.868 Unknown, dar ATENȚIE, cu tot cu Oskar. Trăiască fostul Șef al SMG/SMAp, ministru și prim ministru care este foarte atent cu bunăstarea pensionarilor militari.

Burebista spunea...

Pentru domnul Bogdan și ceilalți, iată comunicatul de pe site ul MApN cu privire la cuantumul soldelor de grad din decembrie 2022 și cât vor fi în ianuarie 2023.
La maior SG este 449 lei
https://www.mapn.ro/cpresa/17760_guvernul-romaniei-a-aprobat-hg-privind-actualizarea-cuantumului-soldei-de-grad%E2%81%84salariului-gradului-profesional

Viorel spunea...

Da domnule Huhu Rezea, numai că, eu nu îi mai văd rostul la următorul text de lege pentru că dă impresia că aceste ajutoare se mai dau încă: „plățile compensatorii și ajutoarele la trecerea în rezervă sau direct în retragere”.

luchy19 spunea...

Viorel, dar cu toate indexarile ai ajuns în ianuarie 2023 la 4500 lei ? Cam cu această valoare cred că se pensionează un plt.adj.pr. la începutul acestui an . Sau mai mult...?

nr. 1 spunea...

Coreland ceea ce prevad Jaloanele PNRR cu Comunicatul M Muncii din 28 dec 2022 cu privire la pensiile de serviciu precum si cu declaratiile unor ministri de resort din lunile decembrie 2022 si ianuarie 2023 rezulta in mod clar ca :- toate pensiile militare si civile vor fi recalculate astfel incat sa fie ajustate cheltuielile totale cu pensiile si indemnizatiile de serviciu, conform angajamentelor asumate; - pensiile care sunt deja in plata se vor recalcula pentru a respecta noul principiu si pentru a elimina inechitatile intre beneficiarii care sunt deja in plata si viitorii pensionari;- nu scrie in nici un articol , in nici o fraza fraza ca pensiile militare deja stabilitae la data intrarii in vigoare a noii legi raman batute in cuie (si cucuie in cap) pe o durata nedeterminata. Ceea ce se tot zvoneste pe la talk showuri sunt doar vorbe de claca! Doar o simpla privire a situatiei a cheltuielilor cu pensiile de serviciu pe luna iunie 2022 arata ca din totalul de 1.001.403.206 lei , 470.089.522 sunt la Politie si Jandarmerie iar 349.858.723 lei la militari. Se vede deci ca peste 80% din cheltuieli raman cam ca in tren iar daca adaugam si 90.990.989 lei la magistrati (care teoretic ar putea fi recalculati ! Oare?) rezulta ca peste 90% din cheltuieli ar ramane nereformate(dupa unele minti contrarevolutionare) ceea ce nu cred ca se poate intampla! Ulciorul nu merge de mai multe ori la apa iar minciunile si minciunelele au picioare scurte! Asadar, Vant din PUPA pentru PNRR intru eliminarea inechitatilor si nedreptatilor si discriminarilor de la pensiile militare!

Viorel spunea...

Luchy19. Vorbești prostii. Decembrie 2022. Pensie brută=3.833 lei, pensie netă=3.650 lei. Înmulțește 3.833 x 5,1 apoi cu 5,1, dedu impozitul și rămâi cu o pensie netă de 4.019 lei. E grea aritmetica.

bogdan spunea...

Corect ! sa scada si daca se poate sa fie eliminate cu totul (prin indeplinirea tuturor jaloanelor din PNRR) pensiile CIUCANILOR !propun sa fie trimisi la galere iar ceilalti sa fie declarati pensionari unici pe taramul pensiilor militare.

Leon spunea...

@Bure, Europolul a calculat si Netul:
https://sindicateuropol.ro/ce-sume-vor-primi-politistii-in-luna-februarie/

bogdan spunea...

PENTRU BUREBISTA

Cu decizia de pensie in mana la (lit b) nr crt 3 SOLDA DE GRAD % 1,65
(lit b) nr crt 4 SOLDA DE GRAD 326,00 LEI

Apare mai jos la lit h cuantumul total actualizatal elementelor de la a la f si indica o suma . Am adunat a/f cu solda de grad 326 si rezulta exact acea suma. Poate nu ma uit unde trebuie.

Paul Puiu spunea...

Huhule referitor la plafonarea pensiilor militare prin oug 59/2017 sunt notiuni de drept fiscal si constitutional, nu de drept civil sau procesual civil!!! Din pacate un inginer ca tine nu poate intelege sau percepe toate notiunile juridice si este ceva normal!!!Consulta un jurist bine pregatit in legatura cu adoptarea plafonarii prin oug 59/2017 si te vei edifica paba la urma!!! Este adevarat ca sunt specializat sau am masters in drept penal dar mi-am perfectionat cunostintele juridice pe orice materie, profil si segment si iti dau lectii oricand vrei tubin orice domeniu, inclusiv contabilitate!! Daca esti perspicace vei intelege ca am lucrat in domeniu combaterii infractionalitatii economico financiare!!!! E greu pentru tine sa asimilezi atatea notiuni juridice din mers, dar e admirabil oricum dce ai asimilat din punct de vedere legislativ!!! Tot ce trebuie sa faci este sa te delimitezi de relatiile politice sau de politic si sa fii obiectiv si apolitic, adica in afara politicii!! PSD sau Ciuma Rosie este groparul tituror pensiilor militare!!!!!!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

nicolas.schmit@ec.europa.eu
ec-president-vdl@ec.europa.eu
roberta.metsola@europarl.europa.eu
charles.michel@onsilium.europa.eu
frans-timmermans-contact@ec.eu
cab-reinders-contact@ec.europa.eu
cab-johansson-contact@ec.europa.eu
cab-ferreira-contact@ec.europa.eu
cab-jourova-contact@ec.europa.eu
gvincelette@worldbank.org
worldbankofficeromania@worldbank.org
aakhalktsi@worldbank.org
empl-b5-unit@ec.europa.eu
empl-d2-unit@ec.europa.eu
stoltemberg.jensen@hq.nato.int
mailbox.ypp@hq.nato.int

Șoimul spunea...

Viorel, articolul 28 la care faci referire face trimitere la acele ajutoare, pe care nu le-am primit și care au fost amânate la plată.
Huhu nu are dreptate, logic vorbind, dacă nu se mai acordă ajutoarele prin lege, faci referire doar la cele restante.

Burebista spunea...

Cei 326 au crescut cu 10% în august 2017 și cu 25% în ianuarie 2018. Căutați fluturașii de solda din 2017 și 2018.

Huhu Rezea spunea...

@PP
Comisare, nu vrei d-ta să-ți vezi de trebușoarele d-tale și să nu ne mai agasezi cu idioțeniile de analfabet juridic? L-ai lăsat pe Neacsu și te-ai cuibărit aci.
Nici plafonarea de 85%, reglementată de art. 30, și nici cea la netul mediei nete a soldelor din baza de calcul nu sunt de natură fiscală.
Ce dracu', și un agent de poliție este mai destupat juridic decât d-ta.
Sunt pur și simplu plafoane instituite de legea pensiilor pentru cuantumul pensiei, nu pentru dreptul de pensie.
Plafonul de 58,5% provine din impozitarea salarială, nu pe pensie, astfel încât, după pensionare, să nu primești o pensie mai mare decât media soldelor nete ca activ.

monteoru spunea...

Renuntati la lene.Pe ei,pe mama lor.ff.Profitati de PNRR si atacati la UE aratand ca hotii nu vor o reforma a sistemului militar de pensii.Aratati ca e necesara o lege care sa nu atribuie pensie functie de anul pensionari ci de cat a muncit fiecare. Spuneti
ca Ciuca minte si ca de fapt isi apara pensia lui.
Demonstrati ca sunt pensionari militari discriminati cand cu toate ca sunt in aceeasi situatie juridica au pensii mici daca e sa ne raportam la cei de curand pensionati.

Huhu Rezea spunea...

@iceparule
Dar tu ce cusur ai? Dacă scrii aici... poți să scrii si decidenților.
Lasă lenea!

Huhu Rezea spunea...

Soimule
Ordonanta 168/2022 si cele anterioare de după intrarea în vigoare a Legii 153/2017 nu aveau cum să se mai refere la niște drepturi acordate printr-o lege abrogată, indiferent daca acele drepturi au fost amânate la acordare. Se refera la drepturi asemănatoare acordate de alte legi decît L 284. De exemplu si magistrații primeau ajutoare la pensionare și alte categorii de salariați. Astfel de ajutoare sunt prorogate de ordonantele de după 2017.

Viorel spunea...

Șoimule. Nu are logică afirmația ta. Dacă ajutoarele pe care guvernele trebuiau să le acorde în perioada iulie 2010-iunie 2017 nu se mai acordă prin abrogarea legii, atunci nu mai treci în alte viitoarele legi acest lucru. Îl elimini pentru că încurcă induce lumea în eroare. Sau poate mai speri la ele ?

RD spunea...

@Brenda, aveti dreptate dar dupa cativa ani daca ne luam dupa fisierul 'Expunere de motive', sectiunea a 4-a: 'Impactul financiar asupra bugetului general consolidat atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (pe 5 ani), inclusiv informatii cu privire la cheltuieli si venituri'. Daca nu se va schimba nimic din ce ce scrie aici, inseamna ca proiectul va fi valabil pentru cel putin 5 ani, cu ce scrie acolo.

Șoimul spunea...

Drepturile prevăzute într-o lege și neacordate se prorogă până la acordare, indiferent dacă legea respectivă a fost abrogată.
Voi reveni cu un exemplu concret

Gigi spunea...

Ca sa nu mai existe dubii,atît ptr.cei interesati cît si ptr.cei care au luat acele ajutoare pana în 2010,iar acuma interpreteaza unele prevederi legale,va aduc la cunostinta urmatoarele: ajutoarele au fost tinute suspendate pana s-a abrogat legea 284.La ora actuala le tin suspendate prin aceiasi metodă.Inclusiv instanta s a pronuntat,stiti situatia "ca prematur introduse actiunile".Daca o ora legea nu ar prevede ca sunt suspendate, s-ar deschide " cutia pandorei si am putea sa ne indreptăm cu actiuni în instanta de revendicare.
Cunosc unele pareri si voci,asa ca sa nu mai incerce cineva sa-mi explice sau spuna altfel ca nu voi fi de acord cu nimica,cu nicio explicatie.
Un lucru e cert, Au furat aceste ajutoare cu buna stiintă,de un Kior cu sluga lui Sancho Panza,cînd s a dat L
285.Drepturile noastre,Viorele,sau sunt Furate,da gasca mafiota,in colaborare ca spurcatii de gulerati.
Restul sunt baliverne!

Huhu Rezea spunea...

Gigi
Ce zici d-tale, acel moment s-a pierdut în anul 2017. Dacă prorogarea art. 20 din Anexa L 284/2010 înceta cu o zi înainte de adoptarea L 153/2017, înceta și prematuritatea acțiunilor în instanță.
Ce să vezi? Abrogarea Legii 284 a prins art. 20 din Anexa suspendat.

marvas66@yahoo.com spunea...

Am lucrat în viața civilă din 2016 până acum, ce pot obține la pensie pentru cotizația asta de 7 ani??? Sau rămâne în contul patriei că și recalcularea pensiei militare???

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

https://www.youtube.com/watch?v=_brgGig6OEU

Sf. Petru spunea...

Huhule, stirea serii:
HG-ul referitor la majorarea soldelor de grad se va aplica retroactiv, respectiv începând cu 01.01.2023! Interpretarea juridică dată de către ministerele de resort va fi aceea că HG-ul în cauză va avea aplicabilitate din 01.01.2023, chiar dacă de data publicării în M.Of este, evident, ulterioară. Interpretarea are la bază textul corespondent din OUG nr.168/2022(art.1, alin.6).

Huhu Rezea spunea...

Petru
Am văzut interpretarea respectivă dar ea este trasă rău de păr.
Dacă OUG 168/2022 nu excepta solda de grad de la blocarea la valoarea din 2022, guvernul nu putea să actualizeze solda de grad.
Deci OUG 168 a dat doar dezlegare pentru actualizare în anul 2023, dar actualizarea va opera numai de la data intrării in vigoare a HG si la valorile stabilite în Hotărârea de Guvern.

nlblog spunea...

@Huhu susțin că @Gigi are dreptate, iar pentru aceasta citez din paragraful 61 al Deciziei nr. 472/2021 a Curții Constituționale a României publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1091 din 16 noiembrie 2021, privitor (și) la drepturile care se acordă cu prilejul pensionării, “Curtea a reţinut că înţelesul normelor de suspendare a plăţii drepturilor salariale a fost clarificat prin Decizia nr. 16 din 8 iunie 2015, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Astfel, în interpretarea instanţei supreme, voinţa legiuitorului nu a fost aceea de eliminare a beneficiilor acordate unor categorii socioprofesionale, respectiv de încetare a existenţei dreptului la acordarea de ajutoare/indemnizaţii, ci doar de suspendare a exerciţiului acestui drept, precum şi faptul că dreptul la pensie şi condiţiile de pensionare, precum şi drepturile care se acordă cu prilejul pensionării sunt cele de la data deschiderii dreptului la pensie... ”

mosmartin16 spunea...

Acum am trimis la cele 3 comisii din Senat - menționate de Huhu și căruia îi mulțumesc - documentația referitoare la pensiile militare ! La celelalte destinații...în viitorul apropiat ! Vă pup pe suflete !

IAR99Army spunea...

ptr. marvas 66
In anul in care vei implini 65 de ani te duci matale frumos(daca esti nascut sa zicem in martie te duci in aprilie) la casa judeteana de pensii din judetul unde locuiesti si cei de acolo de la ghiseul informatii/registratura iti vor spune ce documente trebuie sa depui ca sa iti valorifici anii lucrati in civilie, dar atentie incepand cu 01.01.2016. Exista un protocol incheiat intre MAPN, MAI si SRI cu CNPP in acest sens. Anii lucrati in civilie inainte de 30.12.2015 sunt prinsi in decizia de pensionare doar ca vechime cumulata conform legii 223/2015 fara a beneficia si de mijloace banesti cum se proceda cand am fost trecuti pe legea 263 unde puteam trimite anual adeverinte de venit de la locul de munca la care lucram. Eu mi-am valorificat anul acesta (in luna aprilie cand am implinit 65 ani) 2 ani lucrati in 2021-2022 si o spun din experienta propie.pentru 2 ani eu am primit 140 lei pensie civila. sa fie primita ! daca vrei alte detalii ti le dau cand doresti.

Huhu Rezea spunea...

@nlblog
Esti nostim!
Când a judecat ICCJ, intentia legiuitorului era intr-adevăr de a nu elimina acele drepturi acordate de Legea salarizării, nu de legea pensiilor militare. Dar, prin L 153/2017 le-a eliminat chiar și în stadiul de suspendare.
Deci, ajutoarele nu sunt drepturi de pensie ci compensații sau ajutoare acordate cu ocazia pensionării.
Era nevoie ca înainte de abrogarea L 284/2010 ordonanțele de suspendare să fi ieșit din vigoare măcar o zi.

Sorin spunea...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02iWHqQKoEtyrCBzftbyGTXUBLxqh812jJH1ApkLjffx77ehRBSZQJrb1ZF11tJwrCl&id=251561955175925

Proletari din toate țările, uniți vă! Și dacă puteți veni cu detalii pentru o cauză nobilă

Polman spunea...

Peste o luna o sa formez o cerere catre instanta pentru acordarea ajutoarelor de iesire la pensie asa cum erau prevazute de lg.284. Si asa aflam ce solutie ne da instanta si ce acte normative blocheaza acordarea acestora.Daca ,,o da,, iar cu prematuritatea e ,,de luat,,, daca...

nlblog spunea...

@Huhu, paragraful nr. 75 al deciziei nr. 20/2019 a IICJ consemnează că „ În privinţa normelor abrogatoare, ele presupun încetarea eficacităţii dispoziţiilor normative PENTRU VIITOR şi pot dispune o abrogare directă sau expresă ori abrogarea tacită (când actul normativ nou, fără a conţine vreo dispoziţie abrogatoare, conţine doar dispoziţii incompatibile cu cele cuprinse în actul normativ vechi).” În consecință, prin abrogarea Legii nr. 284/2010, prevederile acesteia sunt limitate doar la intervalul cuprins între data intrării sale în vigoare, 01.01.2011, și data de 30.06.2017, deci NU după această dată! La fel, Legea 153/2017 nu poate abroga "regulile" din interiorul intervalului amintit, deoarece ar fi devenit retroactivă. Doar pentru viitor. Aceste două legi nu puteau coexista.

mosmartin16 spunea...

Cornelius, mulțumesc frumos pentru adresele precizate !

Huhu Rezea spunea...

@Skoda 4x4
Sindicatul politistilor"Diamantul" îți cere sprijinul pentru comentariul acesta. Ai dovada că OUG a fost aprobată înainte de a secere avizul Consiliului Legislativ?



Skoda 4x4
vin., 2 dec. 2022, 14:40
către eu

Skoda 4x4 a adăugat un comentariu nou la postarea dvs. „163 de excepții de neconstituționalitate a OUG 59/2017 au ajuns numai în anul 2022 la CCR”:

Pentru dl. Camarad,,,foarte pertinente observatiile ,dar ce ziceti despre faptul ca OUG.59 nu a avut avizul Consiliului Legislativ care este obligatoriu ? Cel putin asa a motivat Tribunalul in speta mea si a sesizat CCR. In rest multa sanatate tuturor.

vasile spunea...

Europarlamentarul Victor Negrescu anunță că România și orice alt stat membru vor putea solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență, prin folosirea articolului 21, dacă dovedesc că actualul context geopolitic și impactul său asupra prețurilor la energie, alimente, materiale de construcție, inflație au afectat direct capacitatea de implementare a măsurilor incluse în plan.

Dan B. spunea...

@IAR99Army spunea...ptr. marvas 66, la 12.01 23.00

Comentariul dtale este corect în ipoteza în care pensia respectivului a fost majorată în baza Legii 223/2015.
Majorarea s-a recalculat strict în baza elementelor militare ale soldei, fără datele stagiului civil de cotizare.
Dacă, în baza aceleiași legi, recalcularea i-a adus un cuantum mai mic decât cel aflat în plată la 31.12.2015 și a beneficiat de cuantumul avantajos, stabilit prin Legea 119/2010 sau Legea 164/2001, amicul dtale nu poate extrage stagiul civil de cotizare, încorporat anterior, pentru un alt dosar de pensionare al CNPP.

nr. 1 spunea...

@IAR99. Cu privire la ceea ce ati spus dvs. este fff important sa cititi din pag. 14-15 ale Avizului Consiliului Legislativ extrasul din Decizia nr 874/2010 a CCR: Cuantumul pensiei, stabilit potrivit principiului contributivitatii , se constituie intr-un drept castigat, astfel incat diminuarea acesteia nu poate fi acceptata nici macar cu caracter temporar. Prin sumele platite sub forma contributiilor la bugetul asigurarilor sociale, persoana in cauza , practic si-a castigat dreptul de a primi o pensie in cuantumul rezultat prin aplicarea principiului contributivitatii, astfel , contributivitatea, ca principiu, este de esenta dreptului la pensie, iar derogarile, chiar si temporare, referitoare la obligatia statului de a plati cuantumul pensiei rezultat in urma aplicarii acestui principiu afecteaza substanta dreptului la pensie. ATENTIE ! Nu trebuie confundata stabilirea pensiei potrivit principiului contributivitatii cu plata taxelor si impozitelor inclusiv plata contributiei la bugetul asigurarilor sociale! Concluzie: cei care au muncit dupa iesirea la pensie din sistemul militar si au contribuit la bugetul asigurarilor sociale SI-AU CASTIGAT DREPTUL DE A PRIMI O PENSIE IN CUANTUMUL REZULTAT PRIN APLICAREA PRINCIPIULUI CONTRIBUTIVITATII! IN ACEASTA SITUATIE BLOCAREA DE CATRE CPS IN DECIZIILE DE PENSIE A STAGIULUI DE COTIZARE ADAUGAT ESTE NELEGALA SI NECONSTITUTIONALA!

Leon spunea...

Scrie in Avizul dat de CL ca Guvernul a cerut avizul in data de 7 august( data publicarii in MO) iar OuG 59 a fost aprobata in 4 august:
https://www.cdep.ro/proiecte/2017/300/10/0/cl391.pdf

nastyboy spunea...

@mosmartin16 Degeaba ai trimis propunerile tale la Comisia de Aparare din Senat. Incearca sa le trimiti catre Comisia de Aparare din Camera Deputatilor sau chiar sa mergi in audienta la un deputat din cadrul circumscriptiei tale si sa ii lasi propunerile legislative. C.Dep. este camera decizionala in speţă. Restul e tacere. Si pamplezir. Si loazir. Succes, mosulică!

Skoda 4x4 spunea...

Dl. H

Acum 2 ani cand am deschis actiunea impotriva OUG.59 ,domnii de la Sindicatul Diamantul mi-au precizat intr-o discutie ca ei reprezinta interesele cadrelor active nu ale pensionarilor.
Acuma au nevoie de mine ca si pensionar? De ce?
Si da ,am dovada.

micutzul spunea...

Nici o OUG prin care sunt afectate pensiile militare nu este constituțională! Potrivit art. 115 al 5 ordonantele trebuiau dezbatute in procedurade urgență de cele două camere . Ori de la publicarea lor in M O. au trecut atâtea proceduri de urgență. Aici trebuie sesizată CCR! Și de asemenea că nu pot fi date OUG care aduc modificări legilor organice!

Leon spunea...

@Nasty, este foarte bine sa trimitem propuneri la SENAT, din cel putin 2 motive:
1.Daca sunt admise in comisii si aprobate in sedinta de plen, la CD ajunge aceasta forma.
2.Nu trebuie deosebiri majore intre cele 2 Camere, deoarece in cateva randuri CCR a admis neconstitutionalitatea unor proiecte de lege atacate de opozitie.
Dar, pentru ceva sanse, ar trebui sa avem cateva propuneri realiste, periate de Huhu Rezea si forma finala sa fie postata aici..!!

mosmartin16 spunea...

Corect, Nastyboy ! Mulțumesc pentru sfat !

Paul Puiu spunea...

Huhule sa discutam despre PLAFONAREA pensiilor militare, masura adoptata de PSD prin OUG 59/2017!! Definitia PLAFONARII in dex: A fixa limita maximă a unor sume în cadrul unor operațiuni financiare!!!!Orice operatiune financiara trebuie fiscalizata si prevazuta in Codul fiscal.
Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ. Huhule cand o sa gasesti tu in Codul fiscal definitia sau notiunea plafonarii sa o prezinti pe blog sa o vada toti!!
Din punct de vedere juridic nu poti plafona un venit provenit din pensii sau salarii decat daca este prevazut in normele fiscale, adica in Codul Fixal!!! Marii experti care au adoptat OUG 59/2017 schimband sensul definitiei plafonarii cu intentia de a atrage bani la bugetul de stat din pensiile militare!!! De fapt plafonarea este o suprataxare sau supraimpozitare venitului rezultat din pensii stabilit in urma veniturilor salariale brute si nete din perioada activitatii!!!
Masura plafonarii pensiilor militare este neconstitutionala si a fost legiferata cu titlul de PLAFONARE in loc de supraimpozitare, dar ea practic atrage la buget un procent din pensie care nu are corespondent in legea fiscala!!! Ca sa se retina niste sume de bani din din punct de vedere fiscal din venituri salariale sau pensii cu un titlu trebuie sa ai o baza legala denumita metodologie!!!
Daca tu Huhule crezi ca din punct de vedere juridic si constitutional este normala adoptarea PLAFONAREA pensiilor militare eu cred ca esti intr-o mare eroare!!! Din pacate esenta plafonarii veniturilor rezultate din cuantumul brut si net al pensiilor militare, sunt de fapt unicele venituri din pensii plafonate din Romania si stii de ce pentru ca stiu ca pentru aceasta categorie nu isi bate nimeni capul sau il intereseaza daca aceasta masura este legala sau constitutionala, la fel cum sunt si ordinele si dispozitiile dispuse in armata, politie, sri, etc!!!!!!!!

Viorel spunea...

Leon. Singura diferență este că OUG nr. 59/2017 a fost aprobată pe data de 04 august iar avizul Consiliului legislative a fost dat pe 07 august, data publicării în MO. Cu toate acestea, precizările Consiliului legislative se regăsesc în OUG. Oare cum s-a întâmplat minunea ? Cred că s-au întors în timp.

John spunea...

Domnule administrator publicati acesta decizie pentru a lamuri definitiv problema ajutoareleor la trecerea in rezerva.
M-am judecat alaturi de cateva zeci de contestatari si rezultatul este aici in Decizia nr.219 din 28 aprilie 2022.
Pe masuri fiscal bugetare greu v-a castiga cineva cat timp guvernul are drept de initiativa legislativa in probleme de urgente fiscal bugetare. Asa se interpreteaza la CCR in aceste cazuri. Inclusiv prin neacordarea ajutorelor se interpreteaza ca nu este afectat un drept fundamental, care nefiind fundamental poate fi modificat de guvern in urgența legislativa. Chiar daca avizul consultativ este obligatoriu este este doar consultativ.
Urgenta pe OG59 art 60 consta in opinia guvernului probabil in faptul fondul alocat pentru plata pensiilor la intrarea vigoare a L153 era afectat prin ”dublarea sau triplarea cuantumurilor pensiilor militare ”dupa spusele unei doamne din fruntea Ministerului Muncii care a initiat OG 59. Rezultatul ar fi fost pensii la brut mult mai mari decat 58,5% din salarizarea activilor dupa aplicarea L153.
Acum se fac simulari pe diverse variante . Varianta contributiva cade fiindca se estimeaza ca peste 60% din cuantumurile pensiilor ar depasi netul activilor redus la 58.5%.
Variantele propuse pe aici nu sunt luate in calcul deoarece prin actualizarea cu activii similari diminuati la brut cu 41,5% ar induce scaderi drastice la pensii pentru gradele mici lt,col,mr ,subofiteri si gradati.

Definitiva si obligatorie.
DECIZIA nr. 219 din 28 aprilie 2022
referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene și ale art. 41 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene
EMITENT • CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 12 august 2022

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/258433

cu unanimitate de voturi,

CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate ridicată de ;

nastyboy spunea...

@leon@maosmartin16 recomandarile au fost facute pe baza unei experienţe personale. Tocmai pentru că există acest pericol, al sesizării CCR, este bine să nu fie mari diferenţe între forma care trece de Senat şi cea din camera decizională. În plus, haideţi să fim pragmatici, priviti si analizaţi cine face parte din comisia de apărare de la Senat în comparaţie cu cea de la C.Dep. Din punct de vedere tehnic, amendamente pot fi aduse chiar şi în plenul Camerei, chiar înainte de votul final. În practică, este greu de crezut ca vom avea de-a face cu aşa ceva, în speţa asta, la acest Plx. Desi comisii raportoare si avizatoare sunt mai multe, cea de aparare are cel mai greu cuvânt de spus în privinta formei finale. Sa auzim de bine! Forţa fie cu noi! Măcar o recalculare generală, a tuturor specialelor, făra discriminare, cu punere în plată în termene rezonabile, eşalonate, plus o preluare din PLx 199. Sa fie şi Jianu bagat în seamă, şi cipul, oricum vor fi şi ei invitaţi la comisie, să îşi expuna lucrările. Am râs, desigur.

Huhu Rezea spunea...

John
Tot n-ai înțeles esența demersului la CCR pe care-l tot propun eu de vreo 2 ani în legătură cu impactul neconstituțional pe care l-a produs OUG 59/2017.
OUG 59, în ansamblul său, este constituțională, așa cum tot decide CCR, dar ea nu putea înlocui textul art. 60, reglementat de Parlament, text care nu avea nicio legătură cu conținutul reglementării privind plafonarea cuantumului pensiei militare.
Oug 59 putea să fie intercalat la articolul 59 sau oriunde în lege, dar nu putea să înlocuiască articolul 60, afectând astfel, pentru viitor, cuantumul pensiei militare.
Actualizarea putea fi eliminată prin lege de Parlament, dar nu prin ordonanță de urgență.
Nici urgența nu impunea în luna august 2017 eliminarea actualizării prin ordonanță de urgența deoarece prima actualizare, potrivit L 153/2017, urma să aibă loc abia în ianuarie 2018 și următoarele, treptat,anual, până în 2022. Deci era timp ca măsura să se adopte prin lege.
Eliminarea actualizării prin Ordonanță de Urgență încalcă grav principiul separării și echilibrului puterilor în stat prevăzut chiar în articolul 1 din Constituție, alin.(4). Este un amestec nepermis al Executivului în competențele Legislativului.
De asemenea încalcă art. 115 din Constituție care interzice afectarea unui drept prin Ordonanță de urgență.
Admiterea unei asemenea excepții ar conduce la reintroducerea prin lege a actualizării pensiilor militare de la data publicării deciziei CCR în MO dar și păstrarea conținutului actual al art. 60 privind plafonul cuantumului net.

Leon spunea...

Cred ca ati aflat, de la Mos Alecu, ca RATA MEDIE A INFLATIEI ANULUI 2022 = 13,8%:
https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/ipc12r22.pdf

IAR99Army spunea...

DAN B
Eu am explicat clar ca stagiile realizate in mediul civil anterioare intrarii in vigoare a legii 223/2015 au fost valorificate in noua decizie ca VECHIME CUMULATA si nu mai pot fi extrase pentru a fi valorificate ulterior datorita faptului ca multi si le-au valorificat pe legea 263 si la recalcularea pe 223 cand lea iesit un cuantum mai mic au ramas in plata cu cuantumul mai avantajos adica cu cel calculat pe 263, unde unii si-au valorificat anual stagiile realizate pana la data de 31.12.2015.Dar si aici sunt unele discriminari in sensul ca la trecerea pe legea 223 la unii rezervisti le-a iesit un cuntum mai mare decat aveau pe 263 si in acest caz ei nu au mai beneficiat si de bani in plus din stagiile realizate, ci s-au adaugat doar la vechimea cumulata. si mai este o alta categorie de rezervisti care fie nu au stiut fie au fost comozi si nu si-au valorificat stagiile realizate inainte de aparitia legii 223 deoarece nu si-au luat adeverinte anuale de la fortele de munca ori de la locul de munca pe care sa le trimita la CPS a MApN. deci rezervistii care au lucrat in civilie inainte de 2015 cand a intrat in vigoare legea 223 se afla in acest moment in cele 3 categorii pe care le-am explicat. Iar stagiile realizate incepand cu data de 01.01.2016 se pot valorifica la CNPP doar la implinirea varstei de 65 de ani cum am facut si eu anul trecut 2022.

Șoimul spunea...

Viorel, ești slab la logică!
Dreptul la ajutoare nu mai există stipulate în noua lege a salarizării,dar existau în L284 și nu au fost acordate. Pe cale de consecință se prevăd până la acordare în ordonanțele,, trenuleț "
Și da, sper că le vom primi cândva..,

Leo spunea...

A indicat foarte bine Onorabilul că jalbele trebuies trimise acum la SENAT , deoarece la începutul lui februarie SENATUL este cel care dezbate problema. Dacă jalbele se trimit de acum la CAMERA DEPUTAȚILOR , atunci când va ajunge proiectul la ea , jalbele vor fi deja de mult uitate pe undeva.
deci la CAMERA D. jalbele trbuiesc trimise cam pe 10 Februarie 2023.
Acum SENATUL + CE + BM trebuiesc JELBĂRITE de câți mai mulți dintre noi care vrem să se facă REFORMĂ nu numai reduceri de bugete.

Leon spunea...

@Viorel, observ ca esti printre putinii care mai citesc comentariile mele si,nota bene, le mai si intelegi !
Ai dreptate, TOATE Observatiile CL sunt preluate in prevederile OuG.59 din 4 august 2017( cred ca Olguta a trecut pe la CL inaintea Sedintei de Guvern, prezidata de Tudose..:))).
Dar cei care au atacat in Justitie, inclusiv la CCR, aceasta Ordonanta n-au remarcat o Observatie foarte importanta a CL din Avizul postat mai sus, si anume:
"PRECIZAM CA NEMOTIVAREA SAU MOTIVAREA NECORESPUNZATOARE A URGENTEI REPREZINTA MOTIVE DE NECONSTITUTIONALITATE A ORDONANTELOR DE URGENTA"...!
Pai daca a intrat in vigoare la 15.09.2017, adica dupa 40 de zile, unde este urgenta ??
ATENTIE GUVERNANTILOR la urmatoarele Ordonante de Urgenta!!

IAR99Army spunea...

nr.1
eu va dau dreptate ca asa ar fi trebuit sa se intample cu stagiile civile realizate dupa iesirea la pensie din mediul militar dar legiuitorul a venit cu PROTOCOLUL incheiat intre MApN(nr.1209/09.05.2017) si CNPP(nr. B1144/02.05.2017). cititi-l si vedeti ca realitatea este alta. Ce spuneti dvs se incadreaza la faptul ca un rezervist care a lucrat in civilie ca sa primeasca si pensie integrala din sistemul public trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii :
- sa fi lucrat minim 15 ani in mediul civil;
- sa nu fi valorificat nici o zi din aceasta vechime pe legea 263, pe legea 223 sau o alta lege anterioara;
- realizarea stagiului minim de 15 ani si nevalorificarea acestuia sub nici o forma pana la implinirea varstei de 65 de ani;
- valorificarea acestor stagii doar dupa implinirea a 65 de ani.
Pe de alta parte cred ca a-ti observat si dvs ca justitia in cardasie cu CCR si politicul din Romania, prin judecatile dinainte stabilite si prin deciziile date cu buna stiinta au incalcat si incalca cu intentie norme de drept si constitutionale in raport cu pensionarii militari si nu numai. pana si CEDO s-a aliniat la unele incalcari flagrante si grave ale justitiei din Romania.

Huhu Rezea spunea...

@Soimule
Speri degeaba! Nu-ți mai dă nimeni acele ajutoare după abrogarea legii care le acorda.
Dreptul a existat, dar exercitiul lui în instanță a fost suspendat de "trenuleț"
Abrogarea a prins exercițiul dreptului tot in trenuleț. Dacă era coborât pe peron, exercițiul continua trei ani.

doru spunea...

BUNA ZIUA! STIE CINEVA ,DACA PENSIONARII MILITARI PRIMESC ACEL AJUTOR SUPLIMENTAR DE 400,REPECTIV 300 DE LEI CA AJUTOR SUPLIMENTAR LA PENSIILE MAI MICI DE 3000 DE LEI
LA TV. AU SPUS CA SE DAU DIN LUNA IANUARIE ,DAR NU AU SPECIFICAT DACA PRIMESC SI PENSIONARII MILITARI!
VA MULTUMESC!

Leon spunea...

Leo, eu cand trimit Propuneri la membrii Parlamentului, acolo scriu cu subiect si predicat, cu referire la L 4/2023, ce articol, aliniat, continut doresc modificare/completare, nu asa, in general !
De aceea astept sugestii din partea Adminului in acest sens..!

Andrei spunea...

”Apropo de materialul ultim de la Recorder
CUM SE FACE SELECTIA PENTRU SISTEM
Candidaţii primesc o carte de colorat cu animale şi niste creioane.
Cei care colorează doar urechile merg la SRI.
Cei care trag linia orizontului cu limba scoasă merg la SIE.
Cei care privesc concentraţi coperţile merg la Poliţie.
Cei care colorează pe unde nimeresc merg la Pompieri.
Cei care nu colorează deloc merg la MApN.
Cei care caută cerneală merg la SPP.
Cei care bagă creioanele în priză merg la STS.
Cei care rup creioanele merg la Jandarmerie.
Cei care se scobesc cu creioanele în nas merg la Poliţia Locală.
Cei care fură cartea şi creioanele ajung la doiş'unsfert.”

Virgil Burlă, ziarist

mosmartin16 spunea...

Dragilor, cine mă poate ajuta cu adresele de e-mail ale celor 3 comisii de la Camera Deputaților ( cea de apărare, juridică și de muncă ) ?! Mulțam' fain ! Weekend pe inima voastră !

ovidiuzid spunea...

Domnule HUhurezea, atotștiutorul și cel mai deștept om de pe acest blog, vad ca tot dati indicatii si faceti aprecieri cum sa se sesizeze CCR, daca au facut bine sau nu prin modul cum au sesizat, DE CE NU FACEȚI DUMNEAVOASTRĂ SESIZAREA CUM TREBUIE FACUTA si ne comunicati si noua rezultatuL. CE ZICEȚI?

Huhu Rezea spunea...

@Ovidiu
Ai mentalitate de "cazi pară mălăiață în gura lu' nătăfleață"
Având pensie în plată cuantumul contributiv mai avantajos, nu pot demonstra în instanță că am un interes să cer repararea vreunui prejudiciu.
Dacă cititorii sunt deranjați de sfaturile date aici.... nu le voi mai da!

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Asteaptă să ajungă proiectului la camera decizională.
Dacă le trimiți de acum, uită ăia de ele.

Leo spunea...

Leon,
BRAVO Leon. Bag samă că ai lucrat în sistem procedurat după cum procedezi acum. E FB cum faci.
Noi ăștia mai simpli putem să JĂLBĂRIM mai pe limba noastră , numai JALBE multe să fie şi care să scoată în evidenţă INECHITĂŢILE din sistemul de pensii militare.
Nu am înțeles ce fel de sugestii mai aștepți de la Onorabil, de aceea îi redirecţionez mesajul tău.
JĂLBĂRIȚI , fraților JĂLBĂRIȚI acum cât mai mult la SENAT + CE + BM.
Apoi, cam în jur de 10.02.2023 , să ne mutăm cu JĂLBĂRITUL pe la CAMERA DEPUTAȚILOR + CE + BM.
SUS cu JĂLBĂRITUL !

Dan B. spunea...

@IAR99Army:

Am explicat că recalcularea în baza Legii 223/2015 a fost efectuată strict în baza elementelor exclusive din prestația ca militar, adică fără vechimea din stagiul civil.
Apoi, mai faci referiri la faptul că „ stagiile realizate in mediul civil….. le-au valorificat pe legea 263”.
Înclin să cred că ai fi vrut să menționezi că „au fost valorificate” pe tipicul Legii 263/2010, nicidecum în baza acestei legi, căci recalcularea din 2011 a fost guvernată de Legea 119/2010 și OG 1/2011, normative care diferă enorm în ceea ce privește stagiul minim de cotizare.
Ulteriorul comentariu, datat 13.01 13.59, este parțial corect, întrucât, la împlinirea vârstei standard de pensionare, poate fi valorificat stagiul civil de cotizare, indiferent de anii prestați, dar neincluși în altă decizie de pensionare (dincolo de 15 ani de cotizare, stagiul poate fi valorificat la CNPP, oricând și la orice etate)

Dan B. spunea...

@IAR99Army:

Am explicat că recalcularea în baza Legii 223/2015 a fost efectuată strict în baza elementelor exclusive din prestația ca militar, adică fără vechimea din stagiul civil.
Apoi, mai faci referiri la faptul că „ stagiile realizate in mediul civil….. le-au valorificat pe legea 263”.
Înclin să cred că ai fi vrut să menționezi că „au fost valorificate” pe tipicul Legii 263/2010, nicidecum în baza acestei legi, căci recalcularea din 2011 a fost guvernată de Legea 119/2010 și OG 1/2011, normative care diferă în ceea ce privește stagiul minim de cotizare.
Ulteriorul comentariu, datat 13.01 13.59, este parțial corect, întrucât, la împlinirea vârstei standard de pensionare, poate fi valorificat stagiul civil de cotizare, indiferent de anii prestați, dar neincluși în altă decizie de pensionare (dincolo de 15 ani de cotizare, stagiul poate fi valorificat la CNPP, oricând și la orice etate)

Leon spunea...

Leo, nu fi prea Optimist, este dupa 30 de zile Vacanta, se alege noua Conducere, etc., dureaza !
La Senat nu cred ca trimit vreo Jalba, sincer nu prea am cui, dar spre sfarsitul lunii Februarie o sa trimit la cativa deputati din Comisia de Aparare,inclusiv Presedinelui acestei Comisii..!!

Boby spunea...

Numai dacă solicităm cât mai mulți se va reuși introducerea in proiect a RECALCULARII PENSIILOR MILITARE
Trebuie precizat că sunt 2 categorii, așa cum a recunoscut și guvernanții, ca pensiile de până la 14.09.2017 nu sunt deloc reformate, a doua categorie parțial la cuantumul plătit în cont, ca toate au baza 6 luni care coincide cu acordarea unor sporuri temporare, că din suma bugetată la bugetul de stat revine aproximativ 43,5 %, și că reforma înseamnă și recalcularea pensiilor militare în plată,pe principiile prevazute la viitorii pensionari militari propuse în proiect de către guvernanți

mosmartin16 spunea...

Ok ! Mulțumesc, Huhu !

ovidiuzid spunea...

Huhu
Acum ți-ai dat arama pe fata.
Toata lumea spunea ca vorbesti numai de ce esti interesat si ziceai ca nu.
Spunând ”Având pensie în plată cuantumul contributiv mai avantajos, nu pot demonstra în instanță că am un interes să cer repararea vreunui prejudiciu” ai spus totul si nu mai este loc de niciun comentariu.
Iar despre PARĂ, POFTĂ MARE.

Leo spunea...

Doru
DA.
Dar va fi plătit ulterior plății pensiei în feb. 2023 și nu o dată cu pensia cum este la sistemul de pensii publice.
Deci stai ciulit în februarie că VINEEEEEEEE..........

Leo spunea...

Doru
Rectifi
În ianuarie VINEEEEEEE nu în februarie.
M-am gândit la JALBELE din feb. de aceea am greșit.
PS
Vezi să trimiți o JALBĂ la SENAT acum ân ianuarie

Burebista spunea...

Doru, dacă este vorba despre ajutorul sau cardul pentru plata facturilor la energie, nu au ajuns încă la niciun pensionar nici civil nici militar. Ajutorul în bani 500 lei deja s a acordat în ianuarie și încă 500 lei în octombrie pentru pensiile civile sau militare mai mici de 1500 lei. Acele carduri pentru alimente 250 lei din 2 în 2 luni se dai la cei cu pensii mai mici de 1700 lei și se alimenteaza în februarie pentru ca au primit 250 în decembrie.

doru spunea...

multumesc LEO !INTELEG CA VIN IN CURSUL LUNII IANUARIE! OK MULTUMESC PENTRU INFORMARE!

Viorel spunea...

John. Cum să câștigi la Curtea Constituțională, când aceasta s-a pronunțat pe același art. 11 alin. (1) din OUG nr. 90/2017 prin Decizia nr. 403/2019, decizie în care mă regăsesc și eu, redau: „Decizia nr. 403/2019 referitoare la respingerea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene”. Doar nu voiai ca a 2-a oară să se pronunțe altfel.

Leo spunea...

BRAVO Boby
Să ne spui când ai trimis și tu jalba la SENAT + CE + BM

Liviu spunea...

Buna seara!Am o intrebare!Inainte sa ma angajez in MApN am lucrat 6 ani in civilie cu grupa 3 luni la an!Am luat adeverinta de la acea societate si am adus-o la personal!Intrebarea este daca vreau sa ies la pensie mi se ia in calcul si grupa din civilie si se adauga la cea de militar?Va multumesc!

Huhu Rezea spunea...

@Liviu
Pentru stabilirea dreptului de pensie militară ar putea fi luați în calcul cei 6 ani de civilie, ca vechime efectivă, dar nu și pentru calculul cuantumului pensiei militare.

Leo spunea...

- Normal NU se valorifică vechimea în muncă pe Legea nr. 223. S-a valorificat acelor pensionari de dinainte de 01.01.2016. După 01.01.2016 NU.
La 65 de ani vei lua și pensie civilă pt. cei 6 ani + 18 luni = 7 ani și 6 luni.
PS
Dar asta este valabil acum când vorbim , trebuie văzut cum va aparea Noua Lege a pensiilor publice ( JALON 214) și Noua Lege a pensiilor speciale( JALON 215 ).

Viorel spunea...

Șoimule. Lasă logica deoparte că te pierzi în ea. Ai rămas dator cu un exemplu. Așa ai menționat într-un comentariu mai sus. Vrei să-mi spui și mie unde se prevăd ? Eu tot citesc precum că, guvernanții nu acordă ceva ce nu mai există. Rămâi cu speranța. Prin 2070 conform PNRR.

grueanun spunea...

Întrebare: acest proiect aprobat de guvern al legii pensiilor speciale se va aplica de la 01.01.2023???

Huhu Rezea spunea...

@grueanu
Nu! Se aplica numai după ce va fi adoptat de Parlament si la 3 zile după publicarea în MO. Deocamdată, Parlamentul este în vacanță.

Leon spunea...

https://www.stiripesurse.ro/reforma-pensiilor-speciale-va-fi-dezbatuta-fulger-in-parlament-ansele-sa-devina-si-realitate-sunt-insa-mici_2744675.html

CostiBlogs spunea...

Buna seara.
Oare, cineva care știe în cunoștință de cauză, îmi poate spune, cu aproximație, când va intra in vigoare noua lege de modificare a L223/2015, privind baza de calcul la 12 luni și nu la 6 luni??. Sunt interesat pentru ca îndeplinesc condițiile de trecere in rezerva la 15.03.2023.
Multumesc!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@CostiBois, sa fiu acum activ as ramane in sistem pana m-ar da afara cu forta: La strans păușoaie nu te pun, nu lucrezi sambetele, duminicile si sarbatorile legale, chiar si cate 10 ore pe zi, ca pe timpurile noastre negre, apoi in minele de carbuni nu te baga, la Canal nici atat, aplictii lungi si cate doua alarme pe noapte sizece pe saptamana, ca pe timpuri, nu mai sunt, tataie, si nici pregatiri pentru paradele de 1 Mai si 23 August nu mai sunt, etc... atunci la ce te grabesti sa te pensionezi, ca mireasa dornica la asternut? De rezbel, daca vrei piteală, tot nu scapi, vezi de treaba, ca asta au in cap multi activi si dau buluc la pensie, in loc sa stea cuminti sa aduca solde grase in famelion si conturile bancare, sa aiba la batranete, caci o data iesiti la pensie si cam devreme, cu vechimi incerte-mici, o sa traga ponoase cu pensii ajutor social, sa-si piarda timpul prin tribonale, ca noi, si alte hangarale națoale! Nu ingrosa randurile celor care isi dau acum tesle-n cofraguri si e bine ca @Onorabilul sa-ti dea un sfat intelept, mai degraba!

Leon spunea...

Leo, ti-am ascultat sfatul si astazi am trimis D-nei Senator Anca Dragu, Presedinta Comisiei drepturilor omului si EGALITATE de Șanse, un E-mail cu cateva Propuneti la proiectul de lege L 4/2023, aflat pe ordinea de zi pe 31 ianuarie, pentru Aviz!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Despre rusinea de a fi un oarecare jandarm cu tupeu, agresiv si abuziv, dar incapabil si analfabet functional, necunoscator al legilor, pe care pretinzi ca le aplici si, mai ales, cand esti pus la punct de un ofiter superior al Armatei romane, Mr.(R) Dan Băzăvan, pe deasupra fiind proaspat avocat-jurist, dar si doctorand PE BUNE!

national.ro/coronavirus/jandarmii-umiliti-in-instanta-ei-spun-ca-au-primit-ordin-sa-dea-amenzi-777587.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Vrem reforme la pensii, dar degeaba le doresti, daca tot ce s-a propus in acest draft se va darama la CCR! La mijloc este,in primul rand, discriminari intre sisteme la pensiile speciale, caci ce se ofera magistratilor se refuza celorlalte categorii. Asta fiind doar o racila dintre altele. In plus, degeaba le aplici, daca se vor aproba, prin absurd, daca nu impui si impozitul progresiv, cerut de pesedea, daca Ciucale si lichelele liberale refuza cu obstinatie... Se anunta esecuri de mare rasunet pe discutam inacest topic, care ii vor irita pe europeni si nu-ivad bine pe guvernanti la mantinela...

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

stiripesurse.ro/reforma-pensiilor-speciale-va-fi-dezbatuta-fulger-in-parlament-ansele-sa-devina-si-realitate-sunt-insa-mici_2744675.html

reddog spunea...

CFI
Dar cine e acest Aurelian Popa?
Moama dar cum se încordează și descrie atmosfera de la instanta. 🤣
Instinctul îmi spune că e o găină.
La fel că și "doctorul" Bazavan.

”El atât a zis în sală, în poziția ghiocel și cu voce tremurândă: <>.

raul spunea...

Cum sa fie bani de pensii cand MApN-ul da milioane lui Piturca si lui Tutu?Bleah!

Viorel spunea...

Scuze domnule Huhu Rezea. Altă bătaie de joc la adresa României, de data aceasta din patrtea Comisiei Europene. Alt punct câștigat de Austria prin OMV Petrom pe lângă refuzul de a aproba intrarea în Spațiul Schengen.
Bombă de la Comisia Europeană: OMV NU trebuie să plătească taxa de solidaritate în România. 30 ianuarie 2023, 18:40
https://www.stiripesurse.ro/comisia-europeana-omv-nu-plateasca-taxa-solidaritate-romania_2768265.html

Relu spunea...

Comisia europeana sunt aia cu banii in punga sau valize ca mafiotii? Aia care ne dau noua definitia cinstei? Comisia europeana si parlamentul european au ajuns niste institutii monstruoase si profund corupte si care mananca foarte multe resurse. Uneori degeaba.

GG spunea...

@CostiBlogs Acum,când se va pune în aplicare Noua Lege și implicit noua prevedere cu 12 luni necesare pt.BC,în loc de 6 cum este prev.acum ,asta mai durând ceva timp,poate 3-4-5 luni.Nu ar fi o mare schimbare,în schimb Oskarul trebuie obținut în cele ultime 12 luni,nu în ultimele 6 luni,astfel se face că s-ar împarţi la 12,nu la 6,ceea ar duce la diminuarea BC! Se pare ca acționează numai ptr.viitor,nu ar fi agreata și o recalculare ptr.pensiile în plată.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Wooow! Mare hambâț s-o facă, dar cred ca CCR negativ o s-o dreagă, dragă Fefeleagă beteagă:

stiripesurse.ro/ciolacu-vrea-sa-puna-cruce-pensiilor-speciale-acest-capitol-sa-fie-odata-inchis-pentru-totdeauna-in-romania_2768295.html

xmax spunea...

Privind actul normativ ce va defini noua lege a pensiilor de serviciu politisti/militari, se pune intrebarea: Cum va fi armonizată această OUG 59/2017 pentru cei cărora nu li se aplică acest OUG, respectiv DACĂ se va elimina acest OUG tuturor persoanelor cărora în momentul de față li se aplică această mizerie de OUG, cum vor fi recuperatii banii care au fost reținuti??? Tot ca si pentru cazul CASS?? Prin decizie a CCR? Iar apoi prin adoptarea unui nou OUG care sa precizeze modalitatea de restituire a sumelor retinute ilegal????
Cu ceva vreme în urma @skoda preciza că sa adresat către CCR în vederea anulării acestui OUG 59/2017. Dacă se poate posta un model în acest sens, pentru ca eventualii colegi care doresc să dea în judecată sau să se adreseze direct CCR pentru eliminarea/anularea acestui OUG 59/2017 ar fi de folos.

A spunea...

@ unk
Sa nu o mai spui prin zona,eu personal nu cred ,insa unii au probleme cu corasonul .Sa nu faca vre-un atac de panica ceva:)

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Soldat, sunt pe drum, va ajung din urma la CCR, cat de curand! In lipsa oricaror sanse, dezamagit si furios ca Tribunalul nu-mi aprobase accesul la CCR, desi le-am insiruit toate dosarele aprobate de alte instante, cat si din alte motive de justitie oarba si partinitoare pentru adversarii mei, la Apel n-am mai vrut sa ma mai prezint si am pierdut prin neprezentare-abandon! Insa, cu mare viclenie, copiata de la clocarii gulerati si mafioti, am revenit cu o strategie si arta judiciara de o rara frumuste, fiind la un pas sa fiu admis la CCR, cat de curand, fratello! Sa ai scos dopul la sticla de sampanie si cupele pregatite cand voi intra si eu acolo, la CCR, cu aere dă Buftea si mofturi dă cancelar haustriac, la parpalac fara frac si pantohi dă lac!

Viorel spunea...

Cornele. Te referi la dosarul cu termen de judecată 24.02.2023 ? Ce pensie să-ți recalculeze CPS a MApN în 2023 când ultima Decizie de actualizare a fost în anul 2017 ? CPS va spune că acțiunea este inadmisibilă, în plus nu văd rostul Consiliul Național al Discriminării. Care este motivul pentru care l-ai cerut ca intervenient.

Clawoodiu spunea...

@Polman - ai timp liber prea mult... Prin Decizia nr. 5/2018 data de ICCJ toate completele de judecata vor respinge cauza pe motiv ca este prematur formulata, fara alte explicatii. Adica nu isi vor pierde timpul cu tine. Asta inseamna ca nu sunt anulate, ci in asteptare pana cand statul se va decide sa plateasca acele creante catre pensionarii militari amanati de la plata lor.
Pentru a se evita interpretari diferite in judecarea aceluias tip de cauza ICCJ da o decizie in acest sens, obligatoriu de aplicat de oricare instanta - alin. (3), art. 126 din Constitutie.

Xbatman spunea...

Bună seara....subscriu și eu ( și mai sunt și alții în această situație care doresc acest lucru)...rezervist MAI.... cerinței domnului @Xmax.... dacă se poate posta un model pentru ca eventualii colegi care doresc să dea în judecată sau să se adreseze direct CCR pentru eliminarea/anularea acestui OUG 59/2017. Vă mulțumim. Cu respect AdrianM

sw_worker spunea...

@IAR99Army,@Dan B., Eu am trimis petitie comisiilor din senat care vor da aviz pentru L4/2023, prin care am cerut modificarea art.109 din L223/2015, in sensul valorificarii stagiilor de cotizare in sistemul public realizate dupa pensionarea militara pana la 31.12.2015, prin punctaj mediu si nu prin vechime adauagata la vechimea militara, ar trebui modificata formularea "Pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici…. stabilite în baza Legii nr. 263/2010…. se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie". Prin aceasta art.109 transforma un stagiu contributiv in stagiu necontributiv (invers prevederilor jalonului 215), iar valorificarea nu are nici o legatura cu cotributia realizata la sistemul public dupa pensionarea militara.

Lucas8 spunea...

Susținătorii militari ai pensiilor contributive, o minoritate recentă și vocală, sunt conștienți de existența celor peste 30000 de militari care au ieșit din sistem la vârste similare militarilor din țările membre NATO, care au ieșit din sistem ca urmare a desființării unor unități militare în vederea intrării României în NATO și UE, militari care nu poartă vina acestor decizii. Prin urmare stagiul minim de cotizare stabilit la 20 de ani in anul 2010 s-a datorat acestor militari care nu au avut șansa să rămână în sistem până la vârste matusalemice, cărora dacă li s-ar fi aplicat stagiul minim de cotizare de 35 de ani, ar fi avut pensiile diminuate cu 70-80% față de cele stabilite în baza Legii nr.164/2001. Oricum au avut de suferit și de pierdut, li s-au diminuat pensiile cu ,,doar’’ 25-30%, fară să beneficieze de cuantumul cel mai avantajos, în timp ce acelora care acum tot clamează contributivitatea, datorită acestui algoritm li s-au umflat cuantumurile în mod artificial și exagerat. Calculați pensia raportată la stagiu minim de cotizare din sistemul contributiv, respectiv 35 de ani ( ci nu de 20 de ani ) și o să constatați că 60% dintre pensiile militarilor vor fi mai mici decât salariul minim net pe economie. Așadar, acești profitori doresc în continuare să se ,, cațere pe cadavre’’ folosindu-se de vechimea disponibilizaților, pentru a parveni!
Intr-o carieră militară, performanța și nivelul ierarhic, responsabilitățile funcției, contează cel puțin la fel de mult ca și vechimea. Altfel s-ar inversa piramida specifică sistemului militar. Ce s-ar întâmpla cu militarii profesioniști care nu pot rămâne în sistem să lupte în teatrele de operațiuni până la 55-60 de ani? Cum se poate calcula contributivitatea angajatului care din cauza legislației incidente nu a contribuit o perioadă de ani sau a contribuit angajatorul în contul angajatului însă fără o evidență clară, sau angajatului căruia îi este interzis prin statut să contribuie din mai multe surse de venit, interdicție care nu se aplică civililor? Prin restrângerea unor drepturi si libertati cetatenesti, militarilor li se interzice posibilitatea de a contribui în sistemul public de pensii din alte surse de venit, din desfasurarea mai multor activitati lucrative( ex PFA), asa cum au dreptul persoanele civile, pentru a avea un punctaj mai mare și o pensie mai mare.
Mulți susținători ai pensiilor contributive pentru militari sunt fie naivi, fie cei care au profitat de conjunctura creată în anul 2010, fie infiltrați care vizează dezbinarea militarilor. Problema contributivității pentru militari a fost îndelung studiată de oficialii ministerului de resort atât în țara noastră cât și in tările membre NATO. Iar concluzia a fost că ierarhia militară în sistem piramidal nu ar mai funcționa, ieșirile la pensie la vârste matusalemice care să confere o pensie decentă în sistem contributiv ar bloca procesul de permanentizare și împrospătare a forțelor de reacție suple și rapide, formate din personal tânăr și calificat conform dinamicii realităților, progresului din domeniul tehnologic și strategiilor militare.
Toată această tevatură cu pensiile militarilor a fost concepută în laboratoarele partidelor politice, în mod populist și are scopul de a atrage voturile populației pauperizate care este manipulată prin mass-media obedientă de faptul că pensiile militare sunt cauza nefericirii lor. Și așa se va perpetua acest subiect până când fie un conflict militar le va deschide ochii, fie o reacție de protest de tip maidan va pune capăt acestei situații în care militarii cu toate că mai au obligații militare după pensionare, sunt în permanență umiliți și hărțuiți.
Concluzionând, noi trebuie să urmărim doar alinierea principiilor juridice referitoare la pensiile militarilor cu cele din armatele ţărilor membre NATO, unde militarii sunt beneficiari de pensii de serviciu ori ocupaționale, denumite pensii militare de stat !!

Huhu Rezea spunea...

Lucas8
Esti speriat ca de bombe de calculul contributiv. Câți ani ai vechime în serviciu? Ai cumva decizie de clasare apt limitat sau inapt?

@all
Incetați să mai faceți comparație cu pensiile calculate în puncte de pensie pe întreaga carieră, când voi aveți pensiile calculate numai pentru veniturile din 6 luni. Puțină decență nu strică.

Burebista spunea...

Are dreptate Lucas8. Ia împărțiți punctele dvs totale din decizia veche la 30 domnule Huhu Rezea... Cam care ar fi fost punctajul meritat în 2011??? Cred ca a-ți fi avut în prezent pensia MAI MICA CU EXACT UN SFERT.... Asta vor politicienii când vorbesc despre contributivitate... MICȘORAREA PENSIILOR SPECIALE ȘI A CELOR MILITARE DE STAT. ASTA VOR EI PRIN REGULARIZARE ȘI ATENȚIE!!! RAȚIONALIZARE... Acea lege prin care vi s a împărțit punctajul la 20 sa dus pe aia sâmbetei. În eventualitatea unei noi treceri pe contributivitate cu siguranță se va împărți la 30 sau chiar 35, ca la toți muritorii.. 🤣
De la aberațiile trimise de câțiva dintre pensionarii militari către diferite instituții europene sau naționale sau unor persoane publice sau politice ni se vor trage numai lucruri Rele... Abia aștept sa vi se arunce în nas tuturor celor care doriți contributivitate legea 127 modificată când acel punct de referință va fi calculat prin împărțirea punctului de pensie la 35...atunci sa va vad dacă va mai doriți și calculul contributiv...

Huhu Rezea spunea...

@Bure
Ti-am mai spus să te lași de sportul de a fi chibiț al guleraților.
In primul rând punctul de referință pe L 127/2019 nu se va calcula din împărțirea Vpp la stagiul complet maxim de 35 ani ci la o medie a stagiilor complete , medie care este sub 30 de ani.
Ca să vezi prăpastiile pe care le-a creat L 223/2015 dau încă o dată exemplul meu.
Pensia recalculată în 2016 si indexată în 2023----cca 4000 lei
Pensia contributivă mai avantajoasă și indexata ca pensie militară-----cca 6000 lei
Pensia calculată contributiv în anul 2023, cu stagiul complet de 35 ani, ar fi...7500 lei
Pensie contributivă calculată potrivit L 127/2019, cu punct de referință 1785/28=64 ar da o pensie bruta, cu spor OMM, de 8000 lei
Prefer să am o pensie în plată de 8000 lei din care componenta necontributivă, calculată pe nenorocita de L 223/2015, să fie de 4000 lei. Ce zici ?
Nu mă interesează că ciucanii ar avea pensia în plată de 10 000 lei din care componanta contributivă de numai 5000 lei.
Am exemplificat pentru a înțelege de ce eu susțin calcularea pensiilor militare și în varianta contributivă, pentru a intra în rândul celorlalte pensii speciale și pentru a astupa gura ignoranților care spun că nicio pensie specială nu este raportată și la calculul contributiv.

Huhu Rezea spunea...

@PP
Legile și ordonanțele se bucură de prezumția de constituționalitate până la data publicării în MO a deciziei CCR care constată neconstituționalitatea lor. De aceea efectele deciziilor sunt numai pentru viitor.
Despăgubirile pentru cei care se adresează instanțelor se acordă în limita termenului de prescripție de 3 ani.
In mod obligatoriu, gulerații trebuie să iasă rapid cu un proiect de lege care să reglementeze pensiile militare post decizie CCR.

Leo spunea...

Fecundul nostru scriitor, lucrează la prescripție de zor.

Leon spunea...

@Bure, vezi ca stagiul complet de cotizare ptr.militari este tot 20 de ani pentru cei nascuti pana in 1956 ( vezi Anexa 6 din L.263/2010).
Asa ca Huhu Rezea n-ar fi afectat de Contributivitate, nici de 263 si nici de 127/2019..!!

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Vezi că Anexa VI privind stagiile pentru militari din L 263/2010 a fost abrogată prin OUG 103/2017.
Pe mine nu mă afecteză nici stagiile din Anexa 5 și nici pe cei 68% dintre cei care au rămas în plată cu pensiile contributive mai avantajoase după recalcularea din 2016.

Leon spunea...

@Huhu Rezea, stiu ca Anexa este abrogata dar era un raspuns pentru @Bure, care spunea :
"Ia împărțiți punctele dvs totale din decizia veche la 30 domnule Huhu Rezea... Cam care ar fi fost punctajul meritat în 2011??? Cred ca a-ți fi avut în prezent pensia MAI MICA CU EXACT UN SFERT..." !