Un produs Blogger.

duminică, mai 18, 2025

Ceață in zona de deal si de munte in Romania

103 comments

Rezultatele finale confirma exit-poll-urile realizate de Curs si Anangarde, la iesirea de la urne, rezultate exprimate, in timp real, pe blog, sub forma altitudinilor  pana la care s-a ridicat ceata pe Dealul Cuculia din județul Vaslui, locul de origine al lui Simion, si in Muntii Fagaras, locul de origine al lui Mucușor.

Rezultatele sunt bune pentru Romania, dar nu incurajatoare pentru vechii pensionari militari, care s-au lasat inselati de diversiunea pontistă. Blogul si-a facut datoria si a devoalat diversiunea, dar irationalul a prevalat fata de interesul rezervistilor.

Avand in vedere ca rezervistii si-au gasit alte surse de informare, blogul isi diminueaza activitattea de informare  in privinta legislatiei pensiilor militare. 



***********

 -După numărarea a peste 80% din voturi, pe Dealul Cuculia un Ciuș a intrat in ceață.

-#rezistul este președintele Romaniei. 

Steaua, al 28-lea titlu de campioana.

La orele 10,00

-Pe Dealul Cuculia ceața a urcat pana la altitudinea de 51 metri

-In Muntii Fagaras ceața a urcat pana la altitudinea de 49 metri


La orele 13,00

-Pe Dealul Cuculia ceata a scazut la altitudinea de 490 metri

-In Muntii Fagaras ceata a urcat pana la altitudinea de 510 metri


La orele 16,00

Ceata se mentine la inaltimea de 500 metri pe versantii ambelor forme de relief, dar este din ce in ce  mai densă.

La orele 19,00

Cu doua ore inainte de lasarea intunericului, pe Muntii Fagaras ceata a urcat pana la altitudinea de 540  de metri, in timp ce pe Dealul Cuculia ceața s-a dispersat pana la altitudinea de 460 de metri.


103 comentarii:

ifrim spunea...

La nori de ceața apropiați tot purtătorii de petlițe vor stabili cota de la vf.Omu'!

Claudiu Marin spunea...

Este de asteptat ca, spre seara, ceata sa urce in Muntii Fagaras.

Magda spunea...

foarte probabil si ca ”unii magari” sa dispara......

F.B. spunea...

Azi, în sud-estul tarii, ceata s-a imprastiat. Vreme frumoasa cu cer senin și grade Celsius în creștere! Este posibil ca până diseară să dispară aceasta ceata și din celelalte regiuni ale României!

Nemo spunea...

Cu masinile nu ati nimerit-o, asa o sa se intâmple si cu ceata.
Ceata este foarte mare peste hotare 65-70.

reddog spunea...

Speram sa se risipeasca ceata si sa admiram Muntii Fagaras in toata splendoarea lor.

Calinmihaib12 spunea...

ifrim (18.05.2025/10:54')
..da, dar.."Vf. Omu" are înălțimea mai mică decât vârfurile din M-nții FĂGĂRAȘ..‼️😎💥; deci: e .."de bine sau de.. rău"..❓

SEBI62 spunea...

FCSB,nuSteaua!Dinamovist pe viață!Noi suntem în ceață,dar cât de curând iese soarele și la noi...

Nemo spunea...

La ora 21 unii vor ramane cu ochii in ceata.

Inginerul spunea...

A ajuns să îmi fie frică de ceață ca de cutremur. La fel ca de unii, chiar dacă vor pierde dar mai ales dacă vor câștiga. Agresivi, cred că dacă le-ar sta în față un opozant, l-ar nimici; mai zicea unul într-o farmacie, nefiind servit cu un medicament care se dădea doar pe rețetă, “lasă că de luni o să vedeți voi”. Îmi aduc aminte la revoluție când întreba cineva dacă să mai stam la semafor. Doar era libertate!..

gigi 2 spunea...

Abia aștept sa trecem pe contrbutivitate.

Relu spunea...

Asteapta, dar stiu civili care au cam plans ultima data.Am un vecin in situatia asta.

Rezervistul spunea...

Ceața ca ceața....cred că are picioare...urca și coboară....dar ce facem cu curcubeul 🌈... a apărut și ăsta pe cer...chiar l-am fotografiat. Să fie un semn de la Bruxelles?

gigi 2 spunea...

Relu: Mai puțin decât acum sigur nu iau. Asa ca nu o sa plâng.

sorin popescu spunea...

cred că nu e ceață, e abureală....

Rezervistul spunea...

La ora 21 00... unul va dispărea ca măgarul în ceață în mod sigur...

Mhy spunea...

@ Rezervistul "La ora 21 00... unul va dispărea ca măgarul în ceață în mod sigur..." - el va dispărea, însă adulatorii lui vor rămâne cu certitudine cu ceață în creier .
PS : felicitări @Leo !

Rezervistul spunea...

Bună seara Pt istoricii și profesorii de istorie de pe aici... Vă rog frumos să-mi explicați dacă se poate..De la revoluție încoace ni se tot spune despre oamenii ce au luptat cu arma în mână împotriva organelor de partid și de stat ale organelor de securitate miliție ale regimului comunist condus de Ghe Gheorghiu Dej lacheul lui Stalin...ba că au fost eroi..ba partizani..ba că au organizat rezistenta în munții Apuseni Făgărași...chiar și la Buzău sau in Dobrogea cu prețul vieții... și merită tot respectul nostru Un exemplu sunt documentarele d nei Hossu Longin..ce lauda acțiunile lui Vasile Ogoranu... frații Arnăuțoiu...d nei Rizea ce ascundea în beciurile casei cu lunile pe oamenii ce se opuneau regimului...Au fost ridicate chiar busturi și obeliscuri la Canal in memoria celor exterminați în lagărele de muncă forțată...Ce facem aici? Modificam istoria cum ne convine? De la 1945 până în 1989 comuniștii iau numit legionari... Acum in preajma alegerilor folosim aceeași denumire? Rog istoricii să dea o explicație logică... mulțumesc anticipat

Viorel spunea...

Mă bucură faptul că postați doar comentariile democraților. Asta da corectidine, cinste și onoare de adevărat militar dacă ați fost. Vom vedea după voturile din diaspora chiar dacă i-ați păgubit de două ore de votare datorită lipsei buletinelor de vot.

Relu spunea...

@gigi: pai si vecinul a ramas cu ce avea in plata.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ceața s-a risipit si a dezvăluit că a câștigat ușor Mucușor! Important este ca toată clasa politica trebuie sa traga concluzia clara ca era celor 35 ani s-a sfarsit si trebuie sa inceapa o era nouă in politica, cu OMUL in centrul atentiei si ca problemele grave din societate trebuiesc rezolvate, ca furturile din banul public si pensiile uriase trebuie sa inceteze... Un presdinte nu este atat de important, insa partidele daca nu inteleg ce le-au transmis romanii, la urmatoarele alegeri vor fi spulberate! Anturajele, scandalurile si declaratiile lui Simion nu i-au dat nici o sansa, dar de maine obligatoriu trebuie sa se instaleze pacea sociala si intelegerea dintre cele doua tabere! Nimeni nu a castigat, nimeni nu a pierdut, ci democratia si libertatile s-au consolidat si drumul european trebuie continuat in demnitate, fara ca noi sa fim sclavii si occidentalii stapanii, ci de la egal la egal intr-o comuniune cu sanse egale pentru toti! Dumnezeu sa binecuvanteze Romania si pe toti romanii, oriunde s-ar afla, dar pe cei care ne-au distrus pensiile militare tot nu ii vom ierta si uita si in continuare cu actiuni sindicale ii vom presa! Doamne, ajuta!

Viorel spunea...

Rezervistul: Numărarea voturilor încă nu s-a încheiat. Chiar dacă Simion va pierde la 3-5-7 procente, trebuie să înțelegi un lucru: Nicușor a avut în spate tot sistemul – PSD, PNL, USR, UDMR, Minoritățile și „restul lumii”. Simion a avut doar partidul AUR, POT și peste 5.000.000 de români.

Urmează o perioadă foarte grea pentru cei care vor fi la guvernare (Ha, ha, ha... adică tot cei care au fost și până acum).

În 2028, PSD, PNL și USR vor fi istorie. Cel mai mare partid din România de după Revoluție va fi AUR.

Până atunci (să vedem totuși rezultatele finale), serviți pensii militare / actualizări marca Nicușor (Comandantul Forțelor Armate) și Bolojan – un fel de Ciucă –, plus DGFC, DGJ și toți mafioții care au distrus Legea nr. 223/2015 prin OUG nr. 57/2015 și nr. 59/2017.

Trăiască democrația.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cei ,,persecutati'' de comunisti, adică 90% pe putin, au fost LEGIONARI mai verzi decat pădurarii din codrii, dar au fost lustruiti si cu placutele schimbate, din legionari in luptatori anti comunisti! Arme si munitii aveau absolut numai legionarii, si au luptat cu ele impotriva noii guvernari, si se uita ca ei jefuiau, organizau hold-ap-uri de jafuri la drumul mare, unde jefuiau de la saracani pana la carute de targoveti si masini cu marfuri! Luptatorii anti comunisti sunt cei de la Vadu Rosca, Suraia, etc, cei care au iesit cu unelte agricole contondente, in masa, de tip Rascoala, in care Ceausescu a tras in plin, ca general, in rest, cei in bande sau izolati au fost legionari get beget!

mega2005 spunea...

La ora asta, ceata s-a cam ridicat. ND este presedinte pentru 10 ani, nu pentru 5. O fi bine, o fi rau...bunul Dumnezeu stie. Pentru noi rezervistii, vin vremuri si mai grele...asa cred eu.

Fan Ciolacu spunea...

Excelent,sa ne linistim si sa asteptam cuminti indexarea din 2028.

Rezervistul spunea...

Viorel...Ce să înțeleg de aici... după alegeri...? Dacă vine unul la mine peste câteva luni....vaitându se că i pensia sau salariul mic și nu se mai ajunge cu traiul... să-i zic " Nenicule.... îmi ceri un sfat? Atunci..." să mănânci ce-ai votat !" "

Claudiu Marin spunea...

Incetati sa mai lustruiti imaginea legionarilor. Oricum i-am privi, au ramas in istorie ca extremisti fascisti. Potrivit legii, legionarii nu s-au bucurat de indemnizatii de condamnati politic pentru anii de puscarie din anii comunismului
Nici acum niste rezervisti iraționali nu inteleg ca frica de neolegionarii si mercenarii lui Georgescu si Simion a scos la vot milioane de romani care in turul 1 n-au participat la vot. Au iesit la vot pentru a salva libertatea in Romania.
Nu ati ascultat ca in turul 1 sa votati cu Crin Antonescu, serviti acum #rezistul care l-a folosit pe Ponta pe post de iepure/șoșoi.

Mhy spunea...

"Nu ati ascultat ca in turul 1 sa votati cu Crin Antonescu, serviti acum #rezistul care l-a folosit pe Ponta pe post de iepure/șoșoi." - păi don' administrator, dacă noi "ascultam" (că de aia avem capete pe umeri, nu să judecăm ci ca să ascultăm de tătuci și înțelepți ca voi, haha) - azi era borduristul dumitale președinte. Îl bătea pe Crinuț de-i săreau cearcănele.

Viorel spunea...

Rezervistul

Mă faci să râd, dar mă și enervez, pentru că nu vrei să înțelegi că ceea ce urmează contează pentru toți — belerim de pulerim — și nu doar pentru azi sau mâine, ci pentru următorii patru ani. Cu Bolojan prim-ministru, am belit-o, ca să o spun pe românește. Ce vrei mai mult de atât?

Eu, unul, nu îți voi cere sfatul. Din 01.12.2016 (prima zi de pensie) și până în prezent, n-am muncit nicio zi. Am avut ocazia să lucrez la o firmă privată (muncă de birou, calculator, salariu minim + procent din vânzări), ba chiar mi s-a propus funcția de viceprimar (în 2020), în comuna natală cu șanse sigure de câștig, dar am refuzat politicos pentru că aplicând legea aș fi intrat în contradicție cu unii consăteni.

Am muncit până la 55 de ani. Mulțumesc, partid iubit — a venit timpul să-mi odihnesc oasele și sufletul. După spusele unui moldovean, măritat cu o olteancă, sufletul cică nu doare, pentru că nu este un organ.

Viorel spunea...

Trebuia să publicați comentariul anterior poate vrea și rezervistul să învețe câte ceva.

Claudiu Marin spunea...

Viorel
Nu trebuie sa te lauzi ca ti-a fost lene sa mai muncesti!
Ai mare grijă ca știu oltencele astea sa faca niste pomeni... ca se bucura toti prietenii.

Rezervistul spunea...

CM Aveți mare dreptate.... Soția mea tot olteancă....mai să mă ia la bătaie după ce am ieșit la pensie ca să mă duc la muncă în civilie...Am executat ordinul imediat...Cu nunta a fost la fel ( am făcut-o la ea in sat) A început de vineri și a ținut până marți dimineață când au mâncat cele 5 bucătărese aduse în timpul liber de la aeroportul Deveselu când era al nostru ( nu al Licuriciului)De pomeni ce să mai spun...Am aflat că sunt lungi cât i zi de post...

Margarit Fernand spunea...

Nu mai sunt bani și oricine ar fi guvernat nu ne-ar fi făcur dreptate, dar cu Bolojan și USR va fi cum nu se poate mai rău. Trecerea pe contributivitate nu va fi benefică ( sau poate va fi, dar pentru foarte, foarte puțini) pentru că legea 360/2023 nu se poate aplica la militari fără niște ”ordine de ministru” sau o HG, iar astea vor fi date așa fel încât să pierdem. Am mai scris pe acest blog că un proiect USR din 2021 propunea chiar și să ne scadă valoarea uniformelor din venit sub pretextul că, citez : ”un muncitor primea un halat și o cască nu încălțăminte și costume”, deci nu vă așteptați la cine știe ce rezolvare nici chiar cei care socotiți acum că aveți ”o grămadă ” de puncte! Țineți minte: Ciolacu va fi o amintire frumoasă că vreo doi ani ne-a dat rata inflației și apoi ne-a lăsat așa, dar ăștia nu numai că nu ne vor da nimic, dar nu este exclus să ne mai și ia!

Mario spunea...

Astept ziua,care e aici după colț,cand veti începe corul vaietelor in urma măsurilor glorioase ce vor fi luate de guvernul monospranceana...sunt convins ca nivelul meu de trai va scădea,dar pensia mea cu 5 cifre imi va asigura supraviețuirea,dar nu stiu cum vor scoate camasa cei ce au votat reprezentantul partidelor care ne-au casapit ani la rând pe noi militarii, dar si pe salariatii/pensionarii civili în ultimile luni.Nu ati vrut Ponta ,acum inghiteti in sec.

bilbaoromelo spunea...

Bun venit in era USR.....vrajeala lui Mucusor ca l pune pe Bolojan premier a functionat ..si a atins scopul a ajuns presedinte ..priministru v a fi clar de la USR ..rugati va sa nu taie si din mizeria de pensie pe care o avem .....bucurati va pt ce a ti ales !!..aviz admin ...oricum stiu ca nu o sa publici ..somn usor ROMANIA !!

Claudiu Marin spunea...

@Mario
Nu este nimeni vinovat ca d-ta si alti rezervisti n-ati fost capabili sa intelegeti ca votand Ponta, in primul tur, faceti jocurile coldiste pentru Mucusor. Din nou romanii au votat raul cel mai mic, rolul lui Iliescu fiind luat acum de Mucușor.

Relu spunea...

@Mario: nu uita ca in spatele lui Mucusor e masinaria lui Basescu care va gasi in usere, si el aliniat in spatele tatucului, o alta coada de topor care sa-i preia invataturile. De fapt nici nu cred ca mai e nevoie sa le preia ca deja le-au preluat, au incercat si vor incerca sa le aplice. Daca nu se inteleg la pret vom fi ca in pandemie.

Viorel spunea...

Publicați, vă rog, comentariul. TOTAL GREȘIT.
„Rezultatele sunt bune pentru România, dar nu încurajatoare pentru vechii pensionari militari, care s-au lăsat înșelați de diversiunea pontistă. Blogul și-a făcut datoria și a devoalat diversiunea, dar iraționalul a prevalat în fața interesului rezerviștilor.”

Pensionarii militari au fost furați, mințiți și forțați de Ciucă, Ciolacu, Tîlvăr și toată hoarda de mafioți din MApN ca să se ajungă aici. Ei nu au nicio vină că sistemul comunist le-a modificat legea înainte de promulgare și imediat după. Ei nu au nicio obligație să stea cu mâna întinsă sau în genunchi în fața guvernanților, clasei politice sau justiției pentru a li se face dreptate.

Mai este și o vorbă: în cazuri disperate, măsuri (voturi) disperate.

Așadar, nu o mai țineți cu PSD și PNL, cu Ciucă sau Ciolacu, pentru că nu mai convingeți pe nimeni. În toată această perioadă ați oscilat între cele două partide și cei doi prim miniștri, iar pe final v-ați dat cu Antonescu. Nicușor, pentru dumneavoastră, a fost și este roata de rezervă, pentru că, sufletește, nu aceasta a fost dorința dumneavoastră – așa cum nu a fost nici a noastră.

Rezervistul spunea...

Deja înainte de alegeri au înjumătățit sau chiar au eliminat unele din ajutoarele sociale..carduri de energie..plus fondurile pt pensiile de handicap Eu înțeleg că unii le-au obținut cu șmecherii.. vezi orbii ce au carnet de autoturisme sau tractoare. dar sa ajuns în cealaltă extremă La soția în sat l-au chemat pe unul fără un picior la comisia de expertiza medicala... I-au tăiat pensia de handicap Un dr din comisie ia zis așa.. Nene...de azi te poți întreține singur Te angajez i mata la atelierul din sat să faci coșuri de nuiele.. folosind ambele mânuțe... că le ai întregi...A plecat omul plângând...Am rămas când mi-a povestit...

Fan Ciolacu spunea...

Mai asteapta cineva motivarea CCR? hahahaha,am pus cruce la orice speranta!!!! tineti minte-indexare mai vedem in an electoral,un 5% acolo de mila,cei care au acum sub 4.000 lei curand vor intra pe lista de asistati social.

Relu spunea...

"Acum ca s-a lamurit ce vrea tara, sa scoatem in afara legii toate mizeriile de partide extremiste! AUR-SOS-POT : URGENT !!!!" zise un votant de-al lui Mucusor, e unul dintre comentariile din ziarul local.

magda spunea...

Claudiu Marin..De acord 100% cu privire la cele enumerate de tine in legatura cu manifestatiile extreniste de orice natura fie ele doar de,,marketing''.. insa..nu stiu daca ai aflat ..dar in ultimii 30 de ani intotdeauna la turul 2 au fost mai multi votanti decat in turul 1.In alta ordine de idei..crede cineva ca CDR 2 va fi ceva mai bun acum cu profesorul ND fata de 1996-2000 perioada prof.Constantinescu?..Slabe sanse..Macar de am scapa de vreo ,,mineriada''..Si ultima...Nu ma asteptam sa ostracizezi rezervimea toata doar pentru ca au pariat pe un cal naravas ...Nemultumirea ostenilor e mult mai mare decat cea exprimata in scris pe siteuri,vloguri si bloguri mai ales dupa ce ND a declarat la un moment dat ca pensiile militare nu intra in aria sa de preocupare.Insa..poate i-o spune vreun consilier pe linie de aparare situatia reala...In calitate de MARE COMANDANT( inclusiv al rezervei) ar cam trebui sa stie si sa il preocupe chiar..Chiar daca va ajuta Ucraina nu trebuie sa se culce pe o ureche la fel ca predecesorii...daca chiar trage cu Romania/

Vasile Anghel spunea...

Alegerile nu se câștigă făcând greșeli după greșeli.Simion a fugit de dezbateri și a atacat votanții, adică cei 500000 de bugetari.Așa a făcut și Ponta, când a pierdut prima dată a zis că îl demite pe Coldea iar a doua oară a dat cu mucii în fasole cu inundarea acelor zone.Eu cred că nici Ponta nici Simion nu au vrut să câștige.Totul a fost regizat în cele 5 luni de la anularea alegerilor.

Vali spunea...

Salut camarazi,
Romanul are prostul obicei sa si dea cu tesla in oua !!! Bine ai venit la guvernare "prietene USR" !!! Vezi ca pensiile rezervistilor sunt cam speciale si ar fi bine sa le tai serios, ca poate s-or destepta unii si altii ! Nu voi mai vota niciodata ! Vor trai ffff bine in continuare politrucii, magistratii, patronii, corporatistii, medicii, iar pleava societatii din care cu onor facem si noi parte vor fi si mai saraci !!!

Relu spunea...

Corporatristii sunt aia care se plang de burnout? Oare de ce se plang adaca le este asa bine? Si care nu vor sindicate ca ei "isi negociaza singuri salariile"?

Marcell spunea...

@Vasile Anghel
👍👍👍 În sfârșit, cineva care vede realitatea din spate cortinei. Sănătate și putere tuturor! O să fie mare nevoie.

Relu spunea...

@magda: exista un titlu de film, No country for old men. Asta a devenit Romania pentru ca alde usere si toate partiduletele desprinse din ei, ca sa prinda ai aia niste posturi pe undeva si sa aiba cumva o forta mai mare cumulat, nu au interese in zona de pensionari de orice fel. Pentru ei pensionarii sunt toti fara exceptie un soi de asistati pe care ii tolereaza ca nu ii pot extermina direct. Dar o pot face indirect si la asta au lucrat si lucreaza.

luchy19 spunea...

Nu toți pensionari militari au fost păcăliți de guverne.
Cei care au început să treacă în PENSIE DIN ANUL 2023, IUNIE AU, DEOCAMDATĂ PENSIILE BUNE , AU PRINS O MARIRE DE GRAD, CEVA MARIRE LA FUNCȚIE, IN 2024 O ALTĂ MĂRIRE CONSISTENTĂ LA GRAD.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Relu, acel alegător are viziuni comunistoid fasciste ca sa se extirpe partide pentru plăcerea lui si a altor tampiti! Pluripatidismul este un act democratic sacru, si nu partidul stat de care suntem acriti! Si eu mi-as dori sa scăpăm de mahalagistul haurist, Jaga Belciug, care s-a mahalagit si cu un sef de stat, facand scandaluri in cascada, dar de schimbat o pot face doar ai lui, printr-o hotarare comuna, internă, iar partidele pot disparea, ca PNT-CD prin vot direct! HAUR nu e rau, rău fiind ursarul guraliv, nesimtit si needucat, azi fiind discutii intre ai lui sa-l schimbe cu gurul lacto vegetarian si care poate rezolva problemele tarii si ale romanilor cu apă si paie de chirpici! Mare e grădina si cretin grădinarul... E razboi mare si la PSD, care ii cer capul lui El Lider, la schimb cu Gringoreanu Buzemoi, sau Bălosu-primare dă sector Bucalebucifale, dar Maria Sa are colti dă lupoi si tine cu ei dă fonctie, pana i s-o rupe, ca ingroparea Romaniei cere pedeapsa cu excluderea! Buzemoi nu are nici o sansa la bossărie, cu Nordis la centură si infractoare nomber one fiindu-i amanta-i din dotare, cat priveste lăbăralii, se strecoara serpeste, fara ura romanilor pe ei, iar useristii, cei mai scandalosi, primesc premiul cel mare al presedintiei, demonstrand ca celui mai fraierestean bobor planetar le poti arata gurul cu budigaii in vine, poti sa le tai si cracile de sub picioare, sa-i fomesti si sa-i stuchesti ca el, boborul, tot va vota, ca niste masochisti destoinici, un Petrov, un Dulap sau un Dilimache! Nu ne ramane decat, cinci ani de acum incolo, sa ne lingem ranile sangerande, farfuriile goale, si cine are cătei acasa sa se lingă si ei de purici, in lipsa de altceva! Apropo, stiti bancul cu militianul tanar si militianul batran, care s-a facut colac sub masă, lingandu-se, inspirat fiind ca a fost comparat cu un caine batran? Pacat ca, fiind si eu batran, nu-mi mai amintesc unde se lingea câinele-militian batran, facut colac sub masa!

Nemo spunea...

Sa eliminam pensiile speciale, urmeaza negocierea cu UE si trecerea pe contributivitate.
Deficitul la buget este mare, trebuiesc luate masuri.

Nemo spunea...

Ar trebui trimisa o delegatie sa negocieze cu Nasui.

RD spunea...

Ce să mai.. Faliment pentru România! Să vedeți când o să regrete punctele de stabilitate date pe noua lege din sistemul public de pensii fiindcă nu sunt bani! Ei (politicienii) le fac și cetățenii trebuie să plătească prostiile altora. Trebuie să plătească și ăia cu pensii mici și foarte mici, salarii mici și foarte mici. Adică vreo 3-4 milioane de români. Să vedem câte steaguri cu UE vor mai fi pe străzi! La greu și suferință nu mai ai nici tată, nici mamă, nici steag UE!

Calinmihaib12 spunea...

Domnilor:
...uitați-vă cu atenție pe "harta României.. "VOTANTE": este... "portocalie" = adică.."simionistă"= în fiefurile "clasice" ale PSD-ului..👻‼️
🔆🥳..!; oare..= de ce..❓
..o variantă de răspuns ar fi.: pt. că = ..așa = A VRUT "aripa"..DEEP/ DARK a partidului "stat" PSD, aripa care.. "face și drege"..în țara "noastră" = tot ce se întâmplă..precum și.. "FĂGAȘURILE"..pe /în..care "curg".. apele ROMÂNIEI.. ..‼️👻😎..!

Randoom spunea...

@nemo,chiar crezi ca vreodata o sa accepte magistrati sa li se calculeze pensia pe sistem contributiv? Nici daca dau foc la tara si tot nu accepta.

fs spunea...

Bună ziua. Mulți dintre noi ne-am fi dorit alți candidați în turul 2 al alegerilor prezidențiale, mai echilibrați și dornici pentru a lucra pentru binele tuturor românilor, însă nu i-am avut în alegerile din acest an. Fiecare are propria lui libertate pe cine să voteze însă vedem bine că mulți dintre români nu au înțeles nimic din regimurile trecute ale lui basescu și johannis și sunt ușor de manipulat în continuare. Dacă nu se va schimba ceva în bine în viitor, generația tânără din România va duce țara asta în prăpastie, cel puțin din punct de vedere moral, cultural și social. Dacă te gândești nici nu are cine să îi învețe în școli, pentru că a scăzut mult calitatea profesorilor, la fel ca în toate domeniile de activitate, iar mulți dintre tineri nici educație nu au de unde primi pentru că nici părinții lor nu au sau nu sunt capabili să îi educe. Politicienii vânduți grupurilor de interese și puterilor străine au transformat România într-un câmp de luptă au creat două Românii, fiecare urând și luptându-se cu celălalt și totul pentru a se menține unii la putere. Nici rușii nu au reușit să facă ce au făcut Maia Sandu, speriată că Moldova nu va mai primi energie electrică și gaze naturale ieftine subvenționate în parte de frații lor din România care o duc mai bine dar plătesc prețuri mai mari și Macron care a reușit să facă în România ce nu a reușit la el în țară, să aibă influență și să creeze o colonie nouă pentru Franța, de unde să ia resursele pe care nu le mai poate exploata în vechile colonii care și-au revendicat independența. Dar unii spun că România este stat liber, unitar și independent. Oare mai este așa de când politicienii de la București execută ordinele de la Bruxelles chiar dacă sunt contrare intereselor naționale și ale românilor? Sperăm ca administrația Trump să colaboreze cu administrația de la București și să nu își retragă trupele din România, ca să nu fim prea aproape de dușmanul de la est, pentru că acum nici nu mai au pe cine să dea vina cei care au adus în fruntea țării pe actualul și fostul primar al Bucureștiului, un om care, ca și contracandidatul său, s-au luptat fiecare cum a putut cu politicienii de la conducere, cel care a câștigat s-a luptat pentru binele unor ONG-uri și a unor interese străine iar celălalt s-a luptat și cu puterea și cu unele partide din opoziție. Părerea mea este că pe blog trebuie să fie discutate problemele militarilor pentru că vedem bine că pe politicienii actuali nu ii interesează. Însă decizia aparține dl administrator. Vă urez sănătate.

gigi 2 spunea...

Nemo: Mi se pare corect. Si ca sa-i dau un raspuns unui domn(Relu) de pe blog. Nu voi ramane cu pensia in plata pentru ca eu nu am stat acasa dupa pensionare si am 20 ani lucrati in civilie la particular si lucrez si acum.

Liviutatarush spunea...

Astept cu deosebit interes sa vad cum va arata noul guvern! Aceleasi fețe ca si pana acum, cu Predoiu, Grindeanu etc. sau vor introduce si USR la guvernare (100% ca da) si poate avem, cine stie, un ministru USR la M.Ap.N. Ar fi interesant tare!

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin,
Nu mi-a fost și nici nu îmi este lene să muncesc. Realitatea este că, în ultimii 20 de ani, la Secția 1 – Personal și Mobilizare, am fost, de cele mai multe ori, singur prin birou. Șefi și colegi – inclusiv dumneavoastră, dar și mulți alții care scriu acum pe blog – au plecat în tot felul de misiuni, luni și chiar ani la rând (vizite medicale, testări psihologice, verificări la limba engleză, pregătire, misiune, concediu de recuperare etc.), în Congo sau Afganistan.
Cine rămânea să le facă treaba? Viorel, maistrul militar de la CI. De ce nu a plecat și Viorel, veți întreba? Pentru că la vizitele medicale TGP și TGO ieșeau puțin crescute (mâncare pe apucate, stres; nu consum alcool) și, pentru că nu voiam și nici nu aveam de unde să dau șpagă ca să „se treacă cu vederea”, rămâneam la munca de jos.
Cine era împuternicit pe funcția de Șef al Personalului? Un căpitan de la Secția 3 – Operații și Instrucție, care trecea prin birou o dată pe lună. La fel se întâmpla și cu problemele de personal sau mobilizare: pe lună ca și cunoștințe. Cu timpul, m-am uzat fizic și moral.
Rezervistul, dacă „a bătut-o în cap” ca Florea Cioacă (fost fotbalist la Dunărea Galați), este acum în formă... de cozonac, dar „le rezolvă pe toate”. Știam că nunțile împăraților durau trei zile. Văd că, în Oltenia – la fel de săracă precum Moldova, dar pro-GS (a se vedea județele pro-AUR) – nunțile și înmormântările durează câte cinci zile. Probabil mai munciți sâmbăta și duminica pentru că „așa vrea muierea”, cum se spune prin zonă.

Claudiu Marin spunea...

@Randoom
Te bagi in toate discutiile de pe blog dar nu ai retinut nici atat ca pensiile magistratilor sunt deja calculate si contributiv.

John1 spunea...

Eu cred că nu este dracul chiar atât de negru. Eu îl cosider pe Nicușor un om corect. Dacă unul fără bacalaureat și un neica nimeni din Plenița, un mediocru, au distrus această țară, trebuie să sperăm că un olimpic la matematică, nu catalogat userist, va da o mică speranță acestei țări, nu numai nouă.
@ CM, ia vezi că problema cu plecatul colaboratorilor la alte bloguri, alias @ Mos Alecu este la tine. Și mai mult nu au nicio legătură informările tale cu plecatul lor. ,,Avand in vedere ca rezervistii si-au gasit alte surse de informare, blogul isi diminueaza activitattea de informare in privinta legislatiei pensiilor militare."

Și ca să nu publici CM,

apreciez atitudinea ta @Viorel.

Ai perfectă dreptate cu foștii guvernanți, însă Simion a fost un pericol. El nu a vrut să câștige. Fricoșii fac gălăgie multă!!!!!!!

Randoom spunea...

@CM, serios acum. Nu ai inteles ca m-am referit la faptul ca sa primeasca banii doar pe contributivitate magistrati,adica in loc de pensii de 25 de mii de lei sa aiba pensii de 5 mii de lei. Esti suparat ca nu a iesit ciolacu sau cacarau,dar cat timp vin de la partidele care si-au batut joc de militari nu aveau cum sa iasa vreodata.A avut psd si pnl 8 ani la dispozitie sa rezolve problema pensilor militare si nu au facut nimic,inca din contra.Nu vor nenorociti nici sa dea OUG ala de amnistie si pentru pensionari militari cum este pentru civili. Eu am fost singurul de aici care am spus ca au facut-o intentionat cu alea 10 zile de dezbatere ca sa treaca alegerile si sa nu dea OUG si fix asa au facut,si dupa si-a dat demisia. Ca este presedinte plicusor ban sau Simion,tot una era,pensionari militari nu intra la puscarie din cauza asta,dar pesedisti gen ciolacu intra la puscarie.Deci cine a luat tzeapa cu plicusor ban?

Vasile Anghel spunea...

Și cele militare o să fie calculate contributiv ,iar ce nu este contributiv va îngheța și se va impozita.De ce nu luați în seamă când a fost propunerea cu extragerea soldei de grad din baza de calcul ,cred că era bine .

Nemo spunea...

La magistrati se calculeaza dupa cum vor ei, sumt putere judecatoreasca, rezervistii militari sunt considerati,, pulimea,,

STALIO spunea...

după 35 ani am votat cu un pariu de 100 % că iese NICUȘOR DAN . PROBLEMA ESTE CĂ L-AM AVERTIZAT CĂ VOI DEMARA CEA MAI MARE ACȚIUNE IMPOTRIVA LUI DACA NU REZOLVA PROBLEMA PENSIILOR MILITARE .

Calinmihaib12 spunea...

Marcel ..și Vasile Anghel:
(10:10' + 11:05'/19.05.2025)
..da.., dar..ați înțeles "cine" a/au..fost
"directorul de productie"..și..mai ales .., "regizorul"..celor.."întâmplate" în.. "toamna" și "iarna" lui 2024..până în prezent.., pe de o parte, iar pe de altă parte: care ar fi (fost) = SCOPUL real al..TRAGEDIEI❗= ..aflate în curs de desfășurare..❓

Inginerul spunea...

Alo, suntem in mai 2025, vă credeți tot în toamna anului trecut? Atunci încă nu zicea nimeni mai nimic de starea finanțelor și de ce va urma, evident in scop electoral, așa deci încă se mai putea face ceva. Acum, când toți spun că e groasă treaba, că se vor face tăieri decât că nu se știe de unde, voi tot dați cu actualizarea. E clar că nu se va da nimic la nimeni o bună perioadă, poate doar magistraților din restanțele ale astronomice câștigate prin procese și eșalonate pe mai mulți ani; oricum, nu știu cum se face dar de ei nu se plânge nimeni că li se tot dă. Măcar de ar face treabă, au și ei vina lor că suntem aici, trecând cu vederea furăciunile alea mari, sunt complici, evident nu degeaba. Să-l văd pe Nicușor, a amintit de câteva ori de reforma justiției, dacă o reuși ceva, sau îi fac și lui un dosar și ciocu mic.

Calinmihaib12 spunea...

John 1:
..te CITEZ:
.."Ai perfectă dreptate cu foștii guvernanți, însă ❗Simion a fost un pericol.❗ El nu a vrut să câștige. Fricoșii fac gălăgie multă!!!!!!!❗❓
(19 mai 2025 la 16:09). "
Încheiat CITATUL,
🔅 COMENTARIU:
..(dacă..)= e real că.."Simion"..(dar și tutorele lui: .."CG"..❗)..= NU a/au "vrut să câștige" (!), =.."se confirmă" ceea ce am scris, sub o formă sau alta, ..de repetate ori = că "totul"..= a fost și este un SCENARIU..aflat încă în desfășurare ..= în care "rolul"... "suveraniștilor" era acela de .." "sperietoare"..👹 și..astfel..= de MANIPULARE a electoratului român
.., cu scopuri multiple.. printre care: ..= "unul" e.. = "schimbarea la față" (aparentă..!) a POLITICIENILOR = "uzați" de "vreme" și..mai ales de.. = .."faptele"..lor..❗
..Dar: ..rămâne de văzut ce vor face ..în continuare. ‼️

Rezervistul spunea...

STALIO....Ne puteți spune...detalia și nouă...de pe aici în ce constă acțiunea dv....?

Rezervistul spunea...

Ifrim La unii deja sa stabilit...e gheață la mal... și ceață la cap in urma alegerilor

Rezervistul spunea...

Luna de miere va dura foarte puțin...pt Nicușor.... să-i urăm credit... Același entuziasm a avut și societatea cu Emil Constantinescu in 1996 după ce la înfrânt pe Ilici..La scurt timp sa dezumflat toată treabă sfârșind cu celebra declarație a sa " Am fost înfrânt de sistem"Se spune neoficial că nea Iliescu a râs cu gura până la urechi ...

Prodan Aurelian spunea...

Comentariile politice, pamfletele și alte încercări de a ne face să uităm ce vrem noi ar trebui să se diminueze. Singura acțiune a noastră este ACTUALIZAREA pensiilor. Deja, diferențele între pensionari este IMENSĂ. Trebuie să conștientizăm factorul politic asupra acestui aspect. Diferențele enorme între pensii crează și vor duce la urmări care vor bulversa, ireversibil, ierarhiile și relațiile între militarii actuali (care vor fi și ei pensionari) și cei pensionați în perioade diferite. Gradele și funcțiile îndeplinite devin nerelevante. Se urmărește ceva, care ne scapă, sau sunt planificate, cu obstinație, de persoane rău intenționate, sau ,indiferente. Să lăsăm poveștile și să ne limpezim ideile .

Prodan Aurelian spunea...

Nerelevantul Luca a ieșit la pensie. Șobolanii părăsesc corabia, sau principiul dominoului se activează.

Claudiu Marin spunea...

@Prodan
Factorii politici au constientizat de cativa ani necesitatea eliminarii prin actualizare inechitatilor din sistemul de pensii militare , dar se opune factorul militar. Nu vezi ca atrecut un an de cand s-au majorat soldele de grad si se opun cu indarjire ca de majorare sa beneficieze si pensionarii militari. Adoptarea plx 262/2024 cu amendamentul Comisiei de aparare a fost pusa la dospit din cauza opozitiei MApN si Finantelor..

Calinmihaib12 spunea...

Rezervistul (20.05.2025/06:55'):
..da dar nu uita (‼️) că atunci, în 2016, după un ciclu de 4 ani.. anteriori = în care au fost golite de bani câteva bănci românești, și ROMÂNIA era "aproape" în..= INCAPACITATE DE PLATĂ ..și FALIMENT economico - socio-politic❗..(..👻😜😎👹..), băieții "deștepți" de la.."comandă" politică ..s-au dat la o parte..="retrăgându-se" în opoziție.."la vedere", având...= "PARTENERI" LA/DE..GUVERNARE.. ‼️😜😎. =..pe..="frații" lor: PD-iștii care erau..= "cârligul" lor și..= "%" diferență..."necesare" ..CDR- ului..= împins în față..la..= "guvernarea..de.. ceară" care. =.."S-A TOPIT"..în .. "fierbințeala"..=economico-politico- socială și.."militară"..= înscenată de "FORȚELE" aflate concomitent și comod (din 1992 =de la "SCIZIUNEA" ..strategică și tactică a =..FSN-ului..) = în cele 2 poziții ="contrare" = în "opoziție" și la PUTERE..= în stat‼️.
..Iar.."PREȘEDINTELE".. Prof. Univ. Emil CONSTANTINESCU..= era:.. "peștișorul" frumos colorat din "acvariul..social"..= care s-a..sufocat din cauza lipsei de.."oxigen"(social) din "acvariul" (= ROMÂNIA..!) = ne-amenajat.."corespunzător"..= de către .proprietarii lui‼️👻👹😎😜‼️

Prodan Aurelian spunea...

@ Claudiu. Repararea nedreptăților în cazul pensiilor militare se face pentru toate elementele de calcul al pensiei.PLX.262/2024 este doar o încercare de tragere de timp. Dacă se voia rezolvarea problemei pensiilor militare, în prima fază se corectau pensiile cu un anumit procent, pentru a se rezolva un pic diferențele abisale și apoi se încerca să se facă pași în continuare. Asta se putea face prin OU. Curte Constituțională a precizat principiul egalității între cadre și funcții. Nimeni nu a făcut nimic. OU o dă guvernul, fără "acordul" sau avizul MApN. Totuși, cine conduce țara ???

Vasile Anghel spunea...

Se opune factorul militar la actualizarea pensiilor militare din lipsa alocării banilor ,dar dacă politicul vrea se poate face cu toată împotrivirea acelor indivizi.

Margarit Fernand spunea...

Ăștia care mai visați la actualizare sunteți de neînțeles! Toți se întreabă dacă vor fi bani de salarii și pensii, iar voi visați actualizare! Cui îi pasă de 50-60 000 de rezerviști ( ceilalți au pensii peste 5000 lei) în condițiile în care deficitul bugetar e peste 9%. Poate unii vă amintiți de o lună decembrie din vremea lui Constantinescu, când am primit jumătate de salariu în bani arși și stăteam la coadă la CEC să-i schimbăm! Asta urmează și acum, iar voi optimiștii ( aceiași care ați crezut în lege și apoi în ordonanța ciulacului) credeți că o să vă mai dea cineva vreun leu și cine??? USR........ E de noaptea minții fraților și rugați-vă să rămânem cu ce avem, că pentru noi se poate doar mai rău, nici un caz mai bine! Cei care citiți blogul permanent poate vă amintiți că în noiembrie când visați la marea actualizare am scris că nu vom primi nici rata inflației și am avut dreptate, așa am dreptate și acum când vă spun că mai devreme de ianuarie 2027 nu vom primi nimic, sau vom primi o recalculare pe o ”așa zisă contributivitate”care pentru cei mai mulți va însemna scăderi drastice asa cum au fost ( pentru unii) în 2009!

Viorel spunea...

Fiți bucuroși și fericiți. LOV va ajunge prim ministru și o să dea o nouă OUG nr. 59/2025 prin care va modifica baza de calcul actuală (65 - 85%) în 45 - 65% pentru că aveți pensiile prea mari iar actualizările se vor mai face când va ieși ea la pensie.

Mario spunea...

Deja se prefigurează un guvern cu multe fete expirate si reesapate,gen voiculescu si ciolos sau birchal... o sa fie dezastru, am incetat sa mai am sperante într-o eventuală actualizare, nu va așteptați la ea nici peste 3,5 ani înainte de alegerile parlamentare...ati votat,unii,împotriva intereselor voastre si va meritati soarta,eu pensionat in 2016 ma bazez pe o pensie neta cu 5 cifre (in care este inclusa si indemnizația VTO) dar asta nu ma impiedica sa-i injur,în gând, pe imbecilii care si-au sabotat interesele si implicit pe ale celor care au pus ștampila pe singurul candidat care la fiecare apariție tv spunea clar ca va face dreptate în privința pensiilor militare. M-as fi bucurat ca specia pensionarilor militari sa fie cat mai aproape ca acțiune de specia magistraților,dar diversitatea ,inteligenta si studiile ne despart dramatic.

Magda spunea...

”se opune factorul militar”,probabil ca i au luat si prizonieri pe politicieni,saracii de ei !!

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin,

Vă respect o parte dintre comentariile pe care le faceți, însă constat că, în cealaltă parte, vă contraziceți sau nu înțelegeți ierarhia militară.

Cum vine afirmația:
„Factorii politici au conștientizat de câțiva ani necesitatea eliminării, prin actualizare, a inechităților din sistemul de pensii militare, dar se opune factorul militar.”?

Și acum vă întreb:
Cum adică se opune factorul militar?

Ministrul Apărării este militar sau politician? Are în subordine Ministerul Apărării Naționale și, implicit, rezerva armatei, prin CPS, CMJ-uri, etc.?
Atunci, care este rolul său, dacă – în esență – EXECUTĂ ordinele Șefului SMAp, susținut de șefii din DGFC, DGJ, CPS ș.a.m.d.? Adică, de toată „șleahta” de mafioți de la nivelul MApN (și aici mă refer la mafioți în sensul larg, a se vedea, de exemplu, pensia lui Florin Jianu).

Dacă eu sunt ministru, eu dau ordinele pentru care răspund.
Dacă subordonații nu le execută, atunci se aplică pedepse conform Regulamentului Disciplinei Militare – până la schimbarea din funcție sau chiar trecerea în rezervă. Punct și de la capăt.

Dar, atunci când tu, ca ministru, ești prost pregătit, subordonații te manipulează cum vor. Iar, la nevoie, tot tu, ministrule, vei răspunde sau îți vei da demisia de bunăvoie – așa cum a făcut și Vasile Dîncu (care, cel puțin, nu a acceptat mârșăviile lui Ciucă, girate de cârtițele lăsate în sistem).
Altfel, continui ca un „molâu”, doar de dragul de a rămâne în funcție.

Calinmihaib12 spunea...

Claudiu MARIN:
..a trecut timpul..care să ne permită să..ne lăsăm.."amăgiți"..= de/cu SOFISME..pt. adormit..copilașii..‼️
..lucrurile sunt simple: (și..invers..!):
= angajații.. "MApN"-ului, dar și ai celorlalte ministere și structuri din .."SNAOPSNAJ".., precum și..= din toată economia românească:.."în general"..= nu "se opun"..= din.. "convingere" = actualizării sau majorării unor salarii și sau pensii, ci POLITICIENII = prin "politicile" lor economico-financiare..SOCIALE .. dar și..INVESTIȚIONALE.. și apoi .."legislația" elaborată și..= DECISĂ..= a fi..aplicată..=.. PROPAGANDISTIC,
IRAȚIONAL..., GREȘIT..etc. ..= este . "CAUZA"..RĂULUI.. produs = adică, în speță =..LIPSA FONDURILOR = pt. PLATA "angajamentelor" politice..= aiuritoare , astfel că finanțiștiilor din ministere nu le rămâne altceva de făcut decât să.."rezolve"..ei (=adică să "spele".."onoarea" = ..de 2 bani și
..INCAPACITATEA politicienilor)..=
"problema"..= plății salariilor și pensiilor românilor..= "stabilite" .. = necorelat cu..=..asigurarea surselor de finanțare.."necesare"..!

vasile iosif spunea...

Pregatiti-va de o contributivitate sanatoasa........

Claudiu Marin spunea...

@viorel si altii
Voi sunteti uituci ori asa primiti indicatii sa scrieti.
Numai anul trecut, ia amintiti-va ce a facut Bachide in Comisia de aaparare a Camerei Deputatilor cand s-a discutat raportul de aprobare a OUG 26/2024 cu amendamendutl Leoreanu?
S-a adopptat Raport Preliminar cu amendamentul si legea zace de un an de zile la Comisia de Finante.
Nu misca nimeni in front fara aprobarea organelor militare.

Calinmihaib12 spunea...

Margarit Fernand:
..în 2009 = NU a fost..nici o "recalculare" de pensii militare, ci în
intervalul:.. 2011..2012..!

Claudiu Marin spunea...

@Iosif
Pentru vechii pensionari militari cu vechime in serviciu de peste 30 de ani chiar este sanatoasa contributivitatea.
Este mai rau de cei care s-au grabit sa plece in pensie cu clasare medicala de apt limitat/inapt si au pensii cu 5 cifre.

Viorel spunea...

Nu mă obligă nici dracu’. Nu urmați exemplul domnului de la Resurse Umane, care de fiecare dată când lucrurile nu-i ieșeau cum vroia, afirma că ne-am dat cu «dușmanul» din cadrul MApN. Nu mi-ați răspuns la întrebare: în România există o dictatură militară? Guvernul României primește ordine de la DGFC și DGJ? Repet: ministrul Apărării este un politician propus de prim-ministru și votat de Parlament. Nu ar trebui să acționeze în concordanță cu politica Guvernului?

Magda spunea...

Opss! MIlitarul bachide ce grad are ?!

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin,

Cu scuzele de rigoare, trebuie să vă spun că nu suntem la emisiunea lui Virgil Ianțu, ca să spunem lucruri trăsnite. Așadar, vă rog să-mi explicați următoarele:

Am peste 35 de ani vechime în serviciu, peste 36 de ani vechime cumulată și peste 51 de ani vechime totală (care, între timp, pare să fi devenit irelevantă, pentru că așa a decis partidul comunist împreună cu un ostaș ajuns în fruntea țării). Cu toate acestea, cred că pensia mea va fi mai mică decât este în prezent.

Cum este posibil ca o persoană care a ieșit la pensie pe motiv medical, „apt limitat” sau chiar „inapt”, să aibă o pensie formată din 5 cifre — adică peste 10.000 de lei — și, în același timp, să se plângă că o duce mai rău?

În primul rând, este greu de crezut că aceste persoane chiar au pensii cu 5 cifre. În al doilea rând, nu ar trebui să rămână plafonați la pensia actuală, adică la „cuantumul cel mai avantajos”?

Claudiu Marin spunea...

@Calin
Nu stii d-ta, dar si in 2009 au avut loc recalculari, la cerere , pentru introducerea sporului pentru conditiile de munca in Procentul de calcul al pensiei, procent care nu s-a adaugat in perioada 2001-2007 pentru pensiile in plata la data de 07 04 2001. Sporul pentru conditiile de munca s-a adaugat numai pentru cei pensionati dupa intrarea in vigoare a L 164/2001. Si atunci vechii pensionari au fost discriminati vreo 7 ani.
@Viorel
Se vede ca nu ai avut niciodata pensia calculata contributiv. Ai primi si sporul pentru conditii de munca si sporul pentru pensia suplimentara si sporul OMM.
La trecerea de la pensia calculata procentual la pensia calculata contributiuv nu este obligatorie pastrarea cuantumului mai avantajos, totul ramane la latitudinea legiuitorului..

Prodan Aurelian spunea...

@ Claudiu. Fii mai riguros în informarea cu privire la pensionarii dinainte de 2001. După L.164/2001 ei au primit și unele corecții la pensie (gradația a 7-a, gradul urmator pentru unii). Pentru grupele de muncă trebuia ca tu aduci la CMJ documentele necesare. Cine a fost neglijent nu poate să pretindă lipsa actualizării. M-am deplasat de vreo două ori, cam 47 km la CMJ pentru a rezolva problema mea. Și s-a rezolvat cu promptitudine de către CMJ.

Mario spunea...

Claudiu Marin,sper ca ai vazut ultima declarație a lui Crin,preferatul tau,care da cu barda în mucea si sistemul securist din spatele lui....mentioneaza si de AUR, care este în preferințele lui ,pe viitor, pentru a face opoziție cobservatoare.Sa nu zici ca nu ai vazut la cat de informat esti !

Mhy spunea...

Vorba lui Micutzu, tov. @Admin face cu noi iar "harneala". Noi stim ca Bachide e factor politic, un politruc sinecurist pesedist cu studii in agroturism. Aveti dvs. cunostinta ca o fi vreun general/colonel ceva, un mare factor militar de mare influenta? :))

Leo spunea...

@Viorel,
Cum se opune factorul militar ?
Păi mecanismul este simplu.
Fiind numiți politruci habarniști pe sinecura de ministru MFA , aceștia neavând nici o viziune ascultă tot ce le spun generalii dottores plagiatores . De exemplu , jianu s-a dus la țuguianu cu propunerea textului Art. VII + X din OUG 59 și i-a spus că dacă nu se va reglementa pensiile militare cum este scris în acel text , atunci MFA va intra ”în incapacitate de plată” (sic). Auzind și văzând asta , țuguianu în incompetența sa , s-a speriat și a aprobat ce ia pus pe tavă jiganu.
Și tot așa ( and so on...)

Claudiu Marin spunea...

@Leo
👍🏻 👍🏻
Cine stie si cunoaste!

Prodan Aurelian spunea...

@Leo. Incapacitate de plată ? Înseamnă că bugetul întocmit nu a fost făcut cu respectarea legii pensiilor.În buget se trec toate cele prevăzute de legislația învigoare. Dacă nu a fost prevăzută în buget suma pentru actualizarea pensiilor este caz penal, este exercitarea atribuțiilor cu rea voință.

Viorel spunea...

Leo,
Domnul Claudiu Marin arată degetul mare, eu însă le arăt degetul mijlociu tuturor celor care au participat la mutilarea Legii prin OUG (LOV) și la neactualizarea pensiilor militare.
Ceea ce afirmați dumneavoastră știu și eu. Problemele pe care nu le înțeleg sunt următoarele:

Toți politicienii (senatori, deputați, guvernanți) sunt la fel de nepregătiți ca și Țuguianu?

Dacă da, ce mai caută în politică, în Parlament și la guvernare, dacă sunt atât de incompetenți?

Oare poporul este chiar atât de naiv încât a ales acești indivizi să-l conducă pe drumul unei „societăți socialiste multilateral dezvoltate”?

Să fi fost „prostănac” (vorba lui Iliescu), dar chiar toți foștii miniștri ai Apărării au fost/sunt la fel, din moment ce subordonații își bat joc de ei?

Și, la urma urmei, chiar nu-i duce capul să verifice ce li se pune în față de către niște „papagali” ajunși în funcții pe bază de pile sau bani, nu pe criterii de competență?

Chiar nu se întreabă ce vor acești oameni de atâta timp?

Nu își pun întrebări despre miile de procese intentate împotriva CPS și MApN?

De ce, când a fost vorba de voturi, aproape toți au știut brusc ce își doresc pensionarii militari?

Claudiu Marin spunea...

@Prodan
Potrivit HG 1294/2001, art. 9 din L 164/2001 privind conditiile de munca se aplica numai cadrelor militare in activitate, nu si celor trecute in reerva.
Abia prin Legea nr. 90/2007, cu aplicabilitate din anul 2008, s-a putut aplica sporul si cadrelor pensionate inainte de 07 04 2001.
Din pacate, aceiasi pensionari care au fost discriminati 7-9 ani prin neacordarea sporului pentru conditii de munca, trebuie sa suporte si discriminarea neactualizarii pensiilor militare in perioade 2018- prezent.

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin. Toate cele adunate cum afirmați și trecute și în Decizia de pensie însumează 99%. Eu și toți ceilalți pensionați până pe data de 15.09.2017 am fost plafonați la 85%. Unde îmi sunt cele 14 procente ? Am voie să le dau mamei (pentru că este munca mea) ? Am voie să le dau fiului meu (să fie luate în calcul) când va ieși la pensie (pentru că e munca mea) ? Am voie să mă piș pe ele și pe botul celor care mi le-au luat (pentru că e munca mea) ?

Raz0rblade spunea...

@Viorel
Cu tot respectul, dar mai crezi in zina maseluta??? Cele doua cuvinte POLITICA si COMPETENTA nu au incaput niciodata in aceeasi fraza, doar daca s-a vrut vrajeala la p..ime. Clasa politica romaneasca toata, ma repet, toata, e o cloaca de incompetenti obraznici, speriati de moarte ca o sa vina careva sa le suteasca locul cald de sub poponet.
Astia nu sunt chiar 100% prosti, cunosc dictonul ala general care spune asa: un prost poate ajunge prin siretlicuri, minciuna si inselaciuni cat de sus doreste, dar odata cazut de acolo, nu se va mai ridica niciodata mai sus decat nivelul lui real de competenta. Si asta-i sperie de moarte, ca odata zburati - dovediti incapabili si incompetenti - nu vor mai pupa niciodata ciolanul puterii.
Ce suveranism, ce nationalism, ce progresism, ce pro-europenism, it all about the power...
Ciolanul is all that matter. Convingeti-ma ca gresesc.
Stiti vorba aia batrineasca: vin ai nostri, pleaca-ai nostri, noi ramanem tot ca prostii. Nimic nu bate intelepciunea populara...

Claudiu Marin spunea...

@Viorel
Tare nerational esti!
Tot nu intelegi ca nu ai pierdut prin plafonare ci prin neactualizare?

John1 spunea...

Leo, zici că locuiești pe lângă Deveselu. Te întreb, Leo. Ai intrat vreodată în SMG, SMFT? Dacă ai intrat și ai văzut cum generalii iau notițe de la civilii politruci din conducerea ministerului nu ai mai vorbi acum. Ia intreabă-l pe Leon, poate te lămurește (vezi Bacșiș M, Hăpău, Ciuchea, Constantin și alții care știu mult mai bine decât tine ce fac activii. Zic sărut mâna Bachide, Tâlvăr. Politicul hotărăște!!!!! PUNCT.

John1 spunea...

Și LOV, și toți politicienii dau vina pe conducerea militară a MApN. Dar pe timpul lui Ciucă, ministru, premier, pe cine mai dau vina. Sunt vinovați tot Petrescu si ceilalți? Chiar vă meritați soarta dacă sustineți că politicul nu a putut să ia decizii din cauza activilor. Voi realizați ce gogomanii spuneți?