Un produs Blogger.

marți, iunie 10, 2025

Cu "Vrem Unire" , "Noi suntem români" si "Bun vinit Nicușor in Moldova" a fost intampinat Nicusor Dan la statuia lui Stefan cel Mare din Chisinău

67 comments


https://static.srr.ro/files/AUDIO/2022/2022-05/2022-05-24/file_din_istoria_bugeacului._site_23_mai_22.mp3

In vechime, denumirea Basarabia era atribuita  numai sudului Moldovei, actualul Bugeac. 

In Descriptio Moldaviae Dimitrie Cantemir scrie :
„În vremurile de demult Moldova era împărţită în trei părţi: cea de jos, cea de sus şi Basarabia...”

*********************************

 Maia Sandu și Nicușor Dan au făcut astăzi o baie de mulțime în preajma Pieții Marii Adunări Naționale, după ce au depus flori la monumentul lui Ștefan cel Mare și Sfânt. Este pentru prima dată de la Traian Băsescu încoace, când un președinte al României este primit cu atâta căldură de basarabeni.

Cei doi șefi de stat au discutat cu cetățenii, au făcut poze și au ascultat doleanțele lor.

Mulți dintre cei adunați au scandat diferite lozinci unioniste: „Unire, acum s-au niciodată”, „Trăiască, trăiască, trăiască și-nflorească Moldova, Ardealul și Țara Românească!”.


67 de comentarii:

fs spunea...

Frații moldoveni din Basarabia l-au întâmpinat cu căldură pe Nicușor Dan pentru că el este garantul ca Moldova va primi în continuare ajutoare de la România. Frații lor români de cealaltă parte a Prutului vor plăti probabil și subvenția statului român pentru prețuri mici la energie electrică și gaze naturale ce vor fi livrate sorei mai mici a României. Nouă cetățenilor României, nu mă refer la frații basarabeni care au făcut turism electoral în Europa și au contribuit la câștigarea alegerilor prezidențiale de către un independent, dependent de Bruxelles, ni s-a promis în campania electorală un trai mai bun, dar mai puțin bun după alegeri. Dacă nu va merge foarte bine economia din cauza măsurilor fiscale ale “specialiștilor din grupul de lucru de la Cotroceni”, măcar să se împrumute țara la dobânzi mai mici ca să ne putem menține pe linia de plutire și să ajutăm pe frații basarabeni și Ucraina potrivit tratatelor la care România este parte. Unii mai spun: pe românii din România cine îi ajută? Sperăm să fie mai îngăduitoare comisia europeană cu noi și să deblocheze fondurile europene ca doar suntem pro europeni.

Relu spunea...

A fost un amic la Cahul, rusa cat cuprinde. In rest asteptam facturile marite, nu ca in MD unde se exporta curet subventionat de RO. Sau asa spunea Bolohan dupa ultima lui vizita in MD.

Skoda 4x4 spunea...

Vedeti dl.CM ca si alti camarazi gandesc la fel ca mine referitor la ,,fratii de peste Prut '',si nu vreau sa mai detaliez ,insa cred ca au fost scosi ca pe vremea impuscatului si nu din respect pentru ajutorul oferit de Romania.
Apropos daca sunt asa de patrioti de ce nu vin sa ocupe locurile disponibile in MApN, MAI, etc.ca doar au si cetatenie romana ? Ce parere aveti ? Ps..Mucusor Intaiul a invatat cumva intoarcerile si pasul cand a salutat garda de onoare ? ca doar are pregatire militara, sau aici chiar nu era cazul :)).

raul spunea...

Relule ,spun asta de ani de zile pe site-urile si de aici si de acolo!Basarabenii ,aici suntem 100% frati ,mici curve,sugeau mai demult de la doua tsatse,acum ,mai mult de la noi,ca noi suntem prosti!Ei cu ochii si inima tot la Moscova!Rusa cat cuorinde peste tot si de avanseaza celovecii o sa-i vedem cu steagul cu secera si ciocanul pe strazi!Si noi strangem cureaua,pt ,,fratii" nostri!

Claudiu Marin spunea...

Daca ati cunoaste istoria Basarabiei de dupa anul 1812, v-ar fi rusine sa vorbiti ca niste celoveci rusnaci despre basarabeni,
Skoda
Am privit filmul pentru a recepata excelentul comportament al basarabenilor fata de un oficial roman si nu m-au interesat stangaciile protocolare ale lui Dan.

Apostol Mircea spunea...

Vizita,politico-frateasca, de la Chisinau, a fost stabilita, și prezenta obligatorie.Ceremonialul conform protocolului, regia întâlnirilor cu cetățenii, aplauze, sloganuri unioniste, predare primire de instrucțiuni de la centrul de comanda.Liniile de finanțare din bugetul Romaniei , și alte ajutoare de solidaritate vor continua, conform angajamentelor.Pentru cetatenii spațiului Carpato-Danubiano-Pontic,rămâne ceea ce este anuntat si planificat curbe de sacrificiu pentru în viitor mai bun.

John1 spunea...

În 1991 am fost la un prieten la Meleșeni, am făcut post de Crăciun, în R. Moldova. Am stat 2 săptămâni. La graniță, la întoarcere, mi-au luat rușii toate cadourile, o bicicletă Ucraina, 2 pompe de apă și alte cele. Când am intrat nu m-a controlat nimeni, tot vagonul era plin cu saci plini cu haine de piele. Din discuții, la o stacană de vin, 90% erau cu Rusia, 10% erau cu România. Acum, s-ar putea să fie 50/50%. Am o rudă, profesoară universitară de matematică, la Chișinău. Ea dorește unirea cu România. Vine la Olănești și se tratează în fiecare an. Poate Nicușor va reuși ce alții doar au visat.

raul spunea...

Claudiule ,sa-ti spun ca esti habarnist te-ai supara!Mai omule ,eu am neamuri acolo!Mama a fost basarabeanca!Una e ce se propaga ,alta ce se ...mananca!Cel putin la capitolul asta ,abtina-te!Pot scrie pagini intregi!

Claudiu Marin spunea...

@raul
Bauni in prostie!
Daca citeai istoria nu te mai intrebai de ce sunt atat de multi rosofoni in Basarabia.

VALYCA2010 spunea...

Foarte frumos!

Leo spunea...

REPUBLICA MOLDOVA a avut 2 mari oportunități de UNIRE cu Patria MAMĂ
În 1991 când a colapsat URSS și Gorbaciov era în arest .
Atunci LICHEAUA DE SNEGUR și ILIESCU NU AU FĂCUT NIMIC ÎN SESNSUL UNIRII
În 2023 cu o fereastră de timp și în prezent în care politicienii MOLDOVENI NU VOR , căci șiar pierde funcțiile mulți din ei.
ROMÂNIA a POMPAT DEGEABA 10 MILIARDE de dolari în cei 35 de ani în R:Moldova , îmbogățind lichele ca VORONIN, DODON , LUCINSCHI și tot neamul lor cel POMENIT..

Relu spunea...

https://www.g4media.ro/bolojan-romania-va-plafona-pretul-la-energia-electrica-cumparata-de-republica-moldova.html
https://www.economica.net/ilie-bolojan-romania-va-plafona-pretul-la-energie-electrica-cumparata-de-republica-moldova-vom-sustine-intensificarea-sprijinului-ue-pentru-chisinau-pe-toate-palierele-finaciar-expertiza-si-proiec_815010.html
Prin chestiile astea si implicarea in Moldova le dai apa la moara rusilor care afirma ca Romania duce o politica de anexare a Moldovei in viitor? Le dai motive sa vina cat mai aproape prin acapararea Ucrainei treptat pana ajung la gurile Dunarii? Mai ai si Transnistria care le poate oferi un motiv.

Vali spunea...

Salut camarazi,
Domnule Claudiu Marin aveti dreptate in ceea ce priveste situatia din Basarabia.In urma razboiului ruso-turc desfasurat intre anii 1806-1812 , castigat de Rusia si incheiat prin Pacea de la Bucuresti /28 mai 1812 , Basarabia era cedata Imperiului Tarist.Peste ceva timp Basarabia devine gubernie rusesaesca (provincie ruseasca). Insa, pana sa devina gubernie in Basarabia se petrec atrocitati de neimaginat, adevarate drame pentru romanii de acolo.Initial in urma pacii se stabilise sa fie cedate Rusiei doatr tinutul Hotinului si Bugeacul, dar cu aportul complicității primului dragoman al Porții, Dumitru Moruzi care a trădat I.Otoman în schimbul unui latifundiu și al unui inel foarte prețios, partea rasariteana a Moldovei cuprinsa intre Siret si Nistru va fi cedata Rusiei si va purta oficial numele de Basarabia ca sa mascheze o crasa nedreptate prin aces rapt teritorial .Ulterior, primul dragoman Dumitru Moruzi a fost executat pentru trădare din ordinul Porții , iata "un exemplu al caracterului romanesc" perpetuat pana in zilele noastre. Culmea ca principatului Moldovei aflat sub suzeranitatea otomana ar fi trebuit conform tratatelor incheiate cu acesta sa i fie asigurate integritatea granitelor.Miza razboiului era obtinerea controlului asupra Tarilor Romane de catre rusi, pe fondul in care Imperiul Otoman era considerat "omul bolnav al Europei". Insa, dupa pacea de la Bucurersti in Basarabia au avut loc mari schimbari demografice in sensul ca peste 30.000 de moldoveni, părăsind teritoriul anexat pentru a se stabili în Dobrogea (teritoriu rămas otoman, unde s au amestecat cu românii locali ziși Dicieni) și au fost înlocuiți cu peste 60.000 de bulgari și găgăuzi veniți din Bulgaria și Dobrogea, precum și de aproximativ 150.000 de ruși și ucraineni, rușii stabilindu-se cu precădere la orașe. Procesul de rusificare s a realizat chiar daca in Basarabia se afla o populatie pestrita, rusa fiind singura limbă comună, iar romanii nu mai reprezentau decât 70 % din populație în anul 1910 !!! Nu mai vorbim de ce se intampla dupa cel de al Doilea Razboi Mondial ....procentul de romani scade si mai mult si astfel avem situatia de astazi din Republica Moldova in care exista o importanta populatie rusofona !!!

Apostol Mircea spunea...

Adevărul actual este obstructionat din rațiuni politico-globale.Evolutiile sunt contrazise prin propaganda și dezinformare, si mai ales cenzura.Peste câteva zile se împlinește o luna ,de la alegerea prezidentului , dar nu avem guvern, în schimb se promovează solidaritatea ,mau puțin cu romanii , care se așteaptă la sacrificii impuse de guvernantii politruci.Deplasarile în afara tarii , pe bani publici, sunt prezentate ca evenimente istorice ,in timp ce relația cu aliatul nostru strategic și al Europei. SUA, este ignorata cu toate consecintele.

Relu spunea...

Pana una-alta, care e plecat prin strainataturi si sta mai mult pe acolo nu trebuie sa uite sa trimita certificatul de viață ca sa nu le taie pensia.

Calinmihaib12 spunea...


Vali (11.06.2025/09:23')
..de unde "ai scos" textul" ăla dintre semnele roșii din CITAT..cum că BASARABIA ..avea = după 1812, teritoriul cuprins între SIRET și NISTRU..❓❓; parcă..prin cărțile de istorie scrie de .. teritoriul dintre PRUT și .NISTRU..❗
👹..te CITEZ:
"..schimbul unui latifundiu și al unui inel foarte prețios, partea rasariteana a Moldovei cuprinsa intre ❗Siret si Nistru❗va fi cedata Rusiei si va purta oficial numele de Basarabia ca sa.."
Încheiat CITATUL,
..."subconștientul".. sau.."genele" îți manevrează..(mintea și..sau..) degetele pe tastatură,.❓, sau faci ..PRERDICȚII ale viitorului🤔👹

Vasile Anghel spunea...

După atâția ani de ocupație sovietică,au fost multe generații de moldoveni care gradual s-au diluat și omogenizat cu rușii .

Calinmihaib12 spunea...

Claudiu le:
..nici nu.."visezi"/îți poți imagina.. cam..câți români (ortodocși.. "pravoslavnici"..!!).."simt".., "gândesc".. dar ..unii..chiar și acționează.. așa cum... constați. = DAR .nu îi CENZUREZI..(ca pe unii dintre.."noi" = care spun adevăruri = . REALE (!)..= care din motive care îmi scapă.., vorba vine..(!) = NE CENZUREZI..❗;
.. și culmea..sau nu comentatorii ăștia cu drept de "libera exprimare".. "pravo-slavnica".. = sunt numeric cam..= "majoritari" ..pe blog ‼️👹

Paul Puiu spunea...

Republica Moldova nu au voit și nici nu doresc ca vreodată să se unească cu România!!
Populația din Basarabia este rusificata sau rusofonă în proporție de peste 65-75% și nu sunt interesați de unirea Moldovei cu România!!
Sunt foarte puțini basarabeni moldoveni care se stabilesc definitiv în România, majoritatea au dublă cetățenie ca să poată profita, în sensul ca să aibă acces facil în România și drepturi!!
Gândiți-vă, să realizezi niște venituri în România și banii să ții investești sau cheltui în Moldova, e ca românii noștri care lucrează în Germania, Spania, Anglia etc si apoi cu câștigurile lor de acolo vin să deschidă o afacere sau își cumpără sau construiesc case sau apartamente!!
Terminați prostiile cu patrioții din Rep Moldova ca nu sunt toți de acolo ca scriitorii, poeții sau cântăreții!!!!!

fs spunea...

Bună ziua. Situația demografică din Republica Moldova nu mai poate fi schimbată în ceea ce privește populația rusofonă, care s-a extins după anexarea Basarabiei de către URSS în baza pactului din 1940, urmat de exodul unei bune părți a populației românești și epurările etnice. Dacă la un moment dat se va realiza unirea Basarabiei cu România, costurile vor fi suportate de România și vor fi semnificativ mai mari decât cele de acum trimise sub forma unor ajutoare și dacă nu se schimbă ceva în bine cu privire la economia românească vor mai inventa politicienii români niște taxe și impozite pentru frații români ai basarabenilor. Este doar o ipoteză pentru că este dificil de realizat unirea celor două țări în condițiile actuale cu o populație rusofonă însemnată și cu “ursul din est” care nu agreează să îi scape Moldova de sub control. S-a văzut la alegerile prezidențiale din Moldova de anul trecut unde în țară Maia Sandu a pierd alegerile însă a câștigat datorită moldovenilor plecați prin România și Europa pentru o viață mai bună. Useristii care au reușit să păcălească pe mulți din elevi și studenți pentru un viitor “luminos” pentru ei și copiii lor au propus eliminarea burselor școlare printre alte măsuri catastrofale în scopul reducerii deficitului bugetar și pentru a se putea continua ajutoarele pentru Moldova și Ucraina. Un analist care muncește din fața calculatorului a spus că dacă s-ar elimina sporurile bugetarilor și pensiile speciale s-ar rezolva cu deficitul bugetar (introducând aici și pensiile militare). Bine la vârsta lui de până în 40 de ani, nu îl poți condamna pentru gândirea lui limitată, întrucât el nici nu era în planurile părinților când exista sistemul de pensii militare în România și ca mulți alți intelectuali făcuți la fără frecvență sau cu o facultate făcută pe banii părinților și bunăvoința profesorilor gândesc că militarii trebuie să apere țara asta indiferent cum îi tratează politicienii sau societatea civilă iubitoare de homosexuali, lesbiene sau transgenderi. De la astfel de oameni care nu au făcut o zi de armată sau care ar rupe porțile Direcției pașapoarte să plece din țară când este greu nu trebuie să te aștepți la o gândire obiectivă ei fac parte din clasa de mijloc învățată să conducă mașini de lux, să locuiască în apartamente duplex, să își facă vacanțele prin țări exotice și să păcălească statul prin optimizare fiscală în ce privește veniturile lor. Tot mai multe televiziuni și site-uri media spun de cele 47.513 firme, plătitoare de tva, cu datorii la stat ce însumează aproape 30 miliarde de lei, situate la aceeași adresă socială, însă politicienii nu se exprimă deloc pe acest subiect. Ei vor să ia bani tot de la românii de rând pentru eliminarea deficitului bugetar. Nu știu cum ar reacționa analiștii, moderatorii și cei care scriu pe site-urile media despre salariile și sporurile bugetarilor, dacă i-ar întreba cineva despre veniturile lor. Este o dovadă de ipocrizie care se găsește din plin la români ca și trădătorii, care pentru binele lor personal au vândut țara străinilor, exemplele regăsindu-se de-a lungul istoriei și în prezent.

Calinmihaib12 spunea...

Vali
..vezi că greșești:
pe hartă, BASARABIA FURATĂ de Rusia e între PRUT..și.. NISTRU.. ..NU între ..SIRET și NISTRU❗
..vrei să vina rușii și să spună..dar și să ia..și 1/2 = din MOLDOVA noastră românească..❓👹

raul spunea...

Bine ca-l publicipe Paul Puiu ,care iti spune aceleasi lucruri!Ramai cu site -ul tau cu din ce in ce mai putini cititori din cauza atitudinii tale arogante!Huhu se rascoleste in mormant!

paul siser spunea...

Nu vedeți sau nu conștientizați adevărul. Basarabenii nu vor să fie asimilați românilor din cauza imaginii dezastruoase pe care o avem în Europa (și nu numai).Nu vor să fie făcuți 'gipsy, gitano, zigeuner, hoți, cerșetori etc. pe unde trăiesc și lucrează în străinătate. Rusofoni sau nu, dacă i-ar întreba dacă vor unirea cu Germania sau Italia, sunt convins că majoritatea ar fi de acord. Unindu-se cu România ce ar avea de câștigat? Haos, corupție, populisti? Asta au și ei. Cine s-ar unii cu noi? Poate Congo! În altă ordine de idei cei care sunt împotriva ajutorului dat de noi fratilor moldoveni, să se gândească la ajutorul pe care ni-l dau europenii cu care nu suntem frați. La cetățenii germani sau francezi care din taxele și impozitele pe munca lor trimit bani în România sub forma fondurilor europene ca să ne construim noi veșnic nemulțumiți, scoli, autostrăzi sau ferme. Iar apoi sa-i înjurăm că ei sunt de vină pentru orice nu ne convine.

Calinmihaib12 spunea...

Paul Siser:
...fii mai blând..pt. că sângele.. apă.. nu se face..❗
..dar nu ai de unde să știi realitatea ..= dacă basarabenii vor sau nu să se unească cu ROMÂNIA.., și mai ales..motivația aia rasială..chipurile = cu .."gitanii"..!
pt. că și ei au un număr mare..al lor, comparabil cu numărul lor..= dincoace de PRUT (sigur = respectând proporțiile populației românești de ambele maluri ale PRUTULUI..!; și nu uita că în BASARABIA = a fost făcut celebrul film al lui Emil LOTEANU:.." "ȘATRA"..‼️😜

Calinmihaib12 spunea...

Relu:
..certificatul ăla..e o "găselniță" nebună" a statului român..= care are confirmarea "viețuirii"..pensionarului român în străinătate.. atât timp..cât i se confirmă ridicarea pensiei din străinătate de către autoritățile poștale/ bancare= predătoare a banilor din pensie din țara in cauză ❗😜

Vali spunea...

Calinmihaib12
Da , ai dreptate.Am facut o greseala....de, la o varsta mai obosim ce sa facem! Cine nu greseste ??? Zi buna !

paul siser spunea...

Calinmihaib12... Presupun că sunteți un om inteligent. Nu e vorba despre rase și rasism. E vorba despre imaginea cu care nu vor să fie asociați. De aceea românii din Banatul sârbesc se declară vlahi iar cei din Bucovina și Bugeacul ucrainean se declară moldoveni.

Nemo spunea...

Toate bune si frumoase, de ajutorul de imormantare stie cineva?Consilierul onorific a lui ND a propus sa fie taiat.

fs spunea...

Bună ziua. Unii dintre noi românii de pe partea vestică a Prutului (mă refer la România) ne întrebam de ce frații basarabeni cu cetățenie română ce locuiesc pe partea cealaltă a Prutului alergau prin toată Moldova cu autobuze puse la dispoziție de primari să voteze pe candidatul independent la președinția României iar cei cu dare de mână sau care locuiesc în occident se înghesuiau la secțiile de votare din țările de reședință sau mergeau cu autocarele în turism electoral ca să asigure drumul pro european al țării lor de adopție. Explicația este simplă: ajutorul pentru frații basarabeni vine de la sora lor mai mare, România, care potrivit analizelor economice a exportat în Moldova în perioada 2022-2023, dar și în Ucraina, energie electrică cu prețuri de 350-500 lei pe mwh, iar în schimb România a importat pentru consumul propriu energie electrică cu prețuri de 650-800 lei/mwh, prețul vândut populației fiind de 1300 lei pe mwh, care a fost plafonat de stat, însă plafonarea de la prețul din facturi până la 1300 lei a fost suportată tot de români indiferent dacă sunt sau nu pro europeni, cei care nu sunt pro europeni sunt poate cei nostalgici după regimul comunist, care sunt o minoritate nesemnificativă. La gaze naturale a fost aproape la fel, România a exportat în Moldova 180 milioane mc iar în Ucraina 50 milioane mc, prețul fiind de 80-100 lei pe mwh, iar importurile pentru asigurarea necesarului propriu a costat-o pe România circa 200 lei pe mwh și ulterior în jur de 100 lei pe mwh. România are suficiente rezerve de gaze naturale în teritoriul național, precum și în Marea Neagră, motiv pentru care a renunțat la dreptul de preempțiune pentru cumpărarea primelor gaze naturale care sunt exploatate în altă platformă decât Neptun Deep, gazele fiind cumpărate de compania franceză Engie pe următorii 3 ani, iar alte surse spun de următorii 10 ani. Primele gaze ce vor fi exploatate de OMV în platforma Neptun Deep vor merge din 2027 în Germania pentru a susține economia acestei țări. Datele de mai sus sunt publice. PNL care a obținut 14% din voturi la parlamentare condiționează menținerea portofoliului energiei la acest partid cu viziuni liberale pentru dezvoltarea economiei, nu aș putea spune doar românești pentru că realitatea ne spune altceva. Portofoliul energiei este vânat și de USR un partid curcubeu care a obținut 12% din voturi la parlamentare și care manifestă un curent puternic pro european dacă ne gândim la propunerile lor de vânzare a ultimelor companii de stat profitabile, respectiv Hidroelectrica, Nuclear Electrica, Salrom (care include și rezervele de sare ale României de 500 milioane de tone). Vânzarea Hidroelectrica ar presupune inclusiv lacurile de acumulare care asigură necesarul de apă al populației. Cele două partide, experte în tăieri și în a vinde resursele și infrastructura energetică strategica, ale României, la care acestea nu au contribuit cu nimic. Cei care au construit România de astăzi, vândută cu ușurință pe bani puțini de către politicieni, pensionarii de astăzi și cei care urmează să iasă la pensie, trebuie să înțeleagă că statul nu le poate da indexarea din inflație care a intrat în buzunarele producătorilor și furnizorilor privați sau de stat și trebuie să fie solidari cu politicienii care i-au condus și vor să îi conducă în continuare pe drumul pro european pentru binele românilor. La aceasta din urmă mai au de lucrat.

Skoda 4x4 spunea...

Dom ' Doctor Calin ,fara suparare dar filmul regizat de marele Kusturica /Borat,filmat prin satul Glod,com.Moroeni,jud.Dambovita ,Romania ,pentru necredinciosii de serviciu/sau din alte zone geografice fac o completare -DN.71 Bucuresti-Sinaia , revin cu filmul in sine, va este cunoscut ? Va rog sa observati in cazul acesta ce mesaj,,nationalist.'' transmite filmul si regizorul respectiv. Punct. Dl.CM :1-banuiesc ca aveti si dvs.filmarea de la ceremonialul cu Mucusor/Maia din Chisneuti (consider ca la Bucuresti a prestat mai frumos :)) , daca nu cu drag o pot pune la dispozitia oricui, altfel nu avea rost comentariul facut anterior( 3 useri care urmaresc blogul au vazut-o deja):2-am mai scris despre mere vs pere ,dar constat ca nu se publica ceea ce este impotriva noii oranduiri/viziuni/strategie de adormit fraierii( ca sunt destui). Nu intelegeam de ce alti comentatori afirmau ca sunt nepublicati chiar daca nu incalcau regulile de exprimare,acum inteleg si eu ,si sunt sigur ca vor fi foarte multi cat de curand ,astfel ca blogul nu mai este este pentru informare/dezbatere/propuneri pentru solutionarea problemelelor noastre ,ci cu TOTUL ALTCEVA .In acest caz va doresc sanatate tuturor ,dezbateri productive (pe talonul de pensie) si nu uitati : 12 IUNIE este ziua trandafirului rosu .Amin !!! :)))

Calinmihaib12 spunea...

Vali. (11:30'/12.06.2025)
.. Ok..!, pot înțelege orice , mai ale că
anii trec peste ..și prin noi, lăsând urme..și mai ales.., amintiri..!
..să fim cu toții sănătoși..și..mai buni
unii cu ceilalți..‼️

Calinmihaib12 spunea...

fs: (11.06.2025/14:00')
Te CITEZ:

" Tot mai multe televiziuni și site-uri media spun de cele ❓47.513 firme, plătitoare de tva, cu datorii la stat ce însumează aproape 30 miliarde de lei, ❓❗situate la aceeași adresă socială, ‼️însă politicienii nu se exprimă deloc pe acest subiect. Ei vor să ia bani tot de la românii de rând pentru eliminarea deficitului bugetar. "
Încheiat CITATUL,
📌🤔COMENTARIU:
fs: în CITAT ai pomenit numărul ăla mare de firme..(47.513) care au aceeași.."adresă socială"..= fără ca nimeni= autoritățile.."competente" ale statului ..să se "deranjeze".. să.. "ii".."deranjeze" pe patronii reali sau fictivi..(‼️) ai acelor firme "ciudate".. cu adresă.."unică"..❗
..ar fi interesant de aflat..ce PUTERE (‼️..)❓ ii acoperă pe "patronii" cu "origine" mai mult ca sigur..STATALĂ
și.."protectoare"..a banilor albi, GRI.. și..NEGRI..❗

Claudiu Marin spunea...

@Skoda
Mi-ar fi rusine sa scriu asemenea vaicareli, ca rezervistii au fost saraciti din cauza ca guvernele de dupa 1989 au ajutat romanii din teritoriile foste romanesti din jurul actualelor granite.
Sunteti complet lipsiti de empatie nationala fata de romanii aflati in suferinte.
In al doilea rand, nu toti rezervistii sunt ostracizati de sistemul pensiilor militare gestionat discriminatoriu de institutiile militare.
Tocmai pentru ca blogul este citit si de alte categorii sociale, nu va permit sa va sloboziti aci toate mizeriile care v-au intunecat mintea si gandirea de roman. PA!

Skoda 4x4 spunea...

Un ultim comentariu ,ptr. arhiva : Dl.CM si altii asemenea, pentru comparatie mergeti doar in Balcic/Cadrilater ( ca e mai aproape.)acolo se vb.99% romaneste si vedeti cum sunt priviti romanii care viziteaza zona ,si unde nu au fost facute pomeni guvernamentale romanesti ,cat despre faptul ca blogul este citit de cine trebuie ne amagim singuri, sau nu prezentam interes pentru ei(fata de rezervisti se vad rezultatele din ultimii 7 ani, iar unii dintre noi au ajuns chiar la limita subzistentei dupa zeci de ani in care au servit ROMANIA, nu alta tara, oare din cauza cui , a mea,a dvs.?),iar de slobozit pot si am dreptul biologic/democratic sa ma slobozesc unde si cand vreau,cu respectarea decentei -absolut , ceea ce cred ca am facut intotdeauna de cand comentez pe aici, blogul fiind public nu?Eu inteleg ca e greu dar totodata e rusinos pentru un militar sa acopere din condei niste personaje asemenea perioadei lui Caragiale precum : Ciucanu',Ciordacu,Porumbacu si acum Mucusor, mai tarziu cine mai apare.Daca nu vreti sa intelegeti/publicati ce am spus anterior, e problema dvs.e blogul/decizia dvs.si nu ma deranjeaza/ afecteaza cu absolut nimic acel PA ! la modul imperativ. Paaa :)). Ps...mai luati pulsul tarii si de la diaspora vest/nord europeana nu moldo/ruseasca,sau slugile m UE,cat si de la cetatenii occidentali ,agentii de stiri independente, etc. si atunci o sa descoperiti mai multe despre mintea si gandirea de roman . Ofiter de informatii ? hmmm sincer ma indoiesc. Multa sanatate si ,, succesuri " .

Claudiu Marin spunea...

@Skoda
Am ramas mirat si mahnit de constatarea ca si un fost ofiter MAi a fost rapus de narativele moscovite despre Romania, R. Moldova si UE.
In acest topic era vorba despre simtamintele romanilor din teritoriul dintre Prut si Nistru, denumit fals Basarabia, de catre ocupantul tarist, la anul 1812. Nu era vorba despre Ciuca, Ciolacu, Nicusor, Antonescu sau Simion.
La cat va duce mintea , s-ar putea sa le imputati si investitiile facute pentru Autostrada Moldovei, ca si acestea au dus la deficitul bugetar prezent.
Nu aveam aceleasi pretentii de la niste fosti subofiteri carora nu ai ce sa le ceri.
Nu voi pune blogul la dispozitia celor care trambiteaza slogane antinationale cu pretentia prosteasca de a fi considerate suveraniste.

Apostol Mircea spunea...

Astăzi am avut posibilitatea sa urmăresc o înregistrare video-audio ce cuprindea mesajul secretarului Departamentului de Stat SUA, domnul Marco Robio, mesaj adresat poporului rus și oficialilor ,cu ocazia zilei naționale, amintind despre eforturile pentru pace și o viitoare colaborare .În antiteza discursul prezidentului Dan la Odesa, discurs care a fost transmis si retransmis pe mai multe posturi naționale de televiziune din România.Intreb retoric, oare nu ar trebui ca aleșii noștri sa fie receptivi cu privire la modul de abordare a relațiilor internaționale și diplomatice în contextul unei confruntări armate, în proximitatea granițelor , având ,ca modelul aliatul strategic SUA?

Calinmihaib12 spunea...

paul siser:
.. vă întreb: de unde știți că.."aceea " . adică "imaginea" noastră = a românilor =e/ar fi motivul pt. care nu vor să fie "asociați" cu românismul /apartenența la națiunea română.., pt. că eu am indoieli= de veridicitatea "acelei..‼️motivații", dat fiind faptul că e greu să intri..in sufletul și..viața lor.., cu eventualele suferințe ale românilor din țările vecine= slavofone ..și să afli
realitatea..vieții lor..❗;
..cât privește "numele" etniei lor .. pomenit..= chiar nu are legătură..cu ce spuneți adică .." imaginea" noastră.."neagreată".❓, ci are legătură cu trecutul istoric social..etc ..= în contextul.. regimurilor din țările în care au trăit și trăiesc de..veacuri l.., mai ales că însiși români din ROMÂNIA se numesc ("oficial").. ROMÂNI..= abia din secolul.. XIX..❗, iar românii din Serbia își spun.."vlahii"= denumire istorică, veche.., ..când și noi românii din ROMÂNIA de azi = eram denumiți "valahi"..‼️; în plus regimul din SERBIA "nu prea se bucură"= dacă "vlahii" lor și-ar recunoaște și asuma (cu riscuri.."vitale", probabil ..!?) etnia.= . "română"..❗

Calinmihaib12 spunea...

Skoda:
1..nu am văzut filmul ăla . al lui Kustirica..❗; am văzut un film al lui despre o familie de țigani: ="Am văzut țigani fericiți" = era numele filmului..!;
..cât privește.."naționalismul" sârbesc, ..dar nu numai acela.., ci și altele ..asemenea..= generatoare de..=RĂZBOAIE.., la vârsta mea .sunt "lămurit"..‼️
2. ..fără supărare, dar nu-mi pierd vremea..cu "vizionări'..de acel gen, mai ales că .. domnul.."DN" = ..o..cam.."trage de timp".. , iar "timpul".. nu mai așteaptă "

Claudiu Marin spunea...

@calin
Romanii din Valea Timocului(Serbia + Bulgaria) isi spun vlași

Rezervistul spunea...

Vali....Ai uitat un amănunt zic eu important. . România in istoria ei nu a dus numai războaie de apărare a teritoriului național....ci și de agresiune regională mai puțin comentată de istorici deoarece nu dădea bine in cărțile de istorie... Să mă explic...În urma celui de-al doilea război balcanic coaliția formată din Serbia, Grecia, Muntenegru și Romania... Bulgaria a fost înfrântă in urma căruia sa semnat tratatul de la București 1913 prin care Romania a pus mâna pe Cadrilater( Dobrogea de Sud). ce a aparținut Bulgariei până atunci..În perioada interbelică 1913-1940 regiunea a fost administrată prin 2 județe Duristorul și Caliacra . Acest teritoriu nu a fost revendicat pe baze etnice solide ci mai degrabă justificări militare,politico-strategice .. Conform situației demografice de atunci populația din aceste
teritorii era formată majoritar din turco -tătari ,bulgari...iar românii/ romanofoni erau puțini ... compuși din mocani, aromâni... Așadar Romania a fost cândva...și stat agresor iar Cadrilaterul a fost considerat pradă de război obținut în urma unui conflict regional A fost retrocedat in sfârșit Bulgariei prin tratatul de la Craiova din 1940 la presiunea Germaniei. tratat ce este în vigoare și azi desecretizat și în format original aflat în dublu exemplar...la arhivele de stat din Bulgaria cât și în România ...Nu a fost denunțat până azi de nici unul din statele semnatare Istoricii concluzionează că și azi reprezintă o bază solidă între cele două state...vecine și prietene... Adevărul trebuie spus...chiar dacă doare..pe alocuri..

Claudiu Marin spunea...

@rezervistul

Episodul războaielor balcanice din 1912-1913 poate fi folosit oricând ca studiu de caz pentru a vedea unde se poate ajunge atunci când obsesiile imperiale și fantomele unui presupus trecut glorios ajung la vârful statului. Elitele naționaliste ale micilor popoare balcanice și-au dorit atunci o Bulgarie Mare, o Serbie Mare, o Grecie Mare și chiar o Albanie Mare. Problema era că în Balcani nu exista suficient pământ pentru atâtea ambiții. Așa că, după ce s-au unit pentru a-i arunca pe turci afară din Europa, vechii aliați s-au încăierat pe pradă. Au urmat bătălii furioase, epurări etnice îngrozitoare și, apoi, ranchiuni istorice care s-au perpetuat până în zilele noastre.

În poveste apare și România, al cărui rol a fost decisiv pentru stabilirea noii ordini în peninsulă. În același timp, campania armatei române din 1913 a stat sub semnul amatorismului și imposturii.
Decizia de a anexa Cadrilaterul, justificată strategic pentru a proteja Dobrogea de ambițiile nemăsurate ale bulgarilor, a fost neinspirată în plan politic, generând doar 3 ani mai târziu atacul acestora și deschiderea celui de-al doilea front pentru România când țara noastră a intrat în Primul Război Mondial.

Rezervistul spunea...

CM ....Și acest punct de vedere al dv este perfect adevărat...

paul siser spunea...

Calinmihaib12 . Atât mai vreau să spun nimic pe acest subiect. E clar că unii trăiesc încă în bula nationalist-comunista. Dacă ai fi azi moldovean în Irlanda de Nord ai striga în gura mare că ești român. Ai vrea să fi asociat cu acestia? Ai avea toate șansele să fi linșat. Românii baricadati în case cer ajutor să fie repatriați. Cugeteaza la asta.

John1 spunea...

https://youtu.be/dJfLwEqswYg?si=ksR7BBISEeGPSTrJ

John1 spunea...

Sunt oltean și sunt tare mâhnit de situația pensionarilor militari, fie Gheorghe, fie Ion, fie oricare dintre noi.

https://youtu.be/wqpH1U89YZw?si=WEA3wxXFQ8diD8rA

fs spunea...

Bună ziua. La Realitatea TV au prezentat din stenogramele discuțiilor grupului de la Cotroceni, din surse preluate de la PSD. Potrivit stenogramelor, reprezentanții partidului curcubeu insistă pe listarea companiilor de stat profitabile pe bursă și vânzarea lor în anul 2026. PSD le-a spus: și cu ce mai rămâne România? Cu nimic. Grecia a vândut tot, companii, aeroporturi, porturi, precizându-se că din mediul privat nu au fost obținute venituri suficiente la bugetul statului. Jurnalistul Bogdan Chireac, cel care a susținut mereu propaganda partidelor de la putere si a partidului curcubeu și care a precizat că statul este putred și trăiește pe spinarea mediului privat este de acord cu vânzarea companiilor de stat ca în situația actuală sunt manageriate prost de stat din cauza politicienilor corupți. Ce uită să spună acest jurnalist este despre datoriile foarte mari ale companiilor private care nu plătesc taxe și impozite statului, despre corporații și multinaționale care exportă profiturile în țările de origine prin optimizare fiscală, despre firmele private care au datorii către stat și sunt băgate în insolvență și pe urmă în faliment de case de avocatură care speculează vulnerabilitățile din legislație. Să mai vorbească jurnaliștii despre cei care își cumpără pentru consumul propriu mașini, case, haine și orice produs de larg consum pe firmă pentru a deduce tva. Peneliștii, urmașii lui basescu și johannis, pentru că nu mai au nicio legătură cu partidul istoric, tac din gură nu se poziționează împotriva fraților de la partidul curcubeu, ne demonstrează încă odată cât sunt ei de pro europeni și ca nu îi interesează așa de mult ca România să își păstreze bogățiile și ce au construit românii în zeci de ani, lucruri la care reprezentanții acestor partide nu au contribuit cu nimic. Și cum să îi mai spui PNL când cei care conduc acest partid și ies în fața sunt pedeliști, gen bolojan, care vrea să fie prim ministru 4 ani deși partidul din care face parte a ieșit pe locul 3 la parlamentare, boc, predoiu și alții ca ei. Se vede că românul are mintea scurtă și uită repede ce trai a avut când țara a fost condusă de cei doi foști președinte care s-au gândit doar la ei și grupurile lor de interese.

M spunea...

@Apostol Mircea
Poate....Marco Rubio....
Mă rog, tipul s-a umplut de penibil. Nu demult, când nu era șef la Departamentul de Stat, avea alt discurs, numindu-l pe Putler "criminal de război".

Dodo spunea...

Bună seara! Clepsidra este trecuta de jumătate...în partea de jos. Și parca a crescut și viteza cu care se înghesuie nisipul sa cada. Ce sa mai comentăm? Eu citez asa:"VA TRECE CERUL SI PĂMÂNTUL,DAR CUVANTUL MEU NU VA TRECE NICI IN VEACUL ACESTA,NICI IN VEACUL VEACULUI". Dumnezeu sa ne păzească țara de rău!!! Îmi pare rau ca nu pot comenta mai mult.

fs spunea...

Bună seara. Adrian Caciu de la PSD, fostul ministru al finanțelor și fondurilor europene, a fost întrebat la emisiunea lui Claudiu Giurgea de la Realitatea TV despre discuțiile grupului de la Cotroceni privind măsurile fiscale pentru diminuarea deficitului bugetar. Acesta face parte din echipa PSD în grupul de lucru și a confirmat despre agresivitatea celor de la USR privind vânzarea companiilor de stat, cei din PNL preferând să stea în banca lor. A fost întrebat Adrian Caciu despre cum ar putea fi evitată taxarea suplimentară a românilor ca să fie aduse venituri suplimentare la bugetul de stat. Adrian Caciu a menționat că există 1400 de companii în România care exportă anual fonduri în valoare de 40 miliarde de euro, care nu sunt fiscalizate și că dacă statul ar taxa aceste venituri s-ar obține 6-7 miliarde de euro la bugetul statului, deci aproximativ 35 miliarde de lei, suficiente pentru acoperirea deficitului bugetar, nu mai vorbim de veniturile neîncasate din tva de către stat care sunt de circa 10 miliarde de euro. După cum am mai menționat anterior, controlul Curții de Conturi la ANAF a scos în evidență 47.513 firme cu datorii la stat de aproape 30 miliarde de lei, tva neîncasată de stat. Adrian Caciu fost întrebat de moderator de ce PSD nu a luat măsuri pentru impozitarea veniturilor exportate de firmele românești și străine, acesta a răspuns: nu eram singuri la guvernare era și PNL. Și a exemplificat în acest scop că PNL ar fi vrut listarea Hidroelectrica și a altor companii de stat la bursă din Londra, însă PSD s-a opus și a cerut ca firmele românești de stat să fie listate la bursa din București (vorbim de pachete minoritare) pentru a putea fi achiziționate acțiunile cu prioritate de către cetățenii sau antreprenorii români. Pentru ce vrea în continuare PNL ministerul energiei? Pentru că acolo sunt foarte mulți bani și interese multiple pentru a fi luați acești bani de către așa numiții “băieți deștepți din energie “. Oare nu acest PNL ne-a adus în criza energetică de acum? Miniștrii lor au închis capacitățile energetice pe cărbune și nu au făcut nimic pentru a se pune altceva în loc și nu au finalizat investițiile energetice începute anterior. Mai vine și bolojan cu ideea că România va intra în incapacitate de plată dacă nu se iau măsurile propuse de el, dar mulți spun să ne gândim dacă o astfel de vorbă nu are drept scop împrumutarea mai scumpă a României pe piața de capital și o justificare pentru a vinde companiile de stat mai repede și mai ieftin. Eu m-am lămurit de mult despre partidele de dreapta din România care sprijină doar anumite interese, aceste partide opunându-se sistematic pentru impozitarea corespunzătoare a corporațiilor și multinaționalelor. Caciu a dat și exemplul cu patronul unei firme românești care a cumpărat un club de fotbal în Italia, referindu-se la Dan Sucu, susținător al președintelui independent, dar vom vedea dacă acesta din urmă este chiar independent. Vă urez sănătate tuturor.

Calinmihaib12 spunea...

paul siser:(13.06.2025/15:22')
..mă confunzi..! ;
Eu nu trăiesc în bula care o pomenești..,dar nici în altele asemenea..! (în meseria/profesia/ vocația..mea nu a fost loc de.. "fantasmagorii" : ci trebuia să trăiești în lumea reală..🧠.. ❗)
..deci în situația: total ipotetică..că aș trăi în.."diaspora".., nu aș trăi și acționa..precum presupui și.."spui"..!
În rest numai bine tuturor românilor ..care (nici) după aproape 200 de ani
..nu s-au.."deșteptat", așa că.. IMNUL NAȚIONAL rămâne "în vigoare"🧠‼️

Apostol Mircea spunea...

Opinia este sloboda, asa ar trebui sa fie si pe plaiurile,,Mioritei,, dar delictul de opinie a devenit o unitate de evaluare a unor cetățeni prin intermediul instrumentului judiciar.Am evidențiat opinia secretarului Depatamentului de Stat, fostul Marco Rubio,iar replica a fost prompta.In lumea politica aprecierile, afirmațiile, sunt determinate de evoluția si schimbarea evenimentelor.Mesajul domnului Marco Rubio este un mesaj diplomatic ,care se înscrie în efortul administrației Trump de a stinge conflictele armate.Peste câteva zile se împlinește una luna de la alegerea prezidentului Repiblicii, nu avem guvern, iar interimatul lui Predoiu mare are câteva zile.Se pare ca la Cotroceni a ajuns un.personaj care traieste intr-o lume virtuala.Ne astespta vremuri nesigure iar refoele și masurile care trenează ne vor costa.

Leo spunea...

Mare SAVANT CÎciu ăsta.
Păi de ce n-a implementat el asta , cât a fost ministru de finanțe în guvernul covrigarului ?

BONIFATIE spunea...

Făcând haz de necaz... Știri pe surse/resurse.ro. S-a rezolvat problema cu indexarea pensiilor militare și "civile". În loc de bani vom primi zile libere. Rog politrucii să fie serioși că nu-i uităm. De iertare nici nu poate fi vorba. 🧐🥶

Rezervistul spunea...

Leo...Câciu ăsta....nu putea în guv covrigarului... Acum poate....că se plimbă ca nesimțitul cu Merțan GL de 140 000 euro închiriat de la firma fostei soții cu 1100 euro/ lună...conform propriei declarații de la tv... Și ne spune cu obrăznicia cel caracterizează... să facem noi...oamenii de rând sacrificii pt a acoperii gaura PSD - PNL...de la buget... că pe el îl doare la basca de toți...

fs spunea...

La televiziunea Antena 3 au dat imagini din Chișinău, de la 2 marșuri, unul al homosexualilor și lesbienelor și unul pentru familie. Polițiștii moldoveni au intervenit prin forță pentru separarea celor două grupuri. Cei din grupul homosexualilor și lesbienelor strigau “libertate”. Probabil sunt invidioși pe frații lor din România care sunt pe invers care au libertatea să mărșăluiască în orașe și în zile de sărbătoare creștină. Bine că merge Becali după marșul homosexualității să curețe bulevardele de urmele diavolului. Domnul Leo, Caciu a spus la tv că PSD nu a putut impozita veniturile exportate care nu sunt fiscalizate din cauza opoziției PNL. Eu cred că pe lângă PNL mai sunt ambasadele și conducerea ue de la Bruxelles. Dragnea pe care nu îl simpatizez din cauza politicii lui față de rezerviștii militari, a încercat să facă așa ceva și a intrat la pușcărie pentru altă infracțiune. În plus ați văzut cum lucrează multinaționalele și corporatiștii care scot angajații în stradă când se simt amenințați de impozitare pe profiturile lor sau de capitalul care se scoate din țară când este posibil să ajungă la conducerea României politicieni care nu sunt atât de pro europeni cum își doresc străinii.

valy spunea...

Aveți dreptate cu zile libere....
Se dau militarilor
Este primul an în care au putut lua bilete la mare militarii pe net.
până anul acesta se luau bilete numai prin asociații cei cu grade mari sau cu sau cu pile.

John1 spunea...

Militarii activi își fac socotelile cum și când să iasă la pensie. În unele U.M. nu se mai acordă sporurile si orele de week and, iar militarii au primit soldele diminuate drastic (ex. un sergent, din 8.700, a primit 5.400 cu norma de hrană cu tot). După eliminarea acestora, cei care îndeplinesc condițiile de pensionare au înaintat deja rapoarte de pensionare.

Sense spunea...

@valy, minți. Locurile la mare sau la oricare alta facilitate de cazare se iau exclusiv prin Infocazare de vreo 3-4 ani.

Calinmihaib12 spunea...

John 1:
.. când vorbim de "VLI-uri" = adică venituri lunare individuale (brute) care sunt luate în calcul la stabilirea pensiei.., nu vorbim (pomenim) .. "norma de hrană".. căci ea nu face parte din BC a pensiei și, cel puțin , după..1999.. până în 2004 (când m-am pensionat)..nici nu era trecută în "fluturașii" cu solde..(!)..❗
🔅Deci:=spui că "sergenții"=din 8.700 lei venit (probabil e inclusă și acea "normă de hrană..pomenită, normă care habar n-am cât e..dar: la prețurile actuale.. bănuiesc că e cel puțin.."minimal"..= peste..1.500 lei lunar), deci din VLI = 7.200 lei.. (maxim..!)= cu sporuri cu tot ? ( nu e prea clar ce spui privind.."soarta".. "sporurilor"..= care intră în calcul= la pensie..=dacă le-au "eliminat "LEGAL ..❓, au primit 5400 lei din care dacă "scădem cel puțin "1.500" lei="normă de hrană".., mai rămân..maxim 3.900 lei.."venit" (?= nu e clar. "net"..?) reprezentând maximul de "SLN" egală cu.."pensia" netă =eventuală
(și =..ipotetică..) pe care ar obține-o ..= dacă s-ar pensiona "în grabă"❓

Calinmihaib12 spunea...

Apostol Mircea (15.06.2025/10:42)
..nu te grăbi cu "evaluarea" intențiilor "diplomatice"..REALE ale americanului "MR"= al..lui..TRUMP (❗)..,=..pt. că REALITATEA geo-politică.. STRATEGICĂ și TACTICĂ
mondială= în desfășurare..= 😜‼️= te CONTRAZICE..‼️😜

Calinmihaib12 spunea...

Sense:
..ce spui: privind obținerea "facilităților" de cazare..= e de mai mulți..ani (!): de ex,: eu, în 2021 am vrut să mă cazez la Căminul de Garnizoană BUCUREȘTI..și era.. necesară..o "planificare" (evident anticipată..!)..= pe diverse căi ( telefonic sau internet).. a acestui scop al meu..!

Gicu spunea...

Cat costa sejurul prin Infocazare?

valy spunea...

Sense
Nu am mințit.
Numai prin asociatie am luat bilet sau direct la cazare până acum 5-6 ani.

Mhy spunea...

John1 "Militarii activi își fac socotelile cum și când să iasă la pensie. În unele U.M. nu se mai acordă sporurile si orele de week and, iar militarii au primit soldele diminuate drastic (ex. un sergent, din 8.700, a primit 5.400 cu norma de hrană cu tot). După eliminarea acestora, cei care îndeplinesc condițiile de pensionare au înaintat deja rapoarte de pensionare." - oare cum poți să minți în halul ăsta??? Suntem mulți ieșiți în ultimii ani care păstrăm legătura cu foștii colegi din unități și nici vorbă să plângă cineva de ce vorbești dumneata...

John1 spunea...

Măi @Mhy, eu am spus că în unele U.M. nu s-au mai acordat orele de week end și unele sporuri (ex: sporul de cercetare). Voi trimite cupoane pentru a mă crede tu, ha, ha. ,,Dumneata" ești paralel cu armata, deși susții că ai ieșit recent la pensie. Stop. Eu nu mint niciodată. Ți-ai adus aminte de mine și acum vrei să mă jignești. Fii mândru că ți-am răspuns, fiindcă, de regulă eu ignor frustrații.

John1 spunea...

,,Suntem mulți ieșiți în ultimii ani care păstrăm legătura cu foștii colegi din unități și nici vorbă să plângă cineva de ce vorbești dumneata..." Corect era așa: ,,Suntem mulți ieșiți la pensie în ultimii ani, care păstrăm legătura cu foștii colegi din unități, însă nici vorbă să se plângă (nu ,să plângă) cineva de ce vorbiți dumneavoastră (de ce vorbești tu). În fine, te rog să fii mai atent la gramatică când îmi reproșezi ceva, altfel te voi atenționa. Și, dacă ai folosit în activitate pronumele ,,dumneata", sincer, m-ai convins în ceea ce privește nivelul de pregătire militară pe care-l ai.

Claudiu, te rog, postează!

John1 spunea...

Domnule doctor, Călin, știu că norma de hrană nu se ia în calcul la stabilirea cuantumului pensiei. Norma de hrană la infanterie, în luna iunie, a fost de 1020 de lei.
Apropos, @Sense, @Mhy și alții, vă rog nu mai folosiți niciodată cuvântul ,,minți". Nici acasă, nici pe blog. Sunt multe alte expresii mai delicate care pot scoate în evidență neadevărul stabilit de voi.