Un produs Blogger.

sâmbătă, iulie 05, 2025

Opinia publica preseaza Guvernul sa rezolve problema pensiilor speciale, Interviu, Bolojan la Pro tv

70 comments
In problema salarizarii, sunt institutii de stat care au scapat de sub control, a spus Bolojan la Pro Tv. Rezolvarea problemei pensiilor speciale va face obiectul pachetului 2 sau 3 de masuri. Este nu numai o obligatie de jalon PNRR ci si o problema de justitie sociala.
 

70 de comentarii:

VALYCA2010 spunea...

Vrabia mălai visează!

Cristian spunea...

Presimt că aici își va rupe domnu dinții. E prea tare nuca asta, chiar și pentru el. Că doar justiția face legea, se știe.

Petrut spunea...

Aștept momentul că toate pensiile speciale sa fie recalculate după absolut aceeași regulă ! Cred că imediat se va ivi necesitatea obiectivă ,motivată ,absolută de alegeri generale !

STALIO spunea...

În Romania in zziua de azi TREBUIE O MÂNÂ DE OȚEL CĂLU CARE SA TAIE ÎN CARNE VIE . SĂ BAGE ÎN PUȘCARII PE CAPETE , SĂ CONFIȘTE TOATE AVERILE GOLANILOR , SĂ DISTRUGĂ CARACATIȚA MAFIOATA DIN TOATE SISTEMELE . ÎN ZIUA DE AZI FIECARE BU SE CREDE STĂPÂN PE SCAUNUL OCUPAT PRIN GOLĂNII .
UNDE DRACU ESTE REVOLUȚIA DE CARE SE LAUDĂ POPORUL ĂSTA DE RAHAT ??????????????

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cu ,,prostii,'' dezbinatii si dezorganizatii in găști si organizatii, cuprinsi sub aceiasi poală națoală in aparare, ordine publică si siguranță natională, problema va fi extrem de usoară la paradeală, dar in cea cu (b)elitele infășurate cu capoatele isi va rupe gingiile, fiind o macră prea sfârcuită să hie paradită și hăcuită! E un desfrau deșăntat la pătrat in companiile de stat, de neimaginat, mai parol d'honnore ca aici va fi si mai națol, că acolo unde sunt jmecheriile, rudele, cumetriile si amantele actioneaza agresiv mafiile cu toate armele, ma ales că apatin politique de toate partidele, că doar nu vor suporta la drepturi tunsul să-si sugă unghiile, precum ursul... Contributiva, bat-o grijania si vina, iac-așa, va aduce unora un surplus cu halva, ca in pestera goală a lui Ali Baba, altora doar coliva ca să le umfle la fiere bulina! Hai, pa, cu majun si poverlă di chierje pi pâne si să auzim numai di ghine, rumâne!

Victor spunea...

Opinia publica din orice tara cere inlaturarea pensiilor speciale. Cine nu beneficiaza e impotriva. Dar cu toate astea puterea politica nu le desfiinteaza. In UE doar Suedia nu are pensii speciale. Toti ceilalti au. E adevarat ca in Romania au anumite categorii socioprofesionale pe care nu le mai intalnesti in nici o tara. Tin minte ca acum cativa ani era o dezbatere in societatea americana cu cazul unui maistru militar iesit la pensie la 38 de ani cu 2500 USD, comparat cu un profesor din Los Angeles pensionat la limita de varsta. Evident opinia publica era in detrimentul Armatei americane. Cu toate astea nu s-a schimbat nimic. Nu inteleg de ce nu se face apel la politicieni si la opinia publica sa judece problema pensiilor speciale diferentiat, nu la gramada cu ura cum face romanul, aplicandu-se bunele practici din spatiul euroatlantic. Adica, cum e la ei, sa fie si la noi. De exemplu personalul aeronautic si cel lal Curtii de Conturi, ca sa dau doar doua exemple, care nu se reintalnesc in practica celorlalte tari, nu ar trebui sa aiba pensii speciale. In schimb militarii au pensii ocupationale sau speciale cum le numeste romanul, in toate statele NATO, mai putin Suedia. Magistratii au pensii speciale in 19 tari UE din totalul de 27. Sa nu uitam ca, daca se doreste desfiintarea pensiilor speciale atunci ce facem cu europarlamentarii inclusiv ai USR, si comisarii UE (Dacian Ciolos, Adina Valean, Corina Cretu), care sunt beneficiari de pensii speciale pentru cativa ani lucrati, nu pentru o cariera intreaga. Nimeni nu spune si de acest lucru. Comisia Europeana considera ca pensiile militare sunt deja reformate, numai la magistrati mai fiind ceva de lucru. Triada Nicusor Dan-Bolojan-USR doreste recalcularea pensiilor militare, nu CE. CE se simte foarte bine cu pensiile militare asa cum sunt acum. CE nici nu are cum sa aiba ceva cu pensiile speciale de vreme ce chiar ea acorda pensii speciale, asa cum am mentionat. Nu are nimic cu nici o tara si toate cu exceptia Suediei acorda pensii speciale, ci numai cu Romania, pentru ca triada Cîțu PNL-Ghinea USR-Ciucă PNL, le-a introdus in PNRR. Asadar sa se promoveze ideea de a se aplica bunele practici euroatlantice, nu inventii locale, sa se judece diferentiat pensiile speciale, nu la gramada si cu ura. Toate statele NATO si UE mai putin Suedia dau pensii speciale.

Cătălin spunea...

PRIVITI CUM ACEST DOMN CM IN LOC SA SCOATA IN EVIDENTA ABUZURILE SI INECHITATILE DIN CADRUL SISTEMULUI, ADUCE IN PRIM PLAN CEEA CE I SE DICTEAZA: TAIERI DE PENSII SI SALARII IN RANDUL PENSIONARILOR MILITARI CA SI CUM ACESTIA AR GI CEI CU PENSII DE ZECI DR MII DE EURO SI NU SINECUTILE POLITICE SI CEI XARE JUDECA STRAMB MEREU IN FAVOAREA CELOR CARE LE-AU ACORDAT ACELE PRIVILEGII SI INDEMNIZATII MAI MARI DECAT IN OCCIDENT.

Ceparu spunea...

Nicusorilor ati votat v-am luat banii.
Știați că daca Nicușor ajunge președinte il pune prim ministru pe Bolojan.
Avianyc va avertizat că Bolojan nu stie altceva decât să taie.Uite ca taie .
Dacă baga si la militari contributivitate o luam in barba mai mult sau mai putin toti.

Viorel spunea...

Când era el membru, luat câte 71 de salarii. Acum când a ajuns prim ministru, din 17 a dat afară 12 rămânând doar 5 iar mălaiul / indemnizația s-a redus de la 30 la 5%. Asta da echitate. Și vorbește: - Cheltuieli nesăbuite; pensiile au cresut cu 30% (la civili, NU LA NOI), societăți = găuri negre = să le privatizăm pe degeaba la străini, și tot așa.
Ilie Bolojan este acuzat de un sindicat că a încasat, în 2007, „71 de salarii medii lunare” ca membru al unui comitet din Eximbank. „Asta alimentează acuzațiile de dublu standard”
https://hotnews.ro/ilie-bolojan-este-acuzat-de-un-sindicat-ca-a-incasat-in-2007-71-de-salarii-medii-lunare-ca-membru-al-unui-comitet-din-eximbank-asta-alimenteaza-acuzatiile-de-dublu-standa-201

Apostol Mircea spunea...

La situatia actuala din România pe componenta fiscal economica ,coroborat cu deficitele ,,gemene,, bugetar și al balantei comerciale ,masurile pe care guvernul domnului Bolojan le-a stabilit sunt numai începutul.Aceste masuri desigur si cele care vor urma, datorita întârzierilor si angajamentelor , cu termen depasit si neonorate, vor fi adoptate si implementate ptin asumarea răspunderii în fata autorității supreme legiuitoare, Parlamentul României, masurile care vor stimula depunerii de moțiuni de cenzura.Daca impresia este ca se vor opune masurilor instanta politico-judiciara CCR, iar CCR chiar ar proceda asa ar fi un act de iresponsabilitate
Dar Autoritatea legiuitoare, Parlamentul ,poate modifica Legea de organizare si funcționare, Legea nr.47/1992, a acestei entități, în sensul ca deciziile si hotararile CCR sa fie cenzurate de catre Parlament. Domnul prim ministru Bolojan este o persoana cu principii, expertiza, si verticalitate, si a declarat ca nu se cramponeaza de functiile politice. Profitorii si imbuibatii din instituții nu pot obstructiona masurile de reducere a deficitului bugetar, și aplicarea masurilor de reforma.


Calinmihaib12 spunea...

Petruț:(05.07.2025/12:32')
..sistemul românesc [(?)(="core"-ul său)]..e atât de puternic (oare..?) încât de (cel puțin) 35 de ani.. a asigurat STABILITATEA.." de beton .."armat" a regimului (atipic😎😈) instaurat în decembrie 1989..‼️
..Așa că..nici pomeneală de.. ALEGERI ANTICIPATE.👻🤔😜‼️... "in nostra patriae"..(?) = în cursul vieților noastre.., atât timp cât făina ..și mămăliga românească e bine..(învârtită și).."amestecată", cu uneltele adecvate.., ..la focul potrivit (nu..prea mare..!) încât să nu explodeze..‼️🤔😜..😈..

Calinmihaib12 spunea...

Victor: (05.07.2025/13:59')
..până la un punct, cred că situația descrisă..e cam așa..!, dar te "înșeli" amarnic și..ESENȚIAL în privința.. "oamenilor" enumerați în comentariu ‼️: .. păi..fă un recurs ..la ISTORIA recentă și constată.. "ORIGINEA".. socială și politică a "oamenilor" politici enumerați..(dar nu numai ..a lor..😜😈‼️).., și..nu.."ETICHETA" de marketing politic..= lipită = pe.."ei"= de către "cei în drept..și potenți" ‼️😜, ..= și..astfel vei vedea..adevărată "față" socio-politică a celor amintiți.. = care provin din TRUNCHIUL UNIC
POLITIC care guvernează ROMÂNIA de cel puțin 35 de ani..!
(sângele nu se face apă..cristalină !)

Claudiu Marin spunea...

@Calin
Inca n-ai scapat de obsesia FSN?

Claudiu Marin spunea...

@Apostol
Dispozitiile constitutionale din capitolul V privind atributiile si deciziile CCR nu pot fi modificate prin lege obisnuita ci prin lege constitutionala aprobata prin referendum.

John1 spunea...

Câtă compasiune!!!! Prima tranșă la plata contribuției obligatorii la asigurări de sănătate va fi de 25% și nu de 50%. Cea mai importantă modificare a măsurilor luate. Oare, un colonel cu pensia de 4500 de lei, căruia statul i-a promis cheltuieli de sănătate gratuite, atât lui, cât și soției, cum va putea să suporte încă 2430 de lei anual pentru soția sa fără pensie, plimbată între garnizoane cu copilul în brațe, după soțul militar însă cu o vechime de 30 de ani în câmpul muncii, dată afară din cauza inchiderii combinatelor chimice, centralelor termice, instalațiilor de prelucrare a gazelor (ex. Platforma Turburea), Fabricii de Muniție Sadu 2), etc? Cum poți să pui la egalitate un om care are 30 de ani în câmpul muncii, fără vârstă de pensionare cu unul care nu are o zi de muncă. Cum să plătească aceeasi contribuție ca și co-asigurat?Mai mult, colonelul are o pensie neactualizată de 8 ani de zile.

magda spunea...

Ma asteptam ca cineva ..habar n-am....dar cineva de sus..sa faca presiuni pentru o reforma constitutionala, abrupta chiar...Doamna Constitutie este violata perpetuu... si nu de ieri de azi..Ati vazut voi vreo,,urgenta'' in acest sens?..Bineinteles ca nu...Pe acest topic fostii slujitori din era Brejnev,Andropov sau mai stiu eu ce rusnac era in fruntea Tratatului de la Varsovia .. inca viseaza la mariri cu patru cifre chiar..Da, am citit si am vazut ca dreptul de a visa inca nu e trecut (inca) pe nici o lista din niciun pachet fiscal...In alta ordine de idei..bai ..cat ,,ghinion'' sa fi avut Bolojanu atunci cand era secretar general al guvernului sa fie bagat impotriva vointei sale intr-un comitet interministerial al Eximbank si sa fie ,,persecutat'' lunar cu circa 1800 de euro..IN PLUS/ Acesta este un viol consfiintit atata timp cat nu a fost reclamat niciodata...Europa Libera(care se vede si aude bine in Romania fix ca pe vremuri) doar ce ne-a anuntat ca in timpul dictaturii Iohanis-Ciuca-Ciolacu s-au petrecut lucruri care sunt penale in materie de finante publice iar avertizorul a fost nimeni altul decat pastorul Bolos(pe vremuri era Tokes...sic)..Cand multi spuneau si inca spun ca traim vremuri dictatoriale..vremuri in care drepturile si libertatile sunt scrise dar asa ..sa fie acolo(adica lasa-i ma sa urle ..noi sa furam cu spor..apropos de sporuri)..nu vorbeau chiar aiurea..Eu doar ce am aflat ca presedintele e mincinos,,cu acte in regula(vorbesc de declaratia sa in scris la Antena 3)..de asemenea premierul doar ce a fost demascat de ai lui ca aplica dublu standard si vad ca nu are remuscari(nici nu aveam vreo speranta)...la Praid se striga azi pe strazi,,Unga RIA..UngaRia..Ce mai.. un tablou foarte foarte frumos..Asociatiile...Sindicatele ostasesti..alea 53 de sinecuri bine alimentate .. inclusiv de unii de pe acest blog..pe unde or fi?..la mare ..la soare..fetitele sunt....

Florin Stoica spunea...

Bună ziua. Opinia publică la care se referă bolojan este propaganda basista pe care a readus-o în prim plan, vezi ultima numire a Ioanei Dogoiu, o jurnalistă de nișă, ca purtător de cuvânt al guvernului, care și-a șters pe ultima sută de metri postarea critică la adresa Administrației Trump, cum a făcut și licențiata userista în jurnalism, pusă la externe, datorită lipsei de experiență. Acest prim ministru, ca și alți miniștri din guvern, ce propun măsuri anti români, prin tăieri și creșterea de taxe impuse majorității populației, fiind exceptate multinaționalele și bogații României, au încălcat deja jurământul depus cu puțin timp în urmă în fata poporului român în care au jurat să își dăruiască toată puterea și priceperea pentru bunăstarea materială și spirituală a poporului român. Vedem ca cei care vor beneficia de bunăstare materială sunt fostul președinte turnător, care va primi reprimi niște privilegii nemeritate, pentru că a mințit că nu este colaborator al fostei securități, când a candidat, sucu de la Rapid care l-a susținut pe Nicușor Dan, despre care se spune la televizor că a primit niște contracte pentru mobilarea unor școli și licee (sucu este patronul Mobexpert) și apropiatii lor care sunt numiți consilieri la Cotroceni sau Palatul Victoria, deși unii din ei au cel mult experiența unei primării din provincie. La Realitatea s-a aflat pe surse ca nu vor mai fi impozitate pe profit cu 4% toate băncile, în urma unei intervenții a BNR sau poate a unor ambasade, urmând să fie două trepte de 2 și 4%. Probabil că băncile românești, așa puține câte au rămas vor fi impozitate cu 4%. Acești politicieni de dreapta nu sunt capabil decât să învrăjbească românii unii împotriva altora și să protejeze interesele străinilor și bogaților din grupurile lor de interese. Aseară la Realitatea i-au luat interviu directorului general de la Salrom, pe care ar vrea useristii să o listeze la bursă. Acesta spune că România are resurse de sare pentru toată Europa timp de 400 de ani și pentru tot globul pământesc, circa 80 de ani, sper să nu fi greșit. De-asemenea a spus că Salrom are în lucru 2 proiecte pentru exploatarea grafitului, care ar putea aduce la buget miliarde de lei anual. În prezent China asigură 80% din necesarul global iar din Europa doar Suedia exportă 10.000 de tone anual. România poate exporta 40.000 de tone de grafit anual, minele din țară fiind închise în anul 2006 din cauză ca nu ar fi eficientă exploatarea. Cred că în aceea perioadă țara era guvernată de băsiști, care ne demonstrează și în prezent cat de mult ii interesează România, spre deloc, pentru că nu ies din mentalitatea lor păguboasă pentru statul român.

Calinmihaib12 spunea...

Claudiu MARIN: (15:46'/05.07.2025)
..nu am nici un fel de "obsesii".., ci.. doar constat și analizez: faptele, simbolistica și propaganda.. deșănțată..care, din păcate (!)= toate = sunt..univoce..‼️..de 35 de ani.., și culmea: prea adesea..nici măcar nu e.."subtilă" ci = "la vedere", ostentativ și.. plină de.."simbolistică"..= "marcatoare" = a originii.., tradițiilor și modului de..operare= repetitiv = a celor care sunt de origine, simțire și "credință" ="ROȘIE"‼️(nu neapărat ..de "stânga"..autentică..!)..😜
💥Revezi.."alegerile" din noiembrie- decembrie 2024..= care confirmă..nu o ipotetică obsesie..a FSN, ci chiar o realitate și..continuitate a "FSN"-ului = o "grupare" care chiar CONDUCE țara noastră România = prin "partidele" =sateliți" artificiali, robotici = creați (PROGRAMATIC) imediat după 1989 și care = iarăși..culmea..sau..nu (!)= în zilele alegerilor și mai ales la exit poll-ul din 24 noiembrie 2024 "s-au afișat în mass-media în "culorile" reale politice: ROȘU-PORTOCALIU, trădând.."etichetele" diferite..lipite de managerii politici..‼️; iar "cazul" IOHANNIS-"GEACĂ ROȘIE" (=PSD-istă) = este..ISTORIE și..REVELATOR =..a ceea ce am scris..‼️😎..

John1 spunea...

Domnule Leo, domnule doctor Călin, dumneavoastră gândiți logic, însă să sperăm că aveți dreptate.
Ați văzut opinia primarului Buzăului, Constantin Toma, ieri pe Antena3? Zicea că PSD a greșit că nu a actualizat și pensiile miltare, care ar fi condus/reprezentat 30% dintre alegători. Acesta critica, de asemenea, pe Ciolacu de gestionarea proastă a bugetului statului, precum și despre faptul că a greșit când a cerut să fie votat Simion, deși și Ciolacu, era candidat.

Ceparu spunea...

John 1 esti tinerel.Nici Tomita nu e crucea in san..

Claudiu Marin spunea...

7-8 din zece intervievatii de televiziuni spun ca Bolojan trebuia sa inceapa cu taierea pensiilor speciale, nu cu taierea burselor si retinerea CASS din pensii.
Este o perceptie indusa in randul populatiei, pentrru ca nu pensiile speciale pentru cca 200 000 de pensionari au bagat finantele publice in vrie.

John1 spunea...

Scuze, Magda, nu 1.800 de euro, ci cu 120.000 de euro lunar (180.000 chiria către concesionar privat chirie, minus 60.000 dați de concesionar sub plată concesiune lunară.

Randoom spunea...

Cand spui pensii speciale toti se gandesc la magistrati si pensile lor nesimtite. Pensionari militari nu au pensii nesimtite,cel putin cei pensionati inainte de 2019. Pensile militare practic au fost taiate,nu mai ai ce sa tai,dar la magistrati se pot taia,dar cum se spune bine mai sus daca s-ar atinge de pensile speciale ale magistratilor a doua zi ar pica guvernul. deci nu o sa se atinga de ele.Nu sunt in stare nici macar sa urce varsta de pensionare pentru magistrati la 65 de ani cume ste nbormal si ei vor sa taie pensile lor?
hai ca asta este gluma anului.

Randoom spunea...

din pacate adminul acestui blog a fost mintit si crede ca din 25 de mii de lei lunar cat au pensie magistrati,daca s-ar trece pe contributivitate,pensiile magistratilor ar scadea doar cu 5 mii,cand de fapt scad cu vreo 20 de mii in medie,deci ar lua fiecare 5 mii,aici dovada: https://www.juridice.ro/777692/solicitari-rojust-privind-pensiile-de-serviciu-ale-magistratilor.html
p.s.:asta inseamna ca mai degraba avem anticipate decat sa priimeasca magistratii pensii contributive.

Viorel spunea...

Domnule Claudiu Marin,

L-am urmărit în această seară, la România TV, pe domnul col. (rtr.) dr. Dogaru, care a prezentat pe planșetă (ceea ce știam și noi) metodologia de calcul a pensiilor militare, în funcție de perioada ieșirii la pensie.

Vă întreb:
Este legal ca, în baza aceleiași legi, să existe 5-10 moduri de calcul al pensiei? Dacă nu, cum ar trebui procedat pentru a reveni la normalitate ?

Cum este posibil ca mie să îmi oprească CASS, iar celor ieșiți începând cu 2018 să nu li se oprească, deși au pensia dublă față de mine ?

Ce ar trebui să facă domnul Bolojan în etapa a doua, având în vedere că, după cum povestește și cum relatează și televiziunile, tot despre tăieri este vorba, nicidecum despre eliminarea inechităților ?

John1 spunea...

Domnule Ceparu, tot respectul pentru cuvintele frumoase, însă m-am întâlnit cu un fost coleg, acum o lună, cam ramolit săracul și mi-a zis, foarte mirat ,,Vai, John, ți-a albit și ție părul și mustața!!! Făcusem un curs de 7 luni cu el, atunci când eu eram locotenent, iar el era maior. Trece vremea ca nebuna, domnule Ceparu!!! Multă sănătate, cu respect!
Pe Toma, l-am auzit vorbind la o televiziune publică și mi s-a părut că spune adevărul. Eu știu.....?

Nick spunea...

Intreb si eu ... Nu dau cu parul... Ce se intampla cu sotul sotia unui cadru militar activ rezervist sau pensionar care are asigurare de sanatate in prezent ? Sa inteleg ca o sa plateasca acum?

John1 spunea...

Salut Nck! Am postat azi la 17.10 ceva. Da, toți pensionarii militari, cei cu pensiile neactualizate, care vor plăti CASS de la 01 august, vor fi nevoiți să plătească și 2430 de lei anual pentru co-asiguratul soț/soție, părinte.

Claudiu Marin spunea...

@randoom
Nu intelegi nimic din ce se scrie pe acest blog.Esti un veritabil anafabet functional.
De cate ori s-a scris ca magistrati au si in prezent pensiile calculate si in sistem contributiv, dar in plata au cuantumul procentual, necontributiv, plafonat la 58,5% din baza bruta de calcul.
Conform intentiilor exprimate de actualii guvernanti, pensiile magistratilor ar urma sa fie inca o data plafonate la un cuantum de 85% din actualul cuantum net.
Ia calculeaza si d-ta cat face 85% din 25 000 lei.

Nick spunea...

Daca e asa cu asigurarea asta de sanatate ... imi dau seama ca astia ori is nebuni da legat ori chiar urasc poporul. Hmmm... vai de noi...

Randoom spunea...

@CM,daca incerci sa omiti adevarul prin faptul ca nu imi public commentul unde explicam clar totul este altceva.ca tu te minti singuri crezand ca publicul o sa fie multumit cu o diminuare de 15% la magistrati prin smecheria descrisa de tine,este gluma anului. Cum sa spui ca ai desfiintat pensile speciale ale magistratilor daca doar le-ai scazut cu 15%?
nici vorba,le trec direct pe sistemul contributiv si tinand cont ca trantorii aia nu au lucrat in medie mai mult de 20 si ceva de ani chiar daca au avut salarii mai mari,tot nu vin pe contributivitate mai mult de 5-7 mii de lei,deci exact cat cere poporul. Ce spui tu este doar o smecherie care nu tine. habar nu am jocul cui il faci si de ce. Repet,cum sa crezi ca daca desfiinteaza astia pensile speciale ale magistratilor,ei pierd doar 15%?daca ar fi asa cred ca renuntau ei de bunavoie numai sa taca lumea,dar ei ajung la o pensie normala daca se terce pe contributivitatye de 5-7 mii de lei.deci?

Apostol Mircea spunea...

Aveți dreptate domnule Claudiu Marin ,în privinta modificării prin lege constitutionala a atribuțiilor CCR.
Dar Constituția actuala a României trebuie revizuita pentru o noua organizare administrativ teritoriala a Romaniei, pe Regiuni de dezvoltare, unde se va inscrie, cred, și prevederea de a se cenzura deciziile CCR de catre Parlament, cum prevedea Constituția din 1991.

Claudiu Marin spunea...

@Apostol
Pentru reducerea numarului de judete nu este nevoie de lege cobstitutionala, ci de una organica. Viitoarele 7 regiuni administrative se vor numi tot judete.

Vasile Anghel spunea...

După părerea mea CCR nu trebuie să decidă ei problemele salariale ,pensiile și politică fiscală.Toți cetățeni acestei țări care au avut un contract de muncă și îndeplinesc condițiile de pensionare acestea trebuie să fie pe contributivitate pentru că sunt drepturi.Dacă statul își permite să de-a niște beneficii unor categorii profesionale cum sunt militarii, polițiștii,și magistrații acestea trebuie raportate la salariul de bază nu la cel brut cu toate sporurile pe care le primeau în activitate.La pensie nu ai stres,nu ai condiții vătămătoare,nu lucrezi de noapte sau în wichend etc.

magda spunea...

Claudiu Marin...Viitoarele 7 regiuni administrative se vor numi (cred)...REGIUNI..Doar daca esti globalist si vrei sa distrugi pana si ultima urma de romanitate elimini judetele...Cum te vei intitula domnule senator X...senator de nord-vest...deputat de sud-est?..Eu cred ca ar fi o greseala impardonabila...Vorbim de Europa regiunilor totusi..De ce zic ca judetul nu ar trebui sa dispara din peisaj...Pai sunt cel putin doua considerente..1.Vorbim de acea protectia identitara care ne defineste de secole 2.Ar putea exista pericolul ca din orgoliul prostesc al unor politicieni sate de pe malul stang al Dunarii(de exemplu) sa fie cuplate cu sate de pe malul drept(IL+CT sau CL+CT sau BR+TL,etc.)...A fi moldovean ,ardelean,oltean e una...in sens larg vorbind...a fi vrancean,nemtean,hunedorean,muresean,valcean,gorjean... e cu totul altceva..CONSILIILE REGIONALE ...7,8,9.. la cate se vor opri nu stiu..au corespondent in toata Europa...asta ar trebui sa fie prima minune cu adevarat importanta(dar nu paralizat fiecare consiliu cu cate 200 de consilieri...ca ne-am dus pe copca)..Iar 300 de parlamentari..cifra asta ,zic eu,nu e batuta in cuie...Ce are daca am avea doi senatori si doi-trei deputati de judet..functie si de populatie?Asta daca chiar ne doare de finantele tarii..unde mai pui si niste criterii dure pentru eligibilitate..Sa eliminam odata ,impostura ,parvenitismul,,,manelismul'' fie el parlamentar sau local..CCR sa nu mai fie compus din politruci analfabeti (in materie de legislatie desigur)...Si nu in ultimul rand...Avocatul Poporului...sa fie al POPORULUI....ales UNINOMINAL...Sau..nu e voie?

Polman spunea...

Da.7 state, ca la americani...pe langa taxele centrale, aceste ,,state'n stat,,...isi vor pune taxele lor (de trecere, de parcari, de nu stiu mai ce inventat), si poate niste bariere cu gherete si paza inarmata..cam asa vad eu situatia. In alta ordine de idei, băietul asta se ia la tranta cu o tara, nu cu o primarie cu , sa zicem 100 de angajati. Nu poti sa tii blocata indexarea 4 ani, trebuie actualizarea p.militare si pt.cele speciale sa respecte exact ce a zis ccr intro decizie parca 600, componenta contributiva e un drept iar suma ce se da de la buget este la latitudinea statului daca are resurse...asa siau facuto cu mana lor si asa ar trebui sa fie.

Claudiu Marin spunea...

@magda
Nu poti sa le numesti regiuni fara sa modifici Constitutia. Este destul de dificil de obtinut o majoritate parlamentara care sa voteze o lege constitutionala si apoi sa fie aprobata prin parlament. Cat de sceptici si de conspirationisti sunt romanii, este foarte usor sa fie manipulati cu baliverne, asa cum s-a intamplat cu referndumul pentru familie.

In planul beneficiilor, iti dai seama ce impact bugetar favorabil ar avea desfiintarea a 33 de administratii judetene( prefecturi, consilii judetene, descentralizate)
In era digitalizarii cetatenii nu se mai pot plange ca este prea departata capitala de judet,

xmax spunea...

Ce mai ziceti de cuplul CIU-CIO????
Oare nu de aici trebuie sa incepem?
Ia puneti un pic de acid pe acest cuplu, sa vedeti ce iese?
Oare chiar asa de timpiti suntem considerati? Chiar asa de idioti sa fim?
Ce dracu!!! Mai puteti toleara bataia de joc? Sa votat cu cururl, nu cu capul!!!!
Minciuni, minciuni, minciuni!!!
Toata ziua PACE! Ce sa zic! Oare chair asa cretini ne considera acesti politruci?
Reindexez citeva probleme grave:
1. legea salarizarii unitare(L153/2017) care trebuia finalizata pina in ianuarie 2022
2. oug 59/2017 (marca LOV)
3.solda de grad/salariul de functie neactualizat la cei trecuti in rezerva/retragere
4.impozitare pensii militare(o nemernicie mai mare ca asat nu se poate)
5.cass(analfabetism total)
6.calcul gresit procente pentru procentul de 30-30-50%
7.procentul de 12,5% pentru anticoruptie acordat preferential
8.indexarea pensiilor militare neaplicata de la inceputul anului 2025
9.neacordarea sumelor compensatorii pentru toti cei care trec in rezerva
10.neaplicarea legii pensiilor militare
11. introducerea pensiilor militare ca fiind pensii speciale, in PNRR, de catre USR(fatp care a distrus tot sistemul de pensii militare in mod voit de catre USR)

Si asa mai departe!!!!
E foarte bine!!! NU?
.....si cei care ar trebui sa ne apere interesele noastre ale pensionarilor(pe care ii vedem zilnic la TV), se bucura de necazul nostru!! Asta e normalitatea de azi!!!

Ceparu spunea...

Nu stiu ce calcule a facut CM.Daca crede că reformă pensiilor militare va fi copie fidelă a celor din perioada 2010-2013 este naiv.
El nu este convins că această Coaliție e pusă pe luat si nu pe dat.
CM@daca intr-o eventuală lege pe puncte nu baga in calculul punctajului aceleasi elemente ca in legea Oprea ai dat in bara.
Dacă nu raman conditiile speciale si alte conditii o dai in bara.

Vali spunea...

Viorel
Nu toti militarii pensionati dupa anul 2018 au pensii duble fata de tine ! Nu generaliza ca o dai in bara ! Eu, plt.adj.pr. am trecut in rezerva pe 1 decembrie 2021 cu imensa pensie de 3660 lei/actualmente primesc o uriasa pensie de 4560 lei, dupa 30 de ani de cascheta si o vechime totala de 43 de ani si cu o facultate absolvita si un master...
Pensii dubla fata de pensia ta si chiar a mea au cei iesiti la pensie dupa a doua parte a anului 2022. Apreciez activitatea ta pe acest blog ! Sanatate si sa avem o zi placuta !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Chistul fecal-hemoroidal, cu privirea de șacal, acum un satrap fiscal, hârța-pârța a schimbat țâța cu mâța să nu mai supra impoziteze băncile, cazinourile si păcănelile, iar Aluna Muget Pipilichi cu foncție de sanki fiki-friki la ridichii la Acuzatorul Boborului vrea eliminarea cash-ului-numerarului, că asa vrea gâtosul ei de sub faldurile eșarfei cât cearceaful plapumei... Sindicaliștii, dudulanii, clocotesc precum vulcanii, pensionarii isi plâng viețile si banii, studențimea chiorlăie, profesorimea miorlăie si, peste toate urlăturile, Mucușor ignorant se lăfăie si imparte zâmbete, fără sa-si consume bateriile... Care ati votat mutanți, de la Soroș manevrați, n-aveti decat sa-i pupați unde vreti, dar pretentii sa n-aveti cumva să vă crească pensia cu o câtime sau ca trăiți mai bine, cat si despre soarta mea, iac-așa, tot așa imi va fi, oricum si drept va spun, cum am trait până acum, fără funie si săpun!

Viorel spunea...

Vali,
Pentru a nu mai căuta, redau parte din comentariul meu postat în data de 04 iulie 2025, ora 17:39, în topicul: „În lipsa actualizării, calculul contributiv al pensiilor militare ar putea diminua inegalitățile prezente din sistem”:
„Nu prin contributivitate rezolvi problema, ci prin ACTUALIZAREA PENSIILOR pensionarilor militari ieșiți până în anul 2023, după care lasă dracului CASS-ul și introdu IMPOZITAREA PROGRESIVĂ. DACĂ EȘTI TARE ÎN VREASCĂ, DOMNULE BOLOJAN, DĂ O OUG, APROBATĂ ULTERIOR PRIN LEGE, PRIN CARE, ÎN PERIOADA 01.09.2025 – 31.08.2026, TOATE PENSIILE ȘI SALARIILE CE DEPĂȘESC 10.000 LEI NET SE CONFISCĂ. GĂSEȘTE FORMULA LEGALĂ DACĂ EȘTI DEȘTEPT ȘI SCOATE ȚARA DIN RAHATUL ÎN CARE AȚI BĂGAT-O. NU ASUPRI TOT POPORUL DIN CAUZA INCOMPETENȚEI SAU HOȚIILOR VOASTRE (NU O SPUN EU, O SPUNE PRESA ȘI TV, O SPUNEȚI VOI, DÂNDU-VĂ ÎN GÂT UNII PE ALȚII).”
Cele scrise mai sus (actualizarea pensiilor celor ieșiți până în 2023 inclusiv) compensează exagerarea privind pensia de după 2018.
Vechime în serviciu = peste 35 ani; Vechime cumulată = peste 51 ani; Vârstă pensionare = 55 ani; Pensie până la 10 august 2025 (cu mulțumiri pentru Bolojan și mult succes în U*E*) = 4.635 lei.
Cât despre studiile superioare (toți – MM și șoferii – care aveți aceste studii vă lăudați cu ele, bravo vouă că le-ați făcut, dar nu au nicio legătură cu funcția), funcțiile cu studii superioare au fost făcute la propunerea MM și a șoferilor piloși de prin minister pentru a avea un coeficient de ierarhizare mai mare, deci un ban în plus.
Am mai spus și mă repet ca exemplu: un Sof. încadrat CDC-ist s-a dus cu miloaga la cdt. UM și l-a tocat la cap să-i facă și lui funcția cu studii superioare, după marea facultate de la Spiritul lui Haret (ține cont!) și i-a făcut-o – singurul Sof. CDC-ist la nivel UM din Armata României cu studii superioare. De a doua zi se tot lăuda în stânga și în dreapta, până când l-am întrebat: „Cu ce ești mai deștept astăzi decât ieri?”. Cu nimic! „Dar am funcție cu studii superioare.” Asta era important la el și nu faptul dacă are ceva în plus în dovleac.

magda spunea...

XMAS...aveti perfecta dreptate..pensiile militare au fost cele mai ,,violate'' pensii in ultimii ani15 ani..Am pierdut ajutoarele la pensie(in timp ce altii inca le iau...cica acum abia se gandesc sa nu le mai dea dar tare mi.e ca o sa le castige in instanta))...am pierdut prin diferite manevre de impozitare gresite...am pierdut si inca pierdem prin CASS...am pierdut prin ani neindexati sau miniindexati...Ehehei...
CLAUDIU MARIN...Tin sa va precizez ca onor politicienii isi pot manifesta rezistenta la schimbare in fel si chip..din gura mereu au fost pentru iar in culise impotriva...Romania are nevoie de modificari constitutionale drastice care trebuie sa tina cont..ati ghicit ..de ce vrea natia si nu ce vor potentatii zilei(din tara sau mai grav, de afara).Chiar nu va este de ajuns numarul legilor organice in vigoare si care nu sunt ori sunt prost aplicate?..Apoi,cand vorbeam de judete,sub nici o forma nu m-am gandit la multitudinea de inspectorate sinecuriste aparute ca ciupercile in ultimii 15-20 de ani.Si pot da exemple cate vreti chiar din ograzile noastre...In loc de inspectorate GSU in fiecare judet ,lasam unul doar la resedinta de regiune(cu atributii inclusiv de control si coordonare pe celelalte judete unde raman incartituite doar subunitati gen detasamente,grupe,etc) .Sau,la jandarmi..ca pe timpuri(ca sa vezi) ramane brigada la sediul regiunii si batalioane,grupari,detasamente,companii,etc.in fiecare judet..La Aparare chiar nu pot face predictii pentru ca ele tin si de strategiile aliantei ...Cred ca am lamurit lucrurile...cat de cat..sper.

Florin Stoica spunea...

Bună ziua. Pro tv este un post de televiziune care face parte din propaganda sistemului basist, johannist și de curând nicusorist, la fel ca alte posturi de nișă gen b1, digi 24, euronews România și antena 3 care si-a trădat telespectatorii în dauna partidului curcubeu. Opinia publică mai spune și de măsuri pentru impozitarea multinaționalelor și corporațiilor, scăderea veniturilor la parlamentari și demnitari, pentru stoparea evaziunii fiscale, valorificarea resurselor naturale în beneficiul românilor și nu în ultimul rând stoparea ajutoarelor financiare pentru Moldova și Ucraina. Aceste lucruri sunt spuse pe la alte televiziuni dar la televiziunile propagandei reporterii pun întrebările care urmăresc interesele partidelor și grupurilor de interese pe care le reprezintă. Bolojan face aceleași greșeli ca fostul guvern al președintelui turnător la securitate, vrea să ia bani pentru sănătate și de la mamele cu copii mici în întreținere sau de la alte personaje care au în întreținere coasigurați. Ministrul sănătății deja își făcea socoteala că ministerul va câștiga 500 milioane de lei din plata diferențiată a concediilor medicale situată intre 55-75% și dă exemple care nu sunt o regulă cu cei care își iau 2 zile de concediu medical pentru a-și prelungi minivacanțele date de stat. Cei care iau concediu medical plătesc luna de lună cass la stat, într-un an cumulând 120% raportat la salariu și statul îi spune că îi ajunge puțin peste jumătate din venituri dacă are vreo viroză respiratorie și nu poate merge la serviciu. Vine o basista cu proporții generoase și nume străin și spune să fie eliminați banii cash. O altă măsură pentru a controla românii. Cineva a readus aminte că guvernul globalist din Canada a blocat conturile celor care făceau grevă și scandau împotriva guvernului. Oamenii mai spun reporterilor că au fost mințiți de cei pe care i-au votat, cu referire la fostul primar neperformant al capitalei. Este adevărat că la turul 2 am avut cele mai slabe opțiuni, dar nici așa nu aș fi putut vota cu unul care a fondat partidul curcubeu, dovedit un adversar al militarilor și al românilor de rând prin politica lor pro străini și corporații. Afli de curând ca această ciumă de partid s-a înființat în Moldova noastră, de aici și bunele relații ale independentului cu președinta fraților de peste Prut. Era bine ca acest partid să fi fost înființat în străinătate pentru că nu are nicio legătură cu valorile morale și spirituale ale poporului român și nu ar mai fi afectată imaginea unei regiuni istorice românești. Bolijan și alți băsiști, johannisti sau nicusoristi se duc la televiziunile plătite de partidele lor și aud doar ce vor să audă. Vă urez sănătate tuturor.

Petre.. spunea...

Asta minte cum respira . Pensiile nu numai ca nu au crescut, cel putin la anumite categorii, dar prin neindexarea lor cu rata inflatiei, au dus la o diminuare a puterii de cumparare cu 11%, iar prin neidexarea anul viitor plus neidexarea pe vremea idiotului de Catu, face ca in doar 4 ani, puterea de cumparare reala cel putin a unei categorii a populatiei, sa scada in mod real cu peste 25%. Asa ca am furat-o rau de tot cu nenorocitii astia, nu ca ailalti erau mai buni .

Calinmihaib12 spunea...

Vali:(06.07.2025/12:48')
1. ..e tristă situația cazului tău..❗, (iar cuantumul actual (net..?)= 4.560 lei e rezultatul indexărilor cu: ~ 24%.. până în 2024..!)
2. Pensia inițială (?..din ian. 2022.. ?) de 3.660 lei "net" (?)= în plată (?) e stabilită probabil în baza OUG.59 2017 ("net/net")..❓;
3. ..poate poți să dai câteva detalii cifrice:
=BC= baza de calcul a pensiei de serviciu brute,
=cuantumul pensiei de serviciu brute,
="%" de OMM=15 % sau 20 % din P.Sv.= pensia de serviciu brută..?
=eventual..și altele..!
4. ..dar faptul că ai absolvit o facultate + masterat (probabil.. =..nu la "cursuri de zi" =adică.."cu frecvență" = zilnică = în toți anii necesari de studii..nu e relevant= în sine = pt. discuția despre stabilirea pensiei.. DACĂ: specialitatea și.. DIPLOMA obținută = NU au avut o "nfluență" = reală, concretă în exercitarea atribuțiunilor funcției tale de militar (subofițer), adică facultatea absolvită..NU ți-a SCHIMBAT (❗) = STATUTUL SOCIAL/ MILITAR =de subofițer.., astfel încât să obții venituri "mai mari"❗
În final: îți doresc să ai sănătate și viața cât mai lungă și.. speranță de mai bine..!
🔅 PS:
Știu cazul fericit al unui SUBOFIȚER SANITAR = asistent medical, care a absolvit relativ recent=..CU MARI EFORTURI PERSONALE (dar și cu "înțelegerea" și acordul..= "situației" = de "către cei responsabili"..într-un fel sau altul) = la cursuri de zi: FACULTATE DE MEDICINĂ..obținând DIPLOMA DE MEDIC și apoi.. STATUTUL ..și gradul militar de: LT. COLONEL MEDIC al armatei române, iar mai apoi..s-a și pensionat..= cu noua calitate de MEDIC MILITAR..‼️
(cu o pensie mai mare..decât a mea .."varșovistu'.."..= cu câteva mii de lei..‼️)

Mosmartin16@gmail.com spunea...

COTA MAXIMĂ A MIZERIEI ! Vis-a-vis de pensiile militare de stat ! Cum să-ți angajezi răspunderea - tu, Guvern, mâine - rezultând, prin introducerea CASS ( n.n. - contribuția la sănătate ), astfel : a) O pensie netă de 3.018 lei de azi, de pe card - stabilită înainte de OUG nr.59 / 2017... să scadă pe card ! b) O pensie netă de 28.861 lei ( !!! ), de azi, de pe card - stabilită după OUG 59 / 2017 ...să nu scadă nici cu-n leuț...pe card ??!!! Nu, nu e nicidecum eroare ori glumă ! Pentru cei care cunosc legislația în vigoare...e suficient să vadă declarația de avere a generalului Jianu, fost șef al Direcției financiar - contabile din MApN, trecut în rezervă prin Decretul nr.120 / 13.03.2025 al Președintelui României. Rămâi...interzis. Ofer detalii...oricui !! Gând bun, oameni buni !

Calinmihaib12 spunea...

Cepari (06.07.2025/12:18')
..dacă se intenționează recalcularea pensiilor militare în plată, "gânditorii"(militari..sau civili..😜😈‼️) trebuie să.."o facă.." cu.."mare grijă" și să NU afecteze (=TAIE) RETROACTIV = CUANTUMUL și DREPTUL DE PENSIE = deja obținut, care = "este"/"sunt" = cel puțin egale / identice..= cu cele ale românilor din "SISTEMUL PUBLIC" {‼️}..= sintagmă.."sofistică" manipulatoare ..insinuatoare = a ideii și..faptului (FALSE) că pensiile militare.."nu ar fi publice" (..ci: eventual militarii și veniturile lor: salarii și pensii = ar fi = .."private".. și ..= fără drepturi de protecție legală și socială..= ale statului..❓❗) , deci ..posibil.. "nesupuse" drepturilor fundamentale constituționale "egale"cu cele ale tuturor cetățenilor români = așa cum = statul român ❗😜= "a îndoctrinat" de zeci de ani ..populația României.!
💥Cu alte cuvinte: dacă pensiile militare = de orice fel/mod de calcul aflate "ÎN PLATĂ" = se vor recalcula, "PUNCTAJELE TOTALE" REALIZATE în anii 2011-2012 = și ACTUALIZATE = cel puțin la nivelul anilor 2016 al grupelor de muncă = trebuie să fie obligatoriu= utilizate =în noua operațiune de recalculare ipotetică..!

Cristian spunea...

Din cauza votului unor idioți am furat-o toți, din pacate. Eu știu că votul doare, dar ce vină am eu?

Sender spunea...

@Viorel
Eu am ieșit la pensie în anul 2022 după 30 ani de activitate și am pensia mai mică decât a ta! (M.m.p)
De ce nu se oprește CASS celor care au ieșit la pensie începând cu 2018 așa cum scrii la 05.07/20.00 ? Nu mai am timp să mă documentez de aceea întreb. Ms.

Rezervistul spunea...

CM Dacă-mi permiteți o mică observație....la problema regionalizării.. Dacă se vrea...se poate face...dar nu se vrea... Așadar cu dispariția județelor evident că se comasează sate...comune cu câțiva locuitori și 30 salariați la primării...secretare... polițiști locali.. viceprimari..consilieri peste consilieri..primari realeși după pușcărie sau chiar când serveau pe acolo etc Comune ridicate la rangul de orășele de comuniști...care de mult și au pierdut efectiv acest statut in sens real... pierderea unei părți semnificative din populație ..lipsa de utilități..de încălzire centralizată.vor dispărea sau vor fi comasate Să dau exemplul Poloniei care a fost mai rapidă...mai eficientă ca noi...În Republica populară Polonă care are o populație aproape dublă ca a României existau 49 de județe...mai precis voievodate care respectau zona etnică.. culturală... geografică a unei populații... Situația a continuat până în 1999 când guvernanții au hotărât luarea taurului de coarne și crearea... bineînțeles cu modif constituției a 16 regiuni care există și azil...La noi avem de ceva vreme... fără personalitate juridică deocamdată 7 regiuni+ București - Ilfov... adică 8.. Sa mers aproximativ dpdv al experților ,teritoriului, ariei geografice..zonei de competență ... populației și responsabilitate pe structura celor 8 regiuni ale SNCF ului.. Timișoara, Craiova, București - Ilfov, Cluj, Iași, Galați, Oradea, Constanța Rezultatul la polonezi ? Economie uriașă de bani la bugetul statului...La noi nu se vrea...interese mari... pierderea pozițiilor... influențelor... sinecurilor.. avantajelor baronilor locali... conți.. duci și ducese...de birou Am vorbit deunăzi cu un bulgar de origine română din Silistra venit la fratesu în București .. Știți ce mi-a spus în legătură cu trecerea pe Euro de la 1 Ian 2026..? Mi-a zis: O să treceți pe Euro și voi când veți scăpa de clica de la BNR în frunte cu Mugur Isărescu care ține cu dinții de Leu... să nu dispară.... Când se trece pe euro nu se mai pot face cărțile ( șmecheriile cu economia țării) la București.. Cărțile vor fi făcute de cei de la Bruxelles... Așa a procedat și cu Grecia în 2010 ... fiind în zona euro...ia scăpat din c...t tot Bruxelles ul...

Margarit Fernand spunea...

Sunt uimit că și aici susțin unii tăierea pensiilor magistraților așa cum fac niște analfabeți pe Facebook! Oare nu s-a demonstrat de atâtea ori că orice tentativă de a lua vreun bănuț din pensiile sau salariile lor este neconstituțională?? NU SE POATE ȘI GATA, trebuie înțeles lucrul acesta. Ăia care protestează aiurea ar trebuie să iasă cu miile și să blocheze tot până când magistrații vor înțelege că nu se mai poate, dar nu o face nimeni și atunci s-o lăsăm baltă!O altă problemă care iese în evidență pe blog este expresia ”aseară la Realitatea TV” sau ”aseară la România TV” , iar cei care îi credeți pe ăștia e clar că sunteți adepții lui Călin Georgescu și v-aș întreba, cum credeți că Guru și ”copilul lui” ar fi rezolvat criza bugetară în care ne aflăm? Chiar credeți că erau în stare să elimine privilegiile pe care le știm cu toții? NU! Privilegiile ( marea majoritate) au fost introduse de PSD pentru ai lor, care sunt pretutindeni( în administrație, în armată și poliție și chiar în alte partide pe care le ”lucrează din interior”) ei s-au răspândit în toate structurile ca un cancer cu metastaze și nu pot fi înlăturați decât printr-o altă dictatură, ceea ce evident nu este cazul!

John spunea...

Luați cu pâine, nicușorenilor:
https://youtu.be/9Gm-E6KkndU?si=GVad7F9cuxg26qiS

Vali spunea...

Viorel
Nu generaliza referitor la militarii (MM sau SOF) care au absolvit studii superioare !!! Eu am absolvit facultatea de istorie si master in domeniul istoriei cu note maxime obtinute datorita pasiunii si muncii mele, cum au absolvit altii nu este treaba mea. Ulterior am fost incadrat pe functie prevazuta doar cu studii de licenta, desi aveam si masterul absolvit si lucram in domeniu (invatamantul militar superior) !!! De alungul carierei am incadrat functii grele, nu am facut ca altii bataturi la fese ! Oscar nu am primit pt. ca se acorda doar la pile si libidinosi...Cat eram in activitate pt faptul ca incadram functie prevazuta cu studii de licenta primeam in plus la salariu initial 85 de lei dupa ceva timp crescuse suma la 145 lei , in timp ce un civil cu studii superioare primea in medie 500-600 de lei !!!! Si la ora actuala am o pensie babana de 4560 de lei !!! Altfel, sa fim sanatosi si veseli !
Calinmihaib12
Sanatate multa si zi buna iti doresc !

Mhy spunea...

@Mărgărit - ca de obicei, aveți luări de poziție raționale și ancorate în realitate. Ironic este faptul că dintre cei care aruncă azi cu "hate" pe aici, unii vă persiflau când le spuneați cu mult timp în urmă ce avea să urmeze.
Din discuții mai la nivel de firul ierbii cu membri ai breslei și ca o remarcă la spusele unei celebrități precum că "Ii doare in basca pe magistrati daca la o pensie de 25 000 lei pierd vreo 3-4 mii", aș afirma aproape cu certitudine că:
- magistrații nu vor accepta să piardă din cuantumul pensiei nici măcar 100 de lei d'apoi 3-4 mii; nu au acceptat nici acu 15 ani, nu au acceptat nici anul trecut la supraimpozitare, dar unii - batman - au vise umede că Bolo chiar vrea să îi pună "cu botul pe labe" cum ar zice ei ;
- după L282, ei consideră că este încheiată problema jalonului 215 și nu vor să fie implicați în bambiliciul ăsta al populiștilor cu pensiile speciale - azi le dai, mâine le iei;
- nu cred că și-ar dori "justițiabilii" să retrăiască formele lor de protest ale magistraților de acum câțiva ani;
- cum precedentul a fost creat, obișnuiți-vă cu expresiile deja consacrate din decizii: "cuantumul pensiei aflate în plată", "stare de incertitudine și nesiguranță" ș.a.
Și ca să nu uităm : „reglementarea în vigoare a pensiei de serviciu pentru militari, ca și cea a pensiei de serviciu pentru magistrați, cu diferențele pe care această pensie le prezintă față de pensia comună de asigurări sociale, nu constituie o încălcare a principiului egalității cetățenilor în fața legii, principiu prevăzut de art. 16 alin. (1) din Constituție. Această constatare se bazează pe SPECIFICUL COMUN AL ACTIVITĂȚII MILITARILOR ȘI MAGISTRAȚILOR, care, astfel cum a rezultat din analiza anterioară a dispozițiilor constituționale și legale aplicabile, impune celor două categorii profesionale OBLIGAȚII ȘI INTERDICȚII SEVERE, PRECUM ȘI RISCURI SPORITE, ceea ce justifică în mod obiectiv și rezonabil o DIFERENȚIERE A REGIMULUI JURIDIC DE PENSIONARE față de regimul stabilit pentru alți asigurați care nu sunt supuși acelorași exigențe, restricții și riscuri“
Hai să avem o săptămână bună!

Claudiu Marin spunea...

@Mhy
Dupa decizia CJUE din 05 iunie a,c , o ai pe blog, ar fi cazul sa nu te mai pitesti dupa fustele magistratelor.
Calculul si cuantumul pensiilor le-au fost date prin lege, dar nu pentru vecie.

Viorel spunea...

Sender.
Pentru că am avut niște guverne (parțial) formate din șmecheri și profitori, care, împreună cu DGFC și DGJ ale MApN, au modificat Legea nr. 223/2015 după bunul lor plac și în interes propriu, nu după logică sau legalitate.
Cum, în numele dreptății, să ai o lege cu 10 modalități diferite de calcul al bazei de pensie ? Atunci, de ce să nu modificăm toate legile în funcție de cum le convine politicienilor (în cazul de față, celor din MApN, cu complicitatea și acordul ilegal și imoral al clasei politice) ?
Un exemplu, pe care l-am mai menționat, este Legea nr. 153/2017, care, deși are principii pertinente, pe parcursul aplicării acestea sunt încălcate. Mă refer aici la domeniul Sănătății, unde angajații și-au primit integral majorarea de 25% (calculată la nivelul anului 2022) încă din 01.03.2018, și nu eșalonat pe parcursul celor patru ani, așa cum era stabilit potrivit principiilor (de ce excepție de la regulă ?).
Mascota vinovată în ambele cazuri rămâne „prietena” noastră, LOV, care, prin mizerabila OUG nr. 59/2017, a ucis cu zile și a nenorocit zeci de mii de pensionari militari. Din punctul meu de vedere, ar trebui încadrată la genocid.

QSA? spunea...

Auziți, din partea guvernanților: reducerea subvenției pentru partidele parlamentare de DOAR 40% (surse)!!! Asta "da" austeritate! 🤭🤔😂 Nu puteau să reducă cu 90%, că doar nu mai sunt în campanie electorală!?
Astăzi, guvernanții, prin asumarea răspunderii în Parlament, își bat joc de majoritatea românilor.
De azi, se instituie COD ROȘU pentru nenorocirea majorității românilor, nu pentru toți (sinecuri, parlamentari, etc.= știți dumneavoastră care mai sunt).😔😱🤯

Mhy spunea...

@ Claudiu Marin "@Mhy Dupa decizia CJUE din 05 iunie a,c , o ai pe blog, ar fi cazul sa nu te mai pitesti dupa fustele magistratelor." - aș zice și eu să nu vă mai pitiți (ce respectuos vorbesc 😎) după fustele deciziilor CJUE, că nu sunt nici măcar regulamente sau directive ale Parlamentului European ca să sperăm că s-ar mai putea speria CeCeReul.
Conflicte "ideologice " între CJUE și CCR au mai fost și noi știm cine s-a impus aici pe plaiurile suverane.
De pe blog, topice: "Curtea Constituțională a României a sfidat Uniunea Europeană înaintea Poloniei" , "CCR a trăznit turma gălăgioasă a magistraților activiști-haștag-reziști".

Mhy spunea...

@QSA, nu vor reduce nici măcar 40% d'apoi 90%.
Concret și proaspăt: au vrut să opereze pe la legea finanțării partidelor și domnul Iordache (PeSeDe) le-a dat flit 😂.Aviz CL negativ 463/7 iul 2025 :
http://www.clr.ro/wp-content/uploads/2025/07/Aviz_463_2025.pdf
" Legarea cuantumului finanțării de deficitul bugetar și aplicarea automată a unei reduceri de 50% a acestui cuantum fără a ține cont de cheltuielile necesare desfășurării activității, poate afecta capacitatea partidelor de a-și exercita rolul lor constituțional, norma fiind așadar susceptibilă de încălcarea art 8(2) din Constituție" --- ei nu e superb dl. Iordache? Școală veche, pesedistă.... Și-a însușit frumos de la dl. Enache termenul "cuantum". Și unii vor să reformeze pensii cu acest domn....😈

Mhy spunea...

@Viorel "Mascota vinovată în ambele cazuri rămâne „prietena” noastră, LOV, care, prin mizerabila OUG nr. 59/2017, a ucis cu zile și a nenorocit zeci de mii de pensionari militari. Din punctul meu de vedere, ar trebui încadrată la genocid."

Prin acest gen de afirmații pășiți pe urmele mele și riscați deveniți și dumneavoastră dușman de clasă pe blog 😂.
Deci conform jurisprudenței și "recomandărilor" blogului, vinovați pentru oug59 sunt DOAR Jianu, șefii DGJ și CPS, nu miniștrii / prim miniștrii PSD ! Vă rog să vă reconsiderați atitudinea....🤭

Mosmartin16@gmail.com spunea...

Mhy, vinovați de OUG 59 sunt 2 persoane care au semnat în numele alor lor ministere, respectiv, Țuțuianu ( pentru MApN ) și Carmen Dan ( pentru M.A.I. ).La cei doi, trebuie adăugat și Tudose, în calitate de prim ministru. Cât despre Olguța, pe care toți "o avem la inimă" pentru poziționările și declarațiile ei la adresa militarilor...ea a semnat ordonanța pentru partea din aceasta care viza Ministerul Muncii. Că doar nu le-a pus ea pistolul la tâmplă celor 3 ca să semneze. Restu' e..."folclor".

QSA? spunea...

@Mhy
Avizul Consiliului Legislativ este unul consultativ. Dacă vor, pot!!! 🤔😆 Și CES a dat aviz negativ, tot consultativ, dar degeaba.

QSA? spunea...

Știați că..
- Guvernul a redus impozitul pe câștigurile din jocurile de noroc de la 10% la 4%, acum pe ultima sută de metri? 🤔🤭😱
- fratele Ursulei von de Leyen, Hans-Holger Albrecht, este președintele grupului Supertbet?
- fostul fotbalist Ilie Dumitrescu este "ambasadorul" Superbet în România?
- Superbet este cel mai mare operator de jocuri sportive din Români
De ce oare a luat Guvernul această măsură fiscală "de austeritate"? Apreciați dumneavoastră.
Se pare că reducerea subvenției pentru partidele politice este de 40%. De asemenea, în următorul "pas" de măsuri de austeritate programul de lucru al bugetarilor s-ar putea reduce la șase ore și reducerea cu 25% a salariilor/veniturilor (surse). Parcă am mai trăit aceste vremuri!


Calinmihaib12 spunea...

Vali (09:46'/07.07.2025):
.. înțeleg din ceea ce scrii (sibilinic..!)
că nu ai devenit OFIȚER în urma absolvirii depline a unei facultăți (mi-am amintit și cazul unui tânăr MM care a absolvit o facultate tehnică din cadrul POLITEHNICII..și care a devenit apoi OFIȚER..și activând în specialitatea dobândită..).., dar ai fost încadrat într-o funcție prevăzută cu studii superioare.., dar la gradul militar de SUBOFIȚER= din statul de organizare..❗
..mulțumesc pt. urări și îți doresc să fii sănătos și. să avem..= în ciuda tuturor relelor care ni se întâmplă nouă militarilor..= totuși.."speranța" ..unui viitor cel puțin..DEMN..‼️🥲

Florin Stoica spunea...

Bună ziua. Pe site-ul iancuguda.ro un “prieten” al bugetarilor și pensionarilor “ care are o emisiune la digi 24, un post tv al propagandei băsiste și a partidului curcubeu, este un link care conține o listă cu primele 1000 de firme datoare statului român. Acesta spune ca firmele din România datorează statului 84 miliarde de lei sub formă de taxe și impozite, din care 60% sunt constituite în ultimii 3 ani. Din totalul datoriilor în sumă de 84 miliarde de lei, companiile de stat înregistrează datorii de 18 miliarde de lei, diferența de 64 miliarde de lei aparținând firmelor private. Primele 1000 de firme ca valoare a datoriilor însumează 46 miliarde de lei. Acest domn al propagandei băsiste si useriste apreciază că ar trebui vândute companiile de stat care înregistrează datorii, unor fonduri de investiții care să le rentabilizeze. Pe la televizor sau în media nu se spune de marile datorii ale companiilor de stat care ar trebui vândute, însă pe primele trei locuri în listă se situează 3 firme private cu datorii între 1,47 miliarde de lei și 1,476 miliarde de lei. Companiile de căi ferate și un combinat siderurgic au datorii cuprinse între 1 miliard și 1,2 miliarde de lei. Există multe alte firme de stat (sucursale ale romarm) și private din domenii diverse de activitate, inclusiv din domeniile energiei și al combustibililor, care au datorii de sute de milioane de lei, deși te-ai aștepta ca acestea să fie profitabile la ce prețuri se practică pe piața românească. Președintele sindicatului din Ministerul Finanțelor spune că ANAF nu este sprijinită suficient de factorul politic, existând ca peste tot ordine pentru ca doar unii să fie controlați de inspectorii financiari iar alții nu. Mai spune că un partid a elaborat în 2020 un proiect de lege pentru modificarea Legii nr. 31/1990, care permite mai multor firme să aibă sediile sociale la o singură adresă și totodată reglementează posibilitatea ca administratorii firmelor cu datorii către stat care își bagă firmele în insolvență și ulterior în faliment, pot să își înființeze alte firme fără a suporta vreo sancțiune din partea statului. Președintele sindicatului din finanțe nu a dat numele partidului, însă după câteva verificări pe internet am constatat că inițiatorii sunt pruna și nasui din usr. Tot acest partid curcubeu a depus de curând un proiect de lege în parlament pentru eliminarea impozitului pe cifra de afaceri la companiile cu cifre de afaceri de peste 50 milioane de euro anual. Curtea de Conturi a constat în urma unui control la ANAF în 2023 ca un număr de 27.513 firme care datorează statului român aproape 30 miliarde de lei au sediile sociale la un număr de 2440 de adrese, vezi efectele proiectului de lege inițiat de partidul curcubeu și ca acest aspect scoate în evidență vulnerabilități privind evidența și gestionarea datoriilor către ștat. useristii au motivat în proiectul lor de lege faptul că vor fi simplificate mult procedurile de înființare a firmelor dar la cat se pricep ei la economie nu au prevăzut și efectele negative pentru bugetul statului român.

Viorel spunea...

Alooo!!! Domnule Bolojan! Țara este în austeritate, da ? Pentru voi sau pentru noi ?
Jos Guvernul Bolojan prin moțiune de cenzură!
Parlamentarii PSD (de PNL-iști, alde Ciucă, m-am lămurit; plângere penală văd că s-a făcut doar împotriva lui Ciolacu, dar Orban, Cîțu, Ciucă când urmează? Rachete plătite anticipat din pensiile noastre, vaccinuri cumpărate cu nemiluita, bani împrumutați și nejustificați etc.) TREBUIE SĂ VOTEZE MOȚIUNEA! (AU EXPERIENȚĂ, PENTRU CĂ ÎN TRECUT ȘI-AU DAT JOS PROPRIUL GUVERN.)
Altfel, SUNT PĂRTAȘI ȘI TRĂDĂTORI față de poporul român, dar mai ales față de votanții PSD, cărora nu asta le-au promis la alegeri!
63.000 lei/lună a câștigat șefa de serviciu din Societatea de Administrare a Participațiilor în Energie. Luiza Marian a fost și membru în directoratul acestei companii de stat. Ia bani de la alte 2 companii, unde e în consiliul de administrație. Are o Tesla și 3 apartamente.
https://newsweek.ro/investigatii/65000-leiluna-pentru-sefa-de-serviciu-din-societatea-de-administrare-a-participatiilor-in-energie

Viorel spunea...

Mhy. Am mai spus și mă repet. România nu este condusă și nu poate fi condusă, conform Constituției și legislației în vigoare, de (parte) niște rahați din MAp.N (DGFC și DGJ). Dacă se întâmplă așa, înseamnă că România nu mai este stat democratic, degeaba avem Președinte, Guvern, Parlament. Dacă adevărul supără sau doare pe cineva, are grijă LOV, pentru că are relații / afinități în Ministerul Sănătății, după cum am specificat și în comentariu. Oricât ar nega acest fapt, s-a dat de gol în momentul în care s-a adresat în direct, la TV, acelui col., căruia i-a spus, cu aproximație: „Colonele! O să vii în genunchi la mine să te rogi să treci pe contributivitate.” În concluzie, ȘTIA EXACT CE VA URMA CU Legea nr. 223/2017.

QSA? spunea...

Completare la comentariul de la 15:51
Subvenția partidelor politice este de 40% față de anul 2024 când aceasta a fost URIAȘĂ/ENORMĂ, ținând cont de faptul că au avut loc trei rânduri de alegeri (europarlamentare+locale, parlamentare și prezidențiale)!!! 🤫🤔🫣
Ăștia chiar își bat joc de majoritatea românilor. Ce ziceți de asta, domnule Mhy?

Mhy spunea...

@QSA - Păi ce să zic? O subvenție de bun simț nu ar fi o problemă. Dar și politicianul român este...tot român așa că și lui dacă îi întinzi un deget îți trage toată mâna.