Un produs Blogger.

miercuri, aprilie 19, 2023

20 aprilie 2023, CCR are în pronunțare 69 de dosare în care s-a ridicat excepția neconstituționalității OUG nr. 59/2017 prin care s-a eliminat actualizarea pensiilor militare

137 comments

S-a amânat pentru 30 05 2023.



Fată de ședința din luna martie, în lista dosarelor rămase în pronunțare pe excepția de neconstituționalitate a OUG nr. 59/2017 s-a mai adăugat unul, la punctul 6, dosar dezbătut în ședința din 04 04 2023. 
 


Țuțuianu, țuțerul guleraților în acțiunea de emitere a OUG 59/2017, a fost dat afară din partid de Dragnea și recuperat Ciucă, numindu-l anul trecut secretar general adjunct al Guvernului .

Curtea Constituțională

Ședinţa de plen din 20 aprilie 2023 

- Dosare în pronunţare - 


6. Dosar nr.3285D/2019 

Tribunalul Vrancea 

Dosar nr. 1.147/91/2019                  - Excepția de neconst. a disp. art.VII din Ordonanța de urgență a                                                                Guvernului nr.59/2017 47 privind modificarea și completarea                                                                           unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu 



 9. Dosar nr.1517D/2020

Tribunalul Arad

Dosar nr.854/108/2020

(conexat cu 68 de dosare:

-1. Dosar nr.1599D/2020

                                                                                      - Excepția de neconst. a disp. art.VⅡ

                                                                                          pct.3 din Ordonanța de urgență a

                                                                                        Guvernului nr.59/2017 privind

                                                                                        modificarea și completarea unor acte

                                                                                 normative din domeniul pensiilor de  serviciu prin                                                                                   care au fost modificate dispozițiile art.60 din                                                                                            Legea  nr.223/2015   privind pensiile militare de stat 


Listra dosarelor poate fi consultată aici


UPDATE
Cei care, începând de mâine, vor formula acțiuni în contencios administrativ, art. 9, alin.(1) din Legea 554/2004, împotriva Guvernului, având ca obiect acordarea de despăgubiri pentru prejudiciile cauzate de OUG 59/2017 prin neactualizarea pensiilor militare sau obligarea Caselor de Pensii Sectoriale să emită decizii de actualizare conform art. 60 din L 223/2015, în forma în vigoare până a fi abrogat de OUG nr. 59/2017, sunt rugați să nu uite să ridice, pe lângă excepția extrinsecă a OUG 59/2017,  și excepția de neconstitutionalitate a art. 84, pct. 2 din OUG 114/2018, ordonanță pe/în care gulerații deja se bazează pentru a refuza acordarea de despăgubiri, după declararea ca neconstituțională a OUG 59/2017. Motivarea excepției privind art. 84 din OUG nr. 114/2018 o găsiți aici :

Art. 84 din OUG nr. 114/2018, fiind dispoziție modificatoare și de completare a textelor introduse de OUG 59/2017 în Legea nr. 223/2015, este și el lovit de neconstituționalitate


Intrucât niciunul din cele 69 de dosare rămase în pronunțare nu  are acțiunea formulată împotriva Guvernului, în baza  art. 9 alin(1) din legea contenciosului administrativ, după publicarea Deciziei CCR în MO nu se mai pot introduce acțiuni în instanță pentu acordarea de despăgubiri,  cu șanse de izbândă,  decât însoțite de excepția de neconstituționalitate a art. 84, pct 2 din OUG 114/2018, motivându-se excepția pe decizia ce va fi publicată în MO.

137 de comentarii:

mosmartin16 spunea...

Să sperăm că nu va fi o nouă amânare !

Unknown spunea...

Dacă onorabilii vor câștiga...se vor aplica tuturor pensiilor militare în plată sau doar celor care au muncit și au câștigat în instanță....?

Arfy spunea...

Repet: se amână până intră noua lege în vigoare! După... cine știe cum iese cu verdictul!

Skoda 4x4 spunea...

69 ? ....hmmm

Skoda 4x4 spunea...

Perversa rau Cecereaua :))

anonim spunea...

Ahaaa!! v-am prins ipochimenilor!! V-a trecut aia cu "sfintenia" si parca vad cum va intoarceti buluc la "sfantul matz"
Hai care injuri mai tare acum? Hai sa auzim "credinciosilor"😆
Huhule "baga mare"!!! 😆
.....sa-i vedem pe "sfinti" cum combat cu hotarare pravoslivceasca
( Care aparține religiei ortodoxe, privitor la această confesiune.
sinonime: ortodox
1.1. Biserică pravoslavnică = Biserica creștină răsăriteană, Biserica ortodoxă.)

Sa incepem pe rand cu "sfantu securici/sifonarici vijdurel ot Botseni" urmat de "sfantul Efraim/Ephrem zis si CFI😄" urmand jocul chinezesc al "sfantului GO zis si Elita celor 26500 heruvimi" si sa nu uitam de "sfantu bozgorius Arfy"
Ca de Pitagora a uitat toata lumea....l-ati inlocuit cu escrocul Teodosie ot Constanta doar ca pe ala vi l-am trimis eu subsemnatul
Care mai aveti loc luati-l la intrebari pe "paganul Burebista" care pe vremea aia nu stia de smecheritii ortodocsi....cum o fi supravietuit bietul Burebista fara adresa de e-mail al lu Barbosu ????....

csej spunea...

GO@ poate spui si in ce a constat succesul minorității de 26500?Dacă te referi la "succesul" din 2013 sincer eu unul nu l-am perceput decat ca o pomana a lui Ponta si Oprea.
Curvele astea de magistrați dela litigii de muncă mi-au dat o sentință favorabilă după pomana lui Ponta.
Stii ce a zis CEDO?Statul este obligat sa-mi dea dar nu mărimea cat doresc eu.
Text pe înțelesul tuturor
Treaba este ca acum plătim ca am fost prosti.In timp ce deștepți au făcut averi noi am stat sclavi la armata.Am respectat ca prostii Statutul precum și noi muncim nu gândim.Multe "multumiri"lui Stănculescu și urmasii.

anonim spunea...

Pt ca blogul are motto dar nu are "imn"va fac eu unul "cadou".Se pliaza perfect pe tematica generala a Ro dar si a blogului.
Dedicat (si)lui CFI
https://www.youtube.com/watch?v=ptNmUV75suQ&ab_channel=Bitza-OfficialYoutubeChannel

GG spunea...

Nu bag bățul prin gard,nu sunt pesimistul de servicciu,nu sunt din tagma unui deținător,ma rog proprietar de blog,dar m-aș mira ca cei echipați în vișiniu să dea câștig de cauză cătanelor albite înainte de vreme sau de vremuri și instruire pt.un scop anume,acela de aș apără Patria Sfîntă.
Aș pune o întrebare,
una singură: De ce te-ai făcut militar,
politist,pompier etc,
camarade?

anonim spunea...

@ mosu16
...si Spiroiu,sa nu uitam "chimizdu" Spiroiu....Ala a aburit cel mai tare

Leo spunea...

Adiță,
Dacă numai unul din cele 69 de dosare va fi ADMIS, atunci toate celelalte 68 de dosare de la CCR + cele care sunt înșirate prin instanțe și care au ridicată excepția de nec. a OUG 59 și/sau Art. VII pct. 3. don OUG 59/2017, vor deveni cauze PENDINTE la judecarea pe fond sau în calea de atac odată cu publicarea în Mon. Of. a Deciziei de admitere a excepției de neconst.
Dar tu Adiță , ai mișcat ceva în acest sens ? Adică ai pornit vreo acțiune până acum așa cum ai învățat din gazetă ?

GG spunea...

@csej Nu ai știut ce sa faci când aveai pe mână multe,te-ai dat cu trădătorii,ai trădat,acuma,suferă.

Skoda 4x4 spunea...

Ptr. Dl.AKORD 75

https://music.youtube.com/watch?v=Sr-dOrUkB5o&feature=share

Skoda 4x4 spunea...

Domnilor ,cum am spus mai demult :solutia este deja luata ! Amanarile respective au facut parte din,,trocul politic" al magistrilor...........SLAVA.......

Leon spunea...

Comisia de politica externa din CD,astazi,a dat deja un AVIZ Favorabil la Pl x nr.244/2023:
https://www.cdep.ro/comisii/politica_externa/pdf/2023/av244.pdf

Leo spunea...

Iar în caz de admitere a vreunei excepții vizând OUG 59 , STĂTEM liniștiți cu privire la pretenție , numai pt. perioada 15.09.2017 - 31.12.2018 cât a fost în vigoare și a produs efecte OUG 59/2017.
Apoi , pt. perioada 01.01.2019 - prezent, o luăm de la capăt la fel cum am făcut cu OUG 59 , cu Art. 84 din OUG 114 .
Adiță, ai mișcat ceva ? că Flavius nu-i slăbește deloc.

Huhu Rezea spunea...


UPDATE
Cei care, începând de mine, vor formula acțiuni în contencios administrativ, art. 9, alin.(1) din Legea 554/2004, împotriva Guvernului, având ca obiect acordarea de despăgubiri pentru prejudiciile cauzate de OUG 59/2017 prin neactualizarea pensiilor militare sau obligarea Caselor de Pensii Sectoriale să emită decizii de actualizare conform art. 60 din L 223/2015, în forma în vigoare până a fi abrogat de OUG nr. 59/2017, sunt rugați să nu uite să ridice, pe lângă excepția extrinsecă a OUG 59/2017, și excepția de neconstitutionalitate a art. 84, pct. 2 din OUG 114/2018, ordonanță în care gulerații deja se bazează pentru a refuza acordarea de despăgubiri, după declararea ca neconstituțională a OUG 59/2017. Motivarea excepției privind art. 84 din OUG nr. 114/2018 o găsiți aici :
Art. 84 din OUG nr. 114/2018, fiind dispoziție modificatoare și de completare a textelor introduse de OUG 59/2017 în Legea nr. 223/2015, este și el lovit de neconstituționalitate

Skoda 4x4 spunea...

Corect dl. H

Huhu Rezea spunea...

@Leo
Doar cei care au introdus acțiuni înainte de 01 01 2021 mai pot cere despăgubiri pentru neactualizările din primele luni ale anului 2018.
Solicitările de despăgubiri pentru drepturile neacordate lunar se prescriu după 3 ani pentru fiecare trașă lunară sau, altfel spus, mai poți cere despăgubiri doar pentru drepturile neacordate în ultimii trei ani anteriori f0rmulării acțiunii în instanță.

Xman spunea...

@huhu
Suspendarile prescriptiei prin decretele presedintelui tarii din pandemie nu se socotesc?Ar fi 3 ani minus fo 2...Am cam intra toti care am depus si vom depune multa
vreme d'aci'nainte...

Huhu Rezea spunea...

@Xmax
Suspendarea prescripției din timpul pandemiei acționeaza numai in punerea in executare a unor hotărări judecătoresti deja date.
Or, in timpul pandemiei se puteau introduce acțiuni judecătorești, numai că nu se judecau. In cazul prescripției dreptului de a pretinde despăgubiri contează data introducerii actiunii în instantă, nu data pronunțării

Huhu Rezea spunea...

@Hurzicar
Ne interesa pe noi legea pensiilor, când am mers în școlile militare, așa cum se interesează unii acum despre cum este viața după moarte.
Mă minunez cum pot unii să spună că ei s-au făcut ofițeri pentru că li s-a garantat prin contract și pensie bună.
Eu imi amintesc cum au început unii elevi să pleca din scoală, după primele luni de la admitere, când neoficial au aflat că după scoală vor avea o leafă de locotenet mai mică decât cea pe care o aveau în producție când au fost recrutați.

Leo spunea...

Foarte corect AMABILULE privitor la prescripțe.
TOTUȘI, există un REMEDIU foarte eficient.
Îl aplică bătăiosul de Flavius și încă câțiva că l-a învățat și azmuțit Valică la ce și cum și când.
AȘA ESTE.
Sunt 2 piedici mari după OUG 59 și anume
- OUG 114
- Prescripția de 3 ani.
Dar AMBELE PIEDICI sunt doar mici praguri pt. LUPTĂTORI.

GG spunea...

Rambo,sunt unul din zecile de mii de ostași ai patriei care s-a pus în slujba ei încă din tinerețe,24/24,de câte ori era nevoie.Așa ți se pare ca bag bățul prin gard? Nu bătrâne,nu bag bățul,mi-e lehamite ca și tine,ca și alți militari cum suntem tratați la bătrânețe de o corhotă de imbecili,unii nu au nici armata făcută măcar și ne decide nouă soarta.

Skoda 4x4 spunea...

Cu plecaciune stimabililor ,o parere pur personala :

Daca maine pica 59 (sunt convins de asta) ,eu cred ca in mod indirect pica si art.84 din 114 ,nu toata ordonanta in sine ,pen'ca in art.84 zice ase:


Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 27 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:....
Deci? daca zice de la sine putere,,cu modificari si completari" dvs.ce intelegeti? Pareri?/

Skoda 4x4 spunea...

Sloavele trebuiesc citite si interpretate in sensul aplicarii a ceea ce vrea legiuitorul ,nu pe langa....danga langa !

Leo spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Skoda
Vom vedea cum vor judeca instanțele acțiunile principale, după publicarea Deciziei CCR, in dosarul d-tale, în celelalte 68, precum și în cauzele pendinte.
Casele Sectoriale vor veni cu completări la întâmpinari pentru a se opune acordării de despăgubiri, invocând art 84 din OUG 114/2018, așa cum vedem că curg răspunsurile la sesizările cu regim juridic de plângere prealabilă pentru noi acțiuni.

Este posibil ca unele instanțe să admită cererile de despăgubiri, având în vedere jurisprudența CCR de a admite excepțiile împotriva ordonanțelor care reiau, completrează sau modifică texte declarate neconstituționale.
Potrivit Deciziei CCR nr. 983/2009
"viciul de neconstituţionalitate stabilit de instanţa de contencios constituţional trebuie eliminat, şi nu perpetuat prin actele normative succesive de modificare şi completare"
https://www.huhurez.com/2023/02/art-84-din-oug-nr-1142018-fiind.html

Camaradul spunea...

@Huhu & @ Skoda 4x4

Asa cum spuneam anterior, daca OUG 59/2017 cade, atunci si art.84.din OUG 114 nu mai are aplicabilitate intrucat OUG 114 modifica si completeaza ceea ce OUG 59 a schimbat in L223. Cu alte cuvinte, daca principalul cade (OUG 59, secundarul (OUG 114) nu mai are obiect, ce sa mai completeze?

Andreottis spunea...

Eu nu am vazut pe niciun blog atatia naivi sperand la ceva bun :))) Pe 20 nu se va intampla absolut nimic. Din pacate.

Camaradul spunea...

@Huhu & @ Skoda 4x4

Din ce stiu, in nicio decizie de pensionare dupa 2017, nu apare ca acte normative invocate decat L223/2015 si OUG 59/2017

Huhu Rezea spunea...

@Camaradul
Intr-un fel ai dreptate!
Art. 84 din OUG nr. 114.2018 nu modifică si completează art. 60 original ci articolul 60 modificat de OUG 59/2017.
Art. 60 in vigoare pînă la data de 07 08 2017 reintră în acțiune după ce se clarifică situația constituțională a art. 84 din OUG 114/2018.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Skoda 4x4 spunea...

Asta am vrut sa spun si eu mai devreme ,dar poate nu a fost inteleasa ideea mea, in fine ,parerea mea este ca dl.,,camarad" are dreptate-doar ca face referire la intreaga oug.114...care priveste muuultee...pentru noi este de interes preambulul art.84...care spune...ce spune...atunci daca oug.59 cade MAINE,se revine la situatia anterioara...ps.nici-o decizie de pensie(cel putin de la MAI) nu face referire decat la ..oug.59..inclusiv am vazut din 2023,asa ca..daca la mine pensionat in 2020 se facea referire in decizia de pensionare la 114 ,atunci atacam 114. Daca nu..am atacat 59.Daca pica 59, automat va cadea si art.84 din oug.114. Cu stima tuturor...afectati sau nu .
Ps. Stiu ca asta va face si mai mare discrepantele intre pensionari ,IDEAL... sa fie ACTUALIZATE TOATE PENSIILE MILITARE in functie de salariul/maririle celor in activitate/grad/functie. Altfel nu vom rezolva problema.Multa sanatate va doresc tuturor.

Skoda 4x4 spunea...

Ps...ma bucura faptul ca adminul H. a sesizat..diferenta...asta nu impiedica ACTUALIZAREA.

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Esti deplorabil dacă ai ajuns să scrii aici ceea ce primești pe e mail.
Aș prefera ca expeditorul să fie cel cu gaură în palmă decît să fie cineva dintre cei care te-au intimidat să-ți retragi intervenția in dosarul 4241.
O lună ești suspendat!

Leo spunea...

Te rog să fi MILOS cu Viorel Amabilule.
Adu-ți aminte și cu câte intervenții bune a contribuit la dezbaterile gazetei.
În plus este un LUPTĂTOR și nu un CONTEMPLATOR al sistemului MAFIOT al MFA.
În plus în curând ne va spune din experiența avută cu ultimul proces care vizează chiar topicul cu OUG 59 , deoarece are termen curând la TB Botoșeni.
Scrie VIO scrie , că redactorul șef se aprinde repede dar îi și trece repede.

Skoda 4x4 spunea...

scz...aveam alta parere despre dl.Viorel din punctul de vedere al interpretarilor dumnealui ,ce a afirmat anterior,cred ca-l ,,descalifica " dpv.al pensionarilor militari.Oricum dl.Admin. cred ca este o sanctiune prea DURA ,dupa atatea lupte/timp cu CSP,va rog sa reconsiderati atitudinea dl.Viorel ,au plecat multi...cred ca trebuie sa fim ingaduitori si UNITI...Stima.

anonim spunea...

Doar o luna?????
O Pasa cat de zgarcit esti !!😄

Pai n-am zis io ca "astia" ie 'oti si puturosi?Am zis.
Gata acum si eu ma simt obligat sa declar "silentio clampa" pe persoana fizica vijdurel,pe toata "peroada" mentinerii in "aut av gheim"
Ca eu am demnitate nu sunt maimutoi care sterge clante.....ba le mai si ia.
Gata !!

Pacala spunea...

Ciuca al cui?
Sa fim serioși. Este dificil, chiar imposibil sa nu poți depăși "tracul" după atâta timp..... Mama natura nu fu darnica cu " camaradul" nostru. Vorbe puține, cunoștințe minime, obedienta și plecăciuni și.... atât. Magistrații vor face în continuare același joc murdar, urmărindu-si interesul meschin și lipsit de demnitate cu scopul precis de a rămâne " singurii speciali"
Îmi poate spune cineva dacă au rost căile extraordinare de atac din România sau este mai " bine" de mers direct la CEDO/CJUE, când o sentința rămane/este definitiva?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, toate catargele si velele sus! Catarga mea dintre prora si pulpa a strapuns plapuma! O sa-i bat pe clocari in instante de o sa dea cu caciulile de bancile instantelor! Am ac de cojocul lor, si se pare ca Roșcovanul si-a schimbat vreo 3 caciuli pana acum! Am sa i-o zdrumic si pe a 4 a!
@Viorel, sa trecem pe optimism si increderea in sanse! Suntem luptatori, nu mamaligi! Nu mor caii cand vor cainii! Ani de zile am mers pe deviza ca ne luptam cu morile de vant, asa ca, in caz de pierdere, deja avem in in gura gustul amar al infrangerii! Cu zahar se poate rezolva!
@Akord, merci tres bien pentru melos! Jegul ala de popa de la Constanta e cel mai mare escroc national din toate parohiile, si cicatelea ii plac si băieții, priviti si hutuchiti din spate sau pe de dindărăt! Melodia e buna rau de tot pentru @Cezar, s-o asculte cand si-o spăla cu tix, sau va vopsi naibii caloriferul ala innăclăit si tixit din clocărie, pardon, bucatarie! Daca nu-i si o mana de gospodina acolo, nu-i nimic de facut! Darul bauturii stopeaza progresul gospodariei...

Camaradul spunea...

@Pacala,

Ca sa ajungi la CEDO, CJUE trebuie sa epuizezi mai intai toate căile ordinare și extraordinare naționale(chiar daca stii ca nu ai nicio sansa si primesti decizii/solutii de batjocura). E procedura care trebuie respectata/consumata pas cu pas, altfel riști sa fie respinsa acțiunea.

Viorel spunea...

Cornele, Leo, Scoda. Eu nu-mi plec, capul și nu CERȘESC NIMIC ȘI NIMĂNUI. Nu vrea să-mi publice. Să fie sănătos. Le-a dat scuipat la furcă unora care deja au început cheful, dar care nu au fost în stare să scrie o petiție sau să dea o instituție în judecată. Stau și dorm în bocanci și așteaptă prostimea să lupte pentru ei.
Publicați domnule Huhu Rezea ultimul comentariu sau nu aveți curaj ? M-ați eliminat pe mine și pe Stelică, cei care v-am spus în ultimul timp că nici unul nu are vreo șansă la CCR. O știți și dumneavoastră și cu toate acestea le mai dați speranțe deșarte. Ne-ați eliminat pentru ca să nu putem comenta mâine ceva.
Și eu mi-aș dori ca să fie doar unul neconstituțional pentru că îmi pleacă dosarul pe art. 84 din OUG nr. 114 la CCR la foc automat. Să fiți sănătos. Cred că o să mă retrag și o să-mi văd de viața mea.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Succes la CCR azi! Eu noaptea nu dorm...

Leo spunea...

Viorel,
- Îți pleacă numai dacă l-ai legat/raportat la articolele din Constituție pe care le consideri în critică că nu le-a respectat.
- Ce ţi-am zis că MILOS estem.
- Să-i spui lui Stelică să-ți povestească aventura pe care a avut-o când a fost la MFA la București în audiență . Atunci în aceeași zi a fost și FLAVIUS și a cunoscut-o pe croitoreasă.

CEZAR spunea...

Viorel spunea...
Să fiți sănătos. Cred că o să mă retrag și o să-mi văd de viața mea.
19 aprilie 2023 la 23:26
----------------------------------
Uraaa scapam de najurul prost dar cu Oskar de la C.I..
Sa nu uiti sa-ti mai schimbi si camasa ..macar la 3 luni...hi..hi..hi..

anonim spunea...

Iti faci iluzii Ciobârlane-Țiuzăre.....he he, cum ar râde "Ve-Ve"
Pîsî: Oricum mai desteapta si corecta decat Ciuca al vost'

micutzul spunea...

Astăzi la Cinema CCR rulează tragicomedia ''Mă doare'n cot de voi ca să luăm baban noi''!
O să stăm și o să ne crucim de ce motiv vor băga bufonii visinii că la ceaiul de mentă nu e aceeași rețetă ca la ceaiul de mentă!
O veche vorbă tracică spune ''Bă dacă esti prost speră dacă ești destept luptă''! Cu alte cuvinte finalul filmului l-ați văzut când peste 1100 de robe au trimis misiva la parlament...adică 1 la 4 pensionari de-ai lor. La noi e liniste și multă m....e! Așa luptăm așa primim!
Restul cu ce am vrea , ce credem e considerată....labareala!
Să trăiți bine! Dormim in pace....magistrații luptă!

Margarit Fernand spunea...

Zilele trecute am stat de vorbă cu un fost politician PDL ( a avut o funcție ”respectabilă” în vremea guvernării boc-cu b) și iată ce mi-a spus: ( încerc să redau din memorie cuvintele lui) ”Când citesc blogul ăla al vostru, huhurez, mă sparg de râs. Doamne câtă ipocrizie, că voi militariii ați făcut și ați dres. Știu bine ce făceați, am făcut armata la infanterie și am fost concentrat de două ori după revoluție.Cu excepția la câteva zile pe an când unii aveați trageri în poligoane, în restul timpului frecați manganul prin cazarmă sau la așa-zisa instrucție. ( Mă întreb, la R7 Mc, Ploiești, instrucția era ”așa-zisă”???)În economia națională unii supravegheau soldații cu băutura în nas, iar alții stăteau prin cantină după fundul bucătăreselor, în rest nimic, ce dracu merite așa mari aveți?.... ca să nu mai spun că la revoluție unii dintre voi au tras în oameni nevinovați” N-ar fi important ce spune un idiot ca ăsta, dar l-am citat ca să vedeți cum gândesc mulți dintre politicienii care ne stabilesc veniturile la bătrânețe!

Camaradul spunea...

@Unknown,

Citeste cel putin formularul de cerere si art.47 din Rugulamentul Curtii privind admisibilitatea cererii:

"In ceea ce priveste epuizarea cailor de recurs interne, trebuie sa utilizati la nivel national, TOATE caile de recurs CARE AR PUTEA REMEDIA SITUATIA de care va plangeti.Cel mai des este vorba de un proces la tribunalul civil, penal sau administrativ competent, urmat daca e cazul de un apel sau chiar un recurs in fata unei instante superioare, cum ar fi Curtea Suprema sau Curtea Constitutionala, in cazul in care aceasta exista.
In afara de aceasta trebuie sa respectati normele si procedurile aplicabile in legislatia interna. Daca instantele nationale nu au putut examina cauza dvs. pe motiv ca nu le-ati sesizat in termenele stabilite de legislatia nationala, cererea dvs.in fata Curtii Europene poate fi declarata inadmisibila"

Deci, TOATE caile nationale care ar putea solutiona cererea dvs......

Mi-e teama ca acele dosare de la CEDO de care vorbiti ar putea fi respinse ca inadmisibile daca nu ati epuizat caile interne (indiferent cum se numesc ele si catre ce instanta sunt adresate: Curte Suprema, CCR) concomitent cu respectarea procedurile si normele nationale.


Cezar spunea...

@/Balsoiule..
Ca de fiecare data tu intelegi doar Fractii din adevar!
Magistratii cînd AU IMPARTIT CASCAVALUL..AU IMPARTIT LA TOTI ACELEASI FELII BABANE..PE O SINGURA LEGE!
ESTI IN STARE SA DUCI RATIONAMENTUL MAI DEPARTE?? TU SAU ALTUL
CE AI VREA..SA VINA TOTI SA LUPTE PENTRU CARE LEGE..??
AIA CU CARE UNII S.AU GHIFTUIT IAR ALTII AU BATUT DIN BUZE..A PAGUBA
SA ASTEPTATI
DE LEGE NOUA VA FERITI CA DE DRAKU...STIM NOI DE CE...


Pacala spunea...

..... puncte de vedere diferite ale avocaților, prevederi ce lasă loc de interpretare și termene ce ma fac sa depind de motivare ( cine știe când o sa apară). Avocați, vreo 3, care îmi spun lucruri care se bat cap în cap. Știu doar ca îmi doresc ca dosarul sa ajungă la CEDO/CJUE, deși nu mai cred ca acolo sunt magistrați diferiți de cei de pe meleagurile noastre.... Trebuie sa încerc sa merg pana la capăt, îmi spunea cineva ca le pot face simultan acțiunile din tara cu cele " de afara"

reddog spunea...

Cezar cred că vorbește din experiența când spune că unii se feresc de o lege nouă că de dracu.
Așa o fi fost și la cei care au luat mormane de ajutoare. 😁
Și ei erau atunci ghiftuiți in comparație cu alții. 😁

xmax spunea...

...incepe LOTERIA....o fi sau nu o fi R!!!....privind oug59/2017 sau oug114/2018
Incredibil la ce nivel josnic sa ajuns din partea acestor trociști (politic-ccr) (trociști - a se intelegi cei care fac troc).
Imi vine sa vomit!!!!!
Cred ca nici pe alte planete extra-terestre nu sa mai pomenit asa ceva!!!! Atita ura,ciuda si dusmanie din parte acestor politruci.....Vai de sufletul lor!!!!

Camaradul spunea...

@Unknown,

Dupa cum ar trebui sa observi, CEDO vorbeste de toate caile interne care ar putea remedia situatia ta de care te plangi, nu conteaza ca te adresezi Curtii Supreme sau CCR. Deci nu te opresti la Curtea de Apel sau Tribunal etc. chiar daca hotararea ta e definitiva. Trebuie sa incerci pe plan intern tot ce se poate, cu respectarea procedurilor si normelor interne.

Stiu destule spete respinse la CEDO ca inadmisibile pentru ca nu au epuizat caile interne disponibile.

O zi buna, si succes azi!

Huhu Rezea spunea...

Art 456 din Ncpc
Calea ordinară de atac este apelul, iar căile extraordinare de atac sunt recursul, contestaţia în anulare şi revizuirea.

csej spunea...

GG@din promoția mea ,90 la număr,câțiva proveniți din casele de copii,majoritatea proveniți din muncitori si țărani,unul din ofițer de miliție ,2-3 fii de subofițeri.Eu unul fiu de țăran, e adevarat singur la părinți.La LM am dat examen de admitere de buna voie păcălit.La terminarea LM nu prea imi ardea sa merg la Sc.of.La examenul de admitere am dat foaia goală dar am făcut imprudență sa ma semnez si am fost declarat admis.Daca nu acceptăm sc.of eram obligat să fac stagiul militar ca militar în termen la o subunitate a școlii.In mintea mea de atunci mi-am propus ca dupa doi ani de sc,of sa dau bir cu fugitii.S-a întâmplat însă că m-am prins in horă și uite așa am absolvit sc.of pe locul 25 din absolventi.M-am ajutat aplicarea mea spre științele exacte.Visul meu a fost sa ajung inginer.Cand am cerut aprobarea sa merg in anul 3, cu diferențe la ATM armata a zis ca are nevoie de mine daca vreau ,ca student la AMG.Uite asa s-a spulberat visul meu.Dupa terminarea sc.of nu m-a intrebat nici un superior daca stiu analiza matematica superioară,geometrie analitică,mecanică si rezistenta materialelor,matematici superioare,organe masini,teoria grofelor,tehnologia materialelor,chimie analitică, etc,etc.

Arfy spunea...

Mărgarit Fernand, nu știu de ce ai asemenea convorbiri cu specimenul amintit de tine?

Leon spunea...

"Despre pensiile militarilor, Gorghiu a precizat că în opinia sa, nu sunt pensii speciale.
”În toată Europa, militarii au un statut special, dar nu în sens peiorativ, ci graţie profesiei, graţie contribuţiei la sistemul de securitate din România şi restul ţărilor, trebuie făcută analiza separat şi argumente există. (..) Cred că aici vorbim de un consens la nivelul coaliţiei”, a spus ea."(bugetul.ro)..!

raul spunea...

Fernando,individului ala al tau ,daca il mai intalnesti ,ii spui ca-l bagam in UE!L-as lua la o sedinta de pregatire a VM,l-as tine o saptamana in SLP la Muntele Mare ,in decembrie ,c de altfel si la Sulina,cand ingheta Dunarea si mancau oamenii numai conserve,as face cu el looping uri cu un MIG,l-as arunca in apa rece ca pe scafandri ,i-as da un trotil in mana,l-as baga intr-un tanc vara la 40 grade,l-as duce la Capu Midia ,in orice anotimp etc,etc!Mai zii ,sictir javra ordinara!

Huhu Rezea spunea...

Iar s-a amânat!
30 05 2023

Margarit Fernand spunea...

@raul - mi-aș răci gura de pomană să îi explic toate cele, pentru că m-a întrebat - citez: ”și dacă ai sărit cu parașuta de ”n” ori, la ce i-a folosit țării ăsteia, ce te compari cu ăia care au făcut blocuri, sau șosele și folosesc tuturor???”Deci......

mosmartin16 spunea...

Am intuit io !🤣

Petrut spunea...

Parerea mea este ca se va amana la nesfarsit ,cel putin pana la alegeri...cred ,suspectez o lipsa de raspundere a decidentilor ...nu se poate sa nu fie conturata o concluzie pana acum, in atata timp trecut...

Skoda 4x4 spunea...

E CLARA CLARISSIMA TREABA

Javrele !

Skoda 4x4 spunea...

Adica din februarie pana acuma au amanat pronuntarea de 2 ori ,si astazi din nou ,inseamna ca INALTII JUZI nu pot descurca problema de drept constitutional privind lipsa avizului C.L ,pe care orice student anul I la drept o rezolva(le-am dat lucrare grea ..hihihi) bagand in aceeasi oala toate sesizarile pe oug.59 amanare iar??/ pentru...ce? Intrebare retorica desigur :))))

Unknown spunea...

@Leon..Gorghiu ar trebui sa faca lectii cu acest huhu care vrea sa distruga pensiile militare impreuna cu acesti neonazisti usr!
Culmea!..n-as fi crezut ca un politician are capacitatea sa apere pensiile militare si un militar frustrat vrea sa le distruga, si mai mult de atat sa-i converteasca si pe altii!.
Rusine!!

Sorin spunea...

Ui la ei cât le trebuie să facă ce au mai făcut și cu altă ocazie în lipsa avizului comisiei juridice. Oare dacă ordonanța era dată în dezavantajul lor, tot atâta se gândeau?

micutzul spunea...

Ha ha ha...ho ho ho...
😀😀😀😀
Robele și-au dat cu stangu'n dreptul de două ori! Adică se împiedică in propriile decizii. Au spus clar că partea necontributiva a pensiei e liberă la ''fault'' iar aceea e partea groasă din pensioaiele lor și apoi au decis clar că lipsa avizului...transformă o oug în hartie igienică. Acum nu stiu ce inginerie juridică să facă să nu supere guvernul! Adică o lungim până la calendele din Troia odată să vadă ce fac cu conturile lor și a doua oară până ne dă parlamentul peste bot cu o nouă lege a pensiilor militare astfel că anularea Oug 59 nu mai aduce efecte decât pentru cei care au dat in judecată!

Camaradul spunea...

@Unknown,

Recursul de care vorbești si care recunoști ca e indicat de CEDO e cale extraordinara, asa cum bine a subliniat și @Huhu (conform art.456 NCPC).

Huhu Rezea spunea...

CCR amână până se face rotația premierilor!
Cu cât se amână mai mult cu atât va crește numărul acțiunilor în despăgubiri în instanțe.
Este posibil ca în conivență cu politicul sa amâne decizia în așteptarea reglementării prin lege, pentru viitor, a dispozițiilor din OUG 59/2017. Amânarea nu poate să stopeze acțiunile în despăgubiri pentru trecut, atât în ce priveste actualizarea vechilor pensii, cât și pentru plafonarea la net a pensiilor de după 15 09 2017.
DECIZIILe nu pot fi decât de admitere a excepțiilor privind OUG 59/2017 si art. 84 din OUG 114/2018, în acord cu juriprudența CCR.


Skoda 4x4 spunea...

Corect 👍

Huhu Rezea spunea...

@Mai... tembelule de NIMENI, Gorghiu apăra pensiile militare ale ciucanilor, compromitându-se ca jurist. Tocmai pentru că sunt pensii speciale nu ar trebui să se creeze discriminări între beneficiarii legii speciale.
Vezi tu că apără cu ceva pensiile înghețate în 2017?
Așa iși apără ea șeful... cât o mai fi șef.

Leo spunea...

Îi suge clanța savantului numai pt. că e agreat de Kwi, că în rest nimeni din pnl nu dă 2 bani pe savantul care abea leagă 2 vorbe dară-mi-te să mai administreze gravele probleme ale RO care s-au acutizat și din incompetența unui astfel de individ.
Aluna burghiu vrea pe la externe și de aceea face oleacă de vizibilitate și MIMĂ.

Xman spunea...

@huhu
Actiuni de despagubiri inainte de verdictul ccr?Nu ar fi mai bune actiuni de anulare a prevederilor din oug 57/2015,59/2017 si 114/2018 care ne privesc direct pe noi?De ce sa punem carul inaintea boilor?Treaba e clara:bresa din oug-uri a fost identificata si ne-a fost servita pe tava de magistralul Karoly...Nu mai au scapare!Nu primim de la ei, vom primi de la cedo sau cej!Actualizari de pensii numai prin actiuni in justitie!Chiar la nivel de 2018,tot inseamna ceva...

Arfy spunea...

Huhu, trebuie să repet? Se amână până când trebuie! Recitește ce am zis! Legea nouă și apoi vorbim!

Huhu Rezea spunea...

Xman
Instanțele, nici măcar cele de contencios administrativ, nu pot anula o lege sau o ordonanță. Acțiunea principală este inadmisibilă.

In schimb, pot sesiza CCR dacă demonstrezi că ai fost păgubit de o lege sau de o ordonanță.Dacă se admite excepția, instanțele îți pot repara prejudiciul, iar Parlamentul pune legea sau ordonanța în acord cu Decizia CCR.

Huhu Rezea spunea...

In sedința de astăzi, CCR a admis 4 excepții de neconstituționalitate.

Paul Puiu spunea...

CCR a amânat din nou pronunțarea pe excepția de neconstituționalitate a OUG nr. 59/2017 pentru data de 30 05 2023 !🫡🫡🫡🫡

Arfy spunea...

Huhu! Rezultatul,efectiv? Aștept legea nouă și comentariul tău pe efectul enunțat!

Leo spunea...

ONORABILE,
sunt excepții din pachetul de 69 de dosare ? sau altfel de excepții.

CEZAR spunea...

Arfy spunea...
Recitește ce am zis! Legea nouă și apoi vorbim!

20 aprilie 2023 la 16:15

Aprob POZITIV..!REcte PLX-199...

Leon spunea...

Leo, cred ca Huhu se refera la acest Comunicat al CCR:
https://www.ccr.ro/comunicat-de-presa-20-aprilie-2023/

Huhu Rezea spunea...

Textul nou introdus in L 223/2023 prin OUG 59/2017 și art. 84 din OUG 114/018, privind plafonul cuantumului net, este preluat prin L4/2023 trecut prin Senat, în art XI.
Dacă cele 2 reglemetări cad prin excepții de neconstituționalitate, plafonul cuantumului net va reintra în aplicare numai după intrarea în vigoare a noii legi privind pensiile speciale. Dar, pentru actualizarea pensiilor militare potrivit vechiului art. 60, care va fi repus în vigoare după Deciziile CCR, nu au dat până acum vreo lege care s-o elimine.
@Leo
Excepțiile admise nu privesc OUG 59/2017.

Leo spunea...

Am înţeles şi vă mulţumesc H şi Leon.
Având în vedere că 68 din dosare sunt conexate (sunt făcute pachet pt. ședință), nu-mi explicam , dar m-am liniștit acum.
SUS SPERANȚA !

mosmartin16 spunea...

Că tot spunea - recent - Alinuța Gorghiu, că cei din coaliție sunt de acord cu introducerea unor praguri de impozitare progresivă la pensiile speciale ! M-am documentat direct prin intermediul unei persoane care a lucrat cu așa ceva în perioada de prin anii 2004 ( și care viza praguri la venituri salariale ) ! Voi reveni cu un exemplu din care important este în primul rând a fi înțeles mecanismul și apoi cifrele / procentele ( care pot fi în "n" variante ) !

csej spunea...

Margarit@politicianul a dat de cadre militare care nu si-au facut treaba.Trebuia sa-i spui ca fiecare pădure are uscaturi.Sa fim cinstiti cu noi.Au fost si ofițeri cu lipsuri mari de caracter pe care armata din lipsa de cadre i-a tolerat.Daca respectai omul,erai exigent in limitele regulamentului si executau pregătire pentru luptă cu soldatul nu primeau din partea lui asemenea aprecieri.Opt ani am fost la trupa.Cercetare.Am fost cdt.pl,cp,șef de arma.Greu,foarte greu cu cei concentrați.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, mi-am ridicat sus speranția si s-a gripat instalația că s-a bășit ventilația! CCR a stat in ventilație si de aia n-a avut azi nici o revelație sa se pronunțe!

A spunea...

@ Ferdinand
Stimate domn,nu as pune mare pret pe spusele unui lipitor de afise.Atat timp cat a facut armata la infanterie pe vremea lu'Nae,a fost un soldatoi semianalfabet, cu testul de incorporare la level 2.
Nivel 2 ....fara relevanta,mai mult,respectivul si-a "definitivat" studiile mult mai tarziu daca nu a fost MTR-ist.Daca a fost si de 2 ori concentrat,apoi sigur era un neica nimeni pe vremea aia!Ghinion..peste ani a ajuns intr-o functie "respectabila",normal,vocea si talentul de a canta in struna altora.Mai da'l in plm mea de rabla,a ajuns un gunoi sa isi dea cu parerea despre aia carora le facea bocancii cand nu erau atenti..hahahahah!Parca ii si vad ,cu fetele pline de cosuri,tremurandu-le genunchii si labele cand apaream in fata formatiei prin centrele de instructie....
Prin urmare,ce poti sa ceri unui parvenit al tarii cand e vorba de a gandi?
Trebuiau calcati pe gat mai mult.....sa isi aduca aminte peste ani.....unii isi aduc aminte,parol:),mai si saluta pe strada....

mosmartin16 spunea...

P.s. Huhu, io știu că în ăst mod fondurile pe brut sunt la fel și că inechitățile nu se rezolvă decât "coafat", dar merg pe "perspectiva" CE, care spunea - vis-a-vis de acei 15% reducere ( n.n. - pe brut, din Senat ) - că sunt "palizi", insignifianți ! Revin cu exemplul !

Huhu Rezea spunea...

@mos martin
Pot sa puna impozit suplimentar si 35% din pensia brută că pe ciucani nu-i afecteaza cu nimic.
Tot cei pensionati inainte de 15 09 2017 sunt loviți.

MIHAI spunea...

Așteptăm precum mortul colacul.
Cred că e clar că CCR o va amâna până la calendele grecești sau nu vor da o decizie favorabilă. Dacă era să o dea favorabil ar fi dat-o până acum.

bogdan spunea...

ADMIN, la indexare nu a fost luat in calcul brutul? atunci a fost corect ?

Skoda 4x4 spunea...

Dl.MIHAI
Per a contrario....daca o puteau respinge...era gata pana acuma...altceva estem:))

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Mihai, treaba-i dihai din putregai... si cand mortul colacul spart in brate l-a luat, iar s-a scufundat in fundul de lac, si chiar daca i-ar fi dat un colac reparat si vulcanizat, tot decedat ar fi fost declarat in act!

mosmartin16 spunea...

Huhu, așa cum s-au indexat pensiile militare în ăst an, pe articole distincte adică "î.e.n." ( 2017 ) și "e.n." ( de-atunci încoa)...excluzi o impozitare progresivă "dedicată" unora / altora ?! Întreb ! Important e mecanismul !

mosmartin16 spunea...

Pentru ceea ce am spus anterior, respectiv impozitare progresivă diferită ( înainte și după 2017 ) am și argumente cu care voi reveni !

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, deocamdată nu e pace in cetate, cu zidurile asediate, ca daca Art 60 se aplica, toate litigiile pică in gur, dar si se sting si pensionarii chiar inving, precum ordodocșii in disputele cu catolicii, aducand pacea in Conciliul de la Nicea!

mosmartin16 spunea...

Iată exemplul de impozitare progresivă ! Repet ceea ce spusesem în antipenultima postare, respectiv faptul că important e în primul rând mecanismul, iar asta pentru că cifrele / procentele pot comporta diverse variabile ! Acest mecanism este cel pe care l-am reținut de la o persoană implicată - în perioada anilor 2004 - în problematică, atunci când erau niște praguri la veniturile salariale ! Așadar : Pragul 1 = 0 - 2000 lei ! Impozit = 0 ! Pragul 2 = 2000 - 7000 lei ! Impozit = 10 % ! La o pensie brută de 7000 lei, rezultă una netă de 6500 lei ! Pragul 3 = 7000 - 10000 lei ! Impozit = 30% ! La o pensie brută de 10000, rezultă una netă de 9000 lei, astfel : 10000 - 2000 = 8000 ; la acești 8000 : 7000 x 10% = 700 lei și 1000 x 30% = 300 lei ! Total impozit = 1000 lei ( 700 + 300) ! Pragul 4 = 10000 - 20000 lei ! Impozit = 50% ! La o pensie brută de 20000, rezultă una netă de 13000 lei, astfel : 20000 - 2000 = 18000 ; la acești 18000 : 10000 x 30% = 3000 lei și 8000 x 50% = 4000 lei ! Total impozit = 7000 lei ( 3000 + 4000 ) ! Ș.a.m.d. ! Acesta-i mecanismul ce mi-a fost arătat de către persoana implicată în problemă în anii cu venituri salariale calculate pe anumite praguri ! Numărul pragurilor, cifrele, procentele se tot pot discuta ! Eu am dorit a reliefa mecanismul utilizat atunci ! S-auzim de bine, camarazi !

GG spunea...

Cei care au contribuit la dezastrul economiei tarii,le spun ca să se aștepte la ce e mai rău.Nu se poate merge asa la nesfârșit.Iar lipitori de afișe și cei care au contribuit aducerea la putere a asa zisilor politicieni de mucava,gen asta de care ne spune @ Margarit Fernard,care are burta plină iar acuma râde de militarii armatei române.Vedeti cum puliticieni ca individul asta care nu au făcut nimic pt.binele tarii ca și șefii lui,B&B,își bat joc de noi pe fata,bine aici a găsit și omul,sa încerce cu alti interlocutori,sa vadă unde sta dracul în persoana.Mama voastră de banditi.Vine ia ziua aia.Sa nu credeți voi ca nu vine.Sa nu spuneți ca nu ați știut.

Huhu Rezea spunea...

@mosmartintare
Eu discut despre faptul că orice impozitare, fie ea generală sau suplimentară, nu-i atinge la pungă decât pe cei pensionați înainte de 15 09 2017, adică tot pe cei cu pensii mai mici.

mosmartin16 spunea...

Nu știu dacă m-am făcut înțeles ! Eu am dorit a spune că pot fi făcute și praguri cu procente aferente... și care să fie diferite față de cele ce ar putea fi aplicate rezerviștilor anteriori lui 2017 ! Și astfel, pot fi "atinși" la netul din buzunar - la propriu - și cei de după 2017 ! Chiar și în aceeași măsură ! Echitabil, nu ?!

bogdan spunea...

Daca cineva mai face calcule si previziuni pentru pensia mea poate sa se duca dra....i cu tot neamul lui. Luptati pentru cresterea propriei voastre pensii inainte de a ,,lupta,, pentru scaderea pensiei altora. La imdexari merge cu brutul ciucanilor , primesc mai putin , la impozitare nu ....nu asa nu este corect...mama ei de lume.

mosmartin16 spunea...

Rambo, calculul nu-i greșit ! Este transpunerea unei formule de acum vreo....20 de ani ! Revine...Alexandru Dumas ?!🤣 Zi faină ! Om vedea ce năzbâtii or rezulta !

mosmartin16 spunea...

Bogdănel, de ce îți e frică nu scapi bre !🤣 Așa că las-o moale cu sudalmele ori îndreaptă-le către ai tăi !🤣 Și bre'...ce nu pricepe mintea ta ?! Dacă Iuropa zice luați bani de acilișea, dar tăiați unde a luat-o cam la vale față de ceilalți...se va tăia ! Sau de ce nu s-ar actualiza toate pensiile și apoi tăieri similare atât pentru cei de dinainte de 2017, cât și pentru ...ciucani ( tu le numești așa ) ?! Ce zice a ta țeastă, Bogdănel... cel care..."suduie" ?!🤣🤣🤣

Paul Puiu spunea...

Huhurez, acum cand sa epuizat subiectul cu anularea OUG 59/2017 nu ar fi cazul sa abordezi un alt subiect legat de categoria de pensionari speciali, foste cadre militare, care își vor pierde pensiile de serviciu.
Legea a fost adoptată în Senat, prin procedură tacită, și urmează să fie analizată și votată în Camera Deputaților, for decizional în acest caz. Dacă va trece și de Camera Deputaților și va intra în vigoare, noua reglementare va duce la un val de procese în justiție, din partea celor vizați.
Senatul a adoptat în procedură tacită, marţi, 18 aprilie, o propunere legislativă care ar putea avea drept consecință, eliminarea pensiilor de serviciu, pentru o categorie de pensionari speciali.
Este vorba despre foștii ofițeri de Securitate și de Miliție care, înainte de 1989, au desfăşurat activităţi de suprimare sau îngrădire a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului. Măsura vine prea târziu, la 34 de ani după căderea comunismului, timp în care cei vizați s-au bucurat de toate beneficiile pensiilor speciale. De altfel, numărul acestora este, probabil foarte mic

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Orice calcule faci, ține cont de următoarele:
Un ciucan care are o pensie brută de 85% din baza bruta de calcul nu va fi afectat de imozitare decât dacă îi impozitezi întreaga pensie brută cu un procent mai mare 31%.
85-31,1% x 85=58,5
Un ciucan care ajunge la o pensie brută de 100% din baza de calcul nu va fi afectat de impozitare decât dacă întreaga pensie brută este impozitată cu mai mult de 41,5%

Huhu Rezea spunea...

Comnisare
Crezi că te așteptam pe d-ta să abordez subiectul inițiativei legislative privind eliminarea pensiilor militare pentru cei care au decizii CNSAS, admise de CA Bucuresti, ca au fost lucratori sau au colaborat cu securitatea?
Subiectul este prezent pe blog încă de la introducerea inițiativei în Senat.
Vezi aici:

https://www.huhurez.com/2022/12/drula-propune-un-proiect-de-lege-care.html

Spuneam atunci că Drulă propune, practic, majorarea pensiilor securiștilor. Pensia lor calculată contributiv va fi mai mare decât actuala pensie militară. Desigur... pentru cei care au lucrat efectiv mai mult de 30 ani.

mosmartin16 spunea...

Păi la ceea ceea ce spui și tu Huhu, mă refeream și eu ! Procente de impozitare pe praguri...diferite pentru "ciucani" față de "restu' lumii" ! Ceva de genu' indexărilor "uite-așa și uite-așa" recente !

Paul Puiu spunea...

Patrioții din securitate și miliție amenință că pleacă, dacă li se taie pensia. Drum bun, cale bătută, așa se face curățenie!
O mână de securiști, tablagii, milițieni și magistrați leneși și/sau corupți țin România ostatică. Nu vor să cedeze un leu din pensiile lor speciale, nu vor să muncească o zi în plus. Dacă România nu va reforma pensiile speciale – care consumă, doar în 2023, 12,5 miliarde de lei – va pierde miliarde de euro din PNRR.
Da, faptele sunt cunoscute, chiar eu am mai scris. Dar nu trebuie să uităm. Acești oameni sunt niște trădători. Pur și simplu nu există alt cuvânt care să-i definească. Avem o criză economică globală, avem un război la câteva sute de kilometri distanță, dar pensionarii speciali blochează țara pentru privilegiile lor nerușinate.
Cel mai recent șantaj practicat de viitorii pensionari speciali: dacă se modifică legile, se vor pensiona în masă. Foarte bine! „Drum bun, cale bătută”, spun românii. Vă rog, stimați securiști de rit nou, milițieni convertiți în polițiști și magistrați pesedizați: plecați! Plecați și lăsați loc altora, care înțeleg că a sluji în instituțiile de apărare a legii sau în armată înseamnă să-ți iubești, măcar un pic, țara. Iertați-mă că sunt patetic, mai ales când scriu despre asemenea avari, lacomi, pentru care contează doar banii și interesele lor meschine.
De aceea vă spun, dragi prieteni din România: mențineți presiunea pentru tăierea pensiilor speciale!
Asta înseamnă:
· Economii de miliarde de lei la buget
· Bani mai mulți pentru pensiile oamenilor „obișnuiți”
· Îndeplinirea PNRR și, implicit, miliarde de euro vor veni de la Bruxelles pentru infrastructură și digitalizare
Și, mai ales, înseamnă că se va face curățenie, parțial, în securitate, miliție, armată și magistratură, fără să fie nevoie să apelăm la DNA. Scăpăm măcar de o parte dintre nerușinații care au ocupat aceste instituții ca să ia șpagă și să se pensioneze la 45 de ani, cu pensii nesimțite.
Eu cred în patriotismul românilor. Nu cel de fațadă, afișat pe TikTok, de impostori. Eu cred că sunt mii de tineri români care au în sufletul lor cinstea și decența, precum și sentimentul că este datoria lor să apere statul. Dar aceștia nu au loc în noua securitate, în magistratura pesedizată sau în miliția hipercoruptă. Poate că pare paradoxal, dar sunt convins că tăierea pensiilor speciale va face loc în sistem celor corecți.
Bătălia cu pensiile speciale este, tot mai mult, o bătălie crucială cu statul corupt construit în 1990 de kaghebistul Ilici Iliescu. Este esențial ca românii să câștige, nu patrioții de tinichea.

bogdan spunea...

MOS MARTIN Stii foarte bine ca ceea ce doresti nu se va intampla IN VECII VECILOR AMIN. Si nu am atacat persoana la comentariul initial. ( de indexare nu pomenesti nimic ? ...aha...acolo a fost bine).

raul spunea...

Cand trimite Iohannis o lege azi si a doua zi ,slujitorii visinii ,executa imediat!
https://ziare.com/ccr/ccr-declara-neconstitutionala-lege-20-hectare-academie-trec-la-biserica-1800641
De ,noi trebuie sa fim amanati ,ca asa sunt ordinele !Justitie de kk!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Toti sunt ,,fericiti'' de decizia CCR!
facebook.com/sprdiamantul.oficial/

anonim spunea...

@P***a Puiu
dupa cum zici: "acum cand sa epuizat"--Pe asta o lasam deoparte ca doar nu esti profesor de limba romana(ti se pare ca doar acestia sunt obligati sa vb corect restul militienilor "la liber"
Daaaaar asta e mai nashpa,mult mai nashpa
"Senatul a adoptat în procedură tacită, marţi, 18 aprilie, o propunere legislativă care ar putea avea drept consecință, eliminarea pensiilor de serviciu, pentru o categorie de pensionari speciali.
Este vorba despre foștii ofițeri de Securitate și de Miliție care, înainte de 1989, au desfăşurat activităţi de suprimare sau îngrădire a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului. Măsura vine prea târziu, la 34 de ani după căderea comunismului, timp în care cei vizați s-au bucurat de toate beneficiile pensiilor speciale. De altfel, numărul acestora este, probabil foarte mic"

Nu stiu ce ma face sa cred ca te simti super vizat de ultima fraza din textul de mai sus.
Cum s-ar zice ti-e teama ca daca se aproba,ai cacarisit-o!!....stii tu de ce. Daca-ti face vreunul pocinogul pe la CNSAS pt "activitatile ante '90"..?? Hai ca mi-ai dat o idee buna!!
😄😄😄

GG spunea...

Dragi tov, prieteni și d.ta,măi Bogdane,
măi,ce bine e sa stai,acuma,nu garantez peste ceva timp,la umbra pensiei bune de ciucan!
Foarte bine,sa o stăpânești sănătos,eu personal nu doresc tăierea pensiei nimănui,dar cu noi cum rămâne,cei ieșiți până în 2016? Nu ar trebui reparate inechitatile și astupat craterul ce s-a deschis între voi și noi? Sau rămâne cum zicea unul :"Să fim mulțumiți fiecare cu ce avem"?????!!!!!
DECI,DACA V-ATI ARANJAT VOI SI CEL IESIT IN PERIOADA RESPECTIVA LA PENSIE,DUPA VOI POTOPUL???
"Brava",bă,dar cu onoarea,cu.....bla,bla,bla,cum rămâne?
A avut dreptate Țuțea și Brâncuși,primul după ani buni de temniță grea,celalalt plecat în excszil,
departe de tara lui.Nu mai vorbim de Mareșal și cu voia voastră marele patriot al neamului ăstuia.
Halal camaraderie!

anonim spunea...

@Bogdanele
Ca sa vorbesc precum Huhu: Te lasara nervii bre? Nasol de tine!
Ma asteptam ca,comandant de U sa ai nervi de otel,ca militar cu atat mai mult
Si can' colo mataluta o dai pe blesteme babesti?? Comportament de "pension de domnisoare isterizate"😄
Pai daca iti povestesc de meseria unui pilot de V te 💩 pe dumneata instant.De meseria mea nu zic niiic ca suna ca o lauda.II las pe cei care au facut-o sa-mi dea dreptate sau sa ma contrazica

PS Apropo si de bani: Am pensia mai putin de jumatate din cat ai dumneata si nu ma oftic de loc.Scade vreo 60% din pensia dumitale neta si ai sa vezi de ce sunt relaxat.
Si nu te mai plange ca o mimoza ca iti taie banii de bere din pensie.Cand o sa ajungi pe la 3200 atunci sa te plangi.Ca eu la nivel de "ciucanez" poate in alta viata.....
Si pentru ce? ....ca am iesit la pensie in perioade diferite.Intr-adevar nu am fost "cdt UM"
....dar nici o diferenta de 60-70% intre pensii echivalente nu e corect
Oricum incepi sa pierzi "trenul" . Tambur-majorii de azi incep de pe la 6-7000 asa "de intrare"
Pe scurt pt dumneata: Nu te mai smiorcai! Chiar n-ai nici un motiv! Parca esti speriat de bombe!😳😱

anonim spunea...

@Huhu
"Spuneam atunci că Drulă propune, practic, majorarea pensiilor securiștilor. Pensia lor calculată contributiv va fi mai mare decât actuala pensie militară. Desigur... pentru cei care au lucrat efectiv mai mult de 30 ani."

Adica P**a Puiu ??
NU RASPUNDE! E inutil 😅😅😅

P**a Puiu zice ca "au ramas putini"(de fapt n-a avut curajul sa scrie "am")Ca proaspat pensionar P**a Puiu demonstreaza ca inca sunt ohoooo.... destui 😁

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Alexandru spunea...

Huhu și dumneavoastră dar și ceilalți greșiți pentru că prevederea constituțională este clară, legea civilă se aplică pentru viitor.
Așa că vechii securiști nu vor fi afectați pentru că ei sunt deja pensionari, iar cei care mai sunt încă prin activitate vor ieși la pensie astfel încât legea nu va afecta pe nimeni deoarece ar fi declarată neconstituțională.
Este vorba despre PR adică madam Gorghiu încearcă să atragă atenția spre alte orizonturi și nu la proasta guvernare PNL PSD UDMR, criza agricolă, neaplicarea integrală a legii 153, etc, exemplele pot continua și culmina cu așa zisa criză indusă de războiul din Ucraina. Adică momeală pentru proștii care încă mai speră, dar...
Despre viitorul deciziei CCR cred că cei inteligenți observă că 5 mii de magistrați în frunte cu cei din CCR țin în suspans 290 mii militari pensionari și multe cadre active, precum și un parlament compus din politicieni de cea mai joasă speță, urmând ca decizia privind OUG 59 și 114 să fie condiționată de forma viitoarea lege a pensiilor speciale. În traducere, dai în magistratură și veniturile lor atunci primești perversa de Târgu Ocna
Simplu nu🤔🤔🤔

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Burebista spunea...

Am întrebat chatGPT
Care este modalitatea de stabilire a pensiilor militare în tarile din UE?
Modalitatea de stabilire a pensiilor militare variază de la o țară la alta în Uniunea Europeană. În general, fiecare țară are propriul său sistem de pensii militare care poate fi diferit de cel pentru populația civilă.
În unele țări, pensiile militare sunt finanțate din bugetul guvernului, iar în altele, militarii contribuie la un fond de pensii din care primesc ulterior beneficii. În general, pensiile militare sunt calculate în funcție de anii de serviciu ai militarilor, rangul și salariul lor.
De asemenea, în multe țări din UE, pensiile militare sunt ajustate în funcție de inflație sau de alte măsuri de ajustare a costurilor de viață. În unele cazuri, există și un sistem de pensie complementară pentru militari, care le oferă o pensie suplimentară la pensionarea lor.
În general, toate țările din Uniunea Europeană acordă o atenție deosebită pensiilor militare și recunosc serviciul militar ca unul important pentru țară. În consecință, guvernele încearcă să ofere beneficii atractive pentru a atrage și menține militarii talentați și bine pregătiți în armată.
Mai ai și alte informații?
Da, mai am și alte informații. În multe țări din Uniunea Europeană, pensiile militare sunt acordate în funcție de anii de serviciu în armată și de rangul obținut. Cu cât un militar are un rang mai înalt și a petrecut mai mulți ani în armată, cu atât pensia lui va fi mai mare.
De asemenea, în multe țări, militarii pot solicita să iasă la pensie mai devreme decât vârsta de pensionare normală, dacă au îndeplinit anumite condiții de serviciu și de vârstă. Aceste condiții variază de la o țară la alta.
În unele țări, militarii pot alege să primească o pensie sub formă de sumă forfetară sau sub formă de pensie vitalicioasă. În general, pensia sub formă de sumă forfetară poate fi mai mare, dar nu oferă aceeași siguranță financiară pe termen lung ca o pensie vitalicioasă.
În final, este important de menționat că stabilirea pensiilor militare poate varia foarte mult de la o țară la alta în Uniunea Europeană și depinde de mai mulți factori, cum ar fi bugetul guvernului, condițiile economice, istoria militară și cultura și valorile naționale.
Pot fi desființate pensiile militare?
Da, pensiile militare pot fi desființate în anumite circumstanțe. În general, guvernele pot decide să modifice sau să înlăture sistemul de pensii militare dacă se confruntă cu probleme financiare sau dacă doresc să efectueze o reformă a sistemului de pensii în întreaga țară.
Totuși, este important de menționat că în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană, militarii și veteranii sunt considerați o comunitate importantă și valoroasă, iar pensiile militare sunt adesea protejate prin legi și reglementări speciale. În multe țări, pensiile militare sunt considerate o recompensă pentru serviciul și sacrificiul militarilor, iar orice încercare de a le desființa sau reduce ar putea duce la reacții negative din partea comunității militare.
În concluzie, desființarea pensiilor militare este posibilă, dar ar trebui să fie o decizie bine argumentată și luată în considerare efectele pe termen lung asupra militarilor și veteranilor care au slujit țara lor.
În cazul în care se vor desființa pensiile militare, ce pensii vor primi totuși cei care sunt deja pensionari?
În general, dacă se decide desființarea sistemului de pensii militare, cei care sunt deja pensionari și primesc o pensie militară ar trebui să continue să primească această pensie conform prevederilor legale și a contractelor semnate. În general, pensiile militare sunt considerate un drept achiziționat, astfel că orice schimbare a sistemului de pensii militare nu ar trebui să afecteze drepturile pensionarilor existenți.

Huhu Rezea spunea...

@Alexandru
Nu face pe analfabetul juridic!
Constituția garantează dreptul la pensie, prin asta înțelegându-se pensie în sistemul public, nu pensie specială.
Ia citește mătăluță completarea adusă L 223/2015 prin LEGEA nr. 234/2020, în art. 71 indice 1, princare au fost lăsați fără pensie militară cei condamnați pentru infracțiuni împotriva umanității.
De la data la care ar intra în vigoare legea lui Drulă, pensiile militare ale celor care au decizii CNSAS de lucrător sau colaborator al securității(ciripitori ai CI-știlor, devin pensii în sistemul public de pensii și se calculează contributiv.

Burebista spunea...


În cazul în care se vor desființa pensiile militare, ce pensii vor primi totuși cei care sunt deja pensionari?

În general, dacă se decide desființarea sistemului de pensii militare, cei care sunt deja pensionari și primesc o pensie militară ar trebui să continue să primească această pensie conform prevederilor legale și a contractelor semnate. În general, pensiile militare sunt considerate un drept achiziționat, astfel că orice schimbare a sistemului de pensii militare nu ar trebui să afecteze drepturile pensionarilor existenți.

Cu toate acestea, în anumite circumstanțe, guvernele ar putea decide să reducă sau să elimine anumite beneficii sau stimulente acordate militarilor și veteranilor care se află în prezent în activitate sau care încă nu s-au pensionat. În astfel de cazuri, veteranii și militarii ar putea primi o compensație financiară sau alte tipuri de beneficii, dar acestea depind de decizia guvernului și de prevederile legale aplicabile.

În general, orice decizie de a desființa pensiile militare ar trebui să fie luată cu precauție și cu respectarea drepturilor și nevoilor veteranilor și militarilor care au slujit țara lor. Este important ca guvernele să asigure o tranziție lină și echitabilă pentru cei afectați de aceste schimbări, astfel încât să fie protejate drepturile lor legale și morale.

Alexandru spunea...

Și încă un element suplimentar, spre competenta dumneavoastră analiză
Oare dece madam Gorghiu nu a propus același lucru pentru toți specialii, în mod special magistrați 🤔🤔🤔
Doar o atenționare a pensionarilor militari, băi băieți și fete nu sunteți cuminți ia uitați ce putem noi face.
Bună întrebare zic, dar răspunsul este simplu și se regăsește în cele relatate anterior și constituție. Pentru cei care mai au dileme vă rugăm să încercați un efort și să vă gândiți cum ar fi aplicată această prevedere magistraților și ce economie ar face la pensii, dar este doar exercițiu de imaginație nimic altceva. În acest sens este și legea magistraților care prevede că cei,, în funcție,, dovediți corupți nu mai primesc pensie specială, dar nu și cei a căror corupție a fost dovedită după ce domniile lor au devenit pensionari. Constituția României bat-o vina. Ghinion
Astfel că Stanoiu, Macovei etc vor primi pensii speciale de magistrați în continuare iar noi doar ciosvârte de pensii militare
Deci, hai cu alegerile anticipate și pentru viitor nu mai votați PSD PNL și UDMR, mai sunt și alte partide politice parlamentare care țin cu talpa țării

Burebista spunea...

Continuare...
Ce înseamnă PRINCIPIUL CONTRIBUTIVITATII?

Principiul contributivității este un principiu fundamental al sistemelor de pensii, care se referă la faptul că beneficiile de pensie acordate unei persoane ar trebui să reflecte contribuția acesteia la sistemul de pensii.

În general, acest principiu se bazează pe ideea că o persoană care contribuie mai mult la sistemul de pensii ar trebui să primească o pensie mai mare decât o persoană care a contribuit mai puțin. Acest lucru se realizează prin colectarea de contribuții sociale sau de impozite la nivel național sau regional, în funcție de sistemul de pensii specific fiecărei țări.

În multe țări, contribuțiile la sistemul de pensii sunt obligatorii și se bazează pe venitul sau salariul unei persoane, iar nivelul pensiei depinde de contribuțiile colectate în timpul carierei. Astfel, prin aplicarea principiului contributivității, se urmărește să se asigure o distribuție echitabilă a beneficiilor de pensie și o justă recompensă pentru munca și contribuția persoanelor la sistemul de pensii.

În concluzie, principiul contributivității este un element important al sistemelor de pensii și reflectă ideea că pensiile ar trebui să fie proporționale cu contribuția fiecărei persoane la sistemul de pensii.

În România pensiile publice sunt stabilite pe principiul contributivitatii?

Da, în România sistemul de pensii publice este bazat pe principiul contributivității, ceea ce înseamnă că nivelul pensiei depinde de contribuțiile plătite de o persoană în timpul carierei sale. Astfel, cu cât o persoană contribuie mai mult la sistemul de pensii, cu atât va primi o pensie mai mare.

Contribuțiile la sistemul de pensii din România sunt obligatorii și sunt colectate din salariul brut al fiecărui angajat. În prezent, sistemul de pensii din România se bazează pe un sistem mixt de pensii, care combină un sistem de pensii de stat cu un sistem de pensii private obligatoriu. Sistemul de pensii de stat este finanțat prin contribuțiile sociale plătite de angajați și de angajatori, în timp ce sistemul de pensii private obligatoriu este finanțat prin contribuțiile plătite de angajați.

În general, în România, pensiile se acordă în funcție de numărul de ani de contribuție, vârsta la care a fost atins stagiu minim de cotizare și nivelul de venituri din timpul carierei. Totodată, există și anumite categorii de pensionari, cum ar fi cei cu dizabilități sau veteranii de război, care pot beneficia de pensii speciale și stimulente financiare.

În concluzie, în România, sistemul de pensii publice se bazează pe principiul contributivității, iar nivelul pensiei depinde de contribuțiile plătite de o persoană în timpul carierei sale.

Pensiile militare din România sunt stabilite pe principiul contributivitatii?

Da, și pensiile militare din România sunt stabilite pe principiul contributivității. Sistemul de pensii militare este inclus în sistemul general de pensii publice din România și se bazează pe contribuții plătite de personalul militar în timpul carierei lor.

În general, personalul militar are un regim special de pensii, care reflectă natura serviciului lor și riscurile asociate. Aceste pensii includ atât pensii militare de stat, cât și pensii complementare voluntare, care sunt finanțate din contribuțiile voluntare ale personalului militar.

Contribuțiile la sistemul de pensii militare sunt obligatorii și sunt plătite din veniturile brute ale personalului militar. Nivelul pensiei depinde de numărul de ani de serviciu, de gradul militar și de venitul mediu din timpul carierei.

În România, există și anumite categorii speciale de pensionari militari, cum ar fi veterani de război sau invalizi, care beneficiază de pensii militare speciale și alte stimulente financiare.

În concluzie, sistemul de pensii militare din România se bazează pe principiul contributivității, iar nivelul pensiei depinde de contribuțiile plătite de personalul militar în timpul carierei lor

Huhu Rezea spunea...

@Burebista
După lămpile care-i sticlesc lui Ion al lui Ciucă, niciun pensionar din România nu ar putea să includă în vechimea pentru calculul pensiei stagiile prestate înainte de aprilie 2001 pentru că până atunci nimeni, civil sau militar, nu a plătit, individual, CAS.
In realitate și pensiile militare se bazează pe plata unei contribuții pentru ca plătitorii să fie asigurați pentru pensie, dar calculul cuantumului pensiei militare nu se face din veniturile din întreaga carieră, nici măcar din veniturile pentru care au plătit contribuții, ci din veniturile, diminuate de art. 28 din lege, din 6-12 luni.

GG spunea...

Bun,principiul contributivitatii,cine îi face pe cei aflati la guvernare sa nu aplice la toți principiul acesta?
Vă spun eu cine,cei care au interes și cei care au înghețat pensiile militare.Una e sa calculezi după o BC stabilita în ultimele 6 luni de activitate,alta este sa calculezi pensia pe întreaga activitate.Spuneti,câți au ales acest calculezi din cei ieșiți începând cu 2016?

Alexandru spunea...

Huhu nu sunt analfabet juridic așa că te rugăm să ne spui
În afară de Vișinescu și încă câțiva ați mai văzut sau auzit să sufere cineva, eu nu
Haideți să fim serioși, totul este PR și amenințare pe față a militarilor dar pucul este dat cu manta. În fapt nu a fost cineva să atace la CCR pentru că erau morți sau deabia își mai duceau zilele
Întreb încă odată, dece nu se leagă nimeni de magistrați și ceilalți speciali???
Pentru că magistrații oricând pot scoate din dulap scheletii politicienilor, militarii nu.
Iar în final, admițând că îi trece la pensie civilă ce rău le va face vechilor securiști??? Vor avea o pensie în sistem civil destul de mare, poate chiar mai mare decât cea militară și indexată anual nediferențiat gen ce am pățit noi în acest an
Până la urmă nu susții prin articolele promovate și dumneata trecerea la calcul pe contributivitate 🤔👺😁
Fii și dumneata promotorul trecerii tuturor celor care vor dintre militari la contributivitate prin pârghiile avute prin parlament sau politicieni și este rezolvată dilema PNRR, nu numai pentru ciripitori și vechii securiști
Câștigătorii vor fi militari care au peste 35 ani muncă efectivă deci spor la lobby

Huhu Rezea spunea...

@Alexandru
Acest blog nu promovează neapărat trecerea pensiilor militare pe contributivitate în calculul cuantumului lor... ci numai dacă pensiile militare nu sunt actualizate sau recalculate, astfel încât toți militarii să fie aduși la MOMENTUL T0.
Deviza blogului scrisă cu roșu pe prima pagină este:
Decât pensii militare neactualizate de 6 ani, mai bine pensii pentru militari în sistemul public.

csej spunea...

Discuțiile politicului si presei pe marginea soldelor si pensiile militarilor(politistilor)reflecta respectul de care sistemul militar se bucură în fața lor si a mediului civil.Lipsa respectului se datorează în principal datorita sistemului de apărare ordine publică siguranta nationala.Priviti la SUA,China,Franța,Turcia,Anglia etc.Cei ce au fost la conducerea armatei după 1990 nu au făcut altceva decât să subordonează mediul militar controlului civil fără însă sa aiba grije ca armata să se bucure de prestigiu.Ei au crezul ca prestigiul se menține închizând armata într-un balon de sticla.Au anulat total participarea armatei la viata sociala a țării de unde si ideie ca armata este inutilă.
Cei din generația actuala puteti explica de ce militarii înainte de 1990 se bucurau de respect?A nu se înțelege că afirm că in prezent armata nu e respectată.Armata pur si simplu nu este percepută ca existând.Armata nu se vede in viata sociala.Uitati-va cine comentează la TV situația militara in Ucraina.Rezervisti.Activii muți.Muti de ce?Fiindca asa li se impune.Dece purtătorii de cuvânt ai UM au fermoar la gura?Sa zic ca sunt prosti?Nu cred.Tacerea o fi buna uneori dar prea multa da de gandit.

Leon spunea...

@Bure, vad ca te intelegi bine cu ION, intreaba-l cand are de gand Premierul Ciuca sa dea un Aviz la proiectul Pl x nr.199/2020 ??
PS. Cu ceva timp in urma i-am trimis o solicitare in acest sens lui A.Tutuianu, Secretarul general adj.al Guvernului, dar in zadar..!!

Alexandru spunea...

Huhu nu suntem încălțați pe dos, sau cel puțin așa am pretenția
Dumneavoastră recunoașteți că citez - nu neapărat susțin trecerea la contributivitate dar aceasta este deviză blogului scrisă cu roșu
O știu atât eu cât și ceilalți cititori așa că nu este nimic neadevărat în ceea ce am susținut, faceți lobby pentru ca cei care doresc să treacă pe contributivitate numai unii
În altă ordine de idei, madam Gorghiu are un interes în devierea subiectului principal din ziua în care a dat interviu la Prima TV, respectiv propunerea CCIR să se facă reorganizarea administrativă a României pe modelul curților de apel, așa că hai cu fenta. La propunerea făcută un singur partid parlamentar a achiesat și nu al doamnei senator
Mai mult, madam are un soț cam certat cu legea și dacă ar face propuneri de acest gen pentru magistrați cam pe unde credeți că ar ajunge soțul 🤔🤔🤔
Bună întrebare, părerea mea coane Fănică dar dacă este trădare să o știm și noi

Burebista spunea...

Leon, întrebările nu au fost adresate lui Ion... Au fost pe platforma
https://chat.openai.com/c/00b5c2a7-e2df-46f1-af44-4ce02ca31b17

anonim spunea...

@Alexandru
Cred ca incercati sa generalizati dar nu are rost.Legea trecuta de Senat are niste conditionalitati ferme....adica mai ramane un tasti-basti acolo.O sa-mi permit sa scriu boldat
"Astfel, „nu beneficiază de pensia de serviciu, acordată militarilor în baza legii, lucrătorii Securităţii, adică persoanele care, având calitatea de ofiţer, subofiţer sau angajat civil al Securităţii sau al Ministerului de Interne, inclusiv sub acoperire, în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, au desfăşurat activităţi prin care au vizat suprimarea sau îngrădirea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului şi a căror calitate a fost constatată prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă”.
sursa: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/legea-prin-care-pensia-militara-de-serviciu-este-retrasa-pentru-colaboratorii-securitatii-adoptata-tacit-de-senat-2320199

deci apar trei coditii CUMULATIVE
𝟭-𝙡𝙖 𝙨𝙚𝙨𝙞𝙯𝙖𝙧𝙚𝙖 𝘾𝙉𝙎𝘼𝙎
𝟮-𝙖𝙪 𝙙𝙚𝙨𝙛𝙖̆𝙨̧𝙪𝙧𝙖𝙩 𝙖𝙘𝙩𝙞𝙫𝙞𝙩𝙖̆𝙩̧𝙞 𝙥𝙧𝙞𝙣 𝙘𝙖𝙧𝙚 𝙖𝙪 𝙫𝙞𝙯𝙖𝙩 𝙨𝙪𝙥𝙧𝙞𝙢𝙖𝙧𝙚𝙖 𝙨𝙖𝙪 𝙞̂𝙣𝙜𝙧𝙖̆𝙙𝙞𝙧𝙚𝙖 𝙙𝙧𝙚𝙥𝙩𝙪𝙧𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙨̧𝙞 𝙡𝙞𝙗𝙚𝙧𝙩𝙖̆𝙩̧𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙛𝙪𝙣𝙙𝙖𝙢𝙚𝙣𝙩𝙖𝙡𝙚 𝙖𝙡𝙚 𝙤𝙢𝙪𝙡𝙪𝙞 (si nu altceva,alt tip de activitati....)
𝟯-𝙥𝙧𝙞𝙣 𝙝𝙤𝙩𝙖̆𝙧𝙖̂𝙧𝙚 𝙟𝙪𝙙𝙚𝙘𝙖̆𝙩𝙤𝙧𝙚𝙖𝙨𝙘𝙖̆ 𝙙𝙚𝙛𝙞𝙣𝙞𝙩𝙞𝙫𝙖̆ 𝙨̧𝙞 𝙞𝙧𝙚𝙫𝙤𝙘𝙖𝙗𝙞𝙡𝙖̆

Asa ca e furtuna intr-un vas cu apa.Doar pe P**a Puiu il apucase tremuriciu....dar el oricum nu-si streseaza neuronul prea mult.Ca "sifon" nici nu-i necesar 😄

Brenda spunea...

Mai PUIUL MAMEI, TE-AU POTCOVIT ĂIA DE SECU ÎNAINTE DE 19890,SI TE RAZBUNI PE CINE O MAI FI NU ȘTII CA RĂZBUNAREA ESTE ARMA PROSTULUI, DAR SA STII CA TE BLESTEMĂ URMAȘELE, ATAT DE DUCE MINTEA .TROGLODITULE.

Leo spunea...

Se pare că se înfundă............
https://portal.just.ro/99/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=9900000000215380&id_inst=99

Leo spunea...

UPDATED
30 MAI 2023, CCR are în pronunțare 69 de dosare în care s-a ridicat excepția neconstituționalității OUG nr. 59/2017 prin care s-a eliminat actualizarea pensiilor militare
PS
AZI , SĂ STĂTEM CIULIȚI CĂ POATE DEVENIM PENDINȚI