Un produs Blogger.

miercuri, octombrie 16, 2019

Curtea de Apel Ploieşti a validat Sentinţa Tribunalului Buzău care a corectat calculul greşit, de către CPS a MApN, al Sporului OMM/SOSP pentru pensiile stabilite după 15 sept 2017

59 comments
ARTICOL RECOMANDAT CELOR CARE S-AU PENSIONAT DUPĂ 15 sept. 2017. Cei mai bătrâni pliaţi-vă cu comentariile pe alte topice.


In luna aprilie a.c am postat topicul Tribunalul Buzău a anulat o decizie emisă de CPS a MApN în baza art. 60 din L 223/2015, înlocuit prin OUG nr. 59/2017 in care publicam această Sentinţă a Tribunalului Buzău:

CPS nu s-a lăsat. Persistă într-o gravă eroare de aplicare a legii, eroare repetată în toate deciziile de pensie emise după 15 sept. 2017, când a intrat în vigoare alin 3 al Art VII din OUG nr, 59/2017.
CPS a MApN, nu sunt sigur că numai ea, introduce greşit Sporul OMM, reglementat de L 80/ 1995, în cuantumul net al pensiei militare, aşa cum este el determinat prin inlocuirea art. 60 din L 223/2015 cu alt text, conform OUG nr. 59/2017.
Logic este, aşa cum spune şi L 80 , şi cum am subliniat de multe ori pe acest blog(a se urmări articolele cu eticheta OUG 59/2017) să adauge sporul OMM la cuantumul final al pensiei militare calculate potrivit legii pensiilor militare.
A declarat Apel la Curtea de Apel Ploieşti şi a pierdut. A mai pierdut şi 1000 lei cheltuieli de judecată.




Curtea de Apel Ploiesti
Dosar: 
2452/114/2018
PETCU GHEORGHE - intimat, reclamant

CASA DE PENSII SECTORIALA - apelant, pârât

MINISTERUL APARARII NATIONALE INCALITATE DE REPREZENTANT LEGAL AL COMISIEI 
DE CONTESTATII -apelant, pârât
10.10.2019 
Complet: 7 nou A CIV 
Solutia pe scurt: Respinge apelul ca nefondat. Obligă apelanta la 1000 lei cheltuieli de judecată către intimat. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică.Document: Hotarâre 2344/2019 10.10.2019
                          
UPDATE
Prin respingerea apelului, Sentinţa este executorie pentru Casa Sectorială, dar numai în ceea ce-l priveşte pe domnul Petcu.
Pentru ceilalţi, care s-au pensionat după 15 sept 2017 şi nu au contestat decizia de pensie pentru calculul greşit al sporului OMM/SOSP, există soluţia revizuirii le cerere, în cazul în care Casele Sectoriale nu înţeleg să aplice instrumentul revizuirii din oficiu, prevăzut de articolul 65 din Legea nr. 223/2015, procedură diferită şi de sine stătătoare, în comparaţie cu instituţia juridică a contestaţiei.  
In cazul în care Casele Sectoriale resping cererea de revizuire, solicitantul are posibilitatea să se adreseze Tribunalului pentru a le obliga să revizuiască deciziile, dar nu în procedura de contestare, ci în procedura reglementată de articolele 100-103 din Legea 223/2015.
In mod asemănător pot proceda şi cei care nu au indexarea din 2016 în cuantumul actualizat la 30 iunie 2017.

59 de comentarii:

Leon spunea...

O veste foarte buna pentru militarii si politistii iesiti la pensie dupa data de 15.09.2017..!

BONIFATIE spunea...



Să vedeți că apelanta-pârâtă CPS a M.Ap.N. „o să lupte” până la moarte prin vreo contestație în anulare sau revizuire, vede ea, după care va mai plăti ceva cheltuieli de judecată, pentru că stă bine cu alocația bugetară.
Parcă ar merita, în final, CPS o acțiune și pentru daune morale.
Oricum, felicitări „bătăiosului”.

un oscar = o pensie spunea...

Acum dupa apel,cate cai de atac mai are CPS?
Cat va mai dura aceasta mascarada a Guvernului?
seful meu care a iesit la pensie odata cu mine are doar sporul OSCAR mai mare decat pensia mea de plt.adj.sef.Pe el nu il doare ca nu se calculeaza OMM are pensia mai mult decat tripla(13.000 lei) in comparatie cu mine(4.000),si are scoala militara de 3 ani si eu de 2 ani,hahahahaha!sunt multe cazuri de genul....

un oscar = o pensie spunea...

Si cu toate acestea Guvernul prefera sa plateasca aceasta mizerie de spor(OSCAR) dar sa nu plateasca OMM tuturor militarilor care au armata peste 25 de ani (eu am 28 de ani doar CS si AC) ,ADICA pentru sefime are sa plateasca 4000 un spor de smecher dar unui militar ca mine cu 28 de ani doar de carca nu poate sa imi plateasca 800 de lei pentru OMM.Faza smechera e ca la discutii cu guvernul se duc doar sefii care au toti acest OSCAR si nu le pasa de cei mici care cer OMM.Acesti "sefi" nici nu vor sa deranjeze pe politicieni si de fapt nici nu maraie ei fiind imbuibatii sistemului militar,guvernul prefera sa plateasca acest spor creat pentru smecheri dar pentru intreaga masa a militarilor nu vrea sa le dea dreptul lor prevazut de legea 80/1995

hankook spunea...

Dar ce grad/functie a avut seful tau , de are pensia aia ?...un colonel , cdt.divizion , pensionat in 2016 ( a avut oscar 35% , ambarcare 15%, asanare 50%, doctorat 15%) are 12000 lei , iar un adj.sef cu aceleasi sporuri , mai putin doctoratul , are 4200 lei.

Niky spunea...

Doar o noua lege a pensiilor militare mai poate aduce echitate la cuantumul acestora. Diferențele sunt foarte mari, de parca numai cei care au deținut funcții de conducere au muncit, iar subordonații “au fost si ei pe acolo”! Știți bine ca în multe cazuri a fost taman invers, subordonații (ofițeri sau subofițeri)au avut cele mai mari riscuri, ei fiind executanții si asumîndu-și totul! Aceste diferențe atît de mari la cuantumul pensiilor sunt niște abuzuri, cel puțin din punct de vedere moral.

Iulian Mareș spunea...

un oscar = o pensie,
Vezi daca ai facut liceul agricol la seral sau FF?
Diferenta dintre 2 si 3 este doar de 1, asa-i? Atunci de ce te-ai dus la "scoala de gradati si nu la cea de stele"
Apoi mergeai si la ceva cursuri serioase de cariera, la UNAP, cu examen, ulterior un post-universitar! ... astfel scria el si te bucurai tu!

M spunea...

Doi oameni stau la o masa cu cate un pahar de vin in fata. Unul din pahare are mai mult vin decat celalalt. Cei doi cad de acord ca nu e corect.
Idiotul zice: Bai, ia du-te tu cu paharul tau si varsa din el in chiuveta sa avem amandoi tot atat vin!
Desteptul zice: Bai, ia du-te tu si ia sticla de vin si mai toarna-ti un pic sa avem amandoi tot atat vin!


E dupa domniile voastre cu cine va identificati.

Un lucru este sigur: cat timp o sa ne injuram intre noi nu o sa primim nimic. Numai la militari este ura asta! Nu ai sa vezi o educatoare zicand ca ea nu are pensia/salariul cat un profesor universitar. "In definitiv noi, educatoarele, facem munca, ailalti nu fac nimic si iau salarii uriase. Eu am fost proasta si nu m-am dus sa fac o facultate dar chiar si asa ..."

Fiecare a facut alegerile lui in viata. Cine te-a tinut sa nu te duci la scoala? Cine te-a tinut sa nu iei sporul de nu-stiu-ce? De ce nu te-ai facut neurochirurg? Sau pilot de incercare? Te-au luat astia cu arcanul si te-au facut plt. adj. sef? Sporul pentru lucrari de exceptie e bagat de zece ani, parca, ce dracu ai facut?

Are dreptate Iulian Mares!

Militar de la 14 ani spunea...

E falsă problema pusă de unii care cred că merită mai mult decât li se cuvine. Degeaba au stat peste 25 ani în armată. E ca și cum ar gândi majoritatea civililor: de ce militarii au pensie de serviciu și nu pe contributivitate? Răspunsul se cunoaște. Așa și unii de pe aici, de ce un colonel are pensie mai mare ca un plut.adj.? Nu contează că ai făcut 2 sau 3 ani de școală ci ce ai studiat în școală și după. Vorba lui Mareș, cine l-a oprit să nu facă 3 ani? Ca și un civil care se uită la pensia militară? Cine l-a oprit să nu se facă militar dacă e așa de bine?
Înțeleg frustrările dar trebuie să ne comportăm civilizat. Să ne vedem pregătirea și cariera în ansamblul ei nu numai prin prisma unui oscar. Și apropo, cu privire la dezinformarea creată de un camarad : în 2016 vechea soldă lunară a unui colonel la maxim nu depășea 4000 lei (majoritatea avea 3500 lei) , sumă la care se aplica procentul de oscar. Deci la un oscar de maxim 50%, suma cuvenită era de 1750-2000 lei și asta brut (net 1000-1200 lei) . Deci mai ușor cu pianul pe scări. Informați-vă, apoi aruncați cu piatra.

mosmartin16 spunea...

Huhu, doresti sa spui ca pensia neta se stabileste in acest mod ? Luam un exemplu ! Solda bruta = 8000 de lei ! Rezulta solda neta de 4680 lei ( 8000 x 58,5 % ) ! Pensia bruta = 6800lei ( 85 % din 8000, considerand 8000 ca medie a soldelor ) ! Impozitul = 480 lei ( (6800 - 2000 ) x 10 % ) ! Pensia neta = 6320 lei ( 6800 - 480 ) ! Pensia neta - mai mica sau egala - cu solda neta ! Rezulta ca ea va avea cuantumul net de 4680 lei, la acesta adaugandu-se OMM ! Stabilim OMM, adica 6800 x 20 % = 1360 lei ! Il impozitam cu 10 %, rezultand cuantumul net, acesta fiind de 1224 lei ( 1360 - 136 ) ! Pentru exemplul luat, pensia neta finala este de 5904 lei ( 4680 + 1224 ) ! Numai bine !!!

Huhu Rezea spunea...

@martin
In baza de calcul intra media soldelor lunare nete, nu brute. Refa calculul!

Alexandru spunea...

Sa se desființeze pensiile militare, sa se treacă pe contributivitate! Am sa scriu la guvern și la Cotroceni acest lucru, de zeci de mii de ori, eu și alți că mine, până se va rezolva această problema.

mosmartin16 spunea...

Huhu, mai citeste odata urmatoarele...si o sa vezi ca ..tot de la brut se pleaca !!! A se vedea ... Legea 223 - art.28, OUG 57 - art.40 pct.4, OUG 59 - art.VII ( cu referire la art.60 ) si OUG 114 - art.84, pct.2, alin.1 !!!

Burebista spunea...

Corect. Sporul pt OMM ar fi 4680x20%=936 lei. Total pensie netă 5616 lei. Instanta a decis la fond în hotărârea de la Buzău ca sporul pt OMM se acorda după stabilirea pensiei militare plafonate cfm art 60 din legea 223 modificat de art VII pct 3 din OUG 59 din 2017.

raul spunea...

Iar o aburim!Problema ce se pune ,e o egalitate cat de cat posibila intre pensiile militarilor ce au avut de-a lungul carierei aceleasi grade ,functii si vechimi!Nu trebuie polemizat intre categorii diferite ,pt ca devine desuet!

Gaby spunea...

martin,
Nu trebuie să faci atâtea calcule.
Acestea sunt făcute și de către CPS, se adaugă OMM și rezultă pensia după 223.
Dar surpriză... se iau cele 6 luni alese, se face media netului și rezultă pensia finală.
La care nu se mai adaugă OMM... asta-i da fapt problema, vechimea dispare !

un oscar = o pensie spunea...

Nu ati priceput rostul interventiei mele
Sunt revoltat ca nu se plateste 0MM la intreg personalul militar
Dar un oscar pt cei atinsi de mana lui Dumnezeu se poate plati.
Nu ma deranjeaza ca are o pensie mai mare (sa aiba) ma supara ca sefii care ne reprezinta la negocieri discuta doar pt buzunarul lor (care e consistent) dar pt cei mici nu pun problema deloc.Referitor la seful meu care a iesit odata cu mine nu ma dau pe 2 ca el.Abia stie sa traverseze regulamentar(de ce credeti ca a iesit la pensie la 47 de ani???=prea slab pregatit si indrumat de cei mai mari decat el sa iasa-la examene copia raspunsurile si lua mereu 10-vazut cu ochii mei)) iar el era fericit ca un copil ca ia pensia aia barosana deoarece si el realiza ca in real-life nu ar putea sa ia nici macar 1000 de euro salariu deoarece nu stie sa faca nimic util in realitate,poate portar la vreo scar de bloc smechera(1200 lei salariu).Respect cei capanili si ma bucur pentru ei ,sa aiba si 50.000 pensie dar sa fie pe merite intelectuale.

dora spunea...

@Anonim,
Bravo nene!. Vă rog, să aveți în vedere ca trecerea pe contributivitate să fie și pentru magistrați, piloți civili, Curtea de conturi, etc. (cred că vă este cunoscut materialul). Sau aveți ceva numai cu militarii?. Când veți trimite documentul, vă rog puțină atenție la gramatică, că deh, am pretenție la mata. Ah, am uitat!. Să se elimine și indemnizațiile speciale pentru primari, foști parlamentari. Să nu uitați să scrieți și despre acest aspect.
Hai, baftă!

M spunea...

@un oscar = o pensie
Sa zicem ca te opreste politaiul cand conduci la o verificare a actelor. Ai doua variante:
- Ce bă, tablagiule, nenorocitule cu 4 clase, te dezbrac bă de uniformă, că eu te plătesc bă boule! Nu îți dau nimic, bă!
sau
- Bună ziua! Da, poftiți si să aveți o zi liniștită, colegule!

Cu care crezi ca ai mai mult succes?


Domnia ta e revoltata de sporul pentru lucrari, altul de cel pentru specialist de clasa, altul de cel pentru asanare. Hai sa ne unim si sa cerem sa se dea nu sa se taie!
Nu ii mai ataca pe cei care pot negocia pentru tine!
Urmareste-ti interesul!!!


Am facut un calcul (pentru a stabili limita maxima). In ultimii 5 ani dintr-o cariera au fost 10 "sanse" de a avea 6 luni sporul de lucrari. El se acorda la 5% din personal. 10 x 5% = 50%. Deci in situatia maxima ar fi 50% din pensii cu sporul respectiv. Evident ca nu sunt!
Poate un 20%. Tot 20% au specialist de clasa. Pai daca ii ataci atunci aproape jumate din pensionari se simt lezati si nu vor lupta alaturi de tine!

Subalternul meu, care a iesit dupa maririle din ultimii doi ani, desi are pensia limitata la net o are mai mare decat mine. Ne-am intalnit, am baut o bere impreuna, l-am felicitat si imi vad de viata.
Sa fac icter ca are pensia mai mare?

un oscar = o pensie spunea...

Unde am lucrat eu acest oscar il luau doar cei mari,legate intre ele iar noi cei mici ne rugam sa ne dea si noua si ne ziceau ca nu avem lucrari de exceptie si sa ne punem pofta in cui.Coloneii il luau atata timp cat erau in acele functii babane (10-15-20 de ani )!!!,iar noi cei mici niciodata in 28 de ani,le ziceam ca le dau eu acea suma inapoi dar de ce sa se complice cand oricum erau in buzunarul lui fara stres?aici e buba :unii iau acest spor legat 15 ani altii niciodata in cariera,nici nu te vede cand vb cu ei in fata,chiar se simt deranjati ca le pui asemenea problema in discutie,intelegi? nu exista niciun sentiment vizavi de subordonati,totul pentru ei,doar ei conteaza,uite de ex Dan B. s-a dus la acele discutii si a negociat doar pt buzunarul lui dar pt 0MM care afecteaza deja mii de rezervisti nu se discuta,asta ma doare,un spor universal nu se lupta sefii pt el!!!

Unknown spunea...

Oscarul este spor permanent? De ce conteaza la calculul pensiei? Intreb pentru un prieten....

Gigi spunea...

Cei care au ieșit la pensie,după OuG 59,cu limitarea net la net,au pensii mai mici ca colegii lor care au ieșit în perioada 01.01.2016-15.09.2017,dar mai mari ca cei ieșiți până 31.12 .2015.
Așa că n-o mai dați de gard.
Am spus și o mai repet:Cei ieșiți cu 01.01.2016 -15.09.2017,sunt cei mai fericiți,dar și cei ieșiți după 15.09.2017,în comparație cu cei ieșți până în 2016.
@Anonim
Pe contributivitate nu le convine la unii!De ce? Petru că,pensiile la circa 85% vor fi mai mari ca pe actuala lege 223.Acum,că s-a mărit pnct.de pensie si se va mări și la anul,dacă se va mai mări după ce sa schi mbat ocârmuirea!!!???
Așa că,la mting,să cerem actualizarea pensiilor noastre cnf.l.153

Cezar spunea...

BINNEEE CA V.ATI TREZIT!
PANA ACUM DOAR M.ATI INJURAT PE MINE!

Huhu Rezea spunea...

@Gigi
D/ta înțelegi despre ce este vorba în acest articol?
Este vorba despre un calcul greșit al cuantumului pensiei militare potrivit OUG 59/2017 și nu despre o comparație cu pensionari din alte perioade.

Huhu Rezea spunea...

Cei care nu sunteți interesați despre calculul greșit al OMM/SOSP mutați-vă comentariile pe alte articole.

Gigi spunea...

Eu,am înțeles din totdeauna cum stă traba cu OMM calculat celor care au prns OUG 59,d-le H!
Altceva am vrut sa scot în evidență în postarea mea,cum de fapt ați sesizat și d.voastră,dar am vrut a fi o replică dată unor colegi ce au postat mai sus.
Este bine că unele instante se trezesc și dau hităriri așa cum trebuie,coform legii,spre nelinistea guleraților și nu numai!
Această hotărârea este o dovadă de normalitate!
Prea Onorata instanță, trebuie să dea astfel de hotărîri și la cluj și la Focșani,si la Craiova etc,deoarece legea este aceiasi în toată țara,nu să le interpreteze fiecare cum vrea!
Apropo,ce a făcut CFI cu actiunea lui?

Lenovi spunea...

Buna seara! Cu un model de cerere de revizuire ne poate ajuta cineva?

mosmartin16 spunea...

Huhu ...hotararea CA Ploiesti ...e definitiva ?..sau ..vorbim...vorbe ???

mosmartin16 spunea...

Huhu ...acea hotarare ..564 din 12 aprilie ...a devenit definitiva ..sau ..vorbim ...vorbe ???

Viorel spunea...

Viorel
Domnule Iulian MAREȘ, când e vorba despre Maiștri Militari sau Subofițeri, aveți tot timpul ceva de comentat negativ la adresa acestora, ba că a făcut liceul agricol, la seral sau fără frecvență, ba că nu i-au dus capul, etc.
Se cunoaște că sunteți un ofițer născut și educat probabil acum 70 / 50 ani dacă vă mai aduceți aminte de liceul făcut la fără frecvență.
Eu subofițerul am terminat Școala Militară de Maiștri Militari “Gheorghe Lazăr” Sibiu pe locul 2 cu media 9,67, fiind șef de promoție până în ultima clipă când mi-au “tras-o” la instrucția tragerii ca să iasă pe primul loc băiatul cui trebuia (făcând Liceul Economic și de Drept Administrativ repetam pur și simplu materia predată).
Să știți și dumneavoastră că aritmetic se spune diferența dintre 3 și 2 (adică din 3 scădem 2) este 1 și nu diferența dintre 2 și 3 este 1 pentru că sună cam cu fundul în sus.
De curiozitate, există școală de stele ? și dacă da aș vrea să știu unde să-mi trimit și eu nepotul.
Școli de gradați erau pe timpul dumneavoastră, acum te duci și urmezi cursuri.
Nu dumneavoastră ofițerul ați hotărât să faceți prin cursuri de scurtă durată 11.000 de subofițeri din rândul gradaților voluntari pentru că nu îndeplineați condițiile de aderare la N.A.T.O. din lipsă de efective ? și acum sunt proști și slab pregătiți ?
Știți câți dintre ei au urmat apoi cursuri și au devenit ofițeri ?, dar acum nu mai sunt proști findcă s-au deșteptat.
Legat de U.N.A.P., la ce fel de cursuri serioase vă referiți pentru că aceste cursuri le urmează și orice politruc din Parlamentul României, vreți să vă prezint o listă cu câteva sute de cursanți după care unii au și fost avansați de colegul meu intendantul de la U.N.P.R. (lista se află pe internet).
Legat de ultimul dumneavoastră comentariu privind numirea pe funcție.
Total grșit, fie a-ți fost dezinformat fie nu sunteți pe subiect.
În anul 2007 a venit stat de organizare și a fost numit (chiar dacă am făcut raport pe funcție) casier un subofițer de muzică fără nici un curs iar ca să nu-și piardă funcția în 2010 (știind că vine un nou stat de organizare a plecat la curs la Chitila).
Domnule M (să știți că sunt moldovean și nu ardelean).
Aș fi vrut să am un comandant sau dacă nu un șef direct ca dumneavoastră, sever dar drept care să știe să aprecieze omul în funcție de ceea ce știe și ce face, nu ce culoare are pielea, dacă e frumos sau nu, dacă este pila cuiva, etc. (intrăm în prevederile art. 14 din Convenția Europeană a Drepturior Omului), se vede că sunteți un om sufletist și cu respect chiar dacă uneori în comentariu pe blog am mai sărit calul cum se spune.
Un commandant adevărat știe să își scoată unitatea sau subordonatul dintr-o situație dificilă, neprevăzută la un control planificat sau inopinat.
La ultimul dumneavoastră comentariu (de astăzi) însă a-ți atins o coardă sensibilă care mă doare.
Nu toți am avut posibilitatea să ajungem ofițeri, doctori, ingineri (eu am fost un copil sărac cresut la țară), întârziam la școlă datorită distanței, uneori nu te lua autobuzul, mai urmau și treburile pe lângă casă, etc.
“Fiecare a făcut alegerile lui în viață” așa a-ți specificat, nu este adevărat.
Câți copii de doctori nu se fac doctori că așa vrea tata și mama, sau ingineri, sau etc.
Dumneavoastră spre exemplu a-ți avut sau vi s-a dat posibilitatea ce religie să vă alegeți, a-ți ales-o dumneavoastră sau părinții, dacă a-ți avea 18 ani și vă schimbați religia, ce spun părinții, sunt de acord ?, dar despre lesbiene, gay, bisexuali și transgender

Radu Sas spunea...

Cine poate să inițieze o cerere către casa de pensii?

mosmartin16 spunea...

Huhu ...hotararea 564 din 12 aprilie ..a ramas definitiva ???..daca da ...e ok !!! ..daca nu...e doar manipulare !!! Raspunzi ???

mosmartin16 spunea...

..avem hotarare definitiva sau nu ???...vis-a-vis de ce a decis Curtea de Apel Ploiesti ???..sau ..vorbim...pe ...supozitii ???

Huhu Rezea spunea...

@mos martin

Mă îngrijorezi dacă tocmai d-ta nu înțelegi că o sentință poate râmâne definitivă prin respingerea apelului?
Titlul și articolul sunt acoperite chiar de decizia de respingere a apelului la CA Ploiești de către Casa Sectorială si de către MApN. Citește-o!

Gigi spunea...

@Viorel
Vă admir stăruința cu care încercați să vă apărati onoarea si demnitatea de militar.
Nu fiți mâhnit,colegii noștrii de Blog au și ei scăpările lor.Mai contează ce studii,grade am avut,când niste idioți îsi bat joc de noi de prin 2000 și,până în prezent?
A mai spus și repet:suntem niște"nimeni"și mai mult decãt atât!
Pt.politicieni,suntem bataia de joc și atãt!
Suntem,în prezent,ca un trib hăituit,fără conducători,fără orizont,la mâna și mila tuturor prădătorilor ciocoiești,fără coloană vertebrală!
Am să iau o pauză.Mult succes, d-le H și dragi colegi!

Gigi spunea...

@Viorel
Vă admir stăruința cu care încercați să vă apărati onoarea si demnitatea de militar.
Nu fiți mâhnit,colegii noștrii de Blog au și ei scăpările lor.Mai contează ce studii,grade am avut,când niste idioți îsi bat joc de noi de prin 2000 și,până în prezent?
A mai spus și repet:suntem niște"nimeni"și mai mult decãt atât!
Pt.politicieni,suntem bataia de joc și atãt!
Suntem,în prezent,ca un trib hăituit,fără conducători,fără orizont,la mâna și mila tuturor prădătorilor ciocoiești,fără coloană vertebrală!
Am să iau o pauză.Mult succes, d-le H și dragi camarazi!

mosmartin16 spunea...

...iertare ...am citit...pe bucati ...neatent !!! Multumesc, Huhu !!!

Iulian Mareș spunea...

Oskar,

Esti emotional si scrii lucruri nereale:
-l-a pus pe muzicant pe functie de casier si a urmat cursurile de profil la Chitila, este legal, insa eu ti-am explicat kiar mai mult!
-de ani buni la UNAP sunt cursuri si pt subofiteri, insa multi va feriti pt ca acolo nu tine cu "grupul"
-nu am inteles ce examen dadeai tu cu acel comandant de l-ai vazut copiind?
-iti inteleg durerea cu oskarul, insa ca sa-ti explic ar trebui sa stiu si ce functie ai avut? ...cumva CDC?
-sa stii ca asa cum am scris eu "2 și 3" este f corect si nu te bag in descazut si scazator, era vorba de sirul numerelor naturale; oricum exista si algebra, deci scrii prostii!


Viorel,

-ma imbatranesti! Ei, nu am dorit sa scriu de Spiru (1-X-2) si am scris de FF si agricol! Mai toti mediocri ce vor staif fac Spiru! Efectul este acelasi!
-nu stii nimic: 11.000 de subofițeri din fostii MAC au fost facuti pt ca s-a eliminat stagiul militar obligatoriu si armata se profesionaliza;
-tine minte: oricate cursuri ai face, pentru trecerea dintr-un corp in altul nu este suficient, in majoritatea cazurilor! Nu pot tine locul scolilor facute la timp! Toata diferenta este data de programa analitica si de unitatea de timp in care trebuie parcursa! si cu formarea ofiterilor pe filiera indirecta este o problema, a fost si pe filiera directa; ca exemplu iti pot da faptul ca un ofiter din US Army, pe filiera indirecta, ajunge la gradul de maximum maior.
-categoric ca nu eu am hotarat ce si cum a fost cu aderarea in NATO, insa prin efortul multora din generatia mea s-au pus bazele si s-a ajuns unde s-a ajuns azi!
-școală de stele! ...faceam referire la scolile de ofiteri, caci trese avem toti, parca din 91! A fost o expresie pt a face diferenta specifica!
-cursuri la UNAP pt politicieni! Scrii prostii pt ca nu ai capacitatea de a intelege fenomenul. Politicienii fac un curs, c/cost, trimisi de partide, pt a intelege fenomenul militar, DIU, ceva din conceptele geo-strategice, legitati ale razboiului, dar nu fac Tactica, Arta Operativa sau Strategie! ...nici nu ar avea de ce!
-cu enuntul asta "Dumneavoastră spre exemplu a-ți avut sau vi s-a dat posibilitatea ce religie să vă alegeți, a-ți ales-o dumneavoastră sau părinții, dacă a-ți avea 18 ani și vă schimbați religia, ce spun părinții, sunt de acord ?, dar despre lesbiene, gay, bisexuali și transgender" m-ai lamurit si acum iti inteleg orientarea sociala! Sa fii sanatos ca la mine nu tin kestii citite pe net! Posteaza pe blogurile de profil, cosmopolitismul desantat! sa nu intelegi ca am ceva cu ei, insa ma deranjeaza exagerarile de la marsurile anuale si iti spun ca sunt scarbosi! daca ar marsalui normal imbracati ar castiga simpatia oamenilor, dar asa...pute a circareala!

Iulian Mareș spunea...

Gigi,
Sunt de acord cu prima ta fraza, insa eu nu ma consider un coleg de blog "cu scapari"! daca sunt mai acid o fac pt a taia macaroana scriiturii despre nimic!
Am vacante cat nu au unii scoala! Mi-a mai spus unul ca diferenta intre scola de ofiteri si cea de subofiteri este de 1 an si ca el a optat pt sof ca sa iasa mai repede pe bani!
La asa ineptie ce sa mai zic?

Cezar spunea...

@/ gigi,
Drum bun militianule
Nimeni nu iti va simti lipsa!

M spunea...

@Viorel - Multumesc pentru un raspuns civilizat! E cam rar!

Suntem produsul circumstantelor si optiunilor noastre. Subliniez: si a circumstantelor! Toate astea se reduc la alegerile facute.
Plecand de aici va rog sa va ganditi unde ati ajuns dumneavoastra dar totul raportat LA PUNCTUL DE PLECARE! Ati plecat de departe si poate nu ati ajuns unde ar fi fost locul domniei voastre dar sigur sunteti mai sus decat atunci cand ati plecat. Copiii dumneavoastra pleca de la acest nivel si isi asuma la randul lor alte alegeri.

La mine cariera a fost aleasa tot de circumstante si de optiuni. Bunicul meu, ofiter in armata regala, imi povestea ispravi din cei 9 ani de razboi pe care i-a facut. Fratele meu mai micut nu l-a prins in viata si nu a auzit povestile. Eu am ales calea armelor, fratele meu e profesor la Cluj. Optiuni date de circumstante.

Revenind la problema! Stati cu fruntea sus? Sunteti mandru de ce ati facut DUMNEAVOASTRA? Asta e important! Nu am povestit multe din deziluziile din cariera mea pentru ca le-am lasat in urma. Repet, pana cand romanii nu vor invata sa spuna ca multe alte popoare: "thank you for your service" o sa fim mereu batjocoriti.

Sanatate si pensie lunga! Sa ne vedem la o bere, camarade si sa depanam amintiri!

Leo spunea...

Amabilule , mai poate rămâne definitivă şi prin neapelare .

Gigi spunea...

Merci,GAZistule

C.L. spunea...

Exista posibilitatea de a avea acces la motivarile instantelor in cazul dlui Petcu? Poate aveti un nr de contact al dlui Petcu? Inca sint pensionari militari care pierd in instante aplicarea sporului OMM la cuantumul pensiei. Cu multumiri anticipate

Huhu Rezea spunea...

@CL

Pentru toți cei care vor sã gãseasca motivarea anonimizatã a oricãrei hotãrâri judecãtoresti, indiferent de instanțã,pot cãuta in acest site:

http://www.rolii.ro/cautare

CEZAR spunea...

Pa GIGI !
Imbraca uniforma ..pune si eghiletiii..si mergi in pas voios pe strada mare....!!!
NB
Hombre ..ESTI PENSIONAR...ce ai vrea sa-ti puna covor rosu in fiecare dimineata cand iesi din casa si mergi la marchet sa-ti iei doza de tutun....??
Ai curajul sa pui cuponul tau pe blog sa vedem si sa plangem toti...!!!
Ai un tupeu fantastic....
Mai ceva vreme in urma - cand ne luptam cu balaurii producatori de L-164..pe pariu faceai parte dintre umflatii care se uitau la noi cu scarba si ne intreba: CE MAI VRETI BAAAA..CE NU VA MAI AJUNGE..!!

CEZAR spunea...

Esti doar un ..PENSIONAR !

CEZAR spunea...

CDT.B.I.Mc...baaa militianule !!
Ma distrez cand ma gandesc la efortul pe care-l faci sa traduci prescurtarea -celebra in Armata !!!!

C.L. spunea...

Din pacate, dl Petcu n-a castigat nimic. Solutia pe scurt de pe portal n-are nicio legatura cu hotararea 564/2019 a Tribunalului Buzau.

Huhu Rezea spunea...

@CL
Eu te sfãtuiesc sã intrebi, daca nu esti familiarizat cu instanțele si cititul hotãrârilor judecãtoresti.Faci constatãri gresite si râd cursanții blogului de d-ta.
Curtea de Apel a respins apelul declarat de CPS și asta inseamnbã ca a ramas definitiva Sentinta Tribunalului Buzãu. CPs este obligatã sa emitã o noua decizie de pensie asa cum a hotãrât Tribunalul Buzau.

C.L. spunea...

Am facut referire la hotararea Tribunalului Buzau pentru ca aceasta a ramas definitiva. Acesta hotarare prevede, in afara de emiterea unei noi decizii de pensie, recalcularea drepturilor de pensie prin aplicarea sporului OMM dupa determinarea cuantumului pensiei potrivit art 30 din L 223/2015. Pentru ca imi recomandati sa intreb intrucat nu-s familiarizat, oare ce inseamna asta? Este vorba de o persoana pensionata dupa intrarea in vigoare a OUG 59.

Huhu Rezea spunea...

@CL
Inseamnă că la cuantumul net calculat conf. OUG 59/2017 se adaugă sporul pentru OMM. Deștepții de la CaSele Sectoriale l-au eliminat total sau parțial prin includerea lui în cuantumul net al pensiei militare.
Foarte târziu după 15 09 2017 am sesizat greșeala asta pentru a indemna noii rezervisti sa conteste deciziile. Asta pentru ca activii nu prea citesc site-urile pentru pensionari.

C.L. spunea...

Lamuriti-ma pana la capat va rog. Aplicarea sporului OMM dupa determinarea cuantumului pensiei potrivit art 30 din L 223/2015 nu are niciun efect asupra pensiei nete in plata din cauza OUG 59. Hotararea Tribunalului Buzau nu face nicio referire la cuantumul net calculat conform OUG 59 (art 60 L223/2015). Ma intereseaza in mod special speta intrucat ma pregatesc sa deschid si eu actiune in instanta si am nevoie de un precedent.

Huhu Rezea spunea...

@CL
Sentinta Buzau face referire la art. 60 din L 223, desigur la cel introdus in lege prin OUG 59.
Greseala Caselor Sectoriale vine din faptul ca ele considera sporul OMM/SOSP o parte componenta a pensiei militare, el fiind de fapt si de drept un adaus acordat in baza altei legi, L 80, asa cum este si sporul pentru artisti si ziaristi, conf L8.

Daca mai esti in termenul de contestatie procedezi cum am mentionat in topic sau, daca ai depasit termenul de 30 de zile, urmezi procedura revizuirii deciziei de pensie.
Citeste si

https://www.huhurez.com/2018/05/casele-de-pensii-sectoriale-includ-in.html

Iulian Mareș spunea...

😂😂😂😂săracă armie română, dacă tu ai fost Cdt. B.I.!...poate comandantul numit era la toaleta toaletă și locțiitorul în CO, șeful de stat major în spital, șeful S4 la curs, iar șeful S3 controla tragerile de instrucție! 🤔🤗🖕

C.L. spunea...

Am depasit termenul de contestatie, dar am trimis si primit raspuns de la CPS in baza art 65/L/223/2015 dupa ce s-a castigat definitiv la Buzau. V-as trimite raspunsul CPS si buletinul de calcul sa le vedeti si poate imi indicati niste directii de actiune. Ar fi de preferat in privat, daca-mi dati o adresa de mail sau un nr de tel pentru whattsapp. In orice caz, multumesc mult pentru discutia avuta.

Huhu Rezea spunea...

@CL
Adresa blogului este demult publicã: huhurez2013@gmail.com
Trimte raspunsul Casei pentru cã ar fi de interes pentru mai multi rezerviști pensionați dupã 15 09 2017. Anonimizeazã-l prin acoperirea numelui cu straifuri de hârtie si pozeazã- cu telefonul.Daca nu poti, anonimizez eu documentul. Nu-l public cu elemente de identificare.
De retinut ca baza legalã a actiunii nu sunt textele de lege privind contestarea deciziei de pensie, actiune prescrisã prin depãsirea termenului de 30 de zile, ci art. 65 coroborat cu articolele 100-103 lin L 223. Este o actiune similarã cu obligatia de a face.Instanta trebuie sa constate existenta unei diferente intre drepturile cuvenite, prin adaugarea Sporului OMM/SOSP la cuantumul net, si drepturile acordate prin decizie, diferența pe care CPS ar fi trebuit s-o inlature din oficiu, dar nu a fãcut-o nici la cerere.

Unknown spunea...

http://portal.just.ro/42/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=4200000000063564&id_inst=42
uite ca CSP a ignorat decizia

Huhu Rezea spunea...

Nu a ignorat-o! Chiar a declarat apel la Ploiești.
D-ta dai linkul cu apelul la cererea de indreptare a erorii materiale.
Sunt 2 dosare in apel cu acest numar.
Nu-l prea înțeleg pe Petcu ce vrea cu aceasta actiune.