Un produs Blogger.

sâmbătă, februarie 20, 2021

Bezna minții la românii analfabeți politic și civic

149 comments




Clipul cu studentii in linck-ul de mai jos.

https://www.facebook.com/gerulmintii/videos/408017257170601

149 de comentarii:

monteoru spunea...

Nu stiu la cine te referi dar nu te exclude pana nu afli si alte pareri.Apreciez o gluma buna spusa cu talent dar nu cand e spusa de un mascarici.

avianyc spunea...

Huhurez si ein stein in crasma mahalalei dupa ce au consumat cateva boabe de struguri🤣
Au vrut sa zică,Iohanis si Kovesi spaima pesedistilor,dar cineva le-a schimbat cd-ul🤣🤣

Huhu Rezea spunea...

Asa se vede în bezna minții tele de cosmopolit?

Iulian Mareș spunea...

Avianyk,
Internationala 5 se tine pe 16 martie la Berlin!
Mergi din partea USR?...sau antemergator pt RoboCap?

monteoru spunea...

Pahlavi Rezea expresiei "cosmopolit" i s-au dat diferite sensuri functie de orientarea politica.S-a schimbat lumea.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Mai stie cineva daca pretinsul General, Cherchelaru, incarcat de fapte penale, mai traieste, dupa ce a jurat ca ii va ajuta pe rezervistii militari in campania electorală? Sa contribuim si noi cu un parastas, ceva, daca a dat ortul popii! Cata nerusinare pe oportunistii si arivistii astia politici, cu gradele mari, ridicati prin minciuni si inselaciuni in forma calificata!

monteoru spunea...

Esti invidios ca ti-a luat locul.Merge cu madam Sosoaca in Malta.

Leon spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
GO spunea...

Tu-va in gura de cotonogari! Pe vremea lui Antonescu, dar chiar si a lui Ceausescu, ati fi fost trimisi in fața Curții Marțiale și impuscati pt. agresarea unui ofiter de catre niste tablagii analfabeti! Gradele sunt unice, atat in activitate, cat si in rezerva. Agresarea in aceste circumstante a unui militar, de catre militari cu grade inferioare, constituie caz penal, de gravitate extrema! Jandarmeria trebuie desfiintata! Nu apara decat organele statului contra cetatenilor!

https://www.facebook.com/watch/?v=3656347611150355

Burebista spunea...

Trecerea pensiilor militare pe contributivitate va duce la cheltuieli mai mari cu aproximativ 30 % la fel cum s a întâmplat în 2011 când guvernul Boc a făcut același lucru. Puteți sa o întrebați și pe doamna din platou care a fost șefa la cnpas... Mai jos aveți și un articol de la acea vreme care confirma ce scriu mai sus...

https://www.google.com/amp/s/m.zf.ro/amp/buget-2012/misterul-pensiilor-speciale-a-fost-dezlegat-45-de-ani-vechime-pentru-pensionari-in-varsta-de-43-de-ani-9010805
Am trimis mesajul asta la emisiune pe realitatea TV... Doamna Parcalabu a balmajit un răspuns ca nu se știe sigur și ca oricum premierul a spus ca nu se va atinge de pensiile militare.. 🤣

Burebista spunea...

Vad ca toți se încurcă de pensiile militarilor și ale polițiștilor.. Ce evita sa spună și fostul ministru Boc și cei care tot trambiteaza acum pe la TV cu desființarea pensiilor militare este ca în 2010 când au fost recalculate pe legea civila, bugetul pentru plata acestora s a mărit cu 30%, deci pensiile militare calculate pe principiul contributivitati au crescut... În 2016 acele pensii au fost trecute și recalculate din nou de data aceasta pe legea asa zis specială 223/2015, însă pentru 70% dintre beneficiari pensiile au ieșit mai mici decât pe legea civila și au rămas în plată acelea... Între 2016 și 2020 pensiile militare au crescut doar cu rata inflației care a fost de 5% în 2017, 0 %în 2018, 1,3% în 2019, 4.6% în 2020.Cumulat creșterea a fost în jur de 11 % în 4 ani a pensiilor numite militare dar calculate pe legea civila 263, sau a celor stabilite după 2016 Cfm legii 223. În același timp pensiile civile au crescut de la 871,7 lei punctul de pensie în 2016 la 1442 lei în 2020, deci o creștere a tuturor pensiilor publice de 65,4% în aceeași 4 ani.Deci cei 70 % dintre pensionarii militari rămași în plată au pierdut. Dacă ar fi trecuți din nou pe legea civila pensiile lor ar creste spectaculos cu aproximațiv 50 % fata de cât au acum iar bugetul de pensii al CNPAS ar trebui crescut cu vre - o 13 miliarde lei. În prezent pensiile militare se plătesc din bugetele ministerelor Mapn și MAI. Și sunt în jur de 9 miliarde lei anual. Matematic în loc de economie la bugetul de stat pentru pensiile militare vor trebui sa mai pună încă vre o 4 miliarde lei în plus.
Apropo dace este austeritate sa înceapă întâi cu salarizarea și indemnizațiile președintelui, miniștrilor, parlamentarilor care sunt umflate prin tot felul de artificii.inca din 2017 .. În administrația publica le-au permis sa și facă salarii cât mai mari. În alte instituții de stat, agenții etc sunt salarii de mii de euro lunar dar pe alea nu le vede nimeni ASF, CURTEA DE CONTURI, AVAS, ANPC, ANCOM, ANA, ANRE..... Pensiile pe baza de contributivitate de fapt nu înseamnă că banii tai se aduna într-un cont iar în momentul în care ieși la pensie, banii adunați se întorc la tine sub forma de pensie... Doar pilonul 2 are acest principiu... La Pilonul 1 din banii care se rețin angajatului se plătesc pensiile din prezent însă pentru ca nu sunt suficienți se mai completează de la bugetul de stat cu sume mult mai mari decât pentru pensiile speciale.Atât la civili cât și la militari vârstă de pensionare se poate reduce cu 13 ani datorita condițiilor în care ai lucrat (grupe de muncă), diferența este doar ca militarii se pensionează la 60 ani iar civilii la 65.Chiar și în legea 263 când avea și capitole pentru pensiile militarilor și polițiștilor vârstă de pensionare era tot 60 ani iar pentru condiții de munca putea fi redusa cu 13 ani... Sunt putini dintre militari și polițiști care se pot pensiona la vârsta de 47 ani. În legea civila sunt aceleași condiții pentru anumite categorii profesionale tocmai pentru ca s a constatat ca media de viata a militarilor si polițiștilor sau a altor categorii profesionale, aviatori, mineri, lucrători în subteran, platforme maritime, radiații, otelarii, etc, este mai scurta decât a celorlalți civili... Nu va mai lăsați manipulați de cei care au alte interese cu acest subiect, pensiile speciale. Asa cum am scris mai sus prin trecerea pe legea civila nu se va face economie ci din contra cheltuielile vor creste.. Pentru cei 1900 magistrați și restul pana la 9000 de pensionari speciali, da vor scădea pensiile dar nu vor fi anulate în totalitate cum cred marea majoritate din tara asta care nu gândește, însă pensiile militare vor creste și vor înghiți scăderea acestora speciale... Pensiile militare in prezent reprezinta 58,5 % din salariul brut pentru ca sunt plafonate de oug 59 din 2017 și 114 din 2018 date pe vremea PSD în 2017 și 2018 și nu mai cresc încă din septembrie 2017 odată cu salariile celor din activitate ci au crescut doar cu inflația.. Anul acesta nici măcar cu inflația.

Burebista spunea...

Sa luam ca exemplu un militar sau polițist vârstă 50 ani, care se pensionează anul acesta și care are salariul brut egal cu salariul mediu brut pe economie 5429 lei... Are vechime în serviciu 26 ani ( în condiții deosebite, fosta grupa 1 de muncă, pentru care vârstă de pensionare poate fi redusa cu 13 ani din cei 60 ) + 4 ani școală militară vechime asimilată în total 30 ani. Militarul / polițistul deține și decorația și brevetul Semnul Onorific În Serviciul Patriei pentru 25 ani de activitate și rezultate meritorii (Cfm art 8 din Legea 80 din 1995 acest semn onorific aduce un plus la cuantumul pensiilor militarilor și polițiștilor de 20 %). Presupunem ca militarul/polițiștiul a avut în întreaga cariera un salariu brut egal cu salariul mediu brut pe economie (deși s ar putea sa fi avut mai mult).
Ex calcul pensie pe legea 223
Calcul pe legea 223.
Pentru ca are 26 ani grupa 1 de muncă se mai adaugă 13 ani vechime cumulată, total 39 ani + 4 ani școală =42 ani. Pensia militară pentru 25 ani vechime cumulata reprezinta 65 % din baza de calcul la care se adaugă câte 1 % pentru fiecare an care depășește 25 ani. 65 % +17(42-25) = 82 % + 9% (contribuția la pensia suplimentara la peste 25 ani de activitate) =91%... Prin lege pensia nu poate depăși 85 % din baza de calcul deci se pierd 6%...
85%x 5429 = 4615 lei + 20% ( decorația Semnul Onorific) =5538 pensie brută... Impozit 10% pe ce depășește 2000 lei, - 354 lei = pensie netă 5148...
Conform oug 59 din 2017 pensia netă în plată nu poate fi mai mare decât media soldelor nete corespunzătoare mediei soldelor brute, deci 5429 - 35%(CAS +CIBS) - 10%(impozit) = 3176 lei.
Deci pensia militară plătită este de 3176 lei net.
Acum calculul pe legea 263.
5429 salariul brut / salariul mediu brut pe economie 2020 5429 = 1 punct pensie mediu anual. Pentru cei 26 ani grupa 1, se mai acorda încă 50% la punctul de pensie, deci 26 x1.5=39 + 4 de la vechimea asimilată =43 puncte / 30(ani stagiu complet cotizare militari) = 1.4333 x 1,41 indice de corecție 2020 = 2.0209 +9% pensia suplimentara = 2.2028 x 1442 punctul de pensie = 3177 lei + 20% suma corespunzătoare semnului onorific = 3812 lei pensie brută
3812 - 181 (10%impozit pe ce depășește 2000 lei) = 3631 lei net pensie în plată.
Deci pensia netă în plată calculata pe legea civila 263 de 3631 este mai mare cu 455 lei net decât pensia militară calculata pe legea 223 plafonata la nivelul salariului net.
Numai din acest calcul se vede clar ca prin recalculare aceasta pensie militară va creste cu 14, 33 %.
Luând în considerare ca este un calcul pentru pensia medie din toate cele 160000 pensii militare pentru care se plătesc 9 miliarde lei creșterea va fi la 10. 2897 miliarde lei pentru aceste pensii..
Un calcul simplu dar țineți cont ca soldele/salariile militarilor și polițiștilor au fost în medie cu 30 % peste salariul mediu brut pe economie din fiecare an mai puțin în ultimii 2 ani când datorita legii salarizării unice bugetare 153 militarii și polițiștii au fost puși la coada creșterilor salariale, cu coeficienți fiarte mici în raport cu specificul, complexitatea și pericolul muncii având cel mai mare coeficient la subofițeri de maxim 1.74 x salariul minim pe economie, la Colonei 2.74 x salariul minim pe economie și la generali, șeful statului major general al armatei române coeficient 4.35 x salariul minim pe economie. Legea doamnei Olguta Vasilescu care avea o ura deosebita pentru militari și polițiști... Pana și o asistenta șef cu studii superioare are coeficient de salarizare mai mare decât șeful statului major general al armatei Romane... Nu mai zic de primari, șefi de CJ, prefecți, directori la stat prin ministere sau agenții etc care au coeficient de salarizare în jur de 8 - 10 x salariul minim pe economie brut....

Burebista spunea...

Le-am trimis toate comentariile de mai sus, sper sa bage la cap ceva din ele.. 🤣

Ein Stein spunea...

@avia
Esti vai de capul tau prietene, cine nu e de acord cu prostiile pe care le debitezi e pesedist. Daca ai avea macar vreo urma de sentimente de "dreapta" si ai avea habar ce e aia tu ar trebui sa fii primul revoltata fata de guvernul socialist al lui Citu. Ca sa te destept nitel:
90% din actiunile guvernului, vizibilitatea ministrilor, promovarea de acte normative, etc. sunt legate de pensii, salarii, sanatate, domenii strict specifice de stanga. Iar din bruma de procente ramase, in domeniul economiei, masuri de acordarea de ajutoare banesti firmelor si companiilor private, culmea, masuri tot stanga si complet impotriva doctrinei de dreapta. O fi bine, o fi rau mai putin conteaza, cred ca majoritatea cetatenilor habar nu au cine e ministrul Economiei, Dezvoltarii, Industriilor, sunt convins ca nici tu nu ai habar, in schimb de Turcanu stie tot romananul, sau de Voiculescu. Nicun scandal nici in Parlament sau in presa despre vreo masura de dezvoltare economica, de crestere a competitivitatii in piata muncii, dezvoltarea cercetarii, de exploatare de resurse, nimic. Ba scuze, in cresterea competitivitatii in piata muncii sustin in continuare si chiar au marit salariul minim pe economie, alta masura de stanga. Abureli cu infrastructura si autostrazi sunt tot masuri de stanga. De dreapta nimic, nimic, nimic.
Tu nu si nu peeseedee in loc sa-ti versi naduful pe cei care-ti inseala asteptarile liberale. Dar cum sa o faci tu un comunist inrait impotriva unui partid socialist, sunteti voi ai vostri, un clan de mafioti obraznici cu ochii numai dupa furat.
Cam asta e, dar sunt convins ca gasesti tu explicatii sau peeseedee, titlul articolului iti vine ca o manusa.
Mafiotule.

Ein Stein spunea...

Priviti poza de grup si diferenta de tratament a jigodiilor de la jandarmerie intre brutalitatea cu care a fost incatusat si arestat un pensionar, fost militar am inteles si prietenia si jovialitatea fata de manelisti. Poate ne explica mafiotul blogului care e treaba, probabil tot peeseedee e de vina.
Poza asta ar trebui trimisa ministrului de Interne alaturi de filmul cu brutalitatea asupra pensionarului, dar probabil nu-i pasa.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/surse-adi-minune-si-tzanca-uraganul-amendati-de-politisti-la-o-petrecere-din-bucuresti.html

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am urmarit clipul in limba spaniola cu Ciolannus: N-am ras de ani de zile cum am ras la poantele astea!
@Gelu Olescu: Au reusit ,,dezbina si stapaneste!'' Cu analfabetii din jandarmerie e o poveste veche, se stie, asa ca ne bocim de pomana! Ofiterul trebuie sa-i bage la tentativa de omor si abuz in serviciu. S-a vazut clar ca avea masca si a fost urmarit sa i se faca rau, sa fie abuzat.
@ Monteoru, lasa-ma pe mine si ocupa-te cu montele la oi sa aiba miei de Pasti. Acesta este un blog de centru stanga, deci plictisitor pentru fanaticii dreptei, asa ca du-te pe #Rezistii, liberalii si basanistii tai, ca sunt destule de halit cu gura plina. Du-te cu Ceausescu in turneu cu capra, sa dai cu clanta la politicieni pe unde-i prindeti, ca vad ca-ti merge pocnitoarea cu gingii! Asa ca nu ma impresionezi, daca vrei din berbec de turma sa fii si caine de urmă, de muscat de bucă!

Leon spunea...

@Bure, foarte bine ca le-ai trimis, dar in graba ai unele mici erori:
-Numarul magistratilor pensionari este peste 4000 (in dec.2020= 4133), nu 1900.
-Punctajul pentru cei 4 ani de Scoala militara este de 1 punct(0,25/an x 4 ani), vezi art.97 din L.263/2010.
-Pensia Suplimentara (9%) are un punctaj separat, intre13%-22% si se aduna la Total puncte realizate(art.168 din L.263/2010).
PS. Pe Olguta s-o lasam in pace, acum se ocupe de Primaria Craiovei !
N-ai observat ca OUG. nr.8/2021 elimina noua formula de calcul a pensiilor civile in functie de Valoarea Punctului de Referinta ?

akord 75 spunea...

Burebista
Impropriu spus: "cresterea cu inflatia..."
Nici macar nu poate fi numita "crestere".In nici un caz!!

Leon spunea...

D-na Doina Parcalabu a fost Presedinte aĺ CNPP la data aparitiei L.263/2010 intrata in vigoare la 01.02.2011, dar NU avea treaba cu Pensiile militare, acestea fiind platite de cele 3 CPS-uri, din Bugetele acestor institutii !
Dupa parerea mea, este cea mai bine pregatita dintre cei care se plimba pe la Televiziuni..!

Leon spunea...

Poate ne explica cineva care a iesit la pensie(militara) dupa 15.09.2017, ce date are inscrise pe Talonul de pensie din luna Februarie 2021 in comparatie cu cel din luna Decembrie 2020..!!
Ar putea fi o explicatie de ce MApN are un Fond de pensii mai mare cu 15% in 2021 fata de 2020 !

M spunea...

😂😂😂

Analfabet juridic cu limbaj specific unui militar!!!!
Iubitorule de infractori, dacă boul ăla arăta buletinul nu era trântit la pământ. Ce e atât de greu să înțeleagă și mă mintea ta ancrasată de alcool?
Când te oprește o autoritate a statului ai trei variante:
1. Te oprești și colaborezi
2. Te oprești și nu colaborezi
3. O iei la fugă.

Alegi în plm ce vrei să faci și suporți consecințele. Sigur o să fie idioți care cred că un grad le permite să încalce legea. Mentalitate de cocalar!

Ești penibil cum insiști că militarii pot încălca legea pentru că sunt militari. Ce jegos comportament.

PS la un comentariu mizerabil nu pot să răspund civilizat. Nu meriți băi!

M spunea...

@Cornelius

Mă decepționați. Îl înțeleg pe Olescu că știu că nu îl duce capul dat că întreb: de ce dracu nu s-a legitimat? Putea să aibă zece măști, te oprești și te legitimezi. Te comporți că un idiot, ești tratat ca un idiot!
Am mai spus: când sfidezi autoritatea te înscrii pe o traiectorie clară care duce la folosirea forței. Idioata care a filmat a făcut mai mult rău pentru că o dată începută acțiunea jandarmii nu mai puteau renunța.

Ce dracu e atât de greu? RESPECTAȚI ȘI SUNTEȚI RESPECTAȚI!

Ofițerul s-a făcut de râs ca o panaramă penibilă ce e!!!! 😁 Ce stupid!! Dacă ești în postul de pază la un depozit și vine unul la tine și zice dă-mi voie sa intru în unitate sărind gardul că sunt de la jandarmerie tu îi dai drumul?

un oscar = o pensie spunea...

si totusi cu solda de functie de 1000 de lei se iese cu pensie de 13-15.000 la ofiteri ,din cauza la n sporuri

M spunea...

Aseară un sindicalist din învățământ spunea că ei au în jur de 15.000 de cadre care cumulează pensia cu salariul.

Nu auziți de asta. Se dau mereu cele câteva exemple de polițiști care s-au angajat la Poliția locală.

M spunea...

Rromii au fost de o sută de ori mai deștepți decât idiotul de ofițer. Au dat buletinele, au luat amendă. Gata!!!!

Dacă nu înțelegi asta nu am ce să fac!

Prostia și fudulia se plătesc! Bravo jandarmilor că nu s-au lăsat intimidați și au aplicat legea!
Dacă ofițerul era ofițer și nu un idiot se legitima, se îndepărta de cea care filma, își declina calitatea și 99% jandarmii îi dădeau drumul. Pe vremea lui Ceaușescu se numea "lipsă de orientare"
😂

M spunea...

Corect. Mici inadvertențe dar comentariul e corect și ... cum să zic?... făcut cu suflet. Din păcate când e vorba de bani nu mai au loc sentimentele.

avianyc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Cand intru in gura lumii proaste, fara minte, o fac cu p....a goala inainte!

avianyc spunea...

Nu incurajez nerespectarea legilor si nesupunerea la cerintele organelor in drept ,dar cred ca totul trebuie judecat de la caz la caz.
Cine este in fapt ofiterul pilot av ing Simion Dascălu trântint cu capul de caldaram de prostii statului ,golani intrati in serviciu pentru o paine alba si o pensie mai mare ca a ofiterului prin pile si cotizatii ca sergenti angajati transformati apoi in subofiteri peste noapte.Asta sunt astia ,analfabeti la propriu si figurat ,aroganti cu puterea bastonului fara judecata la purtator .
Noroc că nu l-au trantit in asa hal ca sa se loveasca cu capul de bordura de pe marginea trotuarului din partea in care a fost trantit , că isi putea crapa cutia craniana pe lângă julitura de pe fată - de competenta medicului legist.
Un 10 August fara gaze de data asta.
Oricui o sa dea dreptate justitia asa ceva trebuie sa dispara din practica unor neinstriti ,poate chiar odata cu ei din aceasta institutie. Legea trebuie respectata ,dar abuzul si incompetenta trebuie sa dispara.
Si daca stau si ma gandesc ca mai nou se admite intrarea in institie si cu tatuaje ,ma ingrozesc ce va urma !!!!!!

https://www.antena3.ro/actualitate/simion-dascalu-romanul-care-vrea-sa-l-dea-in-judecata-pe-barroso-185265.html
https://evz.ro/marte-inventia-simion-dascalu.html

spiritul lui Haret spunea...

Olescu@Un minus al legii actuale este faptul ca a permis sa se strecoare prin usa din dos a unora care nu sunt militari de profesie.Fara a cel putin 25 ani vechime cumulata nu ar trebui sa i se acorde statut de pensionar militar.Acestia capuseaza MApN.Dupa ce aproximativ 10 ani a tras de timp prin MApN si alti 20 ani a stat in civilie cu burta la soare acum are nerusinarea sa pretinda ca are pensie de subzistenta.
In alta ordine de idei.Jandarmii ,multi dintre ei sunt rude apropiate ale celor din MApN si isi fac datoria.Au si ei uscaturile lor care fac exces de zel.Am participat la multe proteste anti Basescu si Boc si daca ne-am manifestat in limitele legii nu am avut de suferit.Ca pensionari militari suntem respectati de jandarmerie.Si noi trebuie sa respectam legea fie ca e proasta sau nu.In plus nu scrie pe spatele nostru ca suntem militari.

Burebista spunea...

Chiar și asa pensia calculata pe legea 263 tot iese mai mare decât cea pe 223 din prezent.
127 nu se va mai aplica niciodată, cu valoarea de referință punctul de pensie /25 x număr total de puncte din toată activitatea.

monteoru spunea...

Lasa sa treaca pe contributivitate poate asa scapam de tot felul de capuse care s-au strecurat prin usa din dos in randul pensionarilor militari
.Prea multe carpe se pretind ca sunt militari de profesie.Unde mai pui ca pretind ca sunt pamfletari.

Burebista spunea...

26 x1,5=39+1=40+22%= 48.8 /30 = 1.6266 x 1,41 = 2.2935 x 1442 =3307 + 20% = 3969 brut și 3772 pensie netă în plată conform 263..
Mai mare cu 596 lei net decât cea netă plafonata pe legea 223 de 3176 lei...
Deci în procente creșterea este de 18, 77 % pensie netă în plată pe legea 263.

Xman spunea...

Stat politienesc mafiot...Marea noastra majoritate traim in mici localitati de unde cei in putere cam sunt plecati la lucru in strainatate.Au mai ramas doar pensionarii, ceva copii si cativa tineri.Efectivele de politie si jandarmerie sunt la fel de numeroase...O reforma a statului in acest sens ar fi de ajustare semestriala a efectivelor in functie de numarul locuitorilor...Ca sa nu mai spun ca pe vremea cealalta erau doar cativa militieni care stapaneau fenomenul infractional foarte bine.Despre faptul ca in aceste mici localitati de munte, panaramele au injumatatit padurea sub privirile "ingaduitoare" (oare de ce?) ale politiei nationale,locale si jandarmeriei nu se sufla o vorba,iar despre fosta industrie locala care s-a volatilizat ce se mai poate spune...Intotdeauna cand cei de la administrarea tarii au ajuns acolo doar prin jaf asa se intampla...

Xman spunea...

https://lumealibera.ro/interviu-cine-are-pensii-speciale-in-germania-cat-castiga-profesorii-judecatorii-pilotii-ofiterii-aici-nimeni-au-are-pensie-mai-mare-decat-salariul/ de la minutul 38 veti auzi ca in armata germana un militar iese in rezerva la 60 de ani cu o pensie bruta de 71.7% din ultimul salariu (solda) bruta.

Xman spunea...

https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/economy-finance/dp125_en.pdf

Leo spunea...

Iar atunci , maciu (măcelaru') era director adj. al Casei de Pensii Publice Naținale.

Burebista spunea...

Nu exista nicio solda de funcție de 1000 lei... Nici măcar la soldați..
Solda de funcție nu poate fi mai mica decât salariul minim brut pe economie. Solda de funcție în cuantum compus de la militari în care au fost introduse în 2011 sporurile care altfel s ar fi pierdut pentru ca nu mai erau prevazute de lege a fost întotdeauna mai mare decât salariul minim brut pe economie. Numai în 2017 la subofițerii și soldații angajați în anul 2016 solda de funcție în cuantum compus era mai mica decât 1450 lei și începând din august li s-au dat retroactiv bani din urma de la 1 februarie..ajungand sa aibă solde de funcții aproape cât un plutonier cu 10 ani vechime, însă sporurile de toxicitate și condiții grele au rămas calculate la solda de funcție 2010... Un plutonier adjutant șef / agent șef principal are în prezent o solda/salariu de funcție în jur de 4000 - 4200 lei brut, gradație 560, solda/salariu grad 395, spor condiții grele de muncă și toxicitate în jur de 290 - 300 lei, ( solda de comandă 75 lei care are, oskar 700 lei, care are), ( spor de solidaritate neuropshihica, care are) plus sporurile pe baza de pontaj de noapte sau sdsl, zbor, scufundări, sărituri etc..(care are)....
Deci la un simplu calcul fără sporurile pe pontaj
4200 +560+395+300 =5455 brut /3191 net + 1050 norma de hrana + 260 norma echipament.
Pensia în plată va fi egala cu 3191 lei net... Dacă are și sporuri pe baza de pontaj + oskar etc mai poate creste cu între 400 - 800 lei net...
La ofițerii superiori cu funcții de conducere sumele se dublează cu aproximație... Fără oskar și comanda cam 6000 net cu oskar și comanda cam 7500 - 8000 net...

avianyc spunea...

@ dr calinmihai

O intrebare de specialitate.
Este corectă din punct de vedere medical procedura jandarmilor de a trânti de asfalt/beton soldate cu julituri pe față si imobiliza prin forta si proceduri care pot pune viata in pericol un vârstnic cu MASCA pe figura si care posibil poate sufera si de afectiuni cronice precum HTA, insuficienta respiratorie ,ast bronsic ,etc.

Iulian Mareș spunea...

Habar este cel mai pregătit!
Preda rezistența materialelor la UPB București!

Viorel spunea...

Domnule Leon, v-am explicat într-un comentariu pe topical anterior. Cei 15,55% se duc pentru pensionari care beneficiază de Indemnizație conform Legii nr. 168/2020 și vor fi cam mulțișori având în vedere că misiunile externe au început din anul 1991 (Cp., B., Observatori militari, etc.) plus cei care intră în sistem (se pensionează), cei care ies (decedează) sunt mai puțini (nu cum afirmă unii / în grafic aș spune) și în sfârșit o rezervă în caz de …. (ca și pe orice recipient plin cu lichid / plus-minus 5 ml).

Andrei spunea...

Xman. Plus 80-100 mii euro pt achizitionarea unei locuinte, ca in multe alte tari, de altfel.

Iulian Mareș spunea...

Întrucât nu avem kiar toate datele putem concluziona cu exactitate? Nu.
Nu cred ca un om fără CI la el trebuie încătușat si dus la secție...cum nu cred ca doi jandarmi se iau aiurea de oameni pe strada...

M,
Sa nu uitam ce timorati/jenați si începători au fost cei 5-6 jandarmi, comandați de un maior care încercau sa-l legitimeze pe dementul de Ceaușescu.
Dacă ragi pe domeniul public nu îți iei amenda?

Xman spunea...

Trebusoara asta trebuie s-o inregistrezi la osim.E tare,foarte tare.M-ai binedispus.

Iulian Mareș spunea...

M,
Eu ma legitimam si luam pe domnuca cu filmatul la Hanul lui Manuc!...🤣🤪😜

*Când ești tânăr alergi după femei, cand ești la vârsta noastră fug fetele după noi, dacă vad un colț din cupon!

y spunea...

Respectăm necondiționat și supuși orbește și DIKTATURILE medicale, criminale și iraționale, impuse prin forțele represive ale poliției, jandarmeriei și în curând ale poliției militare?

Ein Stein spunea...

@M
Dramatic este ca indivizi ca tine au ajuns la pensie fara sa cunoasca prevederile legale in baza carora si-au desfasurat activitate. Fac eu cu tine acum curs de CHOLR:

L550/2004
Art.27
b) să legitimeze orice persoană când există indicii temeinice că a săvârşit, săvârşeşte sau se pregăteşte să săvârşească o faptă ce constituie infracţiune ori contravenţie, precum şi persoanele care solicită intrarea într-un perimetru legal restricţionat;

Doar in conditiile legii poti fi legitimat nu cand i se nazareste unui buhai cu epoleti si catuse ca ar vrea el sa te cunoasca.
Care e temeiul legal prin care cele doua brute au vrut sa-l legitimeze pe respectivul pensionar? Care e temeiul legal pentru excesul de forta?
Institutia Jandarmerie are rolul de a-l apara si proteja pe cetatean nu de a-l timora si brutaliza. Mentalitatea asta de militian ar trebui sa va iasa din narav.
Sper ca cele doua gorile sa fie concediate si date pe mana parchetului pentru abuz de forta. Eu sincer te inteleg, incerci sa va tineti spatele unii altora, spirit de turma ca la maimute sau bivoli, problema e ca turma asta trebuie pusa in slujba cetateanului, conform legilor si nu functionarea dupa bunul plac.

Iulian Mareș spunea...

Plata cu ora!
Insa, sa spună despre plata cu sedinta la meditații si la orele de clasa mai fara determinare...

Ein Stein spunea...

Amice nu ne mai imbrobodi tu cu solda de functie, bati campii cu gratie. Tu confunzi, voit, solda de functie cu cuantumul compus al soldei. Lasa-ne. Voi militienii chiar nu aveti vreun blog similar unde sa va mintiti intre voi?

GO spunea...

Am aflat. Persoana a marturisit in clar ca este ofiter in rezerva. Are declaratia inclusiv pe Digim "Deci dacă v-ați gândit că am părul alb, vă mai repet o dată. Sunt ofițer al Armatei Române în rezervă ...". Clar!

Am solicitat jandarmeriei sa precizeze gradele in clar ale jandarmilor care l-au agresat pe acel ofiter in rezerva. Pt. a formula plangere penala pt. subminarea autoritatii militare.

Adică, dacă tot au statut militar - deși nu au nimic în comun cu armata, să învețe și jandarmii, ca imobilizarea/agresarea unui militar (dacă apar astfel de situații) se efectuează întotdeauna de militari cu grad cel puțin egal cu al militarului agresat!

Înțelegeți, milițienilor? Un soldat nu pune mâna pe un caporal, nici un caporal pe un plutonier și niciun plutonier nu pune mâna pe un maior și nici un locotenent nu pune mâna pe un colonel! Gradele militare sunt unice, și desemnează ierarhia militară. Doar poziția militarului diferă (activitate, în rezervă sau în retragere), dar gradele militare sunt unice.

Așadar, din imagini rezultă că niște subofițeri au agresat fizic un ofițer! Explicații oficiale? Nema! Asa cs o sa dati la Tribunalul Militar.

Huhu Rezea spunea...

@Einstein
Tot continui să nu înțelegi că actualul cuantum al soldei de funcție este un cuantum compus, așa cu a fost definit de L 285/2010?

Leon spunea...

@Viorel, vreau sa vad un Talon de pensie MApN din aceasta luna, de la un coleg pensionat dupa 15.09.2017, sa vad daca bate BRUTUL cu NETUL, fara IMPOZIT...!!!

Gigi spunea...

@Burebista
Pensiile indexate cu procentul de inflaţie nu cresc,ci doar acopera intr-o mica mãsurã cresterea preturilor la anumite produse,zic ei,de bazã. Inflaţia o resimtim noi in buzunar,nu procentul pe care îl dau cei de la statistica.V I se pare cã din 2016 puterea de cumparare este aceeasi cã s-a indexat pensia pânã anul trecut inclusiv? De ce nu s-a indexat şi cu 50% cresterea SMed.Brut? Cã aşa a vrut Roşcata din Bãnie la propunerea marilor Gulerati!

Ein Stein spunea...

@Huhurez
Pai aia am spus si eu, am uitat sa pun un "de functie" pe undeva. Cei angajati deja in 2009, la VRS x coef functie li s-au adaugat sporuri pana cand au atins pragul de obligativitate salariu minim de 1450 lei si aia e solda functie in cuantum compus, probabil peste 50% dintre militari au solda de functie de 1450 lei.
S-a mai discutat in trecut cum un SGV nou angajat depasea ca solda lunara un plutonier adjutant sef tocmai in baza acestei inginerii financiare.

Iulian Mareș spunea...

A3, asa ceva? Urmărești, acest post?...nu mai vezi tu participarea la Internationala 5!
Știi care este legatura intre acest incident si 10 august?
Tot bordura! Stii tu de ce! Era si ing si pilot? Fost...sau doar navigator?
Nu inteleg ce te deranjează tatuajele. Azi mulți își tatueaza emblema de pe steagul de recunoaștere pe umăr.
Dacii, bărbați și femei, se tatuau pe față. Un occident este tatuat...sprâncene, sâni, penisu, buci, etc...si au șuruburi si piulițe prin nări, buze, limbă si alte buze... Tocmai dumneata, sa critici occidentul?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@M despre legitimare sunt foarte de acord cu dumneata si subscriu, si chiar am o ciuda pe cei care prefera bataia in loc de legitimare, meritand aici sa se dubleze pedepsele. Domnilor, indiferent ca esti sau nu vinovat, trebuie sa ne legitimam, pentru ca Legea asa scrie si se aplica forta si constrangerea in atari situatii! Nu este in schimb cunoscut de catre cei de la fortele de ordine tactul, rabdarea, o anumita intelegere cu empatie si un anumit comportament in situatiile extreme cu landra de jurnalisti in preajma, cand sunt legitimati cei in varsta, cu handicap sau vadita inferioritate. Politistii in varsta nu au un asemenea elan brusc al zelului in serviciu. La scena respectiva n-am agreat refuzul la legitimare, insa punerea sub sechestru legal s-a facut cu actiuni de sufocare si puteau sa-i declanseze un accident vascular. Erau cam sapte-opt jandarmi pe acel pensionar fragil fizic. Trebuie lucrat cu cei tineri foarte serios, educati de instructori cu experienta si psihologi pentru fiecare situatie in parte, insa noi suntem departe cu asa ceva, si sa nu ne miram ca si in SUA si alte state civilizate se intampla, pentru ca nu exista procupare cand vrei sa ai un stat politienesc in stari de pandemie si globalism. Noi, rezervistii, sa facem si pe dracul in patru sa nu ne expunem public cu astfel de situatii extreme, care sa dauneze trecutului nostru militar, in asamblu si sistemului de care se bucura publicul larg. Daca eram eu, ma lasam legitimat si cautam cu intelepciune sa rezolv situatia, astfel incat sa nu devin obiectiv central si sa mai bag la mijloc si armata pentru actiunile mele individuale in public, asta sa se inteleaga. Cercetarea cazului va scoate la lumina adevarul.

Huhu Rezea spunea...

@Leon
Nu ai înțeles că domnii care au iesit la pensie după 15 09 2017 au pensia in plata egală cu media soldelor nete din cele 6 luni alese?
Nu ei plătesc impozitul din cuantumul brut, brut stabilit după adăugarea sporului OMM la plafonul de 85% din art. 30, ci statul.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Avianyc, acest caz poate deschide o cutie a pandorei, care va mobiliza, daca se vrea, sefii din sistemul de ordine publica privind anumite proceduri de abordare a celor care se prespune ca au incalcat legea, sa se reinstruiasca trupele, sa se traseze linii pricipale de proceduri care sa nu puna viata in pericol, mai ales cand nu exista o vadita agresiune cu arme albe sau de foc, cand sunt batrani, femei, copii, femei gravide, persoane cu handicap. Noi, civilii in ansmablu, sa fim informati prin mass media, organele de ordine, pliante, etc, ca legitimarea este obligatorie si de nerefuzat si putem in astfel de situatii sa fim agresati, cu acoperirea legii, pentru indetificare. In general, cei orgoliosi si care se pretind total independenti si indiferenti in fata autoritatii statale au de suferit asemenea scene, uitand de zicala: ,,Unde-i Lege, nu-i tocmeala,'' chiar daca statul e mafiot sau oranduirea nedreapta! Eu, de fiecare data cand am ajuns in situatii de contact cu organele de ordine, m-am supus legitimarii sau interogatoriilor lamuritoare, stiind ca tergiversarile, contrarile sau opunerea imi vor dauna, si cand te mai stii si bolnav o lasi naibii de cârâiala, ca nu te duce niciodata la bine! Capul plecat, sabia nu-l taie...

Leon spunea...

Da, Huhule, dar se pare ca MApN solicita (in Buget) acel Brut din Decizia de pensie, si trecut pe Talonul de pensie, iar Diferenta pana la Net ramane in "custodia" ministerului
PS.Am inteles ca sunteti in posesia unui astfel de Talon, trimis de un coleg..!!

Xman spunea...

https://evz.ro/scrisoare-deschisa-a-unui-militar-roman-catre-realizatorii-de-televiziune-nu-sunt-mercenar.html

Leon spunea...

Iulica, cu sinceritate iti spun ca pana la aceasta ora eu n-am ajuns la A 3 !
L-am urmarit la TvR 1 pe Dinescu si acum pe Fuego la TvR 2...!

Alex spunea...

Jenant a fost modul de actiune al jandarmilor dar si raspunsul si comportamentul domnului pensionar militar.Era foarte simplu ca acesta din urma sa scoata C.I.sa o prezinte subofiterilor ,apoi pe parcurs sa explice in putine cuvinte conjunctura prin care a ajuns sa incalce prevederile legii.Imposibil ca jandarmii sa nu-l fi inteles.Refuzand sa se legitimeze a obligat pur si simplu jandarmii sa-l retina in incatusandu-l.Problema se putea rezolva pe loc ,facandu-i o perchezitie corporala sumara, fiind obligati de aceasta data sa aiba si un martor care sa asiste la acest procedeu.Daca in urma p.c.s. nu se gaseau asupra dumnealui documente care sa-i ateste identitatea, se proceda la insotirea sa la sediul politiei,urmand sa i se stabileasca identitatea.Gandind omeneste,cand o senatoare grohaie peste tot ca nu poarta masca si-i indeamna pe toti sa nu poarte,cand participa la chefuri cu zeci de persoane fara a respecta masurile anticovid,cand asa zisii interlopi a-i lui peste trec pe langa politisti si ii baga in ma-sa fara a purta masca,jandarmii au actionat la futui mama lui.
Contraventia pe care o savarsise al nostru nu prezenta un pericol social iesit di comun.Puteau sa-l opreasca ,sa-l atentioneze intr-un mod politicos si poate mosulica nu mai comenta.Cu un avertiment verbal se termina totul.
Ca tot povesteam noi de activi.Ii doare la baston de noi.Poate baietii-l tranteau mai tare ,daca contravenientul era pensionar M.A.I..
Toata treaba tine de atitudine.Spuneam cu destul de mult timp in urma ca indiferent ce grad a-i avut ca activ,iesind la pensie esti doar un pensionar,fara functie,fara grad ...un batranel simpatic.Izbitura de pamant am impresia ca a fost direct proportionala cu gradul.Numai dupa zgomotul produs ,cred ca o fi fost lt.col.Ma insel oare?!

Viorel spunea...

Domnule Leon, am sunat un coleg ce a ieșit la pensie în luna august 2020 cu gradul de Plt.maj. L-am rugat să-mi citească de 3 ori cele scrise pe cuponul de pensie pentru că unele lucruri nu corespund comparative cu textul cupoanelor emise până la data de 15.09.2017. Redau: Pensie brută = 5.972; Impozit = 397; Drepturi în plată = 3.425. Notă (asta nu este trecută pe cupon): 3.425 + 397 = 3.822. / 5.972 - 3.822 = 2.150 (probabil impozitul plătit de stat cum zice domnul Huhu Rezea).

GO spunea...

@M! Vedea-te-as ridicat de un fruntas de la Pol. Militara. Asta ca tot a bagat Pol. Militare, atributii in acest sens. Si cu niste bastoane dupa ceafa. Asa poate pricepi cum este treaba cu ierarhia gradelor in armata.

Bai, frate! Tu nu ai inteles nici macar elementarul din statutul militar? Nu pune mana soldatul pe caporal, nici caporalul pe plutonier, nici plutonierul pe locotent si nici locotenentul pe colonel. Ca in cazul asta, s-a dus dracu' orice ierarhie militara. Si putem sa ne facem dreptate cu mitraliera, singuri!

Oricum, sper sa se implineasca ceea ce se aude. Cu demilitarizarea jandarmeriei. Taie frunze la caini intr-o tara unde portul armelor este interzis.

@spiritul lui Haret. Agresarea unui militar de grad superior, de catre un militar de grad inferior, este blasfemie. In alte vremuri, impertinentular fi fost executat pe loc.

CEZAR spunea...

Nu are NICIO RELEVANTA faptul ca a spus ca-i ofiter rezervist ! Toti infractorii..teroristii etc pot spune asta...,
Trebuia sa dovada de tact sa previna conflictul..SA SE LEGITIMEZE.....
Daca nu ma insel..el a zis..."VRETI SA NE BATEM...NE BATEM..."??
Imi pare rau a GRESIT FLAGRANT...,mai era si o ..muiere care-i tinea isonul....
Sa plateasca AMENDA...si sa zica multumesc.....
Sa zica multumesc ca nu a incasat-o mai rau..!!
Sa nu uitam ca foarte multi indivizi ..au ca scop..DOAR SA PROVOACE ORGANELE si apoi ..hai cu jelania pentru compromitere !
Fiind un "inginer "...este elocvent ca nu are aptitudini si nu s- a comportat ca un militar !
NB
Sa fi prins el o oprire a autoturismului , civil fiind..NOAPTEA cu pistolul ascuns sub bancheta...de catre o subunitate de GRANICERI in 89...care sigila o anumita intrare in oras.
O miscare gresita..si te ciuruiau....
Nici legitimatia nu a fost suficienta...le-am spus numarul de telefon unde ma pot verifica...numele comandantului ..si pentru ca eram in aceiasi curte ..nume de colegi graniceri cu care ma cunosteam..etc...

Andrei spunea...

Scuze, strict la afirmatia ta, fapt este ca: o persoana in civil care s-a declarat a fi ofiter in rezerva, a fost imobilizata in urma refuzului de a se legitima. Nu stim ce s-a intamplat inainte de inceperea filmarii. Daca era in uniforma era valabila afirmatia ca "niste subofiteri au agresat fizic un ofiter."

Iulian Mareș spunea...

Procedura este standard în EU si lume, atât timp cât persoana nu se lasă încătușată!

Iulian Mareș spunea...

Totuși, nu era în uniforma si nu știau ca este ofiter (r).

Gigi spunea...

@ G.O
Persoana care a avut un conflict cu Jandarmeroşii respectivi,nu figureaza ca rezervist MapN.
Cel puţin aşa ne spune Site digi 24.ro.

Andrei spunea...

Viorel, la Gl ai fost la a 5-a?

M spunea...

@Cornelius

Gata, stimate, ne-am împăcat. Da, îi acuz pe jandarmi de lipsă de tact, îi acuz că puteau găsi alte soluții. Aici cine zice asta are dreptate.

Totul a plecat de la refuzul de legitimare!

Mult a stricat filmarea. Aia țipa isterică, comportament tipic de intimidare folosit, dacă vă gândiți, și de familiile de rromi.

Vă rog ascultați!!!
Legitimarea nu înseamnă (încă) sancțiune. Dați buletinul, vorbiți calm, vedeți dacă în jur nu sunt civili și alții opriți pentru același lucru și NUMAI ATUNCI VĂ DECLINAȚI CALITATEA DE MILITAR. Dacă vi se reproșează o faptă minoră, care E POSIBIL SĂ O FI FĂCUT, acceptați acest lucru. Spuneți că sunteți un om serios, militar în rezervă, că va cereți scuze și că veți fi mai atent.
In 99,99% din cazuri veți pleca fără sancțiune sau maxim cu avertisment.

Începeți să ziceți: "vrei să ne batem? Bă tu știi cine sunt eu? Bă nu ai voie sa mă oprești că eu sunt Armata Română ".... Și probabil o sa aveți probleme!


Ofițerul fusese filmat că nu a purtat mască. Jandarmii primiseră ordin să îl identifice. Ce dracu!!!! Am uitat ce e ăla ordin? Îl identificau și scriau lângă numele lui "ofițer în rezervă". Aproape sigur nu primea amenda. Așa a devenit Star pentru o zi!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Ein Stein

Ofițerul MApN fusese identificat prin filmare, in timpul mitingului că nu a purtat mască.
Exact pe articolul citat de tine trebuia identificat.

Acum să îmi zici care E temeiul legal pentru care ofițerul MApN a refuzat legitimarea?

Comportamentul jegos de tip "mie nu mi se aplică legea" specific societății noastre în degringoladă a fost exact cel demonstrat de ofițerul MApN.

Ofițerul MApN a dovedit lipsa de cunoaștere a legii și tupeu.

Înțeleg că va țineți spatele unul altuia, pe modelul clanurilor infracționale.

NU sunteți deasupra legii!!!!

M spunea...

@Iulian Mareș

Dumneata ai minte și bun simț. Cu fătuca nu știu! Prea e isterică!!!😂

GO spunea...

I-a dat Avyanic inclusiv numele.

Leon spunea...

Mersi domn' Viorel !
Deci incerc sa inteleg:
MApN solicita si primeste in Buget la Capitolul ASISTENTA SOCIALA, Total BRUT, plateste pensiile NETE si ramane cu o Diferenta destul de mare, la Buget platind NUMAI 10% ce depaseste 2000 de lei.
Concluzia este ca ministrul Ciuca ar avea bani sa plateasca Pensia minima din Pl x nr.199/2020...!

M spunea...

@Iulian Mareș

In mod normal nu trebuie dus la secție. Problema a escaladat aiurea.

Punerea cătușelor este o măsură de protecție a celui reținut. 😁 Da, da! In țările civilizate chiar așa e. Un om încătușat trebuie protejat de cei care l-au reținut. La noi a intrat în capul unora că e o măsură coercitivă. Nicidecum!

Dar vedeți dumneavoastră: când e vorba de "clanul nostru" sărim că de ce îl ia?! Când e vorba de alt clan: de ce nu îl ia?!
Exact cum zice Xman mai sus! De ce pe ăia cu pădurile nu îi ia? Pentru că, decât să intre în anchetă la fiecare reținere că se găsesc niste amețiți să îi acuze de violență, mai bine se fac că nu văd!

Asemenea comentarii fac forțele de ordine să evite implicarea. Și suferim toți!

Legea trebuie aplicată!

Leon spunea...

@M, daca domnul respectiv a participat impreuna cu doamna care a filmat toata scena, la un Miting in Piata Constitutiei, mai degraba seamana cu o provocare a Jandarmilor !

Draculea spunea...

@ M., mai jagardea esti var cu purcelul lui Huhu Rezea de te admite pe aici la discutii cu oamenii?
De ce nu te duci tu la cotetele tale sa guiti si sa grohai cu confratii tai.Vii aici si ne faci APVisti cu nonsalanta si nimeni nu-ti acorda un dos de mana si un sut in dos? APVista a fost ma-ta pe cand umbla cand cu comandantul regimentului cand cu regimentul comandantului de acuma tu habar nu ai al cui esti.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@M, Salve, Augustus et Roma! Suntem la un numitor comun si e ok! Ofiterul rezervist nu va castiga procesul ce-l va intenta, in modul cel mai cert! S-a vazut clar refuzul legitimarii, incapatanarea si provocarea la violenta fizica catre jandarmi, cerand o cafteala in parte, si cred ca asta a cantarit mult la luarea deciziei de a fi placat si incatusat! Trebuie sa ne detasam total de apartenenta la sistem si camaraderie si sa vedem din unghiul independent al cinstei, corectitudinii si adevarului. Nici daca imi striveau boasele cu catusele nu declaram ca sunt rezervist militar, ca sa nu pun sistemul intr-o lumina proasta, chiar daca nu-l mai iubesc din cauza nedreptatilor! In sistem activeaza oameni corecti, cinstiti si cu o atitudine disciplinata si cu o atitudine dezonoranta nu poti apela la imaginea institutiei MAp sau MAI, pe care le-ai servit candva, ca sa-ti salvezi pielea, dupa ce ai avut un comportament de sfidare si refuz sa te supui unor proceduri obligatorii si legale ale organelor abilitate s-o faca! Mai mult, cu cat creste gradul militar, pretentiile la onoare, demnitate si discernamantul faptelor proprii creste, si a le incalca printr-un comportament neadecvat nu m-ar indreptatesc sa folosesc numele MApN sa-mi acopar PROSTIA sau sa-mi salvez pielea! Pe timpuri, indivizi ca acel ofiter umblau cu caschetele pe suportul lunetei din spate al masinii personale sa se vada ca el este buric in Armata sau Politie, ca sa nu fie amendati sau opriti, uneori poate ca intimidand militienii, si au ramas ancorati in acea mentalitate strabuna, azi apeland si la rand la tigai de la Kaufland la calitatea militarasau de politist sa i se de voie sa apuce tigaia printre primii! Asta poate o fac unii, nu conteaza gradele sau ierarhia, militari sau politisti, dar exista acest fenomen jenant si care ne degradeaza pe toti in fata opiniei publice! Asta o fac si fostii politicieni, primari, sefi de consilii, magistrati, avocati si alte scule la bascule, spre rusinea lor... Le recomand melodia ,,Ia tigaia, na tigaia!''

Leon spunea...

@Viorel, colegul in Decembrie are scris pe Talon:
-Pensie Bruta- 3583 lei
-Impozit - 158 lei
-Drept.de plata 3425 lei.
Deci in Decembrie 2020, Impozitul de 10% se restituie la Bugetul de stat !
Dar din Ianuarie 2021, Impozitul de 10% = 397 lei.!
Dar diferenta de 2150 de lei, unde merge ? (5972-3425-397)..!

Burebista spunea...

O fi ofițer rezerviștal armatei Romane la fel ca nebunul ala de la Iași care era la fel... 🤣

Viorel spunea...

Domnule Andrei, am tot stat și m-am gândit, cine o fi domnul Andrei atunci mi-am amintit de 2 persoane cu același nume (ofițeri / soț-soție), sunteți cumva soțul foste mele șefe (Șef serviciu alimente / Cpt. Andrei L.) cât timp am fost eu merceolog ?

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Xman, un articol sincer, la obiect si realist! Gasesc ca e o ralatare a unei tragedii comune, in toata Armata, chiar si la Min. de Interne fiind aceasta situatie cu ,,mercenarii,'' uneori judecandu-i si noi... Politicul ne-a impins intr-o mocirla diversificata, si pe activi, si pe rezervisti, bagand foamea si disperarea in noi!

Burebista spunea...

Poate citesc și cei care i au luat apărarea acestui,, ofițer în rezervă al armatei Romane " cum era și ala de la Iași...

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/barbatul-pus-la-pamant-si-incatusat-pentru-nepurtarea-mastii-nu-figureaza-ca-ofiter-in-rezerva-al-mapn-1455961

un oscar = o pensie spunea...

Uite ca avem unul pe aici,mares ex-colonel,care are impresia ca el mai conteaza in viata de pensionar ,drept colonel,si cere acelasi pupincurism de la cei mai mici in grad decat el.Desigur a gasit un client obisnuit cu modul asta de viata,unul Viorel!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Am citit pe fb ca un post TV ar fi afirmat ca respectivul individ s-ar fi substituit ca fiind ofiter de Armata. Oficial: MApN NU L-A GASIT IN EVIDENTELE SALE!

un oscar = o pensie spunea...

Auzi marese ce spune M ,cu care te intelegi in multe privinte
ia aminte si noteaza-esti colonel in cazarma,acum esti pe strada si esti nea caisa pensionarul
tu nu vrei sa te trezesti la realitate-amandoi suntem pensionari,numai esti superior acum,trebuie sa te mai nasti odata sa retraiesti visul tau de sef

Iulian Mareș spunea...

1-cineva spunea ca este ing, pilot...etc! Sper ca nu este #Avianyc...
2-am înțeles ca MApN a comunicat ca nu este pensionar militar, ci se da mare cu pensialui din 5 cifre...

Iulian Mareș spunea...

Baieti,
Am auzit-o strigând... Vreau și eu catuse, aveți și bici? 🤣😂
Ca mâine aflam ca era o regie, ca provocau...

Iulian Mareș spunea...

Se dădea mare gasind un cupon de pensie la tomberon...

Iulian Mareș spunea...

Eu m-am antrenat cu o tableta grafica...
Când am luat pauza pac cu #ing.pilot si pensionar...
Eu încă tot cred ca ala e #avianyc, căci prea se potrivesc toate...
Ai auzit ceva, cumva de jurist si economist? Era si asa ceva?

Andrei spunea...

M: Expresiile "fac ceva pe gradul lui", "idiotul ala", "APV-ist" pot apartine, eventual, vreunui zugrav din vreo UM din cucuietii din vale. Daca ai/avut vreun grad vreodata, l-ai si te-ai dezonorat prin ceea ce ai scris.

M spunea...

@Andrei

100% de acord cu tine dar citește cui i-am răspuns! Unui gheolban îi vorbești pe limba lui.

Vezi că am explicat mai sus că pentru prima dată am sa renunț la termenii de respect obișnuiți.

Gradul militar e sfânt dar poarta-te conform gradului că altfel fac ceva pe gradul ăluia care se poartă că un rezistent. Clar?

M spunea...

@Leon

Nu domnule Leon! Vă respect (luați vă rog cele scrise la nervi că adresate strict lui Olescu).

Cum se face?
La mitinguri cei de la "dialog" vin și reamintesc condițiile legale. Se plimbă printre demonstranți, le mai atrage atenția.
Alții filmează ce se întâmplă că probe în instanță eventual.
Cei de la dialog nu dau amenzi iar ceilalți nu pot intra in mijlocul mitingului să le dea. Atunci, cei care au exagerat, sunt identificați după miting. Exact asta cred că s-a întâmplat.

Domnul respectiv nu a purtat masca, probabil i să atras atenția și a refuzat (credibil după atitudinea lui generală) și ăia doi nefericiți de la jandarmi au primit prin stație să îl oprească și să îl legitimeze. La naiba, suntem militari, e ordin!!!! Ce să zică? "Nu îl legitimăm domnule comandant că e de la MApN și poate ne bate!"😁

Bag mâna în foc că dacă nu era idioata aia care filma și escalada conflictul, treaba se termina in 5 minute.

M spunea...

@ Alex

Corect și echilibrat comentariul. Am impresia că faptul că se filma (legal) a mai adăugat un stres. Doamna care filma, probabil a contribuit și ea prin țipetele isterice!
Poate și domnul oprit a vrut să se dea cocoș in fața doamnei.

Oricum, nu trebuia să se ajungă la asta!!!!!

A purta un grad militar este o onoare, nu un motiv de a fi absolvit la încălcarea legii.
Eu asta am spus! Dacă tu nu îți porți gradul cu demnitate atunci te poți pișa pe el că rămâne doar o bucată de cârpă!

M spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leon spunea...

@M, poate nu m-am exprimat prea clar:
Cei doi, Femeia si Barbatul intentionat au PROVOCAT pe cei 2 Jandarmi..!

M spunea...

@Cornelius

Mulțumesc frumos. Pe dumneavoastră vă rog să îmi scuzați derapajele verbale. Sunt oameni a căror părere o prețuiesc și dumneavoastră vă numărați printre aceștia.

Jandarmii au o viață grea. Pompierii au o viață grea (tocmai citisem un articol de beștelire a lor după tragedia de la Constanța).

Nu am sa dau niciodată într-un om care poartă uniformă. Mă gândesc ce bucurie pe cei care nu ne au la inimă văzând cum ne înjurăm unii pe alții. Ce câștigăm?

M spunea...

@Olescu

Vedea-te-as ridicat de un fruntas de la Pol. Militara.

Dacă o să fie cazul.... Fiți sigur că nu am sa mă opun, nu am să urlu că eu sunt colonel, nu am sa ies la televiziuni smiorcăindu-mă patetic!

Fruntașul respectiv este îndreptățit să aplice legea iar eu am obligația de a mă conforma.

Apropo, trecea un convoi militar și doi PM mi-au făcut semn să opresc mașina. Cum era dacă ziceam: ce, bă, eu sunt colonel, nu opresc la semnalele voastre, nu recunosc decât Poliția Română!!!!? Nu, am oprit și am respectat indicațiile acestora!
Se numește educație!!!!
Se numește respect față de omul în uniformă!!!
Se numește respect față de lege!!!!
Dumneata habar nu au de astea!

Andrei spunea...

M: Insisti. Reciteste maine ultima fraza si da-ti singur raspunsul.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@M, Toata stima si respectul! Toti, si MApN, si MAI si SRI, si STS suntem componente din acelasi aluat, toti am servit Patria sb Drapel cu Juramant, doar trebuie respect intre noi si sa dam dovada ca suntem cu ghiocei la tample, deci rationali, educati si cu bun simt, cu mult mai mult decat civilii, insa se pare ca la noi sunt cazuri care intrec si civilii in a fi grobieni si lipsiti de bun simt: Omul prost, neavand argumente, din lipsa de ,,glagorie,'' recurge la ghioaga, injuraturi sau insulte! Norocul este ca pe osemintele prostilor se ridica RATIUNEA CARE STRIVESTE MONSTRII!

Huhu Rezea spunea...

@M
Ar fi cazul să fii ceva mai ponderat în apărarea jandarmilor, pentru că nu este deloc profesională interventia atât de brutală împotriva unui cetățean care se deplasa singur in spațiul public.
Este un abuz de putere. Este o intervenție disproporționată fată de un cetătean imprudent in relațiile cu organele de ordine.
Cu atat mai mult dacă el este ing. aviator Simion Dascălu.
Nici nu se impunea legitimarea lui.

Andrei spunea...

Nu ma numesc Andrei. Nu stiam cum este acest blog si am scris Andrei. In 91, cand ai revenit la R, ti-am spus ce vreau si sa te gandesti daca vrei sa ramai la mine, in locul fandositului de Calin. Am avut noroc cu tine, si imi place sa cred ca si reciproca este valabila. Dupa un an si jumatate am plecat la Bucuresti. Am citit cateva dintre postarile tale, am inteles ca esti bine (atat cat se poate in vremurile astea). Ma bucur sa te revad, deocamdata aici.

Viorel spunea...

Domnule Leon, anul trecut la fondul de rezervă al primului ministru Orban, anul acesta la Cîțu dacă mai apucă vacanța parlamentară și nu cade Guvernul care urmare a protestelor minerilor și celorlalte categorii nemulțumite. A căzut Guvernul Ungureanu la protestele a 200 de pensionar bucureșteni, amplificat în proporție de 90% de către conflictul Băsescu / Arafat, de ce nu ar cădea acum Guvernul Cîțu când viața este mult mai grea ?

Viorel spunea...

Vorba domnului M, un oscar = un tractorist făcut subofițer cu pretenții de doctorand. Știi rima cu Viorelu, oscărel s… - .. - .i mielu.

Viorel spunea...

Domnule Cornelius Flavius Ifrim, aseară în direct la RTV, domnul (nu Abraham Lincoln) Pavel Abraham, s-a oferit să-l asiste gratis în calitate de avocat pe domnul Of. reservist. Vă dați seama cum din doar câteva înregistrări și convorbiri dânsul deja a concluzionat că trebuie deschis dosar penal împotriva jandarmilor. Nu iau partea nimănui, mă miră însă cu câtă ușurință se iau unele decizii de către avocați, probabil și procurori / judecători. Ce-i va spune mâine domnul Abraham domnului Of. dacă urmărind mai cu atenție întreaga desfășurare a acțiunii v-a ajunge la concluzia că Of. se face în mare parte sau în totalitate vinovat. Nu-l va mai apăra ?

Burebista spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Andrei spunea...

Am facut treaba buna acolo, impreuna si cu Ciobi, Florica, Baciu, Cozma (dupa ce s-a dat pe brazda :) ), in pofida celor care puneau bete-n roate, a 5-a a devenit cea mai buna la instruire si misiuni. Eram tinerei toti, eu lt.maj. In ce priveste cariera, in regula pentru o buna perioada. Apoi au aparut "valorile" decizionale la nivel inalt, si am plecat in 2003. Pastrez legatura cu cativa dintre cei cu care am lucrat prin diverse garnizoane. Repet, ma bucur ca te-am "revazut", nu mai stiam nimic despre tine.

Arfy spunea...

Multă energie ați consumat pentru un fapt minor. Individul își prezintă un cupon de pensie din 2011! Nu întâmplător! Este obișnuit cu manipulările! Vrea să arate, vai! ce "pensie mică"!

Iulian Mareș spunea...

Va atrag atentia asupra a 2 variante de limbaj!
1-Domnule, va rog si va atrag atentia asupra modului corect de purtare a mastii! Va rog sa va conformati imediat!

2-Ba, pune-ti masca cum trebuie, ai inteles?

Ei, care din cele 2 variante conduc spre escaladarea unui conflict!

Jandarmii, cat si politistii, precum si procurorii trebuie sa inteleaga tot ceea ce trebuie atunci cand decid incatusarea unei porsoane si anume ca acea persoana este in CUSTODIA lor, cu tot ce decurge legal de aici!

Iulian Mareș spunea...

Rugaminte...
dati-i oameni buni si dl.”subofiter Oskărel” o replica, ca se agita si face spume...
De principiu, cand ai fost colonel activ esti si in rezerva, iar daca am fi fost in prizonierat si-mi atingeai autoritatea te bagam intr-una din gropile facute expres pentru prosti, dar nu viu!
Ai diploma si de prost?

Iulian Mareș spunea...

Olescu,
avianyc scrie ce aude pe la A3!

Iulian Mareș spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Gigi spunea...

Cine întretine ura şi dezbinarea între arme? Nu trebuie sã ai prea multã minte sau prea mult creier sã-ti dai seama.Sunt persoane sau personal bine plãtite/platit, care nu fac altceva, se ocupã cu aşa ceva pt.a satisface pe cei interesati sã intretina dihonia,in scopul dezbinarii între arme.Stau,citesc şi mã minunez cum unii pun boticul la astfel de acţiuni,spre satisfactia celor interesati. Ce faceţi d.lor,vã amenintati între voi cu intalniri de gradul 3,sã vã aplicati corectii?
Cum draku,Doamne iartã,aţi ajuns Ofiteri ai diverselor arme? Voi aveţi pretentii şi spuneţi ca va aparati ţara? Ce faceţi la un conflict,când toate forţele militare trebuie sã colaboreze pt.a duce la bun sfîrsit misiunea? Va aplicati corectii între voi? Vai de capul vostru!

M spunea...

@Cornelius

Respectele mele. Am să iau o pauză! După ce mi-au înjurat soția, mi-au făcut copiii proști acum au ajuns la concluzia că biata mea mamă a fost curvă!

Deci, pauză! Cu respect, col (r) pompieri M.G.

M spunea...

@Leon

Am înțeles! Scuze atunci!

Când îmi este făcută mama curvă mă concentrez mai greu!!!!

Respectele mele!

M spunea...

@Andrei

Azi, ai dreptate!

Dar te întreb și eu: cum ați fi reacționat dacă erai înjurat, jignit, mama ta era făcută curvă de un cadru militar în rezervă?

Ceva circumstanțe atenuante merit?

Iulian Mareș spunea...

M,
Viata ne oferă si + si -!
Nu trebuie sa-ti faci inima rea...uiți ca sunt 2 tatălui care ma musca din fața fără proteză!
Din ăștia, somnambuli ieftini si frustrati vedem acum destui.
Olescu nu este un tip rău, ci doar putin mai coleric...si a trecut prin multe!

Viorel spunea...

Domnule „Andrei”, nu am înțeles eu bine sau în 2003 ați plecat din system ?

Andrei spunea...

M: Eu intotdeauna am dreptate ( :) am glumit, nu sunt genul). Daca citesti comentariul meu din postarea "Când nu au ce face, jandarii agresează oameni pașnici", dar si de aici, mai sus, vei intelege ca nu sunt de acord cu modul in care s-a comportat acea persoana (dovedita, in final, ca era cetatean obisnuit, ca noi toti, de altfel). Diferenta o face modul de abordare a situatiei. Poate din cauza lipsei timpului necesar (multe misiuni, turele de 12 sau 24 de ore), militarii jandarmi nu fac si pregatire specifica pentru gestionarea situatiilor complexe care pot apare in strada. Indiferent ca sunt, cum se exprima cineva mai sus "rezisti" (intre care se numara si oameni de valoare, de altfel), academicieni sau oameni ai strazii, fortele de ordine trebuie sa cunoasca si sa aplice foarte bine metodele pentru detensionarea unor situatii. Se intampla ca unele incidente de pe strada in care sunt implicati jandarmi sau politisti sa se dezvolte din cauza ultimilor, prin folosirea expresiilor de genul "hai, ma, da buletinul", "ce , ma, te iei in unghii cu mine" (asa mi-a spus un tanar rutierist in buricul Bucurestiului, m-a pufnit si rasul, spre totala neintelegere a respectivului). Tu esti jandarm, eu privesc din cealalta parte a strazii, dar formatia de militar si uniforma care reprezinta autoritatea statului, indiferent de culoarea ei, presupune in mod obligatoriu o anumita tinuta in ce priveste comportamentul si, de ce nu, al nivelului de pregatire. Este normal sa fii injurat, nimanui nu ii place autoritatea, acest fenomen se intampla si in cazarma, darmite pe strada. Un fost comandant pe care l-am avut, ajuns la varf, spunea ca un sef adevarat trebuie sa inteleaga ca una din atributiile din fisa postului este si aceea de a intelege si accepta faptul ca poate fi injurat si urat de subordonati si, foarte important, sa nu o ia in nume personal si sa se razbune. Ce sa mai vorbim despre ce se intampla pe strada, unde intalnesti oameni de toate nivelurile? Unii nici nu inteleg ca a injura este ceva urat, face parte din stilul lor de viata. Si atunci tu ce faci? Te cobori la nivelul lor? Pentru ca militarii din strada sa reactioneze corect, civilizat (si imobilizarea poate fi facuta in mod civilizat) este nevoie, asa cum am spus la inceput, de sedinte de pregatire in care sunt simulate tot felul de situatii care pot apare in spatiul public. In acest mod, militarii sunt pregatiti pentru ceea ce se poate intampla pe strada, stiu cum sa reactioneze. Voi faceti pregatire pentru lupte de strada, chiar si cu jandarmi chinezi specializati in lupta corp la corp. Si la Gheorghieni, si la Baneasa, am vazut demonstrative in care se prezentau diverse moduri de actiune: cladiri, avion, coloana auto, proteste, trageri etc. Din pacate, nu se pune accent si pe perioada premergatoare folosirii fortei. Lupte brute duc si bandele de interlopi. Si daca sunt oameni care protesteaza, treaba lor, or avea motivele lor, nu trebuie priviti cu dusmanie. Cand un singur jandarm asigura ordinea intr-un sector cu mai multe persoane, atunci e frumusetea, inseamna ca oamenii il respecta pentru ca a stiut sa le impuna clar si politicos limitele. Revenind la intrebarea ta, cum as fi reactionat. Cu siguranta nu as fi luat-o in sens personal, nici nu stia cum ma numesc. El era nemultumit ca "o uniforma" il impiedica sa faca ceva. Ii atrageam atentia asupra consecintelor atitudinii lui si daca persevera in greseala suporta consecintele. Legale. Astfel incat, dupa ce isi limpezea creierii, sa-si spuna siesi "m-a pus dracul sa ma iau de jandarmi, ce-oi fi fost in capul meu?"

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Leo spunea...

Cred că dacă ar fi fost cineva care să fie neemoțional și să stăpînească manevrele de deblocare a căilor aeriene ale căpitanului înnecat cu pepene , ar fi putut avea o șansă.Aceste situații sunt pline de dramatism însăși prin manifestarea lor , deși scurtă dar f.f. dură. Și eu am auzit de un coleg care a murit ănnecat cu măr.

Andrei spunea...

Pai, n-am intrat in amanunte. M-ai invatat, cu experienta si cunostintele pe care le aveai despre cum ar trebui facut, am mai invatat de la sefii depozite CL, auto, am mai facut rapoarte cu valori ce intrau in competenta cdt R si D, am avut iesiri in Malina cu TAB-urile, sprijineam comisiile de casare cu militari si am recuperat o lipsa in gestiune ce ajungea undeva la 30%-35%. In septembrie 92 am predat compania "tipla". Corect, familia lui nea Gelu Tudose nu trebuia sa sufere pentru acele lipsuri, mai ales ca el a asigurat organizarea taberei de la Siret, unde s-a si intamplat nenorocirea. Cine sa fi avut grija sa aduca inapoi si cat anume, dupa o luna. Eu nu eram la a 5-a atunci, am fost numit dupa revenirea in cazarma. Greu, frumos, tinerete, spirit de echipa, dorinta de a face treaba.

y spunea...

Care țară, cine s-o apere, de cine s-o apere?
De mult țara, nu mai este un stat suveran, ci este unul supus și subjugat!
De mult, armata nu mai are capacitatea să-și îndeplinească atribuțiile constituționale - de apărare a țării - ci doar de îndeplinire a unor misiuni subordonate sua/nato.
De cine s-o apere, de dușmanii din interior, sau de cei din exterior?
Cam asta ne-a mai rămas, să ne răfuim între noi!!!

un oscar = o pensie spunea...

mares ,nu fi asa sigur cu groapa aia
sti vb aia-cine sapa groapa altuia...
ai grija ce iti doresti ca o poti lua in mouth fast and furious

Iulian Mareș spunea...

Groapa este pt prosti..
Esti prost, te așezi singur în ea!
Clar, majurule?

Draculea spunea...

@ Nicolae/Klaus baci la un birt din Sighii:
https://www.facebook.com/philippe.wittwer.7/videos/1556113341255463

Iulian Mareș spunea...

Ăla este cocoșul lui Corneliunsson pe când avea 30 de ani si Akord_eonul lui XXX?

Draculea spunea...

Da ce sprintar era cred ca nicio oratanie din curte n-a scapat,era intre ele precum cezar intre capre, un fel de tzap-cocos gagiu

avianyc spunea...

Cu Viorel comersantul defilind pe " Principala " in Hurzicani cu captura Mucureșteană .
La frâne Mares !🎮

https://s.amsu.ng/2L3x67TjakWN

Viorel spunea...

Domnule avianyc, ăla sunteți dumneavoastră ? Dumneavoastră patronul adunând fiare vechi pentru a vă completa indexarea de 3,8% anulată anul acesta ? Nu se poate. Parcă aveați zilieri, și-au dat demisia ? Cât despre cal, sigur este ăla cu care umblați călare pe plantații. Vă stă bine și în căruță. Iar mașina este cumva a lui Tănase de la FCSB după ce poliția l-a prins fără permis ? Se vede că aveți relații la primării și poliție dacă aveți acces la săltat mașini. Sunteți cam negrotei la față, așa v-ați născut sau v-au prins ultravioletele de la becul de pe stradă sau v-ați dat cu smoală sau păcură pentru camuflaj.

Iulian Mareș spunea...

avianyk,
Dar ce ai bte? Fraternizezi cu handicapații?...te înțeleg...ești "sibian"...

Iulian Mareș spunea...

Ăsta-i proiectul practic de la examenul de diploma de la AcTh, anul 1980, cu titlul: Carolina de Cessna, aplicata pe 2 punti tractoare, cu frână magnetică, vopsită în camp electrostatic! Coordonator: Bolojan

avianyc spunea...

@ Viorel de Iasi
Exista si Viorel de Hurzicani ...... zis Draculea

avianyc spunea...

Mares ,se vede de la o posta ca esti timorat de faptul că Sosoacă le-a luat fata lui Ceusescu si M Bot .

Draculea spunea...

@ Ce nu s-a vazut in filmuletul cu zgomotul de pe Marte are dezlegarea in spatele fundalului , de unde provine si zgomotul 'indescifrabil".Acolo se afla astronautul avianyc cu bracinari-n vine,istetul a decolat de pe kosmodromul Ordeanur si mancase fasole cu varza murata, ceea ce le este interzis pilotilor,de ,el se credea cu ciocanelul de jude in mana si frecandu-l "la rece" a omis acest amanunt.

avianyc spunea...

La mine la topicul ” Planeta Marte ” zice ”Comentariile noi nu sunt permise ” ?????
Tocmai cand voiam sa scriu că americanii au descoperit că de aici a fost atacat Dragnea !!!(((((
Huhurez si-a dat seama din prima din cate se vede !!!

Draculea spunea...

@avianyc ,ai mancarici la mankar, tu cu vasile Bolovan sau Porojan de Oradea ati ajuns sa dati lectii tuturor cum se intra cu caruta-n gard? vezi ca daca nu esti cumintel te dau pe mana fostului coleg de banca din LM care acuma este ofiter la ANAF ORD si cum te stiu "sugubat" precis ai tu vreo agerime cu banii

Gigi spunea...

Si-au bagat Marţienii coada! Martienii de pe Terra.😀

Iulian Mareș spunea...

...si toate astea se intamplau cand astronautul gangurea despre macroeconomie!

Iulian Mareș spunea...

Cu banii imprumutati si nereturnati?

CEZAR spunea...

Draku si m-Al fac legea pe blog ..ptiu !

avianyc spunea...

@ Mares
Mai degraba modulul marțian cu care pleaca Viorel pe Marte dupa ce-i baga Ciuca plx-ul pe card.

Viorel spunea...

Atunci scuze domnule avianyc.

Leon spunea...

,,O vasluiancă a primit de marțișor un pumn în gură de la soțul ei. Ea a declarat că gestul soțului a dat-o pe spate…:)).,,(DCNEWS)