13 septembrie 2019

Adăugat în:

Logică strâmbă pentru calculul pensiei suplimentare; birocraţia, cauza neacordării biletelor de tratament pentru pensionarii militari

In răspunsul dat ANCMRR din MApN, doamna Andriţoiu Mihaela, directorul CPS a MApN, adaugă la lege şi spune că  doar interpretează logic şi gramatical articolul 108 din L 223/2015 privind sporul pentru pensia suplimentară.
In primul rând, art. 108 spune că procentele de pensie suplimentară se aplică la pensia militară stabilită, recalculată sau actualizată, nu la baza de calcul pentru stabilirea/recalcularea/actualizarea pensiei militare.
Plafonul de 85% din baza de calcul avut în vedere la stabilirea, recalcularea, actualizarea pensiei militare priveşte doar sporul de vechime de 1% pentru fiecare an lucrat peste stagiul de 25 ani prevăzut  în art. 29. Asta înseamnă că sporul pentru pensie suplimentară se adaugă după ce s-a stabilit,recalulat,actualizat pensia militară prin aplicarea cotei de 65-maximum 85% la baza de calcul. 
Dacă Legiuitorul intenţiona să introducă şi sporul pentru pensia suplimentară  în plafonul de 85%, reglementa acest spor, după toate regulile ale tehnicii de legiferare, intr-un articol anterior celui care plafona pensia militară la 85%.


Sursa: aici





Din răspunsul dat cu privire la biletele de tratament neacordate în condiţiile L 223/2015, așa cum art. 81 a fost completat prin L 149/2018, înţelegem că instituţiile de apărare nu sunt interesate să  inițieze o hotărâre de guvern, în condiţiile în care îşi pot valorifica, e drept, contra cost, spaţiile de cazare şi balneare pe care le gestionează.  

Legea 149/2018
La articolul 81 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 556 din 27 iulie 2015, cu modificările și completările ulterioare, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:

(1^1) Pensionarii militari pot beneficia de drepturile prevăzute la alin. (1) lit. a) prin atribuirea de bilete, în condițiile legii, după cum urmează:
a) gratuit - pensionarii de invaliditate, în cadrul programului de recuperare avizat de comisia de expertiză medico-militară, pe baza propunerilor formulate de medicul specialist din cadrul spitalului din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, pe lângă care funcționează acesta;

b)cu suportarea de către beneficiar a unei contribuții bănești de maximum 50% din valoarea biletului, potrivit criteriilor și condițiilor stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale, cu excepția celor prevăzuți la lit. a).
(1^2) Numărul biletelor de tratament balnear și de recuperare, inclusiv al celor care se acordă gratuit, potrivit actelor normative cu caracter reparatoriu, condițiile și modul de acordare, precum și modul de distribuire sau de decontare a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.



34 comments:

Alexcta spunea...

Dacă doamna Andrițoiu ar fi interpretat topografic și teleologic art.108, ar fi ajuns la o cu totul altă concluzie!
Din păcate, limba română este foarte grea pentru unii/unele!

Civil spunea...

Domnule H,
Va citez:
"Din răspunsul dat cu privire la biletele de tratament neacordate în condiţiile L 223/2015, înţelegem că instituţiile de apărare nu sunt interesate să dea bilete gratuite, în condiţiile în care îşi pot valorifica, e drept, contra cost, spaţiile de cazare şi balneare pe care le gestionează. "

Casa Națională de Pensii Publice nu acordă bilete gratuite pensionarilor civili. Excepție se face pentru persoanele cu certificat de handicap gradul 1, deportați, veterani, revoluționari.
Vedeți site-ul CNPP.RO unde se afișează condițiile de acordare a biletelor și tarifele.
Nu știu dacă MApN are stațiuni balneare în subordine(excepție, până acum câțiva ani fiind in subordinea MApN:Bălțătești, Neamț)

Concluzie, nu văd nici eu de ce Casa de Pensii a MApN ar acorda bilete gratuite pensionarilor militari.
Da, sunt de acord că biletele trebuie subvenționate de către casele de pensii MApN și MAI cu 50%(Ca la CNPP) in anumite hoteluri din anumite stațiuni balneoclimaterice din România. În acest fel s-ar proceda ca la Casa Națională De Pensii Publice(Civile). Dar, se pune o întrebare indiscretă, doriți tratament egal cu pensionarii civili în privința acordării biletelor subvenționate? Numai în această privință?

Civil spunea...

Un mic comentariu referitor la esenta articolului:

Cred ca ati inteles citind in siteul CNPP.RO ca biletele pentru 14 zile au un pret de aproximativ 1900 de lei(3 mese, cazare la doua stele, tratament minim-unde e cazul).
Pensionarii civili platesc numai 50% din pensie iar cei cu pensiile mai mari de 3800 platesc suma de 1900 lei.
Unde este gratuitatea acordata pensionarilor civili?
Pentru doua saptamani as plati aproximativ 2000 de lei(2 pensionari civili). Daca as obtine un loc la CM Sinaia sau Predeal as plati pentru doua saptamani 700(Sinaia) sau 1000(Predeal) cazare dar masa ar fi optionala(oricum preturi foarte mici).
Evident ca prefer CM Predeal si Sinaia. De altfel CNPP nu are contracte cu nici un hotel din Sinaia sau Predeal. Verificati!
Vedeti cine beneficiaza de gratuitati la CNPP.RO.

Civil spunea...

Revin cu o corectie:
Pretul unui bilet de tratament CNPP.RO este in 2019 de aproximativ 1750 lei (cu putine exceptii).

Civil spunea...

Domnule H., unde sunt comentariile mele de la acest articol?
Am muncit la ele ore in sir ...

Huhu Rezea spunea...

Așa e când nu dai refreche înaint de a întreba.

Huhu Rezea spunea...

Atât de neinteresantă este chestiunea pentru ANCMRR incât a fost lăsată în grija unui subofițer; să urmărescă el zbaterile pe lege ale doamnei Andrițoiu.

Civil spunea...

Aveti dreptate, se aude un refreche la ureche.

M spunea...

😁 Dacă tot avem lege a pensiilor comună nu ar fi mișto dacă și facilitățile pentru pensionari s-ar utiliza împreună?
Adică MApN, MAI, SRI, SPP, STS, SIE, ANP ar pune reciproc la dispoziția celorlalți un număr de locuri. Mai ales ministerele cu civili dar cu angajați beneficiari de pensii militare! 😁

Leon spunea...

^1) Pensionarii militari pot beneficia de drepturile prevăzute la alin. (1) lit. a) prin atribuirea de bilete, în condițiile legii, după cum urmează:
a) gratuit - pensionarii de invaliditate, în cadrul programului de recuperare avizat de comisia de expertiză medico-militară, pe baza propunerilor formulate de medicul specialist din cadrul spitalului din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, pe lângă care funcționează acesta;
b) cu suportarea de către beneficiar a unei contribuții bănești de maximum 50% din valoarea biletului, potrivit criteriilor și condițiilor stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale, cu excepția celor prevăzuți la lit. a).
(1^2) Numărul biletelor de tratament balnear și de recuperare, inclusiv al celor care se acordă gratuit, potrivit actelor normative cu caracter reparatoriu, condițiile și modul de acordare, precum și modul de distribuire sau de decontare a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

ifrim spunea...

Nu as merge in CO in facilitatile SRI&SIE sa ma pici cu ceara.Apesi intrerupatorul porneste un microfon,dai drumul dusului porneste reportofonul,privesti in ochii personajului istoric din tablou,cine e dejurnâi priveste si el in ochii tai.De senzorii de miscare ai patului matrimonial nu ma mai intereseaza ca am pus sculele in pod,s-a vindecat si locul .....

tehnocrat spunea...

Alte structuri de pensionari din sistemul de aparare au tot felul de facilitati peste tot, statiuni, case de odihna si tratament, spitale etc si sunt respectati, noi , orinude am merge suntem priviti ca niste ciumati si nici nu ne straduim sa ripostam si sa ne cerem drepturile cuvenite, Cel putin MApN ne priveste ca pe niste masele stricate!
Am fosti colegi care au zburatla SRI , au legitimatii si usi deschise peste tot, imi pare rau ca am facut LM si mi-am mancat tineretea, apoi aviatie mi-am riscat viata si m-am ales cu tot dictionarul de boli +o viata scurtata cu 25%, pentru ce, dumnezeii mami-i lor de guvernanhoti si politihoti. Acum drepturile ce ni se cuvin sunt impartite intre cei din clica conducatoare si se regasesc in posete, amante si concedii prin zone exotice , iar noi suferim ca prostii in loc sa ne rasculam , sa-i luam de gat si sa refacem ordinea si legalitatea in tara. Blegi, lasi, fricosi ...

Dan spunea...

Intr-o colonie mafiotizata (de rahat) in colaps (si pe cale de disparitie iminenta) doar criminalii (fara morala blestemati zilnic de poporul fugarit si infometat ) au pensii mai mari decat salariul mediu brut pe economie! Nici o pensie de stat ( indiferent de care) nu trebuie sa depaseascâ 7000 lei! Pensia de stat nu are rol de imbogatire a smecherilor ci de trai decent! Nu ca acum cand exista zeci de mii de pensii militare de mizerie si infometare sub 2000 lei si chiar sub 1000! Genocid militar organizat! Si da e ”armata lui Ciuca” CARE A TACUT COMPLICE la destructurarea MApN si la genocidul organizat prin oug-uri criminale date impotriva rezervistilor de structurile FSB prin cozile lor de topor politice. Repet pana va intra in cap: Asta e ARMATA LUI CIUCA cel care tace si acopera cu kk toate faradelegile!

J spunea...

Draghici iar poluiezi atmosfera.Nu-ti ajunge cati te-au zis sa te faci mic si sa te duci acasa?

Patrascioiu spunea...

Civil .Te bagi si tu in ciorba ca sa nu adormi.Esti bolovan.Multe edificii au fost construite prin donatiile militarilor din armata regala spre folosinta lor si a urmasilor urmasilor lor.Dece trage foloase statul?
Nu vad dece ar trebui sa fii tu de acord,o sula vopsita, cu ce face MApN?

Leon spunea...

Tabel cu prețul integral al biletelor de tratament, pe anul 2019 >>>

raul spunea...

Huhule ma cenzurezi sau sunt alti jegosi ce umbla pe site uri?

Leon spunea...

Cred ca ati remarcat diferenta :
- pensionarul civil plateste 50% din pensia bruta ptr.bilet.
-pensionarul militar plateste max.50% din valoarea biletului.
Diferenta majora este ca pensionarii militari nu beneficiaza de aceste facilitati, deoarece la mai bine de 12 luni de la promulgarea Legii nr.149/2018, nu avem o HG in acest sens..!

raul spunea...

Huhule ma cenzurezi sau sunt alti jegosi ce umbla pe site uri?

vasile iosif spunea...

Ce spune dna A despre hotararile Curtii de Apel AlbaIulia si TMB privind acordarea pensiei suplim. IN AFARA pensiei militare?

Furt curat al contributiilor militarilor.
HOTIIIIIII.....
CU STIMA

tehnocrat spunea...

@Rahul ! Adika ka kum "alti jegosi", ahaaa, inafara de cei prezenti vrei sa spui mai curatelule? Vai cata "intelighentie" pe unitatea de neuron, ce ingrasaminte folosesti de ai atata "buruiana" la gura de-ti permiti sa jignesti, inclusiv, pe admin blogului?
Eu te-as radia de aici in secunda ...doi!

tehnocrat spunea...

Sa ffie clar si pe intelesul "tutulor" pensionarilor militari: -avem doua organizatii puternice SCMD si ANCMRR care exista, numai ca ANCMRR "fasolarii"( se bucura la un blid de fasole ,de pomana, o data pe an, cateva bilete de tratament pentru smecheri si cateva avansari onorifice pentru bashinosi) nu lupta pentru drepturile noastre ci ale sefilor lor, dar SCMD lupta cu multa daruire pentru noi, ce ne mai trebuie :comitete, asociatii, grupari, comitzii si alte 100 de "stegulete" ampulea care se zbat doar pentru faima a doi zvapaiati/ frustrati ca nu sunt si ei , ca paduchele" in fruncea popii? Apoi avem Legea 223/2015 , legea noastra care a fost sugrumata inainte de a fi botezata, s-o punem pe ea in legalitate si fara alte cosmetizari si incercari gen G-3 sau alti expirati? Aici este ca la box , odata facut KO esti terminat ..." ce mai vaiet, ce mai bucium..." gata cu Oprea , Ponta si alti saltimbaci , nu mai au oxigen si credibilitate , s-a vazut si pe 26 mai, da , ei incearca , dar nu pentru noi ci pentru faima lor ,patata si botzita!

tehnocrat spunea...

Unii dintre "fruntasii" nostri sunt precum fostii "capitani" ai marilor voievozi(decapitati) , mai incearca si ei sa incropeasca cate o mica ostire, sau ca si canteretele noastre, expirate si depasite de varsta care isi tot dezgolesc picioarele poate or castiga ceva faima dar omit un lucru, pe multi dintre noi nu mai intereseaza deoarece suntem ..."iertati", adica ce le trebuie lor ,ne trebuie si noua(chiar daca unii se mai dau virili-in spatele catorva capre raioase-, cu viagra la lavaliera, uitand ca ii paste...atacul de cord)

tehnocrat spunea...

https://www.facebook.com/groups/JocuriDePutereCuRaresBogdan/permalink/1847988308680637/

CEZAR spunea...

sâmbătă, septembrie 14, 2019
tehnocrat spunea...
Sa ffie clar si pe intelesul "tutulor" pensionarilor militari: -avem doua organizatii puternice SCMD si ANCMRR care exista, numai ca ANCMRR "fasolarii"( se bucura la un blid de fasole ,de pomana, o data pe an, cateva bilete de tratament pentru smecheri si cateva avansari onorifice pentru bashinosi) nu lupta pentru drepturile noastre ci ale sefilor lor, dar SCMD lupta cu multa daruire pentru noi, ce ne mai trebuie :
---------------------------------
NB.
Si paduchiosul se lauda si public ca a luat 2 (DOUA) avansari ca pensionar...
I-a promis.DAOGARU...Butoiasului de 50 Kg..ca daca ajunge sparlamentar il ia si pe el ca linge clanta...
Baai ..tu nu realizezi ..ca trebuie sa te tratezi tot mai mult cu saparol si cat de curand ..cimitirol..??
PS

CEZAR spunea...

Sarakul VIUREL maKiss
I-a picat ..cardanul de la totor !Si s-a vindecat si locul!
NB
RETINE
bat si ..-ut ca masina de cusut ..Singer !!!!

Civil spunea...

Patraschioru si J:
Nu ma provocati, am replici dure la indemana dar ma abtin.
Mai incet cu jignirile.
Despre ce constructii vorbiti domnule Patraschioru? Despre Cercul National? Da, aveti dreptate. Unde e Armata Regala care sa beneficieze de aceasta constructie?
Esti dumneata parte din ea?
Alte constructii?
LA Predeal este un Hotel construit de MApN, nicidecum din donatiile militarilor.
La Sinaia e un Complex Militar(fosta UM VM) care a fost complet restaurat de MApN in anii 2000.
Alte exemple?
Repet, mai incet cu jignirile...
Pastrati un nivel mai ridicat in comentarii, ce mama dracului, sunteti ofiteri in rezerva...
Sau nu?

Civil spunea...

V-am mai recomndat sa cititi bine comentariile mele si sa raspundeti la obiect.

Cu respect,
Civil.

Civil spunea...

Retinti, am afirmat ca prefer CM Sinaia si CM Predeal. De ce? Acolo ma simt eu bine.

Iulian Mareș spunea...

Dembeleule,
Dar, cine ți-a cerut părerea?
DC, DC, de ce ne plictisești?

Civil spunea...

Mareș, nu înțelegi nimic din comentariile serioase...
Tu și Brenda.

Civil spunea...

Mareș, ai obiceiul pervers să mai adaugi o codița de comentariu după ce renunță toată lumea să comenteze un articol.
Adăugările tale sunt fără valoare. Ești mic.

brenda spunea...

civil ce treaba ai tu pe aci tu nu re baga ca musca in lapte

Civil spunea...

Brenda, am de vânzare semnele de punctuație și literele ăîâĂÎÂșțȘȚ.
Pentru tine fac o reducere.

Servus!