Pentru cei din Țaratul româno-bulgar al nevaccinaților

"Referitor la vaccinare! Libertatea de a decide (mă vaccinez/ nu mă vaccinez) în legătură cu sănătatea și propria viață nu înseamnă și libertatea de a crea o stare de pericol pentru sănătatea și viața altora!", transmite Tudorel Toader, rectorul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.
Un produs Blogger.

joi, ianuarie 21, 2021

Cine ne poate informa cum a modificat CPS a MAI cererea introductivă din contenciosul cu Curtea de conturi referitor la actualizarea pensiilor militare din anul 2017

151 comments

 

CPS a MAI și-a modificat cererea introductivă și nu a plătit taxa judiciară de timbru corespunzătoare, rezultă din Incheierea Curții de Apel București după primul termen din 19 01 2021.

Procesul dintre CPS și Curtea de Conturi interesează mii de pensionari MAI care s-ar putea trezi că trebuie să restituie niște drepturi de pensie acordate la actualizarea din anul 2017, așa cum scrie și în decizia de mai jos a Curții de Conturi, decizie care constituie obiectul contenciosului.

Soluția Curții de Apel București prezintă importanță și pentru pensionarii celorlalte 2 case sectoriale care, și ele,  au fost controlate de Curtea de Conturi și au primit decizii asemănătoare.

Este ciudat că niciun militar pensionar MAI și nicio structură asociativă nu a depus cerere de intervenție pentru susținerea/eventuala corectare a cauzei  Casei Sectoriale în acest proces.

Incă se mai pot formula cereri introductive până la data în care procesul intră în dezbaterile pe fond. 

19.01.2021
Ora estimata: 09:00
Complet: 8-Completul 10 fond
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: pentru ca pârâta să ia cunoştinţă de cererea modificatoare comunicată la acest termen şi să depună întâmpinare, precum şi pentru ca reclamanta să completeze taxa judiciară de timbru datorată în cauză.
Document: Încheiere de şedinţă    19.01.2021

Următorul termen pe 16 02 2021.

************************************************************************

Topicul inițial.

La actualizarea din anul 2017, urmarea creșterii soldelor de funcție cu 15%, potrivit legii nr. 152/2017, Casa Sectorială a MAI a adăugat la pensia militară în plată la 31 12 2016 doar creștera rezultată din influentă pe care a avut-o asupra bazei de calcul majorarea soldei de funcție. 

Cum pensia militară în plată le 31 12 2016 includea și indexarea de 5% acordată în anul 2016 prin OUG nr. 57/2015,  noul cuantum actualizat conform art 60, în vigoare la data actualizări, cuprindea și valoarea numerică a indexării din anul 2016.

După un prim control al Curții de Conturi la CSP a MAI s-a reținut că este corectă procedura actualizării. După ce Curtea de Conturi a verificat și Casele Sectoriale de la MApN și SRI, case care tăiaseră total indexarea din anul 2016, controlul a revenit și la CPS a MAI, pentru a impune prin decizie, așa cum făcuse și la celelalte 2 case sectoriale, că indexarea din anul 2016 trebuia menținută în actualizarea din 2017, dar numai în măsura în care nu se depășește plafonul de  85% din baza de calcul a actualizării. 

La vremea respectivă indexările nu făceau parte din algoritmul de calcul al pensiilor militare, cum, ulterior s-a reglementat prin art. 84 al OUG nr. 114/2018, astfel că ele se aplicau la cuantumul în plată, deja plafonat la 85% din baza de calcul, așa cu reglementa și art. 59 din lege.  

Articolele 1/iii din Deciziile Curții de Conturi impun Caselor sectoriale să introducă indexarea din 2016 în plafonul actualizat de 85%  din anul 2017, fără ca mai întâi   sa  majoreze baza de actualizare din anul 2017  cu 5% din baza de stabilire/recalculare a celeiasi pensii din anul 2016. 

Calculul corect este acesta:

Cuantumul la 31 12 2016 = cuantumul stabilit/recalculat 2016 + 5%  indexarea din 2016

Astfel spus, raportat la baza de calcul:

Cuantumul la 31 12 2016 = 85%(baza de stabilire/recalculare 2016 + 5% x baza de stab/recalculare 2016)

Pentru actualizarea prin majorarea soldei de funcție cu 15% în anul 2017, in formula de mai sus înlocuim doar baza de stabilire/recalculare 2016  cu baza de recalculare 2017, indexarea cu 5% din 2016 rămânând aceeași. 

Cuantumul actualizat 2017=  85%(baza de actualizare 2017 + 5% x baza de stab/recalculare 2016) 

In felul acesta este indexată corect și o pensie  care are procentul de 65% din baza de stabilire/recalculare/actualizare și o pensie care are procentul de 85%. 

Astfel, indexarea de 5% din anul 2016 s-ar păstra integral în cuantumul  tuturor pensiilor actualizate la 30 06 2017.









NumeCalitate parte
CASA DE PENSII SECTORIALĂ A MINISTERULUI AFACERILOR INTERNEReclamant
CURTEA DîE CONTURI A ROMÂNIEIPârât

Şedinţe

19.01.2021
Ora estimata: 09:00
Complet: 8-Completul 10 fond
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:    

                                                            *                             *
                                                                            *

Se vede treaba că structurile MApN au mai mare trecere pe la Curtea de Apel București, impunând rămânerea în așteptare a unei decizii, care obliga CSP a MApN să  acorde drepturi,  impotriva căreia a formulat contestație înregistrată în luna august și nici până astăzi nu are fixat primul termen.

Pentru contestația formulată de CPS a MAI, în care statul are de recuperat sume de la pensionarii MAI, primul termen s-a fixat după numai o lună de la înregistrare.
Structurile asociative sunt complet paralizate în complicitatea lor în cele două procese.
S-a amânat peste o săptămână:
16.02.2021
Ora estimata: 10:00
Complet: 8-Completul 10 fond
Tip solutie:
Solutia pe scurt:
Document:    

151 de comentarii:

  1. Acum vom vedea daca CC,are dreptate sau nu,în privinta actualizãrii de la MI.In ce mã priveşte,am spus încà de atunci cã au procedat corect când au inclus indexarea din 2016,şi îmi menţin cele spuse,indiferent ce decizie va lua Onorata Instantã.
    Cu un singur lucru nu sunt lãmurit,acela cã,cam pe aceiaşi spetã MAN,au şi ei deschisa o acţiune in care a apelat la justiţie pt.a se pronunta ce şi cum.Oricum,demersul invocat va fi unul de durata,iar dacã cei de la guv.va schimba legea,nu cred cà va mai avea vreo relevanta acest demers.
    Şi...cum caile justiţiei sunt lungi şi intortocheate,dar şi presarate cu surprize,greu de dat sau de fãcut o predictie in acest sens.Nu ne rãmâne decât sã asistàm şi dupã sã aşteptãm verdictul.Tare curios sunt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poți să aștepți, dar poți să fi și activ printr-o intevenție la Curtea de Apel București.
      Chiar dacă se adoptă altă lege, deciziile justiției se aplică reytoactiv trei ani în urmă, termen de prescripție.

      Ștergere
    2. Gigi, în România lui KWI: O justiție amânată, înseamnă o justiție refuzată.

      Ștergere
    3. Sã depuna cei interesati,eu nu sunt interesat şi nu aş avea nicio calitate in proces,d.le H.
      Mãi au timp,chiar şi CSP-ul sa-si achite taxa respectivã.
      Dacã nu,se va incheia acest demers al lor cã şi cum nu ar fi început,pe procedurã.Acum nu stiu ce vor face cei cãrora au fost calculati altfel decât a constatat CC.
      Oricum,dacã va rãmâne ce a zis CC,se va spune ADIO indexarilor anuale,puţini vor mai beneficia de ele.Poate cã asta a fost şi scopul.Singura Sansa este sà castige CSP,dar asta presupune sã respecte pasii ce trebuie fãcuti,inclusiv achitarea taxei de timbru.
      Nu stiu ce face sindicatul lor,cã am înţeles Snppc reprezina mulţi pensionari.

      Ștergere
  2. Huhu,
    Personal mi s-a cam aplecat de justiția si magistrații noștri!
    Aștept

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu prea mai conteaza!
      Importantă a fost intervenția Curții de Conturi pentru a înțelege și gulerații că ei nu pot sa taie și să spânzure în domeniul salarizârii și pensiilor.

      Ștergere
  3. Huhu,
    Personal mi s-a cam aplecat de justiția si magistrații noștri!
    Aștept unificarea legislativa în UE și/sau norma UE sa fie peste cea națională.
    Asa nu mai merge....: tie îți faci dreptate, altora aplici dorințele politicului.
    Nu ma deranjeaza, puteți avea încredere în justiție și 100%, eu am clasat subiectul pt imparțialitate si partizanat ghebos cu politicul de nivel decident!
    O singură dată este deja prea mult! Pentru mine, ceilalți...treaba lor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. curtea constitutionala ar trebui sa aiba un organ de control european,gen Curtea Europeana de Justitie.

      Ștergere
  4. Sold zero,in urmatorii patru ani, pentru toti cetatenii patriei noastre liberaliste, multilateral useriste, spre inalte culmi udemeriste si ciolosiste. Fiti optimisti, pesede vegheaza!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cam asa vede lucrurile si CPS a SRI:
    "Horia
    Marți, august 18, 2020
    Bună ziua,

    Am primit următorul răspuns de la casa de pensii sectoriala

    Ca urmare a solicitărilor dumneavoastră transmise pe adresa pensii@sri.ro, vă facem cunoscut următoarele;
    - Echipa de audit din cadrul Curții de Conturi a României a stabilit că includerea cuantumului indexării din anul 2016 în cuantumul pensiei militare actualizate trebuie să se facă cu încadrarea în procentul de 85% prevăzut la art. 30 din Legea nr. 223/2015, astfel echivalentul valoric al indexării din anul 2016, poate fi acordat doar în cazul pensionarilor care nu atinseseră plafonul de 85% la data de 30.06.2017 din baza de calcul prevăzută la art. 28 din Legea nr. 223/2015.
    - În cazul dumneavoastră nu se poate aplica constatarea Curții de Conturi a României întrucât la data de 30.06.2017 procentul de calcul al pensiei era de 85%."

    RăspundețiȘtergere
  6. ..o atitudine normală,a unui om pățit,care nu accepta să se lase: umilit, prostit pe/în față de niște..AUTORITĂȚI PUBLICE ..care, eufemistic spus,nu dau 2 bani pe CETĂȚENII ROMÂNI..!
    ..Mai știu un caz flagrant:în care CPS/MApN. fură din salarii și pensii:..(b) ani mulți..,iar "justiția" română e "chioară", părtașă cu hoțul, încât se pune întrebarea: ce mai rămâne de făcut,..dacă e de făcut ceva..?

    RăspundețiȘtergere
  7. Huhu,
    De ce nu rezolvă gl. Dumbravă cu plicul galben?
    Dar Anaconda?
    Dar gl. Coldea?

    RăspundețiȘtergere
  8. Stiati ca Eugen Teodorovici a revenit la Curtea de Conturi ?
    https://www.stiripesurse.ro/eugen-teodorovici-acuza-un-fake-news-cum-a-ajuns-de-fapt-fostul-ministru-sa-lucreze-la-curtea-de-conturi_1595875.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leon,
      Cam asa: ”Teodorovici acuză anumite publicaţii de propagarea de ştiri false şi precizează că a obţinut prin concurs funcţia de auditor la Curtea de Conturi în 2010, iar în perioada în care a fost demnitar raportul de muncă a fost suspendat.”
      Nea Teo nu stiu cat de legal este sa-ti suspenzi postul atatia ani, insa se pare ca merge, intrucat si Dl. Robot s-a suspendat din invatamant, de la postul lui, nelasand pe un profesor tanar sa se titularizeze si el! Ca nu se va duce dupa 4 ani, prof de meditatii iar, sau mai stii?
      Asa ca moral, nu mai este cazul sa explicam! In timpul suspendarii pe cel care i-a tinut locul lui Teo cine l-a platit? Caci sarcinile din fisa postului trebuiau indeplinite!

      *Cand o sa am si timp si dispozitie o sa atac si problema cumului de functii sau sarcini in armata noastra...... Ca sa ne lamurim ce si cum este cu inventia asta!

      Ștergere
    2. Stimați colegi, având în vedere că domnul Leon ne-a prezentat faptul că domnul Eugen Teodorovici, fost Ministru de Finanțe și-a reluat funcția de auditor la Curtea de Conturi și cum Curtea de Conturi se află în proces cu cele 2 CPS / MApN și MAI, vă prezint mai jos următoarea declarație (Capital.ro / Bogdan Ungureanu / 20 iulie 2019): În urma acestei declarații i-am trimis o petiție dar m-a pasat la Ministerul Muncii la domnul Budăi.
      Declarația Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici.
      „Eugen Teodorovici, a declarat, sâmbătă, la reuniunea PSD Mureș, că sistemul de recalculare al pensiilor din România este învechit şi, de aceea, există riscul ca unele persoane să nu mai fie în viaţă până când li se vor recalcula pensiile”.
      „Ştiţi cum e şi cu recalcularea pensiilor.
      De ce omul care are dreptul la o pensie să aştepte un sistem învechit şi foarte înţepenit, de foarte multe ori, şi în multe situaţii să aştepte o recalculare de pensie?
      De ce nu noi, statul, să alocăm forfetar, să spunem, o sumă pe care am anticipa că ar fi cea corectă şi după ce pensia se va recalcula şi ştim exact cât e, să înceapă să se regleze, pentru că omul trebuie să primească astăzi cel puţin cât ar trebui să primească în urma unei recalculări de pensii.
      Oamenii nu au timp să aştepte.
      Din păcate, viaţa aşa este, sunt oameni care, în momentul în care pensia li se va recalcula, nu mai sunt pe această lume.
      Asta este viaţa, trebuie să fim foarte pragmatici.
      Atunci de ce să aştepţi? Tu, stat, ai greşit faţă de oameni, tu, stat, trebuie să plăteşti şi să asiguri fiecărui om ceea ce merită atunci când merită, nu peste nu ştiu cât timp când tu, stat, te sinchiseşti să acorzi acel drept.
      E o altă abordare, o altă logică pe care mi-aş dori tare mult să o văd în această ţară.
      Şi să fim noi, să facem ceea ce simţim”.
      Acum vin și îl rog pe domnule fost Ministru de Finanțe ca, în baza declarației dumnealui să se prezinte la procesele dintre CPS a MApN și MAI (ca reprezentant al Curții de Conturi) și să repete în fața judecătorilor următoarea frază din declarație: „Tu, stat, ai greşit faţă de oameni, tu, stat, trebuie să plăteşti şi să asiguri fiecărui om ceea ce merită atunci când merită, nu peste nu ştiu cât timp când tu, stat, te sinchiseşti să acorzi acel drept”. După care să solicite și să susțină ca prin decizia ce o vor lua judecătorii C.Ap.B. să nu fie afectați pensionarii militari sau polițiști prin diminuări de pensii și restituiri de sume, pentru că „Tu, stat, ai greşit faţă de oameni, tu, stat, trebuie să plăteşti” indiferent că te numești CPS a MApN, MAI sau Curte de Conturi.


      Ștergere
  9. Justiție? Haaaaahaaahaaa.Buna gluma...

    RăspundețiȘtergere
  10. Ufff de năduf, fiind e grele pentru păsărici si păsărele că e bagată pana-n cotor si prăsele, după metoda hoțească sa nu mai aibă loc din cioculețe pe unde sa ciripoiască!

    RăspundețiȘtergere
  11. Madam Turcan spune ca nu poste dormi noaptea din cauza pensiilor SPECIALE proasta dracului
    ...........

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se referă la cele 9600 pensii speciale civile..
      Nu a vorbit despre pensii militare.

      Ștergere
    2. ...Agenu 00000014....se refera doar la ..melitieni...:D

      Ștergere
    3. Domnul procuror din Pitesti are o pensie in suma de 16.146 de euro lunar. Presedintele Frantei are un salar de 15.140 de euro si va avea o pensie bruta de 6.220 de euro(5229 euro net) iar presedintele SUA are o pensie lunara de 15.428 de euro . Cancelarul Germaniei are un salar de 17.000 de euro. Mindri ca suntem romani.

      Ștergere
  12. Vedeti_-va de treaba ca si cele militare vor fi modificate .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da. Ea va modifica penis_ia militarilor? Va fi o penis_ie karakul în locul celei țurcanu!

      Ștergere
  13. Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale
    Ion Luca Caragiale, O scrisoare pierdută
    Like Likes: 2

    RăspundețiȘtergere
  14. Poate madam Tzigaie nu poate dormi noaptea fiindca are purici ...la cap!

    RăspundețiȘtergere
  15. Dacă ANCMRR care se laudă ca are 40000 membri, ar fi ieșit la proteste măcar o dată, s-ar fi rezolvat problema pensiilor militare! De vină nu este doar conducerea, ci fiecare membru în parte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 40000 x 10 lei pe luna = 400000 lei x 12 luni 4800000 lei pe an..sau 1 milion de euro.... Chiar or avea atâția membri cotizanți???

      Ștergere
  16. Huhu, alaltăieri am trimis un material către ICCJ legat de OMM, vis-a-vis de care Curtea Supremă - cum știi - se va pronunța pe 8 februarie ! Chiar dacă aceasta a fost sesizată de CA Bacău numai cu privire la OMM, în material am făcut trimitere - tot printr-un exemplu edificator - și la pensia suplimentară ! De crezi că poate fi de interes, spune-mi unde să îți trimit sesizarea ! Numai bine !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai adresa de e-mail huhurez2013@gmail.com
      Materialul trimis către ICCj nu are regimul juridic de interventie. Folosește doar pentru completarea informării completului.
      Conform principiului disponibilității, instanța nu se poate pronunța în respectivul dosar decât pe ce a fost investită de Curtea de Apel Bacău.
      Nu poate da indrumări interpretative privind pensia suplimentară decât dacă este investită cu o asemenea cerere.

      Ștergere
  17. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai cu controlul minutios, isi bate joc de cetateni. Nu de guvernanti.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. @oamenii rationali, exclus militienii
      Ce fac indivizii astia nu e decat santaj si abuz in serviciu. Contribuabilul, cetateanul, cel care le plateste salariile si puzderia de sporuri sunt abuzati de acesti indivizi, suparati ca magaru pe fuga, ca nu le da statul mai multe sporuri pentru ca-si fac treaba. Mizeria cu militar doar la pensie se vede clar aici, daca erau militari si in activitate astfel de situatii nu aveau loc. Sper ca Iohanis sa ia in serios abuzul facut de acesti indivizi si sa puna problema in CSAT.
      Dupa cum se vede, de catre oamenii rationali, militienii au si sarit cu laude si sustinere pentru astfel de abuzuri, doar sunt obisnuiti cu ele.

      Ștergere
  18. S-a amânat pe 16 02 20212.
    Niciun MAI-st nu a depus cerere de interventie?
    S-ar putea să regrete, dacă are trecere soluția Curții de Conturi.

    RăspundețiȘtergere
  19. ....am înteles ce s-a amanat pe 16 !

    RăspundețiȘtergere
  20. Este bine ca ne agitam degeaba si fara sa fim bagati in seama. O sa ne creasca tensiunea. Daca creste recomand .... LORENNA TUICA TUICA- HIT 2021 - YouTube ....acesta este un supliment militar, cititi inainte statutul, faceti cel putin 25 de ani in sistem (recomandat in plus fata de scoala militara), stresati-va cat mai mult, acumulati experienta si faceti-va datoria onorabil, fiti demni, fiti oameni care respecta istoria si trecutul acestei tari, inarmati-va cu demnitate si fiti pilda nepotilor..., o sa observati ca cei care ne canta in struna o sa ii doara la basca,

    RăspundețiȘtergere
  21. Mai fratilor terminati cu justitia ca nu va da nimeni dreptate sau dupa caz ca se castiga un proces cu un judecator care mai are putin pana la pensie nu se pune in aplicare sentinta judecatoreasca (ASTA E ROMANIA IN CARE TRAIM CE NAIBA NU CUNOSTETI SISTEMUL)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia vezi-ți d-ta de treabă cu lamentări de babă pe marginea șanțului!
      Am ajuns rău!
      Instituțiile statului se judecă între ele pentru pensiile noastre si noi doar le asistăm, ca pe vremea când asistam la construirea socialismului multilateral de zvoltat!
      Ce or să zică instanțele?
      Dacă numai 7 pensionari militari sunt interesați de aceste procese, înseamnă că au dreptate Casele sectoriale care le-au tăiat indexările.

      Lenea e cucoană mare!

      Ștergere
  22. Huhu, am spus ceva legat de ICCJ..acum ceva ore !! Îmi poți da un răspuns ? Seară faină !!

    RăspundețiȘtergere
  23. ..dacă ICCJ..se pronunță..NUMAI ..pe ce e "sesizată" de vreo instanță: e PROBA că "justiția românească": TREBUIE REFORMATĂ.. din TEMELII..!,..(și URGENT..!).
    ..Cum adică să "lași să treacă": .."erori","greșeli",afirmații "îndoielnice",ILEGALITĂȚI,..etc. :sesizate în procese diferite, iar tu: ditamai "ICCJ" având EXACT ROLUL UNIFICATOR al JURISPRUDENȚEI.., te "faci că nu vezi" că o lege are "hibe" grave = sesizate în procese diferite ..!,(de f.multe zeci de ani..!) ..și LAȘI "răul" și "oroarea" să meargă înainte!..:spre victoria finală..a socialismului, în care "proprietarul" HIMERIC: poporul, "reprezentat" de către STAT face "totul":..DICTATORIAL..!
    .ADEVĂRATĂ "justiție"..BOLȘEVICĂ ...!!

    RăspundețiȘtergere
  24. CPS a MAI și-a modificat cererea introductivă și nu a plătit taxa judiciară de timbru corespunzătoare.

    RăspundețiȘtergere
  25. G. Olescu a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "Cine ne poate informa cum a modificat CPS a MAI ce...":

    Si el are dreptul la pensie militara ... Sustin excluderea pe viitor, a tuturor politistilor din sistemul pensiilor militare. Din 2 motive:

    - niciun politist intrat in sistem dupa anul 2002, nu are nici macar o zi vechime in serviciul militar. Fiind incadrat direct si exclusiv ca functionar ... civil;
    - un fundament de baza al existentei pensiilor militare, este faptul ca militarii pensionati pot fi reactivati in caz de razboi si trimisi pe front. Or, un politist pensionat, daca ar fi reactivat, nu poate fi reactivat ca militar, neavand nicio instruire in serviciul militar. Ci eventual, tot ca politist ca civil si fenteaza si frontul. Ca atare, nici fundamentul existentei pensiilor militare si care este reactivarea in caz de razboi si expedierea pe front, nu este aplicabil. Si atunci de unde pana unde pensii militare la politistii civili? Sau de ce nu si celor de la BGS si de la CFR, ca doar si ei au grade civile profesionale?

    Magaria cu echivalarea din pix a gradului civil de politist, cu un gradul militar, doar asa sa primeasca si politistii pensii militare, trebuie sa inceteze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord cu excluderea polițiștilor dintre militari, dacă au accesat sistemul după 2002. N-am nimic împotrivă să aibă o lege proprie lor, pentru pensionare!

      Ștergere
    2. E comentariul dvs sau al lui Okescu?

      Ștergere
    3. Politistii au o asemenea lege : https://lege5.ro/Gratuit/gu3dmobs/legea-nr-179-2004-privind-pensiile-de-stat-si-alte-drepturi-de-asigurari-sociale-ale-politistilor
      Cititi , cu precadere art. 22, apoi 23 - 26

      Ștergere
    4. Florin IT, dacă tot ai copiat linkul, redă și textul care ne interesează dar integral.
      Adică, intrat în vigoare în iunie 2004 (textul de lege) valabil până în decembrie 2010 find abrogat de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
      Legea nr. 179/2004 privind pensiile de stat și alte drepturi de asigurări sociale ale polițiștilor.
      Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 485 din 31 mai 2004.
      În vigoare de la 03 iunie 2004 până la 31 decembrie 2010, fiind abrogat și înlocuit prin Lege 263/2010.

      Ștergere
    5. E minunat ca politistii au o lege a lor, si e o lege buna. Problema cu acea lege este tocmai contextul actual si lacomia lor, principala buba a legii este art.22
      "(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei polițiștilor este salariul de BAZA brut avut în ultima lună de activitate, care include salariul pentru gradul profesional deținut la data încetării raporturilor de serviciu."

      La ce bun atatea sporuri, in ultima vreme, plus greve si santaj la adresa statului pentru a primi alte sporuri si indemnizatii daca nu poti sa profiti de ele si la pensie. L223 este o lege profund ticaloasa, iti acorda aproape toate sporurile iar cand ministerele de resort se ingrozesc la ce cuantumuri pot ajunge unele pensii mai vin cu cate un proiect de OUG, cu vreo limitare sau taiere. Problema e ca limitarile alea lovesc in egala masura si in cei cu sporuri la fel ca in cei fara sporuri insa avantajul de de partea celor dintai. Ori, legea pensiilor politistilor nu accepta asa ceva, baza de calcul era din salariul de baza brut fara a fi garnisit cu tot felul de sporuri si bunatati. Tocmai asta e hiba, d-aia trag cu dintii politistii de legea pensiilor militare, sporurile lor sunt mult mai multe si mai mari ca ale militarilor insa limitarile sunt aidoma iar rezultatul poate fi vazut in cuantumul pensiei medii pe ministere. Cred ca toti pensionarii militari, cei iesiti la pensie pentru limita de varsta, si poate nu doar ei, doresc trecerea pe sistemul contributiv sau o lege similara cu a unui stat NATO. Culmea e ca legea pensiilor politistilor e aidoma cu a pensiilor militare din tarile NATO. Noi militarii pana nu reusim sa ne rupem de grupul de interese ale politailor si altor functionari publici nu exista speranta de indreptarea inechitatilor.
      Gogogrite de militian de genul "sa ne unim cu politistii, jandarmii, paznicii de puscarii sa fim o forta" arata disperarea aranjatilor in cazul unor schimbari majore.

      Ștergere
    6. Ca tot e vorba de Olescu, el spunea ca a gasit pe facebook un "baiet citit", politai, agent, cu o vechime de 28 de ani si o pensie neta de 4 600 lei si era ingrozit ca daca se trece pe contributivitate ajunge pe la vreo 3 000 lei. Sunt convins ca nu este nici un caz singular si nici cel mai chivernisit, sunt altii mult mai aranjati. Problema e ca eu nu cred ca in armata exista vreun subofiter cu vechime de 28 de ani care macar sa se apropie de 4 600 lei, macar unul singur. Pai daca legea e unica pensiile ar cam trebuie sa fie identice la situatii identice ceea ce nu se intampla. Am convingerea ca daca nu eram amestecati, noi militarii, cu functionarimea militara doar la pensie, nu existau atatea OUG -uri croite pe taieri si limitari.
      De aceea eu raman la convingerea ca noi militarii trebuie sa ne separam de ceilalti "militari", sa avem legea noastra pentru caracteristicile meseriei noastre. Ticalosia trebuie sa inceteze, sa ramana politaii, paznicii de puscarii, jandarmii, etc pe L223 si pentru noi sa faca o noua lege similara cu a unei tari NATO sau sa fim trecuti in sistemul public.
      Ar fi minunat ca militarii sa fie in legea publica si politaii pe legea pensiilor militare, in Romania se poate orice.

      Ștergere
    7. Imbecilitati de militian ca lupta politaii si pentru noi ar trebui sa dea de gandit oamenilor rationali. Ei lupta pentru drepturile lor, si bine fac, pe noi sa ne lase in pace ca ne ajunge cat de bine ne este de cand se lupta si pentru noi.
      Militari sunt doar cei de la armata, ailalti sunt functionari publici, si in activitate si la pensie.

      Ștergere
    8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    9. Ein Stein. El este subofiterul MAI cu 4600. Membru de nadejde al SCMD. Eu am expus, doar ce a prezentat el insusi. Teodor Laurentiu Dimitriu

      https://www.facebook.com/profile.php?id=100001008898332

      Ștergere
    10. @Olescu
      Nu are relevanta cine e, am sa merg, pe la 17.30, la biserica sa dau acatiste sa-i dubleze pensia de luna viitoare, ba daca ma gandesc bine chiar sa i-o tripleze, dar pe alta lege. Am tot scris, noi nu avem cum sa fim pe aceasi lege atat timp cat bazele de calcul si statutele sunt complet diferite. Pentru pensionarii in situatii identice, militar vs functionar public, militarii au o cantitate mult mai mica de sporuri si bonusuri de aici si baze de calcul diferite, in cuantum. Daca unuia cu o baza de calcul de doar 1 000 de lei ii plafonezi si tai pensia cu acelasi procent cu cat o plafonezi unuia cu baza de calcul de 10 000, avand aceasi vechime, grad, salariu/solda, mai putin sporurile, cred eu ca nu e tocmai OK. Culmea e ca se petrece pe o lege care in bataie de joc a fost numita lege a pensiilor militare.
      Cand vad imbecilitati pretinzand ca lupta politaii si pentru noi imi cade cerul in cap.

      Ștergere
  26. Odată fixat Termen cu CPS a MApN pe 18.02.2021 instanța va amăna procesul cu CPS a MAI și v-a căuta ca ambele cauze să se judece în paralel .Instața este obligată ca să nu dea două Hotărâri pe aceeași spetă în contradictoriu de aceea cele două acțiuni vor fi puse în balanță de ambele instanțe în același timp când intră în pronunțare inițială și prealabilă .
    Subsemnatul din start vă comunică 100% că ambele Case de Pensii sectoriale vor pierde procesul cu Curtea de Conturi .
    De ce sunt atât de sigur ???? SIMPLU .
    CPS a MApN =NU a făcut ceea ce trebuia să facă.
    CPS a MAI =A făcut ceea ce NU trebuia să facă .
    O instanță judecă ADEVĂRUL NU Dreptatea
    Odată ce două case Sectoriale de Pensii nu au înțeles Legea atunci sunt la mâna intanțelor care conform legii au voie să interpreteze voința legiuitorului .
    În cazul de față ambele au greșit ,SCURT, iar Casa de Pensii Sectorială a SRI a căzut la pace ceea ce înseamnă că a recunoscut că Curtea de Conturi a procedat corect .
    Asta v-a pune instanța în BALANȚĂ .DE ce SRI s-a conformat iar celelalte două case NU .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doua complete diferite pot da soluții diferite. In recurs, ICCJ va da soluția finală.

      Ștergere
    2. LEGIONARULE MAXX, 2 întrebări și jumătate pentru domnia voastră:
      1. Care este diferența între Adevăr și Dreptate (după părearea ta) și de ce ai pus Adevărul înaintea Dreptății ?
      2. Care este nr. Deciziei întocmite de Curtea de Conturi după controlul efectuat la CPS a SRI. Pentru că o Decizie trebuie să existe în urma oricărui control. S-a verificat, s-a constatat, s-a remediat pe timpul controlului sau în funcție de volumul de muncă s-a lăsat termen de executare. Pe ce subiect (principii folosind expresiile din Deciziile 4 și 5) s-a conformat CPS a SRI ?

      Ștergere
    3. Viorele,
      La SRI nu a mai fost nevoie de Decizie. Aia s-au făcut preș ân fața Raportului de Control al CC, din motive că nu ei elaboreaza legislația pensiilor, nemafiind nevoie de emiterea unei decizii.
      Nu-ți mai mamintești că am discutat pe blog speța?

      Ștergere
    4. Domnule Huhu Rezea, eu știam că la CPS a SRI nu s-a mai emis nici o decizie, am vrut să-i atrag atenția prietenului MAXX (după părerea mea) că expresia folosită de el este greșită. „Asta v-a pune instanța în BALANȚĂ .DE ce SRI s-a conformat iar celelalte două case NU ” Eu aș putea să-i spun domnului MAXX (glumind) că de frică. Ce poate pune în BALANȚĂ C.Ap.B. (ce poate citi dacă nu s-a emis nimic) pentru a face comparație între CPS a SRI și CPS a MApN sau MAI ? Poate face o comparație între Decizia 4 și 5 dar nu între cele 2 Decizii și vorbe sau zvonuri. Mă mir cum nimeni de la SRI nu a intrat pe blog să prezinte ce modificări au intervenit la pensia în plată în urma controlului Curții de Conturi.

      Ștergere
    5. @ Viorel
      În accepțiunea mea ca să ajungi la DREPTATE trebuie să cunoști mai întâi ADEVĂRUL .
      Cred că răspunsul este știut de toată lumea: sunt mai multe adevăruri, în funcție de interesul prezentat. Oricine are interes, se poate prezenta în instanță pentru a i se da dreptatea cuvenită raportat la adevărul prezentat. De aici și termenul de comunicare. Fiecare parte, prezintă sub aspect legal, partea sa de adevăr, susținut de probe temeinice, personal, sau apelând la cunoscători ai dreptului, care cunoscători, deși ar putea face o interpretare juridică a speței prezentate și ar putea propune o soluționare a conflictului existent între părți, continuă, pe aceeași linie indicată de partea vătămată, pentru că, la rândul lor, au şi ei un interes: onorariul. Dar mă întreb, așa-zisul adevăr prezentat șlefuit, asemeni diamantelor, nu cumva e țesut astfel încât să pară adevăr, susținut chiar și cu cele mai credibile silogisme? Cu alte cuvinte, acest adevăr creat nu e cumva o minciună care pleacă de la o ipoteză care ar putea fi adevărată, dar care, țesută, este departe de Adevărul Absolut? Și cum ar putea pretinde judecătorul, confruntându-se cu două povești aparent credibile, să stabilească un echilibru care să mulțumească pe fiecare dintre părți, iar soluția sa să rămână definitivă și irevocabilă, pentru eternitate? Nu mai bine a procedat Judecătorul în conflictul originar? Pedeapsa a fost soluția perfecta pentru estomparea conflictului.

      Dar, cum judecătorii exercită și ei un serviciu public, prin urmare există un oarece interes, chiar într-un secol în care medierea pare o altenativă morală, trebuie să dea dreptate uneia dintre poveștile prezentate deja denaturat, cu influențe subiective de ambele părți, pentru că în asta constă serviciul pe care îl fac. Cine argumentează mai bine, câștigă, și nu orice, ci dreptate, dreptate care de cele mai multe ori înseamnă bani, nu principii, nu morală, nimic, doar bani, indiferent care dintre părți îi primește.

      Justiția a început să fie de fapt o mare afacere.

      Ștergere
    6. @Viorel
      Curtea de Apel București știe deja ce am spus eu aici .
      Crezi că Curtea de Conturi în MOTIVARE nu a consemnat că SRI de bună voie s-a conformat RAPORTULUI de Control și nu a mai fost necesar emiterea unei Decizii iar celelalte două Case nu au vrut să se conformeze fapt pentru care le-au fost emise DECIZII .
      La instanță este ca la Școală
      Cînd cineva sparge geamul clasei iar în clasă sunt 3 pietre logic că au aruncat 3 elevi și fiecare caută să scape .Este destul ca unul să spună cine a aruncat și ceilalți vor fi aflați ulterior fără să-i mai întrebe nimeni .

      Ștergere
    7. LEGIONARULE MAX, ai grijă „pune o vorbă bună și pentru mine, spunele că te-am rugat eu să mă reprezinți sau că te-ai oferit tu din oficiu”. Spunele să accepte principiile de la pct. 1i și 1ii, dar 1iii este deja prea mult, ne mulțumim cu primele două așa că să anuleze principiul 1iii (cu 3 de i pentru că ne-am săturat de idioți, nu mai spun care). Veneam și eu să stăm la o cafea dar prostata și atacurile de panică mă țin pe loc.

      Ștergere
  27. Și eu personal susțin o regândire a pensiilor militare inclusiv scoaterea polițiștilor din sistemul de pensii militare, cu următoarele observații: 1. Ridicarea tuturor interdicțiilor aplicate în prezent polițiștilor. 2. Salarizarea polițiștilor separata de cea a militarilor. P.S. domnule HuHu Rezea, asta cu mobilizarea rezerviștilor este trasa de păr, nu suntem în 1939, astăzi războiul se duce pe alte principii decât numărul ostașilor, in rest sunt de acord 100% cu poziția dvs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am motivat niciodata existenta pensiilor militare de mobilizarea rezervistilor.
      Disponibilizații introduc legătura pensiilor militare / mobilizarea rezervistilor.
      Eu susțin trecerea totală pe contributivitate sau calcularea componentei contributive a pensiei militarilor... ca la magistrați.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Eu vreau nu ca la magistrati ci exact ca la magistrati!

      Ștergere
  28. Ar trebui sa-l dea in judecata referitor la pensiile militare pe Cuza Voda ...!

    RăspundețiȘtergere
  29. Poliția.. să.si puna ca emblema sub..incredere si siguranta si chipurile celor două fete din Caracal...pe fundalul porții lu Dincă.. si turma de polițiști așteptînd să se facă ora 6....sictir

    RăspundețiȘtergere
  30. Este pentru CFI

    https://playtech.ro/stiri/alexandru-rafila-anuntul-care-schimba-tot-pe-aceste-persoane-nu-are-rost-sa-le-vaccinezi-265088

    RăspundețiȘtergere
  31. Printre altele , iată ce scie scmd pe site-ul său azi 21.01.
    "Invatand din experienta confruntarilor juridice cu SCMD, ”expertii” sistemului l-au inlocuit pe Vela, caruia i s-a facut teama, cu Bodea! Un ”Ciuca” pentru M.A.I.! Au fabricat un nou proiect legislativ al pensiilor militare care nu vor mai fi de stat, vizand schimbarea naturii juridice atat a pensiei cat si a noastra, a rezervistilor! Pe scurt, modifica legile statut ale politistilor si militarilor. Juridic, pierdem statutul de rezervist, pe viitor urmand sa existe doar militari in activitate si in retragere! "
    Deci, ayi 21.02.2021 Mircea ştie că : ...."Au fabricat un nou proiect legislativ al pensiilor militare"
    Care este acest proiect legislativ fabricat de gulerați ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă au elaborat un asemenea proiect de modificare a L 127/2019 în scurt timp va fi "scăpat " pe surse, pentru a sonda reacția pensionarilor.
      Până acum, in cei 7 ani în care am tot primit drafturi d proiecte, nu a fost retras niciunul din cauză că reac'ia a fost bleagă.
      Ia să apară reacții de tipul "Nemernicii... poliocieni" a lui Mircea Chelaru, atunci să vezi precauție.

      Ștergere
    2. Dacă nu știe nici Tigri de proiect, atunci trebuie că este bine pitit....

      Ștergere
  32. I, David, și politistii au platit contributie ca militarii, abținete și numai crea polemici sau discriminări, că dacă nu erau politiștii militarii eru fii ploii

    RăspundețiȘtergere
  33. Nu te pune cu prostul ca te trage dupa el.Sa citeasca literatura de specialitate cu ce se mananca politia militara si sa se documenteze ce face politia in razboi.

    RăspundețiȘtergere
  34. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  35. @Xpert
    Sa trimit "cugetarile" tale pretioase pe la niscaiva militari activi si in rezerva? Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  36. Gata huhu ai vazut deci pot sa sterg cea mai mare parte.Altii nu e cazul sa vada
    ramane doar atat:
    @Xpert
    Pe de-o parte ii justifici lui@David(...alea,alea) si imediat dupa, ii ceri imperativ sa se abtina.Si pana sa imi zici mie "fiul ploii"(ca o consider afront personal)ai grija la exprimare pt ca si eu ma abtin....

    RăspundețiȘtergere
  37. Asta cred şi eu cã vor schimba legea din temelii.Deocamdata,cred nu sunt sigur şi nici nu am date in acest sens,nu transpira nimic,ceva s-a spus pe ici pe colo,cã au pregàtit un proiect in lucru,vã amintiti cã s-a auzit.O sã avem mari surprize.
    De la ãştia te poţi astepta la orice.
    Sã nu credeţi cã cei de la CSP nu au fãcut simulãri pe toate variantele posibile.Scopul acestor simulãri este acela de a nu creste mai nimic în eventualul schimbarii legii şi cum ar scadea cele mari,tinând cont si de esecul la CCR cu privire la taxare.
    Repet,este doar ce cred eu,am mers pe logicã.
    A nu creste nimic şi va scadea pensiile mari,nesimtite cum le spun politicienii,nu pot sã procedeze decât intr-un singur mod,dar nu spun in idea de a nu le da idei guleratilor,dar sigur aşa vor proceda cum banuiec.Recalcularea tuturor pensiilor,plus un art.care va suna aşa....... cum banuiesc.Vom vedea.
    Şi înca ceva.Daca vor diminua pensiile mari,vor avea de suferit şi altii cu pensii la nivelul mediu,prin ricoseu,tocmai datoritã acelui art.
    Acum nu o luaţi de bunà ce am spus,este doar o banuiala bazata pe logicã.

    RăspundețiȘtergere
  38. @Leonard, unde nu sunt atinse interesele mele si a grupului din care fac parte ,nu ma amestec si nici nu divulg ce stiu, d-apoi ce nu stiu!

    RăspundețiȘtergere
  39. Off topic
    Pentru ca au aparut in ultima vreme controverse pe tema cuantumului actual al Soldei de grad, iata evolutia acesteia pana in prezent:

    I. Legea 284/2010, Anexa VII, art. 7(2)
    Exemplu: lt. col. = 336 lei;

    II. 01.12.2015 + 10%,
    Art. 11 din OUG 83/2014, Legea 71/2015, OUG 35/2015, Legea 293/2015
    Exemplu: lt. col. 336 x 1,1 = 370 lei;

    III. 01.01.2018 +25%
    Art. 38(3) din Legea 153/2017
    Exemplu: lt. col. 370 x 1,25 = 463 lei

    Legea 284/2010, Anexa VII, Art. 7. (2)

    Cuantumurile soldelor/salariilor de grad sunt următoarele:

    Ofițeri:
    – general, amiral, chestor general de poliție 405 lei
    – general-locotenent, viceamiral, chestor-șef de poliție 385 lei
    – general-maior, contraamiral, chestor principal de poliție 375 lei
    – general de brigadă, general de flotilă aeriană, contraamiral de flotilă, chestor de poliție/penitenciare 366 lei
    – colonel, comandor, comisar-șef de poliție/penitenciare 356 lei
    – locotenent-colonel, căpitan-comandor, comisar de poliție/ penitenciare 336 lei
    – maior, locotenent-comandor, subcomisar de poliție/ penitenciare 326 lei
    – căpitan, inspector principal de poliție/penitenciare 316 lei
    – locotenent, inspector de poliție/penitenciare 306 lei
    – sublocotenent, aspirant, subinspector de poliție/ penitenciare 297 lei
    Maiștri militari:
    – maistru militar principal 287 lei
    – maistru militar clasa I 277 lei
    – maistru militar clasa a II-a 267 lei
    – maistru militar clasa a III-a 257 lei
    – maistru militar clasa a IV-a 247 lei
    – maistru militar clasa a V-a 237 lei
    Subofițeri și agenți de poliție/penitenciare:
    – plutonier-adjutant principal/șef, agent-șef principal de poliție/penitenciare 287 lei
    – plutonier-adjutant, agent-șef de poliție/penitenciare 277 lei
    – plutonier-major, agent-șef adjunct de poliție/penitenciare 267 lei
    – plutonier, agent principal de poliție/penitenciare 257 lei
    – sergent-major, agent de poliție/penitenciare 247 lei
    – sergent 237 lei
    Soldați și gradați voluntari:
    – caporal clasa I 232 lei
    – caporal clasa a II-a 225 lei
    – caporal clasa a III-a 218 lei
    – fruntaș 208 lei
    – soldat 198 lei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ochilă, și cu ce ne încălzește comentariul tău ? Trecut în rezervă 30.11.2016, gradul Plt.adj.pr., Coeficient = 1,45, Valoare soldă grad = 287. Deci, ce ne-ai prezentat ?

      Ștergere
    2. Soldele de grad din Anexa VI a L 153/2017 sunt cele corespunzătoare salariului minim de 1450 lei din anul 2017.
      Soldele de grad din 2021, corespunzatoare salariului minim de 2300 lei, sunt cu 59% mai mari.

      Ștergere
    3. @Viorel
      Nu am prezentat pentru tine, ca stiu ca ai călcat in flegmă de umorist de autobază.
      Poate mai cauti prin decizia de pensie si o sa constati ca ai avut SG = 287 x 1,1 = 316 lei.
      Stiu, nu te incălzete, dar ăsta-i adevărul.

      Ștergere
    4. @Huhu Rezea
      Soldele de grad din Anexa VI a L 153/2017 nu sunt stabilite ca procent din SMBE din 2017, ci sunt cam aceleasi cu cele din Legea 284/2010, Anexa VII, art. 7(2) cu o diferenta de 3-5 lei in plus.
      Informatiile prezentate le am direct de la serviciul financiar contabil al unei entitati a Armatei Romane.
      Soldele de grad de pe statele de plata din luna ianuarie 2021 sunt calculate asa cum am aratat mai sus: coeficientul de grad din Lege 477/2006 x VRS(197,3387) x 1,10/2015 = Suma, Suma x 1,25/2018=> SG(2021).
      Exemplu, Viorel ar primi o pensie actualizata, pentru anul 2021, cu SG = 287 x 1,10/2015 = 316; 316 x 1,25/2018 = 395 lei.

      Ștergere
    5. @Ochilă
      Soldă de grad corespunzătoare salariului minim de 1450 lei din anul 2017 nu inseamnă că este stabilită procentual din salariul minim.
      Solda aceea de grad din 2017 s-a mărit odată cu cresterea salariului minim, dar după regula trei simplă.
      Daca sg de 350 lei .............corespunde SMBE de 1450 lei
      x(solda de g din 2021)...............corespunde SMBE de 2300 lei

      x=2300 x 350/1450=555 lei
      Asa scrie în Anexa VI a L 153/2017

      Ștergere
    6. Soldele de grad din anexa la legea 153 nu sunt eceleasi cu cele pe care le au acu cei din activitate.....
      Dacă va uitați pe ultima decizie de pensie primita în 2017, adăugați la solda de grad din tabel 25%, și asta este valoarea de azi.... Nu se aplică legea 153 nici la SF nici la SGrad.

      Ștergere
    7. @Huhu Rezea
      Nu va contrazic de dragul de a fi Gicacontra, dar am vazut statul de plata cu solda lunara a unui lt. col., doar atat mi s-a permis,
      SG(lt col)= 463. Am intrebat nedumerit cum s-a ajuns la acesta suma, iar explicatiile primite le-am redat mai sus.

      Ștergere
    8. Ochilă, degeaba te inflamezi ca și clătitele flambate. Realitatea este că tu ai prezentat un comentariu echivalent cu o flegmă de umorist de autobază (eu te-am întrebat cu ce ne încălzește în momentul de față pe noi pensionarii și nu despre flegme, umor sau tractoare). Auzi, cică o entitate a Armatei Române (caută în dex și vezi ce înseamnă entitate). Spune domnule scurt și cuprinzător, o U.M., M.U., D., etc. (,) că doar nu sunt secrete militare.
      Ce să mai caut în Decizia de pensie din 2016 când datele din comentariu le-am copiat de pe ea în plus în Decizia de actualizare / 2017 emisă la data de 29.08.2018 este trecut același coeficient de grad (1,45) și aceeași valoare de 287 lei.
      Deci Ochilă (așa cum ai zis tu), cu ce mă încălzește pe mine comentariul tău, dacă în noiembrie 2016 la trecerea în rezervă Coeficientul de grad este 1,45 / 287 lei iar în ianuarie 2021 Coeficientul de grad (la pensia în plată) este tot 1,45 / 287 lei. Ai răspuns ? Nu vorbim de cum ar trebui ci de cum este real în momentul de față.
      Caută topical domnului Huhu Rezea din data de duminică, 19 ianuarie 2020 intitulat „Plan de măsuri în MApN; Proiectul OUG Ciucă va fi aprobat în primul semestru al anului 2020” și la pct. 21 vei găsi următorul conținut: „Analizarea posibilității modificării Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice-ACTUALIZAREA SOLDEi DE GRAD”. Am scris cu litere mari ca să vezi. S-a făcut, ai regăsit valoarea actualizată în pensiei ? Nu. Și atunci despre ce vorbim / vorbești. Mai bine întreabăl pe domnul Ciucă decât o entitate poate ție îți va răspunde pentru că pe noi nu ne bagă în seamă domnul senator.

      Ștergere
  40. Se discuta de o lege care va dispune doar pentru viitor si noi, comunistii vom ramane cu ce avem pana dam...ortul popii.Cominternistii lucreaza de zor la ea si va fi mai mult decat buna pentru mercenarii pensionati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La DGMRU , dl gn.SPIRIDONESCU , PROMOTIE 1988 a Scolii militare de ofiteri activi de aviatie, specialitatea militara 34-nenavigati, licentiat in psihologie, lucreaza in secret din comanda politica , la o noua lege a pensiilor militare . Se pare ca vor fi interzise trecerile in rezerva inainte de implinirea varstei de 55 de ani.In cuantumul pensiei nu vor intra decat anumite prime, sporuri , indemnizatii. Cine credeti ca va da avizul in Comisia de aparare pentru promovarea noii legi???Aceeasi persoana care a dat avizul si pentru OUG 59/2017, ACTUALUL SINISTRU SI SENATOR, NICOLAE CIUCA.SPECTRUL SCADERII CUANTUMULUI PENSIEI MILITARE ESTE FOARTE APROAPE , DUPA CE ANI AU FOST INGHETATE.

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Trebuie că spiridonescu coordonează un grup de lucru format din gulerați DGF , DGJ , CPS + DMRU că nu știe el singur să facă așa ceva. Sigur tot de la Mircea mai aflăm noutăți de detaliu.

      Ștergere
    4. De aia PLX-199 trebuie aplicat ..rapid..!!

      Ștergere
    5. Se putea sa nu fie totul unul de la aviatia...fara avioane ...!!!
      Sporul de frecat mansa la rece ...ii garantat....sic

      Ștergere
    6. Dogaru spune numai tampenii. In Romania nu exista lege care sa dispuna doar pt. viitor, in sensul crezut de tine. A nu uita precedentul 2011, cand s-au desfiintat pensiile militare si s-au bagat contributive. Nu doar pt. cei care urmau sa se pensioneze in viitor. Ci si pt. cei pensionati acum 30 ani. "Taierea va opera doar pt. viitor" - asa au falsificat majistratii perversi ai CCR, notiunea de neretroactivitate.

      E clar ca asa va fi si acum. Pt. ca au nevoie de bani cash acum, de la cri pensionati. Nu o sa astepte sa se pensioneze cate unul in viitor, sa ii jumuleasca cate 50 lei.

      Ștergere
  41. @Onorabile, m-am gandit foarte mult la sfatul Dv cu vaccinul, si drept urmare am telefonat la Dr de familie luni dimineata sa ma programeze, astfel incat in seara asta am primit un telefon de la domnia sa si m-a anuntat sa ma duc maine dimineata la cabinet sa mi se inmaneze programarea pentru ințepare pentru data de 28 Ianuarie in Onesti, in care voi afla si ora. Multumesc pentru sfat! Adevarul este doar unul: De Covid se moare 100%, daca-l contractez, dar vaccinul nu are cu ce sa-mi dauneze la taria mea de fular in devenire! Asa ca-mi sfatuiesc camarazii, mai fragili sau mai tari decat blana de cojoc, sa-l faca, altfel o sa lacrimam pe aici dupa unii si ar fi pacat, mare pacat si foarte trist! Succes la inscrieri! PS: DESI IN ONESTI S-AU CAM TERMINAT PROGRAMARILE, DE TOT, DE CATEVA ZILE, UITE CA AM FOST PRIVILEGIAT TOTUSI! DE CE? DNA DOCTOR MI-A FOST COLEGA LA SCOALA GENERALA SI IMI ESTE MEDIC DE FAMILION DIN 1992...

    RăspundețiȘtergere
  42. despre politicieni si ce inseamna sa-ti "fuga" mintea

    Nicolae Iorga nu-l suporta pe Nicolae Titulescu, dar era obligat să-l accepte în Cabinetul său (aprilie 1931 - iunie 1932) la cerința Regelui Carol II.
    În primăvara lui 1932, Ministrul de Externe pleca în Franța, să mai aranjeze niște împrumuturi.
    Pentru ca vizita să aibă greutate, Carol a insistat ca Premierul să-l conducă la gară; așa... de ochii presei.
    Ca să-l enerveze, Titulescu îl întreabă pe șeful lui de guvern dacă dorește să-i aducă ceva de la Paris.
    Țâfnos, Iorga îi șoptește printre dinți: ”Dumneata?! Poate vreun sculament” (numele popular al blenoragiei).
    La care Titulescu, zâmbind parșiv: ”Se face, domnule Prim Ministru!
    Dacă nu vă găsesc acasă, să vi-l las la doamna?”

    RăspundețiȘtergere
  43. Huhurez când am scris mai de mult că cei care depășesc 85% vor da banii înapoi credeai ca glumesc? Se vor reține de CPS MAI începând din martie !

    RăspundețiȘtergere
  44. Ifrim îți urez injectare ușoară și un sincer Doamne miluiește! Dacă am lichida prostia cum se pare că e logic/ nu vom tulbura noi oare echilibrul ecologic?

    RăspundețiȘtergere
  45. Nu se face ceva bun pentru noi, ca sa curga lapte si miere este nevoie de vaci si albine, cu boi si trantori nu va asteptati la minuni!

    RăspundețiȘtergere
  46. S-a amintit de catre Turcan ca se lucreaza la o ,,Lege a pensiilor pentru militari si politisti,'' neafirmand PENSII MILITARE, ,,care sa elimine inechitatile si discrimiunarile.'' A spus-o la TV acum cateva zile in urma, afirmand ca ,,acolo sunt niste criterii mai deosebite, neputand sa le incadram la contributive.''

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cornelius... Turcana se referea la Plx 199. Care a și primit aviz din partea guvernului... Dacă ea a afirmat asta îți dai seama ca și celelalte ministere și servicii implicate au fost de acord cu acest Plx 199. Sper sa fie aprobat cât MB ai rapid...

      Ștergere
    2. Adica cine lucreaza? Expresia ”se lucreaza” este doar o expresie de o prostie politica fara margini! Ne inkipuim cine lucreaza!

      Ștergere
    3. expresia are o predecesoare ilustră tocmai din 22.12.1989......
      "MIRCEA FĂ-TE CĂ LUCREZI"

      Ștergere
    4. Şi mai este una :
      "ISUS VINE , FĂ-TE CĂ MUNCEȘTI"

      Ștergere
  47. CORNELIUS F. IFRIM:..:medicii de familie" au apărut după 1998..incoace..!
    Până atunci: în armată erau medici de unitate,generaliști și stomatologi:în UUM.-uri,iar în spitale erau medici având diferi te specializări medicale..!
    În mediul civil:în orașe și comune erau medici de circum scripție,de dispensar și medici stomatologi..!

    RăspundețiȘtergere
  48. @Burebista &Co, referitor la PLx 199 GU-vernul -leratii vor doar varianta MApN prin care nu prea se da nimic, eventual se ciupeste in minus si mai exista amendamentele SCMD care nu sunt agreate de MApN, eu nu cer nimic ci doar constat !

    RăspundețiȘtergere
  49. Sunt cativa pe aici care lanseaza si sutin niste zvonuri nefondate, practic, isi dau cu parerea si sustin ca este real, de multe ori imi vine sa ma retrag, sa nu ma amestec in aceste barfe de microbisti afemeiati la un pahar de bere calda dar imi vin in minte vorbele lui Mandella :
    "Prostii se inmultesc cand inteleptii tac".
    Nu de alta ,dar as dori ca noi sa fim informati corect .
    Miscarile de pe 24 vor avea o influenta hotaratoare in favoarea noastra ,daca reusim sa le demonstram cu nu suntem cobaii lor si ca stim sa ne cerem drepturile!
    In bucataria Diavolului ni se pregatesc multe rele, nemernicii nu au nicio compasiune fata de noi, inclusiv L223/2015 avea prevazuta aplicarea doar pentru cei pensionati dupa 2011, asa ca ...concluzionati si dvs!

    RăspundețiȘtergere
  50. Astai mi s-a eliberat o Adeverinta de vaccinare pentru prima intepare pe data de 28 ianuarie, si pentru a doua intepare pe data de 18 februarie. Pe drum spre circă, m-au sunat iar de la CMZ ca sa ma duc azi la Bacau sa ma intep in Cazarma Aviatiei pt ca m-au reprogramat in urma refuzului de reflectie si timp de gandire. Le-am explicat cu medicul de familie, m-au inteles si deci am rezolvat-o si cu asta. In Onesti s-a organizat langa Muzeul de Istorie, la un Grup Scolar, probabil acolo avand spatiu mai mare, pentru sala de asteptare, intepare si repaus. Da, e mai intelept asa, sa nu mor de guvid, ca din vaccin nu se crapa, in mod sigur! Mama, Ana, cumnatii sunt ancorati in idei si precepte medievale, asa ca n-am ce sa le fac! Bro, nu-i mai corect sa ai grija de chielea ta, ca de cele ale altora fiecare-si poarta grija, conform propriilor constiinte si preceptii? Ce-si face homo simplix cu laba lui, variatiuni muzicale se numesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poți face de 2 X vaccinul! Ce tare...

      Ștergere
    2. Adio ba CorneliunSSon! Nu te vom uita niciodata ! Te-ai "vacginat" pentru noi !
      Ne vom aduce aminte cum cordeai tu ..toate studentela la medicina pe banketa din spate a basculantei !!!

      Ștergere
  51. @Tehnocrat, ca bine dzici, Maria Ta! N-au iesit ei la votare sa voteze cu cei care ar fi putut sa le majoreze penziile, si o sa iasa ei pe 24 Ianuarie, macar la o bere? Miram-as. E posibil ca pensiile mici sa ia acolo un 50- 100 lei, dar cu pensiile mari poate vor fi probleme, desi nu cred, pt. ca cei care taie si spanzura asteapta sa iasa la pensie, deci vor ramane tot asa problemele, nerezolvate!

    RăspundețiȘtergere
  52. @Calin Mihai, la inceput, in 1992, eram arondat, pana in 1998, la medicul de cartier-zona, cum era atunci, si care era actuala doctorita de multi ani, dar eu eram plecat din oras, mama fiind acolo arondata, si m-am inscris acolo unde era si mama, cand m-am restabilit la Onesti, dupa moartea celei cu care traisem la Navodari. Brusc, i-a obligat pe toti sa devina medici de familie si medicii si-au ales pacientii, sau pacientii si-au ales atunci in 1998 medicii, mai aproape de aceste centre, si spre norocul meu doctorita si cabinetul erau aproape, desi mai aveam o fosta colega medic, Dumnezeu s-o ierte, ca a murit anul trecut de cancer, fiind atunci cu cabinetul tot aproape, dar pentru ca in tinerete mi-a fost gagica si am tradat-o, dupa ce i-am spart vaza cu flori, ducandu-ma apoi cu alta, apoi cu dupa alte cateva zeci, nu m-am dus la ea fiindca eram sigur ca nici ea nu ma uitase, si mai ales ca era manuitoare de seringa... Se pot trage de aici multe concluzii amuzante, sau triste...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu pe toate le.ai regulat?
      Al dealului plutonier neam de manivelă
      Nu se uita o studentă la medicină la tine...plimba ursul
      😛😜🤣🤣🤣😛😎😎

      Ștergere
    2. Corneliuss,cred cã tu ai avut mai multe ca gl.Nãstase Ilie.😂
      Stii cum se spune.Unul face şi nu se lauda,altul nu face dar se laudã.Din curiozitate,tu din care faci parte?

      Ștergere
    3. Cezar, ce invidios poti fi...!
      Ai uitat cantecul:
      Sunt șofer pe basculanta si am gagica vagaboanta...

      Ștergere
    4. @/m-Al
      Plx -199 ma face fericit!
      Ia de la tine si ..pune la mine!
      hi..hi..hi..!

      Ștergere
    5. NB
      Cintecul era corect ! Vagaboanta..adica vre-o parasuta prafuita de pe marginea drumului...NU STUDENTA LA MEDICINA !

      Ștergere
  53. @Burebista, perfect adevarat: PLX 199! Foarte corecte afirmatiile si subscriu! Multumesc pentru un remember cu acuratete!

    RăspundețiȘtergere
  54. @ Burebista, @M & comp, multumesc frumos pt. felicitari!

    RăspundețiȘtergere

  55. Corect, d-le TEHNO! Acum este nevoie, mai mult ca niciodată, de unitate din partea tuturor. Diferendele pot fi „atacate” post-factum.
    „Trăiască NAȚIA”!

    RăspundețiȘtergere
  56. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ecusoane parbriz-ajuta la fentarea amenzilor rutiere

      Ștergere
    2. Pentru GP...a lucrat Munteanu!
      Uff, bine ca nu scria "Sunt Kordac-69"!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. M -ai mai fost si politist!
      uite ca eu cu aia am scapat de multe radare
      si ma ajutat chiar si in afara tarii

      Ștergere
    5. @M
      Pai concluzia e simpla, esti militian.

      Ștergere
  57. @M, deocamdata avem interese comune , drepturile noastre de pensie sunt stipulate in aceiasi lege iar organele judiciar, civile si militare nu-si fac datoria si executa ordine de la mai marii zilei, care au interese sa nu ne dea ce ni se cuvine. Trebuie sa tinem aproape si pensionarii militari si cei proveniti din politie sau alte organe prevazute in L223/2015.Cititi, informati-va , este spre binele vostru , al tuturor.
    Dostoievski spunea:
    ′′ E mai bine să fii nefericit și să știi ce e mai rău, decât să fii fericit în paradisul unui prost.-- aviz cezare si alti idioti!

    RăspundețiȘtergere
  58. @M
    Dacă nu-ți cenzurezi comentariile de atacuri la persoană nu ți le public.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Big Tech face cenzura pe site-uri de socializare/informare?
      Dar ecologistul gângav si pistolarul decembrist asta fac cu prisosință!

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere