Un produs Blogger.

miercuri, ianuarie 06, 2021

Care ar fi valoarea de înlocuire în cazul evaluării pensiilor militare de Comisia Țurcan?

240 comments

 


Mulți pensionari au trecut ușor peste această declarație din Ajunul Crăciunului a noului ministru al Muncii, doamna sibiancă Raluca Țurcan:

"am solicitat echipei ministerului să îmi prezinte structura unei comisii pe care să o înfiinţăm de urgenţă, începând cu 28 decembrie, astfel încât să chemăm reprezentanţii mai multor ministere la masă şi să putem pune pe masa opiniei publice o soluţie care să asigure recalcularea pensiilor pe bază de contributivitate."

Militarii au fost mai atenți la scurgerea de informații privind intenția Guvernului Cîțu de a elimina indexarea pensiilor militare în anul 2021 si la încercarea penibilă a ministrului Ciucă de a adormi pensionarii cu noi promisiuni. A fost atât de convingător că, și după ce a fost publicată ordonanța în MO, vin unii și intreabă cum de a dat Cîțu ordonanță peste Comunicatul lui Ciucă al nost'.

Astăzi a și transpirat câte ceva din ce face Comisia Țurcan cu pensiile militare. A reieșit că, în recalcularea pensiilor militare pe principiul contributivității, lucrătorii țurcanei ar folosi o valoare stabilită arbitrar, valoarea pe care o denumesc valoare de înlocuire, termen preluat din evaluarea contabilă a unor bunuri pentru a stabili noua lor valoarea la data evaluarii.

Nefiind economist, pun întrebarea ...ce ar însemna valoare de înlocuire în transformarea pensiilor militare în pensii contributive? 

Știm că pensia contributivă se calculează înmulțind punctajul de pensie cu valoarea unui punct de pensie. 

Cum valoarea punctului de pensie este dată anual prin legea bugetului de stat, nu ar cam fi nimic de înlocuit. Inseamnă că domnii din comisie, desigur că și reprezentanți ai MApN, MAI și SRI, se chinuie să echivaleze în puncte de pensie soldele brute și salariile brute din intreaga carieră militară și civilă a pensionarilor militari, punctaje  stabilite prin raportarea lunară a soldei brute la salariul mediu pe economie, punctaj ajustat  in lunile lucrate în condiții deosebite, speciale sau alte condiții de muncă și în cele în care pensionarul a plâtit pensie suplimentară sau CIBS de 5%.

Are altcineva altă opinie despre ce ar reprezenta valoarea de înlocuire în evaluarea pensiilor militare?

UPDATE

Orientativ, pentru cei pensionați înainte de 01 01 2016, uitați-vă în vechea decizie de pensie și rețineți care a fost suma punctajelor anuale calculate pe algoritmul L 119/2010 și L 263/2010.

Valoarea de înlocuire = suma punctajelor anuale x (valoare pct.  de pensie în 2021): 25

Veți obține astfel valoarea pensiei contributive potrivit Legii 127/2019, care intră în vigoare la 01 09 2021. 

25 este numărul mediu al stagiilor complete de cotizare... utilizat pentru stabilirea valorii de referință. Valoarea de referință va fi ceva mai mică de 75 lei

Să presupunem cu un pensionar militar a avut pe vechea decizie de pensie 90 de puncte. Este foarte greu de obținut acest punctaj.

El ar avea la aceasta dată, când valoarea punctului de pensie este de 1442 lei, o valoare de referintă de 1442/25=58 lei

Pensia contributivă ar fi :  90 x 58=5220 lei

Pensia contributivă plus spor OMM 20% = 5220 + 20% x 5220 =6264 lei

Pensia ar fi, dacă valoarea de referință era de 75 lei, 90 x 75= 6750 lei


240 de comentarii:

  1. inlocuirea soldelor avute in decursul anilor pentru acelasi grad functie vechime si indemnizatie de conducere cu soldele brute actuale.Ar fi un fel de actualizare daca s-ar face dupa principii corecte.Dar cred ca o sa gaseasca un mod de calcul care sa nu duca la cresterea cheltuielilor cu pensiile.Folosirea acestui termen de inlocuire va fi folosit in scopul implementarii unei politici de austeritate din care vor iesii pe plus cei care ne vor reprezenta la negocieri ,adica numai anumite categorii .Vom fi dusi cu presul pana la calendarele grecesti .

    RăspundețiȘtergere
  2. O alta varianta nefericita va fi gasirea unei valori de inlocuire foarte mica asfel incat sa fie o redistribuie a pensiilor mari catre cele mici cu incadrarea sumelor de cheltuieli pentru pensii la nivelul actual.Cualta cuvinte micsorarea ecartului intre pensii de cel putin
    1/4,1/5.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ar putea inlocui valoarea de referinta?
    Ar putea fi numitorul pentru determinarea punctajului(inlocuirea celor 20 de ani din perioada OPREA si aducerea la un numitor comun cu anii folositi in calcularea pensiilor din perioada 2011/2015)?
    Oricum cel putin o modificare va fi,iar daca au "transpirat" ceva date din "colcav" se baga ceva pe soba.Daca fumul va fi alb (benefic) sau negru (daunator) vom vedea prin aprilie,mai...
    Totusi daca se doreste egalitarism cu civilii,mai putin magistratii (evident,pentru ca sunt stat in stat...),inclin sa merg pe varianta inlocuirii valorii de referinta (cea de 75 de lei),pe care oricum au dat de stire ca nu vor sa o mai respecte...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blastfemie de grad maxim! ati amintit de magistrati!? Uitati ca pensia lor este garantata de Constitutie, dupa Dorneanu?

      Ștergere
  4. Am opinia ca in "stilul"asta,pe termen mediu si lung in armata nu vor mai ramane decat fieroteniile cumparate pe bani grei.Militari ioc!!
    Apropo: Acum 5 ani s-a intors in tara un vecin pt a-si rezolva dosarul de pensie(conditii speciale,varsta tanara,sector tratament termic(muncitor).Acum au trecut si cei 15 ani munciti in Spania si s-a intors definitiv(nu in fiecare an in concediu) cu inca o pensie"spaniola" de data asta.A avut cap,a lucrat legal si a cotizat acolo.Este penalizat pt 3 ani lipsa si are aprox 800euro/luna+2700lei in RO se apropie de 7000lei.Sotia Dorina are cam 5000 (pensie si aici si acolo) per total familie cam 12.000lei+mici economii in banca.Bunici,bunici fetele pe la casele lor,sa le dea Dumnezeu sanatate!!
    Le-a ramas de facut excursii de acum incolo si sanatosi sa fie....Asta-i un pensionar normal, nu ca noi ca ne-a facut sistemul sa ne rupem in figuri pt 3,8% indexare....Asa ca stimati militari activi vedeti unde faceti banu' ca in armata Ro a cam intarcat balaia....iar la pensie o mierleste de-a dreptul(balaia bine inteles):)
    Eu zic sa ziceti "merci" ca exista UE.

    RăspundețiȘtergere
  5. Câtu a afirmat că nu modifică L 223/2015. Referitor la intrebare,cred că modul de calcul este cel aplicat de Petrov si boc.Nu știu dacă punctajul total se raportează la 20 sau 35 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  6. In opinia mea cred ca ,,valoarea de inlocuire,, ar trebui schimbata cu ,,inlocuirea valorilor,, care se afla acu la guvernare ! De ce nu schimba si pensiile magistratilor ? Pana si personalul auxiliar care deserveste pe langa instante are pensie ,,speciala,, care oricum e mai mare decat a unui militar rezervist !

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule Huhu am spus din noiembrie despre ordonanța de prorogare a legii privind majorarea pensiilor militare cu rata inflației cât și despre această recalculare. Stiu foarte bine și acum că noua lege care există deja într-o anumită formă ”în laboratoare” va fi una care va scădea ”dramatic” pensiile militare și va fi mai rău ca în 2010 pentru că atunci unii au câștigat, dar acum TOATĂ LUMEA VA PIERDE! Cei care m-au făcut atunci zvonac o pot face și acum și vom mai discuta peste 6 luni!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai avem pensiile din 2010pe 263 cu norme de aplucare atunci cum poate sa o inlocuiasca deoatece aceia era pe contributie !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din 2016 nu mai este pe contributie. La cei iesiti dupa 2016, cum o sa le recalculeze pensia ?

      Ștergere
    2. @jupderval
      Potrivit art. 4 lit. o) din Ordinul M24/2016 privind întocmirea dosarului de pensie pe L 223/2015, în dosarul de pensie trebuie să exite celebra Adeverință cu veniturile lunare ale pensionarului până la data pensionării.
      A se vedea Ordinul M24/2016
      http://cps.mapn.ro/app/webroot/fileslib/upload/files/Doc223/M%2024_15.02.2016.pdf
      Dacă este această adeverință la dosar, cei vechi știm cât am alergat după ea în anul 2010, este foarte ușor pentru CSP-uri să introducă datele în programul de calcul si să emită decizia de recalculare.

      Ștergere
  9. @Relly este fata cu capul la purtator, umblata prin lume, cittita, titrata asa ca nu va lua hotarari aiuristice ci in context cu ce au si altii, apropiati noua.Asa ca daca ar fi sa faca o noua lege a pensiilor militare se va inspira de la cei care au,deja, cativa pasi in fata noastra.
    Dar...nu va culcati pe-o ureche crezand in proverbiala zicala "Dormiti linistiti...aici sunt banii dvs si alte hahaieli, behaieli " si participati activ la dezbateri si actiuni de protest.Asa sa ne tot tanguim precum babele de pe margini,la balul din sat cu nepoata de mana ,nu rezolvam nimic.Geaba bocim unul pe umarul celuilalt si injuram camaradul ca nu da din coate pentru noi sau barfim scuipand seminte otravite printre dintii cariati sau lipsa ca nu rezolvam nimic.
    V-am propus ceva pentru discutiile din 11-18 ian, nimic, doar cateva glasuri de mediocri , care nu au si nu stiu a spune ceva constructiv, cateva jigodii care se iau de dulai adevarati.

    RăspundețiȘtergere
  10. Valoarea de înlocuire în contabilitate înseamnă ( pe scurt)aducerea bunului respectiv la prețul actual al pieței, deci.....aducerea pensiilor militare la nivelul pensiei medii adică în jurul a 1500 de lei ( mai mult sau mai puțin în funcție de anumite criterii)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si asta pt vekimea completa, nu pentru...

      Ștergere
    2. Cum ar putea ca pensia recalculata după contributivitate să fie doar în jur de 1500 lei, când majoritatea militarilor/polițiștilor au CD,CS sau AC în activitate? Sunt civili care au avut condiții de munca în activitate și ies acum și cu 5200 net și cu reducerea vârstei, bineânțeles! Sau pe fruntea noastră scrie “proști”!?

      Ștergere
  11. O valoare care sa genereze maximul de economie la buget, fara sa scoata mai mult de 50 de rezervisti si 200 de politisti in strada. Zi asa - 1.2 x punctul de pensie.

    RăspundețiȘtergere
  12. Valoarea de inlocuire ar suna cam asa:
    Inlocuirea valoorii soldei cu valoarea pensiei...???%
    Reiau
    Pensiile militare ar trebui sa varieze intr.un ecart minim 2500 si maxim 7000...pentru o vechime Militara de 25 ani
    Contributiile civile valorificate in sistemul civil@

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasand de-o parte enuntul plin de talc ”Inlocuirea valoorii soldei cu valoarea pensiei”, te intreb in ce baza si cu ce argumente ai dai un fel de ”postulatul”: ”Pensiile militare ar trebui sa varieze intr.un ecart minim 2500 si maxim 7000...pentru o vechime Militara de 25 ani”?
      *Dar pensiile altora: primari, functionari publici, magistrati, functionari din parlament si ministere?

      *Cica un tigan, sclav pe mosia Bibescu a aflat ca boierul il va jupui de piele, la moarte, pt a-si face cizme si manusi!
      Atunci, cioara a luat cutitul si a inceput sa si-l infinga in burta, picioare ... peste tot, zicand:
      -Asa boierule sa-ti intre apa in cizme acum!

      Ștergere
    2. Erata
      Inlocuirea valoorii soldei cu valoarea pensiei...???% ..se va citi Inlocuirea valorii soldei cu un procent care reprezinta pensia ...Cit La suta ??

      Ștergere
  13. Huhu,
    te citez: ”Militarii au fost mai atenți la scurgerea de informații privind intenția Guvernului Cîțu de a elimina indexarea pensiilor militare în anul 2021 si la încercarea penibilă a ministrului Ciucă de a adormi pensionarii cu noi promisiuni. A fost atât de convingător că, și după ce a fost publicată ordonanța în MO, vin unii și intreabă cum de a dat Cîțu ordonanță peste Comunicatul lui Ciucă al nost'.”

    *Oare nu stiu ca Ciuca a fost Premier Interimar si OUG 266 nu se elaboreaza de pe o zi pe alta, oricate exemple anterioare ai avea?
    **Ciuca a stiut si a si sustinut!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Este știut că pensiile militare au deja stabilit un cuantum pe contributivitate conf. Legii 263 ( deci au calculate deja NR. TOTAL de PUNCTE și de asemenea PCT. MEDIU cei doi parametri fundamentali ai contributivităţii.
    Prin urmare , valoarea de înlocuire este tocmai valoarea actualizată a cuantumului pensiei militare stabilite pe contributivitate atunci în 2011. Este pensia contributivă militară cum ar fi trebuit să fie ea azi dacă rămânea pe principiul contributivității. S-ar putea ca să mai fie adaptată și la principiul calculării ei pe baza PUNCTAJULUI TOTAL înmulțit cu o valoare de referință ( conf. Legii 127)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că te apropii de ceea ce vrea să exprime sintagma valoarea de înlocuire.

      Ștergere
    2. Punctajele reiesite pe L263 sunt in concordanta cu cele impuse de Gabi Oprea?
      Ia sa analizam....

      Ștergere
  15. De cind Ministrul Muncii se ocupa si de pensiile militarilor? Este prevazut in fisa postului?
    Din cite stiu, doar MApN-ul se ocupa de aceste legi si nu altcineva. Poate sunt eu prost informat.
    Cu respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Precedntul a fost creat de LOV
      Dacă premierul a dispus ca politica de pensii să fie integrată și a delegat MM pt. asta , poate Ciucă să se dea cu k.. de pământ că nu are ce face. Deja NU A FĂCUT NIMIC CI NUMAI A MIMAT ȘI A MINȚIT.

      Ștergere
    2. Comisia de evaluare a tuturor pensiilor, nu numai a celor militare, este o comisie interguvernamentală. Are în componențâ și reprezentanți din ministerele sistemului național de apărare.
      Va propune la final proiectele elaborate spre adoptare, fără prea multe explicații.

      Ștergere
    3. de cand isi permite si Ciuca este cu ei!

      Ștergere
    4. Viorel Mihai
      Inafara de ce a spus Leonard sa nu uitam ca min.Apararii este ACUM om politic+membru pnl si are si un sef numit orban tare dornic de acumulat/pastrat votanti dupa dusul rece administrat civililor.Asa ca le da o "satisfactie" ghiciti unde?...ca sa nu le para "pastila" prea amara
      Cica a ramas militar doar cu numele sau poate si din dorinta noastra de a ne agata ca inecatul de un pai.Ciuca cred ca a si uitat ca a fost militar vreodata....asta in caz ca ar fi stiut

      Ștergere
    5. Cam cate si ce fel de ministere vor fi in comisia asta?Sigur vor fi mai mult de trei, cele la care ne gandim toti. Ca daca apare si min. de finante e posibil ba chiar probabil sa aiba cuvantul cel mai greu de spus...nashpa!!
      Si chiar nu-l pot vedea ca lipseste din "schema"

      Ștergere
    6. Pun rămășag că din comisie face parte maciu piciu , jiganu , scârbu + dr. Petcu.
      Adică MĂCELARII lui 223

      Ștergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sau dacă nu există pe piață un produs asemănător, se numeste o comisie care face un proces verbal cu noile valori de referință. 🤣

      Ștergere
  17. valoare punct pensie:25=a
    a x nr.total puncte =pensie

    RăspundețiȘtergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Comunicatul ăsat este ca toate celelalte ale lui Ciucă! Apă de ploaie!

      Ștergere
    2. Normal, de ce să mai modifice Legea nr.223/2015, făcută varză, dacă nu o respectă (vezi NEindexarea).
      DEX:
      „valoare de înlocuire : totalitatea cheltuielilor ocazionate de achiziționarea sau construirea unui mijloc fix nou, identic cu cel existent, cu respectarea nivelului preturilor din perioada actuală (în care se determina). Aceasta valoare este folosită și pentru înregistrarea în contabilitate a plusurilor de mijloace fixe constatate cu ocazia inventarierii, precum și în operațiuni de reevaluare a mijloacelor fixe.”
      Înlocuiți „mijlocul fix” cu „pensionarul mobil” și aveți în față „valoarea” politrucilor care ne jecmănesc și care s-au născut din combinația dintre un neomarxist cu studii în occident cu un capitalist cu studii în orient.

      Ștergere
    3. Nici + si nici -! Uf, bine ca nu bat la usa cei 3,8%...! Ne putea acuza DNA-ul ca am luat spaga...

      Ștergere
  19. La civili sunt luate in calcul la brut toate veniturile ce compun salariul lunar. Cea mai mare problemă in cazul nostru , al militarilor, o reprezinta norma de hrană. In cazul militarilor cu grade respectiv solde mici această normă de hrană poate reprezenta chiar 20-30% din banii incasati. Normal ar fi ca la o eventuala trecere pe contributivitate să se țină cont si de acest aspect.
    Referitor la valoarea de inlocuire , presupun că se doreste o mentinere a unui nivel de trai cat mai apropiat de perioada activă. Astfel se poate lua un raport intre solde si pensii calculat pe o anumita perioadă. Astfel dacă in 24 luni ai avut solda 10.000 pensia să reprezinte 0,7 adica 7000. Normal ar trebui adaugat sporul pentru prerogativele de aparare !Pericolul cel mai mare e in ce priveste cuantumul avantajos. Dacă vor pot să ne bage in legea civililor , capitol aparte si nu neaparat pe punctaj. Iar dacă e sa fie pe punctaj e foarte important si la câți ani impart! Dacă tin bine minte incepand cu 01.01 la civili nu se imparte la 25 ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai mult ca sigur pentru armata/interne se va imparti la 20 ( ca in cazul minerilor )

      Ștergere
  20. Valoarea de înlocuire poate fi înțeleasă și ca un raport între cuantumul brut al pensiei , actualizat corespunzător soldelor personalului militar din activitate la data recalculării , și valoarea câștigului salarial mediu brut pe țară la data recalculării deînmulțit cu vechimea efectivă la data deschiderii drepturilor de pensie .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai este nevoie să facă actualizarea soldelor lunare.
      In sistemul contributiv se actualizează anual sau când dorește guvernul doar valoarea punctului de pensie.
      Punctajul mediu anual rămâne o constantă exprimată de mărimea soldelor lunare avute și durata carierei militare(proporționalitatea)

      Ștergere
  21. ...unul scurt si obiectiv si subiectiv "pe ici pe colo"
    https://www.constantadeazi.ro/guvernul-taie-salariile-militarilor-dar-da-sporuri-de-excelenta-de-mii-de-lei-generalilor-si-coloneilor/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MRSO/Octombrie 1917...undeva prin cenusa Imperiului Tarist!
      Caporalul vrea colonel si general! De ce? din #instructie! Care este obiectivul si subiectivul?
      ”„Își dau aceste Oscaruri, cum le spunem noi în limbaj cazon, între ei. Comandanții își conferă singuri aceste sporuri, își dau sporuri de execelență doar coloneilor, generalilor, șefilor de stat major și așa ajung domnii să aibă salarii de 14-15.000 lei și pensii tot atât de mari. Și apoi spune lumea că noi, militarii, avem pensii nesimțite. Când de fapt un caporal cu zeci de ani vechime iese la pensie cu 2000 lei. Dar vine domnul colonel apoi cu pensia de 12.000 lei și ce poți să le mai spui oamenilor?”, ne-a declarat un caporal cu 25 de ani vechime în Armată.

      Militarii spun că dacă Guvernul ar fi tăiat „Oscarurile” din Armată, ar fi fost bani suficienți pentru plata salariilor militarilor, așa cum sunt ele prevăzute de legislație.”
      *Atentie la prostia ultimului alineat....
      **Acum kiar ca sunt prosti de tot pentru ca au ajuns sa citeze din clasici in viata (SGV) ....
      Caci mai anul trecut primeau peste un Sof si/sau Mm pentru orele de paza peste norma...

      Ștergere
    2. iar jignesti mares,nu te potolesti!
      cum te accepta adminul aici,eu nu inteleg!
      tu doar trolezi,nu aduci nimic constructiv
      inceteaza sa jignesti
      nu ti-au ajuns maciucile luate de la toti de pe blog?(mai putin de la viorel(majordomul) si m

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Oskărel, dar tu nu ești caporal! De ce te temi?
      Neînțelegând cauza atcurilor unora nici sensul de lipea nu-l pricepi! Pe ei îi unea ceva... și acel ceva fusese relevat de mine.

      Ștergere
  22. Buna ziua! Nu uitați că în 2010 au fost recalculate pensiile militare,pe bază de contributivitate,de către guvernul Boc.A urmat mii de procese care au blocat instanțele de judecată.Pe măsură ce oamenii au început să câștige a venit la guvernare Victor Ponta care a returnat sumele oprite până atunci. Militarii când s-au pensionat au făcut-o pe o lege în vigoare la data respectivă.Daca vor recalcula pe contributivitate se va întâmpla exact că în 2010. Ce credeți că acest guvern a fost instalat pentru totdeauna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule cr.1, ceea ce spuneți este corect, numai că omiteți un lucru. La ÎCCJ și CCR nu mai sunt în mare majoritate aceiași judecători. Au venit cei aserviți clasei politice (președinte, parlament, guvern, etc.) astfel nu se explică faptul că atunci când o C.Ap. a solicitat un punct de vedere, toate (cu excepția Deciziei nr. 51/2019 a ICCJ la solicitarea C.Ap.Bacău ) au fost împotriva pensionarilor din toate categoriile.

      Ștergere
  23. In tara in care nu se respecta nimic , nici macar Constitutia , chiar de catre presedinte, unde magistratii hotarasc si decid ca numai lor sa le fie bine , unde toti politicienii sunt cu ochii atintiti spre ciolan si spre afaceri necinstite -nu va fi dreptate pana nu se va schimba tot sistemul(prin forta interna sau externa),iar noi, pensionarii militari nu reprezentam nimic in ochii lor si ne vor umili in continuare.
    Doar o riposta hotarata prin folosirea fortei ne va readuce la valoarea normala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum să se schimbe tot sistemul când doar ce s-a schimbat prin alegeri democratice pe 6dec.Voința poporului este sfântă și ne supunem acestuia.Schimbăm peste 4 ani la următoarele urne,care mai mișunăm până atunci!

      Ștergere
  24. @ Mărgărit Fernand
    Corect.
    Valoarea de înlocuire = valoarea medie ponderata.
    Dacă prin absurd una din valorile care vor da "media ponderata" o sa fie SMB pe economie din 2021 dus de pesede prin lafaiala bugetara la 5429 lei (2020) multi o vor incasa-o zdravăn.
    Se pare ,tot din anumite surse ca pensiile militare vor avea totusi un regim distinct apropiat de algoritmul L127 pe care se va merge pentru pensiile civile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ALGORITMUL L127 dar înmulțiți punctajul nu cu 75, ci cu 50 și vedeți cât scade o pensie de 4000 să zicem....

      Ștergere
    2. Asta este inca o păcăleală a pesedistilor realizata prin lafaiala bugetară spre ghinionul celor care au aclamat din răsputeri apăritia L127 ,opera Olguta, ca pe o mare binefacere.

      Ștergere
    3. Nero,
      Asa zicea si Robotul Autist...pe_se_de_u vinde Ardealul ungurilor...!
      Stii ceva amice? Sunt atat de satul de sabloane incat intreb: ceva concret si capul nostru, putem?



      Ștergere
  25. valoare punct pensie:25=a
    a x nr.total puncte =pensie

    RăspundețiȘtergere
  26. ... ar ramane doar "x 20 sau x 30"si daca, in calculul Legii 263 au fost luate in calcul "toate sporurile si primele, etc", identic cu "toate spòrurile" luate in calcul pentru beneficiarii Legii 263. Restul - punctajul pentru marea majoritate il au, daca intentia este de re-intoarcere la Legea 263, pentru ceilalti, introducerea datelor in programul de calcul. Ipotetic, fara Legea 223, militarii ar fi avut de castigat enorm la ramanerea pe Legea 263, cu tate amanarile si taraganarile, guvernanti se vor gandi de doua ori inainte de a refuza la maxim majorarea punctului de pensie, acesta avand in spate nu doar circa 5 milioane de pensionari ci ... si 5 milioane de VOTURI. Iar daca luam in calcul ca la ultimele alegeri din decembrie 2020 s-au prezentat la vot "cam tot atatia .........". Asta nu inseamna ca militarii trebuie sa fie dezarmati ci ca, "viata nu poate fi traita de doua ori", "fiecare ora, zi, saptamana, luna, an sunt ireversibile", daca refuzi sa primesti ce este mai avantajos pentru a face placere sau in numele unei minoritati cu aere simandicoase sau veleitati .... , ne vom trezi si peste 10 ani ... comentand impotriva unor nedreptati dar traind cu aceleasi drepturi "refuzate".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mares am.Nu sunt "neterminat" vorba lui Huhurez.Functie mare,prime fara numar,al 13-lea salariu,operativ vorba lui Olescu.

      Ștergere
    2. Iceparu,
      Ce posteaza gheo si ce postezi tu?
      FB ca ai!
      După 2010 nu s-au mai acordat nici pr8me nici premiul anual, căruia îi zici al 13-lea salariu!
      Avantaj tu!

      Ștergere
  27. Câtă filozofie si pe intelijenta lu' Turcan.

    Valoarea de inlocuire nu eate decat trecerea de la o contributie inexistenta la militarii pensionati (cu exceptia celor pensionati intre 2011-2016), la sintagma "ca si cum ar fi contribuit". Aduca ne baga contributii din burta, ca sa poata sa ne faca punctajul.

    In rest, ca la civili. Stagiu de cotizare in functie de anul nasterii si varsta de pensionare tot in functie de anul nasterii si tot fix ca la civili.bLa barbati 65 ani din care se deduce grupa si la femei 63 ani din care se deduce grupa.

    E misto faza, ca de exemplu dupa anul nasterii mele, eu nici n-as avea drept de pensie, decat peste nu stiu cati ani. Si cei mai multi dintre voi.

    Si asa iese pensia. Mai departe se stie. Pai daca este sa faca rost de bani, este evident ca nu lasa nici un cuantum avantajos in plata, asa cum au facut si in 2011.

    Am dat in postarea anterooara un exemplu de subofiter MAI, baiat cult si activ pe grupurile de FB. Si-a calculat imediat contributiva. De la 4600 cat are acum, ii scade la 2900 (28 ani vechime efectiva, 40 ani cu grupa). Da, dar a uitat sa se penalizeze ca nu a iesit la 65 ani varsta fara grupa = respectiv la 53 cu deducerea pt. grupa, ci a iesit la 480ani. Asa ca trebuie sa se penalizeze si pt. cei 5 ani lipsa, cum zice legea contributivitatii. Iar subofiterul nostru va ajunge spre 2200 pensie contributiva.

    Pe scurt, asa la groso modo, mergand pe exemplu de mai sus, va iesi o pensie medie la ofiterii superiori de cca. 2500-3000 lei, de vreo 1700-2000 la subofiteri si ofiterii inferiori si de cca. 600-900 lei la SGP. Desigur in conditii de stagii de cotizare maximale. Mai mari nu pot iesi decat daca se indura de penalizarea pt. varsta de pensionare si lasa varsta de pensionare la militari de 60 ani si nu 65 ani.

    Si asa se fac rost de bani buni de avioane si alte fiare, abia asteapta amerlocii executarea miscarii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, dar unii vor fi foarte multumiti, ca au urlat precum cateaua lesinata la luna: CONTRIBUTIVA! Am mai spus...unii vor crapa si asa este corect!
      Bine ca nu a fost ca-n Bulgaria.....

      Ștergere
    2. Imi aduc perfect aminte de spusele lui boc (parca in 2010) cand spunea exact la fel, cuvant cu cuvant,nici o litera schimbata
      "ca si cum ar fi contribuit".

      Ștergere
  28. Trofin:..din formula exprimată: adică PENSIA BRUTĂ ÷ S.M.B./Ec.= "ceva" ~ Punctaj mediu anual ×25
    (..30 ani) = "noua pensie"
    = recalculată..?
    •Ar mai fi o varianta:În loc de "cuantumul brut al pensiei
    actualizat corespunzător.. soldelor activilor..": se va utiliza formula cu: S.L.B.-BZ.CALCUL ÷ S.M.B./Ec.= P.M.A.
    P.M.A.× 25 ani(..30..?)= P.T.
    P.T.×58 lei= P.B.(=1.442÷25 ani)
    P.B.+ 10-15-20 % (OMM)=P.MIL.ST.
    🥶Ex.:LT.COL.:..în 2021:
    S.L.B.:SF.=2,O8×2230=4.638 lei
    SG. = 340 lei
    SC-dă=20%= = 928 lei
    Gd. =22%= =1.020 lei
    =7,5% = 348 lei
    Ș.S.B.-BZ.C.= =7.274 LEI
    Aplicăm "formula":
    7.274 ÷(~)5.200=1,39 = P.M.A.
    1,39 × 30ani=41,7 puncte(?)
    41,7 ×58 =2.419 lei= P.BRUTĂ 2,419×20 %(OMM)=484+=2.903 LEI😱
    = PENSIE BRUTĂ + OMM (20 %)..!= 🤔= NU MĂ INJURAȚI..!!?..!(eu am
    REAL= vreo 71 de puncte..!?!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olescule@ din septembrie punctul de pensie va fi de 1557 lei
      1557:25=62
      62 ×nr total puncte(vezi cat ai avut total puncte calculat pe OUG 1/2011) si afli pensia stabilita de turcana.O iau in cur cei neterminati vorba lui Huhureaza si cu functii mici.Banuiesc ca nu vei sta rau.Personal imi doresc ca fiecare sa fie pus in patratica lui.La punctaj nu se mai poate face manarie.
      Calinmihai@Nu se complica ei cu atatea calcule.Vor aplica modul de calcul alpensiilor la civili.Ia de buna cum am calculat eu.

      Ștergere
  29. În cadrul acestei valori de înlocuire cum se compensează privațiunile sistemului militar?Dacă militarul român prin tratatul de aderare și parteneriatul cu aliatul strategic a fost înlocuit de militarul american eu mai prost de fel înțeleg valoarea de înlocuire că-mi dă pensia precum a americanului de același grad cu mine!

    RăspundețiȘtergere
  30. Nu va mai bazati pe Ciuca. Nu caraie nimic, cum nu a carait nici cu indexarea. A cazut in aceeasi capcana ca si alti ministri ai apararii..L-au facut important sadoarcsa semneze niste contracte dubioase de achizitii din SUA fara licitatie. Ciuca a semnat ca imparatul, unul.chiar in perioada cand a fist interimar ca prim-ministru. S-a sesizat drja Comisia Europeana, deci treaba e groasa pt. Ciuca.

    Iar acum il mint ca il scaoa de DNA, daca face cum spun ei, adica sa nu se opuna cu nimic acum ca lovesc in militari si il baga la insintare sa scoata castanele. Dupa ce isi fac treaba, scapa si de Ciuca pe xare il lasa pe mainile DNA si cu asta basta. Asa au facut si cu Dobritoiu si cu Oprea etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-24472801-intalnirea-premierului-interimar-oficialii-americani-fost-semnat-acord-pentru-reactoarele-cernavoda-fiscutat-despre-proiectul-feroviar-constanta-gdansk.htm

      https://monitorulapararii.ro/comert-armament

      https://politica-dezastrului.ro/articol/onorabilul-ministru-general-nascut-talent-distrus-1084

      P.S. Nu știu ca oprea și Dobrițoiu să fi fost decorați de licurici; poate au fost, dar chiar nu știu :)

      Ștergere
    2. O singura corectura...:
      -I s-au cumparat!...el nu a carait nimic, pt ca trosnea scaunul de sub fund!

      Ștergere
    3. Domnule G. Olescu, sper ca cele prezentate mai jos de către presă să fie duse la bun sfârșit de către instanțele competente. Un astfel de om care pur și simplu nu a vrut să-și mănânce pensia în liniște și să se retragă la timp să suporte consecințele legii. Ceea ce ne-a făcut nouă în ultimul timp și ne face în continuare este un mizilic comparativ cu cele de mai jos. Nu merită din partea noastră nici milă, nici îndurare. Și-a trădat propria oștire. Să-i fie rușine.
      „La presiunea Comisiei Europene, contractul Piranha 5 va trimite mai mulți oameni în fața anchetatorilor și judecătorilor decât chiar celebrul scandal MICROSOFT. Astfel că până și puținii oameni loiali generalului Ciucă și-au dat seama că vor fi lăsați ”în voia anchetei”, după ce ministrul Apărării își va trage imunitate ca viitor senator. Plus că acesta speră că are asigurată ”retragerea” și din partea americană, dar strict pe persoană fizică. Astfel că oamenii au început să vorbească! Atât pe cazul Piranha 5. Dar și pe Damen… Plus alte trei programe cel puțin la fel de grave. Ciucă disperat! Esper anchetat! Omul pe care generalul Nicolae Ionel Ciucă și-a clădit întreaga strategie de a îl înlocui pe Ludovic Orban în fruntea ”guvernului meu” este deja istorie la Washington. Mai mult decât atât, situația fostului secretar american al Apărării, Mark Esper s-ar putea dovedi în curând una deja ”penală”. Viitoarea Administrație Democrată având printre priorități anchetarea contractelor de înarmare acordate prin încredințare directă, multe dintre ele unidirecționate prin intermediul lui Mark Esper, companiei Raytheon. Acolo unde Mark Esper a fost vicepreședinte înainte de a ajunge secretarul Apărării! Francezii au înregistrarea șantajului! Drept urmare, nici măcar Nicolae Ionel Ciucă nu își mai face vreo speranță că va mai suna pentru el telefonul de la Pentagon. Ministrul Apărării conștientizând și el că imunitatea de senator al României va fi total insuficientă pentru a îl ”extrage” din ghearele scandalului Esper – Raytheon. Iar ca să se bazeze că președintele Klaus Iohannis se va băga pentru el, ar trebui să nu uite ce au pățit și alți ”oameni ai președintelui”, precum George Scutaru, Daniel Motreanu sau chiar Dan Mihalache… Până atunci însă grija cea mare a lui Ciucă este cum să pareze – dacă mai are cum! – lovitura doamnei Florence Parly! Ministrul francez al Apărării fiind dispus să meargă până la capăt în urma afrontului omologului român. Cel care, în cadrul unei convorbiri telefonice în care Parly i-a închis pur și simplu telefonul în nas lui Ciucă, acesta din urmă i-ar fi sugerat ministrului francez al Apărării ”să găsească o soluție de colaborare cu Damen”!!! Sau cel puțin acesta a fost mesajul tranșant pe care aambasadoarea Franței la București i l-a transmis personal premierului Ludovic Orban, de față cu mai mulți oficiali români! Francezii considerându-se nu doar păcăliți, dar și luați de proști și amenințând că vor acționa în consecință!”

      Ștergere
    4. Viorel,
      Si Robotul se va spala pe mâini de el..., mai ceva ca Pilat

      Ștergere
  31. Nu uitati că în lg.127..există art.87(sper să nu greșesc) care
    "permite" guvernului să modifice valoarea acelui "punct de referință"..dacă..economia..nu .."merge"..!??

    RăspundețiȘtergere
  32. Prin disocerea de militari si prostia lui Predescu cu "statul lor constitutional", magistratii nu fac altceva decat sa isi taie craca de sub picioare.Si acest lucru se va intampla la putina distanta in timp dupa ce pensiile de serviciu militare vor fi trecute pe contributivitate. „Nemo judex în causa sua” este o maximă latină, care înseamnă că niciun om nu va fi judecător în propriile sale instanțe, adica in cauzele in care are un interes. A vorbi despre prinxipii de drept in Romanaia este ceva de domeniul SF-ului ! Daca vrei sa schimbi ceva statuat de pe vremea lui Cuza o poti face ...DE MAINE INCOLO. Daca treci pe contributivitate un militar aflat in slujba statului 24 de ore din 24 trebuie sa ii schimbi prima data statutul si sa ii ridici restrictiile. Iar referitor la pensie, cea mai importanta restrictie este cea cu privire la dreptul de a avea mai multe slujbe, cum are un civil, adica de a castiga mai mult pentru a contribui mai mult si a avea o pensie care sa ii permita un trai decent la batranete. Nu stiu care va fi concurenta si calitatea oamenilor care vor intra de acum incolo in sistemul militar !!! Curtea Constitutionala din Romania a fost creata pe model francez. Domnii nostri judecatori de la CC ar face bine sa vada ca in timp strucra componentei curtii franceze a fost modificata si magistratii nu mai sunt majoritari. La fel se va intampla si la noi...in timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1-Nu inteleg ce ati dorit a spune...prin: ”Domnii nostri judecatori de la CC ar face bine sa vada ca in timp strucra componentei curtii franceze a fost modificata si magistratii nu mai sunt majoritari. La fel se va intampla si la noi...in timp.”
      Puteti sa-mi explicati?

      *Un lucru este cert...nu va mai fi concurenta la admiterea in institutiile de invatamant militar! De vina sunt foarte multi si vor purta pecetea in frunte fiind Comandantii Supremi din ultimii 10-12 ani!

      Ștergere
  33. Orientativ, pentru cei pensionați înainte de 01 01 2016, uitați-vă în vechea decizie de pensie și rețineți care a fost suma punctajelor anuale calculate pe algoritmul L 119/2010 și L 263/2010.

    Valoarea de înlocuire = suma punctajelor anuale x (valoare pct.de pensie în 2021):25


    Veți obține astfel valoarea pensiei contributive potrivit Legii 127/2019 care intră în vigoare la 01 09 2021.

    25 este numărul mediu al stagiilor complete de cotizare, utilizat pentru stabilirea valorii de referință.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aproape corect cu specificatia ca se încearcă in caz de acceptare a variantei necontributive diferențierea grupei AC prin acordarea unui procent superior grupei CS.
      Decizia definitiva ,din ,surse, se va lua dupa efectuarea simularilor in punctele cheie si functie de rezultatul din zona pensiilor militare mari si f mari se va merge pe varianta L127 sau pe o anume upgradare a L223.

      Ștergere
    2. PS
      Scuze ,contributive in loc de " necontributive"
      "Necontributive" in înțelesul dat de guvernanti in general pensiilor militare ,lucru neadevărat.

      Ștergere
    3. Impartit la minim 25. La fiecare in functie de anul nasterii. Ca de exemplu un cazul meu se umparte la 35.

      Si sa nu uiti de penalizarea pt. cei care in momentul pensionarii nu au avut 65 ani minus deducerea pt. grupele de munca.

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. 2olescu
      Confunzi stabilirea dreptului de pensie cu calculul cuantumului.
      Valoarea de referință se stabilește prin impărtirea pentru toată lumea a valorii punctului de pensie la 25, valoare medie s stagiilor compltete de cotizare.
      In contributivitate, penalizarea vine doar din numărul redus de stagii anuale pentru cei neterminati, situație care se poate compensa cu valori mari ale soldelor lunare brute.
      In contributivitate nu-ți mai convine să apelezi nici la reducerea vârstei standard de pensionare. Pierzi din punctaj. Ce să mai vorbim de pensionare anticipată parțială?

      Ștergere
    6. Olescule,varsta standard de pensionare pentru militari este de 60 ani si nu 65 .
      Ca atare cei cinci ani diferenta se vor compensa prin reducerea corespunzătoare a stagiului de cotizare.

      Ștergere
    7. Da, am facut o eroare. Impartirea se face la 25 (la cei din CS) si la 35 la cei din CD. Insa aproape fiecare avem o combinatie de CS si CD si chiar CN. Anii de scoala nu sunt de exemplu in CS, ci in CN. Asa ca apar fluctuatii privind stagiul de cotizare, pt. fiecare caz in parte.

      Si apoi! Cine este nascut dupa 1950 si este barbat, are varsta de pensionare standard de 65 ani. Tinand cont ca reducerea pt. grupa de munca este de maxim 13 ani, rezulta ca cine s-a pensionat sub 52 ani, este iar faultat.

      Ștergere
    8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    9. @M
      Momentan ,grupa AC și CS ,deși reprezintă grupe cu grad de pericol diferit beneficiaza de acelasi spor de punctaj lunar / anual,respectiv 50%.

      @Golescu
      Interpretezi gresit .
      Tinand cont de faptul ca majoritatea militarilor cf legii s-au pensionat la 55 de ani iar restul gradual la 60 de ani stagiul de cotizare nu poate fi echivalent cu stagiul prevăzut pentru civili ,respectiv 35 corespunzător vârstei standard de pensionare 65 de ani.
      Functie de anul nașterii stagiile de cotizare se reduc proporțional pentru militari indiferent de grupa de munca.

      Ștergere
    10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    11. @nero. Ce daci, te incurajezi singur?! Pai nu mai e contributiva ca la toti oamenii muncii. Nu corespunde conceptiei partidului. Adica Irban si Iohannis sa iasa la 65 ani, si tu la 60. Se revolta si Raluca Turcan care iese la 63

      Ștergere
    12. @ M
      Schimbarea încadrării in grupe prin modificările aduse HGR 1294 prin HGS1019 nu a ținut cont de cotizațiile plătite de angajați la CASS.
      Grupele nu au nicio legătură cu impozitul platit pe venit ci doar cu, contributia la CASS functie de grupa de încadrare .
      Ca atare daca atunci s-a făcut fictiv ,nu vad dece acum nu se poate.

      Ștergere
    13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    14. M,
      Mai ales ca prime primeau doar ăia de carton!
      Uneori la câtă prostie, atâta golănie!
      Mamă, ce mi-ar place sa le-o tragă doamna cu studii la Pușkin...dar așa, meseriaș, jidaneste!
      ..un urs maro=o pensie!

      Ștergere
    15. da mares si eu vreau sa tio traga turcana
      eu pierd max 5% tu pierzi peste 50%
      hai ca mor de ras

      Ștergere
    16. Oskarel,
      Nu te bucura pana nu ai carne în gură!
      Să ți-o tragă este forma corectă!...dacă nu scrii corect nu mi-o trage și sufăr!

      Ștergere
  34. De ce nu vreți să înțelegeți câ acea comisie Turcanu evaluează toate pensiile civile si de serviciu, nu numai pe cele militare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că turcanu este doar un paravan ca să dea o legitimitate (pe principiul „Mircea fă-te că lucrezi”) și este posibil ca jocurile să se fi făcut deja?
      Pentru că am mai fost „fripți” o dată?
      Pentru că asocierea cu pensiile civile s-ar putea să fie o diversiune și de fapt pensiile militare de serviciu să fie ținta predilectă și să încaseze lovitura principală?
      Pentru că ne facem a uita pentru a câta oară că 90% din pnl este format din foști membri pdl? Și pentru că lupul își schimbă părul, dar nu și năravul?
      Pentru că ... de ce nu vrem să încercăm să gândim oleacă militărește și să nu ne (mai) lăsăm amăgiți de miraje?
      Pentru că ....
      https://www.art-emis.ro/analize/descurajarea-armatei-romane

      P.S. Oricare ar fi motivul, avem puterea de a interveni? De a schimba ceva?

      Ștergere
    2. Dna Turcanu mi-a spus ca indeosebi cele militare!
      Atunci am solicitat sa inceapa cu mine si cei 2-3 troli stalinisti care ataca ceea ce nu pot procesa!
      De indemnizatiile viagere/pensiile ONU nu se pot atinge! ... dar de cele de la Protan?

      Ștergere
    3. Da, se evaluează toate pensiile asa cum a fost condiția USR ca să intre la guvernare, dar se pare că au lăsat-o baltă cu pensiile parlamentarilor și aleșilor locali care era în aceeași condiție de 100 de zile!

      Ștergere
    4. @mares
      Iar ai inceput? esti frustrat?Esti insuportabil,gaunos si razbunator
      Si chiar se discuta lucruri interesante in acest articol...n-am timp acum prefer sa "te omor cu indiferenta",continuarea o stii

      Ștergere
    5. Șerbănescu,
      Tu ești trol?
      Nuu! Poate șeful lor!?
      Nu ti-a întrat în cap ca nu am de ce sa fiu frustrat? Nu poți procesa...? Am solicitat să înceapă cu mine...
      Aștept...
      ...ușor cu epitetele pana nu privești oglinda!

      Ștergere
  35. Pana in septembrie 2021 cand intra in vigoare L 127/2019 va fi adoptata o noua lege a pensiilor care va stabili calculul pe contributivitate!! Pensiile militarilor si politistilor care vor urma sa iasa in rezerva se vor diminua foarte mult!!! Sefii vor prinde pensii de maxim 4500-5000 iar restul nu vor trece de 3500!!! Va fi ultima lovitura data politistilor si militarilor!!!! In viitor vor imbraca aceaste profesii ciobanii si boschetarii, restul se vor orienta spre profesii mai serioase!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in tarile civilizate ce categorii de oameni intra in armata?
      toate scursurile si chiar cei certati cu legea

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. vb de soldati,care duce lupta,nu de sofisme

      Ștergere
    4. Cineva zice ca nu va mai fi concurenta.Va fi cat timp va fi lipsa de locuri de munca.Pe multi ii va impinge spre invatamantul militar si saracia.
      Cei mai multi dintre noi stim foarte bine dece am imbratisat cariera armelor.
      Un colonel mai in varsta decat mine,sef aparare civila in vremea cand Basescu a initiat asa zisul proces al comunismului imi spunea ca el fiu de saraci nu ar fi ajuns ce era daca nu era comunismul.
      In promotia mea de 90 ofiteri de infanterie doar unul era fiu de maior de militie si unul fiu de subofiter MApN,ceilalti proveniti din fii de muncitori,tarani si dela casa de copii.In jurul anului 1980 majoritari proveniti din familii de militari.Stiu asta fiindca mai multi ani am examinat elevi la absolvire.Nu era comod stiind ca babacul e un grad si o functie mare.Intamplarea a facut ca pe unul dintre ei sa-l am cdt.pl. Cc.Cei ce au fost ofiteri de cercetare stiu ce presupunea asta.Tatal functie mare dar om de isprava.A discutat cu mine ,i-am spus ce si cum si mi-a permis sa pun saua pe progenitura .Cand a invatat meserie mi l-au luat ceistii.Cine a facut parte din D.67Mc.stie despre cine fac vorbire.

      Ștergere
    5. G.olescu,
      Una este partea militara a problemei si alta partea civila prin prisma legii actuale si anterioare care au produs efecte.
      Nimeni nu-ti interzice ca dupa 60 de ani sa muncești pana la 65 atata timp cat stagiile de cotizare se recunosc.
      Problema este ce faci cu "tinerii" de varsta a treia care au fost obligați pe Decretul .....?să se pensioneze la 55 de ani sau unii mai ghinionisti la 50 prin reducerea efectivelor in scopul promovării păcii pe vremea lui nea Nicu.
      Tanti minister muncii daca are" km " ..... suficienți poate iesi si maine cu derogare ....

      Ștergere
    6. sofism sn [At: CANTEMIR, I. I. I, 86 / S și: ~izm / Pl: ~e / V: (înv) ~a (Pl: ~ata) sf, ~ă (A și: sofismă) sf / Pl: ~e / E: ngr σόφισμα, lat sophisma, fr sophisme] 1 Raționament sau silogism corect din punctul de vedere al al conținutului (fiind bazat pe echivoc, pe utilizarea aspectelor neesențiale ale problemelor etc.) folosit de obicei în scopul de a induce în eroare. 2 (Pgn) Argument eronat.

      *soldații US sunt certați cu legea si scursuri!
      Si pentr Legiunea Straina s-a midificat legislația...
      *uite așa, mai aflam cate ceva!

      Ștergere

  36. Da, d-le HUHU, ideea este clară, dar îi propun legiuitorului să nu se mai numească „Legea sistemului unitar de pensii publice”, ci „LEGEA SISTEMUL UNIC DE PENSII PUBLICE” pentru a fi toți într-o găleată, pentru că UNITAR nu este egal cu UNIC, în sens juridic.
    Celor care o tot țin langa cu faptul că militarii nu au contribuit la CAS decât „mai an”, ar trebui să lectureze un articol care cred că a și fost postat pe acest blog:
    1. „ CONTRIBUTIVITATE VS NECONTRIBUTIVITATE
    Suntem obișnuiți să dăm crezare celor pe care îi apreciem sau îi simpatizăm.
    Dacă problemele sunt de interes se creează în opinia publică adevărate teorii, curente sau sintagme care cu greu mai pot fi scoase din mentalul colectiv.
    Am să aleg astăzi teoria care a creat sintagma „pensia contributivă și necontributivă”, pe baza căreia chiar C.C.R. a luat decizii eronate și o să afirm și o să dovedesc că nu există pensie contributivă în sensul reținut de C.C.R. .
    Astfel, fără să merg mai înainte de Legea nr.3/1977 privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistență socială, în vigoare până la data de 01.04.2001, când a fost abrogată de art.198 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale (observați cum sintagma din titlul primei legi menționate – „asistență socială” a fost schimbată cu „asigurări sociale”), iată ce prevedea Legea nr.3/1977.
    ART. 3
    „(1) Dreptul la pensia de asigurări sociale este recunoscut tuturor cetăţenilor țării care au desfăşurat o activitate permanentă pe baza unui contract de muncă şi pentru care unităţile socialiste au depus contribuţia prevăzută de lege, la fondul de asigurări sociale de stat.
    (2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor de asigurări sociale de stat se constituie din contribuţiile pe care le plătesc unităţile socialiste, precum şi din sumele alocate în acest scop de la bugetul de stat.”
    Deci CAS-ul se plătea de către stat pt. că întreprinderile erau de stat. Desigur că prin brutul salariului în care intra CAS-ul, se făcea falsa impresie că se plătea de angajat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prietene nu-mi vorbi de decretul 214 ca explodez.Daca iti da o lege asemanatoare cu acest decret ajungem ca cersim la cap de pod dela cel cu tata in gura pana la cel cu barba sura.Nu ne ajung banii nici a ajungem in locuri unde putem face concurenta la nomazi.
      Nu detaliez decretul de frica ca ii dau vreo ideie la un mai mare al zilei.
      Sezi bland ca bagi dracul in casa popii.

      Ștergere
  37. 2.Pentru militari, în baza contractului social cu țara, plăteau ministerele care, evident, erau tot ale statului.
    Legea nr.19/2000 a introdus obligația suportării CAS-lui de către angajat, dar iată cum:
    Art.183 alin.(4) - Forma actualizata valabila la data de 31 decembrie 2010
    „(4) Aplicarea prevederilor referitoare la baza de calcul a contribuției de asigurări sociale, respectiv la majorarea drepturilor salariale si a veniturilor asigurate, astfel încât contribuția de asigurări sociale suportată de asigurați să nu conducă la diminuarea venitului net al acestora, se va face pe baza normelor metodologice aprobate de Guvern.”
    Nu are sens să mai continui și cu Legea nr.263/2010 care a introdus CAS-ul și pt. militari cu mărirea corespunzătoare a salariului sau cu trecerea recentă a contribuțiilor în totalitate pe seama angajatului, care s-a făcut fără pierdere de salariu pt. că atât statul cât și privații au mărit salariile cu cotele de contribuție.
    ATENȚIE! „Marii privați”, cel puțin unii dintre ei, care ne dau lecții de democrație, nu au mărit brutul, ci au adăugat la salariu o „compensație” care „să acopere” pierderea de către angajat a trecerii contribuțiilor exclusiv pe seama lor.
    Ce fac ai noștri conducători!? Se fac că plouă.
    Pot să mai adaug un aspect mai puțin cunoscut, la lucrările publice statul achită pe deviz și aceste contribuții în cadrul capitolului „cheltuieli directe” și care apoi se reîntorc la stat prin contribuțiile angajaților la executarea lucrării.
    Să mai adaug și perioadele necontributive, considerate așa și de lege, armata, școala, șomajul etc.
    Și uite așa, decidenții neprofesioniști sau duplicitari au făcut un fix din sintagma „contributivitate / necontributivitate”, pe seama manipulării lor și a poporului de către…, să ne exprimăm elegant, cei interesați.
    Cred că sunteți de acord cu o încercare de parafrazare: „O frază de dânșii inventată, Ca, cu a ei putere să vă aplece-n jug".
    C.C.R.–ul și politicienii, unii din interes, alții din inocență, nici nu știu, sau nu vor, măcar să ne mintă frumos.”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect.
      Dar nu din inocență ci din nesimțire.
      Inocența o întâlnim la copii

      Ștergere
  38. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Cătălin, dacă doamna Raluca Turcan continuatoarea doamnei LOV vrea să ne treacă pe legea contributivității, nu ar trebui incluse în baza de calcul al pensiei și parte din prevederile art. 28 de la lit. a) la o), acolo unde mi s-a oprit impozit ? Să-mi fie incluse toate veniturile impozabile primite în decursul carierei ?

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  39. Mares ,tu ai fost o pacoste si pentru armata si esti si pentru blog.
    Un fel de a te baga in seama prin ambele ,lipsit de calități cu care sa faci fata momentelor parcurse.

    RăspundețiȘtergere
  40. Nu se va tăia nimic, o să vedeți, totul va fi bine, o să piardă cei care și-au umflat salariile pe cele 6 luni alese, care au primit salarii de excelenta și ore suplimentare din pix, deja s-au demarat verificări și acolo vor pierde mulți și chiar pe bune e corect să piardă, totul e umflat prin acordarea de tot felul de privilegii doar ca să iasă cu pensii mari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se poate reusi asta,dar sa o faca o comisie de civili curati

      Ștergere
    2. 1. Unknown, păi ori se taie ori nu se taie. De salarii de excelență nu am auzit, mai întreabă în stânga sau în dreapta. În plus, ia Instrucțiunea și citește. De la U.M. pleacă propuneri care trec pe la toate eșaloanele până ajunge la ultima persoană care aprobă, respectiv Ministrul Ap.N. Fiecare eșalon verifică propunerea și condițiile minime-maxime (în baza cărora se aprobă și procentul). Dacă vreun cadru militar nu ar fi îndeplinit aceste condiții, era tăiat de pe listă.
      2. Ai dreptate un oscar = o pensie, se va face sigur de către o comisie de civili curați exact ca și cățelușii dalmațieni.

      Ștergere
    3. @Viorel
      Da! pct 1 pe care l-ati expus e de o teorie induiosatoare.In schimba am cam trecut toti prin viata si cunoastem practica pe pielea "proprie si personala"
      Ca fost sef al unui fost BDS acum cu o denumire pompoasa modernizata de tip acronim "americanesc" stiti desigur ca si in postul de santinela(ca exemplu) fumatul este strict interzis ca "orice alta activitate care poate distrage atentia...inclusiv stingerea incendiului se face fara a intrerupe observarea ,paza si apararea obiectivului....What the fuck!!!:)))
      Cam asa si ex dat de dvs in care propunerea facuta la "iesalon" este urmarita cu maxima exigenta pana la nivelul ministrului....Ha Ha!! Va spun eu.Un singur telefon ajunge,ba mai mult de multe ori acest telefon suna de sus in jos si atunci "propunerea iesalonului" se transforma in "executare de ordin"....mai discret asa!Daca n-as fi facut parte din comisia de control a unui comandament vre-o 8 ani mai ca v-as fi crezut.Si eram pe vremea aia doar un parlit de cpt,revoltat de ceea ce vedeam si auzeam....ca LMDC-ul ma invatase cu totul altceva
      PS In rest apreciez teoria dvs de la pct 1...bine facuta ce sa zic:))

      Ștergere
    4. Viorele,
      Te lupți cu morile de vânt...auzi, sa plătești o comisie de civili...?
      Din câte civili?
      Ce resursa consuma?
      Bine, găsesc 3 cazuri pe o Divizie. Asa si? Este rentabila comisia? Poți trage concluzie cu 3 inadvertențe din 100?

      Ștergere
    5. bai marese,nenea pensionar
      as angaja o firma de audit externa sa calculeze corect pensiile coloneilor,in special cei cu 5 cifre,sa vada toata Romania cum se ajunge la pensii nesimtitte
      la asta ma refer -civili,ca tu ai vrea sa te purice tot un colonel din gasca ta si sa nu obs nimic

      Ștergere
    6. Oskarel-trivialul!
      1- (din urma): acei soldati/scursuri cum zici tu au la baza multe cursuri: armurier, paramedic, comunicatii, meteo, explozivi, EOD...etc, specializari de care tu habar nu ai avut!
      2-si eu as angaja o firma de audit, cu toate ca sistemul are propria ”firma”, dar stii cat au tariful?
      3-sunt total de acord sa inceapa cu mine verificarea ... si daca nu vor gasi nici macar 1 ban acordat nelegal, atunci ce faci? Iti ceri scuze public, pe blog si intr-un ziar national, cu tiraj mare?
      4-poti face o solicitare catre CSP, ministrului in persoana, pentru reverificare, este mai ieftin; mai vin cu o idee: adreseaza-te parketului, pt DNA ai ratat ocazia, intrucat sunt pensionar!
      Deci din doua una, ca sa fie cu finalizare: ori nu ratezi, ori esti ratat!

      Ștergere
  41. Deranjez cu o intrebare: care este termenul legal in care Casa de Pensii Sectoriala trebuie sa-si dea avizul dupa depunerea cererii pentru pensie de limita de varsta (cu documentele aferente)? Cei de la cadre mi-au spus ca nu e prevazut un astfel de termen. Sa-i cred?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 45 de zile din momentul înregistrării la CSP.
      Citește și d-ta art. 61 și următoarele din L 223/205.

      Ștergere
    2. Cei de la cadre nu vor să respecte legea.Cei care mi-au înaintat mie lucrarea ar trebui să fie la puşcărie pentru ABUZ ÎN SERVICIU pentru că nu au respectat acest TERMEN de înaintare a cererii şi a documentaţiei necesare, consecinţa fiind pierderea a cel puţin 10% din valoarea pensiei deoarece nu au mai putut fi întrebuinţate 2 luni din cel 6 favorabile, acestea fiind alese la începutul celor 5 ani conform legii pensiilor.

      Ștergere
    3. Cei de la cadre va mint "en-gros".acum 1 minut am terminat un coment @Viorel ref la ce frumoasa-i teoria.Intamplarea a facut ca sa se confirme ce am spus mai sus...recunosc "cam din topor" dar doar adevarul.Si asta conteaza!!
      PSCititi si va lamuriti desi e alta speta,dar asa se merge "pe burta peste tot" De ce ar face armata exceptie???... cand facea si pe vremea lui ceasca aceleasi lucruri.Acum e si mai si,...mai cu tupeu,...mai cu nesimtire

      Ștergere
    4. Cataline@pentru cei 25% a avut grija Oprea sa tii returneze prin sporuri.Nu-i cazul sa te vaiti.Ar fi cazul sa acceptam ,oricum nu ne intreaba nimeni,ca la calculul puncjului sa intre toata suma primita pe statul de lpata.Ma refer la compensatia pt. hrana si alte belele.
      Mares@ cu scuzele de rigoare si pentru ca imi esti simpatic ma repet.Ai 35 ani vechime de catana.Pentru Congo ai primit supliment.Ai primit inclusiv al 13 salariu.Ai fost tine calul cu staif-loct.sef st.maj.(ce ai zice daca am stat pe acelasi scaun?)lucru care influenteaza grupa.Esti posesor dupa cum numeam noi astia de tip Mos Teaca,rabdarea magarului,ai contributie la pensia suplimentara si atunci dece te mai plangi de un oskar prapadit?
      Uite ca ma laud.Stii ca salariul de merit se primea in procent de 15% din efectiv.Din 7 locotenenti colonei si un subofiter pe care sa-l propun?Ca sa nu-mi atrag ura si dispretul maselor baietii au tras la papagal.Castigatorul din spirit de colegialitate impartea cu ceilalti.Asta inseamna colectiv.Eu seful am renuntat constient fiind ca stau pe scaun prin vointa lor.In viata mea nu m-am ploconit la sefi.
      Stiu sigur ca la cei din invatamant se proceda la fel.Nici nu stiu daca salariul de merit li s-a luat in calcul la pensie.
      Roaga-te pt. sanatate ca nici nu stii cand te trezesti cu un bat in cur.Pretuiete sanatatea da-l dracului de ban.

      Ștergere
  42. Domnule H,

    Va propun o analiza sistematica a implicatiilor trecerii la o pensie militara contributiva, pe baza un raspunsuri plauzibile la urmatoarele intrebari legitime:

    1. Se va acorda pensia suplimentara tuturor militarilor, functie de perioada lor de contributie si nu dupa alte criterii arbitrare?

    2. Se vor plati integral conditiile de munca speciale cu diferentiere intre ele?

    3. Se va recunoaste integral stagiul civil adaugat dupa trecerea in rezerva?

    4. Se vor introduce in baza de calcul toate veniturile impozitate, ca la civili, inclusiv primele,al 13 lea salariu, etc......?

    5. Vor creste noile pensii cu rata inflatiei anuale si 50% din cresterea anuala a salariului mediu brut ?

    Lista poate fi continuata de colegii mai priceputi.

    Cu stima,

    5. Se va acorda sporul pentru OMM tutror militarilor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, toate intră în punctajul lunilor în care ai deținut respectivele drepturi.
      Mai puțin sporul OMM care se adaugă la cuantumul pensiei finale. Se adaugă fără să se mai vorbeasca de plafoane.
      Cuantumul calculat este un drept câștigat, intangibil.

      Ștergere
  43. @ Iulian Mares - Adica in componenta largita a Curtii Constitutionale pot intra presedintele Senatului, presedintele camerei deputatilor, un fost premier, care pot fi si.....ingineri, profesori, medici, militari...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bravo Ioane cel mai tare🤣🤣🤣🙈
      Mi-am revenit.
      Ca m-a enervasem rău citind toți analiști ăștia

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Ionel, de ce nu, și eu am fost invitat „în componenta lărgită a CCR” prin 2 citații în calitate de parte într-un anumit dosar (și încă vreo 74 de colegi / Gl., Of., M.M., Sof.) în urma căreia s-a emis Decizia nr. 403/2019 în defavoarea noastră. A spus domnul judecător V.D., pentru voi nu mai avem scaune. Glumesc Ioane, la Mulți Ani pentru ziua de mâine. Numele meu însă se regăsește în decizie.

      Ștergere
    4. Ok. Am înțeles; probabil ca la alții asa este!
      Eu as vrea sa candideze ca independenți și sa fie votați o data la 4ani!

      Ștergere
  44. Dragi colegi. Nu considerați că prin variantele de calcul pe care le postați puteți da idei ,,călăilor,, noștri? Propun ca diversele variante să le discutați (până la apariția vreunui proiect de măcelărie a veniturilor noastre) prin mesaje pe adresele dumneavoastră private! Cum puteți să vă gândiți la o variantă ,,civilă,,? Când ați fost civili? În activitate de la 14 sau 18 ani până la pensionare , acum când sunteți în rezervă (retragere) sau nici atunci și nici acum. Consider că vă lăsați mult prea ușor batjocoriți de diferiți politicieni sau de ,,țuțeri,, ai acestora. Nu vă gândiți că oricare din variantele ,,civile,, vor fi defavorabile atât dvs cât mai ales colegilor care au părăsit FORȚAT sistemul militar datorită reorganizărilor sau a celor nevoiți să accepte funcții inferioare
    deoarece ,, așa erau prevăzute în statul de organizare,, și nu mai aveau unde să se mute pentru că nu mai aveau unde. Aștept să fiu ,,blagoslovit,,.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu domnule, am fost batjocoriti până acum prin L 223/2015 când, pentru stagii de 30-35 ani, inclusiv cele ulterioare pensionarii, am primit pensii militare de 3000-3500 lei, în timp ce neterminații de astăzi trec fluierând de 10 000 lei cu toate plafonările impuse prin ordonanțe.
      Pensia contributiva este stabilită in baza soldelor militare pe care le-am avut în toată perioada cat am lucrat. Important este că ar fi aproape dublă decât cea prezentă si ar fi și protejată de dispozițiile legale privind drepturile câștigate.

      Ștergere
    2. @Huhu
      Ahaaa m-ai dumirit!! Adica eu sunt "neterminat" vechi iar tu ai probleme cu "neterminatii noi".Ahaaa m-am "listinit":))) ramanem "preteni" ca trump cu xi jinping:)

      Ștergere
    3. Așa este dle huhu, aveți dreptate!

      Ștergere
  45. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Primele 10' s-au scurs fara a se discuta ceva concret despre noi militarii.Este 16.38' si de 20 de minute se transmite direct de la palatul Victoria.Ciuci despre pensiile militare.Daca nu dau legatura in studiou in scurt timp,adio discutii.

      Ștergere
  46. Nu mă refer la cei ieșiți la pensie după 01.09.2017 cu ,,Oscaruri,, serviciu de permanență șamd, ci la cei trecuți în rezervă în perioada marilor reduceri și cu o vechime incompletă din alte motive decât imputabile acestora. Cu asemenea mod de gândire, de ce ,, să moară și capra vecinului,,? Nu este mai bine ,,să moară vecinul să-i luăm capra,,? Spor la treabă.GS

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta chiar e inginerie.Sa platesti serviciul de permanenta?Asta aduce cu serviciul la continuitate Daca e asa e boierie tata.Sa stai acasa in halat si papuci cu paharul de vin in fata stand la televizor si sa mai fii si platit.Asta da viata.Pai noi ofiterii si subofiterii astia comunistoizi care dormeam cu telefonul la cap si mancam cu ceasul pe masa eram batuti de soarta.Unde mai pui ca trebuia sa las adresa la OSU daca plecam de acasa,sa cer aprobare pentru parasirea garnizoanei etc.

      Ștergere
  47. Și eu am primit pensie superioară celei de acum, în baza legii 164/2001 însă părerea mea este cea anterior prezentată domniilor voastre. Cu stimă, GS

    RăspundețiȘtergere
  48. Se discuta pe naiba. Catu si reclame.

    RăspundețiȘtergere
  49. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Catalin
      peleics 199
      Nu am fost intrebat direct dar cred ca este mort si ingropat....chiar incepuse sa cam puta

      Ștergere
  50. Mai răbdati puțin până își face vaccinul efectul si va fi obligatoriu atunci probabil nu o să mai fie nevoie de pensii!

    RăspundețiȘtergere
  51. @huhu
    Aveti dreptate. Se poate trece usor la pensia militara bazata pe contributivitate luînd în considerare punctajele care exista deja in deciziile celor pensionati pana in 2016 parca.
    Pentru ceilalți, exista programul de calcul la cap, probabil ca unitățile de unde s au pensionat trebuie să retrimita la cps datele financiare pentru fiecare.
    Stiu ca pt militari, calculul pe contributivitate nu a cuprins venitul brut, doar o parte, adică fără prime si al 13 lea salariu. La civili venitul cuprinde si acestea.
    Cu alte cuvinte, pt cps nu ar fi dificila o astfel de abordare de calcul a pensiei militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Sorin
      Nu va ingrijorati de dificultatea "abordarii de catre CPS"
      Au fost ei in stare sa se "incordeze" strasnic la demolari.Doar au dovedit-o de atatea ori, ce naiba!!:)))

      Ștergere
  52. Ne este necesara Unirea in reactii! Ca Militari .. fosti si cei Activi , IN SENSUL CUM NE TRATEAZA .. SA II TRATAM SI NOI! MILITARII SUNT DEMNI!

    RăspundețiȘtergere
  53. În afara topicului: În emisiunea lui Tudor Barbu / B. 1 TV. despre pensii militare, civile a fost prezentat și următorul caz legat de bani și iar bani.
    Pentru cei care anul trecut afirmau că nu sunt bani la bugetul de stat.
    Postarea Ministrului Economiei, Claudiu Năsui.
    Salarii enorme pentru angajatii uneia dintre cele mai inutile institutii ale statului roman:
    Anul Posturi ocupate Salariu mediu lunar Cheltuieli personal total Cursuri organizate Absolvenți bucătari Absolvenți cofetari
    2012 0 0 1.940.075 0 0 0
    2013 18 8.568 1.850.778 0 0 0
    2014 14 12.661 2.127.114 0 0 0
    2015 14 14.311 2.404.238 0 0 0
    2016 13 13.417 2.092.997 0 0 0
    2017 15 16.342 2.941.574 0 0 0
    2018 17 18.484 3.770.750 1 17 0
    2019 20 19.446 4.667.110 2 13 17
    Îl rog pe „domnul” un oscar = o pensie să se uite pe această postare, să vadă câte persoane au fost încadrate, ce venit mediu lunar au primit, câte cursuri au organizat anual, câți absolvenți au urmat aceste cursuri, după care să se mai ia de Oscarul meu și al tuturor celor care beneficiem de el. Noi cel puțin ne-am făcut atribuțiunile și mult mai mult peste comparative cu alții din sistem. Cei de sus nu au făcut nimic și au primit sumele enorme plătite din banul public.
    https://ziare.com/facebook/stiri-facebook/claudiu-nasui-centrul-national-de-invatamant-turistic-o-companie-de-stat-din-subordinea-ministerului-economiei-nu-face-nimic-pe-bani-multi-1654527

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi-a luat oskarul! ...la trântă!

      Ștergere
    2. O clipa ca e cam imbarligat.Ma uitam si la ani domnu Viorel

      Ștergere
    3. Domnule akord-75 fiți mai explicit. Dacă aveți nelămuriri intrați pe link și aveți tabelul (tot sub formă de tabel l-am făcut și eu). La care ani ? În noiembrie 2019 când au preluat guvernare prin căderea Guvernului PSD au spus că au o gaură la buget de vreo 6 miliarde lei.
      Nu priviți fix prin înălțător spre cuiul cătării ci vedeți guvernările din perioada 2012-2019.

      Ștergere
    4. exact asta spuneam: de la 2012.....

      Ștergere
  54. Dle GS,
    Cand reprezentantii de azi ai Armatei te fura fara scrupule parca iti vine sa ceri "protectia" drepturilor de pensie civila.
    Ce spuneti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aș putea fi de acord cu dvs. Însa dacă inamicul este mai numeros ori are mai multe forțe și mijloace, ce facem? mergem acasă, mergem la inamic că este mai bine? Eu sunt cu pensia ciuntită față de L 164/2001 însă nu-mi dă nimeni dreptul să-i abandonez (cu avantaje nete de partea mea) pe cei enumerați mai sus. Uităm că au fost forțați să iasă la pensie căpitani sau maiori fără a avea vreo vină. Nu este mai corect să luptăm pentru o pensie militară corectă (măcar cum a fost în L 164) decât să acceptăm din start că am fi niste civili ,,speciali,, (eventual mâine poimâine poate chiar torționari ai lui Ceaușescu) ? Repet suntem militari până la moarte, ori căutăm oportunități pe care apoi le vom regreta? Cu deosebit respect, GS

      Ștergere
  55. pai marii miniștri zic că nu vor face modificări la legea pensiilor militare..unde e adevărul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unknown
      credeti?? faceti apel la istoria recenta si vedeti ce zice si coalitia de guvernamant si sefii partidelor respective.In acest context un ministru=un zero(ca tot e la moda).Apoi putem discuta:)

      Ștergere
  56. Cu regret o spun!Cand sunteti de respectat si iubiti ,o fac!Dar acum ,repet ,cu regret ati luat-o pe aratura!N-aveti ce face?Le dati idei,calailor cum sa ne schingiuiasca?Iar impartiti rezervistii in terminati si neterminati?Iar dezbinati?Chiar de asta e nevoie acum cand trebuie sa fim uniti?Chiar vreti sa va spun ca ati albit degeaba?Fiti profesionisti ,ce dracu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-e teama ca au sa inteleaga doar pe aia cu "ce dracu!".Maine va fi la fel,la fel ca pana acum de luni de zile,ce dracu!
      Zicea unu' ca mai bine isi arde banii din pensie in piata decat sa protesteze.Om serios nu oarescine...

      Ștergere
  57. Sa vedem ce se intampla in aprilie cu plx199 O lege nu se face in cateva luni nu uitati ca va trebui trecuta prin parlament asa ca poate ca pana atunci bine alt guvern ..

    .


    RăspundețiȘtergere
  58. Nu trebuie sa ne ascundem nemultumirile acumulate...vrem echilibrul moral! Eu vreau acces la numele tuturor, fosti militari, care au certificate de revolutionari. Un politruc din Rm Valcea, venit din...cosmos...adica numit politic... care a scris un
    cacat de lucrare despre o unitate militara, pe care trebuia s-o trimita la moarte, pe Valea Oltului, cum au fost trimisi cei din Brasov...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. marvas66@yahoo.com
      👍
      si mai sunt si alte categorii de "descurcareti"
      Toata ziua as citi "lucrari de excelenta" pe baza carora au fost acordate oskar-uri.Sunt convins ca as gasi un nesecat izvor de intelepciune si stiinta in acele lucrari.Oricum ,nu la nivelul doctoratelor lui gabitza dar pe aproape
      Parerea mea...:)

      Ștergere
  59. Discutii fara rost,dati idei la calai.Daca tot ati fost unii mari comandanti de osti ar trebui sa ganditi cum sa va organizati si sa conduceti asociatiile de militari astfel incat sa determinati politicul prin metode stiute de domniile voastre sa nu mai faca discriminari intre militari de acelasi rang.Folositi toate metodele democratice de acces in a influenta politicul pentru a face dreptate in toate domeniile nu numai la pensii si salarii.Ati jurat cu mana pe drapel ca aparati aceasta tara inpotriva dusmanilor,dar ati uitat ca ei se afla in interiorul structurilor de stat.Dormiti in pace ca politicienii va vor face (NUMAI BUCURII).Singura solutie ar fi atragerea populatiei de partea voastra pentru indreptarea tuturor faradelegilor comise in aceasta tara .Metodele se stiu dar toti dormiti in post.Incepeti cu gasirea unui lider carismatic,inteligent cu credibilitate care ar putea sa stranga in jurul sau o natiune intreaga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai si acum tot (fosti)marii comandanti de osti ne conduc interesele
      e musai sa fie general sau colonel cu AISM in cv
      si musai sa aiba pensie cu 5 cifre,doar asa treci baremele pt a fi uns lider
      si uite unde am ajuns,deci sa propunem pe mares si m (se califica in bareme),sa vezi ce lupte intense vor da pt noi
      cel mai bine ne pot reprezenta legionarul maxx,leon,olescu si huhurez

      Ștergere
    2. @Boby
      In acest caz v-ati adresat exact unde nu era cazul.Eventual sa puna niste "talpi" da, vor raspunde imediat( ca asta-i interesul)

      Ștergere
  60. Cãror pensionari militari le este fricã de contibutivitate?
    Eu stiu,dar nu spun.Prietenii "ştie"de ce!

    Vã spun asta,pentru cã sã nu spuneţi ca nu va spus nimeni:
    Indiferent prin ce mod se vor calcula pensiile noastre,dacã vor depinde de bugetul ministerelor MAN,MI,aşa vom pãti mereu.Vor spune cã...."nu sunt bani".Cel mai mine ar fi plãtite din fondul pensiilor civile.Dar,am mai spus,ãia fug ca dracul de tamaie de noi.Asa cã,tot de la bugetul armatei şi Mi vot fi plãtite. Va fi, Aceiasi Mãrie,dar cu altã palarie.

    Ord.50,adicã,Norma de hrana nu su bagã in brutul pensiei,deci,intra în calcul la obţinerea P.L.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erata: Norma de hranã,nu a fost introdusa niciodatã la calculul pensiei.

      Ștergere
  61. Ei, cât de cât, ne-am lămurit cam ce ar însemna valoarea de inlocuire a pensiei militare pentru ca aceasta să devină pensie contributivă la sfârșitul anului 2021, drept protejat de Constituție.
    Vedeți că nu este o nenorocire? Din contră, este o eliberare de gura lumii care nu apreciază pensiile speciale.
    Aș vrea să-l văd din nou pe domnul Dogaru reclamând, ca în anul 2011, guvernul... că a trișat și, sub masca evaluării pensiilor, a majorat 40-50% din fostele pensii militare.

    RăspundețiȘtergere
  62. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  63. Nu cred ca va fi vorba vreodata de cresterea varstei de pensionare ptr.militari la 65 de ani ,ori ca se va tine cont de aceasta varsta atunci cand se va face o reasezare pe baze noi a legii pensiilor militare ,aflate in plata.Varsta de pensionare este d
    e 60 de ani si asa va ramane.Din ei se scad grupele de munca ca si la civili.Deocamdata nimeni nu stie sigur ce se va intampla nici cu cei care au cate 90 de puncte ,nici cu cei care au doar 20-30 de puncte.Aici sunt simple discutii,presupuneri.Ma gandesc totusi ca trupa lui Ciomag al nostru trimisa la "actiune", nu este compusa doar din militari tembeli precum Rosu &Co., si unii se mai gandesc ,ca in viitorul mai apropiat sau un pic mai indepartat vor ajunge pensionari.Mult mai sigur se va cauta o solutie prin care pensiile mari si foarte mari vor stagna,iar cele mici sa creasca foarte putin sau deloc.O miscare menita sa ne dea mari dureri de cap si motive de discutii interminabile pe blogul d-lui Huhu.
    Bine ca martafoii de magistrati au prevazuta doar doua conditii ptr.a iesi la pensie: 25 de ani de serviciu si varsta de 47 de ani.(am vazut la stiri ca 400 indeplinesc azi aceste conditii)
    Dumnezeule! Zici ca lucreaza pe Luna ori undeva in Cosmos.Problema acestor maciucari ar trebui discutata la modul serios.Magistratii pot lucra usor pana la 65 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  64. Legea 223/2015 a fost intr-atât de maltratată prin 3 ordonanțe... că nu mai poate fi nici măcar cârpită, de vreme ce o simplâ ordonanța a eliminat 4-5 componente din algoritmul de calcul al pensiei militare.
    Nu rezerviștii, nu cei din conducerea structurilor asociative sunt vinovați că s-a ajuns aici... ci aparatul financiar-juridic din sistemul de apărare. In primul rând a creat dezechilibre în sistemul de salarizare după anul 2009 dezechilibre care s-au transmis inevitabil și în sistemul de pensii militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este posibil sa fie și îndreptată!
      Uite exista posibilitatea sa se dea fiecărui pensionar un oskar!

      Ștergere
  65. @iceparu,monteoru,calugaru.Patroane cât ziceai că plătești la ziua de muncă și nu găsești personal?Aș dori să aplic prin CVul de rigoare în dosar cu șină pentru un post vacant.La vechimea mea neterminată ce zic ăștia p'aici cu venitul de retorsiune,ramforsare e groasă ca pe mână,s-a dus viața mea boemă.O audiență on line,on air ceva?Zic s-o iau din pripă să nu se ocupe stăpâne!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. @Catalin
      e obligatia angajatorului sa asigure drujba+ protectia muncii(generala si specifica)plus,plus,plus...Mai bine ti le tai singur...lemnele:)) ca te scot astia "la pepeni" cu legislatia lor.Mai vine si DSP-ul in control si contra unei spagi modice iti asigura cea mai mica amenda+"organul" din sat sa-i dai si lui cate ceva ca si el e bugetar saracu.Daca ai furat lemnele? acte ai? gata se confisca si amenda de rigoare...dar te intelegi tu cu organul ca are si el "famelie mare renumeratie mica,dupa fonctie.."
      Nu-i nevoie sa spun cine-i autorul desigur.Am ajuns sa scriu bazdaganii ca in background vorbesc aia despre amerloci la stiri si mai trag cate un oki(sic) si pe youtube

      Ștergere
  66. Pentru doritorii de contributivitate, lucrurile ar fi rezolvate foarte simplu: adăugarea unui articol în blamata L223 cu împărțirea la 20,25 sau 30 de ani și creșterea funcție de punctul de pensie sau ce mod de calcul va exista la civili. Pentru cei care sunt încă activi, ei chiar au posibilitatea asta. Unii matusalemici,cu brut mare, cred că ar fi avantajați. Ceilalți, recalculare ca în plx 199 cu scăderea de 41,5% pentru a ajunge la net și actualizarea de fiecare dată cu activii. Opțiunea să se facă într-un termen rezonabil. Așa, cred că toți vor fi împăcați și mulțumiți.

    RăspundețiȘtergere
  67. Care o sa mai voteze vreodata vreun partid hot romanesc asa sa pateasca...eu voi vota, de acum incolo doar UDMR...partidul care ce a promis pentru ai lui, aia a facut...partidele romanesti sunt partide de curve si homalai...Huooo

    RăspundețiȘtergere
  68. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  69. Stare de asediu la Washington DC
    Oare macar acum pricep dobitocii de la conducere ca e nevoie si de armata? Mai ales cand lovitura vine din interior.Daca vin si ceilalti e gata razboiul civil

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totdeauna este nevoie de forte de ordine cand protesteaza dobitoci ca tine. Ca si marlanii de janderi din 10 august.

      Ștergere
  70. Parca vad cum se schimba "perceptia" politrucilor in cateva ore...hi,hi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asteptam pe nenea mares,pensionarul sa ne lumineze si la faza asta cu protestele din Washington,doar el le stie pe toate...

      Ștergere
    2. Se pare ca Trump va sfarsi in puscarie. Pentru incitare la violenta. Si va fi repede. Speram sa-l condamne pe viata. Americanii au justitie, nu ca rapanosii nostri care de cativa ani nu reusesc sa trimita dupa gratii pentru ani multi pe Dancila, Dragnea, carmen dan, Paraschiv, Cazan, Cucos si toti imputitii aia de jandarmi care au lins in dus politrucii si s-au facut pres in fata lor patand si onoarea si demnitatea de militar (atat cata o mai au maimutele astea imbracate in tinuta).

      Ștergere
  71. Celor ieșiți la pensie anterior anului 2016, cu ocazia intrării în vigoare a Legii 223/2015, începând cu luna februarie 2016 le-au fost modificate grupele de muncă, pentru condiții normale au primit condiții deosebite.
    În cazul recalculării pensiei militare pe principiul contribuției ar trebui anexat ( să primească)25% la punctaj, diferență pentru perioada respectivă.
    În sistemul civil pe principiul contribuției la grupa II de muncă, (condiții deosebite se acordă un supliment de 4 luni la an).
    Normal ar fi și pensionarilor din sistemul militar să fie aplicat același principiu.
    La mulți ani celor cu numele de Ion, Ioana și derivate. Cu stimă.

    RăspundețiȘtergere
  72. Nashpa, cand ouale de sub closca se sunt din lut: Au intrat amerecanii in Capitoliu si au ajuns la concluzia ca Ifrim de la Onesti o sa ia pe contributiva cam 1800 lei la penzie, astfel incat Joe Bidon poate sa-si molfaie linistit pânea cu marmelada si margarina din gentuță... #Rezistentii deja se pregatesc s-o ia pe ghebe cu parii si ghioagele, dar dupa ce mai intai va arde Capitoliul din temelii peste Bidon si șatra lui de illuminati! De aia noaptea am insomnie si gatesc orez cu lapte si aripioare cu sos de rosii, atipind cu capul pe masa... Ciudat om pot sa mai fiu de cand am intrat in andropauza si fac pipi des prin tufarii din preajma marketurilor, ca nici aia nu au closete de saracani ce sunt! Ptiu, drace belit, cu tot cu fiica-ta, Raluca Turbata Țurcana, bagatoarea cu alupigusul in penziile cazone!

    RăspundețiȘtergere
  73. Sa vedem cum se va aplica decizia CCR care transforma pensia militara in pensie speciala, deci cu structura acesteia:
    - componenta contributiva cf.sistemului public;
    - bonusul acordat de stat pt.restrictiile si interdictiile impuse militarilor, binecunoscute si contrare drepturilor omului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Decizia a produs efecte în sensul ca legea taxării pensiilor necontributive nu a mai intrat în vigoare. Decizia a reluat motivarea altor decizii anterioare, începând cu Decizia nr.20/2000.

      Ștergere
  74. care ziceai ca-i rau??
    https://m.ziare.com/social/sorin-manda-director-general-interimar-al-aeroportului-craiova-1654787

    RăspundețiȘtergere
  75. @Vasile Iosif, mai intai sa apara negru pe alb ce si cum, intrucat acum totul este la nivel de zvonuri sa ne testeze anduranța, apoi cand fătul va iesi pe uluc, o sa tabaram pe placenta sa ne luam cate o halca sa ne facem cate o ciorba de burta, dreasa cu galbenus de ou si smantana din frigiderele MApN! Otetul, usturoiul si ardeiul rosu vor diminua cuantumurile, pana la ulceratie! Sa n-avem pofte de asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  76. GS:..cum se face că pensia pe legea 164..e MAI MARE ca cea: RECALC./ACTUALIZ. pe legea 233., cât timp a mea: stabilită tot:.. pe legea 164..,recalculată pe legea 223..,a crescut cu vreo 700 lei (în brut)..?( la 32 ani vechime efectivă + 4 ani= grupe de muncă:c.d.= până în 2015= 36 ani,[apoi 10 ani(=cs.+ c.d.)= 42 ani]..?(mai ales că am pierdut 6 % din pensia suplimentară..!).

    RăspundețiȘtergere
  77. Trebuie să luați în calcul că prin legea nr. 127/2019 din 8 iulie 2019 privind sistemul public de pensii aplicabilă în 2021 , cuantumul pensiei se determină prin înmulţirea numărului total de puncte realizat de asigurat cu valoarea punctului de referinţă (la ce valoare va fi…). Deci prin urmare nu se mai vorbește de Punctajul mediu anual (care era raportat la stagiul complet de cotizare conform OG nr.1/2011 de 20 ani…ceea ce constituia avantajul pentru militari) și nici de indicele de corecție al civililor, care în 2019 era de 1.2 iar în 2020 de 1,41 care se va mai aplica până în septembrie…Legea mai prevede procente de 25% și 50% pentru anii de grupă…

    RăspundețiȘtergere
  78. E groasa daca si el simte nevoia sa riposteze:
    https://evz.ro/generalul-silviu-predoiu-se-dezlantuie-pe-facebook-putin-despre-pensiile-speciale-si-mult-despre-onoare.html

    RăspundețiȘtergere
  79. Sunt americani care urasc politrucii.
    Am tot respectul pentru batrani-nici eu nu sunt un tinerel- dar sa alegi presedinte de tara un om la 78 ani e prea mult.Unde mai pui ca omul la viata lui si-a rupt pantalonii in fund de atata stat pe scaun.
    Nu sunt adeptul anarhiei dar daca e sa ne comparam cu altii suntem adormiti rau de tot.Ne-au trebuit multi ani in care scopul zilnic era grija sa avem ce pune pe masa ca sa expodam.Nu sunt adeptul anarhiei dar nici sa inghiti orice precum pelicanul.Pelicanul imi aduce aminte de Daia care mi se parea beat si cand era treaz.

    RăspundețiȘtergere