Un produs Blogger.

joi, februarie 18, 2021

Cine a nășit pensiile speciale în post-comunism?

72 comments

Initiatorul primelor pensii speciale, altele decât pensiile militare, a fost liberalul Valeriu Stoica, in anul 1997, când, in calitate de ministru al Justiției, a supus aprobării Parlamentului proiectul Legii nr. 142/1997, aducând ca argument privatiunile la care sunt supusi magistratii, asemănatoare cu cele ale militarilor. 
Asadar, magistratii au primit pensii speciale  printr-o banală lege liberală, nu prin Constituție, cum,  cu emfază si interesat, tot decide CCR, începând cu anul 2000,  de câte ori s-a pus problema desființării tot prin lege a  pensiilor magistraților. 
S-ar părea că neomarxiștii îi vor aduce cu picioarele pe pământ.

 

72 de comentarii:

Periamu lucica spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Unknown spunea...

oare se va merge tot pe suprataxare peste un anumit cuantum la pensiile militare ? ce se mai aude ?

Leon spunea...

Foarte adevarat grăiește Dna din Imagine..!!

Huhu Rezea spunea...

Nu ai înteles ce vrea să facă noua coalitie votată de români?
Pensiile speciale vor fi eliminate pe rând, bucată cu bucată, iar ce va mai rămâne se plafonează sau se impozitează ca să nu-l depășească pe Werner?

y spunea...

Cred că, mai degrabă se vrea a se merge în viitor pe un sistem hibrid; nu știu dacă bun sau rău, sau nu va ieși la vot, o ... varză.
https://www.dcbusiness.ro/apare-o-lege-pentru-acesti-pensionari-explicatii_625544.html
„Pe de altă parte, Raluca Turcan a declarat că raportarea la stagiul de cotizare se va vedea în momentul de în care vom veni cu noua formulă de calculare. Avem deja proiectată o formulă, dar nu pot să o fac publică, dar cert este că va conta foarte mult partea de contributivitate chiar în raport cu stagiul de cotizare.
În continuare vom avea un stagiu minim de cotizare, un stagiu complet de cotizare, dar în momentul în care pensia va fi calculată, prioritară va fi contribuția prin toate formele pe care un om le-a avut în perioada de activitate în muncă. Dar, pentru a aplica formula este nevoie ca toate dosarele să fie în format electronic, pregătite să se aplice acea formulă. Este o chestiune atât de simplă, încât pentru unii este greu de înțeles.”

Sau o altă propunere, aici:
https://playtech.ro/stiri/pensii-2021-diana-sosoaca-a-gasit-solutia-problemei-metoda-nu-a-mai-fost-aplicata-de-30-de-ani-281667

Iulian Mareș spunea...

Pentru CCR o mare plăcută suedeza si o sticla de bere langa o coliva marca inregisteata Titus Steel!
Ce șerpi abjecti hrănește tara asta...

Alex spunea...

Daca sasaitul acela de Stoica a constatat ca magistratii au aceleasi privatiuni ca militarii,trebuiau sa le faca si la magistrati o lege identica cu a noastra,sau sa-i introduca in legea pensiilor militare(daca se putea ,ar fi facut-o).Sasaila a constatat ca togile sunt asemanatoare cu uniformele militare si chiar conditiile de munca sunt copiate la indigo.Numai faptul ca se instruiesc permanent in frig si-si petrec mare parte a timpului in poligoane de antrenament si aplicatii,ca participa la trageri pe timp de zi si de noapte c-o fi ploaie,ninsoare sau alte intemperii ,ca nu pot parasi saracii garnizoanele fara aprobarea tartorului de sef si nici nu mai pot urma vreo facultate fara aprobarea ministrului,aprobare care inainte se dadea dupa un an ,ca in 1989 incepand din 17 decembrie au fost incazarmati si au executat dupa aceea misiuni specifice de lupta,cand toti cretinii primisera armament si munitie de lupta....Eeeeeeeehhh!Vedeti ? Pentru toate aceste lucruri acel Sasaila a creat pensiile ptr.magistrati.
Data naibii aceasta casta!
Daca ceilalti habauci care ne conduc vor sa indrepte ceva....sa faca o alta lege ptr.acestia si sa-i aduca ,cu picioarele pe pamant.
Parca vad ca legea prin care se elimina pensiile speciale nu va trece de C.C.R. Au bagat baietii parca o prevedere prin care sa fie taiate si cele aflate in plata.Ciuciu!

Vnvncl spunea...

Poate vor fi tăiate pensiile speciale, dar asta ține de viitor. Ce-a păpat lupul (și papă în continuare) este bun păpat! Legea se aplică în viitor (Art. 15 al.2 din Constituția României: Legea dispune numai pentru viitor, cu excepția legii penale sau contravenționale mai favorabile)! Petarde aruncate să abată atenția mulțimii disperate după ”sânge”!

Huhu Rezea spunea...

Adică, în viitor nu vor mai fi indemnizații pentru parlamentari. Să nu se culce pe ureche că cei prezenti vor continua să primească indemnzații.
Nici nu mai era nevoie de amendamentul liberalilor afoni, din moment ce dispozițiile care acordau indemnizația au fost abrogte.

y spunea...

Am o întrebare ... sau poate două.
Dacă în mod similar, parlamentul va da o lege exclusiv și doar pentru eliminarea (sau de modificare) punctuală a pensiilor foștilor și actualilor membri ai CCR, va putea fi atacată la ccr? Și de către cine? Va putea ccr să judece, sau se va abține?

Leon spunea...

Cand va spuneam ca acest blog este citit si de Guvernanti,...!
In ultima varianta a OuG aflata pe masa Guvernului in sedinta de astazi, se tine cont de INDICATORII DEFINITIVI COMUNICATI DE INS pentru Indexarea pensiilor in Ian.2022:
https://sgg.gov.ro/new/wp-content/uploads/2021/02/OUG-2.pdf

Leon spunea...

https://www.gds.ro/Actualitate/2021-02-18/cuantumul-sporurilor-aplicate-angajatilor-din-cadrul-ministerului-public/

xxxxxxxxxxx spunea...

Uitați respect pentru militari în Franța, soția militarului ieșit la pensie, beneficiază si ea de pensie " specială ( nu știu exact cat, dar este,). Deasemenea mecanicii de locomotivă din Franța, beneficiază de pensie specială, se consideră că aceștia sunt in slujba statului.
Respectul și onoarea nu sunt tăvălite ca la noi de unii și de alții.

monteoru spunea...

Cine cunoaste cum au rezolvat problema pensiilor avocatii?Observ ca despre ei nu se vorbeste.
Rugati-va sa traim cat mai mult noi cei mai in varsta fiindca altfel media pensiilor militare va exploda si sa te tii ce vor sari de cur in sus"pretenii".
Fiti destepti.Inchideti gura scribalailor.Cereti CPS sa faca publice pensiile militare precum si functiile,gradele,vechimea impricinatilor.

Viorel spunea...

Înainte de 1989 aveam un singur partid, acum avem cu zecile. Un partid care se temea totuși de forța poporului. Cei de astăzi nu se tem de nimic.
MĂRTURII impresionante după 34 de ani, pe 17 februarie botoșănenii au scandat la Iași ”Vrem lumină să-nvățăm și apă să ne spălăm!”
Când au revenit din vacanţa de după sesiune, studenţii din Iași, mulți dintre ei botoșăneni, au găsit camerele de cămin îngheţate, iar prizele erau sigilate. Au ieşit în stradă, în seara de 17 februarie 1987. Revolta spontană a tinerilor a fost ”un duș rece pentru oamenii partidului”.
https://www.botosaneanul.ro/stiri/marturii-impresionante-dupa-34-de-ani-pe-17-februarie-botosanenii-au-scandat-la-iasi-vrem-lumina-sa-nvatam-si-apa-sa-ne-spalam-video/

Leon spunea...

Are dreptate Huhu Rezea:
https://www.stiripesurse.ro/verdictul-sefei-comisiei-juridice-din-senat-constitutia-nu-garanteaza-dreptul-la-pensii-speciale_1650595.html

Iulian Mareș spunea...

Sigur?

monteoru spunea...

De unde stiu scribalaii si pulimea in general ce pensii avem noi militarii? dNu dela noi natafletii care ne laudam in stanga si dreapta ca sa dam pe spate pe vecina Margheoala fost angajata la Prestarea sau sa impresionam pe Dorel zidarul si pe Gheorghe vitanjorul?
Armata,ordinea publica si siguranta nationala au grija ca pensia sa fie confidential- personala dar noi nu.Nu-i masochism cand ne place sa fim invidiati?Eu zic ca da.
Cezarica@ E noutate ca arabii au aplicare catre capre.Laptele si branza de capra e delicatesa dar cand ma gandesc ce miros imprumuti dela caprine imi piere cheful sa cresc asemenea vietati.De fapt crescatorii de caprine nu miros ci put.

Iulian Mareș spunea...

Nene,
Avocații au o xasa a lor, ce nu are treaba cu bugetul casei naționale de pensibi.
Un fel de casa numai p.!t ei

M spunea...

@Iulian Mares

Aseara la Antena 3 (care evident iar s-a sucit) a zis una ca si sotiile militarilor au pensie. Despre mecanicii de locomotiva, da, dar Macron, deh tot cam din zona USR, vrea sa le taie si la aia pensiile!

Huhu Rezea spunea...

Te-ai trezit vobind de parcă abia acumai început să citești acest blog.
Intră pe eticheta Tabele și vezi cine a publicat cuantumul trecut si revizuit al pensiilor militare incepănd cu anul 2012?
Cine dă interviuri semestriale la revista Economica .ro pentru a prezenta situatia statistică a pensiilor militare.
De altfel, taloanele de pensie nu sunt secrete. Sunt folosite de pensionari in diverse situații: credite la banci, internări in spitale, asigurari RCA etc.

CEZAR spunea...

CASA AVOCATILOR..la care COTIZEAZA.....!!

CEZAR spunea...

Saratura de Gheata....85% sint buni pentru ..statistica....!!!Pune tu linga cei 15000 ai m-Alului..mai pune.l si pe CorneliunSSon..si imparte la trei
Sa vezi ce pensii decente aveti ...hi..HI..HI..

CEZAR spunea...

Sa vezi pensie speciala la cele de la Moulin Rouge....!!!

BONIFATIE spunea...

Ziua bună!
Cred că pensiile militare de serviciu, fiind de la CUZA citire, vor intra ultimele în „atenția” Parlamentului pentru că sunt singurele a.CH.n., dacă nu se va aplica „principiul”: „cei din urmă vor fi cei dintâi” (indemnizațiile rase nu se pun pentru că nu sunt pensii).
Să le propunem politicienilor, printre altele, pentru că mulți vorbesc și puțini citesc, care sper să fie mai mulți decât politrucii:
1. să facă un remember al pensiilor de serviciu ÎNAINTE și DUPĂ... anul de greață 1997;
2. să introducă în noua lege sau în cea în vigoare, prin amendare, ca nici un activ, cu excepția celor invalizi, să nu se poată pensiona mai devreme de împlinirea vârstei de 50 de ani, indiferent de reducerile de care beneficiază, pentru a nu mai da apă la moară #-iștilor;
3. să nu facă, prin comisii și în plen, apropo de „respectul” pe care-l au pentru pensionari, în general, ca în bancul următor: „Tânăr pensionar de 65 de ani caut femeie de aceeași vârstă cu care să fac, să fac, să fac... ce dracu să mai fac?”.

Gigi spunea...

Persoana amintiã şi care face obiectul art.este fost min.al just.A ţinut cu oamenii lui,dar nu numai el,şi ceilalti ministri care l-au precedat au ţinut cu "casa"cum se zice.In schimb,la noi,nu a ţinut nimeni,mai ales dupã 2009.
O Lege am avut şi noi mai acatarii,dar a fãcut in aşa fel s-o silueasca,ajustata şi înghetata de nu mai alegi nimica din ea.
Aceiaşi soartã(am spus încà din momentul promulgarii)o va avea şi legea civililor nr.127.
L.263/2010,are şi ea imperfectiuni,cum ar fi:
1.Iti calculeaza Pl(punctaj anual)Brutul:SMBE(salariu mediu brut pe Economie)=? De ce nu se imparte la Salariul min.brut/economie? Majoritatea in privat au sal.min.brut pe Economie.
2. Punctajul Mediu Anual(total puntaj obţinut in cariera) se imparte in functie de Anul şi luna in care este nãscut individul.Iar o discriminare crasa. De ce? Pentru cã cel nascut in 1957 I se imparte PMA la 20,iar cel nãscut in 1970 PMA se imparte la 30.
Şi poate au aceiaşi vechime şi acelaşi punctaj!!!
Cea mai bunã lege civilã a fost a d-nei roscatei de la Craiova trebuie recunoscut(am un lapsus,nu stiu cum o cheama acum),acum,dar au ei ãştia grija s-o incurce şi pe asta.

Iulian Mareș spunea...

M,
Orice este posibil cu o asa vizionara ca madam Țurcanu.
Sunt curios dacă si Jasmine Steel îi vor tăia pensia?
Da, Macromedia cu al sau partid-curent En marche tot de neomarxisti globalisti tine!
Se aude ca ar divorța si ar pendula intre Drăgușanu si Tatoiu. Placandu-i doamnele putin coapte cred ca mai bine ii prezint eu o bunicuței, vecina mea: o prospături de 78 de ani, frageda de paraie cand merge...si cam de la rakete cu novicioc!

Iulian Mareș spunea...

Lui Cezar nu-i dau niciun sfant pt ca am avut nevoie de el și nu a făcut nimic...

E. Cristescu spunea...

Unii au pensiile prea mici si altii sufera ca le-a aflat pulimea valoarea sau intreaba pe-aci cat e solda activilor. Actualizare + impozitare progresiva ar fi cel mai corect, in opinia mea.

Gigi spunea...

Rectific:PL=punctaj lunar,la pnct 1

Unknown spunea...

Nu am înțeles nimic. Analfabetismul este în floare.

Gigi spunea...

Vezi,d-ta,cã dl H,a avut un art.pe aceastã temã.

Unknown spunea...

Corect, simplu și adevărat. Cei care i-au asmuțit pe civili împotriva militarilor nu sunt alții decât nenorociții de politicieni. Cum? Prin intermediul afirmaților mincinoase, potrivit cărora, pensiile militarilor ar fii pensii speciale. De ce au acționat jegoșii în acest sens? În speranța că își vor păstra privilegiile, având în vedere că poporul are încredere în armată și nu va solicita eventuale masuri întreprinse împotriva veniturilor militarilor.

monteoru spunea...

Mares nu se potriveste nici pe departe situatia din 2010 cu cea prezenta.Legea 223 a ridicat ne permis pensiile unora in timp ce altele au fost scazute.Nu insist ca ai "prieteni".

CEZAR spunea...

Perfect adevarat..!

Iulian Mareș spunea...

Posibil sa ai dreptate, ins au rămas cu cuantumul avantajos in plată...
Dintre mulții mei prieteni, Croitorasul cel viteaz (7 RaAA pt amprenta unui El) a sărit pe masă...Ce coliva bună!...numai nuci, rom si bomboane... S-a muscat de cur si a murit cu propria-i otravă!
Știi când a început să turbeze, nene?
Când m-ai lăudat pe mine și nu pe el...����

Ein Stein spunea...

„Acolo nu sunt indemnizații, sunt pensii ocupaționale, pe care polițiștii și militarii le au de la Alexandru Ioan Cuza și sunt raportate la sistemul euro-atlantic. Media, dacă vorbim doar de polițiști și militari, media e undeva la 3.400 de lei”, a spus Dumitru Coandă, deputat PSD.

Asta e rostul armatei si a militarilor tot timpul nu doar la pensie, perdeaua dupa care se ascund adevaratii nesimtiti, basca mai sunt militieni care tot polueaza spatiul cu marota ca ne apara militienii si noua drepturile.
Militari sunt doar cei de la armata iar pensiile militare exista din timpul lui Cuza, cei drept, dar doar pentru militari.
Daca nu ne trezim la realitate, noua militarilor ne va fi foarte greu, rostul nostru e doar sa tinem fata a tot felul de lipitori, unde e de rau nu ai loc de noi.

Iulian Mareș spunea...

Pana nu este maturata de la guvernare alianta PNL-USR nu va mai gândiți la probleme legate de pensii, inekitati, majorare, indexare. Nimic...Voi nu vedeți cât căcat mănâncă ăștia? Nașpa este compoziția parlamentară! Nu cred ca dupa maxim 3 ani si un pic (dacă nu se întâmplă ceva) veți mai auzi de golanii si curierul (Orban a zis-o) de la PNL și USR...
*Conform cutumei mondiale anul acesta sistemul începe sa-l scape din brațe în băltoacă pe KWI...

Iulian Mareș spunea...

Iarăși, in locul sa dăm amenzi uriase, negociate, băgăm industriașii la Bulău!

Călugărul spunea...

Situația e simplă și se rezolvă astfel:1 Reducerea pensiilor celor care au mai mult de 7000 RON și peste 20 de ani vechime ca militar sau polițist deoarece restul timpului după trecerea celor 20 de ani au luat banii degeaba! Dracul a mai văzut militar la 50 60 de ani! Târârea și eliminarea de bășini în curtea unității nu înseamnă decât pierdere de timp și încasare de bani degeaba! Cei cu vechime multă au fost buni frecator de menta după 40 de ani! În NATO limita de vârstă e 39 de ani!

monteoru spunea...

Scade potenta pe masura ce noua generatie ia locul celei vechi.Cauza?Ori noua generatie e multumita ori se uzeaza ca a disparut morala comunista.Si unde mai pui ca se lauda ca ea rastoarna muntii.
Test de cunoastere.Cine l-a inscaunat la putere pe Hrusciov in URSS?

Leon spunea...

In curand se va promulga o lege in acest sens:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://romania.europalibera.org/amp/und%25C4%2583-verde-de-la-ccr-pentru-evazioni%25C8%2599ti-ini%25C8%259Biat%25C4%2583-de-r%25C4%2583dulescu--mitralier%25C4%2583-/31107948.html&ved=2ahUKEwjFtIfC9fPuAhVIyxoKHQQdDqsQFjADegQICBAC&usg=AOvVaw1WxiFqEmbUQeG78BPMkQhp&ampcf=1

Huhu Rezea spunea...

Este foarte bună legea daca se recupereaza prejudiciul.Cu ce ne incalzea pe noi daca intra la puscarie evazionistul?

stef.john spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihai spunea...

stef.john
Foarte corect ce afirmati.
Problema la noi consta in faptul ca noul Cod Penal ( Tudorel Toader _Dragnea) nu pedepseste exemplar marii infractori economici.
Mai saptamana trecuta un italian care a investit in Romania niste bani spalati din afaceri dubioase prin Italia a fost condamnat de justitia italiana la 14 ani inchisoare cu executare plus recuperarea prejudiciului.
La noi se zice ca exista justitie, precum justitia si pedepsele , furi un vagon de bani -2 ani cu suspendare . Numai azi pentru o paguba uriasa un ”mare bogatas din privatizari jmecheresti” a luat abia 5 ani cu executare dupa ce la prima instanta a luat 3 ani.
In Spania pentru asa ceva se ia de la 15 la 30 de ani cu recuperarea prejudiciului.
La noi ca la nimeni.
Cand este vorba de slaba salarizare a angajatilor din mediul privat sar toti ca ”patronul ” nu-i plateste si se afiseaza cu masini scumpe ,vile peste tot ,etc.
Cand justitia ii inhata si condamna vin ”prostii natiunii din popor” si jmecherii inhatati de justitie si urla ca justitia submineaza patronatul roman .
Care ”patronat” ???? Nu cumva ăla hoț si de carton ??

Leon spunea...

Daca citeati link-ul nu mai vorbeati de Milioane de Euro :
,,Legea prevede ca dacă inculpații pentru evaziune fiscală care au produs un prejudiciu de până în 100.000 de euro îl achită integral, scapă doar cu amendă în loc de închisoare, așa cum era pedepsită fapta. Mai mult, dacă dau 20% în plus, indiferent de cuantumul evaziuni, fapta nu se mai pedepsește deloc.,,

Viorel spunea...

Domnule Iulian Mareș, eu cred că mai avem o șansă (mică, dar există, mică pentru unii, măricică pentru marea majoritate) dacă (,) C.Ap.B. (mă refer doar la M.Ap.N., se deduce că va fi benefică pentru toți) în procesul dintre C.P.S. a M.Ap.N. și Curtea de Conturi și Comisia .... etc., Hotărăște admiterea principiilor 1i și 1ii și respingerea principiului 1iii din Decizia nr. 4. Astfel indexarea de 5% aferentă anului 2016 va fi inclusă în cadrul pensiei prin revizuirea modului de calcul. Asta nu mai depinde în procent de 100% de politic ci de judecător. Iar dacă depinde de politic (ca și în atâtea cazuri mediatizate de presă și TV), pentru a echilibra puțin balanța dintre pensionarii ce nu au primit nimic în acest an prin înghețarea pensiilor comparativ cu cei ce beneficiază de Legea nr. 168/2020, domnul ministru Ciucă ar trebui să se gândească (,) cum să resolve problema.

y spunea...

Din păcate, în mare majoritate, tinerii (și frumoși - doar la exterior - și ne-liberi), sunt pierduți pentru societate, habar nu au ce caută pe lumea asta în care s-au născut deja obosiți. Și - negeralizând - dar obosiți fiind, nu le prea place cu munca, ei vor doar să conducă :)

https://www.goethe.de/prj/fok/ro/akt/21632279.html
https://anonimus.ro/2016/08/tinerii-frumosi-si-sclavi-sunt-de-acord-ca-megacorporatiile/
https://iflow.ro/blog/angajatii-din-generatia-y-milenialii-caracteristici

Leon spunea...

@Avia, ai dreptate d-le !
Justitia lui Toader-Dragnea l-a salvat pe Iohannis si l-a ,,racorit ,, pe autor:
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24488659-dosarul-caselor-din-sibiu-ale-lui-klaus-iohannis-clasat-definitiv.htm

stef.john spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
stef.john spunea...

Domnule Leon, regret ca revin...
Deh ! Ce sa-i faci ... Varsta de-acum.
Daca eu am furat 40.000 de euro cu care trebuia cumparata o saltea pneumatica pentru I.S.U. Constanta si, dupa ce-a murit amarata aia care dorea sa-si salveze doar fotografiile cu copilul ei, ii dau inapoi nu trebuie sa mai fac puscarie, asa-i?!
Ce daca a murit un om ?!
Eu am furat doar 40.000 de euro.
I-am returnat.
Sunt liber.
Iar daca am marlanit un contract cu 99.000 de euro, contract in baza caruia trebuia reparat un pod, iar acesta se prabuseste si mor toti pasagerii care sunt in masinile care traverseaza pe pod ... eu sunt vinovat ?!
Nu.
Dau 99.000 euro inapoi si gata.
Ce daca au murit oameni ?!
Am luat spaga la Pitesti pentru permise mai putin de 100.000 euro.
Ii dau inapoi si-am scapat.
Maine unul din miile de soferi analfabeti carora eu le-am dat permis vor produce accident si-mi vor omora familia. Dar eu sunt liber ca era sub 100.000 euro.
Nu-s mai corecti cei 12 ani de puscarie pentru cel de la Pitesti si repararea integrala a prejudiciului ?!

Leon spunea...

@stef, la cat se fura in Romania ar trebui sa DUBLAM PUSCARIILE..!

anonim spunea...

Pai daca nici dvs nu stiti ca doar erati contemporani,noi ce sa zicem...ca variante sunt mai multe:)
gura lumii zice ca maresalul Jukov in persoana dar tot dvs stiti mai bine ca erati pe atunci cam de-o varsta:)))

anonim spunea...

Eeee! Huhu vrea sa ne arate care sunt nenorocitii...

Iulian Mareș spunea...

Leon, nu ai cu cine....el alege din viata numai crema, kiar daca este de KKt!
Sa vada dracului marile afaceri de coruptie din FRA (fosta presedinta a FMI-400 mil E), bancile/DEU, ING/OLA, companiile f mari/WW!

Iulian Mareș spunea...

Ce ne transmite azi, regizorul - profesor Serban Andrei, de la New York?
Asa ceva? Iar anii 50, insa cu o incarcatura si experienta si mai dura? Oare de ce? daca asta se intampla in US, ce sa mai zic? Jos cultura?

”O atmosferă care creează confuzie totală
„Ești scos din societate dacă nu ești de acord cu ideile comitetelor neo-bolșevice formate în universități. Ești anulat. Ești exclus. Ești pus la zid și umilit prin rețelele sociale care au puterea să distrugă oricând pe oricine.
Ești scos din societate dacă nu ești de acord cu ideile comitetelor neo-bolșevice formate în universități. Mulți studenți se simt intimidați. Încep să se teamă să vorbească sau să pună întrebări. Oricine are idei care nu sunt acceptate e în pericol să fie expus și, dacă nu se conformează, poate fi eliminat.”

Apud:
https://www.puterea.ro/regizorul-andrei-serban-esti-scos-din-societate-daca-nu-esti-de-acord-cu-ideile-comitetelor-neo-bolsevice/

Iulian Mareș spunea...

Viorel,
Negativ! ...cu regretele mele!

Iulian Mareș spunea...

Sa înțeleg ca acum iti pute legislația din Vest, care a amendat ING pt afaceri tenebrele, inclusiv susținere org teroriste. Decat un proces pe 4 ani, mai bine o amenda grasă...
Auzi, meștere activități teroriste...

Iulian Mareș spunea...

Dl. Avianyc,
Puteți argumenta modificările la CP făcute de Dragnia? CCR a avut implicare, ori Toader si Liviu au făcut ei în asa fel încât sa skimbe articole...
Rog, consiliere cu argumentație.

Arfy spunea...

Vezi expoziția de la primăria sect 1 și comentariile despre această expoziție! Dacă faci o analiză corectă o să vezi ce popor de imbecili suntem! Ne pricepem la toate și la nimic!

Iulian Mareș spunea...

Exponatele sunt reproduceri...ti se pare ție că șmenara franțuzoaica este un fenomen natural sau o bagaboanta pusa cu USB la conducta de bani?

Calinmihaib12 spunea...

Gigi: nu poți calcula PMA pe baza stagiului de cotizare UNIC, ci se ține cont de anul nașterii
pt.că sunt generații de"pensiona bili"..cu vârste de pensionare mărite PROGRESIV:de la 62..la 65 de ani;deci nu poți să împarți un PUNCTAJ TOTAL al celui cu 62 de ani vârsta legală de pensiona re la 35 de ani, pt. că..l-ai..discrimina efectiv: scăzandu -i punctajul mediu anual..!=față de acela cu 65 de ani vârsta de pensionare= care are mai mulți ani de stagiu efectiv: de salariat și: teoretic=un punctaj total mai mare,și la care prin stg. complet de cotizare de 35 de ani=..i se "egalizează" PMA-ul cu cel al PENSIONARULUI cu 62 de ani..!; prin diferențierea în lege a stagiului de cotizare complet = după anul nașterii: s-a "echilibrat",.tinzând spre egalizare (oarecum) punctajul mediu anual al celor 2 generații de pensionari cu vârste diferite de pensionare..!(..am scris: "oarecum..pt.că în acest"proces" mai intervin și alte VARIABILE ..relativ greu de "echilibrat", .."armonizat"..ca să fie toată lumea.."mulțumită"..că s-a făcut "dreptate"..!!?
..Acelasi raționament functionea ză și la pensionabili militari: cu vârste legale de pensionare diferite, de ex.: 55 de ani..și ..60 de ani..etc.; de aceea în legea 119/2010, legea 165/2011 = OUG. 1/2011, legea 263/2010 = au fost stagii complete de cotizare DIFERITE: de la..20 de ani la 30 de ani: în aceeași "logică" expusă mai sus,ca în cazul CIVILILOR..!
În concluzie:cât TIMP vor fi în viață pensionabili + pensionari care au "prins" vârste legale de pensionare = diferite =..și STAGIILE COMPLETE DE COTIZARE= TREBUIE să FIE ,..și..VOR FI DIFERITE..!,pt.a diminua= spre egalizare = DIFERENȚELE de punctaje medii anuale..!între aceste generații DIFERITE..!

Leon spunea...

Aceasta discriminare este anulata de Indicele de corectie aplicat la PMA, indice care a tot crescut,(influentat de SMBE), de la 7% in 2014, la 15% in 2018, la 20% in 2019 si 41% in 2020 ; in 2021 ar trebui sa ajunga la peste 50%, daca Liberalii ar respecta Legea 263/2010 ..!
Va dati seama cata discriminare intre pensionarii civili a produs acest Indice de Corectie ? Cel iesit la pensie in decembrie 2019 a beneficiat de majorarea PMA cu 20% iar colegul lui iesit la pensie in ianuarie 2020( o diferenta de cateva zile..!), are o pensie mai mare decat celalalt cu 21%...!

Calinmihaib12 spunea...

Calugare: ori nu stii,..ori "dezinformezi":..în armata SUA sunt..și militari trecuți de "40 de ani": ofițeri și subofiteri de comandă/ comandament,..căci, .altfel: cum poți ajunge general activ la vârste înaintate..50-60 ..și chiar peste.60 de ani..?= "sărind"..peste.."TIMP..și grade..??!
..ce spui:..ar putea fi valabil la "soldații"=..luptători..în diferite teatre de operații..!

Amoniac spunea...

Numai că legea 147/1997,cu privire la pensiile magistraților nu există. Pensiile magistraților au fost legiferate de alte acte normative. Oug 113/2000,validat prin legea 303 din 2004

Huhu Rezea spunea...

Există L 142/1997 care a introdus pentru prima data pensii speciale pentru magistrați.

Calinmihaib12 spunea...

LEON:..așa este, de aceea am pomenit de.."variabilele.." care pot interveni în procesul stabi lirii pensiilor,cu scopul eu cred: onest al CNPP,de ordin social legitim:de a nu diferen ția prea mult generațiile de pensionari,numai că misiunea asta..: presupune ca oamenii de specialitate să fie experți
contabili adevărați..!,capabili sa-si realizeze misiunea..!

Calinmihaib12 spunea...

GIGI: ți-am scris un text în care arăt de ce PMA.= rezultat din împărțirea PUNCTAJULUI TOTAL realizat în carieră la nr.anilor de STAGIU COMPLET de COTIZARE: diferit în funcție de anul nașterii se stabilește asa: cât de cât LEGITIM, cu scopul de a apropia =egaliza PMA a 2 pensionari din generații diferite,dar cu condiții de pensionare asemănătoare,cu excepția anilor diferiți de vechime..!

Amoniac spunea...

Dacă priviți peste prevederile OUG 113/2000 o să vedeți că sunt modificate prevederile articolelor privitoare la pensionarea magistraților din Legea 92/1992,nu prevederile din Legea 142/1997. Se confundă,anul. Există Decretul 142/1977 de pe vremea lui Ceaușescu. ,,...ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 113 din 29 iunie 2000
privind modificarea alin. 1 al art. 103 din Legea pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992
EMITENT
GUVERNUL
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 5 iulie 2000




În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă.
Articolul 1
Alineatul 1 al articolului 103 din Legea pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 179/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999, se modifica şi va avea următorul cuprins:
"Art. 103. - Magistraţii cu o vechime de cel puţin 25 de ani în magistratura beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 80% din câştigul salarial net lunar rezultat din salariul de baza, sporul pentru vechime în munca, sporul pentru stabilitate, precum şi din alte sporuri şi indemnizaţii cu caracter permanent avute la data pensionării, din care s-au dedus sumele prevăzute de reglementările legale privind impozitul pe salarii." Cu stimă și respect.

Amoniac spunea...

Ca să fiu bine înțeles nu există în L 142/1997 prevederi cu privire la pensionarea magistraților. Este cu totul altceva modificări privind Organizarea Judecătorească.

Huhu Rezea spunea...

@Amoniac
Ti-a fost lene să ajungi până la art. 39 din L 142/1997 care a modificat L 92/1992
Nu mai insista să ne demonstrezi că nu liberalul Stoica Valeriu a introdus primele pensii speciale, altele decât cele militare.

39. Articolul 81 va avea următorul cuprins:

Art. 81^5. - Magistraţii cu o vechime de cel puţin 25 de ani în magistratura beneficiază, la împlinirea vârstei prevăzute de lege, de pensie de serviciu, în cuantum de 80% din venitul net realizat din salariul de baza, sporul pentru vechime în munca şi sporul de stabilitate în magistratura, avute la data pensionării.
Pentru fiecare an care depăşeşte vechimea în magistratura prevăzută la alin. 1 se adauga la cuantumul pensiei câte 1% din venitul net, fără a se putea depăşi 100% din venitul net stabilit conform alin. 1, avut la data pensionării.
Partea din pensia de serviciu care depăşeşte nivelul pensiei din sistemul asigurărilor sociale de stat se suporta din bugetul de stat.
Pensia suplimentară se stabileşte în condiţiile Legii privind pensiile de asigurări sociale de stat şi asistenţa socială.
Pensiile magistraţilor se actualizează în raport cu nivelul salariilor de baza ale magistraţilor în activitate.
De aceste drepturi beneficiază şi magistraţii reincadrati după pensionare.

Huhu Rezea spunea...

stef.john a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "Cine a nășit pensiile speciale în post-comunism?":

Domnule Huhurezea ... legea nu este buna si nu poate fi buna.
Fara pedeapsa penala nu pot exista pedepsele complementare si/sau accesorii.
Adica ... eu, parlamentar, fur cat pot.
Rechizitoriul se finalizeaza in 3-5 ani.
Procesul incepe dupa 1 an, dupa ce trece de judecatorul de camera preliminara.
Intind procesul inca vreo 2-3 ani cu avocatii.
In timpul asta eu culeg fructele generate de 1 milion de euro furati (sau mai mult, depinde daca sunt la putere sau in opozitie).
Substanta bunului nu se distruge intrucat o pastrez pentru a achita prejudiciul inainte de a se pronunta sentinta.
NEEXISTAND condamnare penala nu am pedeapsa complementara - a interzicerii exercitarii profesiei care m-a ajutat sa fur.
Asadar ... dupa 6-9 ani achit prejudiciul, pastrez fructele infractiunii si, nefiindu-mi interzis prin lege, o ia de la capat.
Iar parlamentar.
Iar fur.
Iar 6-9 ani pana la condamnare.
Nici macar nu mai este necesara pensia speciala, ca ma indestulez din ce-mi pica.
Alta era povestea daca prevedea legea ca nu mai poate fi pronuntata pedeapsa privativa de libertate cu executare, ci doar cu suspendare sau amanarea executarii pedepsei.
Cred ca este mai logic ce sustin eu, chiar daca nu sunt un specialist de talia dumneavoastra.
Exemple ?! Pur aleatorii ...
Monica Iacob Ritzi - da banii inapoi, scapa de orice pedeapsa si organizeaza alta Gala Bute.
Nastase - da ouale inapoi, scapa de fular si ne cere sa i le numaram din nou.
Printul Paul, Hrebenciuc sau fostul judecator si ex.senator Avram - dau padurile inapoi (oricum n-au plecat de unde erau vreodata), scapa de pedeapsa si o iau de la capat, numai ca schimba locul padurilor.
Fenechiu - da cu diluant pe transformatoare, le scapa de vopsea si ... maine le vinde din nou, revopsite.
Alexe da tabla inapoi si acopera cu sindrila cladirile ca maine iar e ministru si ia alta tabla.
La nesfarsit pot fi date exemple.
Nu. Trebuie sa plateasca si penal.