Un produs Blogger.

luni, august 29, 2022

A intrat în vigoare OUG nr. 115/2022 de majorare cu 1/4 din diferenta 2022-2020 a soldei de funcție reglementate de L 153/2017

84 comments

Spre deosebire de ordonanțele ordinare, ordonanțele de urgență intră în vigoare la data publicării în monitorul oficial.

Incă din 26 august a fost convocat Senatul în sesiune ordinară, începând cu 01 09 2022. A fost îndeplinită, astfel, prevederea constituțională pentru publicarea ordonanței în MO.

Pe 21 septembrie se dezbate la CCR excepția de neconstituționalitate ridicată de USR împotriva proiectului de lege,  aprobat de Parlament prin Plx 21/2022, de majorare cu încă 1/4 din aceeași diferență dintre soldele prevăzute de L 153/2017 pentru anul 2022 și soldele în plată la 31 12 2020. 

Am zis în titlu difernța dintre anii 2022-2020 din cauza OUG nr. 226/2020 care a amânat creșterea soldelor/salariilor de funcție în anul 2021. 

Solda de funcție din decembrie 2020 =  solda/salariul de funcție din decembrie 2021.

Articolul I din OUG 226/2020

(1) Prin derogare de la prevederile art. 38 alin. (4) și (4^1) lit. c) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2021, începând cu data de 1 ianuarie, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcție/salariilor de funcție/indemnizațiilor de încadrare lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menține la același nivel cu cel ce se acordă pentru luna decembrie 2020 în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții. 


MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 844/29.VIII.2022 

GUVERNUL ROMÂNIEI 

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ 

pentru completarea art. I din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative    

........... 

 -având în vedere informațiile publicate de Institutul Național de Statistică, potrivit cărora rata inflației în mai 2022 comparativ cu aceeași lună a anului 2021 a fost de 14,5%, prețurile mărfurilor alimentare au crescut cu 14,3%, cele ale mărfurilor nealimentare au fost mai mari cu 17,2%, iar tarifele serviciilor s-au mărit cu 7,5%. Tarifele serviciilor au crescut în medie cu 7,5%, în principal pentru apă, canal, salubritate +18,7%, alte servicii +11,3%, transport interurban +9,2%. În luna mai 2022, comparativ cu luna mai 2021, prețurile produselor agricole au crescut cu 38,93%. De asemenea, comparativ cu luna mai 2021, creșteri de preț s-au înregistrat la producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat cu 135,7%. 

         Deoarece criza războiului din Ucraina a determinat la rândul său un impact puternic asupra prețurilor la bunurile de consum, întrucât Ucraina este un mare producător și exportator de cereale pentru Uniunea Europeană, iar odată cu declanșarea războiului aceste importuri, mai ales la cereale, s-au diminuat semnificativ, 

        în considerarea faptului că în lipsa unor măsuri concrete și rapide s-ar vulnerabiliza și mai mult categoriile de persoane vizate de prezenta ordonanță de urgență, prin diminuarea puterii de cumpărare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viață ale populației, și prin amplificarea riscului de sărăcire extremă,

        având în vedere faptul că drepturile salariale ale personalului din sectorul bugetar nu au fost majorate în ultimii doi ani ca urmare a măsurilor fiscal-bugetare adoptate în contextul economic actual, cu excepția personalului care ocupă funcțiile prevăzute în anexa nr. II „Familia ocupațională de funcții bugetare «Sănătate și asistență socială»” la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și a personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar, personalului didactic de conducere și personalului de îndrumare și control din învățământ care au beneficiat de la începutul anului 2022 de o pătrime din diferența dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2022 și cel din luna decembrie 2021,

       în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public și constituie o situație de urgență și extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, 

      în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată


84 de comentarii:

Leon spunea...

Si Cameea Deputatilor a fost convocata in Sesiune ordinara ( decizie publicata deja in MO):
"Preşedintele Camerei Deputaţilor decide:

Articol unic - Camera Deputaţilor este convocată în a doua sesiune ordinară a anului 2022 în ziua de joi, 1 septembrie 2022, ora 11,00."
Deci aproape un milion de bugetari vor recupera NUMAI 50% din ce le-a ANULAT Câțu in 2021..!!

M spunea...

Chiar sunt curios dacă amabila noastră gazdă a avut dreptate și guvernul este în încurcătură pentru că a dat două acte normative care fac același lucru! Ar fi haios! 😁

Huhu Rezea spunea...

Leon
Are relevanță pentru intrarea in vigoare a ordonanței convocarea Senatului ca primă cameră competentă să dezbată legea de adoptare a ordonanței.
M
Cele 2 acte normative nu se suprapun, fiecare mărind cu 1/4 din intreg.
Intregul, adică diferența dintre 2022 si 2020 are 4/4. Mai râmân de adăugat 2/4 sau 1/2 din difereță, pentru a se ajunge la valoarea prevăzută de l 153/2017 pentru anul 2022.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Din moment ce nu priveste pensiile cu nimic, la ce ne-ar interesa acest hârb legislativ? La naiba cu astfel de majorari salariate, necorelate cu pensiile militare!...

Huhu Rezea spunea...

@Flavius
Nu fi negativist!
In momentulîn care se va reintroduce actualizarea pensiilor militare vei primi și d-ta aceasta majorare, impreună cu celelalte majorări prevăzute de L 153/2017, art. 38, pornind de acolo de unde a rămas, de la valoarea soldei de funcție din decizia de actualizare din anul 2017.

Leo spunea...

@H
- 1/4 din diferența dintre salariul din 2018 și 2022 , eu așa știam dar poate greșesc.
- vise taică , vise. JALONUL 215 vineeeeeeeeeeeeeeeeee......

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Onorabile, imi placeti ca sunteti optimist, si ar fi bine ca ce ati spus sa fie si realist, dar Guvernul asta fixist nu va face aceasta pomana pentru mine, totul fiind trist ca pentru ei nu exist! Si peste cinci ani ei nu ma vor scoate din cel mult 1500 de lei, doar sa nu-i deranjeze pe acei misei de instelati avari si nemernici de clocari! Timpul ratat si tot ce rau la pensia de rahat mi s-au tot intamplat mi-au pus optimismului si increderii capac!

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Leo, sa fim atenti si la acele pretinse jaloane, sa nu fie si alea niste false si gomflate baloane cu tromboane si ciocofoane, sa ne trezim ca tot pensiile nesimtite au fost marite si ale noastre din nou jumulite!!

Huhu Rezea spunea...

Leo
Mai citește și d-ta art. 38 din L 153/2017!
In 2018 valoarea soldei de funcție în cuantum compus s-a majorat cu 25% fata de cea din 2017, împreună cu celelalte elemente salariale din componența soldei lunare brute.
Incepând cu 2019 a început să se plătească câte o pătrime din diferența 2022-2018,
S-au plătit pătrimile pentru anii 2019 si 2020 si au mai rămas de plătit pătrimile pentru anii 2021 și 2022.
Plx 21/2022 si OUG 115/2022 nu se mai raportează la diferența 2022-2018 ci se raportează la diferența dintre valoarea estimată pentru anul 2022 si valoarea la care s-a ajuns prin majorare a 31 12 2020.

Xman spunea...

Si-n vremea asta Cătălin (ministrul economiei) a vândut în pierdere Mintia...Ăștia sunt autorizați sa vândă activele statului?Și dacă da,cine i-a autorizat sa le vândă în pierdere?Domnul Ciuca știe,sau ar fi trebuit sa știe?Daca-i DA, la ambele întrebări,atunci lăsați speranțele cu privire la pensii la o parte, pentru ca se joaca în alta liga...

Viorel spunea...

29.08.2022: (acum 2 ore)
Măsurile discutate în interiorul PSD pentru 2023: salariul minim ar urma să fie 3.000 de lei, iar punctul de pensie creşte cu 8%
Reuniune social-democrată la malul mării. Liderii PSD decid noile măsuri sociale care, ar putea însemna, conform surselor Observator, majorarea salariului minim şi pensii mai mari de la 1 ianuarie.
Salariul minim ar urma să crească de la 2.550 de lei la 3.000 de lei. De asemenea, şi pensiile ar urma să se majoreze cu aproximativ 8-10%, punctul de pensie crescând de la 1.586 de lei la 1.700 de lei. O altă măsură care este deja în vigoare, însă doar în zona privată, este aceea de plus voluntar - de 200 de lei, care nu este impozabil pentru angajatorii care majorează salariul minim.
Social-democraţii doresc ca această măsură să fie extinsă pentru toate categoriile, indiferent că este vorba de bugetari sau de cei care lucrează în mediul privat. Asta înseamnă că salariul minim ar putea ajunge la 1.863 de lei net.
https://www.google.com/search?q=psd+3000+lei+salariul+minim+pe+economie%2C+crestere+punct+pensie+8%26&rlz=1C1GCEA_enRO1006RO1006&oq=psd+3000+lei+salariul+minim+pe+economie%2C+crestere+punct+pensie+8%26&aqs=chrome..69i57.44352j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

M spunea...

@Huhu

Am înțeles că nu se suprapun, dar trebuie să recunoașteți că e un pic de haos!

Astăzi Cuțu la Digi (parcă) vitupera pe tema asta și se lăuda cu tăierile făcute de domnia sa! (Trec printr-o perioadă Zen și vorbesc frumos despre toată lumea).

GO spunea...

@Leo. Văd ca tragi nădejde sa intri musai in situația in care 100 angajați sa achite pensiile la 143 pensionari contributivi. Iar pensia contributivă sa mai fie și babana.

Redau textual dezastrul prognozat și bine fundamentat, al pensiilor in sistemul public. Nici măcar raport de 1:1 ca acum, ci undeva de 1:1,5. Cât poate sa achite la pensii un angajat, încât sa susțină o pensie decenta și încă jumătate din alta pensie? Sa vireze 90% din leafa sa la pensionari sau cum? Pe cine te bazezi ca îți va achita o pensie contributivă babana? Pe angajații vietnamezi sau pe cine?

“Recensământul populaţiei şi locuinţelor încheiat la finalul lui iulie arată că la 143 de pensionari avem 100 de copii sub 15 ani. Asta înseamnă dezechilibre majore la pensii şi pe piaţa muncii, atrage atenţia şeful Institutului Naţional de Statistică”.

https://adevarul.ro/amp/stiri-interne/societate/va-fi-vai-si-amar-de-viitorii-pensionari-2194184.html

Cazarmarul spunea...

Știu ca in 2019 s-a mărit cu 25% fata de 2018 doar solda de functie, fără celelalte elemente salariale din componenta soldei lunare brute... Asa ca, baza de calcul din 2022 a fost făcută doar pentru abureala... Ei au vrut sa mărească salariile doar la sănătate și învățământ, adică electoratul tradițional al lor, PSD... Noi, militarii nu prea am fost iubiți

Leo spunea...

@Dragilor
- La JALONUL 214 , liniuța 5 ( paragraful 5) se precizează despre alinierea pensiilor speciale ( mai puțin magistrații) la principiul contributivității.
- JALONUL 215 întărește acest fapt , încă de la început.
- Dar Budăi (care nu mai zice nimic de 9,4% în ultimul timp), dottore , bode și alți politicieni ne spun că pensiile militare nu sunt pensii speciale (deși Legea nr.225 este o LEGE SPECIALĂ).
Este o amestecătură tipic Românească, din care ne va scoate numai UE și WB.
SĂ STĂTEM LINIȘTIȚI CĂ MAI RĂU DE CUM ESTE ACUM NU POATE FI și VOM AFLA precis în max. 2 LUNI CE ȘI CUM , deoarece JALONUL 215 lucrează pt. noi spre disperarea mafiei gulerate din MFA și MAI!

Leon spunea...

@X :
"Ministerul Energiei (PNL) a impus ca o condiție obligatorie pentru cumpărător interdicția demolării centralei existente pe bază de cărbune până la construirea celei noi. Compania care a cumpărat centrala Mintia a anunțat că programul de investiții se ridică la 1 miliard de euro, concentrat pe o nouă centrală de 1.200 MW, adaptată la cerințele de mediu din UE."(Jurnal ) !
Speram sa fie respectate aceste clauze !
@Ofiter, in anul 2018 s-au majorat toate elementele salariale cu 25% !

SorinDaniel spunea...

PSD atat stie ,castigam alegerile cu bugetari si pensionari, luam împrumuturi si rostogolim celelalte datori sa putem ramane la ciolan.Masuri economice de relansare nu au.Simt ca au pierdut teren si au iesit cu ce fac ei de obicei, împovărează privatii cu tot felul de taxe si impozite,cresc accizele etc, dobânzile etc.Ne miram unde sunt o parte din banii care se împrumută...niste gasti......ce am votat si votam aia avem.

Ieșean spunea...

Huhurez tu esti un tip citit si documentat.Dar.Tu mai crezi in momentul in care se va reintroduce actualizarea pensiilor militare impreuna cu celelalte majorari? Marii conducatori din trecut ai acestei tari s-au zbatut sa scoata trupele straine din tara iar cei de azi i-au adus pe altii platiti din greu de catre noi.

M spunea...

Adevărul e că nu copiii plătesc pensiile. Actualii activi plătesc pensiile. Copiii de azi vor plăti pensiile celor care muncesc acum. Iar aici discuția este mai complicată!

1. Mulți dintre cei care acum sunt activi (și ar fi trebuit să plătească pensii) sunt plecați în străinătate. Ei când se vor pensiona vor lua pensii de acolo de unde au muncit!!!!

2. Actualii pensionari au punctaje bazate pe stagii ci venituri raportate mai corect (deci mai mari). Actualii activi s-au complăcut că plătească taxe mai mici pe venituri sub-raportate dar vor avea și punctaje mai mici!

3. Perioada activă e de vreo 35-40 de ani (între 18 și 58 să zicem) iar speranța de viață e pe la 70. Deci un pensionat la 60 de ani mai "consumă" pensie vreo 10 ani. Deci, dacă comparăm 40 de ani de plată cu 10 ani de pensie rezultă că un activ plătește la 4 pensionari.

4. Reducerea numărului de copii înseamnă și reducerea prestațiilor sociale destinate lor direct sau indirect (alocații, concedii maternale/paternale, servicii medicale, învățământ etc.)

5. Avem acum 4 milioane de căpșunari. Mulți și-au lăsat în țară copiii și părinții pensionari. Deci au lăsat în țară pe cei care doar primesc și aproape nu dau nimic. Cu toate astea sistemul rezistă. Încă 4 milioane de contribuabili ar fi alimentat pensiile pentru încă 4 milioane de pensionari.

6. Pensia nu e 1:1 cu salariul ci pe la 40%.

7. Cei acum activi își pun deoparte Pilonul 2. Când vor ieși la pensie și punctajul o să fie diminuat cu partea corespunzătoare iar banii lor pentru O PARTE din pensie deja sunt puși deoparte

Cum spuneam: e complicat!

Huhu Rezea spunea...

@Ieșean
Actualizarea inseamnă aducerea soldei de funcție corespunzătoare gradației zero si a soldei de grad la valorile de astăzi prevăzute de L 153/2017 cu modificările ulterioare, inclusiv OUG 115/2022

Brenda spunea...

Când,Dle,H, când actualizarea, ce o sa facă cu indexarea,ar trebui sa de-a mai mult militarilor,deoarece în ianuarie și-au bătut joc

Paul Puiu spunea...

Pentru actualizarea pensiilor militare in prezent numai exista in vigoare nicio prevedere legala!!!! Visurile raman visuri pentru actualizarea pensiilor militare ca si Halep campiona la US OPEN 2022!!!😅😅😅😅

GO spunea...

@Leo. Jalonul 214 nu este Constituția României. Este un oarecare contract, cum ai tu contractul pentru curent, de exemplu. Mai scazi, mai adaugi, mai modifici. Nu îți convine, schimbi furnizorul, nu familia.

Cei ca tine aveți o mare problema de morala. Nu aveți demnitate. Din moment ce invocați supremația unei bănci, asupra suveranității României. Doar așa ca ai făcut tu niște calcule, ca îți creste ți-e pensia. Eu unul prefer sa nu iau pensie deloc, decât sa îmi dicteze o instituție bancară și din afara României, ce și cum. Îmi aduci aminte de Iuda și argintii. De asta își bat joc toți de România, pt. ca mereu exista Iuda pe la noi care nu dau 2 bani pe suveranitatea României!

Dacă mai ai ceva militar in tine, urca-te pe Cotroceni, pune-i latul lui Ciucă, arunca-te in aer sa îți actualizeze pensia, dar nu te vinde unei bănci care pe oriunde a bântuit, a pus pe butuci toate statele care au apelat la acea instituție.

nr. 1 spunea...

Spune cineva: sistemul rezista. Bine, bine dar pana cand? Si cum rezista? Pe baza unor imprumuturi cu dobanzi foarte mari. Cine va plati imprumuturile? Urmasii si urmasii urmasilor .....ca multi cu pensii de 5 cifre beneficiaza din plin de aceste pensii dar cand va veni scadenta......urmasii o vor achita! De aceea PNRR va trebui sa puna un pic de ordine in dezmatul actual de la pensiile militare, de aceea si pensiile militare care cf. CCR sunt speciale: *Curtea Constituţională este unica autoritate de jurisdicţie constituţională din România, independentă faţă de orice altă autoritate publică* trebuie recalibrate si restructurate din temelii! O noua lege a pensiilor militare dreapta si echitabila pentru toti nu numai pentru unii !

GO spunea...

@M. Filosofie multă. Cf. Codul Muncii, copiii au dreptul sa lucreze da la … 15 ani. Și mulți o fac.
Raportul salariati-pensionari in România este acum de 1:1. Insuficient sa fie acoperit fondul public de pensii. De aceea acest fond este și suplinit an de an, de la bugetul de stat. Ceea ce înseamnă ca fondul nu este real contributiv, cât timp primeste ajutor de stat.

Revenind la copii. Dar INS a spus viitorul. 143 de pensionari la 100 copii, viitori angajați care vor plăti pensiile celor 143. Pai dacă fondul public se împrumuta acum de behaie de la stat, realizezi ce va fi in viitor și nu foarte îndepărtat? Cum sa susțină 100 angajați 143 de pensionari? Și sa nu uiți, ca din cei 100, cel puțin jumătate o sa plece și ei din țara.

Paul Puiu spunea...

Ptr OS de serviciu: De la bun inceput PSD a stiut ca L 153/2017 nu era sustenabila si ca salarizarea nu se va aplica la toti bugetarii, de aceea a si aplicat pentru bugetarii neprivilegiati cresterea etapizata a salariilor!! Aceasta lege a salarizarii a facuta pentru clientela politica: functionarii publici din cadrul autorităților locale, CJ, prefecturi, sanatate, invatamant, APIA, AFIR, DSP, DSVSA!!!! In vederea obținerii de fonduri pentru aceste majorari salariale pentru aceste categorii de bugetari privelegiati s-a recurs la plafonarea pensiilor militare la media salariilor nete si brute, abrogarea actualizarii pensiilor militare, taierea salariilor compensatorii la trecerea in rezerva, evaporarea prin plafonare a OMM, SOSP, a pensiei suplimentare si a coeficientului pentru vechimea peste cei 25 de ani lucrati in plus!!!! Cei care au reusit sa acopere sau sa fenteze aceste diminuari aplicate pensiilor militare au fost de regula cei cu functii de comanda sau conducere cu sporuri de conducere, Oscaruri de 50% si sporuri de ore suplimentare!!! Cei cu functii de execuții care au trecut in rezerva dupa 15.09.2017, nu au pensii mai mari decat cei trecuti in rezerva anterior, asa cum eronat se sustine si se afirma de unii, fiind chiar mai mici cu 25%-35%!!! Ar fi cazul sa mai expunem si lucrurile reale ca exemplu pensiile celor cu functii de executie si nu a celor care au fost sefi sau împuterniciți pe functii de conducere cu tot felul de sporuri!!! Sunt o gramada de rezervisti dupa data de 15.09.2017 care au pensii mai mici fata de cei iesiti la pensie anterior, chiar si cu 10 ani in urma care au prins si salariile compensatorii!!!!

M spunea...

@Sorin

România e pe plus. Ţara are a doua cea mai mare creştere economică din Uniunea Europeană. Mediafax

Alianța partidelor de centru a adus partidele extremiste, AUR și USR la un rol marginal.

Bugetarii și pensionarii (apropo, 80% din pensionari provin din mediul privat) sunt zilnic jigniți și tratați cu superioritate de unele partide.

Eu nu văd această diferență între privați și bugetari, mă refer evident la angajați.

Fiecare prestează o muncă pentru care primesc bani. Medicul care te tratează în spitalul de stat trebuie scuipat iar ăla de la clinica particulară (care îți mai ia și o groază de bani) trebuie mângâiat?

băsescu, fir-ar sufletul lui afurisit o mie de ani, a introdus această idee care macină România!

xxxxxxxxxxx spunea...

Huhule, de aceste actualizări beneficiază doar jandarmii și pompierii din MAI?

M spunea...

@GO

Nu am să vă contrazic acum până nu citesc și eu. Am înțeles că raportul între pensionari și copii este făcut ACUM.

Este deficit pentru că: în primul rând nu colectăm și în al doilea se face efortul ca aproape 20% din banii conectați să meargă la fondurile private (4,75 din 25). Asta reduce proporțional povara pe pensiile viitoare (dar afectează spațiul bugetar actual).

Nu uitați că vârsta de pensionare pentru femei continuă să crească (că ajunge la 63 de ani abia în 2030) deci se reduce presiunea!

Mai am argumente dar facem discuția prea tehnică!

Ce vreau să zic eu că situația nu e atât de rea.... 😁

Calinmihaib12 spunea...

CITAT din "GO spunea..."
(10:51'/30.08.2022)

"@M. Filosofie multă. Cf. Codul Muncii, copiii au dreptul sa lucreze da la … 15 ani. Și mulți o fac.
Raportul salariati-pensionari in România este acum de ❓1:1.❓ Insuficient
.."

Încheiat CITATUL ,

GO:

În ROMÂNIA actuală.., trebuie lămurită NECONCORDANȚA dintre cifrele angajați lor și pensionarilor = comunicate oficial = care este cam în raportul pe care l-ai scris,de 1:1, și cifrele reale..,care dau un raport de 1,4:1(=7 mln.de "angajați":5 mln.de pensionari)
..!; cei 7 milioane de "angajati" = sunt cei 7 milioane de, mare atenție,
PLĂTITORI DE CONTRIBUȚII..PROCENTUALE DIN VENITURILE LOR pt. PENSIA de la PILONUL II.., cifră comunicată oficial
..!
Nu poți contribui la pilonul II de pensie dacă nu ai un VENIT..IMPOZABIL și.. CONTRIBUABIL, "la vedere",LEGAL.! (eventual, trebuie lămurită situația că în acel număr de 7 milioane ar intr a și "pensionari" care mai lucrează legal, și CONTRIBUIE la cele 2 fonduri de pensie: = pilon I,dar și la pilonul II..?

Huhu Rezea spunea...

xxxx
Majorarea se aplică întregului personal din sistemul național de apărare.
Așteptăm să apară noua variantă a Pl x 199/2020 pentru a vedea cuantumurile mnime și maxime ale pensiilor militare după recalculările și actualizările etapizate.

Luc 3 spunea...

@Paul puiu,de unde le scoți domnule?"Cei iesiți dupa 15.09.2017,au pensii mai mici decât cei ieșiti înainte"!?Dumneata nu ai colegi care au iesit acum 3,4 ani la pensie? Ori te-au mințit,ori dumneata ai o pensie "colosală",de nu te-a întrecut nici unul!Unde...ce funcție ați avut? Sau, încă ..activați!Nu mai dezinformați! Poate este un caz la 100,asa cum afirmați!

Gigi spunea...

Ord.59,emisa de eminenta cenusie a PSD in materie de muncă si protectie socială,a prevazut ca pensiilor militare nu li se va aplica actualizarea etapizată conf.art 38 odata cu cresterea solelor de functie la activi,motivând atunci ca ca pensiile noastre in plata la data intrarii in vigoare a legii 153/2017,ar depăsi salariile/soldele celor in activitate!!! O minciună atunci cât Casa Poporului.

Ord.59/2017 spune clar ca Actualizarea pensiilor se va face in 2023. Repet,insasi OUG 59,ne spune ca in 2023 se va face si Actualizarea pensiiloe aflate in plata la intrarea in vigoare a l.153.
Acuma ramâne de vazut daca se va respecta,daca nu se va amâna din nou acest termen,tot printr-o Ord.sau vor da noua lege care se preconizeaza ca o vor da,in urma mai multor simulari. Vom vedea!

Huhu Rezea spunea...

Gigi
Confuzii!
Proiectul L 153/2017 prevedea că pensiile militare nu se mai actualizează până în anul 2023.
Respectiva dispoziție a fost eliminată din lege in timpul dezbaterilor la CD la intervenția lui Dragnea iar ulterior prin OUG 59/2017 actualizarea a fost eliminată definitiv, nu numai până în 2023

Paul Puiu spunea...

Ptr Luc 3: Mai te-ai mai informa dumneata, asta e realitatea, probabil ai discutat numai cu cri care su ocupat privelegiati care au ocupat functii de conducere sau au fost împuterniciți pe functii de conducere inainte de trecerea in rezerva!!! Cei cu functii de executie, ofiteri nu au trecut cu pensiile peste 6000 de lei pensie neta, cu tot cu Oscar, iar subofițerii nu au trecut de 5000 de lei pensie neta, cu Oscar cu tot!!!Sunt rezervisti sau in retragere care au iesit cu 10 ani in urma si au pensiile militare mult mai mari decat cei iesiti dupa 15.09.2017 asa ca Luc 3 mai edificate si numai vorbi cu privelegiati!!! Pai un ofiter care a iesit dupa 15.09.2017 care nu are Oscar nu prinde o pensie neta mai mare de 4700-5000 de lei net si un subofiter fara Oscar mai mult de 3500-3800 lei pensie neta nu prinde !!!

DINU spunea...

Ptr. Luc 3
Da. Cei iesiți dupa 15.09.2017,au pensii mai mici decât cei ieșiti înainte de OUG 59, dar in baza Legii 223/2015.
E si logic. Anterior OUG 59, pensia neta nu era limitata la salariul net, astfel ca cei pensionati in baza Legii 223/2015, pana la OUG 59/2017 au pensii nete mai mari decat cei pensionati ulterior intrarii in vigoare a OUG 59.
Mai concret, pensia dupa OUG 59 este cca 58 % din pensia celui pensionat anterior. A fost si public asta.

Cazarmarul spunea...

@Leon Am spus 2019, nu 2018...

Huhu Rezea spunea...

@Of serv
Ai spus prost.
In 2019 s-a majorat cu 1/4 din diferența 2022-2018, nu cu 1/4 din 2018.

MIȘU spunea...

Pentru Paul Puiu
Sunt col.(ing)
Of specialist principal,cu 31 de ani de muncă ca militar din care 30 ani,în alte condiții.
M am pensionat în 2016 ,luna martie cu o pensie netă ,de 4 100 lei. Anul acesta s-a pensionat și ofițerul care mi a luat funcția, după pensionarea mea; cu grad de colonel(ing),25 ani de activitate ca militar, 15 ani lucrați în,,alte condiții,, cu o pensie netă de 9 800 lei.
Cine domnule Puiu are pensie mai mare ?
Cei dinainte de 2017,s au cei după,2017 ?!

Leon spunea...

http://www.mmuncii.ro/j33/images/Date_lunare/pens_total_082022.xlsx

Leon spunea...

Numărul salariaților activi la 31 iulie 2022 - 5.725.048
Number of active employees at 31st of July 2022 - 5,725,048
Sursa: Inspecția Muncii

Cazarmarul spunea...

@Huhu,@Leon
Cu tot respectul, dar ai înțeles tu... greșit. Am afirmat ca în 2019 s-a mărit doar solda de functie cu 1/4 din diferenta 2018-2022... Deci fără TOATE elementele salariale ale soldei brute...
Dacă nu zic bine, eu dau vinul... Dacă nu... 🙃

Paul Puiu spunea...

Ptr OS de serviciu: eu am facut precizarea pentru cei pensionati pana in prezent dupa data de 15.09.217!!! Cele doua cresteri din 2019 si 2020 de 2x1/4 din salariul de baza din 2009 nu au reprezentat decat un castig la net pentru activi ofiteri de maxim 400 lei pet total!!! Salariile marite artificial in 2018 prin introducerea contribuțiilor cu stopaj la sursa nu au marit decat salariul brut din care s-au scazut toate contributiile datorate de angajat cat de angajator, adica din brut se impozitează 47% si diferenta de venit cu 10%!!! Sumele reprezentând contributiile datorate de angajator nu se i-au in calcul la stabilirea pensiei!!! Oricum pensia militara neta se stabileste in baza mediei din cel 6 luni alese, din care ramane doar 58%!!!!! Asa ca las-o mai moale cu salariile mati di pensiile barosane dupa data de 15.09.2017 ca stim cu totii ca sunt mai mici decat cele anterioare!!! De ce credeți oare ca s-a desființat actualizarea pensiilor militare??!! Pai daca exista actualizare si ultimul pensionar benefiacde o pensie militara de minim 4500-5000 de lei iar cei cu pensii de 6000- 7000 de lei nete ar gi trecut de 10.000 lei!!! Nu au fost prosti PSD-istii cand au adoptat OUG 59/2017 cand au desființat actualizarea!!! Pana sa intre in vigoare au fugit toti in rezerva ca sa nu li se stabileasca pensiile sub incidența OUG 59/2017 si pe urma in 2018 prin OUG 114/2018 s-a abrogat sintagma actualizare definitiv!!!! Sa nu ma contraziceți toti cei care au fost aburiți ca sa treaca in rezerva pana in 15.09.2017 ca asa a fost, dar oricum ati prins cu totii pensii mai mari ca cei trecuti in rezerva dupa 15.08.2017!!! Apropo daca va mai dadea guvernul si salariile compensatorii erați cei mai rari rezervisti din istoria României!!!!


SorinDaniel spunea...

@M,
Ai lucrat in sistemul privat?Este o diferență mare intre angajați din sistemul bugetar si cei din privat, iti spun in cunoștință de cauza,daca vrei pot sa ti dau foarte multe exemple.Lucrez ,in sistemul privat de mult timp ocupand funcții si de manager in companii destul de mari.Ce spui tu cu a doua creștere bla bla scrisa in mass media e o gogorita(vezi ce spune INS si BNR). Creșterea este bazata pe inflație, creșterile de prețuri, creșterea cifrelor de afaceri și încasările statului.Va urma o perioada de stagflație în care economia va stagna și prețurile vor continua să crească.Scăderile înregistrate de tot ce ține de industrie - de la producție, cifră de afaceri și comenzi noi - coroborate cu estimările BNR privind activitatea economică, de stagnare în trimestrele 3 și 4 pot duce la antecamera recesiunii.In alta ordine de idei vezi care este electoratul preferat al PSD,2023 va fi un an in care se vor intrece in promisiunile electorale in vederea alegerilor.Sa nu uitam de banii care vor intra in Romania din PNRR,ma refer de partea ca imprumut rambursabil,care sunt cele mai banoase contracte?cele cu statul.





Leon spunea...

Cred ca ati remarcat ca sunt cu un milion mai multi Salariati decat Pensionari, date oficiale..!!

M spunea...

@Sorin

Da, am lucrat și probabil am să mai lucrez. Momentan mi-am luat o pauză.
Sistemul privat m-a decepționat complet. Se spune că la marile companii ar fi mai bine (și probabil că acolo voi încerca în viitor) dar la firmele "locale", cu până la 50 de angajați, e durere.

Datele mele sunt datele agregate de Eurostat, biroul european de statistică. Dar, probabil că nu trebuie să avem încredere în UE așa cum zice AUR! 😁

Eu sunt de dreapta deci nu mă aflu în electoratul PSD. Fiind de dreapta am o profundă greață față de campania dementă a neo-marxiștilor de la USR de a arunca cu noroi în tot și în toate.


Jumătate dintr-o criză provine din curentul alarmist, întunecat care induce panică. O bancă în dificultate a apelat la alte bănci la ajutor și după 2 ani pe muchie reușise să obțină un trend de redresare. Atunci a auzit un reporter de probleme și a publicat un articol despre "Catastrofa băncii". Deponenții s-au grăbit să își scoată banii, mulți nu au reușit, banca a falimentat, mii de oameni au pierdut parte importantă din depuneri.

De ani de zile se cântă prohodul! Mă așteptam la experiența dumneavoastră la mai multă reținere. Ca militar adică să vedeți dincolo de interesul de partid și să vedeți interesul național!

România nu e un "tigru" economic dar nici pe departe nu se îndreaptă către catastrofă.

Viorel spunea...

Domnule Mișu. Domnul Paul Puiu încă nu și-a revenit din cauza căldurii. Aveți perfecta dreptate privind cuantumul pensiei celor ieșiți înainte de 15.09.2017 și cei de după. Doar cei care au ieșit la pensie și nu au așteptat majorările anuale cu 25% conform Legii nr. 153/2017 deși cunoșteau acest lucru au ieșit puțin pe minus. Perioada însă este scurtă și se referă la cei ieșiți între 16.09.2017 și 31.12.2018 (nu i-a obligat nimeni să mai stea 1-2 ani sau chiar până în 2022 dacă legea își urma cursul firesc. Atunci să fi văzut pensii cpomparativ cu noi / pensionat 30.11.2016).

Luc 3 spunea...

@Paul pui,ești în eroare gravă! Ori faci jocurile .....cuiva! Colegii mei,ai mei,AI ÎNȚELES,au iesit anul trecut la pensie ,același grad,funcție,vechime chiar mai mică,și fară "oscar",au cu 1000 lei,mai mult cel puțin,NET,NET,NET!!!!Lasă vrăjelile,compensatoriile,etc.!După 2018 s-au majorat salariile,chiar dacă sunt limitate la net,pensiile sunt MULT MAI... MARI!Tu sigur ai ieșit la pensie după 2017,și este mai mare,la net mă refer,decât colegii tăi iesiți înainte de 2017,de aceea MINȚI ,ORI EȘTI NEINFORMAT,CEEA CE NU PARI!Oricum nu este vina ta,cei care au greșit sunt cei care au schimbat legile după interesele lor!
Toate cele bune!

SorinDaniel spunea...

@M,
Mulțumesc pentru convesatie,am mai precizat,sunt apolitic,nu agreez nici un partid,pentru mine sunt (ma abtin sa cataloghez)....Doresc binele natiuni din tot sufletul,iar ,,partidelor" le doresc sa vada interesul acestei națiuni.Nimeni nu canta prohodul,dar sunt cateva exemple,unul ar fi Grecia.Referitor la firme sunt tot mai împovărate de taxe si impozite, daca ai avea afacerea ta îți spun eu ca nu ți-ai dori sa plătești atat de multe.O economie puternica nu se bazează pe consum si colectarea de taxe si impozite,accize etc...Repet sunt apolitic.

Paul Puiu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
M spunea...

@Sorin

Mă bucur că sunteți apolitic și va felicit. Eu nu reușesc 😁. Atât doar că nu sunt cu un partid anume, chiar dacă sunt de dreapta nu îmi place PNL.

Sigur ați fost plecat din țară și ați urmărit probabil știrile din alte țări (nu cele transmise pentru extern gen TF1 Internațional sau CNN ci ceea ce dau pentru ai lor). 😁 În Ucraina e ditamai războiul și dacă vă uitați la știrile lor sunt mai optimiste decât Realitatea TV!

Știți de ce în țările totalitare se pun afișe și lozinci pe străzi... "Trăiască Putin!", "Victorie Armatei Ruse!" etc? Nu pentru că asta ar mobiliza pe cineva ci pentru a crea impresia celui care ar gândi altceva că este singur, că toți ceilalți susțin puterea și că nu are rost să lupte!

Un bolnav care își zice mereu "nu mai pot!!!! Nu mai pot!!!!" aproape sigur moare iar altul care își zice "sunt puternic! Înving boala!" are mari șanse să trăiască!

De aceea eu am încredere în români, în antreprenoriatul românesc (cu toate bubele lui) chiar și în faptul că în momente grele poporul a reușit să se unească și să supraviețuiască!

Calinmihaib12 spunea...

M:
.."PNL" nu e PNL-ul istoric și..NU E "DE DREAPTA" !,cum nici "țărăniștii".. nu erau..țărăniști, chiar în anii 89'-'90..! Liberalii din 1990 încoace..își trag "seva" din..ramura "disidentă" a liberalilor interbelici, o aripă care s-a alăturat comuniștilor, având mari .."afinități"..în FSN și urmașii lor, în acești 33 de ani scurși din 1989..!
Cred,până la proba contrarie,..că numai Corneliu COPOSU era un"țărănist" autentic, în rest ceilalți politicieni .."țărăniști" și "liberali"..erau "infiltrați", făcând, în esență jocul "de-a..opoziția"..PUTERII.."emanate" în 1989..!
PROBA celor scrise mai sus:e "starea" ..națiunii române și locul ROMÂNIEI în EUROPA..AZI..!

Calinmihaib12 spunea...

M:
..cam toate popoarele..de la constitu irea lor..în mileniul I ( A.D.) "au supraviețuit"..!; ba chiar mai mult= s-au dezvoltat, au "crescut", au creat cultură,civilizație..,industrializare
..și chiar bunăstare..!,lăsându-ne pe NOI..cam mai la coadă, adică nu e un titlu de glorie că "am supraviețuit"
,iar cu: educația, "deșteptatul" și.. "unitul", mai e foarte mult de lucru.!

Calinmihaib12 spunea...

CITAT din "MIȘU spunea..."
(14:57'/30.08.2022)

Pentru Paul Puiu
Sunt col.(ing)
Of specialist principal,cu 31 de ani de muncă ca militar din care 30 ani,în alte condiții.
M am pensionat în 2016 ,luna martie cu o pensie netă ,de 4 100 lei. Anul acesta s-a pensionat și ofițerul care mi a luat funcția, după pensionarea mea; cu grad de colonel(ing),25 ani de activitate ca militar, 15 ani lucrați în,,alte condiții,, cu o pensie netă de 9 800 lei.
Cine domnule Puiu are pensie mai mare ?
Cei dinainte de 2017,s au cei după,2017 ?!

"30 august 2022, 14:57 ",

ÎNCHEIAT CITATUL,

MIȘU:
..Un exercițiu de calcul..al
PENSIEI STABILITE..în 2016:
(=2 variante:+/- index. 5 %):

SLB-Bz.C: =4.578 lei =4.807
×85%+.. =3.891 =4.086
×20%OMM = 778 = 817
P.B. =4.669 =4.903
×5%+Indx. = 233 = 0
P.M.St. ~=4.902 ~=4.903
-16 % (I)= 581 581
- 5,5% AS= 222 222

Ps.NETĂ ~=4.100 ~=4.100

E corect calculul..?(făcut,plecând de de la PENSIA NETĂ afirmată..!)

nr. 1 spunea...

Dle Leo aveti dreptate cu cele 2 jaloane din PNRR care vor pune ordine in dezmatul actual de la pensiile militare ! A intrat disperarea in *mafiile clocarimii* din anumite ministere , funia se apropie de par, ca vor sau nu vor clocarii ! Daca nu era PNRR , nici peste 5-10 ani nu se facea cat de cat dreptate iar nedreptatile ar fi sporit. Asa, pana la 31.12.2022 o noua Lege a pensiilor militare trebuie finalizata . Ceea ce mai poate mafia clocarimii sa faca - sa impinga aplicarea noii legi catre 31.03.2023(si sa salveze astfel inca 3 luni pensiile smecherite), mai mult nu se mai poate! *Pe alei este un iacht*!

M spunea...

@Calinmihaib

Da, PNL nu e partid de dreapta. De fapt în epoca Cuţu a trecut mai la stânga decât PSD. Cuțu a făcut școala în SUA și acolo zona în care evoluează Partidul Democrat (de stânga) se numește "liberalism".

România e cum e! Eu însă privesc lucrurile optimist. Parcă Napoleon zicea că preferă un batalion încrezător în forțele proprii și optimist la cinci batalioane de pesimiști. ("în război puterea morală înseamnă 75% din victorie iar puterea fizică 25%")

nr. 1 spunea...

Gata, s-a stabilit clar si indubitabil, fara drept de apel ! Pensiile militare nu sunt speciale , sunt pensii *stabilite si platite in baza unor legi speciale* , deci un fel de alba neagra.....asta n-are.....asta n-are ....asta are.....Iar prin extensie.....pensiile de 5 cifre nu sunt de 5 cifre....sunt pensii de 4 cifre la care se mai adauga un zero iar cum bine se stie zero nu are nici o ionfluenta......nu se pune la calcul!

Adrian spunea...

Ca sa fie clar: sfertul la care face referire OUG, reprezintă doar 12.5%!
In 2019 + 1/4 din dif 2022/2018
In 2020 + 1/3 din dif 2022/2019
In 2021 + 1/2 din dif 2022/2020 (așa trebuia să sune articolul din OUG)
...1/4 din diferența 2022/2020 reprezintă un sfert din jumătate

. adică 12.5%!

Huhu Rezea spunea...

Necunoscutule, dă-ți nume!
1/4 din diferența 2022/2020 reprezintă un sfert din întreg nu din jumătate. Sau o jumătate a jumâtății întregului.

Adrian spunea...

Sunt Adrian (Unknown de mai sus). Am scris de pe telefon si nu am putut explica prea bine. Asadar, evidentiez felul in care este formulat articolul din OUG.
In situatia in care diferenta dintre salariul din anul 2022 si cel din 2018 ar fi fost de 1000 de lei, atunci:
*In 2019 s-a oferit 250 lei reprezentand 25% din 1000 lei (1/4 din diferenta dintre salariile din 2022 si 2018)
*In 2020 s-a oferit 250 lei reprezentand 33.33% din 750 lei (1/3 din diferenta dintre salariile din 2022 si 2019)
*In 2021 ar fi trebuit sa vina 250 lei reprezentand 50% din 500 lei (1/2 din diferenta dintre salariile din 2022 si 2020 SAAAAAU <1/4 din dif dintre 2022 si 2018>). Aceasta este transa (a treia, in ordine) la care face referire OUG si acolo scrie ca 1/4 din diferenta dintre salariile din 2022 (de pe grila) si cel din decembrie 2021 (care este acelasi cu cel din 2020).
Astfel, 1/4 din 500 lei = 125 lei = 12.5% din 1000 lei ( exemplul de diferenta dintre salariile de pe grila din 2022 si anul 2018).
Deci nu e un "sfert intreg", ci unul injumatatit!

Leon spunea...

@Adrian, si Ciuca al nostru nu vrea sa mai dea inca 375 lei in ianuarie 2023..!!

Huhu Rezea spunea...

Adrian
125 lei este un sfert din întregul de 500 si jumătate din jumătatea de 250 lei.
Nu manipula cu sfertul întreg!
Totodată, 125 lei reprezintă 1/8 din intregul cel mare, diferenta dintre cât ai presupus ca ar fi intre anii 2022 si 2018.

Viorel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Huhu Rezea spunea...

@Viorele
Sterge-ți prostia de mai sus! Stai prost de tot la capitolul fracții ordinare.
Ca sa înțelegi și d-ta, întregul de 1000 lei este împărtit în 4/4, adică 1/4 pentru fiecare an, adică 250 lei în fiecare an.

Viorel spunea...

Domnule Huhu Rezea. Postarea mea a fost răspunsul dat de un Sof. Muzicant dar vopsit în 2005 la Chitila în Casier pentru a încadra și el o funcție săracul. El mi-a specificat. În fiecare an câte o pătrime din ce rămâne. Probabil cei de la DGFC sunt tot toboșari vopsiți la Chitila sau cei de la CPS.

Huhu Rezea spunea...

@Viorel
Dacă legea spune că se acordă anual câte 1/4 din intreg, nu din ce rămâne... așa se aplică.Din ce rămâne este altă fracție.
Dacă în anul 2019, din 1000 lei ai dat 1/4, adică 250 lei, mai râmân 3/4, adică 750 lei.
In anul 2020 ai acordat tot 250 lei, adică 1/4 din 1000 sau 1/3 din restul de 750 lei, cum a precizat și ordonanța bugetară pentru anul 2020. A mai rămas de acordat un rest de 500 lei care reprezintă 1/2 din 1000 sau 2/3 din 750 lei.
OUG 115/200=22 zice că se acorda în august 1/4 din rest. In exemplul luat, 1/4 din 500 lei face 125 lei.
Plx 21/2020 zice că se acordă tot 1/4 din 500. Adică tot 125 lei.

Adrian spunea...

Viorel și cu mine avem dreptate! Alte discuții pe procentul primit prin OUG sunt de prisos!
Din diferența totală, se va da 12.5% in loc de 25% cât ar fi trebuit!
...oare au făcut-o intenționat, sau s-or fi încurcat în exprimare? 🤪

Adrian spunea...

Îmi cer scuze, nu am văzut cui îi era adresat ultimul comentariu. Am crezut că a postat Viorel. Nu e nevoie sa aprobi comentariul actual și cel anterior... mulțumesc!!!

Huhu Rezea spunea...

Adrian
Ca să te incurc și mai rău în calcule, 12,5% din diferența 2022-2018 inseamnă 1/8 din acea diferență sau 1/4 din din diferența 2022-2020.
!/4 acordat prin ordonanță plus 1/4 acordat prin Plx 199/2022 face 1/2 din diferența 2022-2020 sau 1/4 din diferența 2022-2018, adică ceea ce stabilise L 153/2017 pentru anul 2021. Mai rămâne de recuperat 1/4 din diferența 2022-2018 sau 1/2 din diferenta 2022-2020, adică ce stabilise L 153 pentru anul 2022, ca să se ajungă la valorile soldelor/salariilor de funcție din Anexa VI a L 153/2017

Leon spunea...

Bravo Huhule, acum a inteles tot poporul..:))).

Unknown spunea...

Sunt" Rezervistul"Cu respect întreb pe cei în măsura să mă ajute dacă se poate Am trecut în rez cu pensie milit de limită de vârstă în Mai 2017 la vârsta de 50 ani și 7 luni cf L 223/2015 Din Toamna aceluiași an am lucrat in privat cu toate contrib ca civil aprox 3 ani de zile Din cauze medicale am înaintat demisia și stau de atunci în pensia milit Am acasă toate docum cu perioada, contributiile,etc Pt acești 3 ani lucrați mai pot obține ceva venituri peste pensia mea ?Și dacă da ,când? După ce fac 65 ani?având în vedere că nu indepl cei 15 ani necesari pt pensie civilă Mulțumesc anticipat pentru vreun sfat dat

Leon spunea...

In luna cand indepliniti 65 de ani, solicitati la Casa de pensii din judet/sector, pensie pentru limita de varsta ptr.cei 3 ani !
Intre timp solicitati de la CPS o Adeverinta cu Vechimea cuprinsa in Decizia de pensie militara, Adeverinta pe care o atasati la Dosar !

Huhu Rezea spunea...

Necunoscutule, dă-ți nume!
La 65 ani îți deschizi un nou drept de pensie... dar nu la Casa Sectorială ci la Casa teritorială, indiferent câtă vechime ai;chiar si un an.
Pentru deschiderea noului drept de pensie contează și vechimea din decizia de pensie militară, dar calculul cuantumului se face numai din vechimea civilă lucrată ulterior pensionării ca militar. Până la 65 ani poți să mai lucrezi. Sănătate!

Huhu Rezea spunea...

Indrumări pentru stagiile ulterioare pensionării se găsesc pe blog în cele 15 articole și comentariile aferente concentrate sub eticheta Recalculari pentru stagii ulterioare, pe care se poate da direct clik.
Pentru cei care nu știu să folosească instrumentele de căutare pe blog de pe prima pagină ofer acest link:

https://www.huhurez.com/search/label/Recalculare%20pt%20stagii%20ulterioare

Unknown spunea...

"Rezervistul"Mulțumesc frumos pt sfat Credeam că acești 3 ani sunt pierduți că înainte cu câțiva ani de a ieși eu la pensie in 2017 acei ani de muncă în civilie se adăuga ceva lei la pensia militara Aceasta acțiune a fost oprită de guvernul ticălos care ne conduce așteptând ca prin cât mai multe decese să se reducă cheltuielile cu aceste pensii nesimtite (conf dnului Boc care a venit cu mâna întinsă la Ciucă alaltăieri la guvern să-i dea bani pt salarii)In rest sănătate și dv că-i mai bună decât toate

Leon spunea...

Si Guvernanti astia, "ticalosi" nu stiu pe cine sa multumeasca mai întâi, pe cei câțiva care nu au in Decizia de pensie militara toti anii din civilie sau pe cei multi, chiar foarte multi care L.223&Ord.M25 Nu le permite scoaterea anilor civili din Decizii !!

Calinmihaib12 spunea...

..prin OUG.-urile de modificare a lg. 153,.: privind cele 4: "1/4" din.. "întreg"[=acesta fiind diferența între suma plătită în 2022 (din tabel) și cei 4 ani de referință.., așa cum a exemplificat administratorul cu cele 4 sferturi anuale de câte 250 de lei..!]
,"politicieni"= guvernanții" au vrut să "tragă..clapa"..salariaților..și să "amâne"/=proroge termenele de ajungere la SUMELE promise prin legea 153..!;
cu alte cuvinte,dacă dai în anul.."1"
=1/4 din 1000 de lei= 250 lei,în anul "2" dai 1/4 din rest(750 lei) adică = 187,5 lei, în anul "3" dai 1/4 din 562,5 = adică 140,625 lei, în anul "4"
dai 1/4 din 421,875,adică =105,468 lei, în anul "5" dai 1/4 din 316,40625
adică 79,101..lei,în anul "6" dai 1/4 din 237,304..,adică: 59,326..lei, în
anul "7" dai 1/4 din 177,978, adică 44,494 lei, în anul "8" dai 1/4 din 133,48 ,adică 33,37 lei,..și tot așa,
până ajungi la.."0"..! (..e o variantă
de.."intenții"..!)

Leon spunea...

https://snpp.ro/aplicarea-oug-115-2022-modul-de-calcul-al-salariilor/

Leon spunea...

Reprezentantul SNPP recomanda politistilor de penitenciar din activitate:
,, Pe fluturașul de salariu ai un salariu de funcție aferent nivelului 2022 (nivelul la care trebuia sa fim dacă se aplica integral legea salarizării) și imediat in stanga lui un salariu de funcție din prezent. Faci diferența dintre cele doua cuantumuri și o împarți la 4. Suma rezultata reprezintă creșterea asta de 1/4.,,..!

nr. 1 spunea...

Dle Leon , problema spinoasa expusa de dvs. la ora 16.41, 1 septembrie, trebuie analizata mai cu atentie deoarece nu este chiar simpla. Exprimarea * .........nu stiu pe cine sa multumeasca mai inatai* este cu totul eliptica si hiperbolica, aratand ca nu cunoasteti in amanunt inegalabila L223/2015 cu toate ale ei dedesubturi! Despre cei care trebuie multumiti: sunt in principal 2 categorii de nemultumiti. 1. Primii-cei care nu au in decizia de pensie militara toti anii din civile si (completarea mea) ar vrea sa ii adauge pe toti deoarece in afara de dreptul la pensie de serviciu ar spori si cuantumul pensiei de serviciu cu vechime de civil( ei nu ajung de la 65% la 85% fara vechimea in civil). ! Ei, bine acestia sunt cei care au vechime militara mica( de la 10 ani in sus pana la 15 ani) si au utilizat anii in civil pentru deschiderea dreptului la pensie de serviciu. Altfel spus, au avut oarece vechime in serviciu si au completat vechimea necesara pentru a obtine pensie de serviciu cu vechime de tobosar, tapiter, croitor , .....(am toata stima si respectul pentru astfel de meserii insa nu prea se preteaza a fi cu specific militar) . Deci, PENSIE DE SERVICIU ar trebui acordata numai pentru vechime in serviciu ( definitie in lit. 3 art 3 din legea actuala a pensiilor militare). Mai studiati art. 3, 16. 17, 18, 19 din L223/2015 ! 2. A doua categorie sunt cei care au vechime militara(denumita vechime in serviciu) suficienta pentru a-si deschide dreptul la pensie. Au vechime in serviciu suficienta pentru a ajunge de la 65 % din BC la 85% cf art 29 din L223/2015 , deci nu mai au nevoie de nimic ! Onorabilii dvs. (dvs. nu eu ii numiti *ticalosi* ) insa , cu toate ca respectivilor nu le mai trebuie nimic in plus ca sa atinga pragul cosmic de 85% , le adauga obligatoriu si anii in civil de pana la 1 ianuarie 2016 si ii blocheaza (din rautate oare?????????) in Deciziile de pensie astfel incat beneficiarii acestui algoritm anapoda pierd in totalitate contributiile destul de consistente la fondul de pensii civile! Plus ca pierd in totalitate si contributiile de zeci de ani la fondul pentru pensia sulimentara ! Cam asa se pune problema stimate dle Leon! Si acum spuneti dvs. , cine ar avea dreptul si legal si moral si corect, si cinstit si camaradereste sa fie multumit mai intai?

Leon spunea...

@Nr.1, termenul "ticalos" este preluat de la @Rezervistul, nu eu l-am inventat!
Am citit si Art.109 din Lege, modificat de OuG.59/2015, care spune:
"6.Stagiile de cotizare nevalorificate la recalcularea pensiei conform prevederilor alin. (5), precum şi cele realizate ulterior intrării în vigoare a prezentei legi se valorifică în sistemul public de pensii."
Si Da, eu sustin ca, la Cerere, stagiile civile cuprinse in Decizii, sa fie valorificate la Casele Teritoriale de pensii, deoarece acolo sunt platite Contributiile de asigurari sociale, si am aratat mai sus,...in timp ce pensiile militare au crescut cu 20%, cele civile au crescut cu 90%, in aceeasi perioada de timp..!

Leon spunea...

A se citi "OuG.57/2015" in loc de 59..!

nr. 1 spunea...

Dle Leon , cu stagiile in civil cheia problemei consta in definirea clara si fara echivoc a termenului * valorificare*! Pentru *ticalosi* valorificare inseamna a introduce anii munciti in civil la art 29 din L223/2015 , a spori vechimea cumulata pana la valori matusalemice(a baga aici cu forcepsul si procentul pentru pensia suplimentara) si apoi a taia de-a valma tot ce e in plus fata de 85% ! Astfel, la cuantumul pensiei militare nu se adauga nici un eurocent la cei cu vechime militara mare, deci cei cu vechime militara mare care au contribuit din plin si la fondul pentru pensia suplimentara si la fondul de pensii civile sunt pedepsiti in loc sa fie recompensati dle Leon!! Avantaj cei care au vechime militara mica dar combina acea vechime cu vechimea de civil si obtin pensie militara bazata in principal pe vechimea in civil! Aceasta e adevarata fata a LEGII 223/2015 stimati *tovarasei si pretini*! De aceea PNRR este asteptat sa faca ordine in acest dezmat ! Si va face ordine indiferent de zbaterile gen cantecul lebedei ale smecheritilor cu 5 cifre la aktiv!!!!!!!

Gigi spunea...

Domnilor,discutam aici de ani buni,am intors legea asta si pe fata si pe dos,iar pe fata iar pe dos etc.Daca nu intelegem odată ca legea 223 este facuta zob,modificata si paramodificata,daca nu intelegem ca sau emis ordine secretizate in care se spune cum s_a madificat unele art.Au câstigat câtiva in instanta,restul respingeri pe banda rulanta.Numai ei au dreptul la pensii babane,ceilalti,dai în p.... noastra.
Ia fa tu militar plangere,deschide o actiune ca nu s_a aplicat ceva corect de guvernanti,ca au incalcat o prevedere de lege,vezi o sa ai castig de cauza? Decat nervi,bani cheltuiti,timp pierdut prin instante etc.E timpul neamurilor proaste,si a em si noi vina noastra ca ii lasam de ani buni sa faca ce vor.Nu o sa gasiti mila la neamurile proaste,astia nu au tata,nu au mama,ei merg inainte si foarte bine fac,nu sunt niste lasi ca noi.Halal militari!