Un produs Blogger.

joi, decembrie 08, 2022

Au fost publicate modificările privind indexarea pensiilor militare în anul 2023

164 comments

 Intregul document modificat poate fi citit AICI

Modificările au fost operate și în documentul aflat pe pagina SGG cu actele normative care ar urma să fie aprobate astăzi în ședința de guvern. Vezi AICI

Trebuie să remarc modul ingenios în care autorii modificărilor ascund indexarea cu 5,1% a pensiilor mai mari de 10 000 lei.

Indexarea de 5,1% nu este acordată prin ordonanță.  Ea este prevăzută a fi acordată din oficiu de însăși Legea 223/2015, art. 59.  Ordonanța de Urgență  reglementează doar indexările suplimentare pentru pensiile militare care după indexarea din oficiu vor avea un cuantum mai mic de 10 000 lei.





164 de comentarii:

bogdan spunea...

Admin cum vedeti lucrurile tehnic pe cele doua paliere inainte de 2017 si dupa 2017 ? . Multumesc

bogdan spunea...

Pe pagina guvernului nu a aparut inca...

Boby spunea...

Păstrându-se data de 31.12.2017 este clar că problema diferențierii este brutul pensiilor și nu îndreptarea inechitatilor

Relu spunea...

Stai sa vezi discutii daca e 5,1 la toti si apoi in functie de plafon, ca nu apare nicaieri ca e inflatia + ce reiese din text pentru ca nimeni nu a spus nimic exact si nici document nu e. Desi e trecut "suplimentar" . Asa e la noi, interpretabil in functie de interes.

Rezervist spunea...

Modificați până vă ies scotelele personale!

Lenovi spunea...

Care sunt cuantumurile brute indexate la cei pensionati dupa 01.01.2018?

Brenda spunea...

O idioțenie, de fapt nu au făcut decât în unele cazuri sa se aplice indexarea pe2021 și ce nu sa dat în 2020,cel puțin la mine,fost calculul diferă. AFUMĂTOARE

Burebista spunea...

Huhurez, ti am scris ieri ca va fi prevazut cum se face indexarea pensiilor stabite după 15.09.2017... Scrie chiar în aceasta oug art. Viii alin 3...
(3) În cazul indexării cuantumurilor pensiilor militare de stat potrivit alin. (1)
şi (2) pentru pensiile stabilite conform art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu
modificările şi completările ulterioare, prevederile art. 60 alin. (2) şi (3) din
aceeași lege, se aplică în mod corespunzător.

Sorin spunea...

Având în vedere ca indexarea la pensiile sub/pana la 3000 lei stabilite pana la 31.12.2017 este de 7,4% cred ca indexarea de 5,1% urmează sa se aplice acestora (deci acele pensii ar beneficia de indexarea de 12 5%) si tuturor pensiilor stabilite inainte si dupa după data amintita, la cuantumul rezultat după prima indexarea, cea diferențiată.
Ar fi mai avantajos decât dacă indexarea de 5,1% s-ar aplica înainte, deoarece s-ar apropia de bareme.

Huhu Rezea spunea...

Dacă indexezi cuantumul brut de pe cuponul de pensie, adică 85% + spor OMM din media soldelor brute din baza de calcul pentru pensiile stabilite după 15 09 2017, automat indexarea se pierde in diferența dintre cuantumul net fiscalizat și cuantumul net calculat potrivit art 60.Asa se pierde OMM, se pierde sporul pentru condițiile de muncă, se pierde pensia suplimentară.
Pentru a evita acea posibilitate de interpretare ,anii trecuți s-a vorbit doar de indexarea cuantumului aflat în plată

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Stati asa ca nu-i asa: S-a terminat sedinta de guvern si au dat chestia asta, cu un comunicat ca s-a finalizat talciocul indexarilor in cursul acestei sedinte?

Huhu Rezea spunea...

Nu-i așa!
a)Doar pensiile militare care ajung prin indexarea din oficiu cu 5,1% la un cuantum sub 3000 lei se mai indexează suplimentar cu 7,4% dar fără să depășească plafonul de 3154 lei.
f)Doar pensiile militare care ajung, prin indexarea din oficiu de 5,1% , la cuantumuri cuprinse între 8601-10 000 lei se mai indexează suplimentar cu 2,1% , dar fără să depășească suma de 10 000 lei.

Paul Puiu spunea...

O mizerie de ordonanta adoptata discriminatoriu si neconstitutional doar ca sa isi recupereze cei care au pierdut anul trecut la indexare!!! Au dat la cei care s-au simtit discriminati in Ianuarie 2022 si la restul trecuti in rezerva dupa data de 01.10.2018 le-au bagat indexarea suplimentara in brut la fel ca SOSP sau OMM si primesc indexare suplimentara 00000!!!!

bogdan spunea...

Cu riscul de a plictisi, concret 6500 net 11000 brut iesit 2021 cum se aplica ? Multumesc ( rog pe altii mai priceputi ca mine in tainele 223)

Burebista spunea...

Domnule Huhu Rezea, citiți cu atenție art 59 și art 60 alin 2 și 3....
Art 59 indexează toate buturile și art 60 alin 2 și 3 spune cum se indexează și net urile pensiilor stabite după 15.09.2017...
Articolul 59
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat aflate în plată la 31 decembrie a anului anterior se indexează, din oficiu, începând cu 1 ianuarie a anului în curs, cu ultima rată medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la această dată și comunicat de Institutul Național de Statistică.
2) Cuantumul pensiilor militare de stat nu se indexează dacă rata medie anuală a inflației menționată la alin. (1) înregistrează valori negative.
Articolul 60
(1) La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.
Notă
Decizie de respingere: HP nr. 5/2021, publicată în Monitorul Oficial nr. 389 din 14 aprilie 2021.
(2) Dacă în urma indexării pensiei militare de stat stabilite potrivit alin. (1) rezultă un cuantum al pensiei nete mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei, se acordă acest cuantum rezultat, fără a depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete în cauză.
(3) În cazul indexărilor succesive, cuantumul acordat nu poate depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), asupra mediei soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei la care se adaugă suma reprezentând intervenția ratei medii anuale a inflației, în aceleași condiții, din operațiunile de indexare anterioare.
(4) Dispozițiile art. 59 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

bogdan spunea...

Daca cineva iesit inainte de 2018 primeste 5,1 plus 2% sau 3% iar eu iesit 2021 primesc doar 5,1 este corect pentru ca in ianuarie 2022 eu am primit 2,6 iar ei nimic sau a scazut la unii. Dar cred ca 5,1 este pentru toti.

Huhu Rezea spunea...

Mai întâi cuantumul net de 6 500 se indexeaă din oficiu cu 5,1%.
6500 +5,1% x 6500 = 6832 lei
Suma de 6 832 lei se încadrează la alin. (2) lit. d), la indexarea suplimentară cu 1,5%.
6 832 +1,5% x 6 832= 6 934 lei.

Burebista spunea...

Indexarea asta pentru pensiile militare stabilite înainte de 31.12.2017 cu plafoane nu mai creează discriminarea de anul trecut când unul cu pensie brută de 2500 lei l a depășit cu mult pe cel cu pensie brută de 2501 lei... E gândită bine.
Oricum ce este în plus fata de indexarea legala de 5.1% rămâne la latitudinea guvernului cum acorda și pentru cine...
Sa speram ca și anul viitor ni se va acorda indexarea legala egala cu rata medie anuala a inflatiei pe 2022 care va fi în jur de 13%... Pentru ca se face media pe toate cele 12 luni din 2022 iar în ianuarie era o inflație mai mica în jur dec10%..

Sebi spunea...

Huhu, atunci de ce s-a pastrat formularea asta "cuantumurile brute indexate (...) se indexeaza suplimentar"?
Asta nu inteleg multi, pe buna dreptate. In exemplul dat, brutul sare deja de 10.000 chiar si fara indexarea cu inflatia.

Burebista spunea...

Doamnaaa, indexarea pe 2020 s a dat și a fost de 4,6%.... Indexarea de 3,8% din 2021 nu s a dat la nimeni... În 2022 sa dar 2,6% la toată lumea cu pensii militare mai mari de 2501 lei. Pentru cei cu pensii sub 2500 lei s a dat 10%...
Acum dvs vi se acorda 5,1% și apoi la brutul rezultat încă 3,9%...in total un brut majorat cu aproape 9,1% pentru ca indexarile sunt succesive nu se aduna...
Acum nu știu cum vor calcula,, specialiștii " de la CPS mapn? Sper sa nu o facă ca la indexarile din 2017.. 🤣

Paul Puiu spunea...

Indexarea ca sa fie echitabila trebuie sa aiba un coeficient unitar sau similar pentru toti, asa cum a fost in 2023 de 2,6%, nu doar pentru unii indexare suplimentara si pentru unii OOOO!!!E o indexare facuta discretionar pentru cei trecuti in rezerva pana in 31.12.2017 in detrimentul celorlalti rezervisti!!!Indexarea de 5,1% e coeficientul legal, pentru restul de indexare suplimentara se atribuie la beneficiari in scop pur electoral!!!! Sa speram ca prevederile acestei ordonante sa fie contestate la CCR pentru discriminare si neconstituționalitate!!!

Boby spunea...

Domnule Huhu Rezea
Ar fi bine, dar mai mult ca sigur nu va primi indexare suplimentară
Deja brutul scris este mai mare de 10000
Din cupon v-am spus ca la cei de după 16.09.2017 se indexează cu același indice atât pensia în plată cât și brutul mare al pensiei care se regăsește pe cupon
S-a precizat acum și expres brutul rezultat din indexarea conf. art. 59
Să mă înșel eu și să fie cum afirmați că ar fi ceva în plus dar nu mai rămânea ca prag 31.12.2017 după care contribuția a trecut la angajat și s-a majorat artificial brutul

Alexandru spunea...

Ce dracu dle, atâți colonei și of superiori pe aici și habar nu aveți să faceți un calcul cu indexare suplimentara și din oficiu! Ce șmecheri se cred ăștia din clanul guvernului! Își bat joc de noi , cică ne da 12,5 ( 7,4+5,1) dar se plafonează la 3154 și reiese doar 8,1 ptr unii, iar între 3000 și 4400 se indexează cu 10,2 ptr unii. Și așa mai departe! Halal jigodii mafiote. Sa intram in Schengen când o zbura porcul, de Ciucă, cu tot clanul!

Burebista spunea...

Huhurez, ar fi bine sa fie cum spui dumneata.... As primi și eu un procent mai mare din indexarea suplimentară... Dar nu cred ca se vor păcăli cei de la CPS...
La fel cum sporul pentru Omm se aplica la CUANTUMUL PENSIEI (instantele au spus ca acest cuantum este cel brut) la fel și indexarile se fac mai întâi la cuantumul brut și apoi cu același procent la pensia netă în plată pentru cei pensionați după 15.09.2017... Dacă s ar face asa cum ai scris dumneata atunci pensia brută s ar indexa cu un procent mai mic și pensia netă în plată cu un procent mai mare, ori asta nu este posibil cum nu este posibil nici sa indexezi întâi pensia în plată cu procentul mare corespunzător valorii ei și apoi cu același procent suplimentar brutul care depășește 10000, în cazu lui Bogdan 11650 după indexarea cu 5,1%...
Spper ca ai înțeles de data asta..

Huhu Rezea spunea...

Burebista și toți cei pensionați după 15 09 2017
Cei care nu credeți în calculul prezentat mai sus, lăsați lenea și căutați-vă cupoanele din decembrie 2021 și ianuarie 2022 si comparați. Cuantumul net de pe cupon a fost indexat cu 2,6% sau 10%.

Leo spunea...

Sau să ia lumină de la vâscu suge sevă ............

Lucima spunea...

Iar vorbesti pe linga gard. Tu chiar nu ai respect fata de militari? Nu ai respect fata de munca pe care o depune un om pentru asi informa colegii militari despre ceea ce se intimpla cu pensiile militare? Nu avem nevoie de pamflete (asa zis pamflete slabe ca sa nu zic altfel). Tu nu aduci dacit deservicii tuturor. Ai un comportament de mizerabil nicidecum de militar.

Burebista spunea...

Știi ca e o vorba românească din bătrâni...,, Nemultumitului i se ia darul "
Nu te plângeai domnule ca nu ți se acorda procentul legal de 51,1%
Ti s a dat. Acum plângi ca o sa le dea suplimentar celor cu pensii mici?? Niște firimituri... Ai uitat ca anul ăsta când s a introdus CASS noua celor pensionați după 15.09.2017 nu nea scăzut pensia în plată?? Acum le da și celorlalți ceva în plus și tot nu cred ca se compensează plata CASS.
Acum vre o câtăva zile ai scris ca trebuie sa ne mulțumim cu ce avem...
Am scris bine eu mai sus ca dumneata nu ai avut nicio treaba cu profesia de polițist... Ai fost un grănicer vopsit în polițist de frontiera datorita contextului pentru întrarea în UE...
Vezi ți de pensia dumitale și nu te mai pronunța pe ceea ce nu cunoști... Vorbește ne despre fâșie, despre cum îți dădeau târcoale urșii când pazeai granița din foișor, cum acționari dumneata sa prinzi contrabandiști... Bineînțeles pe aia mai mici și prosti, ca pe aia smecheri.... 😱 😎 Și gata că m-am plictisit sa cert un comisar șef...

luchy19 spunea...

Domnilor, până astăzi 08.12.2022, ora 13.30 nu s a finalizat acest document, ordonanța trenuleț. Deocamdată domniile voastre fac doar presupuneri . Încă nu știm exact cum și în ce procent vor fi mărite pensiile militare.

Burebista spunea...

Huhurez, pe cupon nu este trecută nicio indexare.
Pensia brută din 2022 a crescut cu 2,6: față de cea din 2021... A apărut pe cupon retinerea pentru CASS, apoi impozitul pe suma rămasă din brut după scăderea CASS pe suma ce depășește 2000 și la pensie în plată este o sumă în 2022 mai mare decât cea în plată din 2021 cu fix 2,6%...
Deci întâi se mărește brutul, se iau taxe mei mari CASS și impozit și apoi se pune în plată un net indexat cu același procent cu care s a indexat brutul...
În dosarul electronic de pe site ul CPS dacă apăs pe suma în plată ce se plătește în contul IBAN îmi apare un tabel în care apare pensia brută, CASS, impozit, oug 59 și i pensie în plată... În dreptul lui oug 59 anul trecut erau vreo 2500 lei anul ăsta sunt decât vre o 2100..
Daca nici acum nu înțelegeți... O sa va comunicam anul viitor în ianuarie cât vom primi cei pensionați după 15.09.2017 și o sa ne spună și Bogdan sau Paul dacă au primit în plus la net indexarea suplimentară..

Boby spunea...

Domnule Huhu Rezea
V-am scris ca acel cupon conține pensie brută, retineri(impozit +CASS), alte drepturi restante și total de plata(este pensia plătită lunar în cont)
Dacă faci calculul conform cupon 1-2+3 nu are nimic rezultatul obținut cu total de plata care este mult mai mic (unde 1=brut,2=impozit și CASS, 3=alte drepturi restante)
Tot din cupon, comparat decembrie 2021 și ianuarie 2022,s-a indexat cu același procent atât brutul cât și total de plata(pensia în plată)
Fiecare are adăugat in ianuarie 2022 cei 2,6%

Huhu Rezea spunea...

Ei... nu, zău! Mergi omule în topic si dă click pe link-urile de trimitere. Nu mai răspândi limitele d-tale de informare!

Sebi spunea...

Supun atentiei dvs o intrebare din partea unui fost tanar coleg ramas in activitate, care acum are 56 de ani si indeplineste conditiile pensionarii. Frumos si curat, fara suplimente smechere de weekend, fara premii de genul Oscar...
Daca se pensioneaza acum in decembrie (deci teoretic in decembrie 2022 nu exista...inca in cazul lui o "pensie in plata"), beneficiaza de indexarea asta de la 1 ianuarie?
Nu stiu exact ce solda bruta are, dar spune ca un amic de la financiar, baiat istet, i-a calculat ca ar iesi, in momentul asta, cu o pensie neta plafonata in jur de 6200-6300. Sper ca nu mi-a spus cifra asta ca sa-mi menajeze sentimentele, depasindu-ma de fapt si mai mult, ha-ha.
Eu i-am spus ca da, va beneficia macar de indexarea cu inflatia, sper ca nu l-am "mintit".
Mi-a explicat ca i-a fost insuflata de catre alti colegi teama de riscul unei ordonante gen "noaptea ca hotii" care sa modifice conditiile. Dar, daca ar iesi acum, ar insemna sa renunte benevol la majorarea cu 10% la brut anuntata pentru 1 ianuarie.
In schimb, ar beneficia de indexare.
Aceasta este dilema... Care cuantum i-ar fi mai avantajos? Cel de acum indexat sau cel din ianuarie?
Omul are tiglele pe casa si este constient ca o diferenta de cateva zeci de lei in sus sau in jos nu constituie o problema existantiala, dar m-am gandit ca nu strica sa intreb niste oameni mai informati decat mine. La urma urmei, pensia e pentru tot restul vietii, nu-i asa? Iar ce-i in mana... vorba aia.
Voi ce sfat i-ati da? Sa iasa rapid din haosul asta? Sau sa mai stea?
Va multumesc pentru eventualele pareri avizate. Mistouri si strambe pot sa bag si eu, n-as avea nevoie de sprijin :))

Huhu Rezea spunea...

Burebista si Boby
Vedeți! Ceea ce contează pentru dumneavoastră a fost că netul de pe cupon a fost indexat cu 2,6% și din suma indexată nu v-au reținut nici impozit și nici CASS.
La fel si în acest an netul de pe cupon va fi indexat cu 5,1% urmând ca apoi să fie indexat suplimentar potrivit tranșelor de la alin (2).
Calculele fictive, cu indexarea brutului si reținerea din acea sumă care nu vă privește a impozitului și CASS, sunt inginerii care să justifice redirecționarea netransparentă a unor fonduri din anvelopa bugetară pentru pensii.

bogdan spunea...

Ehe...Burebista...as vrea eu 51,1 ....dar merge si 5,1 oricum toti suntem pe pierdere mai ales pensiile mai mici decat a mea. Au iesit subofiterii mei zilele trecute cu 3500 dupa 30 de ani de armata si sunt dupa 2017. ...tot mici.

Huhu Rezea spunea...

Comisare
Aia de la Europa libera, pe care vrei să-i introduci la comentarii, nici atât n-au înțeles din modificările la ordonanță că pensia lui Ciucă nu se indexează deloc, având un cuantum peste plafonul de 10 000 lei

Burebista spunea...

Nu o mai dați la întors.. Important este ce am spus eu ca indexarile suplimentare se vor acorda pentru cei pensionați după 1 ianuarie 2018 raportat la valoarea pensiei brute indexate cu cei 5,1 % apoi se compara brutul rezultat cu tabelul sau transele de la alin 2 și se mai acorda procente dacă brutul rezultat este sub 10000.
Gică contra.. Parca vad ca o sa postezi dumneata un comentariu după 1 ianuarie 2023 cu ceea ce spun eu ca se va face, dar atunci o sa spui ca neai spus dumneata ca asa e corect...
Repet ar fi bine sa se aplice în funcție de netul în plată pentru ca vom primi și noi procente mai mari la indexare.. Chiar și Paul și Bogdan...

Relu spunea...

Daca iese in decembrie ia indexarea, daca iese in ianuarie prinde marirea de 10%. Sa mearga la financiar sa intrebe sa vada cum e mai nine pentru el.

Sorin spunea...

Articolul XVIII precizează care sunt structurile cu pensii speciale, alin. 2 la 7 parca, care sunt exceptate de la indexare cu rata medie anuala a inflatiei. Militarii și polițiștii și... nu sunt cuprinși. În concluzie, toti militarii, politistii și... vor beneficia de indexarea cu 5 ,1%.
Eu asa interpretez

Viorel spunea...

Dacă este din cadrul MApN la nivel U.M., nu poate ieși luna aceasta deoarece lucrările se înaintează la Bg. cu 60 zile înainte la MM /Sof. și cu 80 zile înainte la Of. Dacă este la nivel Bg., D., SMFT., etc., perioadele scad. Oricum, la nivel SMAp. termenul este de 20 zile. Deci, luând în calcul timpul până pe 31.12.2022 plus sărbătorile aferente, anul acesta nu mai poate ieși. Pentru alte detalii legate de pensie îi las pe alții.

Burebista spunea...

Sebi, dacă iese la pensie pana pe 30 decembrie și prima zi de pensie 31 decembrie va primi indexarea de 5,1 % atât la pensia brută cât și la pensia în plată plafonată. Net va avea 6200 +5,1% = 6516 lei net în ianuarie.
316 lei în plus net... Dacă iese la pensie în ianuarie 2023 trebuie sa se uite la cât are Sf acum pe fluturaș (ala cu cele 3 majorări fără gradație și s grad) sa calculeze 10% din Sf sa mai adauge la cei 10%, la suma respectiva un aproximativ 7% care reprezinta majorare brut , apoi sa scadă din rezultat 35% și încă 10%. Dacă rezulta o sumă netă mai mare decât 316 lei atunci poate sa mai stea pana pe 3 ianuarie..

bogdan spunea...

Depinde cred, de ,,pragul,, la care s/a ajuns cu majorarile fata de grila de salarizare. Pot fi de 10% sau mai putin, eu cred ca as mai astepta pana in ianuarie. Asta cred eu..

Boby spunea...

Dvs. priviți că nu este oprit din dreptul meu ( deși brut calculat la fel ca și brutul pensiei dvs) impozitul și CASS, dar eu să fiu mulțumit că am pensia în plată plafonată la netul salariilor
Eu văd cum toată diferența de la brutul calculat pensiei mele până la pensia în plată o reține STATUL

Viorel spunea...

Lucima. Mai ușor cu „mizerabil” pentru că marea majoritate dintre noi mai greșim uneori și sărim calul, asta nu înseamnă că suntem mizerabili. În plus. De la politicieni ne putem aștepta la orice. Ca ex. Unii după ce l-au lăudat pe domnul Budăi (cu ceva timp în urmă) când a afirmat că se va zbate pentru modificarea procentului de 9,4 din PNRR în dicuțiile cu CE, zilele acestea l-au tocat ca pe zarzavat, deși poate așa o fi primit ordin, ca la armată, cu dezbracă-te / îmbracă-te.

Paul Puiu spunea...

Huhule, daca tu si altii credeti ca este constituțional si legal ca cei cu pensii militare brute cuprinse intre 5000-10.000 lei trecuti in rezerva pana in 15.12. 2017 sa primeasca indexarea suplimentara si restul trecuti in rezerva incepand cu 01.01.2018 cu pensii militare brute tot cuprinse intre 5000-10.000 lei sa nu primeasca inseamna ca s-a dus democrația din tara asta la vale cu totul!!!
Pai atunci ar mai trebui sa prevada in ordonanta ca cei trecuti in rezerva pana in 15.12. 2017 carora li s-a acordat indexarea suplimentara sa voteze cu cei care le-au dat indexarea suplimentara si restul care nu au primit-o sa voteze cu cine vor ei!!! Egalitate, fraternitate, libertate, o lozinca preluata de la revoluția franceza si care e valabila numai pentru unii rezervisti adica numai pentru cei care s-au obisnuit sa fie privelegiati si care cunosc arta manipulării atunci cand au ei ceva de castigat !!!!😂😂😂😂

Huhu Rezea spunea...

Burebisto
Si de ce crezi că anul acesta se va face altfel decât anul trecut și anii anteriori? Doar pentru că niște tolomaci au modificat în rău alin(2), trecând cuantumul brut?
Dacă era vorba de cuantumul brut, de ce mai era nevoie de indexări suplimentare diferențiate între alin(1) și alin(2) ?

Burebista spunea...

Viorel nu exista nici la MAI nici la Mapn un ordin sau o dispoziție în care sa fie prevazut ca raportul de pensionare trebuie depus înainte cu 1 luna sau 2 luni sau 20 zile... Asta era o cutuma dar nu era prevazuta nicăieri.. La MAI am avut coleg care în 2017 înainte de oug 59 care îndeplinea condițiile de pensionare la limita de vârstă cu reducere pentru grupe a făcut raportul cum ar fi azi, a scris ca cere sa iasă la pensie de mâine, l a lăsat la secretariatul unității și de a doua zi nu a mai venit la muncă... 🤣 Bineînțeles ca a primit pensie începând cu ziua în care nu a mai venit la muncă.. 🤣 Deși era și la noi aceeași cutuma, cum ca ar trebui sa depunem raportul cu cel puțin 1 luna de zile înainte timp în care primeam și dispoziția de trecere în rezervă cu data solicitată în raport...

mosmartin16 spunea...

Un exemplu pe înțelesul tuturor ! Mă refer la pensiile stabilite din 2018 încoace ! 1. Media soldelor brute ( baza de calcul ) = 10000 lei ! 2. Media soldelor nete = 5850 lei ( pentru că 41,5% reprezintă contribuțiile și impozitul ) ! 3. Pensia brută = 10200 lei ( 85% din baza de calcul + 20% OMM ) ! 4. Pensia netă plafonată = 5850 lei ( art.60 din Legea 223 ) ! 5. Pensia brută indexată ( art.59 (1) din 223 ) = 10720 lei ( 10200 + 5,1% ) ! 6. Procent suplimentar la pensia brută indexată = 0, deoarece aceasta e mai mare de 10000 lei ! 7. Aplicarea art.60 alin.2 și 3 din Legea 223 / 2015, așa cum o prevede prezentul proiect : a) Pensia netă plafonată și indexată = 6148 lei ( 5850 + 5,1% ) ! b) Rețineri din pensia brută indexată ( din 10720 lei ) : CASS = 672 lei ( 10% din 10720 - 4000 ) ! Impozit = 805 lei ( 10 % din 10720 - 2000 - 672 ) ! c) Pensie netă rezultată de la b) = 9243 lei ( 10720 - 672 - 805 ) ! d) Pensia netă acordată ( în baza proiectului ) = 6148 lei ( deoarece e mai mică decât cea rezultată anterior, respectiv 9243 lei ! S-auzim de bine !

Burebista spunea...

Asa cum i am răspuns și lui Paul, tocmai ca să se compenseze puțin plata CASS de către cei pensionați înainte de 15.09.2017 sau 31.12.2017 cum scrie în oug.. Pentru ca cei pensionați după 1 ianuarie 2018 nu au fost afectați la pensiile în plată de introducerea CASS, dar nu din vina noastră... Prefer sa mi se plătească pensia netă rezultata după plata CASS și a impozitului și nici mu mai am nevoie de indexarea asta de 5,1%.. Nici chiar de aia de 13% de la anu pentru ca pensia mea netă este cu 2100 lei net mai mare decât ce primesc pe card... Ar trebui sa să îmi dea indexare la pensia în plată peste 50% ca ajung la pensia netă din prezent... Și cum brutul / netul creste cu același procent ca pensia în plată nu o sa o ajung niciodată din urmă..

Viorel spunea...

Dalas. Citind topicul cu indexarea pensiilor militare, acum înțelegi de ce pensiile (până la 31.12.2017) se îndexează cu inflația + indexare suplimentară mai mare decât cei pensionați după ? Datorită diferenței dintre pensii. Asta ca să nu mai spui că vorbesc prostii. O spun „specialiștii” din sistem.

Sebi spunea...

Va multumesc pentru interventii, in linii mari cam asta ii spusesem si eu. In caz ca diferenta intre cuantumuri este nesemnificativa, probabil ca va parasi corabia inainte de Craciun. Si nu doar el...
Speram cu totii, oricum, intr-o actualizare care sa aduca linistea. Deocamdata insa, procentele astea conteaza.
Bogdan, de grila de salarizare s-a ales praful in dreptul militarilor, spre deosebire de alte categorii de bugetari mai e loc berechet pe langa cei 10%.
Dar slabe sanse pentru anul viitor sa urmeze alte majorari.

Sorin spunea...

Eu îl sfătuiesc sa rămână. Nu as zice ca acum 20-30 de ani, " pana te da afara", dar sunt sigur ca afluxul de plecări, demisii, pensionari din magistratura și armata, politie, este in atenția guvernului și poate al csat. Adică eu cred ca va fi mai bine puțin. Dacă nu e IT ist sau mecanic motoare navale sau montator, întreținere, depanare aparatura medicala....greu de găsit ceva mai bine plătit în viata civila pt inca 11 ani. Mai contează și starea de sănătate....

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Viorel, ignora-l! E troll, e un nimeni, un zero barat, intrat pe aici sa insulte nejustificat! Citeste ce am scris si nu reprezinta decat o simpla opinie personala, fara sa aduca atingere nimanui! E unul din cei care au votat dreapta si acum se razbuna pe cine apuca,
vazand ca dreapta ne-a bagat in mocirla, cu economia distrusa, ca si veniturile facute praf si pulbere! Cu votul lor au distrust tot si acum sar cu clanta pe altii, sa se refuleze pentru prostia lor, repetata din basism, caci basisti sunt toti clontosii astia!

Toni spunea...

Trebuie sa aiba si in vedere in afara de cei 10% si marirea de la solda de grad si pusa in balanta acestea 2 cu indexarea care vine de la 1 Ianuarie.

Mihai f. spunea...

Fusese un comentariu cu majorarea salariului de grad la activi ...că s-ar putea aplica și nouă ...gradul e un drept ce rămâne pe viață ...e ceva adevărat ?

Huhu Rezea spunea...

Gradul, da, e pe viață! Solda de grad... după cum vor finanțiștii!

M spunea...

De ce?

Mie mi se pare clar
"Cuantumurile brute indexate potrivit art.59 alin. (1) se indexează suplimentar...."

Deci întâi se indexează conform legii 223 și apoi se indexează suplimentar!

Luc 3 spunea...

@Puiu,"hai să ne mulțumim cu ce avem"! Nu este bine? Dumneata când nu-i convenea ceva la vreun camarad ,spuneai.........cu ce avem!

M spunea...

@Paul Puiu

Vezi că am scris și am explicat!

Găsești aici:

https://www.huhurez.com/2022/12/ce-simplu-se-indexau-pensiile-militare.html

Postarea din 8 decembrie 09:55

Dacă nu înțelegi îți mai explic!

Viorel spunea...

Burebista. Cum să faci raportul astăzi și de a 2-a zi să nu mai vii la program. Aștepți ca documentele să ajungă la Comisia / Comandantul competent să te treacă în rezervă, se emite ordinul, ajunge la unitate, apoi ai perioadă de predare a funcției după care pleci la domiciliu, altfel, după 72 de ore absență de la program ești dat dezertor și suporți consecințele. Până și civilii au preaviz până să plece de la un loc de muncă (au fost 15 zile acum sunt 20 pt. funcții de execuție / 45 pentru funcții de conducere) conform art. 81 pct. (4) din Legea nr. 53/2003 Codul Muncii. Cu regret Burebista, atunci să nu ne mai mirăm de debandada din sistem. Deci, fiecare face ce vrea, la voi, la noi se respectă precizările instrucțiunilor / regulamentelor.

Paul Puiu spunea...

Si pentru indexarea si suplimentul de indexare e tot la fel valabil cum vor finanțiștii si marii experti de la Casa de Pensii MAN care executa ordinele venite de sus de la politruci si care vor sa atraga de partea lor la vot pe cine vor ei dintre rezervisti si in retragere in detrimentul celorlalti!!!!

Marius spunea...

După parerea mea, dacă azi se adoptă OuG în forma propusă si mâine se publică (data la care intră în vigoare și art. VIII din proiect deoarece nu este trecută altă dată), de indexarea suplimentara vor beneficia doar cei care au pensia in plată și a fost indexată conf. art. 59(1) adică cei în plată la data de 31.12.2021. Indexarea de la art. 59(1) se aplica de la 01.01.2023(5,1%) iar indexarea suplimentară de la data publicării OuG.

Petrut spunea...

Sant total nemultumit de cum Cei in drept vad imbunatatirea calitatii vietii fostilor militari. Am trecut in rezerva in 2001 si sant total dezamagit ,prevedeam treaba asta ....eu in continuare pretind ca pensia mea militara sa fie reformata cat mai rapid...!!! Ma voi adresa celor in drept din tara si din afara ei ca nemultumirile mele indreptatite sa devina realitate.!!!!..

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

stiripesurse.ro/presedintele-ccr-despre-pensiile-speciale-principiul-egalitatii-presupune-totdeauna-diferenta-specifica-si-in-niciun-caz-egalitarismul_2694435.html

bogdan spunea...

Acum multe zile nu luam nimic, apoi speram la 12,5 pe urma ma uitam la 1,5 acum sper sa fie macar 5,1. Daca nu este 12,5 ca toti muritorii si ma compar in sanul pensiilor militare DACA ESTE 5,1 este bine, sunt altii mai necajiti pacat ca nu iau mai mult dupa amar de ani de armata. No macar s/a reglat ianuarie 2022 cu ianuarie 2023.

kostas spunea...

Dupa cum vad, sunt foarte nemultumiti cei dupa 2018, ca indexarile lor suplimentare sunt de 1,3 / 1,5, / 2,5 etc, deci mult mai mici decat la cei pana in 2018. Foarte bine! Sa zica merci ca le da indexarea generala de 5,1. Sa ma explic: Dau un exemplu: Unul pensionat inainte de 2018, care are acum o pensie de 5000 lei, care pensia lui a fost inghetata, este la fel cu un pensionar pensionat in 2022 care are tot 5000 lei? Nu se compara. Cel din 2022 are pensia actualizata, la zi, iar celalalt are pensia inghetata de 5 ani. Cat ar fi avut pensia daca i-ar fi fost actualizata? Atunci cum nu e bine ca a luat un procent mai mare la indexare, cu toate ca este total insuficient. 5000 lei poate are un col. pensionat inainte de 2018. Tot 5000 lei poate are un plt adj pensionat in 2022. Cum sa le indexeze la fel? Nu s-ar mari si mai mult decalajele intre grade? Si-asa la noi e cum nu vezi nici in cea mai inapoiata tara.

Paul Puiu spunea...

Luc3 acum ai curaj sa iesi la interval cand te-ai vazut cu sacii in caruta si faci comentarii, dar daca erai pe minus😜 tăceai!!!Pana la publicarea in monitorul oficial a ordonanței stai blând ca se pot intampla multe!!! Ce ati spune daca numai cei cu pensii militare de maxim 3000 de lei sa primeasca indexarea 12,5%(5,1%+7,4%) si restul rezervistilor si in retragere sa primeasca indexarea de 5,1%, indiferent de data trecerii in rezerva??? Eu a-si spune ca asa ar fi cel mai echitabil si nu ar mai fi tot felul de interpretari!!!!!🤔🤔🤔Adoptarea in sedinta a ordonantei trenuleț a fost întreruptă astazi si probabil pana maine dimineata noaptea va fi un sfetnic bun pentru politrucii din guvern si vor multumi pe toti!!!😉😉😉😉

Huhu Rezea spunea...

@mosmartin
Logica enuntului din preambulul de la alin (2) este in acest sens:
Cuantumurile brute indexate cu 5,1% mai pot fi indexate si suplimentar cu condiția să nu depășească 10 000 lei.
De ce ai băgat in indexare un cuantum brut mai mare de 10 000 lei?

RD spunea...

Toate pensiile militare vor fi indexate cu 5.1% indiferent de cuantumul lor. Cei care au pensia brută de 10000 (indiferent de anul ieșirii la pensie) și mai mare nu vor primi și indexarea suplimentară. Eu așa am înțeles. Ai dreptate, Sorinel!

Prin derogare de la prevederile art. 42^5 din Legea nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviația civilă din România, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2023, pensiile de serviciu de stabilitate în condițiile legii nu se actualizează cu rata medie . anuală a inflaţiei.

(4) Prin derogare de la prevederile art. 68^5 alin. (10) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de lângă acestea și al personalului care funcționează în cadrul Institutului Național de Expertize Criminalistice , cu modificări și completările ulterioare, în anul 2023, pensiile de serviciu de stabilitate în condițiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflației.

(5) Prin derogare de la prevederile art. 73^1 alin. (5) din Legea nr. 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2023, pensiile serviciului de stabilitate în condițiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflației.

(6) Prin derogare de la prevederile art. 6 alin. (5) din Legea nr. 216/2015 privind acordarea pensiilor serviciilor membrilor Corpului diplomatic și consular al României, cu modificările ulterioare , în anul 2023, pensiile de serviciu și pensiile de urmaș stabilitate în condițiile legii nu se actualizează . cu rata medie anuală a inflaţiei.

(7) Prin derogare de la prevederile art. 51 alin. (10) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2023, pensiile de serviciu de stabilitate în condițiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflației.

luchy19 spunea...

Cum cei în plată la 31.12.2021 ? Dacă se aplică de la 01.01.2023, cei în plată în decembrie 2022.
Nu reușesc să înțeleg unde îmi va calcula indexarea la brut sau net, pensionat februarie 2022, brut 6900 și net 3900 ?

Alexandru spunea...

Flavius în sfârșit văd că spui ceva concret și după citirea articolului poate și înțelegi într-un final ce tot vorbim pe aici
Nu poți avea pensia egală cu a unuia egal în grad și funcție cu dumneata, oricât de mult ți ai dori sau câte misive transmiți

Huhu vezi email

Sense spunea...

Pai nemulțumirile tale nu sunt realitate? Sunt aievea, închipuite și îți dorești să devină realitate?

mosmartin16 spunea...

Huhu, indexarea de 5,1 se aplică la toți, indiferent de pensia brută avută ! După aplicarea ei, în funcție de ce rezultă se aplică și "suplimentul" ! Dacă îți iese ( după aplicarea lui 5,1) mai mult de 10000, rezultă supliment zero ! Dacă îți iese sub 10000, primești suplimentul din tranșa în care ești, dar fără a depăși limita pentru fiecare tranșă ! Așa văd eu problema, dar nu-i exclus să și greșesc ! Mă uit totuși că - pentru cei de după 2018 - se face trimitere și la art.60 (2) și (3) ! Tu de ce spui că Ciucă nu primește nimic, adică nici 5,1 și nici supliment ? Întreb și mulțumesc !

Nico.tnt spunea...

Au intrat pensiile la BRD.

BONIFATIE spunea...

Pentru că Ciucă a depășit deja plafonul de 10.000 lei. I se aplică 5,1 dar n-are efect. Cu respect,

mosmartin16 spunea...

Nu că i-aș plânge io de milă lui Ăăăă dacă nu ar primi nimic...nici 5,1 și nici..."supliment la masa lui sărăcăcioasă" ! Se poate interpreta și că pensiilor brute mai mari de 10000 nu li se dă nimic, dar parcă e forțat !

mosmartin16 spunea...

Huhu, tu vrei să spui cam așa ? Ai pensie brută ( de exemplu ) 9900 ...primești indexarea de 5,1...ajungi la 10000 și un pic ! Nu primești supliment pentru că e peste 10000 ! Apoi din pensia de 10000 și un pic se calculează netul în urma reținerilor și se compară acesta cu netul plafonat al pensiei și indexat cu 5,1 ? Iar pensiile brute care au din start mai mult de 10000 nu mai primesc 5,1 ?

M spunea...

Mai vorbim despre indexare în decembrie 2023 când civili o să primească inflația pe 2023 (vreo 5-6%) și noi primim inflația pe 2022 (vreo 15%).
Să vezi atunci râuri de muci de la fătucile despletite pe televiziuni cum că militarii se umplu de bani, "specialii" nesimțiți etc.

Burebista spunea...

Degeaba... I am explicat domnului Huhu Rezea de n ori...
Și da, domnul Ciuca va primi indexarea de 5,1 % atât la brut cât și la netul în plată..... Nu va primi indexare suplimentară pentru ca are deja în prezent peste 10000 brut.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Alexandru, eu n-am cerut niciodata ce nu am dreptul, afara de actualizare, si sunt constient de asta, dar ca sa nu ai niciodata pensia ACTUAIZATA din2011, bașca si faptul ca, prin complicitati mafiote si interventii ale clocarilor, la actualizari si recalculari am fost scazut cu peste 50% si astfel ani de zile mis-a inghetat pensia, si orice indexare intra in acea groapa a scaderii s-o umple pana la nivelul pensiei in plata, asta patind toate pensiile mici ale celor invalidanti, madeterminatsa fiusieuinversunatsi saluptpetoate caile sicu toate mijloacele sa se aplice actualizarile care puteau sa-miridice cuantumul pensiei in plata. Restul e istorie, si doar reformele pe PNRR pot readuce in plin plan actualizarile pensiilor militare la o forma justa, si daca in urma actualizarii legale iese cuantul pensiei de la 1241 lei la doar 500 lei, asta e, ceea ce cred ca NU se va intampla sub auspiciile UE si reformelor jalonului215-PNRR, si mor impacat ca s-a procedat just, pe lege organica la vedere, dar nu pe metode mafiote de gulerati clocari, care au facut tot ce s-a putut ca doar anumite pensii pe spranceana sa creasca, numai cele mici si medii sa ramana de caruta!

Huhu Rezea spunea...

Nu domnule!
Cuantumul brut indexat succesiv cu 5,1%(cel cu adevărat din oficiu) și cu procentul suplimentar nu poate fi mai mare decât plafoanele instituite, inclusiv plafonul. de 10 000 lei . Deci, subiectul acțiunii de indexare succesivă este cuantumul brut de pe cuponul de pensie. Nici prin indexare acest cuantum brut nu poate depăși 10 000 lei, cu atât mai mult nu pot fi indexate pensiile mai mari de 10 000. cel puțin așa rezultă din analiza literară a textului.
Deși ordonanța nu o mai spune, indexarea prevăzută în art. VIII este tot o indexare prin derogare de la art. 59.

Marcell spunea...

@M
În 2023 inflația în România va fi lejer peste 8%, mai degrabă 10-12%. Dar mușcați de cur oricum vom fi, clar.

Cornelius Flavius Ifrim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Vali spunea...

Domnule Huhu Rezea
Am iesit la pensie in decembrie 2021 cu o pensie de 3660 lei. Am primit indexarea de 2,6 % si mi a crescut pensia la 3755 lei. In ianuarie ar trebuie sa mi se aplice 5,1 % crestere ca urmare a inflatiei si dupa, procentul de 2,5 % ??? Sau acest procent de 2,5 % nu are nicio relevanta in cresterea pensiei, de la 1 ianuarie 2023 ?
Multumesc anticipat ! Seara placuta !

Sorin spunea...

Eu cred, nu am studii juridice, ca indexarea de 5,1% si cea suplimentara diferențiată, nu sunt ambele subiect de plafonare pentru ca limitarea e precizata doar în art. VIII, cel care conține indexarea suplimentara, nu și în art XVIII, din care deducem de fapt ca exceptarea nu se aplica militarilor deoarece articolul nu conține referire expresa la exceptarea militarilor.
Ca urmare, limitarea apare doar ca efect al indexarii suplimentare și se aplica doar când exista indexare suplimentara.

RD spunea...

https://gov.ro/ro/stiri/briefing-la-finalul-edintei-de-guvern-sustinut-de-ministrul-finantelor-adrian-caciu-ministrul-investitiilor-i-proiectelor-europene-marcel-bolo-i-purtatorul-de-cuvant-al-guvernului-dan-carbunaru acum e in direct! Briefing la finalul ședinței de Guvern susținut de ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, și purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru

Burebista spunea...

Huhu Rezea, unde scrie la art VIII alin 1 și 2 ca numai cuantumurilor brute care sunt sub 10000 se indexează Cfm art 59???
Nu domnule, se indexează toate pensiile militare indiferent de cuantum întâi conform legii 223 art 59, chiar și pensia domnului Ciucă....
Apoi după indexarea conform legii se aplica o indexare suplimentară diferențiată în funcție de valoarea brutului indexat și de data stabilirii dreptului la pensie... Numai pentru indexarea suplimentară se indexează doar pensiile care au un brut mai mic decât 10000 lei..

Huhu Rezea spunea...

Calcul
3755 +5,1% x 3755=3 947 lei
3 947 + 2,5% x 3947=4 046 lei
Calculul cuantumului brut este un apendice.

Burebista spunea...

Nu, M atunci civilii vor spune ca legea prevede sa se ia în considerare indicele ratei anuala a inflației cunoscut la 1 ianuarie 2024 și jumătate din creșterea reală a salariului mediu brut pe economie

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

Ptiu, @Mojulica, era sa te ,,ajut'' cu o enormitate, fiind grabit: Nu se poate acorda indexarea in cazul cand prin aplicare s-ar depasi cei 10.000 lei Scrie doar in oug!

Burebista spunea...

Atunci civilii vor spune sa se respecte legea 263 cu indexarea punctului de pensie. Asta dacă la sfârșitul primului trimestru al anului 2023 nu va fi votată noua lege a pensiilor civile la care lucrează Budăi cu specialiștii lui.. 🤣

Cornelius Flavius Ifrim spunea...

@Marcell, fiind an preelectoral o sa primim o droaie de majorari, dar dupa ce ii votam si se vor vedea la caldurica in Parlament o sa ni le scoata pe nas cu oug-uri precum 57, 59 si 114 de o sane plangem de mila! Sa ne notam asta.

Burebista spunea...

Huhu, chiar ieri în emisiunea de la digi 24 domnul ministru al finanțelor Câciu a spus clar ca, TOATE PENSIILE MILITARE SE INDEXEAZĂ CU RATA INFLAȚIEI 5,1 % APOI SUPLIMENTAR SE INDEXEAZĂ PENSIILE MAI MICI CU UN SUPLIMENT ÎN FUNCȚIE DE CUANTUM FĂRĂ SĂ SE DEPĂȘEASCĂ INDEXAREA DE LA CIVILI DE 12,5 %...
După gândirea dvs nici camaradul Bogdan nu primește nimic pentru ca el deja are 11000 brut... 🤣 Domnul CIUCĂ nici atât că o avea peste 30000 brut...

Huhu Rezea spunea...

Dacă stii română, preambulul fiecărui aliniat se citește în sensul că pensia militară în cuantum brut, după ce este indexată cu 5,1% și cu procentul suplimentar nu poate fi mai mare de 10 000 lei. Ca să fie indexate cum spui d-ta era nevoie de altă formulare.

mosmartin16 spunea...

Frumoasă disputa de idei de aici ! Eu, Sorin, Burebista susținem într-un fel....Huhu, Cornel și Bonificație altfel ! Om vedea ! Seară frumoasă, camarazi !

Burebista spunea...

Bine, Onorabile.. Maestru în interpretarea textelor în limba română... Eu nu prea știu d'astea, știu mai bine pe englezește... 🤣 Fie cum zici dumneata.
O sa vedem în ianuarie cine a avut dreptate. O sa fac niște capturi de ecran ca să nu o sucești ca la Ploiești.. 🤣 😎 😇

Viorel spunea...

Mihai f. Vă spun din sursă sigură (informat direct din centrul universului numit MApN / București). Pensionarii militari nu vor primi în anul 2023 nici o actualizare a soldei de grad conform cuantumurilor prevăzute în Proiectul de Hotărâre de Guvern.

Huhu Rezea spunea...

Bun, de ce n-a formulat așa?

bogdan spunea...

Daca ar fi cum presupun unii, ca cei pensionati dupa 2018 cu brut mai mare de 10.000 nu primesc nici 5,1% inseamna ca cei cu pensii nete mai mari de 5600 nu primesc nimic. Faceti comparatia cu cei care au net 5600 iesiti inainte de 2018 a caror brut este nu stiu ....6000.sau putin mai mult.

Alexandru spunea...

Așa ar fi cel mai corect!👍👏

Alexandru spunea...

👍👍👍

Burebista spunea...

Art. XVIII lit m din oug trenuleț, plafonează indemnizațiile plătite conform legii 168 la nivel anului 2022... 1000 lei la pensionari și 638 lei la activi... Neimpozabil..

Alexandru spunea...

M, nu va fi așa ceva
Guvernul care va fi la acea vreme, că nu știm în câteva zile dacă vom avea guvernul actual 🤔🤔, vă spune următoarele
În 2022 am dat 12,5% la toată lumea și suplimentar ceva în plus la cei mai necăjiți, în loc de 5,1% legal
În concluzie, dacă inflația 2022 va fi de 16% noi vă vom da doar diferența între 16% și 7,4% urmând să primiți doar diferența
Nu vrem dar UE ne anunță că am depășit deficitul bugetar agreat
Facem pariu

Petrut spunea...

Aveti dreptatate ...!!!De suparare am formulat gresit ..."ca nemultumirile mele sa-si gaseasca rezolvare grabnica"

Alin spunea...

Seara buna, cu ce - a greșit camaradul care a ieșit la pensie mai devreme ( ca an ) și are un cuantum de 3000 si ceva , fata de cel care a ieșit mai tarziu( ca an) și este faultat.ar trebui actualizat cuantumul pensiei la zi . PS.nu contaza vârsta.

bogdan spunea...

Pe formularea initiala a ordonantei fara formularea brut ma incadram la 1,5% si acum ,,revizuita,.,NIMIC ? hmmm, aunci corespondentul pensiei mele nete care a iesit inainte de 2018 primeste 8,2 % iar eu nimic.;

reddog spunea...

Pe toți nu-i poate mulțumi nimeni niciodată.

Leo spunea...

Păi n-a formulat el , ci laboratorul specializat din MFA.

Luc 3 spunea...

@Puiu,"eu nu mi-am văzut în căruță nici un sac,nu am primit deocamdată nimic în plus!Dumneavoastră NU ÎNȚELEGEȚI,că am colegi care au ieșit în anii 2019,2020,2021, și au pensii mai mari decât noi, care am iesit mai înainte de anul 2017,bineînțeles cu același grad,funcție!Vedeți la dumneavoastră acolo,în unitate,un coleg,chiar și un șef de-al dumneavoastră,care a ieșit mai înainte,ce pensie are ,față de dumneavoastră! Asta am văzut că nu vă interesează! Ori vreți echitate, ori să ne mulțumim cu ce avem!?

csej spunea...

PUIUT,tata cum vrei sa mai scadă diferența între tine și similarul tau care a avut nenorocul să se nască mai devreme?Normal ar fi sa faca actualizarea dar asta ar costa bugetul ori guvernantii fug de asta
Ia spune tu ce pensie ai tu pensionat după 2010 si ce pensie are egalul tau pensionat înainte de 2010..

Paul Puiu spunea...

Au fost publicate modificările de la indexarea pensiilor militare!!! Dar oare cine le-a publicat, ca nu se comunica sursa!!! 🤔🤔🤔Iar un nou fake news al mass mediei??!!😂😂😂😂🤔🤔🤔

Huhu Rezea spunea...

@Leo
Se vede. Numai ei puteau spune că indexarea suplimentară ar fi din oficiu, când ea este acordată prin derogare de la indexarea din oficiu de 5,1%, si numai ei nu știu că indexarea potrivit art. 84 din OUG 114/2018 se raportează la media netă a soldelor din baza de calcul, nu la cuantumul brut al pensiei.

Huhu Rezea spunea...

Pastore, ești de comă!
In topic ai două trimiteri către site-urile Ministerului de Finanțe și SGG. Ti-e lene să dai click pe ele? Asta e, aici nu găsești versete din Biblie.

Ela Pop spunea...

Undeva in presa am citit ,citez: și pensiile militare mai mari de 10000 lei se indexează cu 5,1%." .Asta e noutatea dintre prima varianta și a doua ,cică nu ar fi constituțional sa nu dea la toți rata inflației la fel că anul trecut.

Viorel spunea...

Domnule Paul Puiu. Copiați linkul, îl deschide-ți linkul și al 14-lea proiect de pe SGG, găsiți OUG. https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-08-12-2022/

Alexandru spunea...

Huhu, conferința de presă după ședință
Pentru cei interesați ascultați integral m, pentru cei care doresc știri despre pensii strict direct la minutul 25
https://youtu.be/nGDrIM9SDmc

M spunea...

@Luc 3

Încep să cred că degeaba scriu eu pe aici că unii vor doar să se audă pe ei nu vor să audă și pe alții.

Lui Paul Puiu i-am explicat ieri care e diferența dintre indexarea cu inflația și creșterea pensiilor ca măsură de protecție socială!
Nu vrea să înțeleagă și pace!

Eu sunt pensionat din 2017, deci văd și eu că unii au pensii mai mari, și a mea e mai mare decât a unora pensionați înaintea mea!

Să vă aduc aminte că trebuie să ne încadrăm în 9,4%?
Dacă economia crește cu 4% (deci față de anul trecut avem cu 4% mai mulți bani) dar inflația e 15% .... Cum dracu faci?

Eu aș fi mulțumit și cu indexarea cu inflația, dar nu aia din urmă cu doi ani.

Adică 5,1% + 15% ar fi, zic eu, bine. E vorba de păstrarea puterii de cumpărare! Nici nu mă interesează că ăla cu 20.000 pensie ar lua mai mult! Ce treabă am eu cu el,?

Marcel Orzan spunea...

Burebista cred ca are dreptate. Eu citesc ceva de genul:
"cuantumurile brute indexate cu 5,1% (potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015), se indexează suplimentar, astfel:
a) cu 7,4%, pensiile cu cuantumurile brute indexate cu 5,1%, in valoare de până la 3.000 lei inclusiv, fără să depășească 3.154 lei;
........". Parerea mea

Andrei spunea...

Pentru pensiile nete sub 10.000 ron ,5.1 se aplica la netul in plata. ,,actualizarea" mai mica nr.2 din tabel se aplica tot la net sau nu se mai aplica daca brutul e peste 10.000?
Pensionat dupa 2018 :) Multumesc anticipat

RD spunea...

A fost pusă în locul unde ieri era gol acel spatiu și am scris pe alt topic de așa ceva, că va fi așezată acolo (ordonanța).

akord 75 spunea...

Inca un argument pentru "militarii" civili din politie
La ei nu exista notiunea "dezertare" Un functionar public nu poate dezerta..:))
@Sebi
ref la ramanerea pana in ianuarie eu as ramane dar doar atat.Ca daca tot sta sa astepte majorari,dupa majorari dupa majorari nu va mai iesi niciodata din sistem....eventual, doamne feri!
@Viorel
Eu inteleg ca teoria e frumoasa si sunteti "scrofulos la datorie" dar ma dau exemplu "propriu si personal"
Pe 27 iunie "m-au apucat dracii" am scris raportul dis de dimineata si inregistrat la bds/cdc 😂varsovia vs nato.
Pe 29 iunie(peste doua zile -cu timpul de trimis- primit inclus) am primit ordinul de trecere in rezerva incepand cu data de 01.iulie .Punct
Asa ca am iesit la pensie intr-o duminica 😂😂😂 Acum puteti afla si anul cu o mare probabilitate 😂
astea sunt fapte....restul e gargara domnu' Viorel

mosmartin16 spunea...

Dacă ar fi cum o susține "echipa Huhu"...iată ce ar rezulta : 1. Pensionar din 2016 : Pensie brută în prezent = 9300 lei ! Pensie netă aferentă = 8093 lei ! Pensie brută indexată cu 5,1% și "supliment" de 2,1% = 9979 lei ! Pensie netă aferentă = 8643 lei ! 2. Pensionar din 2022 : Pensie brută în prezent = 10016 lei ! Pensie netă plafonată = 5745 lei ! Așadar, primul pensionar de la 8093 lei în buzunar, mai primește încă 550 și ajunge la 8643 în buzunar, iar al doilea...de la 5745 lei în buzunar primește...ăăăă, adică nimic în buzunar ! Oare o fi ok așa ?

akord 75 spunea...

Eu cred ca dumneata esti "privelegiat"(asa scrii tot timpul, n-ai facut o greseala)atat timp cat ai pensia mai mare de 3(trei) ori decat un colonel pensionat acum 15 ani. Si nici macar NU esti colonel >Nici n-ai sa fii vreodata!...cu una ,doua sau 2000 de "echivalari"...n-ai cum!
Mai bine tine-ti privirea bine infipta in pamant,cand te intalnesti cu un colonei
Tupeul dumitale e prea mult in exces. Eu prefer "sa-mi scot palaria" in fata lui Bure sau reddog mai curand,chiar daca ne "intepam" uneori.D'ale vietii.😂
Ei sunt logici si rationali, deci "ai cu cine"....

bogdan spunea...

Eu imteleg asa> Indexarea pensiilor cu rata inflatiei 5,1% aici NU a precizat plafon ministrul,( cel putin nu am sesizat eu deci toti) la care se adauga un procent suplimentar.......aici intra ceea ce este scris in ordonanta referitor la an si plafoane. EU cred ca daca brutul este peste 10000 nu se aplica majorare suplimentara. Repet asa cred ca este corect noi cei de dupa 2018 cu brut mai mare de 10000 vom lua mai putin cu suma primita in plus in ianuarie 2022. fata de ceilalti, Asta cred eu.

RD spunea...

Toate pensiile militare vor fi indexate cu 5.1%. Și cea de 10016 așa cum ați spus în postarea dumneavoastră. Mai departe, unde vor fi indexate (la brut sau la net) pensiile dobândite după 01.01.2018 mă depășește, însă sigur vor fi și ele indexate.

akord 75 spunea...

@Huhu
Fara sa intru in fineturi dar mi se pare ilogic ca un grad de maior(sa zicem) sa aiba sume/valori diferite in functie de statutul proprietarului activ sau in rezerva.Atunci sa mai faca o valoare si pentru cei in retragere(nu-mi prea imi place in orice context cuvantul "pozitia" de asta il evit)
Si uite asa avem gradul de maior(sau oricare altul) cu 2 valori.....amandoi sunt maiori dar unul "e mai maior" decat celalalt....

Huhu Rezea spunea...

Repet!
Indexarea pensiilor militare de după 15 09 2017 nu se raportează la cuantumul lor brut, cum au scris deștepții ăștia în ordonanță, ci la media soldelor nete din baza de calcul, medie care nu are nicio tangență cu pensia brută. Vezi art. 84 din OUG 114/2018.
Era scris corect alin(2) în forma inițială a proiectului de ordonanță.

Viorel spunea...

akord 75. V-am mai spus într-un comentariu, dar fiind beat ca de obicei nu ați reținut nimic. Repet. Nu trăiți din amintiri. În 2001 erau anumite ordine, instrucțiuni, regulamente, vă ghidați încă după RSI de pe vremea lui Nea Nicu, numai că v-a pus să tăiați de pe acestea Republica Socialistă România, iar în 2010, 2016, acum, sunt altele adaptate cerințele actuale interne sau NATO. Deci, lăsați amintirile și reveniți pe pământ. Burebista a specificat MAI. În mai sunt militari doar jandarmii și cei de la ISU. Ăștia sunt FUNCȚIONARI PUBLICI în concepția dumneavoastră ? Eu ca militar, vorbesc despre militari și nu despre SOCIETATEA CIVILĂ.
Se vede că nu sunteți cu regulamentele la zi și vorbiți din trecut. Chiar dacă ar vrea să iasă mâine, tot nu poate. Se vede că ați citit comentariu după ce v-ați trezit, din somn sau beție. Să spunem că este funcționar public. Atunci i se aplică prevederile art. 81 pct. (4) din Legea nr. 53/2003 Codul Muncii (20 sau 45 de zile).

Alexandru spunea...

Ursule, vezi că greșești iarăși
Citiți vă rugăm frumos legea 223 nu în totalitate, numai art 59
Se aplică conform art.59 indexarea de 5,1%, din oficiu cum se titreaza, legală la toți pensionarii militari indiferent de valoarea pensiei
Art.VIII vine cu suplimentul la pensia indexată diferențiind între pensiile nereformate conform solicitărilor UE și stabilite până la 14.09.2017, respectiv pentru cele plafonate la veniturile nete realizate din cele 6 luni la alegere stabilite după data de 15.09.2017, unde se introduce și câte un plafon pe categorii valorice și unul în sumă maxim de 10 mii lei
Ce este așa de greu să pricepeți????
Câștigă cei care au pensii mici mai mult prin această indexare actualizare, de asta se impune introducerea actualizării pensiilor militare în plată la nivelul an 2023 gen model 2016

Viorel spunea...

Da, aveți cu cine, cu un colonei.

Huhu Rezea spunea...

Pînă la OUG 59/2017, solda de grad a fost egală.... și pentru activi.... și pentru rezerviști

akord 75 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Viorel spunea...

akord 75. Bun cunoscător de regulamente. Are sau nu are dreptate domnul Col. (Rz.) dr. Mircea Dogaru când afirmă ? „Necunoasterea cuantumului soldei de grad la care se refera Ministerul de Finante si care este in MApN de 200 la caporal – 438 a generalul sef al SMA, mergand la Interne pana la 700, iar la SRI pana la 1200.” Deci, Gl./MApN=438; MAI=700; SRI=1.200. Vă întreb. Eu sunt Sof. și nu Col. și nici dr.

akord 75 spunea...

P....Puiu
Io zic sa stam linistiti sa ne multumim cu ce avem...Nu trebuie sa fie unii "privelegiati"😂😂😂

akord 75 spunea...

Lasati dom Petrut ca sunt sigur ca e cel putin unul cu o pensie de 3 ori mai mare ca a dvs si tot e nemultumit de un nenorocit de procent de 5% la o pensie tripla ca valoare.Da "ie secret" nu pot sa spun 😂

bogdan spunea...

Va rog sa spuneti daca este eronata presupunerea mea > Anul trecut nu au spus nimic de indexarea cu rata inflatiei, CPS a acordat 2,6 % din oficiu.Cand nu s/a acordat s/a spus ,,prin derogare nu se acorda .....Acum s/a comunicat prin ordonanta doar indexarea suplimentara deci inflatia se acorda din oficiu , 5,1. Se procedeaza ca in ianuarie 2022 se indexeaza si de aici intervine de fapt textul ordonantei pentru suplimentara.

mosmartin16 spunea...

Alexandru, unde e greșit în ultimul exemplu dat de mine ? Concret, nu vorbe !

mosmartin16 spunea...

Tot pentru Alexandru, probabil "foarte atent" !🤣 Vezi că "io" ..în ultimul exemplu tocmai ce arătam că nu sunt de acord cu ce rezulta, conform "echipei Huhu" ! Pricepi că eu susțin altfel ? Sau o iau de la capăt ?🤣

mosmartin16 spunea...

Ai făcut o ciulama Alexandre !🤣Dacă o să te uiți la primul meu exemplu ( nu ăsta ultimul, pe care l-am folosit pentru a scoate în evidență altceva decât cred eu )...poate o să pricepi ! Uită-te la acel prim exemplu și apoi pronunță-te !🤣

akord 75 spunea...

kostas
Cunosc personal colonel pensionat in 2004 cu putin peste 5000 lei.(Cdt R rachete)
Cunosc si comisar sef(acum e colonel cica) pensionat in 2022 cu peste 10000(nu cunosc responsabilitatile dar probabil a fos pazitor de dosare si specialist in tabele.In subordine o secretara si poate 7-10 agenti) Subtire,foarte subtire!!
Ia ghiciti cine e cel mai nemultumit dintre cei doi
Normal ar fi cel din 2004(este nemultumit pe buna dreptate) daaaar cel din 2022 face spume pur si simplu.Vrea cel putin 5,1%(asta asa ca e baiat bun si modest)
Mie cel de mai jos mi se pare un pic nesimtit dar are si el dreptate in multe privinte.Urmariti pana la sfarsit(5 min)
https://www.youtube.com/watch?v=PKCnNHqJei8

Pățitul spunea...

De unde reiese că mai dau și suplimentara nu se spune nimic oficial

akord 75 spunea...

"marea noutate" Telefoanele noastre "le bipaie" banca.Poate la altii se transmite cu porumbei voiajori.
In fiecare luna aceeasi tampenie.. a bagat-o,a bagat-o! !.Ce s-or face cei care nu sunt pe blogul asta????
🔘 stim !
🔘 ne-au anuntat!
🔘 toti!
CFI-ul a inceput primul cu tampenia....

akord 75 spunea...

DPDV legal 5,1% la toti fara exceptie.Ca ne place sau nu ne place asta e
Despre "supliment"e alta chestie. P....Puiu tb sa primeasca cel putin 100% ....sau o fi tot nemultumit
CFI nimic nada nula zero!! ca asta e "privelegiat""

Paul Puiu spunea...

Mosmartin16, m-am saturat sa le explic unora ca cei mai oropsiți sunt tot cei trecuti in rezerva dupa data de 15.09.2017 dar degeaba, unii o tin mortiș ca nu e asa!!! Normal ca cei cu pensiile militare obtinute pana la 15.09.2017 nu vor iesi sa recunoască nimic, cu toate ca oficial se stie care e adevarul de toti!!! Nu e normal sa stai la cutie si sa tot fii pe plus si sa iti planga de mila altii care vor sa ajunga ca si ei!!!?????Trebuie sa ne adaptam si sa acceptam manipularea cu exemple gen Ciuca si inca cativa ca el pe care ii baga in oala cu noi toti unii formatorii de opinii ca sa creeze discordii intre generațiile de rezervisti si in retragere!!!Adevarul este ca sunt doua categorii de rezervisti si in retragere cu pensii mici: neterminați cu cei trecuti in rezerva pana in 2009 si carora li s-au devalorizat pensiile militare si cei cu pensii militare aproape la acelasi nivel cu al acestora trecuti in rezerva dupa data de 15.09.2017, afectati de ordonanta LOV OUG 59/2017 si ordonanta Budai OUG 114/2018!!!

Dominik spunea...

De urmarit proiectul de buget pe anul 2022 inaintat Parlamentului spre aprobare ieri 08.12.2022 acolo sunt banii, nu in discutii ce va fi, banii trebuiesc sa fie stipulati clar cum trebuiesc cheltuiți la bugetul fiecărui minister care face parte din sistemul de aparare, ordine publicasi siguranta nationala . Pana pe data de 15 12. 2022 va fi totul cunoscut. O zi bina tuturor.

akord 75 spunea...

Daca nu stii sa faci diferenta intre o simpla greseala de tastare[(i se afla in apropierea tastei l, iar eu scriu foarte repede si nu stau apoi sa pierd minute intregi cu corecturi fara importanta )] si greseli gramaticale grosolane pot spune ca pierd timpil inutil cu dumneata.Crezi ca ai dat dovada de inteligenta in postarea de mai sus ? Dimpotriva....esti mic,foarte mic,minuscul dar cu o aroganta care denota....stii dumneata ca mi-e jena sa-ti spun
pa!
PS E inutil sa te chinui sa pui peste tot diacritice dar habar n-ai sa folosesti cratima.Te scremi degeaba!

Mihai spunea...

Bună dimineața. Cu scuzele de rigoare, termenul de pensie din OUG se referă la cuantumul pensiei nete pe care o primesc sau este vorba de cea brută? Cu respect, Mihai Ionescu.

Andrei spunea...

@huhurez
5.1 este numita indexare, se aplical a netul in plata, asta am inteles.
celelalte procente din oug sunt ,,actualizari"? Procentele alea vin la brutul sun 10.000 sau pt cei dupa 2017 tot la net?
https://www.biziday.ro/233481-2/?source=biziday

Leo spunea...

Principiul financiar este de VENIT BRUT , ori care ar fi el , fie pensie , fie salarii , fie dividente , fie câștiguri la loto , fie uzufruct evaluat financiar , etc..........

Alexandru spunea...

Ursule, și tu și Paul aveți dreptate, dar la școală am învățat că este bine să bați seaua, să priceapă....Flavius spre exemplu
Adică am tras cu pușca cu lunetă după colț, poate înțelege lumea
Pace și liniște, sper

Huhu Rezea spunea...

Indexarea de 5,1% este acordată din oficiu de art. 59 din Legea nr. 223/2015, nu de ordonanta lui Cîciu.
Ordonanța lui Cîciu acordă numai celelalte procente, peste indexarea din oficiu de 5,1%, numite indexări suplimentare, nu actualizări. De aceste indexări suplimentare beneficiază numai cei care au un cuantum brut mai mic de 10 000 lei ... după indexarea din oficiu.
Pentru cei pensionați după 15 09 2017, dacă brutul indexat din oficiu depășește 10 000 lei, netul se indexează numai cu 5,1%, fără să mai primească și indexările suplimentare din ordonanță.

Burebista spunea...

HOPAAA.. CE AI FĂCUT BOBITA??? HUHUREZ și-a schimbat total opinia despre indexare... 🤣
Dar nu recunoaște ca ieri a greșit când susținea contrariul a ceea ce susține azi.. A revenit cu picioarele pe pământ 🌏.

M spunea...

@Andrei

5,1% este indexare cu rata inflației așa cum era prevăzut în legea 223 (originală), se aplică la brut, așa cum e în orice legislație scrisă de cineva normal la cap!

art. 59 alin (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat.

Actualizarea era prevăzută la
Art. 60 alin (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcție/salariul de funcție....

❗ PSD-eaua a venit și a făcut TOTUL varză (OUG 59/2017 Olguța Vasilescu, Carmen Dan, Adrian Ţuţuianu și primul ministru Tudose)

art. 59 Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an
❗❗❗ Deci au spus că "indexarea" e "actualizare" și au eliminat și "50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat".
Articolul 60 care vorbea de "actualizare" a fost eliminat complet și înlocuit cu plafonarea net pe net!

De aici a plecat și confuzia dintre "indexare" și "actualizare" de la mintea deteriorată de vopseaua de păr folosită în exces de Olguța!

De ce spun că Olguța e vinovată? Pentru că dacă "confuzia" era doar la articolele gestionate de MApN și MAI atunci dădeam vina pe Țuțu și Carmencita. Dar, ATENȚIE, confuzia se face de la articolul introductiv
"Potrivit legislației în vigoare, aceste categorii de pensii de serviciu se actualizează anual în raport cu majorarea salariilor personalului aflat în activitate."
În realitate erau DOUĂ mecanisme respectiv: indexare și actualizare, fiecare cu obiective de protecție socială diferite!

Trebuie să recunosc că acest mecanism dual de indexare/actualizare aduce o discriminare față de sistemul de pensii public unde e prevăzută doar INDEXAREA!
De aceea, din informațiile pe care le am, modificarea L223 pe baza PNRR va elimina DEFINITIV actualizarea rămânând numai indexarea cu inflația respectiv "alte măsuri de protecție socială".


PS - eu dau vina pe PSD ca inițiator al acestei măgării dar, recunosc, nici guvernele ulterioare nu au rectificat idioțenia. Pe de altă parte "guvernele ulterioare" au avut în componență ori pe neo-marxiștii de la USR (cei care s-au declarat în programul lor politic ca fiind împotriva Armatei României) sau tot PSD (unde responsabilă de politicile sociale este aceeași Olguța "colonele... colonele.... ai vii la mine în genunchi să te primesc în legea pensiilor contributive!" Vasilescu)

Andrei spunea...

@huhurez, multumesc, e totul clar acum. Acordarea asta din oficiu a fost blocata cu vreun Oug in anii cand nu s-a dat din oficiu? sau pur si simplu au ignorat-o?

M spunea...

Continuare

A venit apoi OUG 114/2018 care modifică iar:

art. 59 alin (1) Cuantumul pensiilor militare de stat aflate în plată la 31 decembrie a anului anterior se indexează, din oficiu, începând cu 1 ianuarie a anului în curs, cu ultima rată medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv, cunoscut la această dată şi comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

Deci Dăncilă, Budăi, Dan și Nasta au corectat gogomănia femeii cu părul roșu și au redenumit chestia respectivă "indexare".

Asta e acel 5,1% de care ne bucurăm acum!

raul spunea...

Ce mai discutati mai tovarasi ,pensii peste 10 000 de lei????Eu m-as face mic ,nicidecum n-as mai bate toba!Ce dracu fapte marete ati facut tovarasilor???

Viorel spunea...

akord 75. Nu contează. Miel să iasă! Chiar și pentru o minuculă observație v-ați inflamat ? Cât despre inteligență, la mine lipsește cu desăvârșire pentru că sunt doar un umil SUPT OFIȚER, cu Școală Militară doar de 2 ani și câteva cursuri și nu 3 ca și dumneavoastră + curs de limba engleză. Diferența cred că o fac limbile cunoscute.

Gabriel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RD spunea...

@Gabriel, depinde cât aveți brutul.

Mihai f. spunea...

Lamuritima și pe mine ..ieșit în noiembrie. 2022 ....brut 10570 ...net 6189...nu am primit încă nimic ..nici decizie ..nici pensie ..cat va fi indexat ?

Burebista spunea...

Mihai f, pentru că pensia brută deja depășea 10000 în 2022 vei primi atât la brut cât și la netul în plată 5,1%. În 2023 vei avea brut 1109 și net în plată 6505... De unde știi cuantumul pensiei brute dacă nu ai încă decizia. Oricum pensia netă în plată va fi 6505 dacă media soldelor nete a fost 6189. Dacă 10570 a fost media brută a soldelor atunci pensia netă în plată pentru 2022 este 6183 și va fi în 2023 net în plată 6499lei.

Burebista spunea...

Dacă 10570 a fost media brută, pensia brută dacă ai vechime cumulată de minim35 ani și Omm 25 ani va fi pentru 2022 10781 lei iar pentru 2023 11331 brut. Netul e cel din răspunsul anterior.

Mihai f. spunea...

Mulțumesc burebista ...era un calcul aici avea 11000 brut .și 6500 net ...așa a primit răspuns
Mai întâi cuantumul net de 6 500 se indexeaă din oficiu cu 5,1%.
6500 +5,1% x 6500 = 6832 lei
Suma de 6 832 lei se încadrează la alin. (2) lit. d), la indexarea suplimentară cu 1,5%.
6 832 +1,5% x 6 832= 6 934 lei.

Burebista spunea...

Mihai f. Nu primești indexare suplimentară pentru ca deja ai brutul mai mare de 10000.
Indexarea la netul în plată se face cu procentul corespunzător pensiei brute. Deci nu primești nimic peste 5,1% chiar dacă netul e mai mic de 10000.